Geniet en laat je meeslepen doorheen het intensief en creatief werk van de derdeklassers.
Hier zijn de lustige reporters: "Hallo, welkom op de blog. De derdeklassers van de kleine prins staan klaar, dus bloggen maar."
Veel surfplezier
25-09-2010
Afsluiting "duurzaam naar school"
Dinsdagmorgen, 21/09/2010, trokken we met z'n allen naar het gemeenteplein. Daar wachtte een uitdagend fietsparcours ons op. We kregen eerst een woordje uitleg en legde het parcours te voet af. Daarna moesten we ons bewijzen met de fiets. Gelukkig was de eerste keer een oefenbeurt. De tweede keer ging al aardiger en vaardiger. Wie weet komen we wel in de krant. Een fotograaf trok toch vele verschillende foto's. Houd ons op de hoogte... Ook juf zorgde voor enkele bewijsmaterialen:
De eerste schrijfopdracht was een succes. Iedereen heeft zijn taak met evenveel enthousiasme uitgevoerd. Ook de mails stroomden toe in juf haar mailbox. Ziehier een aantal vakantieherinneringen.
*** OP REIS!
Deze zomer ben ik met mijn broer Tygo en mijn vriend Victor naar Bobbejaanland geweest.
Het was er wisselvallig weer maar toch was het leuk, want er was weinig volk.
Het leukste vond ik de rollercoasters. Van gans Bobbejaanland ben ik maar op drie attracties niet geweest.
Zander
*** Mijn vakantie
In de maand augustus ben ik met oma en opa op de boot geweest.
We hadden grote golven en dat was heel leuk.
Ikheb veel lolly's gekregen en dat was heel lekker.
Samen metmijn nicht ben ik in een klein motorbootje geweest.
Als de motor stil lag was het ook een roeibootje en kon ik er alleen in roeien.
Dat vond ik een leuke vakantie!
Jacques Van Riel
***
Hallo, ik ben Yanis.
Ik ben op reis overkop gegaan bij het rolschaatsen.
Ik ben ook gaan zwemmen
en ik ben gaan mini -golfen. bye
***
Op reis!
In juli zijn we met ons gezinnetje op vakantie geweest naar Zuid Frankrijk.
We zwommen en speelden elke dag in het zwembad in het zonnetje.
s Avonds gingen we soms op restaurant, daar kregen mijn broertjes en ik een smoothie .
Heerlijk ! ! ! ! !
Vele groetjes Robin
***
Op kamp
We ging met de bus op scoutskamp in de Ardennen . Daar kampeerden wij in nesten (groepen voor een jaar) . Wij speelden 4 spelletjes, één was vuil de andere niet . Ik had veel vrienden en vriendinnen. We hadden een vijver waar we 3 keer in zwommen . We hadden 2 stormen . Eén als we aan het eten waren. Het kamp duurde 12 dagen.
_______daaaaaaaaaaaaaaaaaaaag!!!!!!!!!!__________
***
Dag juf,
Ik ben op reis naar Zuid-Frankrjik geweest. Daar was het heel mooi weer. Ik heb veel gespeeld en gezwommen in de zee. Met mijn vrienden heb ik daar restaurants bezocht. In Monaco heb ik mijn droomauto gezien, een blauwe Bugatti.
Tot maandag; Groeten Timber Baecke
***
Dag juf,
Ik ben in juli met mijn mama, papa en broer naar Zuid Frankrijk geweest. Ik heb daar veel geschopt en veel gestapt en af en toe ben ik gaan eten in een restaurant. In de zee en in het zwembad had ik veel plezier.
Tot maandag, Groeten Quinten Baecke
***
Ik ben op reis geweest naar Frankrijk met Papa, Mama en Linde.
We hebben oma en opa bezocht en ook Parijs waar we de Eiffeltoren hebben bezocht.
Elke vrijdagnamiddag komen de kinderen van klas 5 een halfuurtje lezen in klas 3. De kinderen zitten verdeeld in groepjes en lezen in een boekje uit de klasbieb. De kinderen van klas 5 helpen of verbeteren waar nodig. Zowel de derdeklassers als de vijfdeklassers kijken er elke week naar uit. Ziehier enkele beeldjes:
Ook onze eerst knutselopdracht is al achter de rug. We creëerden een bureaupotje om al ons gekregen schoolmateriaal netjes en ordelijk op te bergen. Echt handig hoor, zo'n ding.
Enkele sfeerbeelden van de eerste dagen in het derde leerjaar...
Zoals verwacht hebben we reeds gewerkt op de tweede schooldag. Nu met het nieuwe digitaal bord in de klas, starten we elke dag met de actualiteit, dankzij karrewiet. Daarna hebben we de getallen tot 100 herhaald. Ook lezen stond al op het programma. Beetje bij beetje vinden we onze draai en zoeken we onze eigen weg. In de namiddag had juf een kleine verrassing. Een welkomstdrankje en hapje, een toost op een tof, leuk, leerrijk, ontdekkend, vernieuwend, creatief, plezierig, sportief, ... schooljaar.
De vakantie is terug voorbij, sommigen zijn blij, anderen niet, want alles gaat zo vlug, het nieuwe schooljaar is er al terug. We starten vol goede moed, met een nieuwe boekentas en een vrolijke snoet. Ons klasje, zit in een nieuw jasje. De juf staat al te wachten, om haar nieuwe kindjes te omarmen!
Donderdag 27 mei kregen wij bezoek van de politie. Er stond een behendigheidsparcours op het programma. Iets waar de leerlingen heel lang naar uitkeken. Eerst een beetje oefenen hoe en aan welke kant we moeten afstappen, het parcours overlopen en daarna voor echt. Na de controle van de fiets legden we de proef af. Sommigen al wat vaardiger dan de anderen. Iedereen deed keihard zijn best. Wie weet maken we wel eens een fietstochtje...
Donderdag 20 mei was het zover, met z'n allen, jammer genoeg zonder juf Sofie en een aantal kids, vertrokken we richting Blankenberge. Gelukkig ging juf Ann mee op uitstap. Stel je voor dat we moesten thuisblijven. Een grote ramp en een paar teleurgestelde gezichten. Eerst een korte rit naar Gent. Wachtend op de volgende trein: 15 minuten vertraging, onze eerste kiekjes...
Ziezo, we zijn goed en wel vertrokken. Plaatsen gereserveerd, eventjes jassen en rugzakken opgeborgen. Tijd voor een drankje en een stukje fruit. Sommige leerlingen hadden voor hun tijdverdrijf een stripje mee.
Eenmaal aangekomen in Blankenberge kon de wandeling naar sea - life van start gaan. Toch wel een klein half uurtje stappen. Daar aangekomen was het eerst tijd voor de show. Geduldig wachtten we af tot de start van de show.
Ken jij het verschil tussen een zeehond en een zeeleeuw? Een zeehond gromt (grrrr) en een zeeleeuw blaft (uh - uh - uh). De zeehond zijn oren zijn gewone gaatjes. Een zeeleeuw heeft kleine oortjes aan de zijkant van zijn kop. Een zeehond kan zich enkel vooruit slepen met zijn voorpoten, terwijl een zeeleeuw op land zijn achterste flippers kan gebruiken als soort poten. Vanaf nu kun je jezelf dus niet meer vergissen...
Na een spectaculaire show, kregen de kids de vrijheid om rond te neuzen in het park. Sommige kinderen brachten een bezoek aan de otters, anderen aan de pinguïns. Nog anderen waren geboeid door het grote aquarium of de vele vissen in de kleinere aquariums.
Uitgehongerd kwamen de kinderen één voor één terug op de afgesproken plaats. Etenstijd...
Een dagje naar Blankenberge! Niet zonder een bezoekje aan de pier en het strand. De weergoden waren ons goed gezind. In de namiddag trokken we dus richting strand - zee - zon. Maar eerst weer een lange wandeling. Gelukkig langs de dijk dankzij juf Ann die de kuststreek kende. Volg de gids...
Lekker kuieren op het strand. Sommige kinderen rustten uit of bouwden kastelen. Anderen gingen als echt strandjutters op zoek naar schatten. Zij vonden heel veel wenteltrapjes, krabjes, mosseltjes en schelpjes. Zelfs op de trein kon je de zeelucht nog ruiken (hm).
'Een gevaar' aan de Belgische kust. De meeuwen hadden geen schrik van ons. Zij waren ook op zoek naar schatten. Maar geen zeevondsten maar wel etensresten. De meeuwen steelden gewoon de boterhammen uit openstaande rugzakken. Snel dichtritsen die zakken. Achteraf smulden wij nog van een ijsje. En dan terug naar De Pinte, niet zonder slag of stoot. ;-) Het was een super toffe dag met leuke activiteiten, prachtig weer en een super toffe bende. Jajaja, zeeschatjes, houd jullie maar al klaar voor volgend jaar. Dan gaan we met z'n allen een hele week naar zee. (nog eens bedankt juf Ann, om met ons mee te gaan)
Enkele sfeerbeelden van ons groepswerk. Er waren vijf verschillende opdrachten. Met behulp van een doorschuifsysteem werkten we elke opdracht uit. De kinderen ontvangden steeds weetkaarten en invulbundels. De opdrachten konden zij oplossen met behulp van de weetkaarten. Informatie leren opzoeken. Elke zoekopdracht eindigde met een doe - opdracht. (met dank aan juf Sofie, die beschikte over het nodige materiaal)
Opdracht: werkbundel bootje varen... De kinderen leerden verschillende boten kennen. Ook de verschillende havens kwamen aan bod. Achteraf was het tijd om de delen van een boot aan te duiden. Als afsluiter maakten de kinderen een bootje met behulp van een stappenplan.
¢agenda: elke dag ondertekenen ¢opvang: ochtendopvang vanaf 08.00 uur => voor 08.00 uur naar dof- fijn, kinderen blijven tussen 15.45-16.00 uur bij hun juf
¢bewegingsopvoeding: zwemmen: elke vrijdag (zie frigokalender), vergeet je badmuts niet turnen: elke donderdag, vergeet turnzak niet (sportbroek, t-shirt en sportschoenen)
¢In de voormiddag eten wij een stukje fruit of groente, in de namiddag mag een koekje.