• Gili Meno
  • Gili Trawangan - Relax
  • Gili Trawangan - Op verkenning
  • Reisdagje : van Lovina naar Gili-islands
  • Lovina - Dolphin Watching ...
  • Op weg naar Lovina ( Bratan meer)
  • Zonsopgang vanop vulkaan Agung Batur
  • UBUD - Mountain biking op het platteland
  • Ubud - Op stap in de rijstvelden ....
  • Ubud - Room with a view ...
  • Cultuur opsnuiven ...Uluwatu ..Tanah Lot
  • Kuta Beach - Relax, surfing ,shopping and nightlife
  • Legian verkennen
  • Aangekomen !!!
  • nog 2 nachtjes slapen ....
    Rondvraag / Poll
    Alvast een eerste pronostiek...de kleine spruit van Sara (G) wordt het een boy or girl ?
    zoontje

• Wouter en Sofie in Indonesie - Bali en Lombok
    ...op avontuur ...
    17-09-2006

De volgende 3 dagen verblijven op Gili Meno...
    Gezien we op dit eiland geen toegang hebben tot het internet zullen jullie moeten wachten tot we terug zijn

17-09-2006 om 00:00 geschreven door Wouter en Sofie vanuit Bali

16-09-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gili Trawangan - laatste dag
    Vandaag een dagje zonder al teveel inspanningen ... relaxen en genieten van de natuur ...
    We zullen dit eilandje zeker missen met z'n gezellige bars en restaurants ..
    We maken ons de bedenking of we er wel goed aan gedaan hebben dit kleine stukje paradijs te verlaten voor een desolaat stukje ongerepte natuur ...

16-09-2006 om 16:27 geschreven door Wouter en Sofie vanuit Bali

15-09-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gili Meno -
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag boottochtje ondernomen naar het nabij gelegen eiland  Gili Meno.
    Dit eilandje is het kleinste van de drie Gili Islands en telt ongeveer zo'n 300 inwoners.
    Dit uit zich in volledige stilte op het eiland en ongerepte stranden waar je  af en toe een kudde vee of verdwaalde geit tegenkomt.
    Op onze wandeling zijn we op een super gezellig huisje gestoten vlak aan het strand ... volledige nieuwbouw want wij dachten zelfs dat het nog niet voltooid was . De eigenaar verzekerde ons dat binnen 2 dagen al het werk erop zou zitten ... ook dus die deuren die nu nog op de grond lagen te wachten op een likje olie...
    Het meubilair is prachtig ... alles in teak ... hangmat op 1ste verdiep terras .. kortom een robinson gevoel
    We hebben besloten de maiden trip van dit huisje op onze naam te schrijven en trekken dus vanaf zondag 17/09/06 naar ons nieuwe verblijf...

Foto van ons eigen terrasje op het strand waar we kunnen relaxen en schuilen voor de te hete zon.

15-09-2006 om 00:00 geschreven door Wouter en Sofie vanuit Bali

14-09-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onderwaterwereld van de Gili-Islands
    Vandaag snorkeltocht  met haltes aan de beste koraalriffen van de Gili-Islands.
    Rond Gili Trawangen en Gili Air werden we getrakteerd op het wonderlijke kleurenpallet van visjes terwijl rond Gili Meno we konden snorkelen tussen de zeeschildpadden.
    Bij onze stop op Gili Air viel het op dat dit eiland veel rustiger was maar wel minder ontwikkeld ... er waren zeer weinig toeristen te bespeuren.

14-09-2006 om 16:01 geschreven door Wouter en Sofie vanuit Bali

13-09-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gili Trawangan - Relax
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Opstaan ... Ontbijt ... Lezen Jef Geeraerts Roman onder palmboom ... Relax ... Lunch ... Scrabble spelletje vanuit luie zetel .... enz ....
    De avond afgesloten met een rondrit rond het eiland Trawangan met paard en kar .... onderweg een stop om de zonsondergang te zien.
    Het bevalt ons hier wel !!!

13-09-2006 om 00:00 geschreven door Wouter en Sofie vanuit Bali

12-09-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gili Trawangan - Op verkenning

De Gili-Islands bestaan uit 3 eilanden : Gili Trawangan , Gili Meno en Gili Air.  Gili Trawangan is het grootste eiland en de PLace to Be voor jonge backpackers ( vnl duikers).
    Op de eilanden vind je geen gemotoriseerd verkeer, enige manier om er zich te verplaatsen is te voet , per fiets of met paard en kar (zie foto)
    Een echte verademing na het drukke verkeer van Bali.
    Het eiland ziet er overdag verlaten uit met parelwitte stranden , palmbomen en turquoise zee ... s'avonds  een gezellige Chill out plaats met veel gezellige restaurants en bars , allen op het strand gelegen ...
    Dagprogramma van vandaag : Opstaan ...Ontbijt ... Relax ...Verse Fruit Juice ... Relax ... Lunch ... Relax ...Douchen ... Dinner ... Cocktail ...Relax

12-09-2006 om 00:00 geschreven door Wouter en Sofie vanuit Bali

11-09-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Reisdagje : van Lovina naar Gili-islands

Om 09h00 pikt de PERAMA-shuttle bus ons op voor een busrit van ongeveer 4 uur naar het havenstadje Padang Bai.
    Een duits koppeltje vergezelt ons tijdens deze rit , waarbij we enkele reiservaringen uitwisselen. In Padang Bai nemen we de enige rechtstreekse boot tussen Bali en de Gili-Islands. We vermijden op deze manier een omweg via Lombok.
    De boottocht van ongeveer 5 uur levert ons naast enkele zieke medepassagiers ook de de unieke belevenis op van 2 walvissen te zien.
    Bij aankomst op Gili Trawangan gaan we rechtstreeks naar Blue Beach Bungalows , aangeraden door Lonely Planet.
    Op trips als deze zijn we onszelf dankbaar dat we voor de rugzakken gekozen hebben , met valiezen zou deze trip onmogelijk geweest zijn.
    Splinternieuwe houten bungalows met een zeer trendy en design openlucht badkamer ... volledig ons ding ..verkocht..
    Een vermoeiende dag die afgesloten wordt met een stevige nachtrust.

11-09-2006 om 00:00 geschreven door Wouter en Sofie vanuit Bali

10-09-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lovina - Dolphin Watching ...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vanmorgen werden we om 05h30 opgepikt in ons hotel voor een tripje naar de dolfijnen op zee.
    Onze vissersboot met kapitein Nyoman werd eerst volgens de Hindoe-traditie bezegend met wierook om goed geluk af te dwingen...
    Na een half uurtje op kruissnelheid richting volle zee, kwamen we de eerste dolfijnen tegemoet ..ze waren met 100-en in scholen....en na een tijdje begonnen er zelfs een paar de beste tuimelkunstjes boven te halen .... Na verschillende slechte kritieken gehoord te hebben over Sengiggi -  Lombok,hebben we besloten dit van ons reisschema te schrappen, en direct door te reizen naar de paradijselijke Gili  Islands ... morgen aldus een reisdagje van ongeveer 8 uur ...

To be continued ....

10-09-2006 om 00:00 geschreven door Wouter en Sofie vanuit Bali

09-09-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op weg naar Lovina ( Bratan meer)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag verlaten we Midden-Bali en zijn rijstvelden  om te vertrekken richting Lovina.
    Onderweg stoppen we voor een aantal interessante bezienswaardigheden.
    Stop 1 : Sayan Terrace om bikini op te halen die Sofie er laten liggen had. Halverwege naar Sayan rechtsomkeer naar hotel Ubud omdat Wouter de kluis vergeten leeg halen was.
    Stop 2 : Bratan Meer met mooie 17de eeuwse tempel  ( zie foto)
    Stop 3 : Gigit waterval ( 40 meter)
    Stop 4 : aankomst in hotel Aditya Lovina.

Bij aankomst in onze kamer bleek deze reeds bezet te zijn ... immers Mr. Kakkerlak was zich aan het voorbereiden om een lekker badje te nemen.
    Terug naar receptie ... zoiets dulden wij niet
    * 2de kamer + sorry =  opnieuw kakkerlak
    * 3de kamer + sorry sorry = opnieuw kakkerlak
    * 4de kamer was eindelijk een goede kamer.

Bleek dat wij een superior geboekt hadden maar die Pipo's probeerden ons telkens in een standard te steken hetgeen hen uiteindelijk niet gelukt is. We zitten nu in een verlopig kakkerlak vrije kamer...
    Lovina is vrij doods .... weinig toeristen op straat.
    We sluiten de avond af in een visrestaurantje aan zee met heerlijk klinkende namen op het menu maar of ze ook zo lekker waren zal je aan de Balinese versie van Ginger moeten vragen.
    Het roste poesje vond de vis in ieder geval overheerlijk en ligt nu te knorren op het strand ... alweer een goede daad verricht vandaag !

09-09-2006 om 00:00 geschreven door Wouter en Sofie vanuit Bali

08-09-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zonsopgang vanop vulkaan Agung Batur
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Om 2 uur 'snachts worden we opgepikt om de vulkan Agung Batur te beklimmen. ( 1717 meter)
    Vrij vermoeiende tocht : 3 stappen vooruit ... 2 terug naar beneden glijden ... maar eenmaal de top bereikt konden we genieten van een prachtig uitzicht op het kratermeer van de vulkaan bij volle maan.
    Een half uurtje later zonsopgang : Subliem !!
    Als ontbijt krijgen we bananen en eieren die gekookt worden in de stoomdampen die vrijkomen uit de rotsspleten. Spectaculair !

08-09-2006 om 00:00 geschreven door Wouter en Sofie vanuit Bali

07-09-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.UBUD - Mountain biking op het platteland
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag huren we 2 mountainbikes en besluitende streek per fiets te verkennen.
    We leren het echte Balineseleven kennen. Eerste halte aan schooltje, dat voorbereidingen aan het nemen is  voorde 'full-moon' dansvoorstellingen die deze avond plaatsvinden. Het wordt een lastige tocht met veel hellingen.
    Op onze fietsroute komen we heel wat authentieke dorpjes tegen met kunstenaars , schilders , houtsnijwerkers.
    'sMiddags lunchen en zwemmen we eventjes bij Sayng Terrace met prachtig uitzicht op de ravijn van de rivier Ayu.
    We besluiten af te dalen om de Ayung-vallei te volgen.
    Onderweg zien we een aantal luxe hotels oa. Four Seasons , die magnifiek uitzicht hebben op deze vallei. Gemiddelde kostprijs per kamer is niet voor ons budget ( +/- 400 USD/nacht).
    Gusti , een grappige plaatselijke boerenjongen begeleidt ons bij deze wandeltocht die we dan ook bedanken met een royale fooi.
    De avond wordt afgesloten in restaurant Lotus waar we een mooie dansvoorstelling in Ubud Water Palace bijwonen.
    Vroeg onder de lakens want  morgen wordt een zware dag.

07-09-2006 om 00:00 geschreven door Wouter en Sofie vanuit Bali

06-09-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ubud - Op stap in de rijstvelden ....

Deze morgen op zoek naar nieuwe verblijfplaats .....uiteindelijk gekozen voor hotelletje bij onze buurman...waarbij we ook vanuit onze kamer zicht op de rijstvelden hebben ... Deze middag het Water Palace  bezocht , prachtig gelegen nabij een lotusvijver ..en er in het nabijgelegen resto Lotus een snack gegeten...magnifieke locatie , met zicht op Water Palace, maar wel pricy ...
    Daarna de rijstvelden ingedoken , voor een stevige aanbevolen L.P.-wandeling van een 6-tal km ...de vergezichten van de felgroene rijstterrassen zijn moeilijk met woorden te beschrijven .. alle respect en bewondering voor de lokale boeren, die enkel met 2 handen,een spade en mes en een vernuftig irrigatiesysteem dergelijke plantages kunnen aanleggen. De lokale boeren waren supervriendelijk, en steeds bereid ons de verdere route te wijzen, wanneer de LP er eventjes naast zat ...Nomad kreeg opnieuw de voorkeur om heerlijke suggestie van de dag uit te proberen ...

06-09-2006 om 16:42 geschreven door Wouter en Sofie vanuit Bali

05-09-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ubud - Room with a view ...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag verlaten we het drukkere Kuta, en gaan we naar Ubud, artistieke plaats, gelegen middenin de rijstvelden ..Onze duplex-bungalow is  adembenemend mooi : 2 terrassen met zicht op de rijstvelden ,eigen jacuzzi in open lucht , hemelbed met zicht op rijstvelden ...we vragen onmiddellijk om enkele nachtjes bij te boeken. maar helaas is het hotel reeds fully booked voor de komende dagen ...dus op zoek naar een even idyllisch plaatsje ...We hebben in ieder geval ons hart verloren aan dit stukje ongerepte natuur, en besluiten hier een 4tal dagen te verblijven. We spenderen de namiddag op ons terrasje waar we de trips voor de komende dagen voorbereiden ...We sluiten af met een getipt restaurant via David en Eveline , genaamd NOMAD ; beslist een aanrader, we komen hier zeker nog terug ! Nu sluiten we af, om uitgebreid te genieten van onze jacuzzi in open lucht ...
    Wouter en Sofie vanuit Ubud ( 21u53)

05-09-2006 om 00:00 geschreven door Wouter en Sofie vanuit Bali

04-09-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cultuur opsnuiven ...Uluwatu ..Tanah Lot
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag gaan we de culturele tour op ..we maken een deal met privechauffeur Kadesh, die ons - na lang onderhandelen - voor 250.000 Ruppia ( 22 EUR) een volledige dag op sleeptouw neemt. Als eerste stopplaats kiezen we voor UluWatu, een beroemde tempel uit de 11de eeuw,spectaculair gelegen op een smalle klif boven de azuurblauwe golven en de witte branding van de Indische Oceaan. Bij het bezoeken van de tmpel werden we al snel afgeleid door een troep ondeugende apen ...en enkele minuten later kon Sofie dit in levende lijve ondervinden..De D&G zonnebril die in het haar zat, was sterk geliefd bij de aapjes ..Bijgevolg loopt er nu ergens in Bali een aapje met een hippe D&G zonnebril.. Sorry Leen, ik breng je wel een nieuwe mee ...
    Tweede halte : Jimbaran, een vissersdorpje waar je zelf je eigen verse vis uitkiest die vervolgens boven gloeiende  kokosnootschillen geroosterd wordt , en geserveerd wordt aan een tafeltje op strand , met idyllisch zicht op zee ...Heerlijk!
    We zetten onze trip verder langs Nusa Dua, een luxueuse badplaats van Zuid Bali, met magnifieke resorts>Als we de fenomenale prijzen zien voor de lunches zijn we al snel blij dat we in Kuta verblijven !
    De dag wordt afgesloten met een bezoek aan Tanah Lot , een tempel op een rots, midden in de golven .Een feeeriek beeld tijdens de zonsondergang ...Vermoeiende dag achter de rug, maar de moeite waard !!

04-09-2006 om 00:00 geschreven door Wouter en Sofie vanuit Bali

03-09-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kuta Beach - Relax, surfing ,shopping and nightlife
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag toegekomen in Kuta, Ramayana Hotel ... inderdaad magnifiek hotel* .... nogmaals bedankt , Mario
    Kuta is echt wel super ....gezellige bars, restaurantjes, shopping, surfing , beach ....leuke ambiance , met heel veel backpackers
    We hebben nu al beslist dat we op het einde van onze reis nog minimum 2 daagjes voor Kuta reserveren ( ipv het rustigere Sanur)
    Deze middag is Sofie de sportieve toer opgeaan , door eerst kennis te maken met de immense golven(2 meter) door te boardsurfen , en vervolgens 5 km langs de kustlijn te gaan lopen. Wouter daarentegen heeft gewoon op zijn lui gat gelegen...
    Daarnet superlekker gaan eten in Poppies op aanraden van Lonely Planet **, beste restaurant van Kuta , tuinrestaurant met candlelights en watervalletjes ... een aanrader !
    En daarenboven is alles spotgoedkoop ( een serieuze meevaller dus voor Sofie !) ..dus we laten ons eens goed verwennen !!

To be continued ...
    Sofie en Wouter vanuit Kuta om 22u20

* Evelien, we hebben onze kussenslopen nog niet nodig gehad, maar we zijn dan ook geen echte backpackers ...
    ** Joachim, dit adresje stond beslist niet in de GlobeTrotter ;o)

03-09-2006 om 00:00 geschreven door Wouter en Sofie vanuit Bali

02-09-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Legian verkennen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag stevige strandwandeling van Legian naar Kuta. Legian , de plek waar wij momenteel vertoeven is zowat de fall-out van de" Aussies met Kids"
    Kortom , in Legian is alles vrij relax en sluit zowat alles tegen 23h00. Niet echt de plek om na het eten
    nog een stapje te zetten in het bruisende nachtleven.

Aangekomen in Kuta hadden we al snel door dat hier alles wat intenser beleefd wordt ... Eveline en David hadden gelijk ...dus dit wordt beslist onze 2de stopplaats.
    Na enkele hotels bezocht te hebben , vielen we uiteindelijk op hotel Ramayana  ,op aanraden van mijn collega Mario...
    Eerste indruk ... mooi hotel maar ....expensive published pricing .... "ja,ja maar wij zijn vrienden van Mario De Cleen"  .... " oh Mister Mario friend " en die prijs werd opeens een talk-talk prijs... "same loom same plice as Mr.Mario , OK ? "  maw nog 1/3 vd prijs .... Thanks Mario !!! .... je bent echt overal gekend van Thailand tot in Bali

De avond afgesloten met spectaculaire zonsondergang , waarvoor elke dag rond 17u00 de stranden volstromen (met mensen) ....
    en een lekker restaurantje .... meer moet dat niet zijn ....

Tot blogs,

Wouter en Sofie vanuit Legian (om 23h08)

02-09-2006 om 00:00 geschreven door Wouter en Sofie vanuit Bali

01-09-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aangekomen !!!
    Folks,
    Vandaag 1 september toegekomen om 15 uur plaatselijke tijd, na een vermoeiende 20-uur durende trip !
    Voor de eerste dag hebben we gekozen voor een gezellig mooi hotelletje (
    www.courtyard-bali.com)
    in Legian .... en de fotos liegen er niet om .....een paar kilometers verwijderd van het drukkere Kuta ...
    Vandaag dus eventjes lekker gerelaxed aan het zwembad, wat lekkers gegeten, en strakjes
    vroeg onder de lakens. Morgen op verkenning naar Kuta ..
    Wordt vervolgd ....
    Sofie en Wouter

01-09-2006 om 00:00 geschreven door Wouter en Sofie vanuit Bali

28-08-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nog 2 nachtjes slapen ....

Allerliefste vriend(inn)en, collega's , kennissen en familie,

Nog 2 nachtjes slapen en we trekken erop uit voor 3 weekjes avontuur te Bali !!
    Om jullie ook een beetje te laten meegenieten, hebben we deze blog gecreeerd ...
    Het zou tof zijn indien jullie ook af en toe iets van het thuisfront laten horen via het guestbook of via een mailtje.

Tot horens,
    Sofie & Wouter

28-08-2006 om 00:00 geschreven door Wouter en Sofie vanuit Bali

• 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006

Laatste commentaren
  • informatie (Anne Marie Ververs)
        op Ubud - Room with a view ...
  • toeval? (ferket sofie en vriend wouter!)
        op Lovina - Dolphin Watching ...
  • Hallo Woutje en Sofie (thuisfront Ferket)
        op Gili Meno
  • nieuws van de mama zelve (Sara Goossens )
  • Mama op rust (Werbrouck Kiara)