Inhoud blog
  • Alive and kickin` (got the afritude ?)
  • Een nieuwe blog, wat je ook denken mag
  • Travelin` man
  • Een primeur in blogland
  • VIP Africa
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    South Africa
    Jo`burg
    10-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.This is how we role in South Africa

    Gegroet jij daar aan de andere kant van de wereld,
    Ik heb zojuist 1 van mijn beste weekenden achter de rug (gedeelde plaats met Mozambique)
    Zoals eerder vermeld was ik uitgenodigd in Soweto door Saipa, n dude die ik op t werk heb leren kennen.
    Saipa is een Xhosa, dit is een van de Zuid Afrikaanse stammen (algemene kennis dames en heren), t zijn zij die de klik geluiden verwerkt hebben in hun taal.

    Jo en ik mochten meegenieten van 1 van hun tradities,
    om vrijdagavond begon het daar in hartje Soweto (township van zo`n miljoen zwartjes), Jo en ik zijn pas zaterdagochtend gegaan.
    We kwamen aan rond iet na 10 en hadden juist het ritueel slachten van de koe gemist. t eerste beeld dat we zagen is dat van een gevilde koe die in stukken wordt gehakt in garage. (foto`s worden deze week verwacht)
    We kregen Afrikaans bier in de handen (warm, dik, zoet/zuur/bitter, modderkleur). De mannen hadden speciaal 100liter gebrouwen voor t weekend, die zaterdag avond rond 11 was er nog 20 l. over...
    T vlees van de koe wordt rechtstreeks afgesneden en op houtvuren gegooid, t smaakt zalig (we aten: tong, schouder, maag, staart....eerst proeven dan vragen wat het is was de boodschap)
    T eigenlijk ritueel gaat zo, n deel van de familie draagt de officiele kleren en kralen en danst op het ritmisch geluid van de grote trom, aan de voeten hangen kralen voor extra geluid.
    Ze doen dit om hun voorouders te roepen en om raad te vragen.
    Dit doen ze vanaf vrijdagavond tot zondag 10 `s morgens. Ze drinken de hele tijd. Afrikaans bier, gewoon bier, rode wijn, wodka, gordons gin...
    En ze drinken dit als water. (toen we die zelfde avond door gingen waren we redelijk dronken, ik ga er niet over liegen)
    ((aan mama en papa: ik lieg wel, ik dronk mr 2 pintjes))
    Op t einde werd het redelijk eng, t zit zo, als de grootvaders hun lichaam binnen dringen doet dat pijn, ze schreeuwen, huilen, vallen neer, mr staan op en doen toch door met de dans.. redelijk eng mr blijkbaar nrml
    ach ja, ik ga de filmpjes en foto`s voor zich laten spreken.

    Vandaag:
    Meest gestoorde taxi sinds aankomst,
    de deur moest handmatig toegehouden worden, er was geen kilometer teller en er werkte er mr 2 versnellingen.
    Wanneer je Hillbrow (gevaarlijkste wijk in Jo`burg/wereld) binnen komt is dit meteen duidelijk, een gestripte auto staat langs de weg voor zo lang als ik weet.
    Ingeklopte ramen, geen motor meer en de wielen zijn verwijderd.
    Ach ja, zo lang  ze mr gelukkig zijn

    ga in vrede.

    10-11-2009 om 13:03 geschreven door Wouter  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.This is how we role in South Africa

    Gegroet jij daar aan de andere kant van de wereld,
    Ik heb zojuist 1 van mijn beste weekenden achter de rug (gedeelde plaats met Mozambique)
    Zoals eerder vermeld was ik uitgenodigd in Soweto door Saipa, n dude die ik op t werk heb leren kennen.
    Saipa is een Xhosa, dit is een van de Zuid Afrikaanse stammen (algemene kennis dames en heren), t zijn zij die de klik geluiden verwerkt hebben in hun taal.

    Jo en ik mochten meegenieten van 1 van hun tradities,
    om vrijdagavond begon het daar in hartje Soweto (township van zo`n miljoen zwartjes), Jo en ik zijn pas zaterdagochtend gegaan.
    We kwamen aan rond iet na 10 en hadden juist het ritueel slachten van de koe gemist. t eerste beeld dat we zagen is dat van een gevilde koe die in stukken wordt gehakt in garage. (foto`s worden deze week verwacht)
    We kregen Afrikaans bier in de handen (warm, dik, zoet/zuur/bitter, modderkleur). De mannen hadden speciaal 100liter gebrouwen voor t weekend, die zaterdag avond rond 11 was er nog 20 l. over...
    T vlees van de koe wordt rechtstreeks afgesneden en op houtvuren gegooid, t smaakt zalig (we aten: tong, schouder, maag, staart....eerst proeven dan vragen wat het is was de boodschap)
    T eigenlijk ritueel gaat zo, n deel van de familie draagt de officiele kleren en kralen en danst op het ritmisch geluid van de grote trom, aan de voeten hangen kralen voor extra geluid.
    Ze doen dit om hun voorouders te roepen en om raad te vragen.
    Dit doen ze vanaf vrijdagavond tot zondag 10 `s morgens. Ze drinken de hele tijd. Afrikaans bier, gewoon bier, rode wijn, wodka, gordons gin...
    En ze drinken dit als water. (toen we die zelfde avond door gingen waren we redelijk dronken, ik ga er niet over liegen)
    ((aan mama en papa: ik lieg wel, ik dronk mr 2 pintjes))
    Op t einde werd het redelijk eng, t zit zo, als de grootvaders hun lichaam binnen dringen doet dat pijn, ze schreeuwen, huilen, vallen neer, mr staan op en doen toch door met de dans.. redelijk eng mr blijkbaar nrml
    ach ja, ik ga de filmpjes en foto`s voor zich laten spreken.

    Vandaag:
    Meest gestoorde taxi sinds aankomst,
    de deur moest handmatig toegehouden worden, er was geen kilometer teller en er werkte er mr 2 versnellingen.
    Wanneer je Hillbrow (gevaarlijkste wijk in Jo`burg/wereld) binnen komt is dit meteen duidelijk, een gestripte auto staat langs de weg voor zo lang als ik weet.
    Ingeklopte ramen, geen motor meer en de wielen zijn verwijderd.
    Ach ja, zo lang  ze mr gelukkig zijn

    ga in vrede.

    10-11-2009 om 13:03 geschreven door Wouter  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)


    Archief per week
  • 19/04-25/04 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs