Zie hier de animatiefilmpjes die de kinderen van het 5de leerjaar op hun schoolreis gemaakt hebben. Niet alle filmpjes staan er op, omdat ze niet allemaal in het juiste formaat konden omgezet worden. Veel kijkplezier!!
Ik denk dat we met z'n allen kunnen terugblikken op een zeer geslaagde sleep over! Vermoeiend, maar ontzettend gezellig en tof! Zeker voor herhaling vatbaar!! Hier zie je dan ook al enkele foto's van onze activiteiten...
Enkele weken geleden maakten we met de klas verschillende sprookjes. Hier lees je wat reacties van enkele kinderen...
Beste lezers ,
Ons laatste thema ging over sprookjes,toen moesten we een sprookje maken en dat op het einde van het thema voorbrengen aan het vierde leerjaar. Dat deden we in groepen. Ons sprookje ging over Roodkapje. Ze moest koekjes brengen naar haar oma. Ze werd opgepakt door de zeven dwergen,die brachten haar naar Sneeuwwitje. De oma van Roodkapje kwam haar redden. Dat was het sprookje in het kort.
Wij hebben het als luisterspel voorgebracht,ik vond het heel leuk.
Groetjes,
Yaro
Beste kijkers,
Ons thema ging over sprookjes.
We moesten van onze leerkrachten (juf Klaar en juf Cristie) een sprookje schrijven. Dan werden wij in groepjes gezet en moesten we samen een sprookje verzinnen. Dan mochten
we kiezen of we eenbestaand sprookje hermaakten of we vonden er een uit. Ons sprookje gingover de middeleeuwen . Het ging over een jongen die op een dag een affiche zag .
Waar hij een opleiding kon krijgen voor krijger, maar hij werd afgewezen en die avond brak hij in en zo ging het verder.
Van ons sprookje hebben we een luisterspel gemaakt, we maakten bij het sprookje geluiden iedereen deed wat we vertelden allemaal en we maakten allemaal geluiden.
We hebben het voor het vierde leerjaar gedaan . Ze vonden het leuk maar sommigen deden wel ambetant.
Ikvond het wel leuk.
Ik wil het wel nog eens opnieuw doen, maar met ander publiek.
Groetjes ROBBE
Ik ben Theo,
Mijn klas en ik hebben sprookjesweken gedaan, we moesten sprookjes maken. Mijn groepje en ik hebben een sprookje gemaakt, die heet:De drie geitjes en de bunker op de bergen.
Het verhaal gaat over drie geitjes, een bunker op de bergen en een rare prins. Er waren eens drie geitjes en op een dag kwam een rare prins op een moto aangereden, hij vroeg om hulp
om een prinses te redden. Maar er was een arend die de bunker verdedigde. Wij hebben een soort luisterspel gedaan, wij hebben alles opgenomen en op de radio gezet. Ik heb de stemmetjes gedaan van sommige personages. We hebben een sprookje gemaakt voor het vierde leerjaar, en ze reageerden goed. Ik wil het nog een keertje doen omdat het leuk was.
We hebbeneen sprookjegemaakt voor het 4de leerjaar. We mochten
kiezenof het een bestaand sprookje was of niet. Het moet of wel een
luisterspelof kamishibai zijn , ..Ik vertel het verhaal: het verhaal speelde
zich af in de middeleeuwen ,over een jongen die grijze jager wilt worden.
En er op een dag een oorlog uit brak .Ik vond het super,het verhaal en het plubliek ook.
Groetjes,
Joshua
Een eigen sprookje!
We kregen de opdracht van de juf om in één week een sprookje in elkaar te steken. Je kon kiezen tussen: een bestaand sprookje bewerken of er een nieuwe uitvinden. Dit moesten we in een groepje doen. Ons groepje koos ervoor om een nieuw sprookje te verzinnen: De drie geitjes en de bunker op de bergen. Het gaat over drie geitjes. Op een dag vraagt een verlegen prins om hulp. Zijn droomprinses zit vast in een bunker op de bergen. Die wordt beschermd door een arend met hoorns! De geitjes verslaan de arend en de prins trouwt met de prinses.
We hebben ons sprookje opgenomen en op USB gezet.
Ik was de verteller en had de rol van Uk ( het sukkelige geitje ).
Op vrijdag hebben we ons sprookje voorgebracht aan het 4de leerjaar. Ze waren zeer enthousiast!!!
Ik vond dit heel leuk en wil het graag nog eens doen!
De kunstweken zitten er op! We zijn ontzettend druk bezig geweest en hebben enorm veel gedaan! Het was ongelooflijk tof en zeker voor herhaling vatbaar! Groetjes, juf Klaar
Ik vond heel leuk dat we veel geknutseldhadden en naar de museum zijn geweest.
GROETJES CHAIMAE XXXX
Ik vond de kunst weken zeer leuk vooral het museum dat elke dag open was . Dit wil ik nog eens DOEN!
Groetjes Morane
Ik vond het heel leuk de 2 weken, dat was echt plezant, het museum was heel leuk en het was leuk als we knutselwerken gedaan hebben .
Groetjes louiza xxxxxxxxxxx
Ik vond het leuk dat we 2 weken hebben geknutseld . Dat wil ik nog eens doen .
XXX Zoé
De projectweken waren super ! We hebben ook prachtige uitstappen gedaan !
Robbe en ik hebben ook prachtige fotos gemaakt ! Maar ik vond het echt wel super dat we naar de VRT mochten ! Zon bezoekje zou ik graag nog eens doen!
Kunstige groetjes, Hanne
Ik vond dat de kunstweekheel cool was en als we naar de VRTgegaan zijn was het 1000000 keer cooler.
MISHA!!!!!
Ik vond alles heel leuk vooral de BIO-DANS.Dat wil ik vaker doen. Groeten Yaro.
Vorige week hebben we, samen met het 6de leerjaar, een bezoekje gebracht aan de bib. Daar konden we luisteren naar een super interessant en spannend verhaal. Kijk maar eens naar onze blikken...
Vandaag passeerde de roadshow bij ons op school!! We gingen speels op zoek naar onze vaardigheden en wensen en maakten kennis met heel wat beroepen en studierichtingen! Kijk zelf maar...
Wie ben ik? Wat doe ik graag? Wat wil ik? Zeer belangrijke vragen bij het maken van onze keuze!
Onszelf nog wat dieper onder loep neemend en een kijkje nemen op internet tussen alle mogelijke studierichtingen.
Op onderzoek tussen de beroepen...
en een heuze kwis over beroepen!
We bereiden een toneeltje voor over onmisbare beroepen.
Onze reis naar Heldenland is nog niet voltooid. Dit wordt zeker nog vervolgd!
Wauw! Wij doorlopen aardig wat fasen tijdens ons leven. Tijdens de lessen WO hadden we het over de verschillende ontwikkelingsfasen: foetus --> baby --> peuter --> kleuter --> lagereschoolkind --> tiener --> (adolescent) --> volwassene --> bejaarde Met deze fases gingen we ook muzisch aan de slag. We kozen van elke fase 1 foto en moesten samen met ons groepje van elke foto een 'tableau vivant' maken. Zien jullie welke fase we hier uitbeelden???