Gisteren werden we in 2 groepen verdeeld, de ene groep zocht op de computer informatie op over ons nieuw project 'Transportmiddel', de andere groep maakte zeep. Vandaag was het net omgekeerd. Doordat we onze zeep hebben gemaakt. Is het project 'Zeep' ten einde. Niet getreurd want zoals gezegd is ons nieuw project 'Transportmiddel. De bedoeling van dit project is dat we ons eigen transportmiddel maken die minstens 1m op eigen kracht vooruit kan rijden.
Gisteren hebben we onze herhalingstoets gemaakt! Niet getreurd, want ons project Energie en techniek is nog niet
ten einde.
Vandaag werden we in 2 groepen gesplitst de ene groep
moest op de computer informatie opzoeken voor het nieuw project genaamd Zeep.
De andere groep werkte verder aan hun bureaulamp. Ik zat in de groep om
informatie op te zoeken!
Volgende week is het omgekeerd, dan zal ik mogen verder
werken aan mijn bureaulamp.
Zoals ik al zei was ik de enige die mijn presentatie nog
moest doen, namelijk over led. Vandaag moest ik mijn presentatie voorstellen! Ik denk dat ik het goed heb gedaan en dat mijn powerpoint leerzaam was,
maar ik laat jullie zelf beoordelen over mijn presentatie, want hieronder
staat de bijlage van mijn powerpoint!
We zijn al een paar lessen verder, iedereen heeft zijn
presentatie gedaan behalve ik. Volgende week is het mijn beurt om mijn
presentatie voor te stellen stress, stress, stress. Daarna zullen we beginnen
met het maken van onze bureaulamp!
Wist je dat we ELEKTRICITEIT
nodig hebben voor heel wat activiteiten uit ons dagelijks leven (GSM,
haardroger, TV, horloge,..)! Met
andere woorden:ELEKTRICITEIT is
voor ons, in de huidige maatschappij noodzakelijk!!!
Elektriciteit kunnen we omschrijven als een stroom van heel
kleine deeltjes die we elektronen noemen. Ze bewegen door een geleider= ELEKTRISCHE
STROOM.
Je hebt verschillende delen bij elektrische stroom:
HET SYSTEEM WAAR ELEKTRICITEIT VANDAAN KOMT NOEMEN
WE DE STROOMBRON
DE KABELS EN DRADEN DIE DE ELEKTRICITEIT VERVOEREN NOEMEN
WE GELEIDERS (het tegengestelde zijn isolatoren)
ALLE TOESTELLEN OF APPARATEN GEBRUIKEN ELEKTRICITEIT OM
ER IETS MEE TE DOEN NOEMEN WE VERBRUIKERS OF OMZETTERS die
zetten de elektriciteit om in: -LICHT
-WARMTE of KOUDE -BEWEGING
Vandaag hebben we in de computerklas informatie gezocht
op het internet. Mevrouw had ons in groepjes van 2 verdeeld! Mijn partner en ik
zochten op de computer informatie over led en waterkrachtcentrales. We
kregen daarbij nog een taak: we moeten volgende week een presentatie maken over
wat we moesten opzoeken!
Gisteren hebben we de herhalingstoets gemaakt van het
project Fruitjuice.
Vandaag maakten we onze eigen fruitjuice. Eldar, Bart en ik doopten onze fruitjuice Tarchoon, op basis van sinaasappelen,
druiven, kiwis en passievruchten!
Mmm het was heerlijk!!!
Daarmee is het project Fruitjuice ten einde!
Niet getreurd, want ons nieuw project staat al voor de
deur
namelijk Techniek en energie!
Het is de bedoeling om aan het einde van dit project zelf
onze eigen bureaulamp te maken.
We hebben deze les de groepjes gevormd voor het maken van onze eigen fruitjuice!
We moesten zelf onze ingrediënten kiezen. De materialen
die we bij het maken van onze fruitjuice nodig hebben meebrengen, een toffe
naam kiezen, een eigen etiket maken en de verpakking zoeken!
Volgende week maken we onze eigen fruitjuice spannend!!!!