Inhoud blog
  • Deel 2
  • Een beetje drama...
  • verslag Yassine
  • Sprookje Mathieu
  • Verslag Zakaria
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Klasblog 5de leerjaar

    29-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Deel 2
    Oude mémétjes en pépétjes op een bankje in het park

      

      

    29-06-2011 om 13:06 geschreven door de juf  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een beetje drama...
    Enkele weken geleden lieten de kinderen hun beste kant nog eens zien tijdens enkele drama- opdrachten.

    Hier zie je enkele leuke resultaten:

    1, 2, 3 en... KLIK:

    Een hete zomerdag op een bankje in het park

      

      



    Aan de bushalte, op een zeer koude winterdag

      

      



    Het regent dat het giet, terwijl je op de bus staat te wachten

      

      



    Modellen in een tijdschrift

      

      


    29-06-2011 om 13:04 geschreven door de juf  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    27-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verslag Yassine

    Wij moesten van de juf een sprookje maken.

    Wij hebben het sprookje zelf verzonnen.

    Het verhaal ging over De Wraak Van Pilout en

    Blabla die een slechterik was,die de zus van Pilout heeft gedood. Pilout wou wraak nemen. Hij ging met een jongen die Cupidon heette,naar Modernland en daar doodden ze blabla en maakten de zus terug levend.

    WIJ HEBBEN EEN TONEEL GEMAAKT.

     

    IK WAS BLABLA, DE VIJAND

    WIJ DEDEN DAT VOOR HET TWEEDE LEERJAAR.

    ZE WAREN TEVREDEN.

    IK ZOU HET GRAAG NOG EENS DOEN.

    HET IS GRAPPIG EN LEUK.

    Yassine

    27-06-2011 om 15:38 geschreven door de juf  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sprookje Mathieu

    We   moesten   een  sprookje  maken  voor  een  andere   klas  en  dan  een  paar  dagen 

    oefenen  en  dan  voorbrengen.  We  hebben  het  sprookje  zelf  verzonnen.   Lees  maar.

    Het  sprookje  ging  over  drie  kinderen  die  zich  verveelden.  Toen  zei  er  één : “ Spelen

    we verstoppetje ? “    “Oke” .  Iemand  telde  en  de  anderen  verstopten  zich.  Er  werd

    iemand  gevonden  maar  de  andere  was  weg.  Ze  zochten  en  toen  kwamen  ze

    terecht  in  Wonderland.  Ze  zagen  de  andere,  maar  ze  zeiden  tegen  elkaar :

    “ Kom  we  gaan  weg.”  Maar  iemand  tikte  de  spiegel,  en  ze  konden  er  niet  meer  uit.

    Maar  ze  leefden  nog  lang  en  gelukkig.  We  hebben  het  sprookje  verteld  met  een  luisterspel.

    Er  was  ook  een  verteller  die  ook  iets  zei.  Het  was  een  mooi  luisterspel.  Om  het  sprookje

    te  maken  hebben  we  twee  per  twee  gewerkt.  Iemand  schreef  het  begin  en  het  ander  groepje  het  einde.

    We  hebben  het  sprookje  verteld  aan  het  tweede  leerjaar.  Ze  vonden  het  leuk,  grappig  en  een  mooi  sprookje  maar  sommige  dingen  vonden  ze  niet  goed.

    Ikzelf  vond  het  leuk  maar  wil  het  niet  meer  opnieuw  doen, omdat  ik  niet  zo  graag  een  sprookje  maak  en  opvoer.                       

     

     Mathieu

    27-06-2011 om 15:17 geschreven door de juf  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag Zakaria

    Beste kinderen

     

    Wij hebben tijdens een week tijd een sprookje moeten verzinnen.

    Het was niet zo eenvoudig!!!

    Mijn groep en ik hebben een sprookje verzonnen.

    Het sprookje ging over 3 kinderen die in een weeshuis woonden, daar was een zolder en in die zolder is er een magische spiegel die naar een wonderland leidde. Toen ze er in kwamen konden ze er niet meer uit.

    Het sprookje was heel leuk en realistisch.

    Daarvoor heeft men een luisterspel gebruikt, dit is een strategie om een sprookje te maken.

    We hebben ook een verteller gekozen.

    De rest moesten wij spelen, ik was eigenlijk een jongen die in een weeshuis woonde.

    Wij hebben een sprookje voor het tweede leerjaar gemaakt.

    Dat vonden ze leuk en dat vonden wij ook.

    Ik zou het graag nog eens spelen omdat het leuk en grappig was, want op een moment vlieg ik door een spiegel.

