|
Hallo!
Het
verkeer: iets ingewikkelds voor de kinderen, maar wel heel belangrijk dat wij,
als volwassenen, het voorbeeld geven van veiligheid! Hoe oversteken komt
volgende week nog aan bod.
Deze
week hadden we het over: het fluovestje, de stoep, het zebrapad, de plaats van
de fiets op de weg,
Iedere dag noteren we hoe ze iedere morgen naar school
komen. De bedoeling is dat de kinderen weten welke manier eigenlijk het beste
is en wat eventueel de alternatieven kunnen zijn. We gingen deze week, twee
keer veilig de straat op en keken vooral naar de verkeersborden.
We
leerden een liedje over de bus. We maakten een auto in de klas (waar onze
kapoenen echt in kunnen zitten). Ik vertelde verhaaltjes, we maakten puzzels
van Cars (de ene wat moeilijker dan de andere), we bouwden op verschillende
manieren wegen voor de autos (van Cars, die ik speciaal meebracht voor onze
fans! ), we bouwden garages,
Voor
wiskunde hebben we een werkblaadje gemaakt met patronen van vrachtwagens en
sorteerden we de verkeersborden; voor taal speelden we het spel wie is het?
met verschillende vervoermiddelen op.
We
experimenteerden ook met magneetjes: ze tekenden een weg op een kartonnen bord,
knipten een autootje uit karton en met magneetjes konden ze de auto vooruit
doen gaan op hun getekende weg. Dat vonden ze wel tof om te doen! Het had veel
succes!
AGENDA:
-
Maandag
25 mei: Pinkstermaandag is GEEN school!
-
Woensdag
is er GEEN kleutersport na school!
-
Vrijdag
29 mei is de laatste dag om het geld van de FOTOs mee te brengen!
-
Voor
VADERDAG!!! Ik heb van alle kleuters een foto nodig (afm +- 9cm op 13 cm) van
hun papa toen hij dezelfde leeftijd had van onze kapoenen nu.
|