filmpje op de blog plaatsen ???

Dit is de plaats waar u terecht kunt voor algemene vragen.

Moderator:Moderators

[quote][i]En....een inlog doorgeven aan OUDERS? Dan is er binnen de kortste keren AAN JE LAYOUT GEKNOEID, denk ik. Een ontwerp van een blog, moet je ZELF onder controle houden[/i][/quote]
@DMEK1960
Ouders kunnen hier NIETS aan wijzigen! De login en wachtwoord om in te werken zijn niet dezelfde dan de login en wachtwoord die de ouders krijgen hé! :wink:

Mijn blog is voor een deel voor iedereen toegankelijk, maar er staan linken op naar blogs met foto's van de verschillende schooljaren en daarvoor moeten de ouders het wachtwoord en de gebruikersnaam bij mij aanvragen.
Dit doe ik nu zo al 3 jaar en het werkt prima en ik krijg hier elk jaar leuke reacties over van de ouders.

De ouders moeten bij het begin van het schooljaar ook hun schriftelijke toestemming geven dat de foto's van hun kind op dit deel met het wachtwoord mogen komen. Dit is wettelijk verplicht!
Ze appreciëren het ook wel dat de foto's niet zomaar voor iedereen zichtbaar zijn.

Tja, ik hoop om toch ooit de filmpjes te kunnen plaatsen op één of andere beveiligde manier.

Ach zo!!

Ohh, ik wist niet dat je die aparte toegangen kon verlenen.

Toevallig is mijn vrouw ook (taak)leerkracht en ik heb ook filmpjes van het schoolfeest gemaakt, maar zij vonden het helemaal niet nodig om deze (beveiligd) aan te bieden.
Das alleen maar 'reclame' wanneer iedereen dit kan zien he?

dit was er eentje van:
http://www.123video.nl/playvideos.asp?MovieID=530842

Juf Petra,

Kunt u mij vertellen hoe u sommige dingens van uw blog kunt beveiligen??
Want hierin ben ik ook wel geinteresseert voor op mijn website.

Hoe ga je te werk??

Groetjes,
Titske

Juf Petra,

Je kunt filmpjes wel afschermen, bijv. op YouTube. Het vervelende is dat je de ouders dan moet uitnodigen als vrienden op YouTube. Zij moeten die uitnodiging accepteren en nadien moeten ze telkens zowel op je blog als op YouTube aanmelden vooraleer ze de filmpjes kunnen bekijken.
Beetje omslachtig...

Tot voor kort had blogger.com hier een heel elegante oplossing voor, maar zij hebben de mogelijkheid om video te uploaden afgeschaft.

Er zijn nog wel andere blogsites die dit wel toelaten (bijv. vox.com), maar de meesten zijn weinig gebruiksvriendelijk, of bevatten veel reclame, of...

Als jij intussen een goede oplossing gevonden hebt, laat dan zeker iets weten! Ben namelijk zelf ook op zoek.
© 2005-2017 Bloggen.be | Helpdesk | Contact
Je eigen website blog snel, gebruiksvriendelijk en gratis! Op Bloggen.be natuurlijk!