Zweden 2009 -2011
Ons avontuur ...
Inhoud blog
  • afscheid nemen bestaat niet
  • slecht nieuws
  • Pasen
    Laatste commentaren
  • mooi! (Mieke Guns)
        op oei, oei
  • Begrip (Lydia)
        op oei, oei
  • dag collega! :) (Thijs)
        op 2011
  • 2011 (cindy en eric)
        op 2011
  • Foto's (Kristin)
        op Pracht van een natuur !!!!
  • België (Lydia)
        op overpeinzingen
  • ja, wij zijn er nog... (Cindy en co)
        op is daar nog iemand ?????
  • Gelukkige verjaardag Liesbet ! (herman van sweeveldt)
        op balans na twee maanden
  • terug in Zweden (Lydia)
        op reisverslag
  • fantastische foto's (Wilma en Peter)
        op nog enkele sfeerfoto's
  • mooie foto's (cindy en eric)
        op nog enkele sfeerfoto's
  • sigaret (Staessens Lydia)
        op traditie
  • eurosong (Staessens Lydia)
        op traditie
  • verrassing (mama)
        op impulsiviteit
  • elaba (Vicky)
        op zomaar
  • Volgende wijnproef is niet op zondag maar op vrijdag (Ron)
        op zomaar
  • de zweedse prinsesjes (cindy en eric)
        op groot meisje part I
  • dikke proficiat, ik weet niet wat ik lees (annik hermans)
        op De Zweeds Bevalling
  • van harte proficiat (Cindy en Eric)
        op De Zweeds Bevalling
  • proficiat (kristin)
        op De Zweeds Bevalling
  • blog (Marc Haselaars)
        op Belgian chocolates
  • aftellen (Staessens Lydia)
        op Belgian chocolates
  • anne van d'apotheek (anne geniesse)
        op 4 januari : het afscheid
  • verdriet van mijn kleindochter (Staessens Lydia)
        op de zweedse zomer
  • xxx (Eric en Cindy)
        op vakantie
  • zomaar (hilde - jean)
        op vrienden
  • Hoi. (Herman Van Sweeveldt)
        op balans na twee maanden
  • GRATTIS (kristin)
        op lang geleden
  • DIKKE PROFICIAT !!!! (Marc)
        op lang geleden
  • hou je goed (Wilma en Peter)
        op verjaardag
  • groot meisje (eric)
        op
  • lente (Staessens Lydia)
        op een vrijdagavond aan tafel
  • Yana en Karo (Sara)
        op balans na twee maanden
  • HALLO (eric)
        op balans na twee maanden
  • verlof (Staessens Lydia)
        op vakantie vervolg
  • hallo (Sylvia)
        op 4 januari : het afscheid
  • ferm (eric)
        op Rhune ontdekt de site van studio 100
  • even een controle... (Marc Van Sweeveldt)
        op " D Day "
  • goede uitvinding ! (Staessens Lydia)
        op " D Day "
  • foto's (Mieke Guns)
        op
  • lite om lillan.. (Kristin)
        op
  • echt geweldig (Wilma en Peter)
        op
  • Chique dinges (Lien, Caroline, Hedwig)
        op
  • een kleine tip (Weele)
        op
  • dag poepies (tatta)
        op
  • raar (Staessens Lydia)
        op
  • dag ex-sekretaris (Toon)
        op 4 januari : het afscheid
  • Hoe kan je je blog updaten zonder internet ??? (Ron)
        op
  • hallo (eric)
        op
  • Veel succes (Kirsten, Tim, Tibo en Kobe)
        op 4 januari : het afscheid
  • Nieuw avontuur (Peter Sara en kids)
        op 4 januari : het afscheid
  • veel geluk! (Mieke Guns)
        op 4 januari : het afscheid
  • jo (Eric)
        op 4 januari : het afscheid
  • Zweden..........aaaaah!!!!! (Thijs)
        op 4 januari : het afscheid
  • Zweden opgepast (Marnik)
        op 4 januari : het afscheid
  • missing you (Rene ( Maastricht))
        op 4 januari : het afscheid
  • Lieske en co (Hedwig)
        op 4 januari : het afscheid
  • spijt (vicky & jan)
        op 4 januari : het afscheid
  • keep on roling (Wilma en Peter)
        op 4 januari : het afscheid
  • hey collega! (kristien)
        op 4 januari : het afscheid
  • Hey ! (Stefan)
        op 4 januari : het afscheid
  • 1000 dagen vol belevenissen... (Marc)
        op 4 januari : het afscheid
  • cool (Ron)
        op 4 januari : het afscheid
  • Welkom vriendjes en vriendinnetjes !!!!!
    21-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Belgian chocolates
    Hoi, Hoi,

    Ok, ik geef het toe, het is veel te lang geleden. Hopelijk zijn er nog steeds mensen die trouw af en toe eens kijken of er nog nieuws van ons komt. Voor die mensen is hier weer een update. Vanmorgen deed ik ons Rhune naar de Happy Kids en één van de juffen ( een Amerikaanse ) vroeg me van waar in België we kwamen. Toen ik vertelde dat Antwerpen mijn stad was, klaarde haar gezicht helemaal op !!!! ( normaal natuurlijk ) Ze had de kans gehad om zelf Antwerpen te bezoeken en ze was er helemaal vol van, vooral van de Belgian waffels en de chocolate. Of ik wafels kan maken was de volgende vraag. Ik heb de indruk dat er onder de buitenlanders een aantal misverstanden bestaan wat betreft het Belgische volkje. Ten eerste denkt iedereen dat iedereen in België perfect tweetalig is en ten tweede moeten wij allemaal wafels kunnen bakken. Ik ontgoochel hier dus op alle fronten want mijn schoolfrans kan je moeilijk de perfecte tweetaligheid noemen en over mijn bakkunsten wil ik zelfs niet beginnen. De reden waarom ik dit voorval vertel is dat ik heel happy naar huis ben gereden, overvallen door een trots op MIJN stad en weer eens beseffende dat je een Antwerpenaar uit Antwerpen kan halen maar omgekeerd is dat onbegonnen werk. Ik heb dan ook beloofd dat ik bij mijn volgende bezoek een paar kilo pralines zal meebrengen en de gedachte alleen al zorgt er voor dat ik vanaf nu de favoriete mama ben !!!!!

    Maar onze avonturen hier zullen jullie misschien meer interesseren !!!! We wonen sinds 24 september aan de kust en dat doet ons allebei goed. De verhuis is goed verlopen en niet alleen dankzij een paar krachtpatsers die alles ingepakt en verhuisd hebben. We hadden ook bijstand gekregen vanuit België in de vorm van ouders die expert bleken te zijn in het uitpakken van dozen en bouwkits van IKEA monteren ( hoewel ik er zeker van ben dat niemand mijn zusje kan overtreffen als het over IKEA bouwkits gaat !!!! ). De enige die enigszins in verwarring gebracht was door al die drukte was ons Rhune. Het moet ook raar zijn om 's morgens naar school te vertrekken en 's avonds naar een ander huis te rijden en hoewel je probeert alles zo goed mogelijk uit te leggen, toch spreekt ze nog altijd over het nieuwe huisje !!!!! Maar we voelen ons hier echt thuis, het voelt veel knusser aan, we hebben nu veel meer buren en wat vooral goed is bij de eenzame avonden, we hebben gordijnen !!!!!

    En dan is er nog dat ander avontuur, nu nog groeiende in mijn buik !!!! Ik ga hier niet uitweiden over hoe ik me voel want dat is in één woord belabberd. Last van allerlei kwaaltjes en verschrikkelijke pijnen in mijn bekken, maar ik blijf hier wat rondwaggelen terwijl ik de weken aftel. En nu kan ik echt wel aftellen want zondag ben ik 37 weken. Dat wil zeggen nog een goede drie weken !!!! We zijn dit weekend begonnen met de voorbereidingen, de kinderkamer klaarmaken, kleedjes wassen, wieg klaarzetten en ik vraag me af of mensen dit bedoelen als ze over nesten spreken. Af en toe word ik er ook al aan herinnerd wat nu weer een wee was en dat maakt dat ik toch een beetje nerveus begin te worden, plots herinner ik me wat bevallen nu weer inhoudt.... Maar ja, het cliché zegt het zit er in en zal er uit moeten en nog zo'n goeike, je bent dat direct vergten als je dat kleine mensje in je armen houdt. Het rare is ook heel het verhaal rond mijn zwangerschap. Deze zomer kreeg ik in België te horen dat ik waarschijnlijk een keizersnede zou moeten ondergaan wegens een placenta previa. Begin september ben ik hier in het ziekenhuis op controle geweest en daar werd deze diagnose bevestigd, mijn placenta lag ongeveer 8 cm voor de cervix maar ik moest een maand later nog eens terugkomen voor een laaste controle. En wonderbaarlijk, een maand later had mijn brave placenta plaatsgemaakt en kon onze kleinste de natuurlijke uitgang nemen i.p.v. de nooduitgang. Dat was toch even schrikken en dan verlang je even naar je eigen dokter en je eigen taal, daar heb je op dat moment het meeste vertrouwen in. Na een paar uur kom je dan weer met je voeten op de grond, je moet er hier wel vertrouwen in hebben en ze zullen ook wel weten waar ze over spreken zeker. Dus als alles goed gaat, zal ik gewoon thuis weeën krijgen om dan naar het ziekenhuis te rijden en te wachten tot die uitgang eindelijk toelaat om nieuw leven ter wereld te laten.

    Natuurlijk houden we jullie op de hoogte van het wanneer deze gebeurtenis plaatsvindt, de ervaring van een Zweeds ziekenhuis en de grote verandering in het leven van ons Rhune.
    Het is jullie misschien opgevallen dat er bij dit verslag weinig gesproken wordt over de man des huizes, dat is niet omdat we hem vergeten zijn maar hij passeert hier de laatste tijd maar heel weinig. Ze kennen hem nu niet alleen in België en Zweden maar hij verruimt zijn horizonten binnen Europa, ze hebben daar tegenwoordig een mooi woord voor, namelijk netwerken. In mijn ogen is het niets anders dan lullen op meetings en daarna lekker gaan eten en drinken. Maar dat is mijn mening en misschien is die wel gevormd door een beetje afgunst, onder de mensen komen, lullen, gaan eten en dan nog even doorzakken dat klinkt als muziek in mijn oren !!!!!


    Wij groeten u en lang leve Antwerpen, met of zonder Lange Wapper !!!!!



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (2)

    22-10-2009
    blog
    Hallo Liesbet en Johan,

    waar is de tijd van de 1ste babyborrel , lijkt alsof het gisteren was en nu is nr2 er al bijna maar dan op Zweedse grond.
    Ja Johan zie ik af en toe op Facebook op een op andere luchthaven, Kopenhagen al wachtende voor doorvlucht naar Karvina ofzo.
    Lijkt allemaal mooi maar denk dat als je alles al gezien en meegemaakt hebt het niet meer zo plezant is als het lijkt.
    Allé nog veel plezier aan de zee en we zullen hier wel wat foto's van huis en kids zien als het zover is......
    PS Liesbet , je hebt een aangename schrijfstijl ...
    Grtz
    Marc
    Genk


    22-10-2009, 14:44 geschreven door Marc Haselaars
    21-10-2009
    aftellen
    Ja, niettegenstaande onze skype-gesprekken, kijk ik toch af en toe of er iets nieuws op de blog staat. Het is altijd leuk lezen, want ik vind dat je uw verhalen en gebeurtenissen prettig beschrijft !!
    Het was voor ons plezanter toen jullie nog in Belgïe waren, maar nu is het toch wel echt spijtig dat je zover woont. Want nu kunnen we binnenkort niet rap even binnenspringen om jullie wondertje te komen zien ! Maar ik zal de flinke bomma zijn hoor en geduldig afwachten tot ik ons Rhune en haar kleine zusje kan knuffelen !!!!!
    Kusjes van ons


    21-10-2009, 11:53 geschreven door Staessens Lydia
    Archief per week
  • 25/07-31/07 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 23/11-29/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs