Inhoud blog
  • Calor
  • Scarborough Fair - La Negras
  • El huerto del cura
  • Cubas
  • La cueva del diabolo
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Pura Vida
    Diario La Libertad
    23-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cami de la cova de la serp

    Vanmiddag iets na 13 u vertrek ik met X voor een lange wandeling die ons tot aan de pick nik tafels boven aan de Bernia brengt en vandaar gaan we langs de flanken richting kust waar we terug afdalen via de Cami de la cova de la serp, wat Valenciaans is en de weg van de grot van de slang betekend en stuk van een eeuwenoud bergpadje is, vroeger gebruikt om van Altea naar Pinos en Benissa te geraken.

    Het was overwegend bewolkt, bijna windstil en zo een 16 graden dus ideaal wandelweer en niet te warm om te klimmen.  Op een uur zijn we boven aan de pick nik tafels waar we een korte pauze houden en een appeltje voor de dorst eten.

    Vandaar gaan we verder langs het zand wandelpad richting kust, vele bloemen en kleuren zijn er nu overal en ook de berggeiten zijn in de buurt aan hun gemekker en rinkende bellen te horen; aan een splitsing gaan we bergaf via eeen pad dat ik nog niet eerder uitprobeerde, eerst loop je door een soort kleine droge rivierbedding omlaag, daarna is het afdalen via een heraangelegd bergpadje tussen de rotsen richting Altea Hills.  De rotsen hebben hier een mooie oker rode kleur maar de ingang van de grot ben ik niet tegengekomen. Via een steile weg langs een groot waterdepot komen we terug in de bewoonde wereld. We waren bijna 4 uur onderweg zonder iemand tegen te komen.

    Volgens mijn stap dasboard deden we vandaag 27.346 stappen, 22.56 km afstand (pueblo ochtend wandeling inclusief) en zijn we 212 verdiepingen opgelopen en omdat X minstends het dubbele deed met haar heen en weer geloop ligt ze nu wel uitgeteld te snurken.





















    23-03-2017 om 20:17 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.El escarabajo rojo

    Vanochtend werken we het gewone programma af maar stokbrood koop ik niet want heb sinds 2 tal dagen wat tandpijn en kan niet zo goed harde dingen bijten.

    Maar de krant en koffie op het terras bij Ripoll ontbreken niet en het is zalig in het zonneke zitten.

    Terug thuis werken we wat in de tuin en ga ik met de scoot naar de MasYmas voor wat inkopen.

    De poolboy komt langs voor het 2 wekelijks onderhoud van het zwembad, de temperatuur van het water geraakt niet boven de 20 graden, tot nu heeft mijn zonnepanelensysteem niet veel bijgebracht want ik kan enkel zwemmen bij min 24 gr.

    Omdat men de volgende 2 dagen wat kouder en bewolkt weer verwacht (16 gr) zal het nog niet voor direct zijn dat we in de pool kunnen springen maar het zou wel droog blijven.

    In de badkamer zie ik dat er een rode kever in geslaagd is door mijn roostertje naar binnen te glippen, misschien dat ik toch nog een gaas moet aanbrengen om ongewenste bezoekers buiten te houden.

    Voor de avondwandeling ga ik met X langs Ravanell door het bos en via een stukje Bernia flank terug goed voor 11.61 km stapplezier vandaag.

    Ik zag hier een boompje liggen dat ik één van de dagen wel in stukken kom zagen voor brandhout






    22-03-2017 om 19:45 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Naranja

    Onderweg naar de pueblo ruiken de bloemen van de appelsienbomen lekker en op de terugweg zien we weer een nieuw verkeersslachtoffer, deze keer een slang die bij het oversteken werd platgereden.

    Na het ontbijt werk ik wat in de tuin, alle bloemen staan nu mooi in bloei en ik zaag het hout dat ik gisteren op heb geladen in blokjes.

    Daarna maak ik de rest van men spaanse taken zodat ik goed voorbereid naar de les kan vertrekken.

    Tijdens de siesta test X hoever ze kan lopen op de zwembadafdekking om tot haar balletje te geraken

    L maakt eerst nog een lekker bord pasta zodat we op volle krachten kunnen gaan studeren.

    Zoals gewoonlijk wordt de eerste rij ingenomen door de 3 Belgische strevers, Lelijke Ann met haar onafscheidelijke lichtblauwe sweeter, haar vent brave Hendrik en trutgeval Sonia die vandaag een afgrijselijk gekleurd bloemenkleed aantrok waardoor ze nog onsympathieker lijkt dan anders en de mooie bloemen van in mijn tuin ineens gedevalueerd worden.

    Er is veel volk opgedaagd, waarschijnlijk omdat de gepensioneerden wisten dat de les voornamelijk over eten gaat, maar eerst heeft braven Hendrik nog een vraag over vorige les ivm iets dat hij niet goed begrepen heeft waardoor we weeral 20 minuten telaat beginnen;  Ondertussen heb ik wat bijgepraat met men buur Luc over Milaan Sanremo en de komende wedstrijden; Binnen 2 weken vertrekken zij voor een maand terug naar Belgica en zullen dus pas terug zijn als het schooljaar op zen laatste beentjes loopt.

    Na de thuiskomst ga ik met X nog is tot in de Baranco en kijken we naar de mooie oranje kleurende zonsondergang.

    Ondertussen zijn de weersvoorspellingen iets gebeterd, het zou wel een stuk frisser worden vanaf donderdag maar veel regen zou er hier niet verwacht worden.

















    21-03-2017 om 20:24 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.El raton

    Nog steeds mooi weer met volle zon, geen wolkje te zien en windstil dus gaan we in korte broek en op sandaaltjes naar de pueblo.

    Na het ontbijt thuis doe ik wat opruimwerkzaamheden, ik had 2 zakken pelletkorrels buiten bewaard en denkelijk vinden de muizen dat wel lekker want er is een zal kapotgebeten en de korrels waren beginnen verpulveren van de vocht dus heb ik deze moeten wegkieperen.

    Nadien maak ik van het rooster van men oude gaskachel 2 roosters voor in de badkamer, één moet dienen als verluchtingsrooster aan het venster boven de douche, de andere plaats ik buiten voor het grootste raam zodat ik als er nog is slagregen komt er een rubber folie kan tussensteken zodat het water niet meer onder het raam kan binnen geraken; voor vrijdag en zaterdag verwacht men nog maar is de doortocht van een koudefront met tamelijk veel regen.

    Na deze karweitjes is het tijd voor een siestake buiten en tegen 17u30 ga ik met X naar de playa La Olla waar men in het haventje van Portosenso de boten aan het herplaatsen is.

    Als laatste jobke vandaag rij ik naar de urb Alhama springs om men auto vol te laden met brandhout.  Zo hebben we vandaag toch 11.65 km gestapt











    20-03-2017 om 20:20 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dia del padre

    Vandaag viert men in Espana de dia del padre en is het wat drukker dan anders op een zondag.

    In de vroegte doe ik een toerke met X, we gaan langs de urb A La Nova naar een lange doodlopende straat waar ik nog niet eerder kwam en komen voorbij het witte appartementsgebouw Sinfonia Blanca dat in 2015 werd afgewerkt maar sindsdien een beetje staat te verkommeren; er zijn hier 12 grote appartementen met 3 of 4 slaapkamers in een mooi concept gebouwd maar die geraakten niet verkocht en men probeert nu de ganse blok in zijn geheel te verkopen voor het zachte prijsje van 3.300.000 Euritos.  Op de website staan mooie fotos maar in werkelijkheid en van dichtbij ziet het er al veel minder fraai uit.

    Op de terugweg vind X een leuk speelkamaraadje maar veel leven zit er niet meer in de kikker, waarschijnlijk tik van een auto gekregen bij het oversteken.

    Tegen 10 u gaan we naar bar On the road waar we afgsreken met de andere bikers en we besluiten naar Javea te rijden om op de dijk in cafe Octopus iets te gaan drinken, daarna stel ik voor om een beetje verder te rijden tot in Cala Baraca waar een toff Chiringuito is en blijkbaar is nog er nog niemand van onze groep eerder geweest.  Het grote terras is normaal overdekt maar ook hier hebben de stormen lelijk huis gehouden en het dak is verdwenen in de golven en het nieuwe afdak is nog in aanbouw.  De zon is ondertussen serieus gas aan het geven zodat we na een tijdje besluiten terug te rijden, ik ga naar casa en de rest gaat nog verder op zwier.

    Na een korte siesta doe ik tegen 18 u een toerke met X, men zere teen is terug beter, weeral dank zij de oogzalf maar ik stap toch men mijn sandaaltjes voor de zekerheid.

    X haar frisbee was al een paar weken vermist maar tijdens onze wandeling vind ze hem ineens terug ergens in de struiken en zo fier als een gieter neemt ze hem mee, als we aan de muur komen neem ik hem af voor we naar beneden stappen en leg de frisbee aan een inrijpoort van een villa met de bedoeling hem straks terug mee te nemen.  Maar als we er terug passeren blijkt de frisbee verdwenen, zeer waarschijnlijk waren de bewoners thuis gekomen, het zijn Duitsers, en hebben X haar frisbee meegenomen; Altijd al geweten dat die Duitschers voor niks te betrouwen zijn.

    Ik zal volgende week dan maar een nieuwe frisbee gaan kopen.


















    19-03-2017 om 19:53 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Portosenso

    Gisteravond moet ik iets voor 20u in slaap gevallen zijn in de zetel en toen ik wakker werd was het al na tienen dus sloeg ik men blogverslagske maar over, er was overigens niks wereldschokkends gebeurd voor zover ik me nog herinner.

    Na de pueblowandeling ga ik deze ochtend met de scoot en in korte broek naar C voor wat te kuisen op het appartement, de ruiten en de terrassen komen aan de beurt; Op het dakterrras hebben mijn meeuwenvriendjes weer heel wat viezigheid achtergelaten; blijkbaar had er één van die rotvogels ook nog is de schijterij gehad en het leek wel of er iemand een inktpot had uitgekapt.  Op het stuk bouwgrond tussen het appartement en de zee is men begonnen met bomen en struiken weg te doen, het zou men niet verwonderen dat men hier ook bouwwerkzaamheden plant.

    Na het poetsen wou ik mezelf op een pasta of pizza tracteren op het terras bij de Morena maar het zat er goed vol en er waren maar 2 diensters waarvan 1 nieuwe en na een kwartier had ik nog altijd mijn eten niet kunnen bestellen dus hield ik het voor bekeken en zette koers naar Grizzlys waar ik op 5 min werd bediend met de gebruikelijke curryworst con patatas.

    Ik reed nog stukje verder langs de kust, de mimosa bomen staan allemaal in bloei nu en de gele kleur in combinatie met de blauwe lucht en zee is wel mooi.

    Terug thuis is men plaats voor de siesta buiten al ingenomen; L heeft zich geinstalleerd en snurkt er op los.

    Ik zet me aan de terrastafel met de krant en laat men pijnlijke teen rusten en doe daarna een siestake binnen en kijk naar de koers op men PC want op de spaanse TV is er geen interesse voor Milaan San Remo.

    Met men sandaaltjes aan doe ik nog blokje om met X en neem men douchke buiten; Morgen gaan we op stap met de bikerboys.

    Vanaf dit weekend is ons barreke in het haventje van Portosenso eindelijk terug geopend, misschien maken we daar wel een tussenstop.


















    18-03-2017 om 19:55 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.El silencio de la montana

    In tegenstelling tot Marbella scheen de zon hier al van in de vroege ochtend onder een azuurblauwe en wolkenloze lucht, en zelfs de wind was gaan liggen dus het is te hopen dat ze morgen ginder ook zo een weertje krijgen zodat Tara wat kan bijkleuren van de zon en niet door het zand en stof.

    Na de pueblowandeling ging ik 2 gasflessen kopen en probeer de boiler in het jacuzzihuisje terug aan de praat te krijgen; deze was uitgewaaid door de rukwinden van de afgelopen dagen maar na wat tegenpruttelen schoot hij toch terug in gang.

    Daarna begin ik met het terugplaatsen van de zonnewering aan de carport, draai een wasmachientje en we plaatsen de loungezetel en parasol terug op het terras zodat we ons siestake buiten kunnen doen.

    Na het verorberen van een gehaktbal met aardappelschijven en tomatensaus op zen afrikaans vertrekken we tegen 5 voor een stevige wandeling richting Berniaflanken.  Nu de zon hoger komt te staan kan ik op men favoriete uitkijkplaats tot na zessen hier in het zonneke blijven zitten,  het is hier zalig met enkel het geluid van de stilte en in de verte de torens van Beni, de kerk van A enz.

    Tegen kwart voor 7 zijn we terug thuis en is het tijd voor een douchke. 












    16-03-2017 om 19:59 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Isis

    In de pueblo vanmorgen zag ik dat er toch 1 affiche ivm de verdwenen whippet Isis de storm overleefd had, verder waren het de omgewaaide vuilbakcontainers en afgebroken takken onderweg die het vannacht blijkbaar zwaar te verduren kregen door de rukwinden.

    Ook vandaag blijft het winderig en hij blaast overwegend uit het noorden maar met de zon van de partij halen we toch 19 grados.  X installeert haar in het zonneke

    Het immo kantoor dat het appartement verkocht blijft me maar bestoken met vragen over allerlei documenten dat ze nog nodig hebben dus ga ik vanmorgen nog is naar C om bij de notaris een copy op te halen en als ze horen voor welk kantoor het is weten ze hoe laat het is en zegt men mij dat de baas hiervan een ongeloofelijke zeur en pietje precies is.  Ik zal dan ook blij zijn als ik op 5 mei de verkoop kan gaan ondertekenen.

    Na de siesta kuis ik het zwembad want maandag had ik men afdekking open gedaan zodat ik kon zien hoe hoog het water kwam door de regenbuien en ook de ramen van mijn bureel kunnen terug een poetsbeurt verdragen.

    Tegen 5 ga ik met X naar de play la Olla, daar is het wegje langs het strand onderbroken want een stuk werd weggespoeld en moet je over houten plank - brugje.

    We wandelen tot aan Villa Garcia en terug en de golven gaan nog steeds flink tekeer.  Ook hier kom ik de affiches van het verdwenen hondje tegen.

    Na een korte rustpauze wandelen we terug naar de auto en zijn we ruim op tijd terug voor de zonsondegang die nu meer en meer opschuift naar rechts achter de bergen














    15-03-2017 om 19:55 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alex y Eugenia

    Een geluk dat de regen begon te minderen even voor middernacht en we aan het ergste ontsnapten, het was vooral de regio Alicante die de volle laag kreeg onder de vorm van weeral een Gota Fria met een hoeveelheid regen die men sinds 30 jaar niet meer had gezien, er zijn deze winter al heel wat records gesneuveld hier en van mij mag het weer 30 jaar duren eer dat nog is voorkomt.

    Ik reed naar C vanochtend om te zien of er geen waterschade was is het appartement maar dat viel mee en ik besloot de elektriciteit op te laten staan zodat we later vandaag nog is konden terugkomen voor een warm badje.

    Er stond de ganse dag een stevige wind die tegen de avond nog in kracht toenam; toen ik van de spaanse les terugkwam zag ik dat er 2 stoelen op het terras wzren omvergewaaid maar L die het te druk had met TV kijken had niks gemerkt.

    In de spaanse les waren Alex en Eugenia terug van de parrtij na enige weken afwezigheid want naar Moskou geweest; Hij is een Russische boom van een kale kerel die met zijn kennis van de spaanse taal nog altijd niet verder geraakt dan In Moscou hace mucho frio, en zij is een goedlachse Russische die wel lijkt te zingen als ze een poging doet tot spaans spreken.  Ook ambetante Sonia was opgedaagd en de les was nog niet begonnen of ze had haar vingertje al opgestoken want had weer één of andere oninteresante vraag zodat we een kwartier kwijt waren vooraleer ze content was met de antwoorden van de juf; Ondertussen praatte ik wat mijn ondertussen vaste buurman hier op de schoolbanken Luc uit Aalst over Milaan San remo want hij is een grote wielerliefhebber.

    Ik schat hem een stuk in de 60 maar hij heeft samen met zijn vrouwtje Anna die ook in de klas zit nog bouwplannen om in Calp een Villaatje te gaan bouwen.  Het eerste dat hij gaat doen als ze verhuizen is een hondje adopteren vertelt hij me, ze wonen nu op een apartement en hun hondje dat ze hier eerder adopteren is vorig jaar gestorven aan een maagkanteling.

    Als de les gedaan is rij ik naar huis, eet de kip aan het spit die ik eerder uit C meebracht en gaan we terug voor een warm badje te nemen.











    14-03-2017 om 21:48 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Temporal de lluvia, nieve, viento y mar

    In de spaanse weekend krant stond dat men voor maandag niet teveel regen verwachtte maar omdat de temperaturen spectaculair gingen dalen was ik op men hoede en had gisterennamiddag mijn zomer terrasopstelling maar terug verplaatst onder het afdak.

    Als ik vanmorgen een Informa / waarschuwing zie verschijnen van AEMET weet ik hoe laat het is, dan volgt er meestal stormweer met noodtoestanden

    Vrijdag haalden we nog 30 graden maar vanmorgen geraakten we met moeite boven de 10 dus ging dit sinds vannacht gepaard met stevige buien en rukwinden,  Geen pueblowandeling mogelijk  want bij momenten viel het water terug met bakken naar beneden dus ging ik met L naar de supermercado; Tegen de middag ging ik met de auto en X even naar de sportvelden om ze te laten balletjes rennen maar zelfs op 10 minuutjes waren we beiden doorweekt.

    In de bergen was het terug beginnen sneeuwen en de weg naar de Tudons en Aitana werd afgesloten door omgevallen bomen die bezweken onder de sneeuw en wind.

    Ook hier bij ons zien we terug watervallen op de Bernia flanken en stroomt ons bergrieviertje weer onderweg naar de pueblo.

    Tegen 17 u als het iets minder hard regent ga ik nog is buiten met X tot aan het bronneke; Mijn splinternieuwe rubber laarsjes komen goed van pas. We komen een wanhopige spaanse mevrouw tegen met een fluitje, helemaal doornat die me vroeg of ik haar hondje niet had gezien, haar Whippet was al sinds vorig week vermist en ze was nu overal affiches met foto en tel nr aan het ophangen terwijl ze verder zocht maar de wind en regenvlagen trokken de papieren folders aan stukken binnen de korste keren.

    Voorlopig hebben we enkel wa waterinsijpeling in de slaapkamer van het appartement en onder het raam in de badkamer maar dit valt mee en kan opgevangen met opneemvodden; het hoekje waar we bij de vorige gota fria zoveel water binnenkregen is momenteel nog droog en hopelijk blijft dit nog zo tot middernacht als de ergste regen zou gaan stoppen.













    13-03-2017 om 18:28 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Las Fallas

    Vannacht iets na 2 gaat X flink te keer, blaffen en grollen en ik moet uit men bed om haar te gaan kalmeren, als ik ze op het terras aan het zwembad laat hoor ik de wilde zwijnen knorren en daarna wegstuiven; Deze maken veel lawaai tijdens het zoeken naar voedsel als ze de grond omwoelen en de laatste week zijn ze in de buurt actief;  Een dik uur later is het weer vandat en nu open ik het raam boven op de gang en kan de zwijnen wegjagen door wat kabaal te maken en X gaat terug slapen net zolas ik.

    Als we opstaan om 7u30 zie je amper een steek voor je ogen, er hangt een dikke mist in de vallei maar tegen dat L klaar is om naar V te vertrekken begint de mist op te trekken en het zonneke komt piepen.

    Als we iets na 10 aankomen is het toch al 20 grados en er is veel volk op de been; de Fallas zijn in volle voorbereiding en er werd gisteravond al flink gefeest aan de vele legen flessen en plastieken bekers onderweg te zien, er lopen ook  nog een paar lijken rond die duidelijk hun bed nog niet hebben gezien; In elke wijk zijn er straten afgesloten en staat het vol feesttenten en stalletjes en bouwen ze aan de Fallas beelden die in de nacht van 19 op 20 maart om middernacht allemaal tesamen (+/- 500) in brand worden gestoken als vreugdevuur om het eind van de winter te vieren.  De parking aan de iglesia staat bomvol maar door een stuk over het voetpad te rijden kan ik me toch naar een vrij plaatsje wringen.

    Vandaar gaan we naar de panaderia voor onze boules de berlin en dan zetten we onze gebruikelijke route in richting agility terrein en hondenweides;  Veel kinderen op straat en bijna allemaal hebben ze een lading voetzoekers bij die je hier kan kopen aan containerwinkels op straat;  Het is dus een geknal en kabaal van jewelste tot in de Turia zelf kan je er niet aan ontsnappen;  Geluk dat X schotvast is en er geen bang van heeft want anders kan je hier niet veel komen doen in deze periode, en zeggen dat de Falles pas hun hoogtepunt bereiken tussen 15 en 19 maart, dat is dus nog een week erbij.  We stoppen even bij de rugbyvelden maar X kijkt veel liever baseball.

    In sommige wijken zijn de beelden bijna klaar, andere hebben nog veel schilderwerk maar indrukwekkend zijn ze wel, spijtig van het vele geknal anders zou ik nog wel is terugkomen als de Fallas op hun einde lopen.






















    12-03-2017 om 20:14 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Record historico de calor en invierno

    Onderweg naar de pueblo was men bezig de appelsienbomen te besproeien en dat sproeisel tegen insecten vermoed ik rook niet zo lekker en sneed je adem af; naturalmente vond X dit wel een geschikt moment en plaats om haar hoopje te deponeren.

    Maar omdat ik toch al men neus en mond had dichtgedaan viel het mee om alles in het plastiek zakje te krijgen.

    Gisteren werden er recordtemperaturen gemeten boven de 30 graden in de buurt van Alicante en dat terwijl het nog altijd winter is, ook vandaag en morgen staan er nog aangename temperaturen op het menu dus ga ik een toerke doen met de motor en rij terug naar de route die we zondag deden met de bikerboys maar nu op mijn tempo zodat ik is rustig kan rondkijken en een paar keer stoppen.  Zo een 1200 inwoners uit de bergdorpen in de buurt van Guadelest zitten nog steeds tamelijk afgesloten want de 2 voornaamste toegangswegen raken maar niet hersteld, enkel een klein bergwegje waar nauwelijks 2 autos kunnen kruisen geeft toegang tot de baan naar de kuststreek.  Als hier brand uitbreekt of een ambulance nodig is gaat dit slecht aflopen.

    Ik rij naar Beniarda en stop om wat fotos te nemen van de steegjes en uitzicht op het meer.  Verder stop ik nog aan de stuwdam zelf en laat me fotograferen door een koppeltje wandelaars met hond maar ze willen niet samen met mij op de foto.

    Terug thuis is L bezig om haar vlechten in de plooi te leggen en daarna laat ze alles drogen tijdens haar rondjes zwembad lopen.

    Ik ga met X nog een wandelingske doen naar een hoger gelegen urbanisatie waar ik nog niet eerder kwam al stappend maar dit is niet zo een geweldige route dus hier komen we niet meer terug.

    Morgenvroeg gaan we wel terug naar Valencia voor onze maandelijks bezoekje.


















    11-03-2017 om 19:56 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alberto

    Een zomerse dag met 27 graden vandaag, dus besluiten we na de pueblowandeling en wat gewerkt te hebben in de tuin om nog is af te zakken naar Ripoll voor de menu del dia want op vrijdag is er altijd paella als voorgerecht.

    Het terras zat goed vol en we hadden het laatste vrije tafeltje in de schaduw.  Na de paella kiezen we voor merluza a la plancha rijkelijk overgoten met look saus en ons dessert, de cornetto eten we op al terug stappend naar huis;

    Dat gaat iets minder vlot met volle maag, brandende zon en bergop maar we gaan niet klagen want vanaf maandag nemen de temperaturen een duik van 10 grados en worden er een paar regendagen verwacht.

    L doet haar siestake buiten in de schaduw van de parasol en omdat nog maar de helft van de zetel staat doe ik men siestake binnen terwijl ik met een half oog naar de rit van Paris-Nice kijk die men waarempel op de spaanse Tv uitzendt, waaarschijnlijk omdat die foefelaar van een Alberto meedoet.

    Op het terras komt er een mooie oranje bloem tevoorschijn bij een van men planten.

    X heeft energie te koop en blijft haar balletjes brengen totdat ik haar meeneem tegen 19 u voor een laatste kleine wandeling in de barranco.

    Morgen ga ik toerke maken met de motor want zondag plannen we een dagje Valencia niet voor naar de Fallas te gaan kijken maar voor de iglesia en hondeweides.







    10-03-2017 om 19:35 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Flamencos rosados

    Vanochtend wandelt L mee naar de pueblo maar we slaan de koffie bij Ripoll over want nu het zonneke al hoog genoeg staat om smorgens op het terras aan het zwembad te schijnen lees ik de krant tijdens het ontbijt thuis.  Terwijl is X druk bezig met al haar balletjes vanuit het zwembad te brengen zodat ik ze weer kan weggooien.

    Ik ga met de scoot efkes naar C voor nog sleutels van het appartement op te halen bij een immo kantoor waa het ook te koop heeft gestaan, hun buro is vlak aan het zoutmeer en het zit er vol rose flamingos.

    Als ik terug ben loopt de temperatuur op tot 25 grados en we steken niet veel uit; een lang siestake in de schaduw buiten kan deugd doen en nadien ga ik met X langs de sportvelden een toerke maken zodat we vandaag ook boven de 10 km uitkomen.













    09-03-2017 om 20:58 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Simba

    Onderweg naar de pueblo speelt X wat met Simba, een leuk hondje van hetzeflde formaat en leeftijd dat we nu al een paar dagen achtereen tegenkomen met haar eveneens leuke spaanse bazinneke en terwijl de hondjes spelen oefen ik wat men spaanse conversaties.

    Op het terras bij Ripoll schijnt de zon volop en is het al lekker warm.

    Na het ontbijt kuis ik de stoelen van het terras achteraan en draai een wasmachientje.  Daarna installeer ik al een stuk van de loungezetel en de parasol aan het zwembad want de weersvoorspelling blijven goed.

    Mijn zwembadwater is ondertussen 20 graden en de poolboy komt alles kuisen en denkt wel dat we tegen zaterdag gaan kunnen zwemmen.

    X wil graag met haar balletjes spelen en heeft energie te koop dus gaan we voor een langere wandeling richting Bernia flanken, de laatste 2 dagen heb ik oogzalf aan mijn pijnlijke dikke teen gesmeerd en dat schijnt te helpen zodat we vandaag 13.32 km stappen.

    Ook savonds wil X nog spelen en blijft rondjes maken rond het zwembad.












    08-03-2017 om 19:51 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Conversaciones

    Als ik met de scoot terugkom van de spaanse les is het nog steeds + 20 grados en doe ik een wandelingske met X zodat we ook vandaag nog aan 10 km geraken.

    Daarna eet ik een broodje gerookte zalm met een slaatje en drink nog een koffietje buiten bij het zwembad terwijl de avond valt de de kleuren aan de horizon constant wijzigen.  Het zwembadwater heeft nu een temperatuur van 19.5 graden en in de namiddag doen de zonnepanelen hun werk en wordt het warme water dat erdoor loopt in het zwembad gepompt zodat me tegen de weekend misschien kunnen zwemmen want de temperaturen zouden blijven oplopen tot zaterdag zelfs 27 graden.

    Er was veel volk in de les, zelfs een oude Noor die enkel vorig jaar een paar keer kwam was nu ineens terug, wie ook terug was is die vervelende truttebel van een Sonja en zoals gewoonlijk installeerde ze zich in het midden op de eerste rij om alles nauwgezet te kunnen volgen.  Heinz en zijn fraulain Ulrikke waren niet opgedaagd, maar een hollands koppel die sinds paar weken komen waren er wel en kwamen na mij binnen, een geluk want de mevrouw had gezien dat ik mijn sleutel op de scooter, die ik aan de ingang van de school parkeerde, had laten steken dus kon ik hem nog voor we aan de les begonnen gaan recupereren.

    Het laatste half uur van de les deden we conversaciones en espanol en de lerares geeft elke week een ander onderwerp waarover we moeten praten; deze keer was het la Sanidad espanola en de eerste die iets wou zeggen was Janne, de homohollander die dacht dat het over een spaanse sauna ging; Toen nam Sonia het woord en gaf het niet meer af tot het 18 u was, ze maakte haar beklag over het spaanse gezondheidssysteem want ze was al een paar keer van het kastje naar de muur gestuurd en had is 8 u moeten wachten in een hospitaal om bloed te laten trekken etc; dat komt ervan als ge dracula tanden hebt.

    Nu gaan we nog naar Napoli - Real Madrid kijken totdat we in slaap sukkelen.











    07-03-2017 om 20:28 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Flores

    Als ik de weerkaarten zo bezie is het momenteel aan de Costa Blanca het warmste van gans Europe en  omstreken, dat zou kunnen kloppen want vandaag gingen we tot 25 graden en de zuidwesterwind bleef zachte lucht blazen.

    Alle bloemekes in de tuin staan mooi te bloeien nu.

    Dus kunnen we al smorgens naar de pueblo wandelen in korte broek;

    Vandaag maker we er verder een rustdagje van, het motorritje van gisteren zit nog in men kleren en we doen het kalmpjes aan.

    Tegen de middag ga ik Met L naar de Mercadona en daarna een siestake in de zetel.

    Tegen 5 ga ik met X naar de playa la Olla zodat ze wat kan rondcrossen op de hopen zeewier; sinds gisteren heb ik terug last aan mijn dikke teen, denkelijk terug een stuk teennagel ingegroeid en ik beperkt de stapkilometers vandaag dan ook tot 10.4

    Tussen de keien op het strand is een wat griezelige lange verse vis aangespoeld maar ik besluit toch maar van hem niet mee te nemen voor L haar kookpotten.  Vandaag maakt ze gebakken aardappelen met pavo gehakt bal in tomaten saus









    06-03-2017 om 20:17 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Un tiro de vaselina

    Vanmorgen in het sportnieuws veel aandacht voor de resultaten van Real en Barca die in een nek aan nek race richting spaans kampioenschap verwikkeld zitten, beide ploegen wonnen overtuigend en de tweede goal van Barca werd 15 x herhaald, het was Neymar die met een lob de keeper vloerde en dat noemt men hier een tiro de vaselina.

    Tegen 8 ga ik met X een toerke maken en kunnen we voor het eerst terug via een stuk droge rivierbedding op ons wandelpad in het bos geraken, sinds deze week stroomt er geen water meer vanuit de bergen naar beneden, de sortregens hebben dikke rotsblokken meegesleurd tot aan het brugje waar de rivier naar de andere kant van de straat loopt.

    Om 10 u hebben we afgesproken met de andere bikers om daarna te vertrekken naar een motobijeekomst in Confrides; Men Belgische amigos geven forfait, gisteren blijven hangen en te diep in het glas (of waren het flessen) gekeken.

    Omdat de weg tussen Guadelest en Confrides nog steeds is afgesloten wegens herstellingen slaan we onderweg af via een leuk klein wegje naar onze bestemming; Daar was er enorm veel volk en de 400 porties BBQ waren al uitverkocht dus besloten we terug te rijden richting LaN nog iets te gaan drinken maar we botsen op een andere wegversperring wat ons in het piepkleine dorpje Beniarda doet belanden; Dit gezellige bergdorpje waar nog 248 inwoners verblijven heeft geweldig smalle steegjes en je ziet hier dan ook enkel geblutste oldtimers als wagens staan.  We vinden een Bar / restoke en besluiten hier al is te stoppen;  La Meson la Mezquita blijkt een tof typisch ouderwets bergresto te zijn met plaats genoeg op het terras en binnen een grote open haard in het midden; De uitbaters doen hun best om ons te verwennen en blijven maar tapas aanbrengen. Om op onze volgende bestemming te geraken moeten we ofwel helemaal terugrijden of rond het meer van Guadelest rijden en dit is een gammel smal baantje dat nog onder moddersporen en takken zit van de Gota fria maar deze optie blijkt een goede keuze want er is geen ander verkeer buiten wat wandelaars en de uitzichten zijn heel mooi nu het stuwmeer vol is; Hier kom ik zeker nog is terug voor te wandelen.

    We geraken zonder problemen tot bij Mel om een laatste stop / drink en rijden tegen 14 u terug huiswaarts waar we ons in het zonneke installeren met de laatste cornetto.

    Na een siestake ga ik met X een blokje om en L eet haar rijstschotel met koeienek, geef mij dan maar haaievinnensoep, vandaag spoelde er in C een haai aan in de buurt van de vissershaven.  Wedden dat er van de zomer iemand wordt gebeten.



















    05-03-2017 om 19:13 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lluvia amarillo

    Vannacht ging het al even waaien en kwamen er een paar regenvlagen voorbij maar het bleef binnen de perken; In de ochtend zagen de plassen geel van de dennebomenpollen en dit vervelende stof was eigenlijk overal terug te vinden: ik kan mij niet herinneren dat dit vorig jaar ook zo erg was.

    Nu de rest van de dag bleef het zo goed als droog, het was gevoelig kouder maar er stond niet zoveel wind en toen tegen 18 u het zonneke er eindelijk doorkwam voelde je de temperaturen terug zachter worden.

    Dus zou het morgen terug moeten meevallen met het weer en gaan we met de bikeramigos de bergen in naar een Matinal in Confrides, in dit dorpje een stuk achter Guadelest gelegen is het steeds gevoelig kouder dan tegen de kust dus we zullen onze winterhandschoenen maar aandoen.

    Tegen 10 vertrok ik met de scoot naar Jalon, ik maakte een praatje met Marie, ook haar 2 hondjes Arthur en Senna waren van de partij, nu ja hondjes, Senna is ondertussen een flink uit de kluiten gewassen berghond en als ze tegen me opspringt ga ik bijna tegen de vlakte;  Marie vraagt me of ik haar niet kan helpen om ze dit opspringen af te leren maar ik pas want om deze hond te corrigeren moet je al je kracht gebruiken en mijn rechterschouder is nog steeds aan de pijnlijke kant dus neem ik liever geen risico.

    Onderweg stop ik nog aan de masymas en breng kippenschnitzels mee zodat we nekeer iets anders op het menu kunnen zetten.

    L weet niet goed hoe en met wat ze deze moet klaarmaken maar haar rijst / groentenschotel past er perfect bij.

    Ik werk verder aan het dichtmaken van de opening in de muur door het plaatsen van een rooster binnen en daarna ga ik met X voor een toerke langs het bos omhoog langs urbanisatie Ravanell.

    Tegen 7 u krijgen we terug wat kleurtjes te zien bij de zonsondergang


















    04-03-2017 om 20:40 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Botas de agua

    Ietske frisser vandaag want de zon wordt gehinderd door wat sluierbewolking maar 17 grados halen we wel.

    Na de pueblowandeling ga ik naar La N op zoek in de dierenwinkel naar X haar favoriete hondenbrokken; 

    Telkens X naar men buurman Mick loopt krijgt ze daar wat lekkers gaande van popcorn tot stukjes overschot van hun vlees maar haar absolute favoriet zijn gewone hondenbrokken die Mick kreeg van een Noorse vriend op wiens villa hij past, de brokken zaten in plastiek doos en hij wist enkel dat ze van het merk Royal Canin waren; Als X de doos hoort rammelen maakt ze bijna saltos van plezier en is met geen stokken mee te krijgen tot Mick me een brokje geeft om haar zo terug mee te lokken naar huis.  Dus had ik gisteren een extra brokje gevraagd om als staaltje mee te nemen naar de winkel in dehoop zo te kunnen achterhalen om welk type hondenvoer het ging.  En ik had geluk, de uitbater wist welke zak van Royal Canin ik moest kopen om dit soort brokken aan te schaffen, enkel is het voer voor eerder grote honden maar daar geeft X niet om, ik kocht gelijk nog een halsband tegen de insecten die haar gedurende de zomer mee moet beschermen tegen teken, muggen etc en was in totaal zowaar 86 € kwijt.

    Gelukkig zijn er hier andere zaken stukken goedkoper dan ik Belgica, toen ik laatst in AS adventure was zag ik er rubber botten voor 110 € en dat vond ik toch wat overdreven; Vandaag kon ik in de brico Aitaina een prima paar rubbers kopen voor 10,85 €.

    Ik hoop wel dat ik ze hier nooit ga nodig hebben dus ga ze terug in de plastiek zak steken.


    In de namiddag begint het weer te veranderen en komt er wind vanuit de zee die koude lucht brengt; morgen verwachten ze de doortocht van een koufront met regen en wind en zou het maar 14 grados worden, gelukkig maar voor 1 dagske.

    Dus vertrek ik wat vroeger voor de wandeling en gaan we nog is langs de Bernia flanken omhoog tot aan één van men favoriete uitkijk-blaas punten.  Er kwam een andere wandelaar voorbij die nog naar de top wou wandelen met 2 galgo's, Het begon al mistig te worden rond 17u dus daal ik terug af naar huis en het begint een beetje te druppelen als we arriveren.

    X eet voorbeeldig haar bakje nieuwe brokken leeg zonder aarzelen, dat was al lang geleden.

    Afwachten wat het weer ons morgen brengt maar vandaag hebben we alvast 14.85 km gestapt














    03-03-2017 om 20:49 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 15/06-21/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 23/03-29/03 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 23/12-29/12 2019
  • 16/12-22/12 2019
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs