Foto
Over mijzelf
Ik ben Yannick Buedts
Ik ben een man en woon in Elewijt (Belgie) en mijn beroep is Student Piloot.
Ik ben geboren op 25/09/1987 en ben nu dus 36 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Luchtvaart.
Inhoud blog
  • Final Interview
  • Scan Skill Test
  • Psychological Interview
  • Psychological Group
  • English oral and Physics Test
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Road to the skies
    Training bij SFA
    31-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Final Interview
    De langverwachte dag. Na een halfuur vertraging mocht ik eindelijk naar binnen. Na een korte introductie overlopen ze samen je resultaten. Al snel kwam het goede nieuws dat ik naar alle verwachtingen in Februari start in PROM 13. En nu genieten en feesten tot dan.

    31-07-2008 om 18:19 geschreven door Yannick  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    29-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Scan Skill Test
    Klik op de afbeelding om de link te volgen FINALLY!!! Al van s'ochtends vroeg was ik wakker in een gedeelde staat van opwinding en nervositeit. Langs ene kant eindelijk in een echte vluchtsimulator vliegen, langs de andere kant is dit tochwel een heel belangerijke test en de laatste test met de finish in zicht. Eerst volgt er een halfuur briefing waar alle aspecten worden uitgelegd. De instrumenten, de vliegbewegingen die je gaat uitvoeren en uiteindelijk de manier waarop je de instrumenten moet "scannen". Als 3de persoon mocht ik na een uurtje wachten mij in de kleine cockpit wringen. Na de stoel goed gezet te hebben wordt de deur gesloten en gaan de lichten uit. De vlucht wordt s'nachts gedaan zodat je gedwongen wordt om op instrumenten te vliegen. Het begint met het level vliegen. Daarna volgt stijgen en dalen en daarna bochten nemen. Op het einde moet je dan stijgende en dalende bochten nemen. Het is hier belangerijk om rustig te blijven en te geloven in eigen kunnen. Ook kijken ze naar het correct reageren op fouten dieje zowiezo maakt en je attitude in de seat. Na 25min stressen maar toch ook genieten als je even in een perfecte bocht zit moet je even buiten terwijl de instructeurs bespreken. Daarna komt het prachtige antwoord dat je geslaagd bent en je zou liefst de test nog eens doen.

    29-07-2008 om 00:00 geschreven door Yannick  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Psychological Interview
    Om 8 uur was het daar. Het gevreesde interview. Al de vorige testen zijn iets waar je een gevoel bij hebt van dit is positief gegaan of negatief maar het interview is gwn neutraal. Je moet de verwachte vragen beantwoorden zoals waarom wil je piloot worden, wat zijn de eigenschappen. van een piloot en welke eigenschappen heb jij die goed zullen zijn als piloot. Waar moet je nog aan werken enz. Al je positieve en negatieve dingen komen boven en je moet hierop altijd eerlijk zijn. Negatieve dingen is normaal dat je die niet graag verteld maar toch moet je dit doen. Ze willen een totaalbeeld hebben van uw karakter en daarom moet je niet panikeren als je wat negatieve dingen verteld.

    24-07-2008 om 00:00 geschreven door Yannick  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    18-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Psychological Group
    8:30 steenokkerzeel. Samen met 5 anderen was het tijd voor het psychologische groepsonderzoek. We kregen een probleem voorgelegd. U bent met de groep neergestort op een onbewoond eiland blablabla. Daarbij zijn er 19 voorwerpen gered kunnen worden en deze moeten dan van belangerijk naar onbelangerijk gerangschikt worden. Eerst persoonlijk, daarna in groep. Mening geven is hierbij belangerijk maar niet overdreven de baas willen zijn.

    18-07-2008 om 00:00 geschreven door Yannick  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    16-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.English oral and Physics Test
    10:15 english oral. Praatje slagen met de leerkracht engels wat geen probleem was. 13:30 Physics test: And so it begins, nogwat gestresste studenten die in de gang met hun cursus nog oefeningen bekijken of formules proberen te memoriseren en dan mogen we naar binnen. Van de 40tal studenten die er voor de compass begonnen zijnwe nu nog met een 26tal. Uiteindelijk zullen er 3 mensen afvallen tijdens de fysica test. Als je voor deze test wil slagen moet je naar de lessen gaan en oefeningen van niveau 1 en 2 maken en kunnen, niveau 3 is snappen. 15:30 Personality Questions: 185 vragen over jezelf beantwoorden, eerlijk zijn is de boodschap

    16-07-2008 om 00:00 geschreven door Yannick  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    11-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fysica Lessen
    Daar gaat de wekker weer, snel eruit de douche in, boterham eten en de auto in naar de fysica lessen. Deze lessen is niet al teveel over te vertellen buiten dat ik het iedereen echtwel aanraad omze te volgen. Heeft vanalles opgefrist dak ooit al had gezien en nieuwe dingen toegevoegd. Daarbij pen, papier en boek van fysica mee en je kan er tegenaan.

    11-07-2008 om 00:00 geschreven door Yannick  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    30-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Compass test
    07:00, de wekker begint weer het gehate lawaai te maken. Al snel bedenk ik me dat er vandaag dan ook een deftige reden is om om te staan. Om 09:00 wordt ik dan ook op SFA verwacht voor de Compass test + Schriftelijk Engels. Als ik thuis vertrek is het kwart na 8 en ik ben om 20 voor 9 in zaventem. Na mij gemeld te hebben moet ik in de lounge gaan wachten. Rond 5 na 9 wordt ik dan gehaald en naar een lokaal gebracht. Hierin staan 4 pc’s en al snel vallen de joystick en pedals op. In het kort worden de proeven uitgelegd en daarna begin ik eraan. Dit lokaal zal voor de volgende 2u de plaats zijn waar de eerste grote selectie wordt gedaan. Als eerste test is de Control test. Hierbij moet je aan de hand van de joystick en pedals een lijntje en bolletje op de juiste plaats houden. Ik vond persoonlijk dat dit bij mij niet zo goed ging, in het begin zit je zowiezo wat te prutsen maar na een tijd gaat dit al beter. 2de test was Slalom. Hier moet je aan de hand van de joystick een driehoekje tussen 2 lijnen houden die bestaan uit kleine rechthoekjes. Deze oefening is ietswat raar.want na een tijd lijkt het alsof het sneller en sneller begint te gaan maar dit is niet waar. Het moeilijkste vond ik dan ook dat als je de joystick van links naar rechts (of omgekeerd) beweegt er even een veer is die de joystick in de neutrale stand wil houden en je dus ineens met een schok beweegt maar. Daarna kwam orientatie. Hier moet je het juiste vliegtuigje aanduiden aan de hand van aantal instrumenten. Zodra je dit door hebt wat bij mij toch snel was is deze oefening dan ook helemaal niet moeilijk. Daarna kwam match. Dit is gewoon zoveel mogelijk oefening maken in een bepaalde tijd. Maak gewoon wat oefeningen voor je hierheen gaat, ook niet zo moeilijk. Als volgende was er memory, bij deze krijg je max 3 verschillende gegevens, deze worden voor 6 sec getoond endan verdwijnen deze en moet je ze erna intypen. Deze gegevens zijn bvb speed:250, heading: 340 en radio: 118,375. Terwijl dit voor mij persoonlijk een oefening was waar ik voor vreesde ging dit heel goed en was er maar 1 getal waar ik even twijfelde. Tech Test was dan het voorlaatste deel van de Compass. Hierbij krijg je een aantal logische basisvragen zoals waarom een vliegtuig vliegt etc. Dit is multiple choice. Als laatste was er dan Multi Task. Hierbij krijg je rechtsonder op het scherm altijd nieuwe gegevens terwijl je de autopilot linksonder moet aanpassen. Ondertussen gaan er rechts- en linksboven rode lampjes branden die je binnen de 3 sec moet afzetten. Hierna even wat gerust want je moet je toch heel goed concentreren op al deze oefeningn. Met schriftelijk engels gaan ze kijken wat je basiskennis is. Het multiple choice deel waar je het juiste woordje moet invullen in de zin vond ik persoonlijk makkelijk. Als je in het middelbaar nooit problemen hebt gehad met engels mag dit zeker geen probleem zijn. Je krijgt dan ook nog een luistergedeelte waar je ATC gesprekken hoort en je de juiste antwoorden moet aanduiden, gwn goed luisteren tot het einde is de boodschap want soms verandert er nog iets op het einde. Met nog een paar ja,nee, niet gegeven vragen die je aan de hand van een tekstje moet oplossen is de test dan ook voorbij en kan je rustig ademhalen. Op het secretariaat werd me gezegd dat ik even in de lounge mocht wachten en dat ze mijn resulaten ging bekijken. Dit was voor mij een verassing want ik had niet verwacht dat ik iets ging weten. Na een paar min wachten en voetstappen horen in de lange gang naar de lounge werd me meegedeeld dat alles in orde was en dat ik de 16de wordt verwacht voor mijn volgende test.

    30-06-2008 om 00:00 geschreven door Yannick  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    20-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Medical
    Ik had vandaag mijn medical. Om 10:45 in WTC III waar ik mijn eerste deel testen kreeg voorgeschoteld. Allereerst moest ik bij de dokter voor de oren te controleren. Het begon met de absolute basis waar de dokter eens in men oren, keel en neus keek. Daarna moest ik in een cabine om te zien of ik goed kon horen. Goed luisteren kan ik niet zegt mijn moeder altijd maar gelukkig zei de dokter al snel dat mijn gehoor in orde is. Daarna moest ik op een andere stoel. 3 sensors werden aangebracht op mijn voorhoofd en dan moest ik mijn ogen sluiten en van 300 aftellen per 3. Geen paniek, asje fout telt was dit geen probleem, het ging erom dat je je concentreerde op het tellen. De stoel begon dan te draaien in 2 richtingen. Toen dit gedaan was werd de test nog 2 keer opnieuw gedaan maar dan met het linker- of rechteroor gevuld met warm water (44°), raar gevoel dat wel maar op zich gewoon weer dezelfde oefening. De verpleegster gaf mij daarna een stille alles is in orde en ik mocht opnieuw gaan wachten. Ik zat nog geen 5 min neer of ik werd al opgehaald door de oogarts voor de volgende test. Dit zijn gewoon de standaard testen die je hebt bij de oogarts, verschillende machines en aflezen. Nadat ik terug mocht wachten werd ik al snel terug afgeroepen en mocht ik een verpleegster volgen naar het laatste onderzoek die daar werd afgenomen. Uitkleden in cabine en potje vullen was de opdracht . Daarna nam de verpleegster mijn gewicht en lengte op en dan mocht ik op een tafel plaatsnemen voor mijn hartritme te testen. Klemmen werden op mijn armen en benen aangebracht en sensors op mijn huid waar men hart zich bevind. Het leek wel alsof ik onder stroom ging gezet worden :p. Maar na gewoon wat ademen enz was deze test ook al voorbij en moest ik terug wachten in mijn omkleedcabine. De dokter kwam mij dan halen, met hem ging ik de lijst over die ik thuis had ingevuld en nam hij nog bloed af. Hij wist mij dan ook te zeggen dat van wat hij kon zien alles normaal was. Om 13:00 werd ik dan verwacht in het Park Leopold ziekenhuis. Daar werden nog 2 testen afgenomen. Terug de trein op en richting brussel-schuman. Toen ik daar uit het station kwam had ik absoluut geen idee waar ik was. Ik was namelijk voor deze testen nog nooit in het centrum van brussel geweest buiten 2 concerten in de AB. Nadat ik in de juiste richting ging werd ik al snel tegengehouden door de politie en moest ik een andere weg zoeken omdat er een eurotop bezeg was. Via de hulp van de politie ben ik dan in het ziekenhuis aangekomen. Ik werd gemeld om naar -1 te gaan waar de eerste test was. Een foto van mijn borstkas. Al snel was dit afgelopen en moest ik naar het 6de waar de allerlaatste test werd afgenomen. Dit betrof een test van de hersenen. Nadat me gemeld werd dat ik moest gegeten hebben heb ik snel maar mijn boterhammen opgegeten. Ik had namelijk nog geen tijd gehad om te eten sinds mijn ontbijt maar dit was blijkbaar niet genoeg. Hier heb ik een 20 minuutjes gewacht (het langste van alle testen) en dan mocht ik binnen. Ik werd gevraagd om in een stoel plaats te nemen. Op mijn hoofd werd een soort van netje gezet met sensors hierop. Op men beide armen werden ook sensoren aangebracht. De test duurde 10 min. In het begin moest is mijn ogen dichthouden en normaal ademen. Na een tijd moest ik diep in en uit ademen en daarna ook kort ademen, precies alsof je aan het puffen bent. Hiertussen moesten de ogen soms geopend worden. Als laatste werd hier een flitsend licht aan toegevoegd. Hoogst irritant maar gaf geen medisch probleem bij mij. Dit is denk ik om te kijken voor epilepsie. Nadat de dokter zei dat alles in orde was mocht ik gaan. Nu afwachten wat er beslist wordt. Van ieder apart leek alles in orde maar nu zien we wel wat er beslist wordt op het ministerie van luchtvaart. Op naar de eerste test bij sfa zelf, de Compass en English written.

    20-06-2008 om 00:00 geschreven door Yannick  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    14-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Selectietesten
    Vandaag kreeg ik de brief van SFA met daarin alle data over de verschillende selectietesten. Mijn allereerste zal de 20ste juni zijn als ik mijn medical moet doen. Daarna beginnen de echte selectietesten met de Compass + English written op 30juni. De physics test volgt dan op 16juli en op 18juli de Psychological group test. Mijn Psychological interview volgt de 24ste. De scan skill test waar ik enorm naar uitkijk volgt de 30ste juli. Hierna het final interview op 31 juli. Hopelijk geraak ik tot daar.

    14-06-2008 om 00:00 geschreven door Yannick  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)

    Archief per week
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs