Inhoud blog
  • bezoek PHILIPS
  • SCC
  • test taalknap
  • hoekenwerk
  • beweegknap
    Zoeken in blog

    Werken met licht
    invloed op leerlingen
    05-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bezoek PHILIPS
    Hoi jongens en meisjes en leerkrachten van 1M2,

    op maandag 16 maart gaan we op bedrijfsbezoek bij PHILIPS.
    Er wordt van onze projectgroep verwacht dat we daar een presentatie van onze bevindingen over onze opdracht voorbrengen.
    Hebben jullie al ideetjes of dingen uitgewerkt om daar naar voor te brengen?
    Wij hebben erover gebrainstormd, maar vinden het erg moeilijk en willen het ook wat afstellen op wat jullie van plan zijn.

    Groeten,
    meester Filip van 6B BSC

    05-03-2009 om 11:44 geschreven door 1m2  


    30-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SCC
    Hallo,
    Het zesde leerjaar van bsc is op 23jan.
    in het SCC is een kijkje gaan nemen.
    Daar kregen we eerst een uitleg van de directrice,
    en toen mochten we zelf  aan het werk gaan!
    Wij hebben onder-anderen nijverheid
    en huishoudkunde.
    bij nijverheid hadden we  een sleutelhanger
    gemaakt en bij huishoudkunde lekkere appelflappen!
    En dan na de middag hadden we samen met 1m2
    les.Normaal muziek maar die mr. of mv. was
    er niet dus dan hadden we een lekker glazuur gemaakt!
    En toen hadden we godsdienst wel veel anders als
    bij ons maar toch super fijn.Na godsdienst hadden we nog
    Nederland en toen mochten we naar huis!


    Groetjes,
    Jotti

    30-01-2009 om 10:20 geschreven door 1m2  


    15-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.test taalknap
    -Wat wilden we testen? Of ze goede resultaten hadden in het donker met een flikkerlamp aan. -Wat hadden we vooraf verwacht? Dat de resultaten niet zo heel goed waren. We dachten dat ze zich niet zo goed zouden kunnen concentreren. -Hoe verliep de test? Goed, maar we vonden het eigenlijk niet donker genoeg en de leerlingen van achter zagen het flikkerlicht niet zo goed. -Wat is de conclusie? De resultaten zijn redelijk en de leerlingen konden zich niet zo heel goed concentreren door de flikkerlamp. groetjes Taalknap!!!!!!

    15-01-2009 om 15:48 geschreven door 1m2  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hoekenwerk
    Hallo jongens en meisjes van 1m2.
    We hebben erg genoten van het hoekenwerk daarstraks.
    Binnenkort komen we bij jullie langs. Daar kijken we al naar uit.
    De leerlingen van 6B kregen nog een korte taak over het voorbije hoekenwerk.
    Ze moesten in 5à10 zinnen hun mening over het hoekenwerk geven.
    Dat moeten ze doen door bij dit bericht op "reageer" te klikken en dan kunnen ze hun verslag toevoegen.
    Hiervoor hebben ze tijd tot woensdag 21 januari.

    meester Filip

    15-01-2009 om 14:46 geschreven door 1m2  


    11-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.beweegknap

    Hallo,

    wij (Laura,Emiel,Kobe,Yenthe,Yannick)zijn de leerlingen van beweegknap!
    We wilden eens testen waar je hartslag hoger of lager is,in het licht of het donker?Dat hebben we dan ook uitgewerkt.
    We dachten van OEI hoe gaan we dat doen,waar en wie.Na lang denken,twijfelen en puzzelen hadden we toch een idee.
    de test hebben we zelf gedaan en we mochten de turnzaal gebruiken omdat we daar gemakkelijk een donker hoekje konden maken.We dachten dat we een lagere hartslag hadden in het donker maar toch,3van de 5 hadden een hogere hartslag.Maar waarom dan 2 een lagere hartslag in het donker.Wel,elk lichaam reageert anders op licht en donker!De test liep goed maar soms schoven je polsen van de hartslagmeter af.

