Volgende wedstrijd: donderdag 1 mei Harchies 15u start

Uitslag laatste wedstrijd:

Bever:44ste van 75

Foto
Foto
Foto
Foto
Wouter Vandenbergh
Wielrenner
20-02-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voorbereiding seizoen 2014

2013 verliep niet zoals ik verwacht had, voor het eerst reed ik geen enkele top 1O en bovendien was ik teveel "peletonvulling" naar mijn zin... (ik was dikwijls net niet goed genoeg om mee te zijn). Een rotseizoen werd het nu ook weer niet: ik reed mijn beste Triptyque Ardennais ooit (2 keer top 60). Daar ik toch eens in de echte cols wou koersen wou ik mij via de granfondo Eddy Merckx kwalificeren voor het WK in Trento voor cyclosportieven in september. Op erg regenachtige en koude meidag werd ik 13e bovenop de muur van Huy nadat ik zowat 105km in de aanval reed met 5 anderen. Ik was dus gekwalificeerd voor het WK in september. Eind juni kreeg ik tijdens de wedstrijd in Emptinne enorme last van mijn onderrug: ik moest rusten en het kalmer aan doen: geen rondewerk of IC dus in de zomer... Gedurende 2 maanden enkel kermiskoersen waar ik een abonnement had te eindigen tussen de 20ste en 40ste plaats dikwijls, niet slecht maar echt denderend kan je dit nu ook niet noemen. Toch bleef ik gemotiveerd trainen want Trento kwam er nog aan. Na een ministage in de vogezen vertrok ik eind september naar Trento. Het WK zelf was een enorme ervaring, ik werd op de top van de Monte Bondone 19e in mijn leeftijdcategorie, 5e Belg en 75ste algemeen. De laatste 2 wedstrijden  ging het terug stukken beter en ik werd nog 16e in mijn allerlaatste wedstrijd voor KSV Deerlijk in Deerlijk zelf.


2014 dus! Daar ik bij KSV Deerlijk het laatste jaar nog weinig kansen kreeg in de diverse IC (de concurrentie was moordend) besloot ik na 4 jaar KSV Deerlijk andere oorden op te zoeken. Ik koos voor het Asfra Racing Team hier vlakbij: ze rijden zowat hetzelfde programma en de concurrentie is heel wat minder.

Mijn voorbereiding verliep helemaal anders dan de voorbije jaren: voor de eerste keer in 9 jaar trok ik niet op stage, bewust liet ik de MTB op stal en ook zat ik geen minuut in de fitness (dus veel minder snel intensieve trainingen en  krachttraining dan voorheen). Heel de winter stond in het teken van souplesse: duurtrainingen werden afgewerkt aan enorm hoge omwentelingen  zelf tijdens de ploegtrainingen verplichte ik mijzelf de eerste 2 uur extreem klein te rijden. Verder installeerde ik een Redcord op mijn zolder en deed er de nodige oefeningen voor de rugspieren ed te versterken. Wekelijks stond een stevige wandeling op het programma (dikwijls een uitgepijlde VTT tocht van het weekend daarna) en  trok ik ook de nodige baantjes in het zwembad. Voor mijn krachttraining op de fiets trok ik geregeld naar Dhoppe, dit was zowat mijn enige intensieve training per week behalve af en toe ook nog  een stevige prik tijdens de groepstrainingen. Half januari had ik af te rekenen met een vervelende oorontsteking en bijgevolg moest ik aan de antibiotica maar een maand later was ik klaar voor het nieuwe seizoen, mijn 9e al!

20-02-2014 om 00:00 geschreven door wouter  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
18-02-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Welkom!
Welkom op mijn blog 2014-???: hier zie je telkens waar en wanneer ik de volgende wedstrijd rij, uitslag van de vorige wedstrijd en regelmatig zal ik er een wedstrijdverslag ook op zetten! Alvast veel leesplezier en tot op 1 van de koersen!

18-02-2014 om 00:00 geschreven door wouter  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)


T -->

Blog tegen de wet? Klik hier.
Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs