Inhoud blog
  • Calor
  • Scarborough Fair - La Negras
  • El huerto del cura
  • Cubas
  • La cueva del diabolo
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Pura Vida
    Diario La Libertad
    15-06-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.San Vincente de Raspeig

    Het was daarnet 32 graden in de slaapkamer boven dus heb ik de airco maar efkes ingeschakeld om de temperatuur wat te doen zakken; overdag was het best uit te houden want er stond een licht briesje maar morgen gaan we er nog een schepje bijdoen en wordt het de warmste dag van de week, maand en jaar.

    Tegen 12 u kwam de UPS man langs om men 2 nieuwe brillen te brengen die ik in Belgica had besteld en nadien gaan we naar de african foodshop in Alicante;

    Dit winkeltje gelegen in de afrikaanse wijk Virgen del Remedio is niet gemakkelijk te vinden maar als je de juiste afslag kan vinden "San Vincente del Raspeig" dan lukt het wel. 

    L koopt haar fijne vleeswaren, welriekende groenten, rode olie en  rare vissen in diepgevroren zakken

    Normaal stond deze trip morgen vrijdag op het programma maar we dienden onze plannen te wijzigen omdat ik morgen voor de eerste maal in mijn carrierre op sollicitatie gesprek mag op spaanse bodem.

    Inderdaag gisterenavond kreeg ik telefoon dat ik vrijdagmiddag om 16 u op gesprek mag voor een jobke waarvoor ik eerder deze week had gesoliciteerd, we zullen zien wat het wordt en morgen weet ik meer te vertellen maar geen paniek het is zeker gene fulltime.

    Na de siesta, zwemmen, lezen, zwemmen ga ik tegen 20 u met X nog is naar de playa la Olla waar ze een balletje van Real Madrid kan vinden en ze brengt dit netjes mee naar huis.

    Daar drink ik een Guiness Malta mijn favoriete (alcoholvrij) afrikaans drankje en daarna is het tijd om de plantjes water te geven












    15-06-2017 om 22:29 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-06-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pico de calor

    We zitten in de eerste hittegolf van het jaar en dit blijft nog enkel dagen verder duren doordat er warme lucht vanuit afrika komt aangewaaid; in sommige plaatsen in het binnenland ging de termometer boven de 40 grados en ook aan de costas zitten we boven de 30.

    Na de pueblowandeling gingen we naar de Mercadona en in de middag kwam de poolboy

    X weet niet waar te kruipen maar is wel beter, vannacht om 2 placeerde ze nog een hoopje kots aan de voordeur maar vanmiddag en vanavond heeft ze gegeten zonder gevolgen.

    Verder dus veel rusten, zwemmen, siesta, zweten, lezen maar toch haalden we dankzij een gezamelijke avondwandeling 12.75 km stapplezier vandaag.

    Dit wordt waarschijnlijk ook het programma voor de komende dagen






    14-06-2017 om 21:43 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-06-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.La ultima clase
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De laatste les spaans zit erop voor dit schooljaar, we waren maar met zen achten, irritante tante betweter Sonia zat alleen op de eerste rij want haar medestrevers Hendrik & An waren er niet.

    Blijkbaar zijn er maar 3 kandidaten om het volgend jaar een jaartje hoger te proberen waaronder ikzelf, Sonia en nog een overgebleven engelse die wel alles goed begrijpt maar aan haar accent is nog mucho trabajo.  De overigen verkiezen het 2de jaar nog is over te doen dus neem ik afscheid van de sypathieke noorderburen Henk en Elise en met men Belgische klasgenoten Luc & Anna uit Aalst ga ik resto Carbon ietske drinken; ze hadden me uitgenodigd omdat ik voor hun alle copietjes bijhield tijdens hun 1.5 maand durend tripke naar Belgica.

    Dat Luc een groot wielerliefhebber was wist ik al en we blijken nog meer dingen gemeen te hebben, hij is ook een ochtendmens en doet elke morgen om 7u30 een wandelingske van een uur, ze hebben ook 3 kinderen waaronder een tweeling, 2 jongens wel.

    Ze willen me nog op een pizza trakteren maar het is al tegen 20 u maar ik rij liever naar huis zodat ik nog een wandelingske kan doen met X.

    Wat X onderweg heeft opgegeten weet ik niet maar terug thuis kost ze al haar brokken uit en wil buiten elk grassprietje dat ze maar kan vinden opeten.


    13-06-2017 om 22:44 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-06-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pasta con pesto rojo

    Het kwik klimt vandaag richting 35 grados en dus doen we het kalmpjes aan en zwemmen om af te koelen is de enigste activiteit.

    Ook L neemt een duikje om wat verfrissing te zoeken

    Toch vind ik de moed om in men spaanse notas te kijken zodat ik morgen in de laatste les mijn mannetje kan staan.  Ik lees wat verder in mijn spaans boek dat ik aan het verorberen ben nadat ik mijn zelfgemaakte pasta met pesto heb verorberd.

    We moeten tot 20 u wachten eer de temperatuur onder de 30 graden zakt en doen met zen allen een avondwandelingske richting sportvelden en terug zodat ik vandaag toch nog boven de 10 km uitkom

    Straks voor het slapengaan duiken we nog is in het water zodat we fris in slaap kunnen vallen









    12-06-2017 om 21:57 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-06-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Domingo perfecto

    Na een ochtendwandelingske door het bos met X en een eerste zwemmeke besluit ik een toerke met de Harley te maken in men eentje en rij richting Teulada naar de rommelmarkt aldaar.

    Voor 5 € kan ik er een houten snijwerk voor aan de buitenmuur terras op de kop tikken en ik zet mijn toertje verder tot aan Cala Barraca waar ik een stop maak voor een drankje in de chiringuito, je kan op het kleine keienstrand net niet op de koppen lopen nu het zondag is en rond de dertig grados.

    Na de siesta met zwemmeke komen Tr & C° ook een zwemmeke doen en als L klaar is met haar afrikaanse outfit gaan we samen naar Ripoll voor onze gebruikelijke gambas con ajillo gevolgd door de Solomilla ternera con salsa pimienta.

    Terug thuis kuist Tr nog de laatste Kitkat cornetto op en gaan ze terug naar C en X wil maar al te graag mee en rent hun auto achterna zodat ik nog is terug naar de hoek van de straat moet om haar te gaan terughalen, zo geraken we vandaag aan 12,75 kms
















    11-06-2017 om 22:23 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-06-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Suzy

    Vanochtend gaan we met zen 3 naar de pueblo en X is blij met haar 2 baasjes aan haar zij.

    De markt in Jalon sla ik over want geen tijd meer, ik wil eerst nog een siestake doen voor ik naar Syzy haar birthday party vertrek.

    Omdat het er moeilijk parkeren is daar in de buurt ga ik met de scooter en stipt om 14u30 ben ik daar, de tafel staat al vol eten en naast de bikers heeft ze ook nog een boel vriendinnen en buren uitgenodigd.

    Het kleine appartementje is dan ook veel te klein maar gelukkig is er een tamelijk teras achteraan en diegene met kinderen zoeken al snel het gemeenschappelijk zwembad op.

    Iemand had ook zijn net geadopteerde vier maand oude pup meegebracht, een soort podenco kruising en het beestje slaagt erin binnen de minuut te plassen en overgeven in de living maar dat vindt Suzy allemaal niet erg op haar 63ste verjaardag.

    Zij geniet van elke dag en heeft energie voor 2.

    Tegen 18 u gaan de meesten al huiswaarts en als mijn bikeramigos aan de Gin Tonic beginnen blaas ik ook de aftocht.

    Zo kan ik met X nog een lange avondwandeling doen goed voor een totaal van  11 km vandaag en erna in de pool springen










    10-06-2017 om 21:59 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-06-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.El escarabajo rojo

    Vanmorgen springen we eerst in het zwembad vooraleer de pueblo wandeling aan te vangen, het water blijft ook snachts boven de 30 grados en we arriveren wat later bij Ripoll waar de bouwvakkers de schaduw opzoeken voor hun eerste break van de dag.

    Thuis lees ik de krant verder op het terras bij het zwembad en ik krijg gezelschap van een grote mooie rode kever; als X hem ook in de gaten krijgt wil ze hem uitnodigen voor een spelletje maar de dappere kever gaat in aanvalshouding staan, op de tippen van zijn tenen met zijn 2 voorste poten als speren opgericht maar X interpreteert dit als het startsein voor een spelletje ravotten en nadat ze haar poot bovenop de kever heeft gezet, hem even in haar bek proefde en terug uitspuwde en erover rolde besluit ik hem te verlossen en met de krant breng ik hem naar veiligere oorden hopelijk zonder al te veel gebroken botten.  X doet dan maar een siestake ondersteboven met haar nieuwe frisbee

    Na mijn tweede zwempartij ga ik een telefoontoestel kopen waarmee we onze vaste lijn kunnen gebruiken en voor 28 € kan ik een gigaset As405 op de kop tikken en breng terwijl nog een extra waterslang mee voor de planten beneden gemakkelijker water te kunnen geven zodat ik niet meer met gieters hoef te sleuren.

    Verder keek ik naar de rit in de dauphiné vandaag, voor de eerste keer op TV via eurosport en na nog een zwemmeke doen we de rest van de siesta al dobberend.

    Met X ga ik een groot blokje rond zodat we vandaag op 13 km stappen uitkomen.

    Morgenvroeg ga ik naar Jalon rommelmarkt en om 14u30 worden we verwacht bij Suzy die voor haar 65 ste verjaardag alle bikers bij haar thuis uitnodigde voor een etentje, drank en zwempartijtje. 








    09-06-2017 om 21:47 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-06-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Slotboom

    Deze ochtend vertrekt L voor mij naar de pueblo, nu ze de afgelopen week telkes vroeg opstond om X uit te laten wil ze deze goede gewoonte nog even volhouden, ik ga wat later en we spreken af bij Ripoll vooro een koffietje en vers fruitsapke.

    Terug thuis gaan we naar de Mercadona en in de auto krijg ik telefoon van Movistar dat ze vandaag langskomen voor de installatie van de TV sateliet kanalen.

    Tegen de middag komen ze de installatie in orde brengen en omdat de sateliet die op het dak staat nog kan gebruikt gaat het tamelijk vlot en hebben we nu de keuze onder een 100 tal kanalen.

    L gaat aan het koken, de Yam die ik meebracht vanuit Belgica met een groenten en kip stoofpotje, enkel is ze al zo geconcentreerd op haar bijkomend entertainment dat ze haar eten laat aanbranden, geluk kan er nog een deel gered worden maar ik proef toch een ietwat aangebrand smaakje.

    Een lange siesta wordt onderbroken om te zwemmen voor af te koelen of frisbee gooien en we gaan daarna met de scoot nog naar de masymas, de enige supermercado waar je de cornetto kitkat kan kopen.

    Ik maak nog een praatje met Mick die bevestigd wat L vertelde, er kwam een hollander van de grote villa aan de andere kant zeuren over mijn jacuzzihuis, afdak en muur die op zijn stuk grond zou staan en oa problemen geeft voor regenwater dan dan op zijn stuk loopt, nu Mick vond het oude rare man die blijkbaar ook al bij een andere buur ten onrechte ging reclameren over een poort die te dicht bij zijn eigendom stond met andere woorden een eikel van het zuiverste water; hij liet zijn adreskaartje achter om hem te contacteren maar ik denk er niet aan, en als hij nog is terugkomt zal ik mijnheer Slotboom wel op zijn plaats zetten













    08-06-2017 om 19:33 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-06-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Janssens & Partner

    Ons tripke naar Belgica werd vandaag afgerond met een portie filerijden tijdens het traject naar de vlieghaven en ook op de vlieghaven zelf was het flink aanschuiven aan de bagage afgifte bij Ryanair; alhoewel bobonne bij hoog en bij laag beweerde dat daar nooit volk staat was er nu een aanschuiftijd van 30 min. en nadat ik mij door de bagage security check had geworsteld waar ik er alweer werd uitgepikt voor drugscontrole had ik geen tijd meer voor een krantje te kopen want het gate nr stond al aangduid en omdat ik deze keer geen priorrity had ging ik al mee aanschuiven;

    Er waren 70 pasagiers met priority zodat van de overige slecht 20 hun bagage mochten mee op het vliegtuig nemen maar gelukkig was ik nr 17 zodat men pas na mij begon klevertjes te plakken; echter toen we moesten instappen werden ook wij gevraagd onze trolly in te leveren en stapte ik op de vlieger met enkel mijn computerboekentasje.

    Toen ik aan mijn rij 18 kwam en ik men tas bovenaan in de bagagebak wou steken kwam er een steward mij zeggen dat dit niet mocht, eerst beweerde hij dat deze bagagebak gereserveerd was voor de mensen aan de nooduitgang, maar toen ik mijn tas dan in een bak verder wou steken zei hij weer dat dit niet mocht want mijn tas was klein genoeg om onder de zetel te schuiven zodat de bakken konden gebruikt voor de trollys.  Deze overijverige knul ging me daar toch even te ver naar mijn goesting en ik zie dat ik er niet aan dacht om mijn tas op de grond te zetten en dat er genoeg plaats was in de bakken zodat ik daar mijn tas zette.  Hij bleef maar zeuren en haalde er de Ryanair terms & conditions bij waarop ik hem voor de keuze stelde ofwel rij 18 of 19 bovenaan in de bagagebak maar niet tussen mijn benen op de grond en net toen ik er wou aan toevoegen dat hij mijn zijn domme interpretatie van de regeltjes een F**king Idiot was draaide hij zich en gaf het op en wandelde naar achter.

    Achter mij kwam nog een jong koppeltje zitten met 2 kleuters die zowat de ganse vlucht aan het krijsen en stoelstampen gingen maar dank zij mijn koptelefoon kon ik toch van men muziek genieten en een dutje doen.

    Bij thuiskomst waren L en X heel blij, was het nu van mij terug te zien of was het bij L om de Yam wortel en haarprodukten en nieuwe speeltjes voor X ik weet het niet.

    Het zwembadwater was 32 graden dus twijfelde ik niet en deed een eerste plonske.

    Om 16 u kwam de Movistar technieker om de vaste telefoon lijn en internet te instaleren en op een uurtje werkte alles, nu nog een vaste telefoon kopen en we kunnen bellen op ons nieuw spaans vast nummer 0034 965 847 331

    Men is nog steeds druk aan het werk in de tuin aan de grote villa in de bocht en nu hangt er een bordje aan te koop, Bij Janssens & Partner kan je deze woning voor het zachte prijsje van 550.000 € op de kop tikken.

    Tegen 20 u want vroeger is het nog te warm ga ik met X voor een stevige wandeling, langs het bos omhoog tot aan urb Ravanell tot aan de flank van de Bernia en terug omlaag goed voor 11.61 km en wat was het zalig nog is te kunnen wandelen in de natuur zonder geraas van autos, vervuilde lucht en stank van verbrande fabrieken, ramadam djellabas enz.

    Terug thuis doen we nog een zwemmeke en vanaf morgen hernemen we onze dagelijkse routine hier.











    07-06-2017 om 22:18 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.La lista de compras

    Al 2 dagen worden we geteisterd door het gezoem van kettingzagen, nabij de grote villa in de bocht die onlangs werd verkocht is men begonnen met het grote onderhoud van de tuin en vanaf vandaag heeft men groot materiaal laten aanrukken om de dennebomen uit te dunnen, kort te wieken of om te hakken met als gevolg dat de villa er nu tamelijk open en bloot bijstaat.

    Een ander gevolg is dat onze straat is afgesloten wegens versperd door camion met kraan maar voor de pueblowandeling kan ik ernaast glippen met X.

    Na een zwemmeke en siesta maak ik me klaar voor de spaanse les, mijn Belgische schoolmakker Luc en zijn vrouwtje zijn terug van 2 maand weggeweest en zijn blij dat ik voor hun alle copietjes heb bijgehouden en nodigen me uit om iets te gaan drinken na de les maar we spreken af dit te doen na de laatste les van het schooljaar op 13 juni.

    Smetvrees omnozelen Hendrik en zijn lelijk wijf zijn nog in Belgica zodat Irritante tante Sonia alle aandacht naar zich toe probeert te zuigen, gelukkig is de dikbuikige Indische teddybeer Param naast haar gaan zitten zodat ze hem kan les geven.

    Het is ongezond warm in de klas maar de imposante rus Alex zit zo hard te blazen en puffen achter mij dat dit enige verkoeling brengt.  Volgende week dinsdag zal ik voor de eerste maal dit schooljaar afwezig zijn dus op gebied van aanwezigheden ben ik al zeker de primus van de klas.

    Na de les ga ik in Alfaz 2 broeksriemen afhalen die ik had laten aanpassen bij de schoenmaker en voor alle duidelijkheid met aanpassen bedoel ik verkleinen.

    Nadien moet ik langs Movistar om mijn nieuwe simkaart op te pikken die vanaf morgen zou moeten geactiveerd zijn.

    Terug thuis spring ik nog is in het zwembad en laat L me haar shoopinglist zien van  produkten die ik moet proberen te kopen in één van de afrikaanse haarwinkels in Apen of Bxls

    We doen nog een wandelingske met X op en af de straat die volbezaaid ligt met takken en houtblokken van de tuinwerken dus die kans laat ik niet liggen en rij met men autoke tot aan de vuilbakken om wat vuilnis weg te kieperen en op de terugweg kan ik men koffer volladen met bijkomende houtblokken voorraad.

    Morgen tegen de middag gaan we naar Alicante waar ik men auto achterlaat bij de Umbrella parking en het vliegtuig pak naar Belgica dus gaan de blogactiviteiten ook een weekje met vakantie

    Wat ga ik men zwarte twee en viervoeters missen...











    30-05-2017 om 21:51 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brigada naturaleza

    Een paar keer per jaar staan de jeeps van de Brigada naturaleza aan het bronneke / waterval onderweg naar de pueblo en ik vroeg me altijd al af wat ze daar deden in het ravijn beneden.  Er is een zwarte plastiek die er ligt over een aantal meters aan de zijkanten en als ze op de terugweg naar huis aan het eten zijn aan de picknick tafels besluit ik hun te vragen waarvoor die moet dienen.  Ze leggen me uit dat de plastiek moet dienen om te verhinderen dat er teveel riet zou beginnen groeien aan de zijkanten dus nu kunnen we vannacht gerustgesteld gaan slapen.

    Ik besluit nog is terug te rijden naar de Movistar winkel in Altea om meer uitleg over de snelheid van hun internetverbinding als ik bij hun een pakket zou nemen van Internet, telefoon en TV.

    De Movistarder vertelt me doodleuk dat ze me pas kunnen vertellen hoe het internet zal werken als hun technieker te plaatse komt voor de installatie en dat dit pas kan nadat je een kontrakt hebt getekend;  Ik begin enige irritatie te voelen en zeg dat dit geen manierr van werken is en dat ik eerst wil weten hoe het zal werken vooraleer ik een kontract teken waarna hij begint rond te bellen zonder veel resulaat en uiteindelijk mijn tel nr vraagt om mij terug te bellen.

    Het is overwegend bewolkt vanmorgen en even lijkt er onweer op komst maar dit waait over en na de middag krijgen we af en toe de zon te zien zodat ik een 2tal zwemsessies kan afwerken.

    Ondertussen kreeg ik telefoon van een andere Movistarder die verzekert dat hij met hun technieker verantwoordelijk voor onze zone heeft gebeld en dat de adsl verbinding wel degelijk zal werken met een deftige down en uploadsnelheid.

    Omdat we toch nog naar de Mercadona moeten om L haar etensvoorraad in te slaan zodat ze niet omkomt van de honger tijdens mijn weekje Belgica ga ik ook terug naar Movistar en teken een contract voor 6 maand voor hun bundel Fusion + Ocio wat ons voor 60 € per maand Internet, 1 Mobiele tel, 1 vaste tel en de 80 Movistar+ TV kanalen zou moeten opleveren.

    Als ik aan de avondwandeling wil beginnen blijkt X vermist dus weet ik waar te gaan zoeken, ze was een bezoekje gaan brengen aan Mick en zat bij hun ik de living maar ze had welopgevoed als ze is wel eerst aan de deur geklopt met haar kwispelende staart voor ze binnenkwam vertelde Mick.

    Vandaag haalden we 12.22 km stapafstand










    29-05-2017 om 21:38 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.El trofeo Pichichi

    Gisterenavond won Barca de copa del rey en bij de rust was de wedstyrijd al beslist; Messi himself rolde na een aarzelend begin de tegenstander op als waren het amateur standbeelden die rond hem stonden te verdedigen.

    Hij eindigt ook nog maar is als topschutter in de spaanse competitie met weeral een onwaarschijnlijk aantal gescoorde doelpuntentotaal van 37; de topschutter wordt hier niet de gouden stier genoemd maar krijgt de grappige titel "El Pichichi" en er wordt hier stevig gewed voor en tijdens het seizoen wie het gaat worden.

    Redelijk op tijd vertrekken we vanochtend naar Valencia, zonder X deze keer want met de warmte lijkt het me beter van haar thuis te laten;  Nadat ik L afzet ga ik naar de car wash, koop men bombas de crema bij de panaderia en ga een koffietje met toast eten op een terraske voor 1.80 € kan je niet sukkelen.  Hiernaast stond een dierenwinkel over te nemen maar men heeft er nu een 24/24 automaat met drank entc van gemaakt.

    Ik doe een wandelingske tot in één van de parken en ga erna terug tot aan de parking om mij daar op een terraske te instaleren en mijn spaans huiswerk te maken dat ik meebracht.

    Erna ga ik 2 kebab rollen afhalen en peuzel de mijn al op in de auto terwijl ik op L wacht; haar zaaltje waar de kerkservice gehouden wordt zit helemaal onder de graffiti.

    Om iets voor 15 u zijn we terug thuis en doe ik een duikje en siesta en kijk naar de ontkoping van de giro die helemaal oranje kleurt.

    Nog een avondwandelingske mett X zodat we boven de 10 km stappen uitkomen en de plantjes water gegeven en ons dagske zit erop












    28-05-2017 om 21:10 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Platje torre de piles

    Gisterenavond bij wijze van grote uitzondering is met L samen TV gekeken tot na twaalven, het programma Hermano mayor is wel boeiend en gaat over ouders met onhandelbare kinderen, maar dan wel in de ergste graad, pubers of iets ouders die heel het gezin terroriseren, super agressief zijn enz.  In het programma tracht Jero Garcia, een ex bokser hun vertrouwen te winnen en hun samen met de ouders  terug op het rechte pad te krijgen


    Bij Ripoll zat ik op het terras naast andere belgen, waarom die altijd witte sokken in hun salndalen moeten dragen is mij niet duidelijk maar wel voldoende duidelijk om genoeg afstand te houden.

    Vandaag wou ik op men eentje met de motor de bergen intrekken want morgen gaan we naar Valencia.

    Ik rij via de col des rates naar Pego en wou daar via de val de Galinera en de val d'ebo een rondje maken dat me terugbracht tot in Tarbena;  Ik deed dit tripje als is vanuit de andere richting maar in Pego kan ik niet direct de juiste weg vinden en omdat ik ondertussen op een leuk baantje tussen de appelsienvelden aan het rijden ben, en omdat er boven de bergen in de verte enige donkere wolken voorbijschuiven besluit ik men plannen te wijzigen en verder door te rijden tot ik aan het plaatsje met de leuke naam Platje torre de piles kom, daar sla ik af en rij richting strand voor een tussenstop;  Het is een wat verouderd badplaatsje met een lang niet te breed zandstrand en grappige ouder vakantiehuisjes op de dijk die ook niet meer van de jongste is.

    Ik eet calamares in een barreke op de dijk en rij dan terug huiswaarts via de kustweg.

    Thuis wordt er gezwommen en gesiestaat en tegen 18 u ga ik met L even naar shoppingcenter la marina voor kousen voor haar en ze komt buiten met 2 singlets, 1 bloes en 1 kleedje.

    IK doe een kort wandelingskje met X en installeer me voor de Copa del Rey.

    Vanavond speelt Barca de finale van de spaanse voetbalbeker tegen Alaves en bij de rust staan ze 3-1 voor; aan spectakel geen gebrek; na een kwartiertje warmlopen kwam El mago, alias Messi op dreef met als gevolg 1 goal en 2 assist.

    Nu is het tijd om verder te kijken naar de 2de helft





    Copa del Rey

















    27-05-2017 om 22:38 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mosquitos

    Vandaag hadden we gepland om is een wandeling te maken rond het meer van Guadelest maar als ik terugkom van de pueblowandeling blijkt L haar krullenbol te hebben ingesmeerd met één of andere behandeling en eer dat alles opgedroogd is wijst de temperatuurmeter al 30 grados zodat we ons plan maar opbergen voor een andere keer.

    X zal het ook niet zo erg vinden want ze ligt al snel te puffen in de schaduw

    Dus wordt er veel gezwommen en hang ik alle zonnebeschermingsdoeken op aan de ramen.

    Ik kijk naar de Giro rit waar het nu wel duidelijk is dat diene valschaard van ne NIbalo zijn portefeuille heeft opgengetrokken om het halve peleton om te kopen zodat hij toch nog is zou kunnen winnen.

    Voor de avondwandeling ga ik met X naar playa la Olla waar het wat koeler is dankzij een zeebriesje.

    Nu ga ik proberen de plantjes water geven zonder gestoken te worden door de mosquitos want rond dit uur zijn ze zeer actief





    26-05-2017 om 20:54 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mis zapateros

    Vanmorgen bij de krantenwinkel neem ik de Belgische krant maar het valt me nog net op tijd op dat ik precies die al is gezien heb, inderdaag vergeten dat het vandaag feestdag is in Belgie en er geen krant verschijnt dus, hier is het een gewone werkendag en gaat alles zijn gewone slakkengangetje onder een loden zon; We gaan richting 30 grados en geen zuchtje wind, zelfs X ligt al vroeg te puffen en haar frisbee halen doet ze al wandelend.

    Na het ontbijt volgt een eerste zwemmeke om af te koelen en daarna ga ik op toer om nog maar is te proberen een oplossing te vinden voor de TV;  Eerst ga ik langs bij Vodafone in Altea maar zij kunnen me niet helpen want in A La V is er geen cobertura;

    daarna ga ik langs bij skyler die vorige week de antenne kwamen inspecteren en vraag de prijs van een grotere, krachtiger antenne maar omdat die uiteindelijk in het beste geval juist dezelfde kanalen zou geven als we nu hebben als alles werkt rij ik nog voor naar Alfaz;  eerst doe ik nog 2 broekriemen binnen bij Mis zapateros de schoenmaker voor het bijmaken van gaatjes en daarna spring ik binnen in de phone house;  daar verklapt men me dat zowel Voadfone, Jazztel als Orange geen goede dekking geven in de zone van A La V en dat enkel Movistar een oplossing kan geven via satelietschotel.

    Na een beetje zoeken kan ik de movistar winkel in Altea vinden en men maakt me een offerte voor een pakket bestaande uit TV, internet, mobiele en vaste telefoon want zij verkopen enkel bundels normaal.

    Morgen zal ik nog is informeren tot hoe lang mijn bestaand internetcontract nog loopt en of ik er onderuit kan komen als dit nog te lang is.

    Ik stop om de mailbox leeg te maken en zoals anders enkel post voor W. Jackson en W. Fischer; Er hangt hier een affiche van de stad Altea met info ivm een Alert meldingsdienst georganiseerd door de stad ingeval van noodsituaties.

    Terug thuis eet ik de rijst met kippebouten en pikante tomatensaus die L klaarmaakte en spring nog is in de pool.  Dan probeer ik of via een andere streamingkanaal de Giro rit kan gevolgd worden en uiteindelijk lukt het me toch om via eurosport te kijken, de nederlandse commentaar is wel veel minder interssant dan de colombiaanse maar beter dat dan niks;  Quintana zit gevangen tussen die lafbek van een Nibali en die arrogante kakker van een Dumoulin er uiteindelijk is er weinig verschil op het einde van de dag.

    Met X gaat het daarna naar boven het bos door goed voor juist 10.50 km vandaag.







    25-05-2017 om 21:13 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Once

    Na de pueblowandeling gaan we efkes naar Altea voor producten voor L haar kapsel en ze koopt terwijl een lotje van Once terwijl ik buiten wacht en een grappig oud koppeltje zie voorbijstrompelen.

    We halen ook een kippetje aan het spit af.

    Na de krant borstel ik de terrassen wat proper en tegen 15 u komt de poolboy; we proberen de zonnepanelen nog is te doen werken maar na een uurtje begint de sensor die de temperatuur moet meten weer kuren te krijgen en moet ik het systeem terug uit zetten; ze wachten op een antwoord van de leverancier wat het eventuele probleem kan zijn, gelukkig is het warm genoeg om zonder de verwarming te kunnen zwemmen.

    Nadien installeer ik me buiten in de schaduw om naar de giro rit te kijken op de laptop maar daar volgt een onaangename verassing; de website waarmee  we konden de meeste wielerwedstrijden streamen heeft er sinds vandaag mee opgehouden, blijbaar werden ze gedwarsboomd door oa Twitter en Facebook oa zodat ze na 8 jaar besloten van ermee te stoppen; ik probeer nog rechtstreeks via het colombiaans senal colombia te streamen maar het lukt niet meer.


    L kocht ook een soort steen waarmee je de eelt van je voeten kan schrapen en ik speel graag voor proefkonijn.

    In de avond doe ik met X een blokje om goed voor 14.35 km vandaag en geef erna de plantjes water











    24-05-2017 om 21:33 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.La loteria de Boyaca

    Gisteren was het een dagske recup dus viel er niets te melden.

    Vanochtend gaan we tegen 10u de abus ophalen in C om hen daarna, samen met hun bagage die maar net in men autoke paste, in Ali aeropuerto af te leveren.

    Op de terugweg naar huis koop ik stokbrood en de krant en na het ontbijt spring ik in het zwembad want het is al aardig warm.

    X geniet van het zonneke in alle mogelijke posities.

    Na de siesta kijk ik even naar de Giro rit die vandaag over de geweldige Stevio gaat en op het columbiaanse kanaal gaan de drie commentatoren weeral serieus te keer; geluk dat om de 5 minuten alles onderbroken wordt voor reclame maar het is wel bijna iedere keer die arme stakker van een Nairo himself die alle mogelijke producten moet aanprijzen gaande van colombiaanse advocados, koffiebonen, verzekeringen, kettingzagen, koffiebonen, chocoladekoeken, bananen en de grote loterij Loteria de Boyaca.

    Maar omdat ik naar de spaanse les moet vertrekken kan ik niet verder kijken en mis ik het roze kak moment van de dag.

    In de les zijn we weeral slechts met zen tienen maar ik vind het niet erg dat omnozelen smetvrees braven Hendrik en zijn lelijk wijf er niet zijn want Opa en oma geworden en terug naar Belgie op spruitenbezoek.

    Bij het verbeteren van een spaans kruiswoordraadsel is irritante tante betweter sonia weer haar zelve en gaat in de clich met de profesora over het woord actora waarvan zij blijft beweren dat dit bestaat ondanks onze profesora zegt dat het actriz is dat het enige juiste woord is.

    Als conversaciones moeten we elk over ons vroeger beroep praten en ik ben is benieuwd wat dit gaat opleveren; Irritante tante betweter Sonia waarvan ik dacht dat ze een ex lerares was blijkt zowaar gewerkt te hebben als consultant maar dan in de IT wereld;

    Lise de sympathieke hollandse werkte als Hr manager bij de nederlandse politie, en de hollandse strandjanet stotteraar Janne was psycholoog / theoloog en heeft nu in Albir een praatcafe waar je vooral over het verwerken van de dood kan praten, genaamd cafe de los muertos, en er schijnene er werldwijd heel wat van te bestaan beweert hij; altijd al gedacht dat diene een paar vijzen los zitten had.

    De imposante rus Alex werkte vroeger als duikinstructeur tot in Egypte en Thailand toe en het syphatieke zweeds koppel Lennart en Anna, waarvan ik dacht dat ze beiden ex docters waren hadden zowaar 22 jaar een groot hotel in Zweden temidden van de volle natuur.

    Na de les trakteer ik met op een pizza bij Charlies en rij met men scooterke terug huiswaaarts waar ik nog een duikje doe en met X door het bos naar urb Ravanell stap.


















    23-05-2017 om 21:56 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.La valvula

    Vanavond probeer ik men spaanse oefeningen te maken maar omdat L naar the big bang theory kijkt kan ik me niet concentreren dus zal ik morgen wel verderdoen.

    Na een klein wandelingske met X naar het bronneke en terug vanmorgen vertrek ik naar bar On the road voor het zondags motorritje.

    Maar op de parking valt het op dat mijn achterband nogal plattekes is wat een beetje raar is want nog maar pas nieuw sinds een maand ofzo.

    Omdar de rest voor een ritje in de bergen gaat besluit ik niet mee te rijden en ga naar Mel om mijn band te laten nakijken en een geluk want er blijkt lucht te ontsnappen via het ventiel (valvula int spaans)en dit dient vervangen te worden.

    Ik drink ondertussen nog een koffietje in cafe overdrive tot men tuffertje klaar is en ga dan naar de bikers bar Dixieland waar men amigos ook een tussenstop gingen houden.

    Het is er weer gezellig druk en alle motos staan in de weg geparkeerd tussen de palmbomen, op het voetpad en dijk maar de politie laat deze keer begaan als ze paseren.

    Van hieruit rijden we terug naar Mel om in het naastgelegen mexicaans resto El asador samen iets te gaan eten.

    Tegen 15 u ben ik terug thuis en is L nog aan de zondagskuis bezig, als je enkel tijdens de reclameblokken verder doet gaat het maar langzaam vooruit;

    Ik instaleer me buiten voor de siesta en kijk met een half oog naar de girorit.

    Nadien doe ik een blokje rond met X maar vergeet men iphone mee te pakken zodat ik geen idee heb van de stapkms vandaag.

    Ik doe nog een zwemmeke en eet een slaatje. 










    21-05-2017 om 20:12 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Campeon

    Morgenavond om 20 u valt de beslissing in de spaanse voetbalcompetitie; op deze laatste speeldag zal Real Madrid of Barcelona tot campeon gekroond worden en in de pueblo bij Ripoll is dit vanmorgen het gespreksonderwerp bij de oude dorpelingen die naast me op het terras zitten.

    Na het ontbijt thuis doe ik al een zwemmeke en vertrek met de scoot naar de rommelmarkt in Jalon, ik vind deze keer niks dat me aanstaat of voor een deftige prijs en passeer langs Grizzly's voor nog is patatas con curryworst te gaan eten.

    Ik stop nog even aan de Aldi en zie dat ze hier nu ook energy repen verkopen dus das goed om weten tegen dat Nibali den IIde nog is afkomt.

    Met L ga ik daarna nog naar de Mercadona zodat alle voorraden aangevuld zijn.

    Een siestake mag niet ontbreken en daarna wordt er terug gezwommen en gedobberd.

    Met X doe ik een blokje rond en we geraken aan 13.75 km vandaag.

    Morgen zal het wat minder zijn want dan gazan we om 10 u voor een ritje met de Harley.








    20-05-2017 om 20:43 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pedicura

    Vanmorgen bij ripoll zat ik nog is naast de Oostendenaars en Brigitte maakt haar handtas leeg om X op haar koekjes te trakteren.

    Nadien ga ik nog is langs bij de sattelietwinkel om meer uitleg over hun box waarmee je op illegale wijze alle canal + programmas zou kunnen ontvangen maar omdat men niet kan garanderen hoe lang dit gaat werken hap ik nog niet toe en ga eerst nog wat afwachten.

    Tegen twaalven vertrekken we naar C om bij abus mijn kleren voor de boda te gaan afgeven en tegen 13 u gaan we samen iets eten bij de chintok om de hoek.

    Om 14u30 heb ik afspraak bij de pedicure en L doet een wandelingske langs de winkelstraat ondertussen.

    Mijn kloven worden bijgewerkt en ik krijg terug onder mijn voeten dat ik mijn voeten meer moet insmeren savonds tegen het uitdrogen.

    Bij thuiskomst ist het siestatime voor iedereen en nadien doe ik een zwemmeke of 2.

    Met X wandel ik nog is door het bos naar boven tot aan Urb Ravanell goed voor dik 12 km stapplezier vandaag.

    Nadien nog wat genieten van het avondzonneke en X laten bal en frisbee apporteren.











    19-05-2017 om 21:11 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 15/06-21/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 23/03-29/03 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 23/12-29/12 2019
  • 16/12-22/12 2019
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs