Inhoud blog
  • Filmpje
  • Verslag Wim : La Marmotte
  • Verslag Peter : La Marmotte
  • Verslag Bert La Marmotte
  • We zijn terug !
    Rondvraag / Poll
    Gaan onze bikers La Marmotte uitrijden ?
    Jazeker, allemaal halen ze de finish
    Een paar zullen uitrijden, sommigen moeten opgeven
    Dit is te zwaar voor hen, ze zijn ook niet meer zo jong.
    Bekijk resultaat

    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    6 bikers naar de Marmotte
    ...beleef onze voorbereidingen en hoe alles afloopt...
    17-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Filmpje
    Een kort filmpje van ons avontuur, nu al 2 weken geleden. 

    Bijlagen:
    http://www.youtube.com/watch?v=1MOm2xDa84M   

    17-07-2010 om 09:01 geschreven door Bert  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    13-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag Wim : La Marmotte
    Donderdagmorgen met volle moed vertrokken met de vrienden richting Frankrijk en het was heet...was dit misschien een slecht voorteken...Rolling Eyes

    Een mooi hotel en dito omgeving met daarbij 's avonds nog een frisse duik (in een te grote zwembroek van Peter geleend Laughing ) stemden mij optimistisch voor wat komen zou. Vrijdagochtend na het ontbijt een gezamelijke rustige fietsuitstap tot in Bourg d'Oisans met al een kleine test van de Alphe tot in de eerste bocht en het voelde goed aan...toch maar gestopt in bocht 21 en me niet laten verleiden om met Bert en Dirk tot in bocht 18 (ze tellen hier af hé...) te fietsen en het werd nog warmer dan de dag ervoor. In de namiddag naar de Hollanders gekeken die Brazilië er van langs gaven en heeeeel veeeeel geedronken, kwestie van vocht op te slaan.

     Zaterdagmorgen, na een warme zwoele en onrustige nacht, ontbeten en dan de bus op richting start. Veel volk en veel Vlamingen (waarvan ik er een deel kende...) Om 7u30 werden we dan losgelaten om ons avontuur aan te vatten. De thermometer wees toen al 13 graden...te warm te warm spookte het door mijn hoofd. De beklimming van de Glandon verliep vlekkeloos en ik at en dronk zoals ik het had voorzien...tijdig en regelmatig. De afdaling is niet echt miine "meug" dus dat deed ik eerder rustig aan tot aan de bevoorrading van Kortweg waar ik Dirk en Bert tegenkwam. Samen vatten we de eentonige grote weg naar de Col de Telegraphe aan, we lieten ons niet vangen aan de voorbijvliegende wielerfanaten waar het tempo zeer hoog lag. Enkele Lokeraars riepen ons tijdens het passeren enkele bemoedigende woorden toe. De Telegraphe leek voor mij wel eindeloos te duren, de verzengende zon deed haar werk optimaal en zoog mij stilaan maar zeker leeg...bovengekomen even op adem gekomen en de nodige dranken en eten bijgevuld...maar toen voelde ik al dat mijn maag stilaan in opstand kwam... Bij de beklimming van de Galibier voelde ik me steeds beter worden...dacht ik toch... en aan de bevoorrading nam ik even rust om te drinken en te eten...wat niet meer zou simpel was als het zou moeten zijn. Vanaf Plan Lachat volgen er nog een zestal verschrikkelijke steile kilometers en ik zwoegde naar boven met blik op oneindig...Boven op Galibier was miijn licht uit...ik kon geen water , laat staan voedsel binnenhouden, het ging er vlugger uit dan in (sorry gasten...Embarassed
    De afdaling van Galibier rustig aangevat en zo tot aan de bevoorrading van Kortweg gereden waar ik toen ook besloot om de Alphe niet meer op te rijden. Ik moet er niet al te best hebben uitgezien want er werd mij voorgesteld om in de wagen mee te rijden...maar ik wou niet opgeven en Bourg d'Oisans was nu miijn doel. 
    Ondertussen was ook Bert toegekomen aan de bevoorrading en die sprak mij moed in zodat ik na een kleine 20 minuten mijn weg vervolgde...Krampen in de benen en een ontstelde maag...plezierig is anders...maar ik kwam stilaan terug op mijn plooi en met de voet van de Alphe in zicht begon ik toch weer te twijfelen of ik wel zou stoppen.Confused
     Maar deze gedachte was al even snel weg als ze gekomen was...ik wou niet ten koste van alles de Marmotte uitrijden. Aan de voet van de Alp wees de thermometer 39 graden...Shocked dus ik nam voor mezelf een wijs besluit...de Marmotton ipv de Marmotte...162 km ipv 175km. Ik fietste terug naar de plaats waar ze ons zouden oppikken en na een half uurtje was ik alweer de "oude" (what's in a name). 

    Ik ben blij dat ik alweer in de bergen kon rijden maar de "hitte" is mijn dooddoener. Ik keer zeker niet meer terug om het nog eens te proberen (de zon blijft me toch achtervolgen)...ik kan toch niet wachten op het slechte weer. 
    Het waren toffe vier dagen en bedankt Peter, Dirk, Bert, Dirk en Davy voor de morele steun en de opmonterende woorden na mijn "mislukking" al voel ik me niet "mislukt". 

     Sportieve groeten Wim






    13-07-2010 om 21:58 geschreven door Bert  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    09-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag Peter : La Marmotte
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Begin januari besliste ik ook deel te nemen aan La Marmotte samen met Bert, Wim en Dirk had ik de perfecte trainingsmakkers gevonden . Deze werden reeds gestart met enkele spinninglessen in sportcentrum De Dam in Lokeren. Waarna er ook vlug gestart werd met de nodige km's op de weg met enkele mooie tochten zoals Omloop Passage Fitness, E3 prijs Harelbeke,Ronde van Vlaanderen, Van Peteghem Classic, Mons-Chimay-Mons, Waalse Pijl enz. Waren we op 1 juli zover aan ons avontuur te beginnen. 

     Voor het vervoer hadden we een camionet gehuurd en samen met de aanhangwagen van een bevriende wielertoeristenclub vertrokken we samen met Davy en Dirk richting Frankrijk. Daar we ons hadden ingeschreven bij Kortweg hoefden we ons nergens zorgen over te maken, spijs en onderdak hadden zij geregeld in Hotel Chateau de Cornage in Vizille, een aantal km'ters van Bourg d'Oissans en het moet gezegt het was in orde . Op vrijdag dus wat losgefietst en enkele bochten van Alpe d'Huez gedaan en met een goed gevoel terug naar het hotel waar we in de namiddag dus zagen hoe Nederland weer een ronde verder ging. 

     Zaterdag liep de wekker om 3u45 al af en konden we ons opmaken voor wat onze dag van het jaar zou worden. Dat ik van vroeg opstaan geen probleem heb wist ik wel maar om de nodige voeding dan ook al binnen te spelen was toch al wat anders, maar kom goed gegeten met pasta en al bracht de bus ons dan naar een parking niet ver van de start. Daar werd me reeds duidelijk dat dit geen gewoon toertochtje was zoals ik er veel had gereden en met toch een beetje zenuwen en de nodige vraagtekens ( heb ik wel genoeg genoeg getraind ong. een 4500 km en is mijn verzet niet te groot een 39/28 als kleinste verzet ) vertrokken we omstreeks 7u30 aan onze uitdaging. 

    Had me ook voorgenomen niet te zot te starten en kon dit toch enige tijd uithouden , de eerste km'ters samen met Wim,Dirk en Bert ( die toch de tijd en het lef had enkele foto's te nemen en te filmen) begonnen aan de eerste col van de dag De Glandon. Daar ging ik op eigen tempo van start en het zou enkele uren later pas zijn dat ik mijn makkers pas zou terug zien . De beklimming van de Glandon ging tamelijk vlot en met enige reserve kwam ik goed boven, geen tijd voor te stoppen daar er ons in de afdalig een bevoorrading van Kortweg te wachten stond waar we op ons gemak onze flessen en zakken konden vullen. Nu volgde er een stuk verbinding dat ons naar onze 2 de beklimming zou brengen( Col de Telegraphe) Hier nam ik zelf reeds wat initiatief en al vlug zat ik met een 50tal renners achter mij aan die er niet op gevlamd waren over te nemen zodat ik mijn turbo een eerste keer aanlegde en naar een volgend groepje reed waarin ik mij achteraan afzijdig hield tot we aan de volgende bevoorrading kwamen en dan ook reeds vlug onze 2de beklimming konden aanvatten die ik toch al een tempo'tje vlugger nam dan de Glandon. 

     De Telegraphe een 12 km lange klim voelde niet zo zwaar aan als de Glandon en op iets meer dan een uurtje klimmen was deze ook overwonnen en kwam ik na een afdaling van een 5tal km's aan het begin van de 3de col de Galibier die na een paar km's onderbroken werd door bevoorrading , hier toch even wat gestopt en ook een stukje brood genomen als afwisseling op al die repen toch eens iets anders . Terug de fiets op en van start voor wat voor mij toch wel het zwaarste van de dag zou worden. De benen voelden nog heel goed en ook de moraal was aanwezig toch begon de warmte me toch wat parten te spelen , vooral dan aan de voeten deze voelden heel warm aan zodat ik ze af en toe eens bespoot met wat water. Dat aan deze beklimming geen einde leek te komen kwam uit toen ik aan Plan Lachat opeens die rennertjes daar hoog boven mij zag rijden en ik bij mezelf dacht moet ik daar ook op, maar enige tijd later zag ik dan weer die even kleine rennertjes daar beneden en had ik ook deze klim tot een goed einde gebracht. Hier boven ook even de tijd genomen wat cola te drinken en dan de afdaling aangevat en ja hoor de eerste bochten zijn echt wel op te passen maar met het nodige vertrouwen toch naar beneden waar halfweg onze 2 de bevoorrading van Kortweg was. 

