Inhoud blog
  • Calor
  • Scarborough Fair - La Negras
  • El huerto del cura
  • Cubas
  • La cueva del diabolo
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Pura Vida
    Diario La Libertad
    15-05-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Razo

    Zondagochtend gaan we een koffietje drinken in La Nucia in Bar Overdrive waar men bikers amigos samenkomen voor hun ritje.

    Het is lang wachten op Thor die ergens in Altea in panne viel met zijn Harley en moet getakeld worden.  Ik kom dan maar huiswaarts want straks komen Ta & S aan en ik ga ze bij de abus oppikken alvorens we L ophalen en samen naar huis rijden.

    Het zwembadzeteltje wordt per direct uitgetest en goedbevonden. 

    Maandagochtend nadat ik L heb weggebracht ga ik met Ta & S naar Alicante waar ze in de oficina de extranjeros een Nie nummer gaan aanvragen,  er werd afgesproken om 10 u aan de ingang  met een zekere Sofie, een oostblok geblondeerde dellebel die de afspraken had geregeld en na enige strubbelingen aan de ticket automaat nemen we plaats in een grote wachtzaal om onze beurt af te wachten.  Als je hier rondkijkt zie je alle mogelijke nationaliteiten op een stoeltje zitten, Dejellabas en sluiers, zwartjes in afrikaanse kleurrijke hollandis gewikkeld, indische tulbanden, hippe latinos enz, ze zijn er allemaal.

    Nadat de documenten zijn afgegeven in het buro krijgen we te horen de we na 13 u nog is moeten terugkomen voor het officiele document met de Nie  nummer op vermeld;   Dus ga ik met Ta en S nog even naar de ramblas en maken een wandelingske op de dijk aan het strand van Alicante.  Om 13 u zijn we terug in het buro en mogen ze hun Nie nr in ontvangst nemen.  Tegen we thuiskomen heeft L netjes gekuist en we gaan met X nog is tot aan het bronneke.

    Dinsdagochtend drink ik de koffie bij Ripoll samen met Luc & Tina en hun bezoek Bennie & Loes;  Na een rustig dagske gaan we tegen 18 u naar de abus waar Ta&St en Tr&S me opwachten en samen gaan we naar het restoke Razo om op het terras wat tapas te eten.  Ondertussen is Th er ook bijgekomen en door de harde wind verhuizen we naar binnen.

    Vanochtend gaan Ta&S mee naar de pueblo voor een koffietje bij ripoll en daarna komen de 2 vriendinnen van Ta langs om wat te zonnen en zwemmen.  Tegen 15u vertrekken we naar C waar ik L ophaal en thuis aan de siesta begin.

    Met X wordt er een blokje om gegaan en daarna is het tijd om verder gitaar te oefenen



















    15-05-2019 om 21:03 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-05-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Francisco Bros

    Vandaag ga ik na de pueblowandeling met La Poderosa op pad, ik wou een bezoekje brengen aan een plek die al lang op mijn todo list stond.

    Via Gata de Gorgos rijden we tot in Jesus Pobre, deze keer niet voor de markt want deze is hier enkel de eerste zondag van de maand, maar mijn reisdoel is de fabrica Francisco Bros.

    Nu een fabriek kan je het moeilijk noemen, het is meer een klein atelier waar sinds 1974 door de familie Bros spaanse gitaren worden gemaakt, ondertussen door de derde generatie, geen massaproductie maar met de hand geheel volgens de familietraditie op artisanale wijze waardoor het minstens 2 maand duurt eer een gitaar volledig afgewerkt is. 

    Heel wat van hun gitaren worden gebruikt door bekende artiesten en één van mijn favorietes, Amy Winehouse kwam hier in 2005 zelf een gitaar uitkiezen waarmee ze haar succesvolle album Back to black maakte. 

    Andere bekende namen die de Bros gitaar bespelen zijn Ed Sheeran, Cara Delevigne, Russell Crowe en een waslijst aan spaanse namen van Joaquin Sabina tot Rozalen, van Sergio Ramos tot Leo Messi, van Juan Fernandez El Panky tot Diego el Raton enz. 

    Als ik op de parking voor het atelier stop wordt ik opgewacht door 4 grote honden die achter de omheining aan het blaffen gaan.  Als ik bel komt een mevrouw opendoen die zegt dat ze vandaag eigenlijk gesloten zijn want haar broers die gitaren maken zijn er niet maar ik mag toch binnen een kijkje komen nemen;  Het ziet er allemaal primitief uit maar het eindresultaat ziet er wel goed uit en ik kan een drietal spaanse gitaren uitproberen.  De spaanse gitaar die ik op de markt in Jalon kocht is een meevaller want door de nylon snaren kan je er uren op tokkelen zonder dat je vingertoppen splijten maar ze is wel meer dan 40 jaar oud en raakt snel uit de toon en valt moeilijk te stemmen dus moet ik naar iets gelijkaardigs uitkijken.  Ik kom hier later nog wel is terug tijdens de week als het atelier open is.

    Van Jesus Pobre rij ik via Javea tot aan Cala la Granadella, nu kan het nog want binnenkort wordt het hier te druk.  Na een tussenstop in de Consum in Benissa voor wat foodshopping rij ik huiswaarts en tegen 15u30 wordt L opgehaald met de scoot.  Vanaf vandaag dienen de werknemers van Solymar een tijdsregistratie systeem te gebruiken via een app op hun gsm.

