Mijn naam is Delphine Stroef. In juni 2013 studeer ik af als leerkracht lager onderwijs.Voor ik mijn diploma behaal, geef ik de komende zes weken les aan uw kind. Op deze website kunt u het hele klasgebeuren volgen. Elke week kunt u hier foto's en teksten terugvinden over uw kind.
Beste ouders en leerlingen van het derde leerjaar,
Daarjuist kwam ik thuis van een zeer geslaagde stage! Ik moest even een traantje wegpinken, omdat ik jullie toch wel erg zal missen! Ik heb enorm genoten van deze stage! Het was gewoon fantastisch om aan jullie klas les te geven. Ik heb nooit eerder zo'n toffe klas gehad, dit meen ik uit de grond van mijn hart! Ik zou iedereen willen bedanken voor de vele cadeautjes en prachtige tekeningen! Bedankt ook aan alle ouders voor het vertrouwen! Hopelijk kom ik jullie ooit nog eens tegen en ik wens jullie nog heel veel succes verder met alles!
Doordat er enkele onduidelijkheden waren over de toets
voor vrijdag, geef ik u hieronder mee wat de leerlingen precies moeten kennen
per stukje leerinhoud.
Doordat het thema op de boerderij een groot thema is,
heb ik gekozen om de toets op te splitsen in twee delen: het eerste deel wordt
opgelost zonder de bundel, voor het tweede deel mogen de leerlingen hun bundel
gebruiken.
De leerlingen hebben een oefenblaadje meegekregen naar
huis. Dit is de enige inhoud dat de leerlingen effectief vanbuiten moeten
leren. Donderdag krijgen de leerlingen juist hetzelfde blaadje mee naar huis,
om dit nog eens in te oefenen.
Hieronder
een overzichtje per onderdeel:
-Het dierenrijk: De vijf grote groepen + de
voorbeelden bij de juiste soort kunnen plaatsen. Dit stukje lezen de leerlingen
best eens grondig door.
-Enkele dieren van dichterbij bekeken: Dit zullen
identieke vragen zijn als de identiteitskaart (zoals de leerlingen in klas hebben
geleerd).
-Boerderijdieren: Dit stukje moeten de leerlingen
vanbuiten leren.
-De boerderij vroeger en nu: Hiervoor mogen de
leerlingen hun bundel gebruiken.
-De machines op de boerderij: Hiervoor mogen de
leerlingen hun bundel gebruiken.
-In de koeienstal: Hiervoor mogen de leerlingen
hun bundel gebruiken.
Hopelijk is dit een verhelderend antwoord voor vele
ouders en leerlingen!
Ik wens iedereen heel veel succes toe met de toets!
Vandaag hebben wij onze initiatie tot enkele Engelse woorden verder gezet. Na het herhalen van de groenten en fruit hebben de kinderen enkele spelletjes gespeeld om de woorden in te oefenen. Ze speelden BINGO en MEMORY. De woorden dat de leerlingen aanleerden waren: a strawberry, an apple, a banana, an orange, a pineapple, a cherry, (a) grape(s), a pear, a cauliflower, a head of lettuce, a cucumber, a tomato, an onion, a potato, a pepper, a carrot. In de namiddag zijn de leerlingen gestart met het maken van een magische tekening. Hieronder kunt u enkele foto's terugvinden van deze dag. Veel kijkplezier!
Vandaag hebben wij kennis gemaakt met 10 dieren vanop de boerderij: de koe, het varken, het paard, de ezel, het schaap, de geit, de kip, het konijn, de hond en de poes. Wij leerden de namen van het mannetje, het vrouwtje, het jong en het geluid dat deze dieren maken. Aan de hand van een kwartetspel en een rooster dat de leerlingen moesten invullen, leerden de leerlingen deze namen kennen. Hier ziet u de leerlingen aan het werk.
Op dinsdag 7 mei gingen wij met de hele klas in de namiddag naar Oostende. Daar verzorgde SVS een sportnamiddag in het park en bos. De leerlingen werden verwelkomt door een striptekenaar, zij hielpen de striptekenaar zijn tekenmateriaal terugvinden door vele pindanootjes te verzamelen. De blauwe groep verzamelde de meeste pindanootjes, waardoor zij het spel wonnen. Proficiat aan de leden van het blauwe team, maar uiteraard ook aan de andere enthousiastelingen!!! Mijn excuses voor de late foto's! Geniet van de foto's!
Op maandag 6 mei gingen wij in de voormiddag met het derde leerjaar op uitstap naar de boerderij in Zerkegem. Eenmaal aangekomen op de boerderij, werden wij vriendelijk ontvangen boerin Krista. De boerin gaf ons wat uitleg over de werking van de boerderij en over het maken van kaas. We mochten even smullen van de heerlijk huisgemaakte chocolademousse... mmm!!! Nadien gingen we op stap doorheen de boerderij met boer Luc. Hij vertelde vol passie over zijn beroep. Zo leerden wij heel wat bij over de boerderij maar vooral over de koetjes en hun kalveren. Wij mochten de kalveren strelen. Daar merkten wij op dat ze heel graag aan de vingers van kindjes zuigen, dat zullen de kinderen van het derde leerjaar wel gevoeld hebben! De leerlingen vonden het een zeer leuk en leerrijk bezoek, het enige minpuntje dat de leerlingen aanbrachten was de geur van de boerderij... tjah, dat is het leven op de boerderij... ;-) Graag zou ik nog even de helpende ouders willen bedanken voor het vervoeren van enkele kinderen en het begeleiden van de leerlingen. Dank u wel!
Op dinsdag 30 april gingen wij met het derde en vierde leerjaar op schoolreis naar Oostende. We zijn onze dag gestart met een bezoek aan het stadhuis. Daar hebben we heel wat bijgeleerd over de stad Oostende en over de werking van het stadhuis. Verder bezochten we nog de mercator, waar de leerlingen heel wat bijleerden over het schip en zijn werking. Na onze verdiende middagpauze hadden wij een afspraak op de zeedijk. Daar namen we deel aan de zeekaravaan. De zeekaravaan was een middagje plezier vanop de billekar, met enkele tussenstops. We zagen verschillende vormen van toneel bij ons tussenstops. En als kers op de taart gingen we nog eens met het derde leerjaar naar het strand. Daar hielden we een loopwedstrijdje tussen de jongens en de meisjes. Proficiat Ryan en Lara, maar natuurlijk ook aan alle deelnemers die uitstekend hun best gedaan hebben!! Het was een dagje om niet te vergeten! Hieronder kunt u nog enkele leuke sfeerbeelden terugvinden...