Anno 1995 onthulde FORD tijdens de Detroit Auto Show deze 'bizar' gelijnde supercar met achterin een dikke V12 met 4 turbo's die op papier goed zou zijn voor 720Pk. Die V12 bestond overigens uit twee Lincoln's V8's waarvan bij elke motor een cilinderrij werd verwijderd. Het resultaat was een V12 met een blokhoek van 90°. Met een voldoende turbodruk zou een vermogen bereikbaar zijn van 900pk. Een deel van de wielophanging en de versnellingsbak waren afkomstig van de Jaguar XJ220, want Ford was immers eigenaar van zowel Aston Martin als van Jaguar. De monocogue is gemaakt van aluminium en de body is gemaakt in carbonfiber. De Ford GT90 is ook de eerste wagen die het zogenaamde 'New Edge' design aan de wereld liet zien. Later zagen we dit terug in de eerste generatie van de Ford KA, Focus en de daarop volgende modellen. Helaas ging deze 'Blitse' supercar met een theoretische topsnelheid van 378 km/h nooit in productie. Het Ford minnend publiek moest wachten tot 2004 toen de Ford GT op de markt kwam als opvolger van de GT40. Persoonlijk vind ik deze meer geslaagd al is het aantal Pk's veel minder.