    Vooral de kuisploeg maakte het soms nogal bont en verliet vroeger dan was toegelaten hun werkplek wat men nu probeert te verhinderen omdat je telkens je begint, pauze neemt of stopt met werken je dit in de app moet registreren en zo kan men de tijden checken.  Eerder deze week maakte de kuisploeg nog meer een slechte beurt want op korte tijd hadden klanten klachten gaande van spinnekoppen en kakkerlakken in de kamers en een klant die incheckte in zen suite had pampers in de vuilbak in de badkamer gevonden.  Maar deze dingen gebeurden niet op de verdieping waar L werkte zodat ze de dans ontsprong.





















    11-05-2019 om 20:27 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-05-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Willem Alexander

    Maandagmiddag zag ik tot mijn grote tevredenheid dat men begonnen was met de herstelling van de kapotte rioleringsbuis langs de baranco naar de pueblo maar als ik er  rond 19 u tijdens de avondwandeling met X voorbij stap hoor ik er nog steeds water lopen en ik zie dat er 25 meter verderop een tweede lek is waar doordoor er zonder ophouden vies rioolwater stroomt.  Daarvoor moet je bij de gemeente werken om dat niet te willen zien.

    Maar zo gemakkelijk zijn ze nog niet van mij af en dinsdagochtend sta ik al terug in het gemeentehuis om mijn beklag te doen en de bediende belt weer met de technische dienst en zegt dat ze het weer in de middag komen oplossen.

    Als ik buitenkom zitten Luc en Benny te aperitieven bij Ripoll en ik drink een agua con gas mee vooraleer ik naar C rij om bij de gestor een attest voor Th aan te vragen.  De temperaturen klimmen langzaam boven de 25 grados en er kan gezwommen worden zonder te bevriezen.

    Vandaag zwom ik zelfs 3 x en de temperatuur van het water haalde 27 grados.

    Deze ochtend installeer ik me in mijn hoekje bij Ripoll voor de koffie; aan de tafel ernaast zit een grijze man een biertje te drinken en er komt een tweede grijze bijzitten die de bierdrinker begroet met Hallo Willem; Noorderburen dus en ze beginnen een spannende conversatie die mijn aandacht trekt.

    Blijkt dat Willem hier ergens in de buurt woont en het huis naast het zijne verhuurde aan een hele nette vent, Alexander genaamd uit Letland of Estland dat wist hij niet meer precies.  Maar Alexander hield zich blijkbaar bezig met, zoals zovelen hier, louche zaakjes.  Vorige week was er een politieinval in het huurhuis van Alexander en vond Willem een ravage van omvergegooide meubles, dozen en koffers, allerhande rommel, overal zwart poeder gebruikt om vingerafdrukken te vinden enz.  Alexander die blijkbaar in de auto diestal business zat was tijdig met de noorderzon verdwenen maar had Willem eergisteren nog gebeld om te vragen of hij een paar koffers met dure merkleding en schoenen kon laten ophalen.

    Willem had hem dan aangeraden zo snel als mogelijk naar Madrid te rijden en het eerste vliegtuig te pakken naar huis;  De volgende dag werd er bij Willem gebeld, 2 kortgerokte matroesjkas kwamen de koffers ophalen en wat dozen met nummerplaten en autosleutels konden ze ook nog wel gebuiken.  Maar Willem, hollander zijnde vroeg eerst 2000 € als schadevergoeding vooraleer hij de marchandise wou meegeven war geen probleem scheen te zijn en na betaling werd alles ingeladen.  Toen was het tijd om huiswaarts te wandelen met X want ik had een ritje met de motor gepland vandaag.

    Maar het is nogal bewolkt er over de bergen hangen er grijze regenwolken dus ik stel mijn toerke uit tot zaterdag en ga het appartement kuisen zodat dit klaar staat tegen zondag.

    Tijdens de avondwandeling van vandaag merk ik dat met het tweede lek aan de rioleringsbuis kwam maken dus zijn het enkel de volgeltjes die je hier hoort fluiten zoals het hoort.














    09-05-2019 om 20:56 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-05-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.La alcantarilla rota

    Zondagochtend gaan we na de heen en weer naar C, met tussenstop bij de abus voor bezorging van de kranten en 2 duvelglazen, met X voor een toerke tot aan het bronneke van St ana, langs de barranco waar nog steeds water stroomt afkomstig uit de bergen maar  er is ook een rioolgeur en ik hoor dat de grote rioolbuis die hier langsloopt ook water spuit, maar dan vies bruin stinkend wat in de hele buurt een walm van mierda doet hangen.

    Na wat gitaaroefeningen neem ik la poderosa en rij naar de rastro in Jesus pobre.  Ik stop even om hola te zeggen tegen Marie die na 2 maand afwezigheid terug op de markt staat want ze was geopereerd aan haar been.

    Ik koop 2 empanadas op de plaatselijke boerenmarkt en rij verder tot aan Casa aleluya in Xalo waar ik wat tapas bestel;  Naast mij zit een groepje wielertoeristas van de cycling club Lola, daar moet je een hollander voor zijn om met zo een naam op je rug rond te rijden.  De patatas bravas zijn lekker, van de gambas al ajillo had ik verwacht dat ze al gepeld waren maar geen nood we genieten van het leuke terras hier.

    Voor de avondwandeling stappen we door het bos tot aan alhama springs en op de terugweg wil X wel is pootje baden in het bergriviertje dat vanuit de sierra Bernia hier naar beneden loopt.  Ik krijg ook zin in een plonsje en omdat het zwembadwater 24 grados haalt waag ik het erop en doe mijn eerste zwemmeke van het jaar.

    Maandagochtend gaat de wekker vroeg maar L raakt vlot uit bed;  Onderweg naar de pueblo worden we vergezeld van de onwelriekende rioolgeur en ik besluit straks naar de ayunatamiento in de pueblo te gaan om dit te gaan melden.

    In het smalle straatje voor de pueblo is men is begonnen met de appelsienenpluk en hier ruikt het wel lekker.  Nadat we terug thuis zijn neem ik de scoot en rij terug naar de pueblo waar ik in het gebouw waar de bibiotheek en medisch centrum gevestigd zijn ook een afdeling is van de gemeente.  In mijn beste spaans leg ik uit wat en waar het probleem is en de vriendelijke mevrouw drukt een plannetje af om naar de technische dienst te mailen en belt in het valenciaans.

    Daarna is het tijd om met X naar de vetrenario te rijden om haar jaarlijkse inspuitingen, ik vraag nog pillen om te ontwormen en koop een collar antiparasitario die 8 maand meegaat wat mij in totaal 117 € kost maar dat is mijn hondje me wel waard.  Tijdens de siesta valt ineens mijn eurito dat ik gisteren 2 empanadas had gekocht en die steken nog in de koffer van la poderosa maar met een dagje vertraging smaken ze eens zo goed.

    Vanaf morgen zou de temperatuur boven de 25 grados klimmen maar vandaag wordt het na de middag bewolkt en blijft bij 20 grados.


     





















    06-05-2019 om 17:48 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-05-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Calatayud y Gisbert

    Vrijdag heeft L al een dagje vrij en gaan we wat later naar de pueblo;

    Er hangt bij Ripoll een grote nieuwe menukaart aan de muur en de prijzen lijken me weer een stuk duurder geworden.

    Rond 14 u komt Clara langs, ze had ook een dagje vrij en komt haar extensions laten vlechten.

    Tegen 15 u ga ik naar C voor de gitaarles;  Dario is er nog niet en ik wacht even buiten op een bankje en voel me heel even een beetje straatmuzikant.

    Bij thuiskomst blijkt het haarvlechten nog niet afgelopen maar Clara moest even naar de guarderia om Excel af te halen en komt terug met de kleine geweldenaar, samen met zijn papa Obama.

    Het is beginnen regenen dus Excel kan niet buiten en weet met zijn energie geen blijf, niks is veilig in zijn buurt en 2 sec stil zitten vindt hij veel te lang.  Als hij een paar kletsen krijgt van zijn vader slaat hij gewoon terug zo hard hij kan en ik lijk wel naar een boksmatch te kijken.  Uiteindelijk moet de kleine zwarte duivel toch zijn meerdere erkennen en zet hij het op een krijsen nog harder dan het kelen van een varken.

    Heel lang blijft hij niet rustig zitten en als hij met het nieuwe vliegenraam heen en weer begint te schuiven verhef ik mijn stem en als hij daarna met een stift op de salontafel gaat schrijven maak ik me kwaad.  L zegt dat ze alles wel zal opkuisen maar ik heb er genoeg van en trek me terug in mijn buro.

    Tegen 20 u keert de rust terug als de familia Iwo huiswaarts keert en kan X eindelijk binnen.

    Vanadaag zaterdag breng ik een bezoekje met de scoot aan de markt in Jalon.  Bij een engeslman die hier elke week  2de hands gitaren verkoopt kan ik een spaanse gitaar van het merk Calatayud y Gisbert uit Valencia op de kop tikken, een echt koopje voor 40 € voor deze met de hand gemaakte gitaar met bouwjaar ergens in de jaren 70.  Waarom nog een gitaar?  Wel de spaanse gitaren hebben nylon snaren en een bredere nek waardoor de snaren verder uit elkaar liggen wat voor een beginner gemakkelijker is om te oefenen.  En bovendien klinkt ze geweldig met een mooi warm geluid;  De fabriek waar men deze gitaren maakte ging eind jaren 70 overkop maar hun spaanse gitaren hebben een zeer goede reputatie en zijn ook bekend onder de kortere naam Calabert dus ik ben zeer tevereden over mijn nieuwste aanwinst.

    Tegen 15u15 haal ik L op aan het hotel en doen we een siestake terwijl we naar het wielrennen kijken.

    Met X gaan we tot in de pueblo en via de avenida principal terug omhoog goed voor 11 kms vandaag.

    Weeral lijkt men blog van 2dagen terug verdwenen, ik ga toch is moeten checken hoe dit kan...


















    04-05-2019 om 20:03 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-05-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fiesta del trabajo

    Op de ze 1ste mei heeft men ook hier een feestdagje maar voor L betekende het haar eerste dag terug aan het werk.

    Ik ga voor een croque madame bij lopera op de dijk in A en breng daarna een bezoekje aan de vissershaven.



















    01-05-2019 om 00:00 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Villa Gadea

    Vrijdagochtend werken we het gebruikelijke programma af en na een korte oefenstonde op de gitaar rust ik al een beetje uit.  Ik geef 2 gitaren alvast een poets en onderhoudsbeurt

    Tegen 15 u wordt ik in C verwacht voor anderhalf uur gitaarles en dan kan je maar beter uitgerust zijn.

    Dario probeert me enig gevoel voor ritme bij te brengen door me te begeleiden op gitaar, piano en drums maar veel beterschap is er niet te bespeuren.  Ik krijg de opdracht om te proberen ook dagelijks wat oefeningen met een metronoom als begeleiding te spelen.  Ook deze les is weer snel voorbij en ik ga nog langs de abus om de krant van gisteren te brengen en neem ineens maar men gitaar mee naar de elfde verdieping waar ik op het terras een mini concertje geef.

    Bompa herkende geen enkel nr van diegene die ik speelde, die is duidelijk toe aan een hoorapparaat; bobonne scoorde beter en kon bijna de helft van mijn getokkel herkennen.

    Zaterdagochtend wandelen we vroeg naar de pueblo voor de krant en koffie, daarna gaan we naar de markt in Xalo met L, ze koopt een paar oorringen voor 1€ en een flesje anti mosquitos spray bij J&L, een brouwsel dat ze zelf samengesteld hebben en dus geen bal gaat helpen.

    Om 12 u rijden we richting C waar we met de abus en Th afspraken bij Pollo dorado voor de lunch.  we zitten nog maar pas neer als Th telefoon krijgt, één van de verhuurde fietsen heeft defect in Xalo en hij moet opdraven om te gaan depaneren.

    Maar niet getreurd wij bestellen 3 vol au vents en L gaat voor een halve kip met pikante saus en patatas fritas.

    Om de spijsvertering te bevorderen wandelen we daarna met L rond het zoutmeer waarna thuis een langgerekte siesta volgt.

    Tegen 19u30 gaan we nog naar Clara om foodstuff af te halen die L had besteld, ik doe een toerke met X langs de oude Villa Gadea en kust ondertussen.















    27-04-2019 om 21:26 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zooplus

    Woensdagmorgen wandelen we met X naar de pueblo langs een kabbelend bergriviertje en watervallen, dat is nekeer iets anders; de hoeveelheid water die vanuit de bergen stroomt begint langszaam te minderen maar ik vermoed dat het nog een extra week zal duren vooraleer het helemaal stopt.

    Thuis hebben we de handen vol met kuisen, het saharazand dat met de regenbuien meekwam laat zich moeilijk verwijderen, alle terrassen, ramen en luiken dienen gepoetst maar we hebben onze azuurblauwe lucht terug dus da helpt.

    Tegen 12 u gaan we naar C waar we met de abus afspraken om iets te gaan eten, we stappen met de trap naar de elfde verdieping en ook Th was er en kon tijdens zijn middagpauze mee naar de italiaan op de dijk.

    Daarna is het tijd voor een siesta en kijken we naar de Waalse pijl gevolgd door gitaaroefeningen en een avondwandeling, in totaal haalden we 11 km

    Ook deze ochtend stoppen we bij Ripoll voor de koffie, de verfraaiingswerken aan het terras zij af maar er zit een hollands koppel met 2 kleuters in mijn hoekje zodat ik me op veilige afstand aan de andere kant installeer.

    Ik oefen gitaar buiten terwijl X aan mijn voeten ondersteboven meeneuriet.

    Rond 12 u haal ik la poderosa van stal en ga voor een ritje over de Col des rates, het is eerder bewolkt en aan de frisse kant in het binnenland.

    Men komt een grote doos die ik bestelde bij Zooplus via internet leveren waar X wel interesse voor heeft, het is een zak hondeneten met wat kauwbenen en een nieuw speeltje in de vorm van een autoband waar je ook snoepjes kan in verstoppen en daar is ze heel blij mee.



















    25-04-2019 om 20:44 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Temporal de Levante

    Zondagavond zorgde de staart van de storm voor de hevigste regenval en voor het slapengaan leg ik voor de zekerheid al opneem vodden klaar in het hoekje van de living waar we al is water binnenkregen.

    De ganse nacht blijft het gieten en de rukwinden gieren; als ik om 5 u opsta om een plasje te maken zie ik ook een plasje regenwater achter de zetel en is het hoog tijd om de vodden uit te wringen.

    Gelukkig viel er maandagochtend stillaan minder regen en als ik om 10 de abus ga afhalen in Beni busstation is het zowaar 10 min droog.

    Kort daarna begint het wel terug te regenen en het zou tot 18 u duren eer het stopte zodat deze aprilstorm de hevigste van de laatste 70 jaar was in deze periode van het jaar.  Bij ons in de buurt viel er ongeveer 100 liter per m2 dit paasweekend maar op andere plaatsen in de buurt het driedubbele; vooral in Javea liepen heel wat straten en urbanisaties onder want men kreeg er 328 liters m2 te slikken. 

    De barranco langs de weg naar de pueblo is nu een snelstromende bergrivier en de grote waterval aan het bronneke trekt heel wat bezoekers maar je krijgt er wel natte voeten want de weg is er overstroomd.

    Met de abus rij ik naar C om de sleutels van hun appartement af te halen maar men is nog bezig aan de opkuis dus gaan we eerst een koffietje drinken op de dijk;  Even later brengen we een bezoekje aan Th en laat ik de abus daar achter want Th ging zorgen voor hun transport.

    Om de vochtigheid in huis te verdrijven steken we de pelletkachel aan maar een kwartier later valt de elektriciteit uit in heel de buurt, men krijgt het blijkbaar niet direct gemaakt want voortdurend springt ze terug aan en uit waardoor de pelletkachel tilt slaagt want normaal valt die automatisch uit maar hij blijft branden en de motor voor afzuiging van de rook naar buiten werkt niet dus komt uit alle mogelijke spleten de rook naar binnen waardoor er niets anders opzit dan de ramen open te zetten tot ik op het idee kom er een grtote natte handdoek over te leggen zodat de rook grotendeels in de kachtel blijft hangen en het vuur uiteindelijk vanzelf dooft. 

    Vanochtend wandelen we naar de pueblo met men waterdichte stapschoenen en bij Ripoll is men in men vaste hoekje aan het werk, men wil er een soort pergola afdak zetten, zodat ik met aan de andere kant installeer.

    Stillaan komt er een waterzonnetje tevoorschijn, dat leek al een eeuwigheid geleden en we draaien een wasmachientje en beginnen aan wat kuiswerkzaamheden buiten want met de regen kwam ook een hoeveelheid sahara zand mee naar beneden.  Rond 16 u ga ik met L naar de Mercadona en daarna met X een blokje rond zodat we nog is aan 10 km komen vandaag.



















    23-04-2019 om 21:08 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Garage Rules

    zondagavond 21u30 en we proberen tussen de hevige onweersbuien de blog bij te werken.  De bliksemschichten doen de omgeving oplichten gevolgd door de donderslagen terwijl de regen hard neerguts,  Vanaf 19 u is de finale begonnen van wat op vrijdagmiddag startte met rotweer. 

    Het heeft sinds dan niet meer opgehouden met regenen, op zaterdagochtend het hardst met ook een stevig onweer, daarna bleef het doorgaan maar niet zo een harde gietende buien zodat het hier nogal meeviel terwijl er rond Alicante al 200 liter per M2 viel.  Maar het is dus nog niet afgelopen want tot maandagavond zou het blijven regenen.

    Zondagochtend ga ik vroeg met X buiten, het is even windstil dus met de paraplu lukt het om tot het bronneke te stappen en we horen van in de verte al het geraas van het riviertje dat zich vormde in de barranco naast de weg naar de pueblo.

    In de omgeving de gebruikelijke wegversperringen door omgewaaide bomen, modderstromen en ondergelopen straten en parkings.  Op de middag rijden we naar supermercado Maria in de pueblo die zondags tot 13 u open is om wat voorraad tegen de abus arriveren op paasmaandag.

    We kijken naar de amstel gold race en doen in de rapte nog een uitje met X en komen weeral kletsnat thuis.  Gelukkig heb ik 3 paar wandelschoenen en jassen genoeg.

    Zaterdagochtend viel ook de inhaal gitaarles in het water want Dario melde om 8u  dat het te gevaarlijk was om vanuit Denia naar C te komen zodat alle lessen werden afgelast.  Ik reed nog naar de pueblo voor de krant maar ook deze was niet beschikbaar wegens niet geleverd.  Na de middag gaan we tot in  La Nucia waar voor de derde maal Garage rules werd georganiseerd, een custom & bikers show op de terreinen van het grote sportcentrum.  Hier wordt volop bijgebouwd, een groot voetbalstadium en sporthotel met meer dan 100 kamers staan in de steigers.  Alhoewel de organizatoren een extrea tent hadden geinstalleerd was er toch maar bitter weinig volk opgedaag in vergelijking met andere jaren en ook wij zijn snel terug weg.  We houden een tussenstop aan de Mcdo en verder oefenen we gitaar tot de vingertopjes protesteren.






















    21-04-2019 om 21:44 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lagrimas de jueves santo

    Het zijn de weersvoorspellingen voor het paas weekend die het nieuws overheersen samen met de komende verkiezingen;

    De nacht van woensdag op donderdag ging het werd waaien, Noorderwind die me grotendeels wakker hield door het geraas en in de ochtend viel er wat regen maar dat viel wel mee.

    We konden naar de pueblo stappen voor de krant tijdens een droog intermezzo en op de middag maak ik me kaar om met X naar de dierenarts te rijden voor haar jaarlijkse inspuitingen.

    Maar het verkeer op we g naar A zit potdicht nu de semana santa begonnen is dus maken we rechtsomkeer en na een tussenstop aan de masymas rijden we huiswaarts.

    Vanaf vrijdagmiddag wordt er veel regen verwacht en vooral op zaterdag kans tot 100 liter per m2 samen met rukwinden erbij; het zou nog tot en met paasmaandag regenachtig blijven dus diegene die naar hier zijn afgezakt om het goede weer zijn eraan voor de moeite.  Ook de vele paas processies hier in de buurt worden één voor één afgelast.

    Ik besteed men tijd dan maar aan gitaar oefenen en registreer me voor men gratis lessen via internet die ik kreeg bij de aanschaf van mijn elektrische gitaar.  Rond 18 u gaan we met X naar urb Ravanell zodat we toch nog 9.7 km bijeen stappen.

    Vrijdag begint droog en na de pueblowandeling zet ik de laatste dingen onder het afdak tegen de regen die eraan komt.  Om 14 u ga ik met X nog voor een laatste toerke maar de druppels beginnen harder en harder te vallen en we maken dat we terug thuis zijn;  Er hangen lage wolken tot in de vallei zodat we de overkant van het bos niet meer zien.

    L maakt een gezichtsmaskertje klaar met kukuruma en honing en ik eet een ijsje.

    Er zit niks anders op dan dit weekendje uit te zweten; morgenvroeg heb ik om 10 u een uurtje inhaal les gitaar in C bij Dario en na de middag is er de custom, oldtimer show in La Nucia "Garage rules" waar we een kijkje gaan nemen met de auto weliswaar.











    19-04-2019 om 15:24 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Los piojos

    Dinsdagochtend sprak ik af met Th & Fran om bij de bank in de pueblo hun dossier voor de lening in te dienen en we staan om 8u25 al voor de deur.

    Om 8u31 laat Veronika de dossierbeheerster ons binnen en worden de eerste administratieve formaliteiten afgehandeld;  Nadien gaan zij naar het werk en ik koop de krant en ga een koffietje drinken.

    Thuis neem ik een gezond ontbijt met veel fruit, ik wil met X nog is de Bernia opklimmen deze keer beginnend via het wandelpad aan het waterdepot van Altea Hills.

    Eerst bezorgt Mick men nog een pakje dat hij vanuit UK meebracht voor mij, een onderdeel om mijn kraan in de badkamer te repareren en hetwelke hij had besteld.

    Rond 12 u vertrekken we en het is drukkend warm, er lijkt onweer op komst maar meestal is de zon toch van de partij.  Na een eerste klimsessie houden we halt want X haar tong begon al redelijk lang te worden en ik geef haar wat water.

    We stoppen nog is als we boven zijn waar het wandelpad richting pickniktafels begint en genieten van de zalige rust hierboven, we komen geen kat tegen.

    Aan de pickniktafels begint de lange afdaling richting urb Alhama springs vanwaar we via het bos huiswaarts stappen, goed voor ongeveer 15 km en zo een 20.000 stappen.

    X deed zoals gewoonlijk het dubbel zodat ze zich thuis uitgeput op haar kussen laat ploffen.

    Woensdagochtend doe ik een derde maal een poging om men achterband van de scoot te laten vervangen; tegen 10u30 rijden we naar C, L gaat mee want ging met Clara bij de dochter van een collega extensions vlechten.

    Ik lever de scoot in en zet L af in de buurt van Solymar waar ze op Clara wacht;  Ik ga naar de notaris en gestor voor nog wat info ivm de appartementruil.  L belt dat het harenvlechten afgelast is want het wicht blijkt piojos of luizen te hebben.

    Ik drink nog een koffietje in een chiringuito tot de scoot klaar is en we gaan daarna met ons drietjes bij de chinees eten.

    Terug thuis is het hoog tijd voor een siestake en we kijken naar de Brabantse pijl.  S avonds schudden we de pijnlijke kuiten los via een toerke met X langs de sportvelden.




















    17-04-2019 om 20:45 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Estropajo jabonoso

    Zondagochtend gaan we met X tot aan het bronneke en terug, het is in alle vroegte nog heel rustig en ze kan zonder lijn lopen terwijl de vogeltjes fluiten.

    Er wordt een zomers dagje voorspeld met temperaturen tot 25 grados;  Tegen 10 u ga ik met La poderosa naar bar overdrive waar men bikeramigos verzamelen voor hun zondagsritje.

    We drinken koffietje en nadat de bikers vertrekken blijven wij nog wat napraten met Alex, een sympathieke Polak die hier zijn eigen pool & garden maintenace bedrijfje runt en niet veel tijd meer heeft om met zijn Harley te rijden nu hij ook aan de voorbereidingen begon om zen eigen finca te gaan bouwen op de weg naar Guadelest.

    Terug thuis nemen we een douche en springen terug op la poderosa, deze keer om naar Bolulla te rijden waar Th me had uitgenodigd om mee te komen kijken naar Parijs - Roubaix in Casa Leon.

    Iets voor Bolulla slaag ik linksaf en rij het ongeveer 2 km lange, steile en smalle wegje omhoog richting de B&B van Fran haar ouders.  We raken zonder problemen op de parking; wat is het hier mooi en een oase van rust.

    De B&B is zoals al bleek op TV of fotos zeer smaakvol en de mannen instaleren zich aan de buitenkeuken waar een TV ophangt.   De koers is razend spannend dus we blijven aan onze stoel gekluisterd tot het gedaan is.

    Daarna gaan Th & Fran nog wat verder inpakken ter voorbereiding van hun verhuis en ik neem afscheid van Tom & Ilse.

    Savonds krijgt X nog een zotte bui aan het zwembad.

    Maandag is zoals gewoonlijk een rustdagje om te recupereren van het weekend.  We gaan wel met de scoot naar de Mercadona, L blijft thuis want voelt zich niet zo goed;  Ik moest een soort schuursponsjes meebrengen maar die lijken allemaal op elkaar dus stuur ik voor de zekerheid maar een foto zodat ik niet de verkeerde estropajo jabonoso meebreng.

    Tijdens de avondwandeling met X komen we nog een platgereden slang tegen aan de voet van de muur.




















    15-04-2019 om 21:17 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hotel Mediterraneo

    Vrijdagochtend doen we een toerke met X tot aan het bronneke en terug, om 10 u hebben we afspraak bij de Caixa bank in de pueblo waar ik probeer Th zijn lening in orde te krijgen.

    Nadat we de nodige uitleg en info kregen gaan we nog samen een koffietje drinken in het barreke naast de supermarkt.  Daarna gaat Th naar C om t egaan werken en ik rij door naar Hotel Mediterraneo in Beni waar de jaarlijkse tattoo convention wordt gehouden.  Aan de inkom staat een lange file dus ga ik eerst nog een ontbijtje doen in één van de vele Engelse barrekes hier in de buurt,  op de menu's die aan de talrijke internationale resto's buitenstaan kan je heel wat (ver)taalfouten vinden die wel grappig zijn; Het varkensvlees met heet bonensaus geeft me al zin om straks naar mijn chinees in El A te gaan.

    Maar eerst nemen we een kijkje in Hotel Mediterraneo waar je je kan vergapen aan vuurspuwende vrouwen, de paashaas, lelijke wijven, optredens allerlei, de typische engelse Benidorm toerist en zo veel meer.  Maar het is er mij te druk en chaotisch en ik rij dan maar naar de Puente d'oro voor mijn menu del dia aan 5.80 te gaan verorberen.  Nadien is een siestake thuis in de zon welverdiend en X doet graag mee op haar manier.

    Zaterdagochtend na de pueblowandeling rij ik met de scoot naar C om een 2de poging te wagen mijn achterband te vervangen, ik laat de scoot achter om 11u, doe een wandelingske en ga hem om 12 u ophalen;  Maar hij staat nog op dezelfde plek met dezelfde versleten achterband.

    Eerder deze week bestelde of leverde men een verkeerde maat van achterband, deze keer blijkt men een voorband te hebben geleverd dus kan ik volgende week nog is teruggaan,  Raoul de eigenaar van de garage is steeds vriendelijk en excuseert zich uitgebreid dus ik hou me redelijk koest en vraag hem alleen of hij wel het verschil kent tussen een voor en achterband.

    Dan gaan we maar naar Pollo dorado voor een volauvent en ik stop nog bij de carnaria om 1 kg vlees voor L mee te brengen.

    Savonds gaan we samen een blokje om, vandaag stapten we precies 10 km





















    13-04-2019 om 20:35 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mojito

    Gisterenavond kregen we nog wat aprilse grillen maar vandaag was de zon het grootste deel van de dag op de afspraak.

    Ik had om 10 u afspraal in C om de achterband van mijn scoot te laten veranderen en maak eerst een korte wandeling met X tot aan het bronneke.

    Om iets voor 10 u lever ik mijn scoot in en ga een desayuna de la casa proberen in bar Mojito.  Daarna ga ik nog even langs bij de gestor en het kantoor van Registro de propiedad om een aantal attesten voor Th proberen vast te krijgen zonder resultaat echter.  Als ik men scoot terug wil ophalen zie ik dat hij nog buiten staat met nog steeds dezelfde bijna versleten achterband;  Blijkbaar had men de verkeerde band geleverd dus moet ik hiervoor zaterdag nog is terug komen.

    We relaxen wat bij het zwembad en X doet mee terwijl ze haar buikje laat opwarmen. 

    Gisteren maakte L de Yam klaar die ze van Elche meebracht.  Tijdens het vissen voederen bij Mick valt mijn oog op zijn zelfgemaakt vogelhokje, een echt kunstwerk met engels gazon voor de deur.

    Morgenvroeg ga ik om 10 u met Th terug naar de bank in de pueblo om meer info over de voorwaarden voor een lening voor zijn plannen.













    11-04-2019 om 20:16 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.X-pression

    Maandagochtend is er geen tijd voor recup van het doopfeest waar het trouwens zwart zag van het volk, L gaat van smorgens  met Clara mee extensions vlechten bij 2 klanten en dat neemt de ganse dag in beslag.

    Ik ga op de middag naar de kapper en passeer langs de Aldi met de scoot.  Het is afwisselend bewolkt / zonnig maar er staat redelijk veel wind.

    Dinsdagochtend wandel ik naar de pueblo en bij thuiskomst geef ik de vissen van Mick eten want hij is voor een weekje inde UK, daarna breng ik L nog is naar Clara want ze gaan samen naar Elche waar een grote Nigeriaanse winkle is met al hun etenswaren en andere spullen van het thuisfront.

    Ik boor wat gaatjes zodat ik één van men gitaren aan de muur kan hangen en terug wat meer plaats heb in men bureel.  De zon is van de partij maar het blijft winderig maar ik haal toch la poderosa van stal voor een ritje over de col des rates tot in Orba waar ik in de pizzeria een pizza Orba bestel.

    Na een siestake begint het te overtrekken en tijdens de avondwandeling gaat het wat druppelen maar X geeft er niet om want ze vond haar grote stok terug die zze hier vorige week had achtergelaten.

    Clara brengt L thuis, ze kocht 4 pakken extensions van het Nigeriaanse merk X-pression voor haarzelf om tijdens de zomer is van kleur te kunnen veranderen.




















    09-04-2019 om 20:29 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.El estuche

    Zaterdag kregen we een dagje met aprilse grillen, een mengelmoes van bewolkt met regenbuien,  zon en zelfs wat hagel terwijl het in grote delen van espane aan het sneeuwen ging wat in de buurt van Madrid een kettingbotsing veroorzaakte op de autosnelweg met een 50 tal wagens.

    Op de middag ga ik naar de Mercadona waar het  zeer druk was nu veel turistas toekomen met de paasvakantie, de dakparking volzet zodat ik me verderop op de grote onverharde parking moet zetten waardoor ik voorbij het muziekwinkeltje waar het uitverkoop is moet stappen.

    Ik ga dan maar is binnen kijken voor een estuche of harde transport / opberg koffer voor men guitaar.  Ik kan er eentje vinden voor 10 € en zo een koopje dat kan ik niet laten schieten; als ik thuiskom blijkt er zelfs nog een guitaar in te zitten ook.

    Rond 17 u breng ik L weg naar Clara waarmee ze naar Denia ging rijden om bij Happy mee te helpen aan de voorbereidingen van het doopfeest op zondag.

    Ik profiteer van mijn avondje alleen thuis om men elektrische gitaar is luider uit te testen met de volume en distortion knop op bijna maximum; zalig is dat.

    Zondagochtend staat er veel wind, alhoewel de zon al van de partij is blijft het fris en de straat ligt er nog nat bij door de regen van gister.  Na een wandeling met X tot aan het bronneke beslis ik van la poderosa op stal te laten en mij te concentreren op men gitaar oefeningen totdat de ronde v vl begint.

    Ik doe ondertussen een siestake want veel valt er niet te beleven in de koers en ook X snurkt mee.  Nadat Alberto gewonnen heeft ga ik met X voor een wandeling langs urb ravanell.

    Tegen 21 u komt L uitgeput terug thuis.















    07-04-2019 om 22:31 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.La bandurria

    Woensdag was de beste dag van de week, zonnig en in de buurt van de 20 grados;  onderweg naar de pueblo geuren de appelsienbomen die in bloei staan heerlijk;

    We spelen gitaar buiten en liggen wat aan het zwembad maar toch rapen we de moed bijeen en gaan met de scoot naar de spaanse les.  Iets na 16u ben ik de enige aanwezige leerling maar even later komen de 2 brexiters, de russin Anastacia en de onvermijdelijke duitsers Bruno & Ursula ook binnengestrompeld.  Braven Hendrik Parkinson blijkt naar Belgie want één van zijn kids was bevallen dus hopelijk blijft die een tijdje ginderachter.

    Rond 18u30 zijn we terug thuis en kunnen we samen met X nog genieten van het avondzonnetje,  L was met Clara naar A om hun nagels te laten manicuren tegen het feest op zondag.

    Donderdag wandelen we in de namiddag via urb ravanell door het bos tot aan het waterdepot langs de Berniaflank; we zien dat er nog steeds houtblokken liggen langs de kant van de weg dus die ga ik dan maar vandaag ophalen en we laden de koffer helemaal vol.  Om 15 u vertrekken we naar de gitaarles;  Ik ben de eerste leerling vandaag en Joaquim, de oudere man die na mij komt voor les op zijn 12 snarige bandurria had afgemeld zodat Dario mij een vol uur onder handen neemt.

    Met een stijve nek en pijnlijke vingertoppen en achillespees strompel ik naar de auto, wie zei der weer dat gitaarspelen eenvoudig was.  Maar we maken vorderingen alhoewel het met kleine pasjes gaat maar das geen erg.

    Tijdens de avondwandeling begint het te druppelen maar we zijn juist op tijd thuis om niet nat te worden en het stopte wel snel met regenen, voor vannacht en morgenmiddag is er nog wat regen voorspeld maar daarna zouden de temperaturen terug boven de 20 grados gaan uitkomen.



















    05-04-2019 om 19:55 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Berschka

    Na de doortocht van de regenzone die het felst was zondagavond kregen we maandag vanaf de namiddag al terug wat opklaringen en zonneschijn.

    Na de pueblowandeling brengen we een bezoekje aan de carrefour en het shopping center la marina;  Zondag zijn we uitgenodigd op een feest in Denia bij een collega landgenote van L ter gelegenheid van de verjaardag en doop van haar 1 jarig zoontje.

    Ik ga die kelk aan mij laten voorbijgaan want wil liever languit naar de ronde van vlaanderen kijken op TV maar L gaat wel en dan is er nieuw toilet nodig dus nadat ze eerst bij Zara niks kan vinden kocht ze bij Berschka een jumpsuit met bijpassende schoentjes.  Er is bijna geen kat in het shoppingcenter dus zijn we snel terug buiten weliswaar 40 € lichter.

    Ook vandaag dinsdag wisselen opklaringen en bewolking elkaar af, in de ochtend drinken we een koffietje met Luc & Tina, daarna wordt er op de gitaar geoefend tot de vingertoppen protesteren.

    Rond 18 u passeerde een onweertje maar ik ga toch wandelen met X want veel gedruppel komt er niet aan te pas.






    02-04-2019 om 20:45 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    31-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ensemble Ifach

    Zaterdagochtend wil Ta nog wel is mee wandelen naar de pueblo en we stoppen bij Ripoll voor een ontbijtje,  een beetje later komen Luc & Tina er ook bijzitten.

    Het zonnetje is nog steeds van de partij dus de bergwandeling bewaren we voor later en Ta installeerde zich nog is aan het zwembad tot het tijd was om in te pakken.  Ondertussen doe ik een klein toerke met la poderosa en geef haar daarna een poetsbeurt.

    Om 15u30 vertrekken we naar Beni busstation waar ik Ta drop om de bus naar ali aeropuerto te nemen samen met haar mama die met de bus vanuit C ging arriveren.

    We stoppen nog in de aldi en gaan met X een toerke om.  Er komen dikke wolken opzetten boven de bergen en vanaf morgen voorspelde men een 2tal dagen regen.  X blijft heel de avond aan het raam wachten om te kijken of Ta niet terug komt.

    Zondagochtend begint nat en het zou in de ochtend vooral blijven regenen, we gaan toch met X tot aan het bronneke en oefenen gitaar bij de houtkachel;  Na de siesta kijken we naar de koers en wagen we ons nog is buiten tussen de druppels zodat we toch bijna 7 km bijeengestapt krijgen vandaag.  Vanavond treed mijn gitaar leraar op in C met één van zijn vele groepen, orkesten etc waarin hij gitaar speelt, Ensemble Ifach genaamd, maar met dit weer ontbreekt me de moed om tot ginder te rijden, ik zal dan zelf nog maar wat tokkelen

















    31-03-2019 om 00:00 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 15/06-21/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 23/03-29/03 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 23/12-29/12 2019
  • 16/12-22/12 2019
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs