Zweden 2009 -2011
Ons avontuur ...
Inhoud blog
  • afscheid nemen bestaat niet
  • slecht nieuws
  • Pasen
    Laatste commentaren
  • mooi! (Mieke Guns)
        op oei, oei
  • Begrip (Lydia)
        op oei, oei
  • dag collega! :) (Thijs)
        op 2011
  • 2011 (cindy en eric)
        op 2011
  • Foto's (Kristin)
        op Pracht van een natuur !!!!
  • België (Lydia)
        op overpeinzingen
  • ja, wij zijn er nog... (Cindy en co)
        op is daar nog iemand ?????
  • Gelukkige verjaardag Liesbet ! (herman van sweeveldt)
        op balans na twee maanden
  • terug in Zweden (Lydia)
        op reisverslag
  • fantastische foto's (Wilma en Peter)
        op nog enkele sfeerfoto's
  • mooie foto's (cindy en eric)
        op nog enkele sfeerfoto's
  • sigaret (Staessens Lydia)
        op traditie
  • eurosong (Staessens Lydia)
        op traditie
  • verrassing (mama)
        op impulsiviteit
  • elaba (Vicky)
        op zomaar
  • Volgende wijnproef is niet op zondag maar op vrijdag (Ron)
        op zomaar
  • de zweedse prinsesjes (cindy en eric)
        op groot meisje part I
  • dikke proficiat, ik weet niet wat ik lees (annik hermans)
        op De Zweeds Bevalling
  • van harte proficiat (Cindy en Eric)
        op De Zweeds Bevalling
  • proficiat (kristin)
        op De Zweeds Bevalling
  • blog (Marc Haselaars)
        op Belgian chocolates
  • aftellen (Staessens Lydia)
        op Belgian chocolates
  • anne van d'apotheek (anne geniesse)
        op 4 januari : het afscheid
  • verdriet van mijn kleindochter (Staessens Lydia)
        op de zweedse zomer
  • xxx (Eric en Cindy)
        op vakantie
  • zomaar (hilde - jean)
        op vrienden
  • Hoi. (Herman Van Sweeveldt)
        op balans na twee maanden
  • GRATTIS (kristin)
        op lang geleden
  • DIKKE PROFICIAT !!!! (Marc)
        op lang geleden
  • hou je goed (Wilma en Peter)
        op verjaardag
  • groot meisje (eric)
        op
  • lente (Staessens Lydia)
        op een vrijdagavond aan tafel
  • Yana en Karo (Sara)
        op balans na twee maanden
  • HALLO (eric)
        op balans na twee maanden
  • verlof (Staessens Lydia)
        op vakantie vervolg
  • hallo (Sylvia)
        op 4 januari : het afscheid
  • ferm (eric)
        op Rhune ontdekt de site van studio 100
  • even een controle... (Marc Van Sweeveldt)
        op " D Day "
  • goede uitvinding ! (Staessens Lydia)
        op " D Day "
  • foto's (Mieke Guns)
        op
  • lite om lillan.. (Kristin)
        op
  • echt geweldig (Wilma en Peter)
        op
  • Chique dinges (Lien, Caroline, Hedwig)
        op
  • een kleine tip (Weele)
        op
  • dag poepies (tatta)
        op
  • raar (Staessens Lydia)
        op
  • dag ex-sekretaris (Toon)
        op 4 januari : het afscheid
  • Hoe kan je je blog updaten zonder internet ??? (Ron)
        op
  • hallo (eric)
        op
  • Veel succes (Kirsten, Tim, Tibo en Kobe)
        op 4 januari : het afscheid
  • Nieuw avontuur (Peter Sara en kids)
        op 4 januari : het afscheid
  • veel geluk! (Mieke Guns)
        op 4 januari : het afscheid
  • jo (Eric)
        op 4 januari : het afscheid
  • Zweden..........aaaaah!!!!! (Thijs)
        op 4 januari : het afscheid
  • Zweden opgepast (Marnik)
        op 4 januari : het afscheid
  • missing you (Rene ( Maastricht))
        op 4 januari : het afscheid
  • Lieske en co (Hedwig)
        op 4 januari : het afscheid
  • spijt (vicky & jan)
        op 4 januari : het afscheid
  • keep on roling (Wilma en Peter)
        op 4 januari : het afscheid
  • hey collega! (kristien)
        op 4 januari : het afscheid
  • Hey ! (Stefan)
        op 4 januari : het afscheid
  • 1000 dagen vol belevenissen... (Marc)
        op 4 januari : het afscheid
  • cool (Ron)
        op 4 januari : het afscheid
  • Welkom vriendjes en vriendinnetjes !!!!!
    27-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.reisverslag

    Een ex – collega en zijn toekomstige, die ik ondertussen beiden wel vrienden mag noemen, maken telkens prachtige, avontuurlijke reizen waar wij dan mogen van meegenieten via fantastisch geschreven reisverhalen. Mijn wederhelft kan alleen maar dromen van zo’n vakanties (hij krijgt mij namelijk niet mee naar landen zonder fatsoenlijke hygiëne en ik trek al zeker niet rond met een rugzak) en mijn reisverhalen verbleken bij die van hen.

     

    De vakantie van de drie vrouwen die deel uitmaken van dit gezin, bestond uit 2 weekjes België landje, al moet ik zeggen dat ik even gedacht heb dat we ergens in de tropen terecht gekomen waren toen we uit het vliegtuig stapten!!!! Maar het was wel degelijk  Zaventem, Brussel.  Ik weet niet of er nog mensen zijn met dit gevoel, maar normaal gezien als je terugkomt van vakantie, krijg ik een echt thuisgevoel bij het oprijden van de Antwerpse ring!!!! Na 1,5 jaar in Zweden was dat deze keer niet het geval en was het bijna alsof ik echt toerist was in eigen land.

    Maar dat verandert meteen wanneer je een paar dagen hebt doorgebracht onder familie en vrienden en om niet al te melig te worden, maar het moet toch gezegd, daar is dus in mijn ogen je echte “thuis”. Zweden is een mooi land en als je hier zit, denk je dat je Antwerpen mist maar dat is niet helemaal waar. Ik heb de afgelopen weken ondervonden dat het de mensen in Antwerpen en de Limburg zijn die maken dat je je ergens thuis voelt !!!!

    Het was dus een fijne vakantie, zonder grote cultuurshocks, maar er zijn weer kleine sprongetjes vooruit gemaakt. Onze jongste kan namelijk sinds een week zitten !!!! Ons Rhune heeft de tijd van haar leven gehad in Plopsaland, bij al de grootouders, nonkels, tantes, peters en meter…. En de mama heeft  er van genoten om nog eens iets anders te zijn dan mama!!!! ik ben op stap geweest met mijn jonger broertje en zusje en we zullen maar zeggen dat het gebrek aan training de oorzaak was van het vroeger naar huis gaan langs mijn kant (klinkt in mijn oren veel mooier dan te moeten zeggen dat ik gewoon 8 of 9 jaar ouder ben dan hen…) Een dagje Antwerpen en mosselen op een terras was dan weer meer iets voor mijne ouderdom, aangezien het zich in de namiddag afspeelde...

    Geen grote avonturen dus voor ons, maar wel een vakantie die ik nodig had. Ik ben weer helemaal opgeladen met liefde en knuffels van al mijn dierbaren, ik heb kunnen bijkletsen met oude collega’s  (sorry, Jan maar terwijl jij de andere kant van de wereld verkende, heb je wel een fijne avond gemist)

    Het was weer moeilijk om jullie allemaal achter te laten, maar het is wel weer duidelijk geworden dat jullie in mijn hart zitten en dat dit daarom dit avontuur leuk is maar enkel van tijdelijke aard!!!!

    Jullie vragen zich waarschijnlijk af wat er met de man des huizes aan de hand is. Wel die heeft verloren tijd ingehaald met zijn twee “ bijna” volwassen kinderen in Kroatië en daar heeft niet alleen hij van genoten, vermoed ik.

    Nu hebben we nog een weekje samen vakantie en vandaag gaan we genieten van de Zweedse zomer met onze Nederlandse vrienden, want die hebben we de afgelopen 14 dagen gemist en ook zij zitten in ons hart !!!!

    Tot de volgende ….

    P.S. Jan en Vicky, als jullie naar Zweden komen, er is hier een verwarmde kamer en badkamer, dus ik kan jullie geen cultuurshock bezorgen, maar hopelijk lezen jullie wel in onze gezichten dat je van harte welkom bent….

     



    27-07-2010, 11:41 geschreven door Liesbet & Johan  
    Archief per week
  • 25/07-31/07 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 23/11-29/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs