De kinderen van de derde kleuterklas hadden er voor gekozen om bij het project rond draken als eindprodukt een toneelstukje op te voeren. Het verhaal is uit improvisatie ontstaan en we hebben samen (wel met de hulp van juf) de muziek gekozen die de draken, ridders en prinsessen zouden begeleiden.
De onoverwinnelijke draken van de derde kleuterklas doen een gevaarlijke tocht door drakenland...Ze klimmen in kastelen waarvan ze dan proberen weg te vliegen, ze rollen door de modder, sluipen door grotten, springen op stenen door de vuurzee en nog veel meer.
Rijmspelletjes vinden de kinderen van de derde kleuterklas altijd heel leuk. En deze week hadden ze veel inspiratie. Lees maar wat enkele kleuters bedachten: Ik zag twee draken.... ...onder een laken... ...het kasteel bewaken... ...de juf opmaken... ...met ronde kaken... ...spaghetti maken... ...eitjes kraken... ...lekkere snoepen smaken... oh dat was een wonder..... Ik was heel trots op hen en we hebben ook goed gelachen
Hoe kiezen de kleuters eigenlijk een nieuw project? Eerst gaan de kinderen hun ideetjes tekenen en aan elkaar vertellen. Daarna worden alle ideetjes door de juf verzameld op een groot blad en besproken. Als alle ideetjes bekend zijn volgen de stemrondes. De laatste stemronde wordt voorafgegaan door een 'reclameronde' waarin de kleuters 'reclame' maken voor hun eigen keuze. Dit keer waren er kinderen die ervoor kozen om 'prinsessen en prinsen' uit te werken. Anderen wilden dan weer rond 'draken' of 'dinosaurussen' werken. Na een spannende laatste stemronde werd het 'DRAKEN'.