Eindelijk is hij dus een feit: de klasblog van 3B. De papieren van onze ict-coördinator Jos op de schoot ben ik toch in gang geschoten. Om ook de andere mooie blogjes te zien moet je naar onze website surfen www.kcd.be. Gewapend met veel moed en een beetje moet, wou ik voor middernacht toch iets klaar hebben om te beginnen en dit is het dus geworden. Gauw nog even wat foto's zoeken en kaar is klees! Zet maar gauw wat reacties erop, dan kunnen we binnenkort de kinderen aan het woord laten. Stimuleer hen, nodig hen uit om zich te tonen, om dingen op te schrijven. Ben eens benieuwd tot wat dit allemaal leiden kan. Even nog zeggen dat ik me als leerkracht van het 3e leerjaar B van het kcd prima in m'n sas voel bij deze klas en bij m'n fantastische collega's Kristien, Inge en Nancy met wie ik dus de verdieping van het derde leerjaar onveilig maak! Op naar een fantastisch 2011 en veel leesgenot! Meester Cul Nomis...euh wel mis...Luc Simon
We zijn de 20de week van 2025
Zoeken in blog
Beoordeel dit blog
24-11-2010
Zelf poppenkast leren spelen!!!
Deze week leerden we poppenkast spelen. Met de poppen werken vraagt een aantal technieken: men moet de pop steeds buiten ieders zicht tot leven brengen, de arm gebogen houden, goed articuleren (mond opentrekken) en traag spreken. We leerden hoe we het publiek kunnen aanspreken en hoe we daarbij grapjes kunnen brengen. Vrijdag is het toonmoment voor de ganse school op onze tentoonstelling. Iedereen mag in het thema van de natuur iets aantrekken en onze Yentl heeft alvast een mooi voorbeeld gesteld! Boe, de koe!
Na de tentoonstelling vrijdag ging de meester op teambuilding met de andere meesters en juffen naar Durbuy. Ik heb echt, soms, een klein beetje (veel) hoogtevrees gehad
Donderdag 21/10 zijn we naar Liedekerke gaan schaatsen. Voor velen was het verder bouwen op wat we vorig jaar geleerd hebben in het tweede leerjaar. En dat zat voor sommigen al ver hoor! Oeioei, 't was opnieuw starten van nul, maar kom, dat is toch plezierig hé! Kijk maar!
Schuiven maar! Zalig, de frisse lucht die de haren streelt.
Schone, scheve schaatsen scheren als een schicht langs schichtige zuschauer, euh toeschouwers, en glijden de gladde glijbaan af.
Alle klassen schilderden een kijkdoos langs de binnenzijde, met herfstkleuren, bostinten en grauw-grijze luchtspiegelingen.
In 3B werden de lln getrakteerd op een bewegingsverhaal over bloeiende en stervende bomen, over een egeltje, een raaf, een ekster en een lepeltje.
In 3A werd dat verhaal omgezet in kleifiguurtjes en
in 3c werd daar herfstmateriaal aan toegevoegd.
Een muzische dag!!
vol knutsel-zang-drama-bewegingsexpressie-muzisch taalgebruik
Je vindt hier alle info over wat we voor muzo doen, dit jaar. Op 4 grote tekenplaten kleuren we alle doelen die we bereikt hebben en dat zijn er heel wat! We leren bijvoorbeeld zingen in canon en
als we daarin slagen, mogen we het tekeningetje kleuren. Niet bij alle tekeningetjes zien we duidelijk over welke activiteit het ging. Daarvoor stak de meester een briefje in onze box met: 'De leerkracht aan het woord.' Daarop zie je elke activiteit, met de datum en de kleurplaat erbij! Die datum vind je ook terug op de kleurplaat. Welk tekeningetje er dan mee te maken heeft, ja, soms herinneren we het ons...en soms niet. Maar, inkleuren is wel leuk!!!
vol knutsel-zang-drama-bewegingsexpressie-muzisch taalgebruik
Je vindt hier alle info over wat we voor muzo doen, dit jaar. Op 4 grote tekenplaten kleuren we alle doelen die we bereikt hebben en dat zijn er heel wat! We leren bijvoorbeeld zingen in canon en
als we daarin slagen, mogen we het tekeningetje kleuren. Niet bij alle tekeningetjes zien we duidelijk over welke activiteit het ging. Daarvoor stak de meester een briefje in onze box met: 'De leerkracht aan het woord.' Daarop zie je elke activiteit, met de datum en de kleurplaat erbij! Die datum vind je ook terug op de kleurplaat. Welk tekeningetje er dan mee te maken heeft, ja, soms herinneren we het ons...en soms niet. Maar, inkleuren is wel leuk!!!
Na een trein-en bustocht hadden we nog kracht genoeg over om een auto naar omhoog te trekken. Wat een spierballen, hé? Wat zeg je, een hefboom, euh, mooi meegenomen, ja...
Een wereld vol techniek ging voor ons open. Ons haar kwam omhoog door statische electriciteit, we reden op een fiets op 5m boven de grond, een geraamte sprak ons toe, ballen schoten omhoog het water in,...hulp....adem...
Techniek, je kan er rare dingen mee, de onderstaande foto's werden bewerkt in een speciale machine, raaaaaaaaaaaaar!!!!!!!!!!
Meester Luc, wie zijn die Aliens (buitenaardse wezens) op 't einde????
In het thema 'Haar' voor taal hebben jullie gezien dat we kapper mochten spelen en model. Met wol mochten we nu een kapsel creëren,
een eigen kapsel of een kapsel dat we leuk vonden in een kleur
die we leuk vonden! We kregen soms onverwachte en mooie resultaten!!
Ze hangen nu, samen met onze verjaardagskalender in de klas omhoog.
Bedankt 3A voor de foto van een mooi icoon!
We gingen naar de tentoonstelling over iconen in het klooster en bekeken deze mooie houten schilderijtjes met een vergrootglas, 't is te zeggen we bekeken ze in detail (van dichtbij) en ontdekten o.a. aureooltjes op de schilderwerken. Een teken van heiligheid! Straf hé!
Na het blinddoeken speelden we tenslotte een soort levende stratego van indianen in het afgesloten laatste stuk bos. Daarna vatten we de tocht terug naar huis aan. In slaap wiegen? Vanavond niet, schat!
Verder deden we een blinddoekspel, waarbij we bomen moesten betasten en daarna, wanneer we weer konden zien, moesten we de bewuste boom zoeken. Dat leidde soms tot verrassende resultaten...
Ik ben Luc Simon, en gebruik soms ook wel de schuilnaam Meester Luc.
Ik ben een man en woon in Pajottenland (prachtig, rustig, morantisch allé) (België) en mijn beroep is Onderwijzer.
Ik ben geboren op 07/01/1965 en ben nu dus 60 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Zingen, Voetbal, floorball, muziek, film, kaarten, petanque, kanaries,....
Eigenlijk is het woord spelen bij mij volledig op z'n plaats. Woordspelingen, gezelschapsspelen, kaarten, sporten, genie