    Hier de nodige peptalk gekregen en terug de afdaling aangevat richting de apotheose van de dag nl. Alpe d'Huez Hier ook aan de voet van de klim nog een bevoorrading van de organisatie maar deze door de wijze raad van Geoffery Maes toch voorbij gereden en me van nog wat water voorzien op de berg zelf , die genoeg voorzien was. Hier werd me pas echt duidelijk wat ik aan het presteren was daar ik reeds verschillende renners te voet en uitgeput naar boven zag rijden , hier zie je taferelen die je niet voor mogelijk houdt. Zelf had ik nu het truitje volledig opengemaakt en ben ik op volle kracht naar boven gereden , waar ik telkens in de bochten gebruik maakte van wat te drinken . Toen ik dan na ong. 1u30 aan de laatste bocht kwam zette ik de gas nog een laatste maal open en kwam ik vol emotie en met een tijd van 8u41 die later nog zou terug gebracht worden naar 8u05 daar de afdaling van de Glandon niet mee telde over de aankomstlijn. 

    Zo missie volbracht, en de trainingsarbeid had dan toch zijn vruchten afgeleverd enkel het verzet dien ik in de toekomst toch aan te passen , was ok maar een paar tandjes lichter had zeker geen kwaad gekunnen. Boven mijn gouden brevet gaan halen, de chip ingeruild voor een pluchen beertje,'t is geen leeuw zoals in de Tour maar ons Silke zal hier even tevreden mee zijn. Ook mezelf en Lennert getrakteerd op een paar koerskousjes en dan samen met Dirk VH samen naar beneden waar we in de afdaling speurden naar nog bekend volk( enkel den Bert tegengekomen en de nodige peptalk meegegeven) Aan de bus aangekomen zagen we Wim die beslist had de beklimming niet meer aan te vatten daar hij uitgeput door de warmte slimmer was dan vele anderen die de berg per se te voet opgaan om toch dat papiertje te gaan ophalen. Knap gedaan Wim om in die warmte alles van jezelf te geven en dan toch het verstand te gebruiken. Nu konden we dan ook op krachten komen door de door Kortweg meegebrachte pasta's binnen te spelen en dan was het wachten tot iedereen aangekomen was. Terug naar het hotel waar we 's avonds nog zoals het bij elke overwinning past getrakteerd werden met de nodige bubbels. Bij deze zou ik mijn trainingsmakkers willen bedanken voor de toffe periode samen en de mensen van Kortweg voor de puike organisatie wat dit tot een onvergetelijke trip maakten. Ook in het bijzonder een dankwoordje aan de vrouw en de kindjes die de papa nu wat meer zullen thuis hebben zonder jullie steun was dit niet mogelijk echt waar Mercie. Peter.






    09-07-2010 om 19:50 geschreven door Bert  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    06-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag Bert La Marmotte
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Eind 2009 : ik beslis om me in te schrijven om La Marmotte te rijden. Ik ben 40 jaar en wil eens iets speciaals doen in dit levensjaar.
    Even later hoort Peter dit en ook hij is gebeten en schrijft zich ook in. En zo raast de trein verder, Wim volgt, Dirk ook, Davy wil de Pantani rijden maar ziet de Marmotte ook wel zitten en brengt ook collega renner Dirk VH mee.

    Begin januari 2010. Peter, Dirk, Wim en ik besluiten ons in te schrijven voor 10 lessen spinning. 

    En ook al is het een strenge winter, ik ga toch voorzichtig op de weg trainen, op de rollen rijden en talloze baantjes zwemmen.

    Ook de voorjaarsklassiekers worden onder handen genomen. E3 prijs, Omloop "Het Volk" van vroeger, Ronde van Vlaanderen,...
    Stilaan schuiven de ritten op naar de Ardennen om het klimwerk te verbeteren. Mons-Chimay-Mons, Waalse Pijl, Gran Fondo Ardenaise en Eddy Merckx. Zelfs een driedaagse Vogezenstage samen met Davy moest de klimspieren aanscherpen.

    Minder gewicht is ook belangrijk, dus op de voeding letten hoort erbij. Bye frisdank en koekjes en frietjes. Hallo water, fruit en vetarme koekjes. En het resultaat was dat er tegen de Marmotte 8 kilogram af was.

    Ons verblijf in Frankrijk is piekfijn geregeld door Kortweg Fietsvakanties. Deze mensen kennen echt wel iets van dit soort dingen, je hoeft je nergens zorgen om te maken. Van de inschrijving voor La Marmotte tot het hotel, maaltijden, bevoorradingen, noem maar op...Super !

    We vertrekken met ons zessen donderdag 1 juli met ons busje en XL fietsenrek Laughing.

    Na een voorspoedige trip kwamen we aan in Vizille. Daar checkten we in in het Hotel.

    De dag werd rustig afgesloten met een zwempartijtje  en een ontspannen avondmaal.
    Vrijdag verkenden we met al de renners van Kortweg al even de weg naar Bourg d'Oisans. De sfeer even opsnuiven. En wie kon zich niet bedwingen om even de Alpe d'Huez al eens te beklimmen ? De mannen van 't Heiende natuurlijk Smile

    Vrijdagmiddag werd er dan naar Brazilië - Nederland gekeken waarbij iedereen natuurlijk anti - Holland was...
    's Avonds de fietsen een laatste maal inspecteren, kaderplaatje al vastmaken en na het avondmaal op tijd het bedje in.

    Zaterdagmorgen 03u55, daar gaat de wekker. Na een slechte nacht (zenuwen en een warme nacht) vlug opstaan, koerskleren aantrekken en dan naar het ontbijt. Van de zenuwen kreeg ik maar weinig binnen, zelfs de lekkere tagliatelli werd puur op karakter binnengespeeld.

    Dan naar de bus die ons tot iets voor de start zou brengen. Fietsen inladen en een beetje later vertrokken we. Het avontuur kwam weer dichterbij.

    Na een korte rit parkeerde de bus zich op een grote parking. Fietsen uitladen, alles meedoen qua gellekes en repen en zo...
    Dan was er een korte rit van een achttal kilometer naar het centrum van Bourg d'Oissans. Daar werden we volgens ons startnummer ingedeeld in blokken. We zaten in blok 2000 - 4000. Het was iets voor 7 uur....

    We stonden met ons zessen nog wat te keuvelen en de tijd kroop langzaam naar half 8. Iets voor die tijd gingen de hekken open. Elkaar nog even succes gewenst, een handdruk en 'wees voorzichtig' en zo werden we naar de start geloodst. Om 7u32 was het dan zover : La Marmotte 2010 kon voor ons beginnen.

    Ik besloot om niet direct te gaan vlammen zoals er wel veel doen en een rustige 10 km te rijden. Velen haalden me in maar ik liet me niet opjagen. Maar stilaan voerde ik de snelheid van 28 km/u op naar een 38 km/u. Zorgvuldig de hartslag in de gaten houden en hem onder de 130 houden. Geen paniek dus. Na een tiental kilometer was er al een eerste voorspel met een paar klimmetjes maar dit was pas een opwarmertje. Verder langs het stuwmeer en de steile weg naar het skistation van Vaujany. Even verder begon dan de Col de Glandon. Het percentage ging naar 11 to 13 procent en meteen zat ik in een goed rustig klimritme. Dat er me veel voorbijstaken hinderde me niet, we waren nog maar net begonnen.

    Stilaan schoof ik ook op want er waren er nu al die puften als een blaasbalg en die met moeite vooruit geraakten. Halverwege de klim was er even een kleine steile afdaling maar dan zag je de muur waar je weer op mocht rijden. Verder dus terug op het klim verzet en zo bereikte ik na 2u10 minuten de top van de Glandon. Mooi op schema.

    De tijd werd even stilgezet om de afdaling veiliger te laten verlopen. Als je geen tijdsdruk hebt daal je iets trager, dat was de logica van Sportcommunication. De bevoorrading op de Glandon liet ik voor wat ze was (véél te druk) en ik begon aan de afdaling van de Glandon.
    Op verschillende fora werden er al wilde verhalen verteld hoe gevaarlijk deze wel was, maar dat wel overroepen. Met een beetje anticiperend en defensief rijden gedurende de eerste scherpe haarspeldbochten kwam ik nooit in de problemen.
    Nadien verbeterde de situatie wel en ik kon mooi aansluiten bij een groepje van een tiental renners die allemaal de smaak van het afdalen onder de knie hadden. Zelf ben ik ook niet rap bang en ik genoot van elke meter. Dit was kicken. Supergecontentreerd maar wel genieten.
    Net voor Saint-Etienne-De-Cuinnes was er de bevoorrading van Kortweg. Gelukkig waren er verschillende spandoeken die deze stop aanduiden (waaronder de onze ook Wink) of ik was er volle bak voorbijgevlamd. Guy noteerde mijn aanwezigheid en zo wist ik dat Peter en Dirk VH al een tijdje gepasseerd waren. Wim, Dirk VDV en Davy stonden er ook nog even voorraad in te slaan en we keuvelden even. Dirk en Wim hadden me op de Glandon ingehaald maar zij hadden mij niet gezien. Ik hun wel Razz

