Foto
Zoeken in blog

Inhoud blog
  • De SEO van een bestaande website kan verbeteren.
  • Vijf voordelen van goede website optimalisatie.
  • Een nieuwe website. Waar u zeker moet op letten!
  • De voordelen van een goede webshop.
  • Technisch onderhoud van een website is noodzakelijk voor een hoge ranking.
  • De voordelen van responsive websites.
  • Zelf een website onderhouden vs website onderhoudscontract.
  • Ook een goede website kan voor u online verkopen.
  • Vijf tips voor een succesvolle website.
  • Vijf tips om meer te verkopen met uw online shop.
    Archief per maand
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 09-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 09-2005
    Website, e-promotie, webshop tips.

    2Trees is gespecialiseerd in internetreclame voor KMO’s, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Met professionele, efficiënte toepassingen helpen wij u om uw aanwezigheid, promotie en verkoop via het internet te verbeteren. 2Trees richt zich naar de kleinere budgetten met oplossingen die praktisch, eenvoudig maar vooral doeltreffend zijn.
    15-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.5 goede tips om uw e-mailbestand te beheren.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Een goed e-mailbestand is goud waard voor een zaak. Maar de waarde is direct afhankelijk van de kwaliteit van het bestand. Het is dus heel belangrijk dat uw bestand van e-mailadressen steeds up-to-date is. Hoe doet u dit en waar moet u zeker op letten om succesvol online reclame te kunnen maken. Dat leest u in dit artikel.


    Waarom is een up-to-date adressenbestand belangrijk?

    Een geactualiseerd (= bijgewerkt) e-mailbestand is van heel groot belang omdat het de enige manier is om zoveel mogelijk juiste mensen te bereiken. Bovendien is het de enige manier om zo goedkoop mogelijk online reclame te maken. Dit lijkt me dus inderdaad vrij belangrijk.

    Een adressenbestand waar niet aan gewerkt wordt, veroudert. Men neemt aan dat elk jaar zo'n
    20 % van de adressen wijzigen. Dat kan gaan van adreswijzigingen, verandering van e-mailadres, rechtsvorm tot zelfs naam. Zaken fusioneren, veranderen of verdwijnen. Ook contacten veranderen van werk (of erger: gaan dood) ... Vrij vervelend om nog een e-mail te sturen aan iemand die een paar maand geleden overleden is. Dat is niet echt reclame.

    Bovendien kost elk adres dat niet correct is, geld. En het zal zeker nooit meer iets opleveren. Het kost geld omdat de kostprijs van online reclame voor een deel op het aantal adressen wordt gebaseerd. Maar ook door een negatief imago dat u zich aanmeet indien u een bericht naar verkeerde mensen stuurt. En neem maar van mij aan dat dit in het huidige sociale mediatijdperk erg snel gebeurt. Het is dus zaak om permanent over uw e-mailadressen te waken en er zorg voor te dragen (net zoals u met goud doet).



    5 goede tips om uw e-mailbestand te beheren.

    Er is maar 1 goede manier om uw bestand e-mailadressen up-to-date en van hoge kwaliteit te houden. Meet uzelf een goede houding aan en voer wijzigingen direct door. Zeker voor het beheer van een e-mailbestand is uittel quasi zeker afstel. En direct doorgevoerde aanpassingen zijn ook direct weer bruikbaar.
    • Stop nooit met nieuwe adressen toe te voegen aan uw bestand. Hoe goed u ook zorg draagt voor uw adressenbestand, er gaan steeds adressen verloren. Mensen schrijven uit of zijn niet meer interessant (b.v. een nieuwe Android telefoonklant is zeker voor 2 jaar geen iPhone klant). Soms nemen contacten enkel maar tijd zonder dat ze ooit klant worden. Door systematisch, wekelijks nieuwe adressen toe te voegen, zorgt u dat de automatische uitval aan adressen netjes aangevuld wordt met goede, nieuwe adressen. Tips om e-mailadressen te bekomen vindt u in ons artikel van vorige week.
    • Verbeter voortdurend het beschikbare adressenbestand. Voer deze direct uit van zodra u wijzigingen opmerkt. Zeker uitschrijvingen doet u best direct (vergeet geen mailtje te sturen ter bevestiging van de uitschrijving). Maar ook dubbele verwijdert u seffens (blijven anders geld kosten), adreswijzigingen, veranderingen van contactpersonen, van functie, ...
    • Deel uw bestand netjes in categorieën in. Dat is heel interessant om uw aanbiedingen beter af te stemmen op uw doelgroep. Denk hier even vooraf aan. Om dit te doen kunt u b.v. de mensen indelen volgens uw productencategorieën. Of anders volgens hun activiteit (b.v. de Gouden Gids kan u hier aan ideeën helpen). Het is beter om een aantal kleinere mailings te sturen dan 1 grote dumpmail.
    • Stuur regelmatig een bericht naar uw bestand. Een e-mail mailing gaat snel en is relatief goedkoop. Elk bericht is een herinnering dat u nog bestaat en voor de producten of diensten die u aanbiedt. Onderzoek leert dat de meeste mensen contact nemen op het moment dat uw aanbieding voor hen "als geroepen" komt. Hoe regelmatiger u een bericht stuurt, hoe beter dan u onder de aandacht blijft.
    • Behandel uw e-mailbestand als Koning. Dat betekent dat u het werkelijk vertroetelt, altijd verbetert, uitkuist, bijwerkt, ... Zo vermijdt u als spam geboekstaafd te worden. Geef uw abonnees ook van tijd tot tijd een voordeel als dank om in uw bestand te blijven. En biedt ze de mogelijkheid om hun vrienden, kennissen, klanten, ... op uw nieuwsbrief te laten abonneren.
    Besluit.
    E-mail mailings zijn heel doeltreffend, snel en leveren normaal direct resultaat op. Het succes van mailings wordt in grote mate mede bepaald door de kwaliteit van het adressenbestand. En een aantal kleinere, op maat gemaakte, mailings halen beter resultaat dan een omvangrijke bulkmailing.
    Meer informatie en voorwaarden voor een eigen, succesvolle mailing, neem nu contact op met 2TREES.

    Patrick Puype -
    www.2trees.be

    15-02-2012 om 18:20 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:e-mailbestand, e-mailadressen, mailbestand, e-mailbestand bijwerken, e-mailbestand kuisen, e-mailbestand beheren, beheer adressen
    08-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe goede e-mailadressen zoeken voor online reclame.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Een bestand met e-mailadressen is goud waard voor uw online reclame. Er zijn een aantal heel goede manieren (en ook een paar slechte). Hoe bekomt u een goed adressenbestand? Waar kunt u terecht en waar moet u op letten. Dat leest u hier in dit artikel.

    Waarom is een goed e-mailadressenbestand belangrijk?

    Samen met uw boodschap is een goed bestand emailadressen is immers bepalend voor het resultaat van uw online reclame. Hoe beter de kwaliteit van uw mailadressen zijn, hoe meer resultaat u mag verwachten uit direct mailingacties. Dat is eigenlijk ook logisch. U behaalt het meeste succes indien u precies datgene aanbiedt waar iemand naar op zoek is. Precies daarom is uw mailbestand voor 50 % verantwoordelijk voor het succes van een e-mailactie.

    Er zijn eigenlijk maar twee manieren om aan e-mailadressen te komen: ze
    zelf verzamelen of ze aankopen of ruilen. De eerste gaat langzamer en gestaag, maar de kwaliteit is heel zeker veel beter. De tweede is duurder en u bent nooit zeker van de kwaliteit van de e-mailadressen. Maar u heeft wel direct een pak adressen. Is dit nodig? Niet noodzakeljk. Beter maar een paar honderd heel goede e-mailadressen dan vele duizenden adressen waar u niets over weet. Vergeet niet dat hoe groter een e-mailbestand, hoe duurder de behandeling is.

    Hoe goede e-mailadressen zoeken voor uw e-mailing mailings?

    Er zijn twee manieren om emailadressen te bekomen. Ergens aankopen of ze zelf verzamelen. Zelf een bestand met goede e-mailadressen opbouwen is helemaal niet zo moeilijk. Vooreerst heeft u de gegevens die in uw eigen bedrijf beschikbaar zijn. En verder kent u zeker ook collega's waarmee u bestanden kunt ruilen. Waar kunt u nu terecht om zelf een goed e-mailadressenbestand op te bouwen.
    • Uw eigen bedrijfsadministratie is de eerste plaats waar u een schat aan goede mailadressen zal vinden. E-mailadressen van uw klanten en leveranciers haalt u uit de boekhouding. Via uw verkoop vult u deze aan met de mailadressen van uw prospecten en van degene die vroeger ooit een offerte vroegen of contact namen. En verder heeft u het archief: oude formulieren van beursdeelnames, tombolaformulieren, ...
    • Vraag even uw medewerk(st)ers die een commerciële functie hebben of die met klanten in contact komen om uw e-mailbestand aan te vullen met hun eigen e-mailadressen. Uw mensen hebben vrij zeker een aantal mailadressen toe te voegen van eigen contacten, relaties, kennissen, ... waar ze mee in contact kwamen.
    • Via de klantendesk of uw eigen showroom haalt u ook heel goede nieuwe e-mailadressen binnen. Vraag uw bezoekers standaard om hun mailadres. Zet er een computerscherm neer waar de mensen hun eigen e-mailadres (en van hun kennissen) kunnen ingeven. Of leg simpelweg een boek om ze op te schrijven. Vergeet niet dat een geschenkje of een gadget als dank wonderen kan doen.
    • Ook via uw eigen website kunt u een invulvenster voorzien waar spontane bezoekers hun e-mailadres kunnen ingeven. B.v. om in te schrijven op uw e-nieuwsbrief, of om een voordeel, een geschenk, een gratis e-book, een eenmalige extra korting, ... te bekomen in ruil voor hun emailadres.
    • Staat u met uw bedrijf op een event, een beurs, demonstratie of een verkoopshow, profiteer er van om aan zoveel mogelijk bezoekers hun mailadres te vragen. Ook een terugzendstrook (met e-mailadres) voorzien op uw flyers, folders en contactkaartjes zal u aan extra adressen helpen. Zeker als bezoekers op uw stand een geschenkje krijgen bij afgifte van de invulkaart. Vaak koppelt men een mooie wedstrijd aan zo'n actie.
    • Tenslotte zijn er een aantal tell-a-friendacties die er voor zorgen dat uw bestaande klanten (waarvan u hun e-mailadres kent) u de mailadressen doorgeven van een aantal van hun eigen vrienden, relaties en kennissen. Ook dat zijn normaal gezien goede en kwaliteitsvolle e-mailadressen als uw promotie-actie doordacht en met kennis van zaken is uitgewerkt.
    Naast deze mogelijkheden om zelf een mailbestand met goede e-mailadressen aan te leggen, kunt u er natuurlijk altijd ook aankopen. Vaak krijgt u spontaan de meest fantastische voorstellen hiervoor in uw mailbox. Persoonlijk ben ik niet echt een fan van deze werkwijze. Akkoord het gaat snel om een groot aantal e-mailadressen te bekomen. Maar u heeft helemaal geen garantie op de kwaliteit en ook het wettelijk aspect (opt-in) speelt een rol voor consumentenadressen. Ook ruilen met collega's is iets minder goed dan zelf uw adressenbestand samenstellen. Wie geeft er nu heel waardevolle e-mailadressen uit handen en vooral hoe kunt u zien dat een evt. ruil evenwaardig is?

    Besluit.

    Zelf e-mailadressen zoeken voor e-mailingacties of online reclame is vrij gemakkelijk. Vaak zijn er direct een paar honderd adressen in uw bedrijf zelf te vinden. En eenmaal u er zich op toelegt, kunt u na een paar maanden uw basisbestand met e-mailadressen sterk uitbreiden via een goede commerciële werking. Let wel, deugdelijke e-mailadressen zijn voor 50 % verantwoordelijk voor het resultaat van uw e-mailingactie. Voor de overige 50 % succes contacteert u best een webpartner met kennis van zaken om uw online reclame professioneel op te maken.

    Patrick Puype -
    www.2trees.be

    08-02-2012 om 08:45 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:e-mailadressen kopen, emailadressen kopen, e-mailadressen opzoeken, e-mailadressen verzamelen, e-mailadressen aankopen, mailbestanden kopen, mailbestanden, e-mailadressen, e-mailbestand, e-mailbestanden, mailbestand, mailadressen, e-mail adressen, emailad
    01-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Technisch onderhoud is noodzakelijk voor websites of webshops.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het technisch onderhoud van een website of webshop zorgt dat de programmatuur voor uw site veilig en up to date blijft. Het is dan ook belangrijk dat dit regelmatig gebeurt. Zo blijft het aangenaam werken met uw site en kunnen uw bezoekers snel en veilig uw site bezoeken. Waarom is een technisch onderhoud noodzakelijk en wat zijn de voordelen leest u in dit artikel.

    Wat is het technisch onderhoud van een website of online shop?

    Het technisch onderhoud van een website of een webshop zorgt dat de programmatuur veilig en up to date blijft. Dat is dus het basisprogramma zelf waarmee uw site gemaakt is. Maar ook de afzonderlijke toepassingen, tools en modules kunnen een upgrade nodig hebben. Na een tijdje worden nieuwe versies van programma's gelanceerd. Meestal werken deze beter en sneller en worden uw programma's zo aangepast aan de specificaties van nieuwe computers en toestellen. Vaak bieden upgrades ook bescherming tegen virussen, hackers en andere ongewenste effecten. Het technisch onderhoud mag dus niet worden verward met het onderhouden van de inhoud van een site.

    Het wordt aanbevolen om regelmatig een technische update te laten uitvoeren aan uw site. Niet alleen blijft de
    beveiliging van uw website of online shop hiermee op peil. U zal merken dat het comfort voor uzelf om met uw site te werken hoog blijft. Het aanpassen van teksten, plaatsen van foto's, enz. blijft vlot en zonder hinder gebeuren. Maar ook uw online bezoekers kunnen snel en veilig uw site blijven bezoeken. En ook dit comfort is aangenaam voor uw klanten. Als u zelf uw website onderhoudt, wordt aangeraden om minimum 1x per jaar een technisch onderhoud te laten uitvoeren uw website.

    Wat zijn de voordelen van een technisch onderhoud van een website?

    De drie grote voordelen zijn veiligheid, zekerheid en snelheid voor u en uw online bezoekers. Enerzijds is een technisch onderhoud preventief. Het vermijdt dat uw site vastloopt of dat bepaalde toepassingen plots niet meer werken. B.v. nadat uw hoster zijn programma's updatet. Anderzijds zorgt het er voor dat uw websiteprogramma modern en accuraat blijft. Vergelijk het gerust met het jaarlijks onderhoud van uw wagen. Een aantal vitale punten worden gecontroleerd, vaste werken worden uitgevoerd én de elektronica van uw wagen wordt geupgraded.
    • Het programma waarmee uw website gemaakt is, blijft up to date. Als er een te groot verschil is tussen uw versie en de normaal gangbare versie, kan het zijn dat er problemen komen met b.v. slideshows die moeilijker (of niet meer) afspelen, gegevens die haperen bij het doorgeven, enz. Dit is meestal het geval nadat uw hoster zijn de sturingprogramma's van zijn servers een upgrade geeft. En dat laatste is ook nodig voor de veiligheid en om de moderne computers vlot te laten surfen.
    • Ook alle tools, toepassingen, apps, enz. die ingebouwd zijn op uw website worden gecontroleerd en krijgen waar nodig een upgrade. Hierdoor blijven ze vlot werken met uw vernieuwd basisprogramma, met de moderne sturingprogramma's van de servers bij uw hoster en op de recente computers van uw online klanten.
    • Het uitzicht van uw website blijft fris en modern. Bij een technisch onderhoud kan een seizoenskleur worden aangepast, uw nieuw logo toegevoegd en de hoofdtekst en foto van de homepagina worden bijgewerkt. Hierdoor blijft ook uw site er goed uitzien voor de online bezoekers.
    • Bij een technisch onderhoud worden ook de databanken opgeschoond en gecomprimeerd, de cachegeheugens uitgezuiverd en de dode links verwijderd. Ook dit helpt mee om de surfsnelheid en het surfcomfort voor uw site te verbeteren. Uw online bezoekers blijven snel surfen op uw website.
    • De vindbaarheid van uw site blijft hoog of verbetert aanzienlijk. Dat komt doordat de SEO voor uw website wordt aangepast. De bestaande zoekmachine optimalisatie passen we aan met de relevante zoekwoorden volgens de recentste inhoud van uw site. Op een bepaald moment worden producten of merken vervangen. Of komen nieuwe producten en diensten uw aanbod vervoegen. Het is belangrijk om de SEO van uw website hieraan aan te passen.
    Besluit.
    Een technisch onderhoud is een noodzaak voor elke website en webshop. Zo blijft uw site modern, veilig en up to date. Hierdoor blijft u vlot en snel werken met uw site. En uw klanten kunnen veilig, vlot en met een groot comfort uw website via het internet bezoeken. Het wordt aangeraden om minimum 1x per jaar een technisch onderhoud aan een CMS website te laten uitvoeren.
    Voor meer informatie of het bestellen van een onderhoud aan een website of webshop, neem nu contact op met 2TREES.

    Patrick Puype -
    www.2trees.be

    01-02-2012 om 10:00 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:website onderhoud, webshop onderhoud, technisch onderhoud website, veiligheidsupdate, website upgraden, website onderhouden, webshop onderhouden, beveiliging updaten, website opfrissen
    27-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe het internet gebruiken om uw online shop succesvol te maken.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het internet biedt unieke troeven om online klanten te werven voor uw online shop of website. Snelheid, kostprijs en meetbaarheid zijn de drie belangrijkste troeven van online reclame. In dit artikel leest u een aantal tips die u toelaten om de voordelen van het internet te gebruiken om van uw webshop een succes te maken.

    Waarom is online reclame belangrijk voor een online shop?

    Het internet is tegenwoordig even onmisbaar als water voor de maatschappij. Alles is er terug te vinden. Iedereen surft, leert, zoekt en koopt online. Recent onderzoek toont aan dat meer dan 70 % van de mensen eerst online informatie opzoeken vooraleer iets aan te kopen. Dat geldt zowel voor bestellingen via het internet als voor aankopen in fysische winkels. Het is dus zonder meer duidelijk dat het essentieel is om goed, duidelijk en correct aanwezig te zijn op het internet.

    In eerdere artikels zagen we hoe u
    de inhoud van uw webshop kan bijdragen tot succes en waarom het uitzicht en de technische opbouw uw resultaat verbeteren. Hier kijken we eens hoe u de voordelen van het internet kunt gebruiken om meer online succes te bekomen. Het internet biedt immers unieke troeven om online klanten te werven. Voor de online aanbieder zijn de grote voordelen de snelheid waarmee acties uitgevoerd kunnen worden, de lage kostprijs doordat enkel nauw afgelijnde doelgroepen kunnen bereikt worden en de mogelijkheid om precies het resultaat van uw actie te kunnen meten en analyseren. De grootste troeven voor de online koper zijn het gemak waarmee informatie over producten en alternatieven kunnen opgezocht worden, het gemak en snelheid van bestellen en het comfort van niet aan tijd en plaats gebonden te zijn. En deze voordelen gaan we nu gebruiken om een online shop meer klanten en bestellingen te geven.

    Hoe het internet gebruiken om een onlineshop succesvol te maken?

    Het internet biedt heel wat informatie aan die de online verkoper kan gebruiken om online meer te verkopen. En de online kopers zijn massaal aanwezig op het internet én gebruiken dit ook intensief. Deze beide gegevens gebruiken we nu om de internetverkoop te verhogen.
    • Een certifiëring of keurmerk versterkt het vertrouwen in uw webshop. Zeker voor nieuwe klanten is het belangrijk dat ze u kunnen vertrouwen. Tenslotte betalen ze eerst en pas dan krijgen ze de bestelling thuis. Een certifiëring is het bewijs dat de online shop wettelijk in orde is en dat de online aanbieder kan vertrouwd worden. Zo'n keurmerk wordt door een onafhankelijke organisatie afgeleverd en is voor een beperkte tijd geldig. In België is het Unizo e-commercelabel en het Be-commerce label gekend. Online shops die zich naar buitenlandse kopers richten kunnen ook plaatselijke labels proberen te krijgen. B.v. in Nederland zijn Qshops, het Webshop keurmerk en Stichting Thuiswinkel gekend.
    • Online kopers zoeken eigenlijk altijd bevestiging vooraleer ze een online bestelling plaatsen. Het meest vertrouwen ze op het oordeel van andere online klanten. Daarom kan het bijzonder doeltreffend zijn om kopers hun waardeoordeel te laten toekennen aan een product. Dit gebeurt meestal door een rating van 1 tot 5. Online klantenacties zijn eveneens heel effectief voor deze reden. En de mogelijkheid om uw producten "leuk" te laten vinden, online aan te bevelen of te laten delen met andere onliners brengen uw aanbiedingen bij veel nieuwe mensen. Voor elk van deze mogelijkheden bestaan heel goede toepassingen die op uw onlineshop kunnen ingebouwd worden. Contacteer een goede webshopbouwer om de mogelijkheden te kennen.
    • De sociale media bieden heel veel mogelijkheden om 1 op 1 reclame te maken. Ze zijn nog relatief nieuw. De facebook, google+, netlog, hyves, twitter, ... toepassingen om een zaak, product of dienst te promoten. Nieuw ook in de zin dat veel ondernemers of zelfstandigen niet echt goed weten hoe dit aan te pakken. Het vergt een beetje discipline en werk maar de mogelijkheden zijn enorm. Eenmaal het wiel begint te draaien kan op geen enkele andere manier zo persoonlijk met (toekomstige) klanten worden gecommuniceerd. Bovendien kan uw boodschap aan lichtsnelheid verspreid worden aan miljoenen consumenten. Ook hier, voor een goed en realistisch promotieplan, contacteer even een online reclame specialist.
    • Een goed statistiekenprogramma levert u constant informatie over de markt en over de online kopers. 2TREES bouwt zowel Statcounter als Google Analytics in onze online shops in volgens onze klant kiest. Beide zijn gratis en leveren prima informatie over uw webshop. Vaak wordt zo'n analyseprogramma enkel gebruikt om te kijken naar "de balkjes". Eigenlijk moet u liefst dagelijks, maar zeker wekelijks, de statistieken van uw webshop bekijken. Dan vnl. met welke zoekwoorden mensen u vinden, hoeveel pagina's men gemiddeld bezoekt, waar de online bezoekers afhaken, ... Ook de vraag stellen wat de reden is dat deze mensen niet tot een aankoop overgaan. Zo verbetert u beetje bij beetje uw webshop.
    • En als laatste is het natuurlijk zaak om efficiënt en doeltreffend online reclame te maken voor uw zaak, producten of diensten. De informatie van uw statistiekenprogramma gebruikt u beslist om de juiste artikels, woorden en doelgroepen te bepalen. En een goede reclameplanning maakt dat u de juiste producten op het juiste moment in vedette stelt. Om een online reclameplan op te maken zijn 3 zaken noodzakelijk: wat wil u aankondigen (boodschap), wat moeten uw online prospecten doen (resultaat) en welk budget kunt u vrijmaken voor de actie? Voor meer mogelijkheden of voor een goed online reclamevoorstel op maat neemt u best contact op met een online reclame specialist.
    Besluit.
    Het internet biedt unieke voordelen om reclame te maken voor uw bedrijf, uw producten of diensten. Op geen enkele andere manier kunt u zoveel mensen bereiken aan een zo lage kostprijs per contact. En door het resultaat van zowel bezoekers als van een actie correct te analyseren kunt u heel doeltreffende, kleinschalige acties op maat van uw prospecten uitwerken. Fascinerend, super efficiënt en heel rendabel. Succes!

    Patrick Puype - www.2trees.be

    27-01-2012 om 09:21 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:online reclame, analyseprogramma, statistiekprogramma, statcounter, google analytics, certificatie webshops, certifiëring online shops, keurmerk, be-commerce, unizo e-commercelabel, qshops q-shops, webshop resultaten analyseren
    18-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe een onlineshop verbeteren tot een succesvolle webshop?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Een succesvolle onlineshop is altijd een actieve webshop. Dit lukt blijkbaar beter voor sommige internetwinkels dan voor andere. Suceesvolle webshops hebben allemaal een aantal zaken gemeen. In dit artikel leest u de "must-haves" om van een bestaande onlineshop een heel goede webshop te maken.

    Wanneer is een onlineshop een succes?

    Een goede onlineshop is een succes als de webshop aan de verwachtingen voldoet, vlot nieuwe bezoekers aantrekt en een stijgende omzet haalt. Dit zijn de drie basisvoorwaarden waaraan voldaan moet worden. Er zijn een aantal hulpmiddelen, trucs en promotiemiddelen die deze criteria kunnen aanzwengelen. Maar in sé is alles terug te voeren tot deze drie kernwaarden.

    Vorige week gaven we
    een aantal tips voor webshopeigenaars die meehelpen om een succesvolle webshop te maken. Het voordeel van deze tips is dat iedereen ze eenvoudig kan toepassen en dat het succes gegarandeerd komt voor de onlineshop. Ook het uitzicht, de opbouw en de structuur van een webshop helpen mee om het resultaat van online shops te verbeteren. En hier komt een professionele webbouwer bij kijken. Daarom is het heel belangrijk om een goede webpartner te kiezen die vertrouwd is met e-commerce en webshops bouwen.

    Hoe een onlineshop verbeteren tot een succesvolle webshop?

    Naast de teksten, foto's en beschrijvingen die op een online shop voorkomen, is het uitzicht, de structuur en de algehele opbouw enorm belangrijk. Een goed ontworpen, professioneel opgebouwde webshop wekt instinctief vertrouwen. Dit uitzicht zorgt immers voor een heel positief oordeel van bij de eerste blik op de webshop. En laat dit nu cruciaal zijn. Hoe kan een webbouwer uw (bestaande) webshop verbeteren zodat deze heel succesvol wordt:
    • Een moderne, functionele lay-out wekt een professionele indruk.
      De navigatie van een webshop is de leidraad voor de online koper. Vaak is deze nodeloos ingewikkeld tot zelfs onlogisch. Een goede webbouwer zorgt voor een zo simpel mogelijke structuur en een eenvoudige, duidelijke navigatie. Maar ook het uitzichtgebruikscomfort. En natuurlijk moet alles werken. Zeker aan de veilige betaalprocedure moet oordeelkundig aandacht besteed worden. Het is immers sneu als een online koper zijn webmandje vult en dan blokkeert bij de betaling.
      zelf kan de doorslag geven. Een moderne look die goed geproportioneerd is en waarvan de kleuren en lettertypes op elkaar afgestemd zijn, verhogen het
    • Webshops die te vertrouwen zijn, zijn ook wettelijk in orde.
      Een goede webshop moet een aantal wettelijk verplichte zaken bevatten. Zo o.m. uw firmagegevens, BTW of ondernemingsnummer, een goede disclaimer en uw algemene voorwaarden. Maar er zijn daarnaast een aantal zaken die het vertrouwen van een online koper versterken. Duidelijke beschrijving en uitvoering van de bestelprocedure, wat te doen bij klachten, de mogelijkheid om van winkelmandje snel verder te winkelen, ... En dan zijn er nog nuttige tools zoals testimonials, ratingfunctie, instructievideo's, enz. die een online koper over de streep kunnen trekken. Een goede webbouwer kan u hiervoor adviseren.
    • Terugkompaden zorgen voor herhalingsomzet en meer winst.
      De eerste aankoop is natuurlijk heel belangrijk. Maar eenmaal een online koper uw webshop zijn vertrouwen gegeven heeft, kan heel wat omzet worden behaald door herhalingsaankopen. Hiervoor kunnen actiekaarten of klantenkaarten worden gebruikt. Let er wel op om ook hier een vervaldatum te plaatsen waarop de kaart moet verzilverd worden.  Ook met bonuspunten of extra spaarpunten bij online verkopen, te gebruiken bij een volgende aankoop of van zodra men een bepaald aantal bereikt heeft, zijn goede zaken te doen. Een goede webbouwer zorgt dat deze klanten- of puntenkaarten automatisch bijgewerkt worden en online bijgehouden blijven. Zo wordt uw online klant later nogmaals naar uw webshop gelokt.
    • Met gerelateerde producten stijgt uw omzet per verkoop direct.
      Online kopers willen zekerheid en wensen geholpen te worden. Iedereen vindt het leuk om bij een online aankoop ook te zien welke accessoires passen bij het product, welke andere artikels kunnen gecombineerd worden of wat men nodig heeft als bescherming, voor onderhoud, ... Dat kan door aan elk hoofdproduct een aantal gerelateerde artikels te koppelen. Deze worden getoond, samen met het hoofdproduct. De meeste mensen schaffen gelijk een of meerdere bijproducten aan met het hoofdproduct. Zo stijgt uw omzet en is de klant zeker dat alle aankopen mooi samen passen.
    • Een goede SEO inbouwen zorgt automatisch voor nieuwe bezoekers.
      Eenmaal een nieuwe onlineshop op het internet staat, is het belangrijk dat zoveel mogelijk mensen de artikels van de webshop vinden via hun zoekopdrachten. Een goede SEO of zoekmachine optimalisatie verbetert sterk de vindbaarheid van een webshop. Een professionele webbouwer zal automatisch een goede basis SEO inbouwen zodat de zoekmachines snel naar de inhoud van uw webshop worden geleid. Bovendien krijgt u bij 2TREES een nuttige handleiding hoe uw best de beschrijvingen van de artikels en de bijschriften bij foto's opbouwt en hoe u de optimalisatie op artikelniveau kunt aanpakken. Goede informatie is immers de sleutel tot online succes.
    Besluit.
    Een succesvolle webshop ziet er niet alleen professioneel uit. Met een goede structuur, uitgekiende commerciële toepassingen en bekwaam advies kan elke webshop eigenaar zijn (bestaande) onlineshop verbeteren tot een succesvolle webshop. Volgende week geven we de vijf belangrijkste tips om een webshop te verbeteren via het internet.
    Voor meer informatie of voor een afspraak om uw online shop te bespreken, neem nu contact op met 2TREES.

    Patrick Puype -
    www.2trees.be

    18-01-2012 om 16:47 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:tips webshop, online shop verbeteren, webshop verbeteren, onlineshop verbeteren, onlineshop succesvol maken, meer online kopers, internetwinkel verbeteren, online verkoop stimuleren, online omzet groeien
    11-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe van uw onlineshop een succesvolle webshop maken?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Steeds meer mensen bestellen online goederen en diensten. Wekelijks starten nieuwe onlineshops. Maar niet alle webshops zijn even succesvol. Toch kan elke onlineshop heel succesvol worden. In de komende 3 artikels leest u een aantal goede tips om heel veel winst te halen uit uw online verkoop.


    Waarom worden niet alle webshops een succes?
    Eigenlijk zijn er twee grote oorzaken waarom niet alle onlineshops een succes worden. Enerzijds een verkeerde inschatting door de eigenaar en anderzijds een onvolledige kennis van de mogelijkheden van een online shop. Een webshop biedt heel veel voordelen. Maar het blijft wel nog steeds een nieuw verkooppunt. Profiteert de webshop eigenaar van relatief lage vaste startkosten, dan nog moet men steeds voor ogen houden dat een webshop succesvol maken heel intensief werk betekent. Zonder dagelijks met uw internetwinkel bezig te zijn, lukt het niet.

    Een goede kennis van de mogelijkheden van een webshop is een andere oorzaak. Er zijn drie belangrijke factoren die u kunt gebruiken om uw onlineshop succesvol te maken. Een aantal zaken kunt u zelf doen. In dit artikel krijgt u concrete tips om zelf uw onlineshop tot een succes te maken. De volgende twee weken leest u wat uw webbouwer voor u kan doen en hoe u het internet zelf kunt gebruiken om uw online verkopen te verbeteren.


    Wat u kunt doen om van uw onlineshop een succesvolle webshop te maken.

    Als succesvolle webshop eigenaar bent u natuurlijk dagelijks met uw onlineshop bezig. Maar vaak vergeet men dat uw online kopers gans alleen zijn als ze uw internetwinkel bezoeken. De volgende succestips voor uw webshop zetten steeds de online koper centraal. Stel u, bij alles wat u aan uw webshop doet, steeds de vraag of dit duidelijk is voor een leek, vertrouwen wekt, vlot werkt, enz. Dan komt u al een heel eind.
    • Maak snel duidelijk welke soort webshop u heeft.
      Net zoals met een fysische winkel heeft een onlineshop ook een eigen identiteit, producten en een doelgroep voor ogen. Zorg er voor dat uw online bezoekers direct snappen welke artikels op uw webshop te vinden zijn en wie er klant is bij u. Durf gerust ook vermelden wat er niet te vinden is op uw webshop. Een goede basistekst die uw internetwinkel duidelijk voorstelt, is niet alleen een must. Het is een ook een prima leidraad voor de zoekmachines die de juiste mensen tot bij u zullen brengen.
    • Zorg dat heel veel paden naar uw webshop leiden.
      Een goed opgebouwde webshop zal snel gevonden worden door zoekmachines en vlot worden weergegeven. Het is een prima investering om te zorgen dat zoveel mogelijk paden bezoekers tot bij uw onlineshop leiden. Uw webshop kan worden vermeld op relevante rubrieken van veel portaalsites. Een eigen nieuwsbrief kan door uw online klanten worden doorgestuurd aan vrienden. U kunt een tof kennismakingsaanbod  uitwerken om nieuwe klanten aan te trekken. Op hoe meer plaatsen uw webshop voorkomt, hoe meer mensen naar u geleid worden.
    • Zet (een deel van) uw aanbod ook op andere plaatsen.
      Verschillende kanalen trekken verschillende mensen aan. Door (een deel van) uw aanbod op verschillende verkoopssites te zetten, komen deze online kopers uiteindelijk op uw onlineshop terecht en zien ze uw overige producten. Niet alleen typische verkoopsites zijn belangrijk. Ook facebook en google+ bieden de mogelijkheid om uw producten via hun infrastructuur aan te bieden. Let er wel steeds op dat u het juiste type e-klanten aanspreekt. Wees dus steeds duidelijk over het profiel van de mensen die klant zijn bij u.
    • Plaats uw producten klantvriendelijk op uw webshop.
      Vergeet nooit dat u niet naast uw online koper staat als deze uw webshop bezoekt.  Daarom is het noodzakelijk om perfecte foto's te plaatsen van uw artikels. Een duidelijke beschrijving is ook onmisbaar.  Beschrijf liever iets te veel dan te weinig. En geef ook vergelijkingen zodat de mensen kunnen inschatten of uw product in hun situatie zal passen. Zorg voor een maattabel als dit nodig is of voor foto's waar uw product in een referentiekader is afgebeeld. B.v. een kastje naast een deuropening. Vraag u steeds af of een kind van 10 jaar het zal begrijpen.
    • Lever Super-service aan uw online klanten.
      Dat is eigenlijk vrij simpel indien u dagelijks met uw onlineshop bezig bent. Beantwoord snel vragen of opmerkingen van online kopers. Geef accurate informatie op concrete vragen. En durf gerust het principe hanteren van "niet goed, geld terug". Als u overtuigd bent van uw waarde is dit helemaal geen risico. Uw online klant zal zeker tevreden zijn. Snelheid is hier van vitaal belang. Wie nu een vraag stelt, heeft graag binnen de 24 u. een antwoord. Om het even wat het is, maar hou deze regel voor ogen. En uw online klanten zullen zonder problemen mond-aan-mond reclame maken voor uw goede webshop.
    • Promoot uw webwinkel op zoveel mogelijk plaatsen.
      Er zijn heel wat mogelijkheden om uw webshop onder de aandacht te brengen van de mensen. Zowel online als offline. Dit gaat van het vermelden van de naam van uw onlineshop op e-mails, brieven, facturen, uw wagen, de vensterruit van uw bedrijfspand, enz. Maar ook indien u een advertentie plaatst in een krant of tijdschrift, op uw folders, verpakkingen, klantenkaarten, enz. Zet u adres eigenlijk op alles en overal. Daarnaast zijn er nog een aantal goede promotiemiddelen zoals een persactie, een klantenactie of uw aanwezigheid op kortingsites om meer mensen naar uw online shop te leiden.
    Besluit.
    Een goede onlineshop zal nu snel onmisbaar zijn voor elke KMO, winkelier of handelaar. E-commercie biedt uitzonderlijke troeven om nieuwe klanten en meer omzet te bekomen tegen relatief lage kosten. Toch moet men voor ogen houden dat men enkel succesvol kan zijn indien men dagelijks bezig is met de onlineshop.
    In het volgend artikel leest u hoe uw webshop kan verbeteren om meer klanten en omzet te bekomen uit uw internetwinkel.
    Wenst u meer informatie of een concrete vraag over uw onlineshop, neem nu contact op met 2TREES.

    Patrick Puype -
    www.2trees.be

    11-01-2012 om 15:32 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:succesvolle webshop, succes webshop, succesvolle onlineshop, hoe webshop succesvol maken, tips voor succes webshop, tips succes onlineshop, succestips onlineshop
    04-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vijf praktische tips voor een goede e-mail mailing.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De e-mailing is een van de krachtigste manieren om een boodschap over te brengen. Daarom biedt een e-mail mailing heel sterke commerciële voordelen. Hoe begint u er aan en waar moet u op letten om een doeltreffende e-mailing op te maken. Hier volgen vijf praktische tips voor een goede e-mail mailing.


    Waarom is een e-mailing een sterk promotiemiddel?
    De brief en bij uitbreiding de elektronische versie, de e-mailing, is een van de sterkste commerciële middelen om een boodschap over te brengen. Dit komt door het persoonlijk karakter van de brief. De mensen die er een in de brievenbus krijgen, voelen zich persoonlijk aangesproken. Ook een beetje vereerd zelfs. Iedereen ervaart immers automatisch een goed gevoel als men ontdekt dat men niet vergeten is. En daar ligt een sterke commerciële kracht.

    Het is wel belangrijk dat een commerciële mailing er
    professioneel uitziet en goed ontworpen is. Hiervoor doet u best beroep op een online reclamepartner die ervaring heeft met goede e-mailing acties. Maar de boodschap (inhoud) moet u natuurlijk samenstellen. Hier geldt het credo: hoe persoonlijker, hoe beter en hoe concreter, hoe beter de respons op uw e-mailing zal zijn. Hou de volgende vijf tips voor een goede e-mail mailing in gedachten en dan maakt uw webservice partner een fantastische e-mailing actie voor u.

    Vijf praktische tips voor een goede e-mailing mailing.

    Een e-mailing wordt vaak ook direct mailing genoemd. Dat verklaart al heel wat. Uw boodschap wordt dus direct bij iemand afgeleverd. Vergeet dit nooit bij het bepalen van de inhoud van uw e-mailing. Tips om een goede commerciële tekst te schrijven vindt u hier.
    • Zorg er voor dat uw klant heel persoonlijk aangesproken wordt. Een klant die al jarenlang producten of diensten bij u bestelt, ziet lever zijn naam boven uw e-mailing staan dan het onpersoonlijke "geachte", "beste" of "geachte klant". Hiervoor moet uw adressenbestand, naast een correct e-mailadres, een aantal extra velden bevatten zoals "voornaam" of "naam". Maak wel dat voor elk adres alle velden ingevuld zijn!
      Stuurt u een e-mailing aan enkel klanten, dan kunt u de voornaam gebruiken in de aanhef. Indien u zowel klanten als niet-klanten aanschrijft, dan is het beter om wat formeler te werken. "Geachte mevrouw ..." is prima. Maar hiervoor moet er wel een veld voor het geslacht in uw bestand zitten.
    • Breng de juiste boodschap aan uw klanten. Zeker bij grotere adressenbestanden is dit belangrijk. Meestal heeft het geen zin om dezelfde boodschap te brengen aan eenmanszaken, winkels, KMO's met 30-50 man personeel en internationale bedrijven. Met een goede databank kunt u de adressen volgens grootte sorteren of per activiteit, startdatum, ... Maak kleinere e-mailing acties met een zo concreet mogelijke aanbieding. Dit betekent b.v. dat u enkel naar kledingwinkels, lingerie- en interieurzaken mailt om een actie voor te stellen n.a.v. het nieuwe seizoen. Dit vermijdt veel uitschrijvingen omdat bepaalde doelgroepen zich helemaal niet aangesproken voelen. Wel kunt u meerdere kleine e-mail mailings ter zelfde tijd versturen.
    • Spreek de taal die uw doelgroep verstaat. Vermijd vak-chinees of termen die enkel voor insiders duidelijk zijn. Anderzijds mag u gerust vaktermen gebruiken die gemeengoed geworden zijn. Ik veronderstel dat iedereen ondertussen een harddisk kent, of een databank, Wifi, bluetooth, enz. Door algemeen gekende vaktermen te gebruiken vermijdt u extra uitleg en toont u aan dat u een professional bent. Maar onverstaanbaar vakjargon is uit den boze.
    • Zorg dat elke e-mailing actie een duidelijke aanbieding bevat. Een commerciële e-maling wordt steeds gestuurd met de bedoeling om iets te verkopen. Probeer wel uw aanbod te brengen van uit het standpunt van de koper. Overtuig met de troeven van uw product en de voordelen die het uw klant kan bezorgen. Maak de aanbieding zo aantrekkelijk dat men eigenlijk geen neen kan zeggen.
    • Vraag ook altijd om een reactie van uw klant of prospect. Zet duidelijk in uw e-mailing wat u verwacht van uw klant en wat de volgende stap van hem moet zijn. Sommige mensen reageren liever per mail. Dat gaat sneller. Maar anderen bellen liever. Het is altijd een goed idee om beide mogelijkheden te voorzien. Vraagt u om te bellen, vergeet dan de naam van uw verantwoordelijke niet. Dat maakt het contact direct veel persoonlijker.
    Besluit.
    De e-mailing is een heel krachtige manier om een commerciële boodschap over te brengen en zorgt voor heel wat voordelen voor uw bedrijf. U haalt meer resultaat uit een e-mail mailing indien de boodschap heel persoonlijk en concreet is opgemaakt. En op voorwaarde dat uw e-mailing professioneel gelay-out en verzonden wordt.
    Voor meer informatie of om een concrete e-mailing actie te bespreken, neem gerust met ons contact op.

    Patrick Puype -
    www.2trees.be

    04-01-2012 om 10:15 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:e-mailing, e-mail mailing, tips e-mailing, e-mailing tips, direct mailing, tips direct mailing, tips e-mail mailing



    Startpagina !

    Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Mijn favorieten
  • Belle et Beau, interieurdecoratie
  • 2trees, iCommunicatie voor KMO's en zelfstandigen

  • Rondvraag / Poll
    Hoe belangrijk is internet voor uw zaak?
    Heel belangrijk, ik maak er regelmatig gebruik van
    Heel belangrijk, maar ik ken er te weinig van
    Kan op termijn belangrijk zijn, nu nog niet
    Is niets voor mijn zaak
    Bekijk resultaat



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs