• aankomst bourg d'oisan
  • start laatste dag
  • einde dag 6
  • de gekken zijn er

op weg naar alpen d'huez

08-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.aankomst bourg d'oisan
    Zoals jullie al eerder gelezen hebben hebben we ons doel bereikt. De aankomst aan de voet van Alpen d'huez. Ja daar nog oprijden mee onze koga's zagen we echt niet meer zitten. Onze fietsjes hebben deze tocht weer prima doorstaan. Weer geen technisch probleem gehad en geen lekke band. Hopelijk recupperen wij ook goed van deze tocht en misschien volgend jaar iets anders he. Onze taxi is inmiddels gearriveerd . Nu camping zoeken en dan gezellig wat eten in het dorpje. Dank ook bij deze voor Pieter die ons is komen halen en aan Zoetie da wij deze week konden gaan fietsen. Kriske en Pelle

08-09-2012 om 20:43 geschreven door woew

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.boven op de glandon
    Ja we kwamen dus boven na een geweldige inspanning. We hadden het gehaald en nu was het nog bergaf met halverwege de afdaling nog een pittig klimmetje van 2km ertussen. Ma eerst nog wa eten in de chalet van de Glandon. We kozen voor de fishermen menu. Toch beetje gezond he. Het heeft toch wel iets daar op het terras zitten met zicht op de fietsers die daar allemaal zwoegen om boven te komen. Ondertussen wel eens informeren of de taxi al in de buurt was . Tegen een uur of 2 klaar om de laatste kilometers af te leggen.

08-09-2012 om 20:41 geschreven door woew

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.start laatste dag
    Zoals dus eerder vermeld. De Glandon lag op ons te wachten. We hadden het ons gepermiteerd om wa langer te slapen na de lange rit van gisteren. Ontbijtje genomen in het hotel en dan ons klaar gemaakt voor de koniginnerit. De paaltjes langsheen de weg vertelde ons de nog af te leggen afstand tot de top en het gemiddelde stijgings percentage. Het zou ne klim worden van 20km. Onderweg werden we meermaals gepasserd door landgenoten die zich afvroegen hoe dat wij ooit gingen bovenkomen met onze zwaar beladen koga's. Ja 45kg fiets en bagage. Er werd onderweg meermaals gestopt voor te rusten en wa foto's te nemen. Het zou een lange tocht worden tot de tocht. We deden er meer dan 3h over ma we haalden het.

08-09-2012 om 18:32 geschreven door woew

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.einde dag 6
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Einde van de eerste alpen dag was weer de moeite. We hadden de kmilometers in de alpen redelijk goed verteerd en rond de 140km vonden we het tijd om wat de gaan zoeken om te overnachten. We kwamen al eerst een supermarkt tegen en besloten om eerst wat inkopen te doen zodat we al eten hadden. Daar vroegen we waar er eventueel een kamping was te vinden. Die was er op 10km afstand werd ons gezegd. Dus wij weg met de nodige proviand . Die 10km bleken achteraf er 16 te zijn en de camping die bleek helemaal verlaten buiten een paar woonwagens van zigeuners. Er was wel water en electriciteit maar we vonden het toch te gevaarlijk om er onze tentjes op te slaan. Ah zei de pelle, daar is nog een hotelletje, pech , ook verlaten. Het was nu al weer bijna 8 h en de avond viel snel, dus wa nu. Geen camping in de buurt, wel een etappe hotel op 6km afstand. Dus lichtjes van onze koga op en wij weer verder. Omstreeks 20.25h arriveerde we er. Er was nog plaats en wij konden zelfs onze fietsjes wegzetten in een zaaltje. Oef dus. Dan hebben we ons eten maar gekookt in onze kamer. Dit had wel het gevolg dat deze etappe de langst van allemaal werd met 171km. Maar langs de andere kant dat waren er morgen weer een heleboel minder. De col de Glandon wachte immers op ons met een hoogte van boven de 1900m en we zaten nu ma op 400m. Het zou een zware dag worden.

08-09-2012 om 17:43 geschreven door woew

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de gekken zijn er
    Na 960km en 12500 hoogte meters zijn de gekken gearriveerd aan de voet van alpen d'huez. Verslag volgt straks. Nu eerst een frisse pint. Schol

08-09-2012 om 15:41 geschreven door woew

07-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.einde dag 5
    We naderde dus met rasse schreden Geneve. Dat bleek toch niet voor vandaag te worden en we stopte in een stadje net ervoor, Nyon. Om daar binnen te komen stond er kilometers file. Al geluk dat wij met de fiets waren. Eenmaal het rode licht voorbij was ook de file weg en we zochten ons een hotelletje in het centrum. Hotels des alpes leek ons perfect ook omdat we ernaar op weg zijn. Daar genoten we van een verdiende douche en een frisse pint, ma da waren er meer dan 1.