    Ik besloot om samen met Dirk en Wim het stuk naar de Télégraph te rijden, dit saai stuk is veel plezanter in een groep. Dirk voelde zich nog super en deed zelfs een hele tijd kopwerk voor een groepje van een 20 personen. Wim en ik hielden ons mooi achteraan en spaarden onze krachten. Er was een korte bevoorrading na 90 km en daar vulde ik mijn drinkbussen nog even volledig op en was er nog even een sanitaire plaspauze.
    Even later was er dan nummer 2 : de Col de Telegraphe. Deze helling van 12 km was niet zo zwaar als de Glandon , maar ik kreeg niet het goede klimtempo te pakken. Wim en Dirk reden weer van me weg maar ik reed verder om mijn tempo. Ondertussen probeerde ik wat rond te kijken naar de prachtige omgeving en naar het wervelende deelnemersveld. Alle landen die je kan inbeelden passeerden me en ik hoorde de vreemdste talen. Na een anderhalf uur kwam ik aan de top met het mooie houten bord "Valloire". Drinkbussen opvullen deed ik nog niet, er was een paar kilometer verder opnieuw een stop dus deze kon ik wel voorbijrijden.

    Een afdaling van een 5tal kilometer en ik stond in het centrum van Valloire. Maar waar was die bevoorrading ? Toch niet voorbij gereden ? Kon niet... Dan maar verder en 't werd even buiten het stadje direct terug menens. Hoppa 10 procent en stoempen. Een paar kilometer verder was er dan de druk bezochte stop. Drummen en duwen voor wat vijgen, rozijnen, snoepjes (als't maar suiker is) en paar verfrissende appelsienschijfjes en een paar cakejes. Ook de drinkbussen werden bomvol gevuld. Even op't gemak buiten het gewoel de cakejes opgegeten, een gelletje binnengegoten en een energiereep gegeten. Ik wist van vorig jaar toen ik de Galibier had beklommen dat dit een serieuze kastaar was.

    Na een tiental minuutjes weg en tot aan Plan Lachat zag je een lang lint renners die soms nual med de moed der wanhoop probeerden de top te bereiken. Hoe ze het steilste stuk zouden overleven vraag ik me dan af op zo'n moment. 

    Bij mij voelden de beentjes nog goed aan , maar er zat wel al wat vermoeidheid aan te komen. Ook de zon begon nu echt warmte te geven.
    Aan Plan Lachat nog even een Meli honingkoek binnengespeeld (suikers hé Cool) en dan de laatste 7 kilometers. Steil maar ik geraakte wel vlotjes boven. Even opzij kijken en je zag na een korte afstand al hoe hoog je zat. Plan Lachat leek wel een Legohuisje...
    Het was nu draaien en keren maar het stijgingspercentage ging niet onder de 8 procent. Je zag in de verte een hele lijn renners die zich naar boven worstelden, en het besef dat ik ook deze lijdensweg moest doen liet de moraal echt wel zakken. Ook de laatste kilometer aan de tunnel is ook niet van de poes. 10% omhoog, tussen het smeltwater van de muren sneeuw en het steengruis...tof hoor. De gedachte om op te geven begon luider te klinken want ik was nu wel moe aan het worden. De hiite woog door, het was in d ebergen aan het donderen, ik had niks mee, geen regenvestje of niks (dom maar ja, beetje gegokt hé Embarassed ). Uiteindelijk bereikte ik de top van de Galibier. 2645 meter hoog. Het was er druk en ik besefte dat ik moest eten en drinken. Even me opzij gezet en van het uitzicht genoten, je zit tenslotte nu tussen de Alpentoppen. Spijtig dat de zichtbaarheid niet denderend was. Stilaan kreeg ik terug moed, 't was tenslotte maar 1 zware berg (Alpe d'Huez) en dat was het. En we waren nu al zo ver.

    De afdaling van de Galibier was niet zo moeilijk als die van de Glandon en ik nestelde me bij 2 mannen van Deinze die ook vloeiend maar snel afdaalden. Dit was GENIETEN. De beentjes konden rusten en de eerste kilometers was het wel frisjes maar geleidelijk verwarmde de temperatuur waardoor ik dus eigenlijk nooit behoefte had aan een vestje of armstukken (die ik toch niet bij had Wink).

    Bij de afdaling naar Bourg d'Oisans stond Willy met de 2e stop van Kortweg. Even de fiets opzij en de drinkbussen opvullen met Performance poedere en water i.p.v dat gewone water. Ook een aantal energyrepen mee en een gelleke gedronken. Colaatje voor de suikers... dat was het happy nieuws. Wim zat daar en hij gaf op. Onze senior van de bende kan absoluut niet tegen de warmte en dat was vandaag het probleem. Met temperaturen die boven de 34 graden gingen was dit teveel voor de maag van Wim. Alles moest eruit en dit had dan ook tot gevolg dat Wim besloot om de Alpe d'Huez te laten voor wat hij was en rechtstreeks naar de bus te rijden. Ik vond het jammer. Het was Wims 3e keer dat hij deelnam en hij had al 2 keer moeten opgeven. Dit jaar had hij de beste training sinds jaren gehad, maar 13 graden en regen en je ziet een andere Wim.

    Terug de fiets op en verder dalen. Een freaky ding waren de tunnels. Vanuit het zonlicht  baf de tunnel in. Zichtbaarheid quasi niks en ik kon bij een groepje aansluiten. Ik zag alleen de renner voor me maar zag niet of er een put of iets anders was...wel eng.

    Bij het binnenrijden van de laatste tunnel was het even hard schrikken. Een grote steen raakte mijn voorwiel, vloog door mijn wiel...ik kon me recht houden en al rijdend voelde ik dat ik geen lekke band had. Ook de schrik voor kapotte spaken was tevergeefs. Ik besefte wel dat ik héééél veel geluk had gehad want voor het zelfde had ik gevallen, of een klapband of een voorwiel per totale.

    Even later was het vertragen...de gendarmerie leidde ons op 1 rijvak...en dan zijn er nog koerskemels die absoluut de bevelen  vandeze gendarme niet nodig vinden. Een snauw van de politie én van mij...lompe mens. Er lag een renner op het wegdek en de toestand zag er niet goed uit. Met 4 mensen waren ze er aan bezig ...je wordt dan even stil want waar ben ik eigenlijk mee bezig....

    Maar ja, niet blijven nadenken en verder naar de Alpe d'Huez. Tijdens het dalen had ik weining of niks gedronken dus waren de drinkbussen nog goed vol. De raad van Peter om de stop aan de voet van de Alpe over te slaan volgde ik op. Zo breek je het tempo niet.

    Nog 14 kilometer. Nog 21 bochten. De eerste 4 bochten zijn de steilste was een oude raad van iedereen, en ik had ze de dag ervoor al eens verkend. Toen wel met frisse benen. Nu was de jus ver op. Nadat ik de 4 bochten gepasseerd was hoopte ik op verbetering, maar als je moe wordt lijkt zelfs 5 procent loodzwaar. De hitte was nu ook niet te harden, geen zuchtje wind en amper schaduw. De Grinta kwam boven, het koppig karakterke in mij dat nooit opgeeft maakte overuren. Verdomme, stomme Hollandse berg, mij krijg je niet klein. Aan bocht 9 stopte ik even. Hartslag laten zakken, nu ja ik kreeg hem niet meer omhoog. Max 145 slagen. Even doordrinken en met iemand uit Sint-Niklaas staan babbelen. Verder met vernieuwde moed en op 't gemak naar boven rijden. Stilaan begon ik wel meer en meer renners in te halen wat me wel weer moed gaf. Aan de laatste bocht die er steiler uitzag dan hij was nog even gepauzeerd. De gedachte dat het zou lukken deed me wel wat. Tijdens de laatste kilometers door de tunnel en door het centrum kwamen de flashbacks...mijn trainingen in januari door de vrieskou en ijs en sneeuw...de eindeloze baantjes zwemmen voor de rugspieren (niks rugpijn gevoeld trouwens)...een mens wordt er zowaar emotioneel van.
    De laatste 500 meter waren bergaf en ik perste er nog een klein sprintje uit want ik wou alleen op de foto. Met de armen de lucht in en een luide "YESSSS" en daarna de armspieren gebald bolde ik zo de laatste mat over. Geen enkele berg krijgt me klein, ik ben de sterkste !!!!

    De tranen welden op in mijn ogen en het was slikken. Dit was zo zwaar, zo hard, zo weet ik veel. Hier zaten 6 maand training in, 6300 kilometers, zoveel opgegeven, nieuwe fiets met topmateriaal en het was allemaal de moeite waard.

    In een totaal tijd van 10u 44 behaalde ik zilver. Goud was wel eens leuk om van te dromen maar realistich bekeken wist ik dat er dan al een wonder moest gebeuren. Ik stapte van mijn fiets en draaide wel even weg. Ik was echt wel diep geweest. Eerst om een blikje cola gestrompeld en dit hielp direct. Nadien mijn diploma ophalen, chip afgeven en mezelf trakteren op het officiele La Marmotte koerstruitje. Sommigen hadden het al aangedaan voor de rit en dan zag je ze strompelen op elke berg... nee nee, zo'n truitje moet je verdienen !Smile

    Terug naar beneden afdalen en dan zag je maar eens wat een bende er nog naar boven strompelde. Te voet, amper vooruit rakend, mensen op de betonnen rand die wezenloos voor zich uit keken. Mensen die naar hun fiets keken alsof die vanzelf naar boven zou rijden...Om 19u  waren er mensen die nog 18 (!) bochten moesten doen, en die daar al te voet gingen....

    Ik vond Davy nog tijdens de afdaling en samen reden we verder naar beneden. We beseften beiden dat we een knappe prestatie hadden geleverd.

    Nog even een klein woordje aan DirkVH, DirkVDV en Peter die me aanmoedigden tijdens hun afdaling van de Alpe. Dit gaf me weer een paar procentjes extra power. Als zij het konden, ik ook. Thanks Guys !

    Het avontuur zit er op. 6 maanden beheerste dit mijn leven. Samen met mijn vrouwtje die me steeds gesteund heeft en me opgepept als het even moeilijk ging. Die blij voor me was als ik een super training had gereden. Vuile kleren uitwassen, ventje verzorgen, ze deed het allemaal. Merci schatteke.

    Voor de rest mijn koerscollega's waar ik veel plezier mee beleefd heb en waar ik een leuke tijd mee heb gehad.

    La Marmotte 2010 staat voor altijd op mijn palmares !



    06-07-2010 om 00:00 geschreven door Bert  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    05-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.We zijn terug !
    Iedereen is veilig en wel thuis geraakt. Wat een belevenis !

    We hebben bijna allemaal de finish bereikt. Alleen Wim moest plooien voor de loden zon die meer dan 30 graden in petto had.

    Elk heeft zijn verhaal, zijn momenten van zwakte, zijn vreugde, en die zullen hier dan ook geleidelijk aan verschijnen.

    Voor de fans : de eindtijden en de klassementen

    • Dirk VH : 7u06.43 , 309e plaats en 135ste in zijn leeftijdscategorie
    • Peter : 8u07.09 , 1283ste plaats en 441ste in zijn leeftijdscategorie
    • Dirk VDV : 8u43.48 , 2072ste plaats en 756ste plaats in zijn leeftijdscategorie
    • Davy : 9u39.42 , 1093ste in zijn leeftijdscategorie
    • Bert : 10u03.42 en 1400ste in zijn leeftijdscategorie
    Aan allen die aankwamen : een dikke proficiat ! 

    Ook nog eens een zéér hartelijke dank aan de mensen van Wielerbond Vlaanderen (Guy) en Kortweg (Willy en Jan )
    Wat deze mensen op deze 4 dagen gedaan hebben is onvergetelijk. Alles was voorzien qua catering, materiaal onderhoud, bevoorradingen, noem het en ze deden het. De dag voor La Marmotte eens in groep gaan verkennen naar de Alpe d'Huez mét assistentiewagen ( en 4 lekke fietsbanden Smile )...kortom, we moesten ons geen zorgen maken om niks, inschrijvingen waren op voorhand al afgehaald,....

    Hartelijk dank, we zullen Kortweg zeker aanbevelen aan collega's die ook en fietsvakantie willen !

    05-07-2010 om 21:56 geschreven door Bert  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    02-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 2 : Hot hot hot
    Vandaag was het de 2e dag van ons stage.

    We vertrokken na een stevig ontbijt rond 9.30 uur voor een mooie rit richting Bourg d'Oisans. Met de begeleiding van de volgwagen warenwe op alles voorzien. En dat was nodig want we hadden maar  liefst 4 lekke banden in de groep.

    We reden even tot aan de plaats waar morgen de  bus ons afzet. Dat is zo'n 8 km voor de start, maar alles loopt vlak.

    Daarna reden we nog wat verder naar het centrum van Bourg, waar het al druk was. Rijen volk voor de fietsenwinkels, allemaal mensen die nog de laatste dingen wilden kopen of doen met hunne velo.

    Nu we toch aan de Alpe d'Hueze waren... Dirk VH, Bert en Peter konden hun nieuwsgierigheid niet bedwingen en besloten al eens te gaan proeven van de eerste 4 bochten (meteen de zwaarste dus )

    Wim, Dirk en Davy reed gewoon de eerste 100den meters op tot in de 1e bocht en we hadden allemaal wel een goed gevoel in de beentjes.

    Daarna reden Bert, Dirk en Peter terug naar Vizille. De rest van de groep was al vertrokken , maar 't was niet zo moeilijk. En vooral veel bergaf, dat scheelt ook veel.

    Na de middag was er rust,en nadien keken de mannen naar Brazilie-Nederland, waarbij er hevig anti Holland werd gesupporterd.

    Onze nummers op onze fietsen bevestigd, alles nog eens checken en dan avondmaal. Met pasta natuurlijk.

    Straks het bedje in en dan een korte warme nacht en nog een paar uur en dan is't zover.

    Slukes van de berggeiten !





    02-07-2010 om 20:43 geschreven door Bert  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    01-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Vanmorgen om 5 uur kwamen Bert, Wim en Dirk VDV aan bij Peter. De bagage werd ingeladen en dan zo verder naar Davy en Dirk VH in Beveren. Ook daar werd alles ingeladen en dan kon het avontuur beginnen.

    Bert starte als1e chauffeur en reed de trip tot in Luxemburg waar er werd getankt en een hapje gegeten.

    2e chauffeur was Peter en hij reed een 400 km tot iets na de middag waar we opnieuw een kleine pauze inlasten.
    Davy reed nu de rest van de rit en iets na 17 u waren we in Vizille.

    Daar namen we een frisse duik in het zwembad, nadat we eerst incheckten.

    Het avondmaal smaakte lekker en er werd nog wat nagebabbeld over de heenrit met alle avonturen.

    Morgenvroeg rijden we met Kortweg naar Bourg d'Oissans waar we al eens de sfeer gaan opsnuiven,en in de namiddag is het normaal gezien rust.

    Dag 1 is dus voorspoedig verlopen.

    Groeten van Bert, Peter, Dirk VDV, Dirk VH, Davy en de ouderdomsdeken Wim.

    01-07-2010 om 21:54 geschreven door Bert  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    30-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onzen tuut is er !
    Vanmiddag reden Bert, Wim, Dirk VDV en Peter om ons busje.
    Een stoere Opel Vivaro, met 9 zitplaatsen en veel bagageruimte. Na een uitgebreide uitleg konden we opnieuw naar Lokeren vertrekken.

    Daar pikten we ons rek op waarmee we onze fietsen gaan meevoeren. Plaats voor 10 fietsen dus hebben we plaats genoeg.

    Thuis bij Peter al even geprobeerd om een fiets te installeren en dat ging zonder problemen.

    Nu is het stilaan de uren aftellen en morgenvroeg om 5 uur vertrekken we naar Beveren waar we Davy en Dirk VH oppikken en dan kan het avontuur pas écht beginnen. We rijden via Luxemburg, Metz, Nancy, Dyon, Dole en zo naar Grenoble waar we dan richting Vizille toeren.

    Normaal gezien zouden we in de late namiddag moeten toekomen.

    Verder verslag over onze trip volgt normaal morgen als de internetfaciliteiten het toelaten natuurlijk.

    Peter had nog een kleine verrassing klaar voor de teamleden van het MTB team. Een mooie blauwe polo met daar op ons logo van ons MTB Team in 't groot op de rug. Niemand zal naast ons kunnen kijken, zeker weten.Wink














    30-06-2010 om 18:11 geschreven door Bert  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    29-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wim zijn laatste weekend training
    Zaterdag nog een duurtraining gedaan van 160 km (Ludo Dierickx Classic in Eindhout). Ik had me voorgenomen om er een rustige training van te maken en dat lukte wonderwel goed…ik liet me niet overhalen om de “snelrijders” te volgen. Een heel mooie rit op een heuvelachtig parcours. Prachtig verzorgde bevoorradingen waar je zowat alles kon krijgen wat je maar denken kon… Na 80 km was de rust voorbij want een “medetoerist..haha “toerist” uit Lokeren vloog me voorbij en ja…ik liet me vangen en al snel wees mijn kilometertellertje 36..en meer aan…ze zijn toch helemaal zot die toeristen. Rolling Eyes 
    Na 106 km de laatste controle en ik besloot om terug mijn eigen tempo te nemen en “rustig” binnen te rijden. Na een kleine 5u20 zat de rit erop en kon ik tevreden terugkeren naar Lokeren met in het achterhoofd…3juli…Marmotte… 
    In het huiswaarts keren vlug mijn ”paard” nog eens afgegeven voor een volledig nazicht om gerust de Marmotte te kunnen aanvangen. 

    Zondag nog eens de mountainbike van stal gehaald (amaai da doe ik toch graag!!!Laughing ) en een 70tal km gebiked…ZALIG…. 

     Ik ben er klaar voor en meer kan ik niet meer doen…laat maar komen het mag nu wel…

    29-06-2010 om 18:36 geschreven door Bert  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ons hotel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Voor de thuisblijvers : de website van ons hotel, jaja, mét zwembad. Laughing
    Het word dit weekend zeer warm en dan zal een frisse duik nadien wonderen doen.

    Er gaan nu al stemmen op om zaterdag niét te rijden en heel de dag met ons lui gat aan het zwembad te zitten, we zien wel...Cool

    Klik op de foto om de website van het hotel te bezoeken. 't Ziet er allemaal dik in orde uit, maar ja, als de mannen van 't Heiende iets doen doen ze het goed. Geen jeugdherbergtoestanden voor de heren...

    29-06-2010 om 18:32 geschreven door Bert  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Archief per week
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs