We kregen van de jufrouw een opdracht, dat we een sprookje moesten maken en het dan voorstellen aan een klas. Ons sprookje was helemaal zelf verzonnen. Behalve een paar personages, want die bestaan al in een ander sprookje. Het sprookje ging over een kabouter die wraak wou nemen op Blabla. Want Blabla had de zus gedood van de kabouter. Dus de kabouter vroeg aan Cupido om hulp. Zij gingen naar de zus en Cupido maakte haar terug levend met de pijl des levens. Toen leefden ze nog lang en gelukkig. We hebben het opgevoerdmet een theater. En ik was Cupido. Ik moest met mijn pijl op Blabla schieten en ook op de zus. We hebben het opgevoerd voor het tweede leerjaar. Op het einde zeiden ze dat ze het grappig vonden. Ik vond de opvoering leuk want ik hou ervan om dingen te verzinnen. Ik wil het nog eens doen, want ik vond het een leuke opdracht.
We moesten een sprookje uitvinden van de juf. We hebben een bestaand sprookje gekozen. Het sprookje ging over een meisje dat werd bedreigd met een pistool als ze haar geld niet gaf, maar ze kon ontsnappen en leefde nog lang en gelukkig. We hebben een luisterspel gedaan gemengd met een theater. Tijdens de opvoering zijn sommigen hun tekst vergeten maar dat was niet zo erg. We hebben het voor het zesde leerjaar opgevoerd. Ze vonden het allemaal grappig. Ik vond het zelf ook heel grappig. Ik zou het graag nog eens doen omdat ik graag toneel speel en ook omdat ik graag dingen verzin.
De laatste weken waren we bezig over het opvoeren van een sprookje.
We moesten als opdracht van de juf een sprookje opvoeren!
We moesten ook nadenken over hoe we het gingen opvoeren en of het een bestaand of niet bestaand sprookje ging zijn?
Onze groep koos voor een niet bestaand sprookje en een theatervoorstelling.
De titel van het verhaal is De wraak van Pilout. Het sprookje ging over Bla Bla die een slechte man is uit Modernland en gaat naar Sprookjesland en ontvoert de zus van de toekomstige kabouter Pilout. Daar sterft ze in een museum.
Pilout gaat 10 jaar later samen met Cupido naar Modernland, om Bla Bla te verslaan en zijn zus te bevrijden. Hij vindt zijn zus in het museum dood en vermoordt Bla Bla. De zus komt weer tot leven dankzij Cupido. Samen gaan ze terug naar Sprookjesland en doeneen feest voor de zus van Pilout. Ik was de kabouter Pilout! We hebben onze voorstelling voor het tweede leerjaar gedaan. Dat was leuk want ze waren enthousiast en vonden het leuk!!!
Ik zorgde voor het decor. De opvoering vond ik super leuk en goed!!!
Iedereen heeft zijn best gedaan!!! Ik wil het nog eens doen, omdat ik het leuk vind om theater te spelen. Tijdens de repetities amuseerden we ons super goed. Iedereen luisterde naar mekaar. Ik vind toneel super leuk!!!!!!!!
De projectweken zijn voorbij gevlogen!! Ontzettend veel geleerd, geproefd, gemaakt, ... het waren twee zeer actieve weken! Hier zie je al een aantal foto's. Er volgen er nog meer nadien!
Vandaag brachten we een bezoek aan de studiekeuzebeurs. Heel wat TSO en BSO richtingen waren er zeer concreet voorgesteld. Iedereen kon zelf aan de slag en voor elk was er wel wat wils! De kinderen kregen ook telkens een infofiche mee over de verschillende studierichtingen. Super tof en gezellig! Hier zie je enkele sfeerbeelden...
Vorige week zijn we naar de tentoonstelling BaLLs geweest. Een leuke rondleiding, kunstwerken met allemaal ballen en we mochten zelfs meewerken aan een kunstwerk met kauwgom! Heel tof allemaal! Na een zeer inspirerende rondleiding hebben de kinderen zelf een ballengezicht gemaakt. En dit... zijn de resultaten! Wie is wie??
Na lang wachten was het dan eindelijk zover... Op 28 januari werden de fietsersbrevetten uitgedeeld. Nog eens een dikke proficiat aan iedereen, want jullie hebben allemaal enorm hard je best gedaan!!!
Vorige week trokken we er in de buurt met ons fototoestel op uit. Zoveel mogelijk plaatjes van reclame schieten, was de boodschap! Hier zijn enkele beelden van onderweg. Deze week gaan we met de foto's aan de slag in de klas.
In december hebben we een bezoekje gebracht aan het Brussels parlement. Met onze speurneus gingen we op zoek naar heel wat antwoorden op vragen. Op het einde was er zelfs een heuze kwis, met als winnaar Emma! Weeral een leuke voormiddag! De mama van Nina was die dag ook aanwezig voor een Franse groep jongeren, heel tof, want zij heeft voor ons enkele leuke foto's getrokken!
De oma (en haar broer) van Nesle en de opa van Nina zijn ons komen vertellen over hun ervaringen tijdens WOII. Heel interessant en concreet, soms zelfs zeer eng! Het was heel boeiend! Gelukkig heeft Nina ook enkele fotootjes getrokken, zodat we deze leuke herinneringen ook op foto hebben.
Vandaag kwam Sander, de stiefpapa van Claudine voorlezen in de klas. Met een camera in de hand, een beamer en heel wat verschillende boeken ging hij interactief met de kinderen aan de slag! Heel tof! Bedankt!! En dat vonden de kinderen ook. Hier lees je kort enkele van hun reacties:
Spannend! (Lucca) Heel leuk en spannend! (Thibaut)
Leuk en grappig! (Daniël) Heel leuk! (Leonard)
Ik was vol fantasie en spanning! (Nesle) Heel leuk en veel spanning! (Camelia)
Leuk met de camera! (Claudine) Het was heel tof en goed verteld! (Milan)
Leuk, vooral met de beamer. (Felix) Ik vond het spannend en soms ook grappig. (Inès)
Leuk dat je kan kijken op het scherm. (Mathieu )
Heel leuke en grappige verhalen! Er was veel fantasie! (spannend!) (Nina )
Het was grappig en leuk dat er een camera was. (Jahed ) De beelden waren super leuk! (Zakaria xxx )
Het was heel erg leuk! Het was in het Duits, Frans en Nederlands. Het was dus echt leuk! ( xx Chaimae!)
Het was heel leuk met de sprookjes en gedichten! (Oscar)
Het was heel leuk, interessant en hij vertelde ook in andere talen. (Evangelia)
Het was spannend, leuk, interessant en grappig! (Joséphine) Cool, grappig en sjiek! (Yassine)
Het was heel leuk. Het was met verschillende talen: Frans, Nederlands en Duits. Super (Emma)
Op het einde van ons thema 'De ander en ik' hebben we enkele drama-oefeningen gedaan. De eindopdracht was om een tableau vivant te maken van verschillende fases uit het leven. Herken jij in welke ontwikkelingsfase de kinderen zitten?
Een prachtige dag voor 't Regenboogje! Twee schitterende regenbogen... Iedereen in de klas heeft ze gezien en ik heb nog net op het nippertje een foto kunnen nemen. Zie maar...
Deze week vierden we de verjaardag van Evangelia, bijna stond de klas in brand door de fopkaarjes ( ), maar de cake heeft ontzettend gesmaakt! Nog eens proficiat voor Evangelia!!!!
De eerste dag van het schooljaar trokken we enkele foto's voor het takenbord. Deze foto's hangen op een poster op in de klas, maar hier zie je ze ook eens in kleur! Welke taak beelden we uit?