07-09-2012 om 20:22 geschreven door woew

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.etenstijd in de gorge
    De magen begonnen te knorren en waar is het nu mooier om te eten dan in de gorge. We kozen een muurtje uit en installeerde ons daar om te eten. De Pelle die vond het nu toch wel tijd om de makreel in tomatensaus op te eten die hij al 4 dagen meesleurde. Zo gezegd zo gedaan, en daarbij nog wat kaasjes en we konden weer verder. Het was een leuke beklimming met vele recuperatie stukken in. We reden langsheen een riviertje wel een 20 tal km lang. Echte leuk de zon werd steeds warmer en het was er leuk fietsen in de schaduw en het water dat wat koelte gaf. Eenmaal de gorge uit werd het vollop zon en wa klimmen. We vonden zelfs nog de tijd om wa verder te klimmen dan gepland. Oeps verkeerd gereden en weer 3km terug. We moeten toch zien dat we aan ons kilometers komen he. Nu volgt een leuke afdaling en tijd om snel gaan te shoppen want onze voorraad drinken slinkt snel met zo een weer. Pelle laat intussen de gps zijn werk doen en die geeft nog 185km tot in alpen d euz. Pff en dit op nog een dag en half. Zal dit wel goe komen?

07-09-2012 om 00:00 geschreven door woew

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dag 6
    Lekker geslapen in een bedje in hotel des alpes in Nyon. Wekker gezet 6.45h , wa verfrist en lekker gaan ontbijten. Het vertrek was gepland om 8h. De aanloop zou eens niet een klim worden maar rustig langsheen het Lac leman tot in Geneve. We moesten Geneve helemaal doorkruisen, benieuwd wat dit ging geven in de ochtendspits. Eerst nog even tijd voor ne pitsstop. We denken dat de banden van onze kogas niet hard genoeg stonden. Jaja inderdaad, er mocht wel een 2tal kg bij. Nu bolde mijne fiets precies 2 keer zo goe. Nu verder tot Geneve centrum. Al bij al viel het verkeer heel goe mee en waren we er redelijk snel door. Toch nog even de tijd genomen om daar waar de Rhone ontspringt uit het meerr wat foto's te nemen. Dan verder richting Frankrijk voor dat je het weet ben je de grens over. Even omhoog klimmen nu waar de eerste alpentoppen zich aankondigde. We waren nu een 40 tal km ver. Even wat licht oplopende wegen en dan klaar voor de eerste seriueze klim van de dag. De gorge de eveaux omhoog , een mooie klim langsheen een rivier tussen de steile bergwanden door.

07-09-2012 om 00:00 geschreven door woew

06-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verder verloop 5de dag.
    Dus wij verder naar Zwitserland. Eerst nog een leuke afdaling , ma dan een klim tot 1100m om de grens over te steken. Na een 60 tal km overschrijden we de grens en laten we Frankrijk even achter ons. Het is leuk om het verschil direct te merken tussen de beide landen. Het wa nonchalante Frankrijk met daarentegen het propere en groene Zwitserland. Het contrast was wel erg groot op een paar kilometers afstand. De etappe ging verder, met het doorkruisen van een mooi dal en gevolgd door wat wegen die op en neer gaan. Best leuk om te fietsen. Na 80 km was het terug tijd om wat te eten. Daar vonden we een leuk bankje voor . Daarna weeral een klim tot op 1200m , de hoogste van de dag en nu zou het licht dalend moeten worden richting het meer van Geneve. We moeten zeggen, de eertse 15km waren redelijk steil bergaf en dan ging het geleidelijk naar beneden met een windje in de rug, met af een toe een licht klimmetje omhoog. Een perfect parkoer om wat kilometers te maken.

06-09-2012 om 00:00 geschreven door woew

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vertrek 5de dag
    Na de lange dag van gisteren, waar we dan s avonds toch nog een kamping gevonden hadden gingen we nu toch uitslapen tot 8h. We waren trouwens nog laat in de weer geweest om onze kleren te wassen en te drogen. Trouwens de receptie van de kamping was ma pas open om 9h en daartegen zouden we wel ontbeten hebben en alles ingepakt hebben. Fout dus want toen we aan de receptie kwamen was het 9.30h. Wa nu gedaan. Wachten gingen we ni doen dus een briefje geschreven en geld gedropt in de brievenbus. En weg waren we. Ja en het was weer zoals de vorige dagen, beginnen met klimmen. Het weer was wel wat bewolkt en we dachten dat we wel is gingen nat worden vandaag. Niet dus de zon is er later doorgekomen en het was weer veel te heet volgens de Pelle. We fietsen nu in de Jura net langs de Zwitserse grens die we later op de dag zullen oversteken. Tegen een uur of 10 was het tijd om inkopen te gaan doen. Snel even een carfour binnen om wat brood en beleg en drank te voorzien. Ja snel dat was toch buiten de kassierster gerekend. Het ging ma niet vooruit. Dan wa later een bankje gezocht in het zonnetje en uit de wind en ons ontbijt genomen. Dan verder richting zwitserse grens .

06-09-2012 om 00:00 geschreven door woew