Berichten plaatsen op blog via email

Dit is de plaats waar u terecht kunt voor algemene vragen.

Moderator:Moderators

Hallo,

Ik heb de instellingen ingesteld om berichten op mijn blog te kunnen toevoegen via email.
Dat werkt, alleen neemt hij enkel de titel over (=onderwerp van de email) op de blog, maar plaats hij de body van de email niet in de blog; dit blijft leeg.
Kan iemand mij hierbij helpen aub?

vriendelijke groet.

Hallo EJT,


Hierna vind je een handleiding om berichten via e-mail op uw blog te plaatsen

http://mailgroepbloggen.seniorennet.be/ ... r_blog.pdf

Pépe

Hallo Pépe,

Bedankt voor de handleiding.
Ik heb nog eens alles minitieus overlopen en alle instellingen staan goed.

Als ik een bericht op de blog wil bijvoegen via een mail die ik vanuit mijn computer verstuur (Outlook) dan werkt het perfect.
Als ik echter een bericht op mijn blog wil plaatsen via mijn blackberry mail dan wordt het bericht op de blog geplaatst, maar wel enkel het onderwerp (lees: titel). De body van mijn mailbericht wordt niet op de blog weergegeven, dat blijft leeg.

Heb je enig idee wat de oorzaak kan zijn?

vrgr,

Philippe.

Hallo EJT,


Ik denk dat de oorzaak de blackberry is, zou kunnen dat het hiermee niet functioneert, ik ga de vraag aan de webmaster stellen.

Pépe

Hallo Pépe,

Zou jammer zijn als het niet werkt via de blackberry, maar ik kan ook geen andere reden vinden. Als k via de blackberry naar mijn hotmail account ga en via de webmail een bericht naar de blog stuur lukt het ook. Dus enkel via de email van blackberry blijkt hij enkel de titel (onderwerp) over te nemen in de blog, en niet de inhoud van het bericht.

Hou me op de hoogte mocht dit toch ooit verholpen kunnen worden.

Alvast bedankt.

EJT.

EJT,

Persoonlijk raad ik het toevoegen van berichten per mail af.
Het lijkt me nogal een onveilig systeem.

Hallo Titske,


Waarom is dit onveilig, als je A zegt moet je ook B zeggen.

Pépe

Wel,ik zag er toch zo iets van staan van bloggen.be .
Als iemand het e-mailadres kent, dan kunnen ze in jou plaats berichten toevoegen.

Dit is de originele tekst die bij de instelling staat he:
[quote]Indien u hierboven "ja" hebt geselecteerd:
Kies een willekeurig e-mail adres voor voor mij.
Dit is het veiligste en wordt aangeraden.[/quote]

Wel kijk,ik zou de instelling bv. nooit gebruiken.
Het lijkt me het veiligst om dit te doen via bloggen.be zelf.

Hallo Titske,


Dit klopt helemaal niet, alleen de bezitter van het blog kan andere mailadressen toevoegen, niemand anders, je moet alles lezen

[color=darkblue]"Laat eveneens volgende afzenders toe:
Indien u bij voorgaande optie "Ja" hebt geselecteerd om te checken op afzender, is het echter wel mogelijk dat u niet enkel uw eigen e-mail adres toelaat, maar ook nog andere e-mail adressen. Dit kan handig zijn indien je verschillende e-mail adressen in gebruik hebt (bvb. privé en werk), om familieleden ook berichten laten toe te voegen, of andere gekende mensen. Het is mogelijk op eender welk moment een e-mail adres terug te weigeren en zo de toegang te ontzeggen, al raden we dan aan om een nieuw willekeurig adres te gebruiken voor extra veiligheid. U kan tot 15 e-mail adressen extra opgeven". [/color]

Pépe

OK,dan.
Dan heb ik me fameus vergist.

Sorry pepe.

Hallo Pépe,

Nog geen nieuws betreffende het kunnen plaatsen van berichten via blackberry email op de blog?

Hallo Titske,
via email is echt wel veilig hoor, het werkt perfect en is zeer handig als je iets heet van de naald wil publiceren op jou blog zonder een PC met Internet in de buurt.

vrgr,

EJT

Hallo EJT,


Heb nog antwoord op mijn vraag bekomen.

Pépe

Hallo Pépe,

Ik vermoed dat er nog steeds geen antwoord is met betrekking tot het plaatsen van berichten op de blog via blackberry email?

Alvast bedankt om nog even te bevestigen.

vrgr,

EJT.

Hallo EJT,


Klopt, daarover geen nieuws.


Pépe

Zelfde probleem hier.

Ik verstuur via SMTP met mijn GMAIL,

bij wordpress --> perfect
bij Posterous --> perfect
bij Blogger.com --> perfect

Bij Bloggen.be: een leeg bericht met enkel de titel. Verstuur ik het met diezelfde Gmail account via de web-interface, dan lukt het perfect. Hopelijk is dit voor jullie hulpvol om dit probleem op te lossen, want zolang dit er is kan ik helaas geen gebruik maken van jullie blogplatform :(

Groeten!
© 2005-2017 Bloggen.be | Helpdesk | Contact
Je eigen website blog snel, gebruiksvriendelijk en gratis! Op Bloggen.be natuurlijk!