Inhoud blog
  • Het eindverdict
  • Informatie-transportatie
  • Gelieve handen te wassen
  • Na de theorie, de praktijk
  • Theoretische theorie, part 2
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Huidig project: Fruitjuice!
    Andere blogs Techniek KA veurne 2a
  • Jasper
  • Sarah-Jane
  • Louis
  • Helena
  • Marthe
  • Manou
  • Dropbox

    Klik hier om bestanden te verzenden naar mij

    Nick
    Techniekblog K.A. Veurne
    12-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Welkom
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Welkom op mijn blog!

    Dit blog gaat over de lessen Techniek op het K.A. Veurne.
    Regelmatig komen er nieuwe foto's en berichten over projecten in de klas.
    Wie vragen heeft kan die stellen bij "Vragen" in het forum of via een mailtje naar mij.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    11-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het eindverdict
    Jaja, na het lange schooljaar is het tijd voor het eindproject, project Transportmiddel. Na de theorie over transport, kregen we 3 lesuren om ons project te maken. nu prijkt er bij mij een mooie zeilwagen op de kast. Zoals altijd gebeurt, ondervond ik enkele problemen. ten eerste de wielen. Hiervoor gebruikte in aanvankelijk metalen deksels van confituurpotten, maar na een test bleken deze te dun. na mijn hoofd te breken over het probleem, zag ik op de tafel 2 houten cirkels liggen. Ik deed snel een test en deze bleken perfect als wielen. Dus, snel er 2 bijmaken en aan mijn wagen bevestigen. Juist op tijd om hem te demonstreren.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    16-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Informatie-transportatie
    Jaja, Project Transportmiddel is gestart! De bedoeling hiervan is dat we aan het eind zelf een transportmiddel maken. Transportmiddelen zijn er in alle maten en vormen. Ook kunnen ze veel verschillende dingen vervoeren.



    Wedstrijd: wie het juiste aantal wagens kan tellen kan een mailtje sturen naar mij


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    10-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gelieve handen te wassen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Deze les hebben we de zeep gemaakt.  Wat ik niet verwachtte is dat het zo simpel is. Zoals ik had verwacht, iemand stootte zijn beker om en de bank en de vloer werden eens goed gewassen. Die persoon was Jasper. Een groot voordeel is dat we het kunnen gebruiken als cadeau op Moederdag
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    14-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Na de theorie, de praktijk
    Eindelijk was het zover, we beginnen met onze lamp! We kregen eerst de onderdelen, dat bestond uit het houtwerk, de bedrading, de lamp, een batterij en een schakelaar. We moesten beginnen met een hout te schuren. wanneer dat gedaan was moesten we de houten onderdelen met behulp van een beetje lijm in elkaar steken. daarna de lamp erbij, vervolgens de bedrading aan elkaar solderen en samen met de batterij en de schakelaar in de holte in het hout steken. Hierna schroefden we er een aluminium plaatje boven vast, zodat alles op zijn plaats bleef zitten. Voila, zo maak je een lamp.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    28-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Theoretische theorie, part 2
    Vandaag werkten we verder aan onze bundel over Techniek en Energie. Wie daarmee klaar was, mocht even vrij computeren. Na 1 lesuur gingen we terug naar ons lokaal om de oefeningen te verbeteren. Volgende week gaan we beginnen met de lamp! Na een hoop verbeterwerk kregen we wat instructies over volgende week. we moeten (zoals altijd) veilig werken, onze werkplek proper houden en niet met een hele groep bij de boormachines blijven staan wachten.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    21-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Theoretische theorie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Voordat we de bureaulamp gaan maken, is er eerst de theorie. Hiervoor gingen we naar de computerklas. Iedereen nam plaats voor een computer en we moesten de oefeningen in onze bundel maken. Behalve de oefeningen dat iedereen moest maken, kreeg iedereen nog een oefening, maar die was voor iedereen anders. In de bundel leerden we dingen over fossiele brandstoffen, kerncentrales en energie besparen. Omdat we niet klaar waren met de oefening tijdens de eerste 2 uren, moeten we volgende week verder werken.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    14-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het licht aan het einde van de ... lamp
    Project Smarthouse is gedaan. We beginnen nu aan een nieuw project, omtrend energie, Project Techniek en Energie. De bedoeling hiervan is dat we aan het einde van de theorie zelf een bureaulamp maken. Maar eerst, de theorie ...
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Herhalingstoets in aantocht
    Morgen (25/1/12) hebben we een herhalingstoets over project 'Smarthouse'. Veel studeren is dus de boodschap. Dit betekend ook dat het project gedaan is en een nieuw project van start gaat. Wat dit project is weet  ik nog niet. Wel weet ik dat ik goede punten hoop te halen. Wens me veel succes!
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    18-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opgepast, micro-elektronische panelen in gebruik
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Zoals we al eerder hebben gedaan, hebben we vandaag weeral gewerkt met de micro-elektronische panelen. Deze keer leerden we over de logische poorten: de NIET-poort, de OF-poort en de EN-poort. Tijdens het 2e lesuur gingen we naar de computerklas. Maar toen ging het mis: omdat de school een eigen server heeft, werd die ook op alle computers gezet. Wegens een probleem  aan de server gingen de computers niet. Dus het enige wat we konden doen is wachten wachten en nog eens wachten. 10 minuten voordat de bel ging, was het probleem opgelost. Eindelijk konden we beginnen met het opzoeken over Living Tomorrow, beter bekent als het 'huis van de toekomst'.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)



    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief per week
  • 11/06-17/06 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 28/11-04/12 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011

    K.A. Veurne
    Smissestraat 3
    Veurne

    Lessen techniek
    Gegeven door H. Gouwy
    2 uur per week

    Zoeken met Google




    Archief per maand
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 01-2012
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011

    Andere blogs 2B
  • Thibault
  • Eri
  • Jana
  • Yara
  • Mirte
  • Bella
  • Alana
  • Joske

  • Forum

    Klik hier voor het forum



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs