DE SUPERKLAS 1B1 !
Welkom en geniet!
22-11-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voorleesweek

Vrijdag 15/11/13  november 

 

We hebben naar verhaaltjes geluisterd want het was de start van de voorleesweek. Iedereen mocht twee verhaaltjes kiezen. Het waren mooie verhaaltjes en soms wat minder mooi. Onze verhaaltjes waren:  Elvis, één miljoen vlinders, JOT, veel gedoe om niks.

 

Dit is geschreven door Natalia en Laura xx 















22-11-2013 om 00:00 geschreven door DE KIDS VAN 1B1

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
17-11-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kokmutsen
Ons nieuw project is 'mijn restaurant'. We zijn ingedeeld in drie groepjes en hebben elk een land mogen kiezen om daar gerechtjes van te maken. Hierbij horen natuurlijk kokmutsen! Hier kan je zien welke lande we gekozen hebben en hoe onze mutsen er uit zien










17-11-2013 om 21:25 geschreven door DE KIDS VAN 1B1

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Anica

We hebben jammer genoeg  moeten afscheid nemen van Anica. Het was moeilijk maar we zijn snel naar de winkel geweest om ingrediënten. was moelek maar we hebben rap naar winkol he weest en ______________________________________________________________________ We hebben haar verrast met taart en een lekker hoofdgerecht. Het was nog een leuke dag, maar zullen haar missen! Maar in ons klas blijft ze in ons hart voor altijd!

groetjes





17-11-2013 om 21:21 geschreven door DE KIDS VAN 1B1

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (4 Stemmen)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Preischotel

We hebben vorige week preischotel gemaakt. Er zaten aardappelen, prei, witte saus, gehakt en gemalen kaas in. We legden deze in laagjes. Daarna steken we het in  de oven.

We hebben ook paprika-bloemkool soep gemaakt en als dessert confituurtaart! Alles was zeer lekker!!!

 

Groetjes

Kenji c  









17-11-2013 om 21:19 geschreven door DE KIDS VAN 1B1

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
03-11-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Composteren

In ons project  afval leerden wij over compost. Zo hebben wij dingen in  de grond gestopt: een

 blaadje sla,  een glazen fles, een plastic fles, klokhuis , blikje ,krantenpapier .

Elke week groeven we dit op. Sommige dingen bleven gewoon: twee flessen en het blikje .

De sla en het klokhuis waren vlug  weg. Het papier duurde wat langer . 

 

Dit is geschreven door kenji cornut  

















03-11-2013 om 21:35 geschreven door DE KIDS VAN 1B1

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
29-10-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Containerpark

Wij zijn naar het containerpark  geweest met twee gidsen.  We hebben een volledige rondleiding gekregen en alle containers gezien. De meneer legde de werking van het containerpark uit. We mochten ook in het magazijn.  Het was plezant en we leerden veel bij: vooral dat WE MOETEN SORTEREN! Dat is heel belangrijk voor het milieu.

Wij willen ook de papa van Kenji bedanken omdat hij er voor zorgde dat we veilig naar het containerpark konden gaan. DANK U!

Dit is geschreven door Kenji T































29-10-2013 om 00:00 geschreven door DE KIDS VAN 1B1

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beestjes

Vorige  week was het de week  van het bos  en we gingen  beestjes zoeken.

Dit deden  het in het  bos, het was leuk !  We hebben veel  diertjes gevangen, bijvoorbeeld:   en spinnen,  slakken,   rupsen, vlinder, sprinkhanen  en nog veel  meer! Zo dat was het voor vandaag!

 Geschreven door  natalia horvatova

 

























29-10-2013 om 00:00 geschreven door DE KIDS VAN 1B1

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Robot

We hebben robots gemaakt in de klas  met allerlei afval:                                                                        

keukenrollen  en flessen  van thuis en een schoenen doos,  lampen,….

Dit deden we allemaal vast met een stevige lijm en papierplakband!  

 

Dit  schreef Jarno coussens  





















29-10-2013 om 00:00 geschreven door DE KIDS VAN 1B1

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bartimëus

Het was leuk: een verhaal over een blinde man die arm is!

Hij kreeg 1  cent en was heel gelukkig. Hij hoorde dat Jezus naar het dorp kwam en wachtte op hem. Eerst waren de mensen boos omdat Bartimëus bedelde!

Maar Jezus hielp de man: hij liet hem weer zien omdat hij geloofde in Jezus!

We hebben dit verhaal nagespeeld en dat vonden we heel plezant! Iedereen wou eens de blinde man zijn maar ook Jezus.

 

Dit werd geschreven door Sebastiaan





















29-10-2013 om 00:00 geschreven door DE KIDS VAN 1B1

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
11-10-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.moussaka

vrijdag op 11 /10/13

Vandaag hebben we moussaka  gemaakt. We hebben volgende dingen gedaan:  aardappelen  gesneden, en  ajuinen gesneden. We gaan de ingrediënten  benoemen ,  kaas, aardappelen, courgetten , aubergines , ajuinen ,  gehakt,   witte saus  ,   melk en tomatenpuree.

Bij koken hoort ook afwassen natuurlijk.

Groetjes natalia  anica  kusjes van ons  +++









11-10-2013 om 15:09 geschreven door DE KIDS VAN 1B1

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Project Afval

We leerden over afval en we moesten op bladen schrijven over wat bij pmd, gft, kga, glas  en restafval moest. We hebben  in boekjes ge keken en op computer  opgezocht hoe we afval moeten proberen vermijden. Bijvoorbeeld: geen zilverpapier, maar een brooddoos! We hebben hier affiches over gemaakt.

We hebben naar filmpjes gekeken  hoe nieuw glas en papier gemaakt worden. Het was heel tof en willen het nog een keer doen!

Is door Jarno  geschreven x       



















11-10-2013 om 15:08 geschreven door DE KIDS VAN 1B1

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wedstrijd Libelle
Klik op de afbeelding om de link te volgen

We hebben mee gedaan aan een wedstrijd van  Libelle. We hebben  een sprookje ge lezen en we hebben hier een knutselwerk over gemaakt. In het sprookje komen er volgende personages voor:

een eik en een houthakker, roodkapje en de boze wolf,  een paddenstoel  en twee kabouters, klein duimpje,…

We hebben de boom geschilderd en gekleurd met wasco. We hebben de personages gekleurd en op het blad gekleefd!

Geschreven door Kenji c

11-10-2013 om 15:03 geschreven door DE KIDS VAN 1B1

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Project afval

We zijn gestart met een  nieuw project : Afval!

We hebben van alles gedaan de eerste les : memory + brainstorm      

Tijdens de brainstorm kwamen volgende vragen aan bod: wat is afval? Waar vind je afval? Waar ga je er mee naar toe?

Nadien speelden we een memory.  Er stond  daar op hoeveel jaar het afval bleef liggen.

We willen nog veel bijleren over afval en gaan nog leuke dingen doen.

 

Is geschreven door Sebastiaan   en Jarno















11-10-2013 om 15:02 geschreven door DE KIDS VAN 1B1

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het alfabet

Hallo

Op een dag kregen we allemaal letters. We moesten ze op een groot blad kleven

En proberen het alfabet te vormen. Samen is het ons gelukt.

We hebben ook nog oefeningen gemaakt en een liedje geleerd:

a b c d e f g

h i j k l m n o p

q r s  t u v w, q r s  t u v w,

x en y en ook nog z, zo leren wij het alfabet!

Groetjes Kenji en Emily





11-10-2013 om 14:50 geschreven door DE KIDS VAN 1B1

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.herfstwandeling

We zijn op uitstap geweest op donderdag 26/9/2013: Herfstwandeling  met de  bovenbouw

Het was leuk! Het was 9km meter stappen:  onze voeten deden zeer veel pijn, maar we hebben veel lol gemaakt. We hebben van Deinze naar Grammene en terug gestapt. In het midden  van de wandeling was het pauze kregen we een appel en een flesje water en dan terug naar school gewandeld. We waren moe maar hebben goed gesport!

Dit is geschreven door Laura





11-10-2013 om 14:48 geschreven door DE KIDS VAN 1B1

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
04-10-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag van de sportclub

Het was dag  van de sportclub en  iedereen  moest sport kleding dragen .

 Het was een  wedstrijd   voor alle  school  en klassen   maar we weten

 nog niet  wie er  gewonnen   heeft. Maar  het komt nog. We moesten een

foto  maken  van alle klassen. Het was wel wad vermoeiend.

 Van Natalia  en Anica





04-10-2013 om 10:39 geschreven door DE KIDS VAN 1B1

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jezus en zijn vrienden

In de klas  hebben  we  toneel gespeeld. We hebben het verhaal van jezus en zijn twaalf vrienden nagespeeld . Jezus was op stap aan het water , er waren 2 vissers en jezus vroeg of ze willen mee gaan op stap. De vissers waren aan het twijfelen  gingen toch mee. Zo heeft Jezus 12 vrienden en vertelden ze verhalen over God, de vader van Jezus.

Van Kenji C









04-10-2013 om 10:39 geschreven door DE KIDS VAN 1B1

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verjaardag Juf Nele

Het was juf Nele  haar verjaardag. We hebben gevierd en snoepjes gegeten. Ook de klas hebben we versierd: ballonnen en slingers gehangen. Op het bord hebben we alle  namen van de leerlingen  en meester geschreven. En wij zijn  met  zoveel in de klas:  8. Het was leuk en de juf was heel verrast en blij! We hebben de volgende dag ook pudding en koekjestaart gemaakt. Het was zeer lekker!

                                                                                                                                                                                                                  Dit   is geschreven  door Jarno 













04-10-2013 om 10:37 geschreven door DE KIDS VAN 1B1

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Courgettesoep

We hebben in de klas  courgettesoep gemaakt.

De volgende  ingrediënten  moesten we  in kleine stukjes snijden: aardappelen wortels en ajuinen en courgette. Dit deden we in het water met bouillon.  We hebben dit samen laten koken en daarna gemixt. Alle  kindjes  hebben  geholpen.

 Het was lekker soep!

Kenji T   en  Emily 









04-10-2013 om 10:36 geschreven door DE KIDS VAN 1B1

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
25-09-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Proficiat!
Proficiat!

Uw blog is correct aangemaakt en u kan nu onmiddellijk starten! 

U kan uw blog bekijken op http://www.bloggen.be/1b1

We hebben om te starten ook al een reeks extra's toegevoegd aan uw blog, zodat u dit zelf niet meer hoeft te doen.  Zo is er een archief, gastenboek, zoekfunctie, enz. toegevoegd geworden. U kan ze nu op uw blog zien langs de linker en rechter kant.

U kan dit zelf helemaal aanpassen.  Surf naar http://www.bloggen.be/ en log vervolgens daar in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Klik vervolgens op 'personaliseer'.  Daar kan u zien welke functies reeds toegevoegd zijn, ze van volgorde wijzigen, aanpassen, ze verwijderen en nog een hele reeks andere mogelijkheden toevoegen.

Om berichten toe te voegen, doet u dit als volgt.  Surf naar http://www.bloggen.be/  en log vervolgens in met uw gebruikersnaam en wachtwoord.  Druk vervolgens op 'Toevoegen'.  U kan nu de titel en het bericht ingeven.

Om een bericht te verwijderen, zoals dit bericht (dit bericht hoeft hier niet op te blijven staan), klikt u in plaats van op 'Toevoegen' op 'Wijzigen'.  Vervolgens klikt u op de knop 'Verwijderen' die achter dit bericht staat (achter de titel 'Proficiat!').  Nog even bevestigen dat u dit bericht wenst te verwijderen en het bericht is verwijderd.  U kan dit op dezelfde manier in de toekomst berichten wijzigen of verwijderen.

Er zijn nog een hele reeks extra mogelijkheden en functionaliteiten die u kan gebruiken voor uw blog. Log in op http://www.bloggen.be/ en geef uw gebruikersnaam en wachtwoord op.  Klik vervolgens op 'Instellingen'.  Daar kan u een hele reeks zaken aanpassen, extra functies toevoegen, enz.

WAT IS CONCREET DE BEDOELING??
De bedoeling is dat u op regelmatige basis een bericht toevoegt op uw blog. U kan hierin zetten wat u zelf wenst.
- Bijvoorbeeld: u heeft een blog gemaakt voor gedichten. Dan kan u bvb. elke dag een gedicht toevoegen op uw blog. U geeft de titel in van het gedicht en daaronder in het bericht het gedicht zelf. Zo kunnen uw bezoekers dagelijks terugkomen om uw laatste nieuw gedicht te lezen. Indien u meerdere gedichten wenst toe te voegen op eenzelfde dag, voegt u deze toe als afzonderlijke berichten, dus niet in één bericht.
- Bijvoorbeeld: u wil een blog maken over de actualiteit. Dan kan u bvb. dagelijks een bericht plaatsen met uw mening over iets uit de actualiteit. Bvb. over een bepaalde ramp, ongeval, uitspraak, voorval,... U geeft bvb. in de titel het onderwerp waarover u het gaat hebben en in het bericht plaatst u uw mening over dat onderwerp. Zo kan u bvb. meedelen dat de media voor de zoveelste keer het fout heeft, of waarom ze nu dat weer in de actualiteit brengen,... Of u kan ook meer diepgaande artikels plaatsen en meer informatie over een bepaald onderwerp opzoeken en dit op uw blog plaatsen. Indien u over meerdere zaken iets wil zeggen op die dag, plaatst u deze als afzonderlijke berichten, zo is dit het meest duidelijk voor uw bezoekers.
- Bijvoorbeeld: u wil een blog maken als dagboek. Dagelijks maakt u een bericht aan met wat u er wenst in te plaatsen, zoals u anders in een dagboek zou plaatsen. Dit kan zijn over wat u vandaag hebt gedaan, wat u vandaag heeft gehoord, wat u van plan bent, enz. Maak een titel en typ het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks naar uw blog komen om uw laatste nieuwe bericht te lezen en mee uw dagboek te lezen.
- Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met plaatselijk nieuws. Met uw eigen blog kan u zo zelfs journalist zijn. U kan op uw blog het plaatselijk nieuws vertellen. Telkens u iets nieuw hebt, plaats u een bericht: u geeft een titel op en typt wat u weet over het nieuws. Dit kan zijn over een feest in de buurt, een verkeersongeval in de streek, een nieuwe baan die men gaat aanleggen, een nieuwe regeling, verkiezingen, een staking, een nieuwe winkel, enz. Afhankelijk van het nieuws plaatst u iedere keer een nieuw bericht. Indien u veel nieuws heeft, kan u zo dagelijks vele berichten plaatsen met wat u te weten bent gekomen over uw regio. Zorg ervoor dat u telkens een nieuw bericht ingeeft per onderwerp, en niet zaken samen plaatst. Indien u wat minder nieuws kan bijeen sprokkelen is uiteraard 1 bericht per dag of 2 berichten per week ook goed. Probeer op een regelmatige basis een berichtje te plaatsen, zo komen uw bezoekers telkens terug.
- Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met een reisverslag. U kan een bericht aanmaken per dag van uw reis. Zo kan u in de titel opgeven over welke dag u het gaat hebben, en in het bericht plaatst u dan het verslag van die dag. Zo komen alle berichten onder elkaar te staan, netjes gescheiden per dag. U kan dus op éénzelfde dag meerdere berichten ingeven van uw reisverslag.
- Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met tips op. Dan maakt u telkens u een tip heeft een nieuw bericht aan. In de titel zet u waarover uw tip zal gaan. In het bericht geeft u dan de hele tip in. Probeer zo op regelmatige basis nieuwe tips toe te voegen, zodat bezoekers telkens terug komen naar uw blog. Probeer bvb. 1 keer per dag, of 2 keer per week een nieuwe tip zo toe te voegen. Indien u heel enthousiast bent, kan u natuurlijk ook meerdere tips op een dag ingeven. Let er dan op dat het meest duidelijk is indien u pér tip een nieuw bericht aanmaakt. Zo kan u dus bvb. wel 20 berichten aanmaken op een dag indien u 20 tips heeft voor uw bezoekers.
- Bijvoorbeeld: u wil een blog maken dat uw activiteiten weerspiegelt. U bent bvb. actief in een bedrijf, vereniging of organisatie en maakt elke dag wel eens iets mee. Dan kan je al deze belevenissen op uw blog plaatsen. Het komt dan neer op een soort van dagboek. Dan kan u dagelijks, of eventueel meerdere keren per dag, een bericht plaatsen op uw blog om uw belevenissen te vertellen. Geef een titel op dat zeer kort uw belevenis beschrijft en typ daarna alles in wat u maar wenst in het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks of meermaals per dag terugkomen naar uw blog om uw laatste belevenissen te lezen.
- Bijvoorbeeld: u wil een blog maken uw hobby. U kan dan op regelmatige basis, bvb. dagelijks, een bericht toevoegen op uw blog over uw hobby. Dit kan gaan dat u vandaag een nieuwe postzegel bij uw verzameling heeft, een nieuwe bierkaart, een grote vis heeft gevangen, enz. Vertel erover en misschien kan je er zelfs een foto bij plaatsen. Zo kunnen anderen die ook dezelfde hobby hebben dagelijks mee lezen. Als u bvb. zeer actief bent in uw hobby, kan u dagelijks uiteraard meerdere berichtjes plaatsen, met bvb. de laatste nieuwtjes. Zo trek je veel bezoekers aan.

WAT ZIJN DIE "REACTIES"?
Een bezoeker kan op een bericht van u een reactie plaatsen. Een bezoeker kan dus zelf géén bericht plaatsen op uw blog zelf, wel een reactie. Het verschil is dat de reactie niet komt op de beginpagina, maar enkel bij een bericht hoort. Het is dus zo dat een reactie enkel gaat over een reactie bij een bericht. Indien u bvb. een gedicht heeft geschreven, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze het heel mooi vond. Of bvb. indien u plaatselijk nieuws brengt, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze nog iets meer over de feiten weet (bvb. exacte uur van het ongeval, het juiste locatie van het evenement,...). Of bvb. indien uw blog een dagboek is, kan men reageren op het bericht van die dag, zo kan men meeleven met u, u een vraag stellen, enz. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.

WAT IS DE "WAARDERING"?
Een bezoeker kan een bepaald bericht een waardering geven. Dit is om aan te geven of men dit bericht goed vindt of niet. Het kan bvb. gaan over een bericht, hoe goed men dat vond. Het kan ook gaan over een ander bericht, bvb. een tip, die men wel of niet bruikbaar vond. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.


Het Bloggen.be-team wenst u veel succes met uw gloednieuwe blog!

Met vriendelijke groeten,
Bloggen.be-team

25-09-2013 om 10:39 geschreven door

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - ( Stemmen)


>

Blog tegen de wet? Klik hier.
Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs