Ongewenste reacties op blogs

Dit is de plaats waar u terecht kunt voor algemene vragen.

Moderator: Moderators

Vandaag word ik plots overladen met e-mails in mijn map 'ongewenst e-mails'.
Het zullen er inmiddels een paar honderd zijn en ik vrees dat het eind nog niet in zicht is.
Eén of andere malloot vindt het blijkbaar leuk om de boel te vervuilen op mijn blogs.
Moet ik nu één voor één die reacties gaan verwijderen of is er een andere oplossing?
Hoe kan ik voorkomen dat ik die ongewenste zooi als reactie op mijn blogs krijg?
Het betreft onderstaande blogs:
http://www.bloggen.be/Blinker_en_Honey/

http://www.bloggen.be/honey_ons_witje/
Beste,


Kan je mij eens een link geven waar dit op het blog te vinden is, want zo op het blog zie ik niets abnormaal, ook in het gastenboek zie ik hierover niets.

Is het misschien op een reactie op een bericht dat dit is gepost ? Dan graag de link.

Pépe
Beste Pépe,

Het is niet in het gastenboek dat die reacties staan, maar onderaan de 'fotoverhaaltjes' bij 'reacties'.
Inmiddels heb ik al zo'n 700 van die reacties op mijn blogs staan (en dus even zoveel e-mails in mijn spam).
Ik heb er even één uitgepikt van één blog. Het is op beide blogs.

http://www.bloggen.be/Blinker_en_Honey/ ... tID=196963
Beste,


Om deze reacties te verwijderen, zie

https://www.bloggen.be/help-blog_reacti ... jderen.php

Je kan ook alle reacties verwijderen, via "instellingen" en scrollen naar "reacties eenmalig wissen"

Vinkt "Alle reacties wissen? " aan en klik op "wijzigen" en alle reactie op het blog worden gewijzigd.

Hoe kan ik dit in de toekomst vermijden, zie

http://www.bloggen.be/Forum/viewtopic.p ... 374#p28374

Pépe
Super bedankt, Pépe!
Ik ga er straks meteen mee aan de slag, want ik zit al met dik 1200 e-mails in mijn spammap.
We gaan eens grote kuis houden.
Nog een vraagje, Pépe.
Ik heb de instellingen veranderd en ben nu bezig met de grote opkuis, maar..... het zijn net kakkerlakken: ze blijven komen. Uiteraard nu niet meer rechtstreeks op mijn blogs, maar mijn spambox had ik leeggemaakt en ze blijven komen. Daar is op zich niks aan te doen zeker?
Ik heb IP-adressen, maar daar kan ik ook niks mee aanvangen zeker?
Beste,


Dit is wel de provider bij wie je een mailadres hebt aangemaakt, die deze spam doorlaat.

Misschien eens veranderen en een mailadres aanmaken bij gmail, deze heeft een zeer goede spamfilter.

Zie https://support.google.com/mail/answer/56256?hl=nl

Pépe
Beste Pépe, deze e-mails komen wel in mijn spammap en ALS ik deze zou blokkeren (wat ik normaal gesproken altijd doe met spam en dat zijn er echt niet veel), dan kan ik toch geen enkele e-mail meer ontvangen van bloggen.be?
Dan komen de e-mails met de melding dat er een (normale!) reactie geplaatst is toch ook niet meer door?
Beste,


Normaal toch komen mails binnen in uw Postvak In, als de mails van bloggen.be in uw spam map terecht komen klopt er iets niet en moet je ergens kunnen aanduiden dat dit geen spam is.

Probeer eens zelf een reactie te plaatsen op een bericht op het blog en kijk dan waar het mail om dit goed of af te keuren terecht komt.

Pépe
Beste Pépe,

Ik heb zojuist een testberichtje geplaatst om te zien wat er zou gaan gebeuren.
De e-mail komt in mijn ongewenste map terecht. Ja, ik kan ze natuurlijk 'gewenst' maken, maar als je je bedenkt dat ik inmiddels alweer 714 (!!!) e-mails heb staan van die malloot, dan zal je wel begrijpen dat ik die ellende liever in mijn ongewenste map heb staan. Ik moet er niet aan denken dat die ellende in mijn gewone postvak in komt te staan.

Wat ik wel héél raar vind is het volgende (maar ja, ik snap sowieso het hele gebeuren niet): ik heb nu gemerkt dat je een veiligheidscode moet ingeven. Hoe is het dan mogelijk dat 'die malloot' een paar duizend berichten kan plaatsen? Hij/zij gaat toch niet één voor één die reacties plaatsen en dan nog eens een veiligheidscode inbrengen? Dat is toch onmogelijk? Ik heb al uren, uren, uren gewerkt om die ellendige reacties weg te krijgen en ben nog lang niet klaar. Kortom: ik snap er geen biet van.

Dit staat toch ook los van het feit bij welke provider ik zit met mijn e-mailadres?
Er wordt rotzooi gekwakt op mijn blogs en ik krijg vervolgens e-mails van bloggen.be
Ik pieker me suf.....
Beste,


Beveilig eens uw blog met een wachtwoord voor een paar dagen, dan kunnen zij niets plaatsen.

Pépe
Beste Pépe,

Ik heb dus een paar dagen mijn blogs beveiligd met een wachtwoord en uiteraard kwam er toen geen enkele melding binnen over reacties.
Aan het begin van de middag heb ik de wachtwoorden weer uitgeschakeld en de ellende is weer begonnen! :evil: :evil: :evil:
Beste,


U bekomt toch een mail waar jij de goedkeuring moet geven of het blog wordt weergegeven of niet ?

Pépe
Wat bedoel je precies, Pépe?
Ik krijg inderdaad een e-mail als iemand een reactie wil plaatsen en ik kan dat al dan niet goedkeuren.
Uiteraard geef ik geen goedkeuring voor al die spam. Ik ga ze ook niet één voor één afkeuren, want dan ben ik elke keer weer héél lang bezig. Het gaat niet om één of twee spamreacties.
Ik laat de e-mails van bloggen.be in mijn ongewenste map zitten, want dan heb ik nog een beetje overzicht en daar verdwijnen ze uiteraard op een bepaald moment vanzelf.
De reacties komen dus (gelukkig!) niet meer rechtstreeks op mijn blog te staan.
Beste,


Wat bloggen.be doet om die spam tegen te houden, is u de kans te geven deze niet op het blog te laten weergeven.

Pépe
© 2005-2017 Bloggen.be | Help | Kenmerken | Meer info | Privacy | Disclaimer | Abuse | Foto's | Contact | Vloeren
Je eigen website blog snel, gebruiksvriendelijk en gratis! Op Bloggen.be natuurlijk!