    Dit was het dan !
    Tof dat je het gelezen hebt!

         groetjes,

          het beweegknap-team

    11-01-2009 om 20:05 geschreven door 1m2  


    10-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Muziekknap
    Hallo ,

    wij zijn de leerlingen Robbe,Eliane,Bo,Lore en Jotti
    van muziekknap !

    En wij wilden de invloed van muziek en licht tesamen testen !
    Dus dat hebben we ook gedaan ,
    wij dachten natuurlijk van OEI hoe gaan we daaraan beginnen
    maar na lang twijfelen en puzellen hadden wij het gevonden,
    wij gaan ons project in de wc's uitvoeren want daar is het donker
    en daar is een stopcontact! Maar er dook al meteen een probleempje
    op want als wij het project in de wc's doen en er moet iemand naar het wc?
    De enige oplossing was om te vragen of ze al naar het wc konden
    gaan en dat deden wij ook.Toen op donderdag ging ons project
    door.Lore had een radio en muziek bij ,Eliane en Jotti kleine
    lichtjes en Robbe en Bo kerstboom lichtjes.
    Toen hadden we 3 jongens en 2 meisjes gekozen om het
    project te testen.Zij moesten 5 minuten in de ruimte met licht
    en muziek zitten en daarna een klein interwieuwtje doen:

    1.Hoe voelde je u ? Goed,leuk,rustig,gelukkig,het was gezellig.
    2.Welke tip raad je aan ?Als je lang in een ruimte met muziek
    en licht zit word je er rustig van.
    3.Denk je als je er bijvoorbeeld 1uur in zit dat het dan nog het
    zelfde efect geeft , en welk ? Ja een duizelig efect,openduur
    langdradig,je kunt beter denken.

    Dit was het dan !!
    Bedankt om te lezen!
    groetjes:Robbe,Eliane,Bo,Lore,Jotti

    10-01-2009 om 11:45 geschreven door 1m2  


    07-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Natuurknap

    Dag iedereen!

    Ik ben Daphné van Natuurknap en ik moet de 3 plantjes meenemen voor de opdracht. (De opdracht heb je al van Mieke gehoord).
    Het zijn 3 vergeet-me-nietjes. Ik heb die nog nooit gezien!
    Maar ik zal er wel voor zorgen.
    Ik vind onze opdracht heel leuk om te doen.



    Groetjes Daphné

    07-01-2009 om 18:17 geschreven door 1m2  


    06-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Samenknap

    Onze opdracht is een samengestelde kleur crieëren met de kleuren die je daarvoor nodig hebt.
    Eerst in het donker en daarna met licht aan.
    Is het in het donker dichter bij de werkelijke kleur dan is de opdracht geslaagt.
                              groetjes van de samenknappen.

    06-01-2009 om 16:20 geschreven door 1m2  


    05-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.taalknap
    Hallo wij zijn van de taalknap en wij vinden prikkelstage super leuk! Onze opdracht is : we hangen een groot wit doek op het school bord en maken het helemaal donker. Dan laten we flikkerlichten in verschillende kleuren op het bord schijnen. Terwijl doen we een dictee! groetjes taalknap: Clara & Kimberly

    05-01-2009 om 20:57 geschreven door 1m2  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.supper leuk
    beste bloggers,

    Ik vind de prikkelstage supper leuk.
    We zijn bezig met een opdracht.
    We gaan 3 plantjes in 3dozen steken en verschillende lampen er boven hangen.
    Eén infrarood lamp,één gemone lamp en één gekleurde lamp.


    Dat is mijn opdacht van ons groepje!

    groetjes Mieke!

    05-01-2009 om 18:07 geschreven door 1m2  




    Archief per week
  • 02/03-08/03 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs