teller

Dit is de plaats waar u terecht kunt voor algemene vragen.

Moderator: Moderators

een héél algemeen vraagje,

ik dacht dat de teller een optelsom was van alle unieke bezoekers op één dag, wat ook vrij logisch zou zijn.

Nu merk ik echter dat elke pageview, ook die van mezelf wordt opgeteld. Meer nog: bij elke refresh gaat die de lucht in, je kan dat makkelijk vaststellen wanneer je helemaal alleen op de blog bent. Niet dat het mij erom te doen is om die teller omhoog te krijgen. Voor mij is dit blog niet meer dan een medium en zeker geen doel op zich. Persoonlijk ben ik er niet op uit om zo veel mogelijk mensen te bereiken: maar wel de juiste mensen (die daar nood aan hebben). En als ik wil weten hoeveel unieke bezoekers ik in totaal heb gehad: dan ga ik wel naar mijn persoonlijke statistieken.
Maar het is toch wel een beetje merkwaardig vind ik, dat je de teller makkelijk de lucht kan laten ingaan door elke minuut een refresh van je pagina te doen.
Dit getal wordt dan wel niet gebruikt om de populariteitsmeting te doen (wel de unieke bezoekers), maar zou het dan niet logischer zijn om de teller in te stellen op die unieke bezoekers, of is dat te demotiverend voor mensen die wel achter getalletjes jagen?

gewoon dus: waarom? of is dat gewoon gangbaar in blogland?

opmerkzame Emmy...

Dat de teller het aantal unieke bezoekers weergeeft of het aantal paginaweergaves maakt voor mij zelf technisch niet zoveel uit, op zich is dit eventjes werk en het is gewijzigd.

Er is echter speciaal gekozen om het aantal paginaweergaves te geven en niet het aantal unieke bezoekers.

De belangrijkste reden is om het moeilijker te maken om het systeem te "kraken" voor het aantal unieke bezoekers. Indien men eenvoudig dat telkens kan zien, kan men gaan experimenteren om zo het systeem te kraken. Dan komt dit niet enkel op je eigen blog fout, maar het aantal unieke bezoekers wordt ook gebruikt voor de Top 50, de populariteit en andere statistieken waardoor die serieus gemanipuleerd zouden kunnen worden.
Door het feit dat het moeilijker is, hopen we dat niemand er zich met gaat bezig houden, of dat het wat moeilijker is. (al zullen er altijd wel zijn die willen vals spelen...).

Een tweede reden is dat het uitzicht van de teller, namelijk een betrekkelijk kleine teller die enkel het getal weergeeft, wereldwijd meestal wordt gebruikt voor paginaweergaves en daarom niet zozeer voor het aantal unieke bezoekers.

Er valt eventueel te overwegen indien jullie als bloggers het wensen om toch het aantal unieke te gebruiken, in combinatie met het aantal paginaweergaves. Bijvoorbeeld: een iets grotere teller, waarbij 2 lijnen zijn: eerste lijn "aantal paginaweergaves" en dan een teller, en dan een tweede lijn "aantal unieke bezoekers" en dan een teller.
zo heb je beide statistieken.

Maar of dit nu nuttig is, of dit ook mooi te krijgen is, enz. daar kan ik nog niets over zeggen, zo'n teller is nog niet besproken of uitgeprobeerd.
© 2005-2017 Bloggen.be | Help | Kenmerken | Meer info | Privacy | Disclaimer | Abuse | Foto's | Contact | Vloeren
Je eigen website blog snel, gebruiksvriendelijk en gratis! Op Bloggen.be natuurlijk!