    Zakaria

    27-06-2011 om 15:07 geschreven door de juf  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sprookje Thibaut

    We moesten een sprookje maken. We hebben een sprookje gemaakt dat niet bestond. We hebben een beetje zoals Roodkapje gedaan, maar met de wolf werden ze bevriend. De wolf wou Roodkapje opeten ,maar goudlokje had Roodkapje bevrijd en ze werden vriend met de wolf en speelden samen . Iedereen wou iets anders doen maar op het einde was het een luisterspel. Ik was de wolf. Iedereen schreef om de beurt, tijdens dat ik niets moest doen heb ik een Nintendo gemaakt voor Roodkapje. We hebben het sprookje gemaakt voor het 2de leerjaar. Het publiek vond dat heel grappig. Het was ook de bedoeling. Ik vond het zelf heel leuk om dat te doen. Ik zou het graag nog eens doen, omdat ik het heel tof vond. J

    Thibaut

    27-06-2011 om 15:03 geschreven door de juf  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.sprookje Ines

    Wij moesten van de juf een sprookje maken of wij mochten een sprookje dat al bestaat nemen en er kleine veranderingen aan doen . Mijn sprookje ging over een meisje dat geld moest gaan brengen naar haar baas . Ze ging door een bos waar ze beroofd werd door een dief  ,het meisje liet de dief  in een waterval vallen en kon haar werk terug doen . In het sprookje speelde ik de baas van dat meisje . De juf zei dat wij een klas moesten kiezen waarvoor wij onze sprookje gingen opvoeren . Het sprookje dat wij hebben gekozen , was vroeger een dictee , dat wij veranderd hebben . We hebben er gewoon grappige dingen  toegevoegd en onze verhaal was klaar . Ons sprookje was een toneel maar ook een luisterspel . Het was moeilijk om het op te voeren omdat wij verschillende verhalen  hebben moeten  samenvoegen . Maar het is gelukt en het publiek vond het grappig . Wij hebben voor het zesde leerjaar gespeeld . Ik vond de opvoering tof maar ik zou het geen tweede keer  willen doen omdat het toch moeilijk was . Maar het was plezant .

    Inès

    27-06-2011 om 14:35 geschreven door de juf  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sprookje Felix

    We hebben van de jufrouw een opdracht gekregen: “Een sprookje maken.” We mochten het spelen zoals een theater, poppenkast, luisterspel en met tekeningen. Ik heb het met tekeningen gedaan. Ons groepje heeft het sprookje zelf verzonnen. Het gaat over een kabouter die in een strip valt en een reus tegenkomt. Dan geraken ze uit de strip. We hebben het opgevoerd voor het 6de leerjaar. Zij vonden het goed. In ons groepje heb ik een deel gelezen .Ik zou het leuk vinden als ik het nog eens zou mogen doen. Maar dan niet met tekeningen. Want dat ging een beetje moeilijk met de tekeningen. Omdat het moeilijk was om de blaadjes door te geven. Voor de uivoering konden we niet kiezen dus zei ik dat we moesten stemmen. En dat ging goed.

        Felix

    27-06-2011 om 14:33 geschreven door de juf  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.foto's!
    Enkele kiekjes van de sprookjes die opgevoerd werden.
    Drie foto's en toen... waren de batterijen plat!





    27-06-2011 om 14:29 geschreven door de juf  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verslag Lucca

    We moesten een sprookje uitvinden, een echt sprookje bewerken of een echt sprookje aan een klas tonen. Wij hebben een sprookje uitgevonden. In onze sprookje was een kabouter aan het joggen en viel in een strip. In de strip ontmoette hij een reus. Ze werden beste vrienden en gingen op weg naar het einde van de strip. De reus liet een scheet en de kabouter vloog naar het einde van de strip. De reus kon er gewoon naartoe springen. En ze leefden nog lang en gelukkig! Wij hebben ons sprookje met een kamichibai voorgesteld. Een kamichibai zijn tekeningen waar de tekst van de eerste prent op die van de laatste is en de tekst van de tweede op de eerste is…Om het sprookje te kunnen uitvoeren moesten we dus tekeningen maken. Ik heb één tekening gemaakt. Maar ik heb drie tekeningen gelezen! Wij hebben ons sprookje opgevoerd voor het 6de leerjaar. Ze zeiden dat ze het een goed sprookje vonden. Ik vond de opvoering goed, maar niet het sprookje. Ik zou dit niet opnieuw willen doen omdat we nooit akkoord geraakten. Ik hou van dingen uit te vinden maar alleen, dan kan ik mijn eigen idee opschrijven. Dus dat betekent dat ik de opdracht leuk vond.

     

     

     

    LUCCA 

    27-06-2011 om 14:25 geschreven door de juf  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)

    Archief per week
  • 27/06-03/07 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 22/11-28/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs