Inhoud blog
  • Calor
  • Scarborough Fair - La Negras
  • El huerto del cura
  • Cubas
  • La cueva del diabolo
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Pura Vida
    Diario La Libertad
    14-09-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gasolandia

    Vanavond kijken we naar de 1/2 finale EK basket tussen Slovenia en Espania ofwel Gasolandia zoals men de spaanse basketploeg hier nu noemt naar hun 2 estrellas de hermanos Gasol.

    Vanochtend ging L vroeger de deur uit voor een lange wandeling en we spreken af in de pueblo waar we bij ripoll een koffietje drinken, X was weer gans de weg onrustig omdat ze het spoor rook van haar bazinneke

    Het wordt warmen dan 30 grados vandaag en we doen al vroeg een zwemmeke terwijl X op een beentje kauwt.

    Tegen 12u30 vertrek ik naar Beni Hospital voor een echo van men schildklier die ik elke 6 maand laat nemen ter controle, de docter kon me al bevestigen dat er niks is gewijzigd, het gezwel dat ernaast zit is niet meer groter geworden dus zal ik volgende week bij dr Chang langsgaan maar het zal weer wachten worden tot 6 maand later.

    Op de terugweg naar huis en voor ik in de n Aldi binnenspring maak ik een stop bij Patata, het nieuwe frietkot in Albir uitgebaat door Hollandse frituristen; de inrichting is wel tof, de organisatie nogal chaotisch en slecht, ik moest 15 min wachten op men frrieten terwijl diegene die kwamen afhalen eerste bediend werden maar ik besloot niet te reclameren.  De patat is maar zus en zo maar de mayo vond ik wel lekker.

    Na de siesta voel ik zowaar kriebels in men groen vingers en werk een beetje in de tuin, cactussen snoeien tot men vuilbak vol is en er genoeg naalden in men benen en vingers steken.

    Savonds nog gezwommen bij zalige temperaturen en een avondwandelingske met X gedaan

    Nu gaan we verder kijken naar de 2de helft van het basketball










    14-09-2017 om 21:27 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-09-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Transporte de agua

    Vanochtend gaat L nog is mee naar de pueblo en op de terugweg draagt ze haar flesje water tot thuis op haar hoofd zonder erafvallen.

    We komen weer de loslopende hond tegen die hier nu al een drietal dagen rond zwerft, hij ziet er elke dag meer verwilderd en vuil uit maar is nogal schuw en wil niet dichtbij komen en geen snoepje aannemen

    X krijgt vandaag een nieuw balletje dat ik een hele tijd geleden kocht en vergeten was haar te geven.  De lakens worden gewassen en opgehangen om te drogen.

    Nadat de poolboy langskwam haal ik mijn motor van stal voor een ritje langs de col des rates en ik  kom terug langs de kust waar behoorlijk wat wind staat terwijl het nu bij ons windstil is.

    Nadien geef ik mijn Harley een kleine poetsbeurt.

    Morgen wordt het 32 grados en dan vrijdag onweerachtig met zaterdag een flinke daling van de temperatuur tot 22 graden en veel regen waarschijn lijk maar gelukkig enkel 1 dagske.

    Ok morgen ga ik naar Beni hospital, deze keer voor een echo van men schildklier die ik om de 6 maand moet laten nemen ter controle.

    S avonds staat dan ook nog de halve finale EK basket Espana - Slovenia op het programma.















    13-09-2017 om 21:37 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-09-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ideas para renovar la casa

    Tijdens de rust van Barca - Juventus de blog bijwerken, in de 45ste min kwam barca op voorsprong door Leo himself.

    Vandaag stond er redelijk veel wind uit het noord oosten tot in de late namiddag en was het een stukske frisser met 25 grados; door de wind kon ik men muggennet niet gebruiken maar er waren eigenaardig genoeg minder muggen dan de vorige dagen

    Het zwembadwater was 28 graden want de zon gaf wel van katoen en de zonnpanelen doen hun werk.

    Ik ging met de scoot naar de masymas want de laatste cornetto werd vandaag soldaat gemaakt.

    Verder herstelde ik verder de bloempot van de bananenboom en een stuk muur die stuk waren na de wind van begin Augustus.

    Als ik met X vertrek voor de avondwandeling zie ik dat de arbeiders de poort vergaten dicht te doen in de villa die ze renoveren dus als we terug zijn ga ik een kijkje nemen;

    Alhoewel deze villa vanop afstand enorm groot lijkt is de bewoonbare ruimte eerder beperkt.  Het onderste verdiep is enkel voor een car port / open garage en de pomp en filterinstallatie van het zwembad;

    Verder is de keuken ook maar aan de kleine kant, en zijn er 2 slaapkamers elk wel met eigen badkamer en de living is wel ruim en heeft mooie vergezichten tot aan de skyline van Beni.

    L is ook curieus en ik ga nog is terug met haar om een 2de kijkje te gaan nemen. Ik ben wel gerustgesteld nu ik de renovatie van dichtbij heb gezien want dacht al dat men bezig was een bed & breakfast of burelen ofzo te verbouwen

    Nu is het tijd voor de tweede helft
















    12-09-2017 om 21:47 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-09-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mosquitos

    Het enigde dat ik vorige week in Belgica niet heb gemist zijn de mosquitos, deze zijn zeer actief en agressief momenteel en vermits Th en Ta er niet meer zijn als dankbaar doelwit wordt ik langs alle kanten aangevallen dus zit er niks anders op dan het muskietennet terug op te hangen.

    Onderweg naar de pueblo zag ik dat aan het bronneke in de kloof de brigada Naturaleza aan het spuiten was tegen  ongedierte, één of ander insect dat oa de nisperos bomen aantast denk ik.

    Het duurt een tijdje eer ik terug ben van de ochtendwandeling, achtereenvolgens kom ik Mick tegen tijdens zijn morgenjogging, het zwitsers/spaans echtpaar met hun oldtimer hondje Melo, de Tisseltenaars bij Ripoll en op de terugweg Mick's dochter en haar boyfriend en Herbie hun grappig zoontje die grote fan is van X en allemaal willen ze een praatje maken.

    Daarna gaan we naar de mercadona en is het ondertussen al 30 grados onder een stralend zonneke.  Nu de scholen terug begonnen zijn is het stressniveau van de spaanse vrouwen de hoogte ingeschoten en ik krijg het aan de stok met een overijverige winkeljuffrouw van de Mercadona die absoluut wil dat ik plastieek handschoenen aandoe terwijl ik men tomaten uitkies maar daar wil ik niet van weten en ik zeg dat ik allergisch ben voor plastiek.

    Terug thuis is het al tijd voor de siesta en L maakt pasta klaar tegen 17 u.

    Voor de avondwandeling ga ik met X een blokje om langs de sportvelden en met de ondergaande zon als decor halen we 10.7 km; Sinds ik zaterdag terug thuiskwam wijkt X geen cm van men zijde.

    Ook op het terras kunnen we nadien nog genieten met een clara con limon van de mooie kleurtjes aan de horizon











    11-09-2017 om 21:37 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-09-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.El adios del pistolero

    Gisterenmiddag vlot teruggereisd naar het zuiden en in de wagen bij 31 grados kon ik tijdens het naar huis rijden op de spaanse sportzender via de radio de laatste bergrit in de vuelta volgen die het klassement in een definitieve plooi zou leggen;

    Ik had met Th gewed voor het begin van de vuelta wie eindwinnaar zou worden en mag dus 5 euritos bijschrijven op men bankrekening want zijn favoriet, de italiaanse valse tweederangscoureur Niksbali moest het onderspit delven tegen mijn favoriet froome.

    Maar vanmorgen in de spaanse zondagssportkrant heeft men enkel oog voor El pistolero, alias Alberto Contador die in zijn laatste wedstrijd van zijn carriere gisteren de bergrit won.

    In de pueblo is de kleine supermecado gesloten nu de massa turistas weggetrokken zijn blijft hij op zondag dicht dus eet ik eet tostado bij ripoll als ontbijt.

    Vannacht had het stevig gewaaid en het was behoorlijk fris bij 20 graden maar de zon was gans de dag van de partij en eens opgewarmd kon er worden gezwommen.

    Ook de cornetto mag niet ontbreken en de siesta doet deugd zoals vanouds

    Ik kijk naar de basketwedstrijd Espana - Turkije op het europees kampioenschap en daarna vergezelt L ons op de avondwandeling naar de pueblo en terug zodat ik aan 8.1 km stappen geraak voor vandaag.

    Nadien spring ik nog is in de pool die nog 27 graden warm is terwijl de zon ondergaat en de horizon mooi oranje kleurt.














    10-09-2017 om 21:11 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-09-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Umbrella
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Na een nachtje niet zo goed geslapen wegens volle maan, muziek die van ergens te horen is tot stuk in de nacht enz ga ik toch vroeg op pad want tegen 9 u komen we al bijeen met de andere bikers in Charlies;

    Th heeft zijn fietstocht van gisteren nog niet helemaal verteerd en wil wel nog is mee op de moto.

    We rijden naar El Portet voorbij Moreira voor een eerste stop, aan de kust staat er nu een stevige oostenwind terwijl heet in het binnenland nu windstil is.

    Als de rest van de groep nog verder gaat rijden richting Javea kom ik met Th terug en we maken een tussenstop aan de rommelmarkt van Teulade om een laat ontbijt in een spaans barreke te nuttigen.

    Ondertussen is Ta op wandel met X

    In de namiddag doe ik een siestake terwijl Ta zont en zwemt en Th vuelta kijkt.

    Daarna is het tijd voor wat opruimen en valiesjes maken; nadat Th zijn fiets gekuist heeft maakt hij nog een laatste klein toerke richting kust en kiest hij voor een avondmaal bij de Macdo.

    Als we terug thuis komen zien we nog net de zon ondergaan en kleurt de horizon mooi oranje roze

    Morgenvroeg vertrekken we om 6u30 richting Umbrella parking waar ik men coche achterlaat en we naar de aeropuerto worden gebracht













    03-09-2017 om 21:24 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-09-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Playa Tara

    In de vroege ochtend stak de strakke noorderwind terug de kop op en het blijft lang bewolkt;

    Th vertrekt vroeg voor een tochtje van + 100 km in de bergen en na de pueblowandeling, waar X een ontmoeting had met 2 zwerfhonden, ga ik met de scoot richting markt in Jalon.

    Ta gaat mee want wil graag nog is op het strand in Calp gaan liggen en ik zet haar af aan de cala Manzanera vlakbij Vistanova.

    Op de markt staat Marie alleen, ze heeft ruzie gemaakt met haar markt collega Serge over de verdeling van de marchandise die ze beiden willen verkopen op hun gemeenschappelijke staanplaats en staan nu beide apart met 25 m ertussen.

    Omdat de zon op zich laat wachten rij ik al snel terug naar huis en ga met L naar de mercadona voor de nodige proviand voor volgende week als ik naar Belgica kom.

    Ta stuur een berichtje dat ze om 15u30 kan worden afgehaald en Th komt thuis met zen tong tussen zijn wielen, hij deed 130 km en kreeg krampen in de beentjes en ook zijn maag verteerde zijn pasta van de dag ervoor niet al te best op het einde zodat hij tevoet de muur moet opklauteren.

    Nu de zon zich op volle kracht laat zien is Ta niet van het zetelke in het zwembad weg te slaan terwijl wij naar de vueltarit kijken;  Tegen 18 u komen de muggen en zoekt Ta dekking onder een badhanddoek.

    Voor het avondeten kiezen we de grote Chiringuito in Albir en bestellen paella mixta, erna doen we nog een wandelingske op de dijk bij de volle maan en Ta demonstreert nog is haar bar hang kunsten.

    Terug thuis kijken we nog efkes naar de voetbal Espana - Italia tot de oogjes toe vallen


















    02-09-2017 om 22:35 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-09-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Embalse de Guadelest

    Afgelopen nacht kwam er harde noorderwind opzetten en smorgens hingen er dreigende regenwolken boven de Bernia zodat we ons plan om daar te gaan wandelen maar beter opbergen.

    Th wil het erop wagen om een toerke te gaan fietsen en ik wandel met Ta en X richting pueblo; bij Ripoll zitten we naast de Belgen van Tisselt die sinds begin deze week terugzijn en even later passeert Luc, mijn klasgenoot uit Aalst van de spaanse les, op weg naar de farmacia en ik nodig hem uit om mee een koffietje te drinken; Even later begint het redelijk hard te druppelen en komt Th voorbijgefiest op zoek naar een schuiloord en ook hij schuift mee aan tafel.

    Als het wat droger wordt zetten we allen onze weg verder en thuis wil Ta wel een zwemmeke wagen want de temperatuur is niet slecht enkel de rukwinden blijven blazen.

    Als alternatieve wandeling stel ik voor om rond het stuwmeer van Guadelest te wandelen, zo een 10 km stappen zonder al te veel klimmen en moeilijke hindernissen en even later vertrekken we met zen allen minus L naar de bergen.

    We wandelen eerst over de stuwdam en volgen dan het smalle wegje dat zich langs de oevers slingert, spijtig is de zon hier nog steeds niet van de partij zodat de mooie blauwgroene kleur van het water niet echt schittert.  Maar bij een temperatuur van 21 graden hier is het ideaal wandelweer.

    X kan hier los lopen want we zijn hier zo goed als alleen vandaag en halverwege wordt het wat klauteren als we een bergriviertje moeten oversteken om op het pad te geraken dat ons via de andere oever naar de vertrekplaats terugbrengt; Ondertussen had Ta last beginnen krijgen van blaren tussen haar lange teentjes en als ik op een splitsing niet direct de juist weg kan vinden zet ze haar zaagplaat op; mijn voeten doen pijn, ik heb honger, ik ben moe, ist nog ver, ik heb dorst enz

    Maar als we wat verder een bordje zien staan met 20 minuten tot aan de stuwdam geeft dit nieuwe moed

    Na de wandeltocht hadden we wel zin in een ijsje en omdat de zon aan de kuststreek wel schijnt rijden we naar de dijk in Altea waar we 29 graden hebben.

    Terug thuis duiken de twins in de pool en ik ik de ligzetel voor een late siesta;  Savonds gaan ze naar Calp om een pasta te gaan eten in de Morena beach bar, ik blijf thuis want heb men pasta van gister nog niet goed verteerd.



















    01-09-2017 om 21:09 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    31-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Resto El Castell del port

    Het druppelde weer wat vanmorgen maar toch ga ik met Ta en X naar de pueblo en we stoppen bij Ripoll voor wat te schuilen en iets te drinken; Als we terug thuis komen begint het harder te regenen dus gaan we met zen allen maar shoppen in La Marina; Terwijl ik daar naar de kapper ga kopen L, Ta en Th de nodige kledingstukken al dan niet nog in een laatste solden.

    Als we terug huiswaarts bollen begint het uit te klaren en komt de zon stillaan tevoorschijn; terwijl ik met Th naar de vueltarit kijk geniet Ta van het zonneke in het zwembad en touwtje springen

    Tegen 18 u hebben de twins al honger en gaan we naar de mexikaan in La Nucia die normaal de ganse dag open is maar we staan voor een gesloten deur; dan maar richting kust waar ik aan de haven van Altea een nieuw restoke El Castell del Port met leuk terras had gespot vorige week dus schuiven we daar aan voor ietske te eten; de serveuze valt mij tegen, slecht gehumeurd en georganiseerd; terwijl wij als eerste aankwamen gaat ze eerst bij  2 andere tafels die later toekwamen de bestellingen opnemen maar Ta en Th vinden het geen erg en zeggen dat ik er geen opmerking over mag maken.

    Ik ga dan maar een praatje maken met Fred die 50 meter verder, zoals iedere avond in zijn stamcafe het Haventje zijn nodige alcohol komt drinken vooraleer hij huiswaarts gaat.

    Als het eten eraankomt zie het er niet slecht uit maar geweldig kan je het moeilijk noemen, het venijn zat echter in de staart want op het leuke terras in de hoge pijnbomen bleken ook heel wat vogels te zitten die regelmatig een bommetje dropten en ik werd tweemaal geraakt wat mijn humeur er niet op deed verbeteren.  Als de serveuze bij het afruimen dan nog vanalles op de grond laat vallen en we een eeuwigheid moeten wachten tot ze komt afrekenen weet ik het zeker, hier zien ze me nooit meer.

    Morgen wordt er tamelijk veel wind en bewolking voorspelt dus kan Th waarschijnlijk weer niet gaan fietsen maar als het weer het toelaat plannen we een wandelingske rond de Bernia goed voor een dikke 4 u wandelplezier.










    31-08-2017 om 22:12 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.El caracol

    Gisterenavond rond 21 u gingen de hemelsluizen open en begon het te regenen zonder ophouden tot 10 u vanochtend; maar het waren niet de hevige stortbuien van een gota fria zodat grote schade achterwegen bleef en we geen water binnen kregen ook al viel er een aanzienlijke hoeveelheid; in Benidorm spoelde een stuk strand weg en spoelde er in de plaatst een zeiljacht aan.

    In de straat vermaakt X zich met in de grote plassen te rennen en komen er van overal slakjes tevoorschijn wat later gevolgd door muggen.

    X wil wel is uitproberen of het bij Th lukt om een schoothondje te zijn

    Ik ga met X naar de pueblo als de ergste regen voorbij is maar ben toch nog goed nat bij thuiskomst; ook als ik tegen 12 naar alicante airport rij blijft het druppelen en ik haal Ta af iets later dan gepland wegens beetje vertraging vliegtuig.

    Maar onderweg naar huis zien we de eerste zonnestraaltjes al en komt er blauw lucht piepen dus gaat Ta per direct voor een wisseling van tenue en zonnen maar.

    Er wordt een doos cornettos gekraakt en ik kijk met Th naar de uitgeregende vuelta rit in de buurt van almeria waar men vandaag de regen kreeg die hier vannach passeerde.

    Voor het avondeten koos Ta voor een chiringuito dus gaan we naar portosenso waar we tapas bestellen, het koelt wel snel af en wordst ook al voor 21 u donker nu

    Morgen hopen we van terug de zon volop terug te zien
















    30-08-2017 om 21:47 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.El tiempo

    Het weer heeft duidelijk een dipje, al sinds vanmorgen aan het regenen en het duurt tot na 11 vooraleer het wat stopt; tussen de druppels wandel ik met X naar de pueblo.

    In de streek van Toledo kregen ze al een gota fria, wij hebben voorlopig geluk, enkel malse buitjes die echter de ganse dag aanhouden af en toe onderbroken door een streeepje zon maar nooit langer dan 3 minuten

    Th wacht tevergeefs op beterschap om te gaan fietsen maar het wordt niet droog; we kijken dan maar naar de ganse vuelta rit op Tv

    Daarna gaan we met de wagen naar Calp bij de  chinees eten dicht tegen Vistanova.

    Met X doe ik nog een straat op en af wandeling en maak tegelijkertijd het riool vrij van dennenaalden en andere rotzooi zodat het water daar beter kan weglopen en ik niet op rubber laarzen naar de pueblo moet.

    De stapteller klokt af op 8 km rond vandaag







    29-08-2017 om 21:41 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lubina

    Deze ochtend vergezelt Th ons bij de pueblowandeling en bij Ripoll ontbijten we met een stevige bocadillo.

    Als L klaar is ga ik met haar naar de Mercadona voor onze weekshopping en daarna is het al tijd voor de siesta, in de namiddag wordt de bewolking dikker en vallen er een paar spatjes regen maar niet zoveel maar toch genoeg om als excuus te dienen voor Th om niet te gaan fietsen;

    Uit de vers aangevoerde visjes in de Mercadona koos L voor Lubina die ze klaar maakt in de oven met verduras en patatas.

    Na een zwemmeke ga ik met X nog is voor een lange wandeling via urb ravanell door het bos naar het waterdepot aan het begin van het wandelpad richting Bernia pick nik tafels; we komen 4 trekkers tegen met rugzak en tent die nog naar boven willen en daar een slaapplaatsje gaan zoeken.

    We stapten 12,3 km vandaag en voelen het in onze beentjes.
















    28-08-2017 om 22:02 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vuelta @ Cumbre del sol

    Het zijn zware dagen, na de maraton van gisteren terug vroeg uit de veren want met de bikers kwamen we om 9 u al bijeen bij Charlies om via een ritje in de bergen naar Albir te gaan waar een bekende motorbijeenkomst was vandaag.

    Th ging niet mee want wou zich mentaal voorbereiden op zijn fietstocht richting Cumbre del sol later waar we zouden afspreken om naar de ankomst van de vueltarit te gaan kijken.

    Tegen 12 u kom ik naar huis en zet men Harley op stal, na een plonske en korte siesta neem ik de scoot om richting Moreira te gaan, Th vertrok al iets voor mij met de fiets en gaf zijn sportschoenen etc mee met mij.

    Het kost wat moeite om elkaar te vinden maar uiteindelijk lukt het en vinden we een plek waar we de renners 2 x kunnen zien paseren.

    Ook vandaag veel volk om te supporteren en de meeste renners zien er serieus afgepeigerd uit in de drukkende hitte;

    Na de finish gaan we beide onze eigen (terug)weg maar hier is de uittocht goed georganiseerd en we raken beide vlot thuis.

    Ik ga pizza afhalen met de bedoeling deze op te eten tijdens het herbekijken van de uitzending van de rit die L voor ons had opgenomen.

    Dit ging prima tot 2 km voor de top als de opname om één of andere reden werd gestopt maar we kunnen via internet de aankomst toch herbekijken.

    Morgen wordt het een zeer platte rustdag durf ik zo te voorspellen



















    27-08-2017 om 22:36 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vuelta @ Corret de Xati

    Om 10 u vertrekken we met de scoot door het binnenland en bergen richting aankomstplaats gelegen op de Xorret de Cati zo een 100 km hiervandaan.

    We maken een eerste tussenstop in Finestrat voor een onbijt in een barreke terwijl de dropsfeesten hier met het nodige geknal losbarsten.

    Via Torre de mancanas en Xijona komen we in Castalla, het laatste dorp voor d beklimming en hier worden alle autos gestopt maar met de scoot kunnen we de steile berg tot boven op rijden en een parking zoeken in de buurt van de pick nik area.

    We delen onze stenen tafel met een grote spaanse familie en mogen meeeten van hun zelfgemaakte tapas en cocas maar voor hun flessen wijn passen we liever.

    Daarna zoeken we een plek op een steile strook ongeveer 1 km voor de top en installeren we ons in de schaduw, heel veel volk en de meest rare vogels of randdebielen proberen hier naar boven te rijden wat veel ambiance meebrengt.

    We zien de profs naar boven zwoegen en zweten en als de laatste voorbij is kunnen we tyerug naar de scoot stappen en proberen de lange file richting grote baan te passeren;

    Deze keer rijden we huiswaarts via de autosnelweg richting Alicante en dan volgen we de kust tot Albir waar we stoppen bij de Italiaan Tutti Cuanti voor een pastake.

    Het is al donker als we thuis komen en moe maar voldaan vallen we alseen blokje in slaap



















    26-08-2017 om 00:00 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Menu del dia

    Vanmorgen vertek ik wat later want L wil graag meewandelen zodat ze nieuwe poging kan wagen om  een afspraak te maken bij de dokter in de pueblo.

    Terwijl ze binnen wacht ga ik om de krant en brood en kom voorbij een grappige bulldog die uit het raampje van een auto zit te hijgen; als ik een foto neem komt de eigenaar er juist aan en vraagt of ik zen hondje niet wil kopen.

    We halen vlot de dertig graden en zwemmen na het ontbijt en ik bespreek met Th het weekend programma; morgen vertrekken we om 10 u naar Xorret de cati, de berg waar de aankomstplaats is van de vueltarit zo een 100 km hiervandaan.

    Omdat er maar 1 wegje naar deze berg is gaan we met de scoot wat ons het meeste kans geeft zover mogelijk te geraken; het wordt zowiezo een lang dagje en zondag moeten we vroeg uit de veren want willen we graag mee met de andere bikers naar een motorbijeenkomst in eucalyptus park in Albir en in de namiddag naar de vueltaaankomst in Cumbre del sol iets voorbij Moreira, daar wil Th graag met de fiets naartoe terwijl ik het nog is met de scoot ga proberen

    Dus geen verslag morgenavond het zal voor zondagavond zijn

    Tegen 14 u ga ik met Th de menu del dia eten bij Ripoll zodat we de paella als voorgerecht kunnen kiezen gevolgd door pollo con ajillo en een cornetto.

    Nadien was een siestake wel op zijn plaats en kijken we naar de laatste kms van de vueltarit gevolgde door een oefenwedstrijd van de spaanse basketpoeg die met 1 puntje won van en in Litauwen.

    Savonds doe ik men blokje om met X en geef de plantjes water





    25-08-2017 om 21:53 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.El serpiente

    Geen gefiets vandaag want TH had nog stijve beentjes van gisteren maar hij wandelt wel mee naar de pueblo zodat de spieren wat kunnen losgegooid.

    Bij Ripoll komen ze gasflessen leveren

    Als we terug thuiskomen wil L ook naar de pueblo want haar keel is nog steeds nieet beter en ze wil bij de doctor in A La V is vragen wat er zou kunnen schelen; 10 minuten later is ze echter la terug thuis en helemaal buiten adem, ze was een slang tegengekomen onderweg en had dan maar vliegensvlug rechtsomker gemaakt, de docter zal moeten wachten tot morgen.

    Th wou wel is naar de grote Chriringuito in Albir dus vertrekken we met de scoot iets na 13u naar daar; er is nog niet teveel volk en we bestellen beiden hun solomilla ternerea en een patata asada beide op de bbq gebakken.

    Dat was best lekker en we hebben nog plaats voor een ijsje zodat we in Altea op de dijk stoppen waar hij een dama blanca en ik de coupe stracialtella kies.

    Voor de rest van de dag weinig activiteit buiten wat geplons en vuelta kijken;

    Om de calorietjes van vandaag wat opgebrand te krijgen doe ik een wat groter toerke met X door het bos omhoog tot in urbanisatie alhama springs goed voor een staptotaal van 9 kms









    24-08-2017 om 22:09 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.El color negro

    Th vertrekt al vroeg voor een stevige fietstocht tot aan de Val D'Ebo en ik wandel iets later tot in de pueblo

    Op het terras bij ripoll staat een fietske dat niet zou misstaan in Th zijn collectie, een electrische vouwfiets in camouflagekleur.

    Nu ik men dikke spaanse boek uitgelezen heb besluit ik ter voorbereiding van het nieuwe schooljaar dat in aantocht is mijn spaanse notas is door te nemen en wat oefeningen te maken

    Th komt tegelijkertijd thuis met de poolboy die vraagt of hij een broer is van L zo bruin of zwart ziet hij al.

    We gaan nog samen met de scoot na Masymas voor wat kleine aankopen en de onvermijdelijke dozen kitkat cornettos.

    Savonds geniet Th van de laatste zonnestraaltjes en doe ik met X een toerke door het bos

    Vandaag haalden we 8.3 km








    23-08-2017 om 22:28 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pasta L

    Th vertrekt vroeg om nog is over de col des Rates te fietsen en ik ga naar de pueblo waar het lijkt afsof er al wat minder toeristasvolk rondhangt want ik zit bij Ripoll zo goed als alleen op het terras.

    Na het ontbijt thuis ga ik met de scoot richting Beni om een copy van de scan van men schouder op te halen in het hospitaal en in het terugkomen stop ik aan de Aldi.

    Ik lees de laatste hoofdstukken uit men spaanse boek en er wordt gezwommen voor en na de siesta.

    Als Th terug is maakt L pasta en kijken we naar het laatste stuk van de vueltarit.

    Ik ga tegen 20 u met X een blokje rond via de sportvelden en de villa van de familie von Schilt zodat we nog is bven de 10 km uitkomen

    Rond 21 u begint het al donker te worden zodat we nog snel de plantjes kunnen water geven.





    22-08-2017 om 21:51 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Las socorristas de Gijon

    Vanavond kijken L en Th samen naar de Big bang theory dus leg ik me buiten onder het muggennet voor wat te relaxen.

    Eerder liet ik X wat rennen in de straat met haar tennisballetje tot ze tijd vond om een hoopje te leggen en daarvoor ging ik met Th in de Saoma lounge bar tussen Altea en Albir iets eten;

    Op maandag zijn er tamelijk wat zaken gesloten maar hier kan men het gans jaar terecht 7 dagen op 7.

    We kiezen beiden voor een hamburger gebakken op de grote BBQ, Th de normal en ik de especial met guacomolo en queso de cabra erbovenop.

    Tegen de middag waren we met zen allen naar de Mercadona geweest, nog steeds druk maar er was toch al terug parking op het dak wat het in en uitrijden sterk vereenvoudigt.

    Na de siesta was het tijd voor de vueltarit waar die wielkeszuiger van een achterbakse kermiscoureur van een Niboli erin slaagde toch wel als eerste met zijn velo over de meet te rijden.

    Gelukkig was er in Gijon meer te beleven, daar vond het stadsbestuur het nodig de standredsters op de vingers te tikken omdat ze er te sexy gekleed bijlopen waardoor er vorig wekend verdacht veel drenkelingen gered dienden te worden.









    21-08-2017 om 22:18 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-08-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Otro Domingo

    Zondagochtend en tegen 9 u rijden we naar Charlies waar we afspraken met de meeste andere bikers voor ons zondagsritje.

    Th wou zijn fietstoer wel is inruilen voor een motortour en reed mee achterop.

    Een viertal bikers wil de bergen in noordwaarts maar de meest willen liever niet te ver rijden en veel tussenstops maken dus splitsen we ons in 2 groepen; wij rijden mee met de grootste hoop en onze eerste tussenstop is in het haventje van Puertosenso;

    Nadien rijden we langs Finestrat en Orxeta even de bergen in om bij Bar Dixieland aan de dijk in Vilajajosa te stoppen en als de magen beginnen te knorren rijden we door naar Overdrive en bestellen een tafel voor 8 in het naastgelegen mexicaans restorant.

    Iets voor 16 u zijn we terug thuis, hoog tijd dus voor de siesta na een plonske in de pool.

    We kijken naar de laatste kms van de vueltarit en lezen wat verder in ons spannend spaanse boek.

    Met X ga ik nog tot aan het bronneke en terug en haal zo toch 4.5 km vandaag.







    20-08-2017 om 22:07 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 15/06-21/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 23/03-29/03 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 23/12-29/12 2019
  • 16/12-22/12 2019
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs