World of Warcraft
net als sinterklaas
Sinterklaas wie kent m niet? Inderdaad iedereen kent hem dus. World of Warcraft wie kent t niet? Inderdaad iedereen kent het dus. Sinds World of Warcraft in 2004 uitkwam ging het over de toonbank als afgeprijste kroketten na een flink avondje kachelen. Op 16 januari jongstleden ook de langverwachte uitbreiding is uitgekomen is het tijd om met uitbreiding en al even terug te kijken op WoW
Waarom? Maar waarom is World of Warcraft toch zo immens populair? (inmiddels al 8,5 miljoen subsribers en counting) Het antwoord is simpel: MMORPG het genre dat staat voor massivly multiplayer online rolplaying game. Door dit nieuwe genre leven in te blazen heeft Blizzard het voor mekaar gekregen om een ware goudmijn op te zetten, omdat subsribers per 2 3 4 5 of 6 maanden moeten betalen(zo'n 26 euro voor twee maanden). Als je dan even een rekensommetje maakt dan weet je gelijk waarom ze zo binnen lopen: 8,5 miljoen maal prijs WoW= veel en elke 2 maanden 8,5 miljoen maal 26 euro = ook veel geld. je ziet met simpel rekenwerk kom je al een heel eind. Sorry ik dwaal een beeje af, want waarom is MMORPG dan zo populair? Dat zit m in het massivly. Het spel zo ongelofelijk massaal. Als je even door de Orc capital loopt merk je gelijk wat ik bedoel. Je komt er letterlijk om de 2 meter iemand tegen. De ervaring als je het voor het eerst aan het spelen bent is zo overweldigend dat je gelijk in het spel gezogen wordt als het ware. En als je het even gespeeld hebt en je begint het spel al wat beter te begrijpen dan wil je meer. wat me bij de volgende factor brengt Verslaving Als het spel 1 nadeel heeft dan is het de factor verslaving. Bij geen een spel raak je zo verslaaft als bij World of Warcraft. Met de uitbreiding The Burning Crusade is dat zelfs nog erger, want het is voor alle WoW oudgedienden weer net als of ze WoW opnieuw beleven, want je kan weer verder levellen en je hebt voor elke factie een nieuwe race erbij en die moeten natuurlijk ook uitgebreid ontdekt worden en nieuwe dungeons nieuwe battlegrounds en nieuwe flying mounts en een nieuwe profession met nieuwe items. Het is dus duidelijk te begrijpen dat het een hele welkome uitbreiding is. Nou kent iedereen de verhalen over koreanen die na 48 uur nonstop (LETTERLIJK!!) gamen dood neervallen, maar alleen het feit al dat dat kan gebeuren door een game maakt het de meest verslavende game die er is. Je kent het spel pas echt als je weet wat end-game raiding is Het meest bijzondere aspect aan de game voor mij persoonlijk is end game raiding. Alhoewel ik hier nooit echt aan toegekomen ben, heb ik wel een keer bij een vriend een highlvl raid meegemaakt en dames en heren ik kan u vertellen dat is de bruutste game ervaring die je ooit zult hebben.
jullie mogen een feedback geven ;p
|