Vorige week zijn we naar de tentoonstelling BaLLs geweest. Een leuke rondleiding, kunstwerken met allemaal ballen en we mochten zelfs meewerken aan een kunstwerk met kauwgom! Heel tof allemaal! Na een zeer inspirerende rondleiding hebben de kinderen zelf een ballengezicht gemaakt. En dit... zijn de resultaten! Wie is wie??
Na lang wachten was het dan eindelijk zover... Op 28 januari werden de fietsersbrevetten uitgedeeld. Nog eens een dikke proficiat aan iedereen, want jullie hebben allemaal enorm hard je best gedaan!!!
Vorige week trokken we er in de buurt met ons fototoestel op uit. Zoveel mogelijk plaatjes van reclame schieten, was de boodschap! Hier zijn enkele beelden van onderweg. Deze week gaan we met de foto's aan de slag in de klas.
In december hebben we een bezoekje gebracht aan het Brussels parlement. Met onze speurneus gingen we op zoek naar heel wat antwoorden op vragen. Op het einde was er zelfs een heuze kwis, met als winnaar Emma! Weeral een leuke voormiddag! De mama van Nina was die dag ook aanwezig voor een Franse groep jongeren, heel tof, want zij heeft voor ons enkele leuke foto's getrokken!
De oma (en haar broer) van Nesle en de opa van Nina zijn ons komen vertellen over hun ervaringen tijdens WOII. Heel interessant en concreet, soms zelfs zeer eng! Het was heel boeiend! Gelukkig heeft Nina ook enkele fotootjes getrokken, zodat we deze leuke herinneringen ook op foto hebben.
Vandaag kwam Sander, de stiefpapa van Claudine voorlezen in de klas. Met een camera in de hand, een beamer en heel wat verschillende boeken ging hij interactief met de kinderen aan de slag! Heel tof! Bedankt!! En dat vonden de kinderen ook. Hier lees je kort enkele van hun reacties:
Spannend! (Lucca) Heel leuk en spannend! (Thibaut)
Leuk en grappig! (Daniël) Heel leuk! (Leonard)
Ik was vol fantasie en spanning! (Nesle) Heel leuk en veel spanning! (Camelia)
Leuk met de camera! (Claudine) Het was heel tof en goed verteld! (Milan)
Leuk, vooral met de beamer. (Felix) Ik vond het spannend en soms ook grappig. (Inès)
Leuk dat je kan kijken op het scherm. (Mathieu )
Heel leuke en grappige verhalen! Er was veel fantasie! (spannend!) (Nina )
Het was grappig en leuk dat er een camera was. (Jahed ) De beelden waren super leuk! (Zakaria xxx )
Het was heel erg leuk! Het was in het Duits, Frans en Nederlands. Het was dus echt leuk! ( xx Chaimae!)
Het was heel leuk met de sprookjes en gedichten! (Oscar)
Het was heel leuk, interessant en hij vertelde ook in andere talen. (Evangelia)
Het was spannend, leuk, interessant en grappig! (Joséphine) Cool, grappig en sjiek! (Yassine)
Het was heel leuk. Het was met verschillende talen: Frans, Nederlands en Duits. Super (Emma)
Op het einde van ons thema 'De ander en ik' hebben we enkele drama-oefeningen gedaan. De eindopdracht was om een tableau vivant te maken van verschillende fases uit het leven. Herken jij in welke ontwikkelingsfase de kinderen zitten?
Een prachtige dag voor 't Regenboogje! Twee schitterende regenbogen... Iedereen in de klas heeft ze gezien en ik heb nog net op het nippertje een foto kunnen nemen. Zie maar...
Deze week vierden we de verjaardag van Evangelia, bijna stond de klas in brand door de fopkaarjes ( ), maar de cake heeft ontzettend gesmaakt! Nog eens proficiat voor Evangelia!!!!
De eerste dag van het schooljaar trokken we enkele foto's voor het takenbord. Deze foto's hangen op een poster op in de klas, maar hier zie je ze ook eens in kleur! Welke taak beelden we uit?