Inhoud blog
  • Stemplicht of stemrecht voor de verkiezingen?
  • Mag een openbare omroep zelf nieuws maken?
  • Maurice Lippens, Fortis en de Groooote Misleiding.
  • Proficiat!
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoomoro (! from a Man With A View)
    Een positieve blik op Feiten, Trends en Evoluties in onze maatschappij.
    30-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stemplicht of stemrecht voor de verkiezingen?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Met de verkiezingen in zicht steekt ook weer de discussie rond stemrecht of stemplicht de kop op. Beide visies hebben pro's en contra's. Maar wat is nu best voor de democratie?

    Discussie is thema-gebonden.

    Volgend jaar is het terug zo ver: verkiezingen. Dat begint men nu reeds te zien in kranten, televisie- en discussieprogramma's. Traditioneel komt dan ook het thema stemplicht of stemrecht aan de oppervlakte. Wat me wel verwondert, is dat het enkel in pre-verkiezingsperiodes een issue is. Eenmaal de stembusgang achter de rug en de stemmen geteld, vind blijkbaar niemand dit meer een punt.

    Ook traditioneel is het dat onder de politici blijkbaar voor- en tegenstanders zijn om de stemplicht te wijzigen naar stemrecht. Waarover gaat het precies?

    De meeste landen kennen stemrecht. Dat betekent dat de burgers (die hiervoor in aanmerking komen) het recht hebben om op een bepaald moment te stemmen. Er is geen verplichting om te gaan stemmen. Wie dit wilt, laat zich vooraf registreren als kiezer en gaat op het beslissende moment naar een stemlokaal om zijn of haar stem uit te brengen.

    In België is er echter stemplicht. Dat betekent dat iedereen die aan de criteria voldoet (oud genoeg, mobiel genoeg, beschikbaar, ...) verplicht is om op de stembusdag te gaan stemmen. Wie dit niet kan door een geldige reden kan ofwel vrijstelling vragen of kan zijn stem laten uitbrengen door iemand anders. Maar de mensen moeten in principe wel gaan stemmen.

    Stemplicht is het meest democratisch.

    In een democratie is de stem van iedereen van belang. Hoe meer mensen hun keuze duidelijk maken, hoe beter het pallet van verkozenen tegemoetkomt aan de maatschappij. Dat is m.i. cruciaal. Er is dus maar één manier om zoveel mogelijk mensen te vragen wat hun voorkeur is. En dat is de stemplicht. Enkel als men de allemaal verplicht wordt om hun keuze kenbaar te maken, krijgt men een volgens de realiteit gewenste uitslag.

    Indien men de mensen niet verplicht om te gaan stemmen, daalt het aantal deelnemers met gemiddeld een 20 % (DM 29/10/2013). Stembuspercentages in andere democratische landen laten zien dat het vrij moeilijk is om meer dan 70 % van de mensen te mobiliseren om te gaan stemmen. Dat betekent gewoonweg dat de uiteindelijke uitslag een rekening houdt met 30 % van de mensen (1/3 !!!). Zo kan het perfect dat een bepaalde partij verhoudingsgewijs een veel groter gewicht krijgt dan indien iedereen gestemd zou hebben. Als men goede partijsoldaten heeft en een trouw kiezerspubliek kan een kleine partij bij stemrecht heel goed boven hun waarde uitkomen. Gewoon omdat zij meest (van de weinige) kiezers konden mobiliseren. Dat lijkt me geen goed democratisch gegeven.

    Het meest democratisch is dus verplichten dat iedereen gaat stemmen. Dan is men ook zeker dat de uitslag gedragen wordt door de gehele bevolking. Daarom ben ik persoonlijk voorstander om iedereen die in België vast resideert te laten stemmen. Dus ook buitenlanders die een geldige verblijfsvergunning hebben, expats die hier een (groot) aantal jaar verblijven, zelfs jongeren vanaf 16 (of zelfs 14) jaar. Dit zijn immers mensen die elke dag in België wonen en betrokken zijn bij de samenleving. De democratie mag dus best met iedereen rekening houden.

    Taak voor de politieke partijen.

    In een interview tijdens het weekend kwam een politieker (van Groen) doodleuk beweren dat stemrecht er ging voor zorgen dat de politieke partijen meer werk gingen maken om kiezers te overtuigen om te gaan stemmen. Ik hoop dat hij dit ook meende en dat dit geen gratuite, populistische kreet was. Want mij ontgaat deze logica compleet.

    Laat de heer Kristof Calvo mij eens uitleggen waarom een politieke partij dit plotseling zou doen indien het niet meer verplicht was om te gaan stemmen. Indien hij dit toch gelooft, lijkt het mij zinvoller om veel energie te steken om de mensen te overtuigen om op zijn partij te stemmen (en niet op een ander) met het gegeven dat iedereen toch moet stemmen. Het is me compleet onduidelijk waarom Groen dit niet systematisch heeft gedaan in het verleden. Dat is toch een gemiste kans en maakt het onbegrijpelijk waarom deze partij al een hele tijd met de kiesdrempel flirt.

    Dat brengt mij bij mijn laatste overtuiging, nl. dat alle politieke partijen meer respect zouden moeten tonen voor de kiezers en meer / beter werk maken om hen duidelijk te maken waarom zij nodig zijn. Enkel door de mensen eerlijk, klaar en duidelijk te zeggen wat ze kunnen verwachten in ruil voor hun stem kunnen ze een nieuw kiespubliek werven en maatschappelijk belangrijker worden. Deze aanpak zal er ook toe leiden dat de mensen meer betrokken worden bij de politiek en dat zij terug meer vertrouwen hebben in de instellingen en hun verkozenen. Al hangt dat laatste ook nauw samen met de manier waarop men de mandaten achteraf uitvoert. Wie doet wat ze beloofd hebben, neemt heel zeker een optie op toekomstig succes.

    Patrick Zoomoro.

    30-10-2013 om 10:05 geschreven door Zoomoro  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:democratische verkiezingen, demoncratische, stemplicht, stemrecht, verkiezingen, vrije verkiezingen
    18-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mag een openbare omroep zelf nieuws maken?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Een nieuwsdienst wordt veronderstelt om het dagelijks nieuws te brengen. Bij voorkeur in alle onpartijdigheid , gecheckt op de waarheid en zonder opleuken of marketingtrucs. Dat geldt zowel voor private als voor openbare omroepen, kranten, blogs, enz. Wat dan te denken van een openbare omroep die zelf het nieuws creëert? Dat is zeker niet netjes.

    De openbare omroep en de kijkcijfers.

    In Vlaanderen hebben we een nationale omroep. Deze domineert zowat het medialandschap voornamelijk door de combinatie van openbare fondsen en van betalende reclame. Jawel, onze VRT kan zowel rekenen op een ruime dotatie van de overheid als op een belangrijk inkomen uit reclame, sponsoring en product placement.

    Een logica uit de reclamewereld legt een verband tussen het aantal bereikte kijkers voor een programma en de kostprijs van de reclame. Met andere woorden, hoe meer kijkers een programma telt, hoe duurder het is om een spot voor dat programma te laten verschijnen. Dat geldt zowel voor de openbare, als voor private omroepen.

    Een zender heeft er dus alle baat bij, vanuit reclame-oogpunt, om zoveel mogelijk kijkers te lokken. Dat gebeurt door een doordachte programmatie en door reclame die men maakt voor de programma's. Een goede programmatie begint met de aankoop van populaire programma's en het kijkersvriendelijk samenstellen van een populair programmaschema. Dat is altijd wat nattevingerwerk. Men kan wel vermoeden (en peilen) wat kijkers goed gaan vinden, maar een zekerheid is dat nooit. Enkel de praktijk is hier de scherprechter.

    Wat men wel kan, is natuurlijk reclame maken voor een programma. Reclame kan men maken op de eigen zender via de zogenaamde “trailers”. Een trailer is eigenlijk een reclamespot die de kijkers nieuwsgierig maakt om naar de eigenlijke uitzending te kijken. Zo'n trailer kan men ook laten verschijnen op een gelieerde zender. Bijvoorbeeld een reclamespot voor een één-programma die op Canvas verschijnt. Reclame voor televisieprogramma's kan men verder nog maken met spots op de radio, advertenties in kranten en tijdschriften, filmpjes op het internet of via guerrilla-acties. Dat hangt af van de beschikbare tijd, het budget en de doelgroep die men wenst te bereiken. De essentie is wel dat de kijker duidelijk moet weten wat een nieuwsfeit is en wat reclame is. Maar wat te denken van een omroep die schaamt het lef heeft om voor een nieuwsitem te creëren voor een komend programma?

    De VRT maakt eigen nieuws.

    Een omroep (om het even of deze openbaar of privaat is) die zelf nieuws gaat maken, én dit dan nog in het nieuwsoverzicht brengt als nieuws, dat doet mijn haren rijzen. Niet alleen vind ik dat helemaal niet netjes. Het beantwoordt bovendien niet aan de taak om het nieuws te brengen, dus niet het zelf te maken. Waarover gaat dit nu concreet?

    Dit artikel is een reactie op Het Journaal op één van 17 oktober 2013 (de nieuwsuitzending van 7 u.). Als een van de hoofditems werd de Koppen reportage aangekondigd over 2 dames die klaagden dat zij geen steun kregen van de overheid tegen de moslim radicalisering van hun dochters. Als nieuwsfeit kwam verder in het nieuws dat een gedetineerde euthanasie had gevraagd met de verwijzing naar het VRT programma Panorama dat hierover zou handelen. Twee items in Het Journaal

    Nu heb je natuurlijk nieuws en nieuws. Een snelheidsrace tussen de slak van boer Jan en deze van concurrent de veearts kan desnoods ook dienen als nieuwsfeit. Het is maar wat een omroep ervan maakt. Elke dag moet er immers een selectie worden gemaakt en bepaald wat aan bod komt in de nieuwsuitzendingen. Maar een openbare omroep die de inhoud van eigen programma's als nieuws brengt in primetime. Dat vind ik deontologisch twee bruggen te ver. Hoe ver moet een openbare omroep gaan om de eigen kijkcijfers voor programma's te “pluggen”? Met zo'n attitude is het heel gemakkelijk om bepaalde nieuwsfeiten te kleuren. Om er dus een eigen interpretatie aan te geven. Of de eigen voorkeur van hoofdredacteur of nieuwsanker te laten primeren op de feitelijke werkelijkheid. Als het nieuws niet onpartijdig kan zijn, dan ligt de weg naar volksmisleiding heel kortbij.

    Geef de journalistiek haar betrouwbaarheid terug.

    Ik kan het mis hebben. En moest dit zo zijn, van verontschuldig ik me alvast bij voorbaat. Maar samen met steeds meer mensen vind ik dat de journalistiek baat zou hebben om terug betrouwbaarheid hoog in haar vaandel te voeren. Is het nu erger gesteld dan vroeger? Ik weet dit niet en wil hier geen uitspraken over doen. Maar het is een feit dat “de verpakking” tegenwoordig heel erg naar marketing ruikt.

    Schreeuwende, populistische koppen om de mensen te verleiden om een krant te kopen of om een nieuwsfeit te herinneren (en de zender natuurlijk). Ongecontroleerde verhalen brengen als feit. Als fictieve nieuwsfeiten zelfs Belga kunnen halen, en vandaar zonder natrekken van journalisten in de pers komen (cf. het Basta programma van enige tijd terug), dan is er duidelijk iets mis met de betrouwbaarheid.

    Daarom dit pleidooi om journalisten terug hun werk te laten doen en om de reclamewereld haar eigen boontjes te laten doppen. Laat het voor het publiek duidelijk zijn wat reclame is en wat nieuws is. En zorg er bovenal voor dat het gebrachte nieuws werkelijk nieuws is en geen reclame voor een eigen programma. Voor de VRT, die met overheidsgeld haar programma's financiert, mag de lijn voor mij zelfs nog strenger zijn dan gemiddeld. Uiteindelijk moet er toch ergens een zender zijn die je nog mag en kan betrouwen.

    Patrick voor Zoomoro.
    18 oktober 2013.

    18-10-2013 om 10:40 geschreven door Zoomoro  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:controleren, Het Journaal, het nieuws, journalistiek, nieuws maken, nieuws verifiëren, één nieuws
    21-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maurice Lippens, Fortis en de Groooote Misleiding.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Straks is het zover. De rechtbank moet zich uitspreken of de Fortis top beleggersbedrog pleegde in 2008. Dan komt steevast een zekere Maurice Lippens in de media. Zij het met mails, interview of gewoon via een achtergrondartikel. Waarom de vermoorde onschuld in dit geval zeker niet getuigt van bekwaamheid en eerlijkheid leest u in dit artikel.

    Wat mij bijzonder stoort is de pertinente onschuld dat de "Fortis top" blijft tentoon spreiden "Ich habe es nicht gewusst". Blijkbaar was niemand op de hoogte van de werkelijke feiten. Bijzonder vreemd. Nochtans werkte er niet onaardig veel personeel voor de bank- en verzekeringsgroep. Was dan niemand bekwaam om een overzicht te houden? Van bestuurders, en zeker de bestuurstop, mag je toch verwachten dat ze dagelijks de vinger aan de pols houden van hun bedrijf. Maar "voorzitter" Maurice Lippens spant werkelijk de kroon.

    Zijn argumentatie als zou hij technisch te weinig van bankzaken afweten om de toestand van de bankgroep te kunnen inschatten, raakt kant noch wal. De vraag voor de rechtbank gaat over het wel of niet moedwillig voorliegen van de beleggers op het moment dat de bankgroep reeds aan het kantelen was. Mij lijkt het duidelijk. Het kan gewoon niet dat de Fortis top hier niets van wist. Waartoe dienen rapportage, ratio's en bedrijfsaudits anders dan om de werkelijke situatie vast te stellen. Het leuke is dat zo'n situatie niet "overnacht" komt. Daar gaat een tijd(je) over. In elk geval lang genoeg om een aantal bedrijfsvergaderingen te overspannen. En laat net dergelijke rapporten en audits op zo'n vergaderingen besproken worden. Tot daar (logischerwijs) de normale gang van zaken in een bedrijf.

    Maar ook de argumentatie van de heer Lippens is vreemd. De rechtbank buigt zich dus over de vraag of hij de mensen iets kan hebben voorgelogen, misleid dus. Hij zegt nu zelf dat hij van toeten noch blazen wist over bankieren. Duidelijker kan je toch niet toegeven dat je inderdaad de mensen belogen hebt. Als je voorzitter bent van een bedrijf mogen de mensen logischerwijs aannemen dat je capabel bent en wel kennis van zaken hebt. Anders wordt je toch geen kapitein van een schip. Dat betekent dat je WEL heel bekwaam moet zijn. Wie zou het immers pikken om op een trein te stappen als men weet dat de machinist met geen trein kan rijden?

    Het feit dat men voorzitter is, impliceert dat men bekwaam moet zijn. Het houdt heel zeker ook een verantwoordelijkheid in zowel naar de personeelsleden als naar de aandeelhouders. De heer Lippens kan zich, op basis van zijn functie, dus helemaal niet wegstoppen als het argument dat hij "er niets van kent". Dat is minstens evenzeer de mensen een rad voor de ogen draaien. Voor een goede-huisvader-aandeel-bedrijf is dat erg, heel erg. Moest het inderdaad zo zijn, dan mag zo'n onbekwame bestuurder zonder meer ter verantwoording worden geroepen, toch.

    De argumentatie van de heer M.L. zelf is eigenlijk ongeloofwaardig. Dat rijmt nl. helemaal niet met het imago dat deze heer de voorgaande jaren in de markt heeft gezet. Steevast liet hij zichzelf voorkomen als de Grote Visionaire Leider. Degene die perfect een organisatie kan leiden, die heel vroeg trends kon ontdekken en erop anticiperen om het eigen bedrijf sneller dan gemiddeld te laten groeien. Ook iemand die heel snel kansen onderkende en deze voluit benutte. Neen, dat spoort aan geen kanten met iemand die van toeten noch blazen weet.

    De enige conclusie kan enkel zijn dat de Fortis top drommels goed wist hoe de situatie in elkaar zat, en bereid was om moedwillig de mensen een rad voor de ogen te draaien. Economisch gezien kan men nog ergens begrip opbrengen voor de oproep om te investeren in het bedrijf. Netjes is het niet om dat te doen op het moment dat het schip aan het zinken is. Maar het is wel een mogelijke oplossing om vers kapitaal aan te trekken om zo de meubelen te redden. Ethisch is het zeker niet, correct ook al niet en van goed bestuur getuigt dit ook al niet. Tenslotte is een beurgenoteerd bedrijf ook aan regels gebonden (wat zat eigenlijk de toezichthouder te doen om dat moment?). Maar doen alsof de Kapitein van niets wist, en er niets van kende. Ik hoop dat niemand met enig verstand daarin trapt. Neem deze kans om de verantwoordelijken ter verantwoording te roepen en zo de (kleine) aandeelhouders beter te beschermen tegen moedwillige misleiding in de toekomst.

    21-09-2013 om 12:15 geschreven door Zoomoro  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:beleggers aansprakelijkheid Fortis bank Fortis bankfraude Maurice Lippens Fortis bankgroep beleggersfraude misleiding
    06-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Proficiat!
    Proficiat!

    Uw blog is correct aangemaakt en u kan nu onmiddellijk starten! 

    U kan uw blog bekijken op http://www.bloggen.be/zoomoro

    We hebben om te starten ook al een reeks extra's toegevoegd aan uw blog, zodat u dit zelf niet meer hoeft te doen.  Zo is er een archief, gastenboek, zoekfunctie, enz. toegevoegd geworden. U kan ze nu op uw blog zien langs de linker en rechter kant.

    U kan dit zelf helemaal aanpassen.  Surf naar http://www.bloggen.be/ en log vervolgens daar in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Klik vervolgens op 'personaliseer'.  Daar kan u zien welke functies reeds toegevoegd zijn, ze van volgorde wijzigen, aanpassen, ze verwijderen en nog een hele reeks andere mogelijkheden toevoegen.

    Om berichten toe te voegen, doet u dit als volgt.  Surf naar http://www.bloggen.be/  en log vervolgens in met uw gebruikersnaam en wachtwoord.  Druk vervolgens op 'Toevoegen'.  U kan nu de titel en het bericht ingeven.

    Om een bericht te verwijderen, zoals dit bericht (dit bericht hoeft hier niet op te blijven staan), klikt u in plaats van op 'Toevoegen' op 'Wijzigen'.  Vervolgens klikt u op de knop 'Verwijderen' die achter dit bericht staat (achter de titel 'Proficiat!').  Nog even bevestigen dat u dit bericht wenst te verwijderen en het bericht is verwijderd.  U kan dit op dezelfde manier in de toekomst berichten wijzigen of verwijderen.

    Er zijn nog een hele reeks extra mogelijkheden en functionaliteiten die u kan gebruiken voor uw blog. Log in op http://www.bloggen.be/ en geef uw gebruikersnaam en wachtwoord op.  Klik vervolgens op 'Instellingen'.  Daar kan u een hele reeks zaken aanpassen, extra functies toevoegen, enz.

    WAT IS CONCREET DE BEDOELING??
    De bedoeling is dat u op regelmatige basis een bericht toevoegt op uw blog. U kan hierin zetten wat u zelf wenst.
    - Bijvoorbeeld: u heeft een blog gemaakt voor gedichten. Dan kan u bvb. elke dag een gedicht toevoegen op uw blog. U geeft de titel in van het gedicht en daaronder in het bericht het gedicht zelf. Zo kunnen uw bezoekers dagelijks terugkomen om uw laatste nieuw gedicht te lezen. Indien u meerdere gedichten wenst toe te voegen op eenzelfde dag, voegt u deze toe als afzonderlijke berichten, dus niet in één bericht.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken over de actualiteit. Dan kan u bvb. dagelijks een bericht plaatsen met uw mening over iets uit de actualiteit. Bvb. over een bepaalde ramp, ongeval, uitspraak, voorval,... U geeft bvb. in de titel het onderwerp waarover u het gaat hebben en in het bericht plaatst u uw mening over dat onderwerp. Zo kan u bvb. meedelen dat de media voor de zoveelste keer het fout heeft, of waarom ze nu dat weer in de actualiteit brengen,... Of u kan ook meer diepgaande artikels plaatsen en meer informatie over een bepaald onderwerp opzoeken en dit op uw blog plaatsen. Indien u over meerdere zaken iets wil zeggen op die dag, plaatst u deze als afzonderlijke berichten, zo is dit het meest duidelijk voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken als dagboek. Dagelijks maakt u een bericht aan met wat u er wenst in te plaatsen, zoals u anders in een dagboek zou plaatsen. Dit kan zijn over wat u vandaag hebt gedaan, wat u vandaag heeft gehoord, wat u van plan bent, enz. Maak een titel en typ het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks naar uw blog komen om uw laatste nieuwe bericht te lezen en mee uw dagboek te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met plaatselijk nieuws. Met uw eigen blog kan u zo zelfs journalist zijn. U kan op uw blog het plaatselijk nieuws vertellen. Telkens u iets nieuw hebt, plaats u een bericht: u geeft een titel op en typt wat u weet over het nieuws. Dit kan zijn over een feest in de buurt, een verkeersongeval in de streek, een nieuwe baan die men gaat aanleggen, een nieuwe regeling, verkiezingen, een staking, een nieuwe winkel, enz. Afhankelijk van het nieuws plaatst u iedere keer een nieuw bericht. Indien u veel nieuws heeft, kan u zo dagelijks vele berichten plaatsen met wat u te weten bent gekomen over uw regio. Zorg ervoor dat u telkens een nieuw bericht ingeeft per onderwerp, en niet zaken samen plaatst. Indien u wat minder nieuws kan bijeen sprokkelen is uiteraard 1 bericht per dag of 2 berichten per week ook goed. Probeer op een regelmatige basis een berichtje te plaatsen, zo komen uw bezoekers telkens terug.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met een reisverslag. U kan een bericht aanmaken per dag van uw reis. Zo kan u in de titel opgeven over welke dag u het gaat hebben, en in het bericht plaatst u dan het verslag van die dag. Zo komen alle berichten onder elkaar te staan, netjes gescheiden per dag. U kan dus op éénzelfde dag meerdere berichten ingeven van uw reisverslag.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met tips op. Dan maakt u telkens u een tip heeft een nieuw bericht aan. In de titel zet u waarover uw tip zal gaan. In het bericht geeft u dan de hele tip in. Probeer zo op regelmatige basis nieuwe tips toe te voegen, zodat bezoekers telkens terug komen naar uw blog. Probeer bvb. 1 keer per dag, of 2 keer per week een nieuwe tip zo toe te voegen. Indien u heel enthousiast bent, kan u natuurlijk ook meerdere tips op een dag ingeven. Let er dan op dat het meest duidelijk is indien u pér tip een nieuw bericht aanmaakt. Zo kan u dus bvb. wel 20 berichten aanmaken op een dag indien u 20 tips heeft voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken dat uw activiteiten weerspiegelt. U bent bvb. actief in een bedrijf, vereniging of organisatie en maakt elke dag wel eens iets mee. Dan kan je al deze belevenissen op uw blog plaatsen. Het komt dan neer op een soort van dagboek. Dan kan u dagelijks, of eventueel meerdere keren per dag, een bericht plaatsen op uw blog om uw belevenissen te vertellen. Geef een titel op dat zeer kort uw belevenis beschrijft en typ daarna alles in wat u maar wenst in het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks of meermaals per dag terugkomen naar uw blog om uw laatste belevenissen te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken uw hobby. U kan dan op regelmatige basis, bvb. dagelijks, een bericht toevoegen op uw blog over uw hobby. Dit kan gaan dat u vandaag een nieuwe postzegel bij uw verzameling heeft, een nieuwe bierkaart, een grote vis heeft gevangen, enz. Vertel erover en misschien kan je er zelfs een foto bij plaatsen. Zo kunnen anderen die ook dezelfde hobby hebben dagelijks mee lezen. Als u bvb. zeer actief bent in uw hobby, kan u dagelijks uiteraard meerdere berichtjes plaatsen, met bvb. de laatste nieuwtjes. Zo trek je veel bezoekers aan.

    WAT ZIJN DIE "REACTIES"?
    Een bezoeker kan op een bericht van u een reactie plaatsen. Een bezoeker kan dus zelf géén bericht plaatsen op uw blog zelf, wel een reactie. Het verschil is dat de reactie niet komt op de beginpagina, maar enkel bij een bericht hoort. Het is dus zo dat een reactie enkel gaat over een reactie bij een bericht. Indien u bvb. een gedicht heeft geschreven, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze het heel mooi vond. Of bvb. indien u plaatselijk nieuws brengt, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze nog iets meer over de feiten weet (bvb. exacte uur van het ongeval, het juiste locatie van het evenement,...). Of bvb. indien uw blog een dagboek is, kan men reageren op het bericht van die dag, zo kan men meeleven met u, u een vraag stellen, enz. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.

    WAT IS DE "WAARDERING"?
    Een bezoeker kan een bepaald bericht een waardering geven. Dit is om aan te geven of men dit bericht goed vindt of niet. Het kan bvb. gaan over een bericht, hoe goed men dat vond. Het kan ook gaan over een ander bericht, bvb. een tip, die men wel of niet bruikbaar vond. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.


    Het Bloggen.be-team wenst u veel succes met uw gloednieuwe blog!

    Met vriendelijke groeten,
    Bloggen.be-team

    06-09-2013 om 10:08 geschreven door  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - ( Stemmen)


    Archief per week
  • 28/10-03/11 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 02/09-08/09 2013

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs