Foto
Inhoud blog
  • Finale + laatste avond
  • Geslaagd wk
  • de rit naar de overwinning
  • Winnaar halve finale!
  • EERSTE (!!!) in vijfde manche
    Zoeken in blog

    Foto
    Met dank aan mijn sponsors! Ook U bent welkom!
  • Vandenbroucke Tegels
  • Let's Connect
  • website VDBracing
  • WK Kart Indoor 2013
    Aarhus - Denemarken
    25-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VICTORY!
    Gisteren hadden we 2 races van 30 minuten. Voor de eerste race kwalificeerde ik als 8e. Tijdens de race kon ik 1 plaats goed maken. Alleen bij de pit ging het mis ik dacht dat de persoon voor mij ook die pit inging maar dat deed hij niet. Dus ik tikte hem rond. Gelukkig zei de wedstrijdleiding dat dit een race incident was.

    De volgende race ging volledig mis. Ik kwalificeerde als 9e en besloot om direct de pit ingaan. Ik had geen verkeer voor mij en kon gewoon lekker rondrijden. Tot dat ik achterligger tegen kwam die onnodig begon te verdedigen. Ik verloor kostbare seconden. Toen de anderen hun stop maakten zag ik dat ik er nog goed voorstond ik lag 7e maar ik werd 2 keer geduwd door een persoon en verloor 4 plaatsen. Ik eindigde dan ook als elfde. Een race om snel te vergeten.

    De halve finale begon al goed vanaf de loting. Ik had kart nr 34 en ik wist dat dit een goede kart was. Ik kwalificeerde als 6e maar wist dat ik gemiddelde sneller was. Al in de eerste ronde kon ik 3 plaatsen goed maken. Ik reed weg van de vierde maar kon de twee leiders niet volgen. Toen ik twee achterliggers zag besloot ik te pitten. Dit bleek een slimme zet want die zelfde twee botsten op elkaar en veroorzaakten zo een rode vlag. Hierdoor kwam er een herstart die het hele veld weer samen bracht. Het beste was dat de 2 leiders van de race nog niet hadden gestopt. Met nog 10 minuten op de klok bij de herstart kwamen de 2 leiders in de pit.

    Hierdoor kwam ik aan de leiding. Ik kwam als eerste over de finish! P1 in de halve finale!

    Mijn WK kan niet meer stuk. Ik sta nu 6e algemeen!

    Tot morgen want dan is er de finale!
    Guillaume











    25-07-2013 om 00:00 geschreven door Guillaume  


    24-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Donderdag 25 Juli op Radio 2 West-Vlaanderen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Donderdag 25/7 omstreeks 6u50 interview met mijn op Radio 2 West-Vlaanderen.
    Lees hieronder :

     
    We hebben uw zoon kunnen interviewen. En normaal gezien wordt dit interview uitgezonden in het programma Start Je Dag (Radio 2 West-Vlaanderen FM 100.1) omstreeks tien voor zeven morgen.
     
    Veel succes voor u beiden ! 
     

    Radio 2 West-Vlaanderen



    Ook op mijn FACEBOOK foto's van mij in actie op het WK 


    24-07-2013 om 14:17 geschreven door Guillaume  


    Tags:guillaume,vandenbroucke,radio2,west,vlaanderren,interview
    23-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VOLG DE RACES LIVE
    KLIK HIER EN VOLG LIVE DE RACES LIVE

    Tem vrijdag om 9u en 16u

    Cross fingers!

    Bijlagen:
    http://www.racehall.com/live-fra-banen   

    23-07-2013 om 15:24 geschreven door Guillaume  


    Tags:WK,kart,WKC,Arhus,live,results,Guillaume,Vandenbroucke,vdbracing
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 11&12 : RACE 1 & 2
    Gisteren hadden we een vrije dag want alleen de overall class kwam in actie. Dus was het eigenlijk maar wachten. De mensen uit ons huis haalden uiteindelijk 3 podia's! Knap! 's Avonds vroeg naar bed want we moesten al om 6:45 weer op.

    Vandaag was de grote dag! Eindelijk ging ik racen. Ik had nog niets van stress gevoeld maar na de briefing was deze er plots wel. De kwalificatie voor mij ging niet van een leien dakje. Ik ging de baan op en wou in een van de laatste bochten insturen maar ik was helemaal vergeten dat het circuit op 2 plaatsen was veranderd. Uiteindelijk kwalificeerde ik op een negende plaats. 

    Al in de opwarmronde werden er tikken uitgedeeld achter mij. Hierdoor begon iedereen gestresst aan de start wat leidde tot een valse start. De 2 start was beter maar na een paar bochten verloor ik al een paar plaatsen doordat ik door iemand vol werd aangereden. Ik was echt boos en stapelde de fouten op. Ik besloot om mijn pitstop te maken. Deze verliep perfect. Hierna begon ik beter te rijden. Alleen was de kloof met het groepje voor mij iets te groot. Ik eindigde als 11e.

    In de 2e race wou ik top 10 halen. De kwalificatie ging best wel goed. Ik kwalificeerde weer als 9e. Bij de start was er gelijk geduw en getrek waar ik kon van profiteren. Ik won 3 plaatsen en even later kon ik voorbij Rico. Ik reed een grote kloof dicht op Kandborg maar toen ik eindelijk bij hem was ging hij onmiddeldelijk de pit in. Een ronde later ging ik ook direct de pit in maar ik verloor enkele (belangrijke) seconden door een misverstand met de lollypopman. Uiteindelijk kwam ik achter Lorenzo en Kandborg weer op de baan maar ik lag voor Lorenzo want die moest nog pitten. Ik haalde al snel Lorenzo in en kon weer het kloofje dichtrijden op Kandborg maar dan werd er afgevald!

    Jammer P4 zat er zeker in. Maar ja,  wat moet ik nu klagen. In mijn 2e wedstrijd op het WK direct 5e! Geweldig gevoel!

    Hopelijk blijven de resultaten in stijgende lijn.
    Tot morgen!
    Guillaume

    23-07-2013 om 00:00 geschreven door Guillaume  


    Tags:guillaume, wk, kart,wkc, arhus, VDBracing,Vandenbroucke, juniors,2013
    21-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.België wint nationscup
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het Belgische Team won zonet de Nations Cup.
    Team Holland, werd ondanks veel tegenslag knap derde

    Proficiat!

    ART Team Brask (bluestar) Mathias Grooten, Robin borremans, Giorgio Pantano en Gregory laporte

    Team Holland Ruben Boutens, Corne snoep, Mats De Jong en Marcel kouijzer

    21-07-2013 om 22:27 geschreven door Guillaume  


    Tags:Nations,cup, wk, kart, arhus,2013, blue, start, vdbracing
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog enkele foto's op de Facebookpagina
    Klik op de afbeelding om de link te volgen KLIK hier  voor nog meer foto's tijdens de trainingen!

    21-07-2013 om 09:34 geschreven door Guillaume  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 10 - Oefenwedstrijd
    Vandaag was het Nations' Cup, eigenlijk de officiële start van het WK. Dit is een endurance race van zes uur. Van het huis waar ik verblijf deden er 2 teams mee. Team Holland werdt knap 3e en het andere team respectievelijk 14e. Voor mij was het eerder saai. Alleen de start en het einde waren spannend. In het midden van de race ben ik zelfs in slaap gevallen. 

    Na de race was het tijd voor de eerste oefenrace. De kwalificatie verliep niet echt goed want ik werd opgehouden door tragere rijders. Ik reed toch naar een mooie zesde tijd. Bij de (stilstaande) start verloor ik direct vier plaatsen doordat ik op mijn rem moest om contact te vermijden. Ik kon terugvechten maar er werd naar mijn zin veel te veel geduwd. Ik werd redelijk boos in mijn kart. Op het einde kon ik nog Sam (3e in BRKC) voorbij. Ik eindigde 6e. Het gevoel is goed, en met een beter kartje zit er waarschijnlijk iets meer in.

    Morgen gaan we karten op de andere kartbaan in Aarhus.

    Tot morgen!
    Guillaume

    21-07-2013 om 00:00 geschreven door Guillaume  


    20-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 9 - Morgen racen
    Vandaag zijn weer om 11 uur naar de kartbaan gegaan. Ik ben begonnen met 3 heats die zeer goed gingen telkens top 5. In de namiddag heb ik dan nog 2 heats gereden in tegengestelde richting. Het ziet er wel goed uit na alle trainingen. Ik zit er goed bij maar alles zal afhangen van de karts. Vooral presteren met slechte karts zal zeer belangrijk zijn.

    Morgen ga ik kijken naar de nations cup waar ik voor Team Holland van Ruben, Corne, Marcel en Mats zal supporteren maar ook voor het team van Annelien, Nick, Rutger en Bjorn. Daarna is er een clubrace waar ik zal aan deelnemen. Hopelijk haal ik daar een top 5. Dat zou een goede voorbereiding zijn voor het WK dat pas dinsdag begint.

    's Avonds was er weer een BBQ en  een wedstrijd poker. Nu ga ik vlug slapen want morgen wil ik het maximum eruit halen.

    Tot morgen!
    Guillaume

    20-07-2013 om 23:58 geschreven door Guillaume  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 8: Wanneer eens een topkart?
    Vandaag heb ik 5 heats getraind. 
    Het grootste deel van de junioren waren al aanwezig aangezien het WK al dinsdag start.

    Het was leuk om te zien dat ik met zowel mindere en middelmatige kart de top kon volgen. Ik heb nog altijd geen enkele van de topkarts kunnen besturen.
    Na de karting zijn we naar het beste restaurant van Denemarken geweest McDonalds ;). 
    Eindelijk nog eens frietjes gegeten wat smaakten ze lekker.

    Daarna hebben naar de avondetappe gekeken en hebben we ook wat gepoold.

    Morgen is het de laatste trainingsdag. Ik zal proberen het beste uit elke kart te halen. 

    Guillaume

    20-07-2013 om 19:09 geschreven door Guillaume  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog enkele foto's
    Geniet mee!













    20-07-2013 om 00:45 geschreven door Guillaume  


    Tags:Guillaume, VDBracing, Vandenbroucke, oefenen, wk, wkc, arhus
    19-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Artikel in Kortrijks Handelsblad 19/7
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Dit artikel verscheen vandaag in het Kortrijks Handelsblad

    Druk op de bijlage om een grotere versie te lezen

    Bijlagen:
    artikel kortrijk handelsblad.jpg (1.2 MB)   

    19-07-2013 om 00:00 geschreven door Guillaume  


    Tags:guillaume,vandenbroucke,kortrijks,krant, van,west, vlaanderen,handelsblad,wk,arhus,aarhus,wkc,denemarken,pers
    18-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 7 - Tegengestelde richting
    Vandaag ging we pas om 11u naar de baan. Daar aangekomen gingen we direct een heat van 20 minuten rijden het probleem was dat er weer veel amateurs op de baan waren die ons elk bocht hinderden hierdoor had ik amper vrije ronden. 

    De sessie hierna ging ik voor het eerst met mijn rivaal antoine op de baan. Wij kennen elkaar al lang maar nog nooit hadden we echt een race tegen elkaar gereden. Tijdens het WK zal hij voor mij een richtpunt zijn. De sessie ging wel redelijk en de snelheid zat er goed in.

    De derde sessie werd in tegengestelde richting gereden maar deze sessie ging super slecht de kart was niet vooruit te krijgen. Ted kwam me zelf voorbij in het midden van het rechtstuk iets wat normaal nooit kan. 

    Omdat het niet lekker ging met de amateurs die ook op de baan zaten besloten we 's avonds nog eens terug te komen. De eerste heat van de avond ging goed ik was lekker constant en kon goed een snelle tijd neerzetten.

    De laatste sessie gingen we samen met Ruben Boutens (Senior) en Giovanni (Wereldkampioen bij de Junioren 2012) op de baan. De tijden waren heel close en ik sloot de dag af met een goed gevoel.

    Toen we thuis kwamen heb ik me direct gedoucht en dan hebben we nog de film "Shuters Island" gekeken. 

    Tot morgen!
    Guillaume

    18-07-2013 om 22:56 geschreven door Guillaume  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 6 - Stints trainen
    Normaal gezien ging ik pas om 10u opstaan maar door een misverstand maakte Annelien mij al wakker om 9u....
    Dan heb ik mij dan maar vlug klaargemaakt en broodjes klaargemaakt voor op de kartbaan.

    Ik moest wachten tot 12 uur voor we voor konden trainen. Alleen Ted en ik waren op de baan, we besloten om stints te trainen van 30 en 20 minuten. Het probleem was dat er ook 16 amateurs op de baan zaten. Dus de eerste 10 minuten was het bijna onmogelijk om een deftige ronde te rijden. Maar daarna konden Ted en ik perfect trainen. Ik reed mijn beste tijd op de baan en Ted ook. 

    De sessie daarna reden we 20 minuten en wisselden we van kart. Nu was Ted 7 honderste sneller dan mij en ik was in die zelfde kart 1 tiende sneller. De laatste heat kwam er nog een topper bij in onze heat ene Porto maar die kon het tempo van Ted en mij niet volgen!

    Tot we thuis kwamen hebben we gebarbecued en daarna hebben we pingpong gespeeld. Anderen zijn dan nog uit geweest maar ik ben gewoon gaan slapen. Morgen gaan we waarschijnlijk weer stints trainen!

    Tot dan!
    Guillaume

    18-07-2013 om 08:55 geschreven door Guillaume  


    17-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onboard in Racehall Arhus
    Geniet mee met een rondje op het circuit, gefilmd met mijn GoPro

    Bijlagen:
    https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=8reCsJtzl60   

    17-07-2013 om 11:32 geschreven door Guillaume  


    Tags:Guillaume,Vandenbroucke,wkc,onboard,gopro,arhus
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sfeerfoto's
    Klik op de afbeelding om de link te volgen KLIK HIER en geniet mee van enkele sfeerfoto's

    17-07-2013 om 11:05 geschreven door Guillaume  


    Tags:guillaume,vandenbroucke,wkc,wk,kart,indoor,aarhus,sfeerbeelden
    16-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.enkele foto's van tijdens de vrije oefeningen






    16-07-2013 om 19:22 geschreven door Guillaume  


    Tags:Guillaume, VDBracing, Vandenbroucke, oefenen, wk, wkc, arhus
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Countdown naar de start WKC
    Klik op de afbeelding om de link te volgen KLIK hier voor de countdown naar het WKC (World Kart Championship)

    Ook kan kan U hier de trainingsuren zien, maar ook waarom sponsoring zo noodzakelijk was.

    Met deze nogmaals dank aan iedereen, die me op gelijk welk manier ook gesteund heeft!

    16-07-2013 om 09:35 geschreven door Guillaume  


    Tags:countdown,WKC,arhus,Guillaume,Vandenbroucke,vdbracing,lets,connect,tegels,rvshots
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het circuit
    Hier een impressie van het circuit!
    alook een foto met enkel deelnemers





    16-07-2013 om 09:20 geschreven door Guillaume  


    Tags:circuit,wkc,aarhus,wk,kart,indoor,2013,arhus,Guilluame,Vandenbroucke,ruther,vanhee
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 5 - Onduidelijkheid...
    Vandaag ging we voor de 2e keer naar de kartbaan. Ik had besloten om samen met Ted 4 heats te trainen. De eerste 2 heats gingen super slecht want ik was bijna een seconde trager dan de andere op de baan. Dit toonde nog eens duidelijk het kartverschil want in de volgende heat zat ik nog maar 1 tiende van de eerste. In de laatste heat gingen alle juniors op de baan die al in Denemarken zijn. Ik reed de 2e tijd maar alles zat binnen een tiende maar ik had wel de beste gemiddelde tijd. Dat zal tijdens de races ongetwijfeld een belangrijke factor zijn.

    Na de trainingen ben ik met Ted en zijn ouders wat gaan eten in Subway. Na het lekkere broodje hebben wat rondgekeken in Aarhus centrum. Het weer was perfect! Niet te warm maar ook niet te koud. Toen we thuis kwamen gingen we eerst wat rusten en daarna gingen we lekker Indisch eten. Na de maaltijd was er weer de (gebruikelijke) pokerwedstrijd die ik won! Ik ging aan de haal met de hoofdprijs van 110 kronen ( ongeveer 14 euro) ten koste van Annelien.

    Daarna hebben we gekaart en bijgepraat over de trainingen en andere dingen. Nu ga ik nog even een film kijken en dan weer naar bed want
    morgen mogen we alweer trainen!

    Tot morgen!
    Guillaume

    16-07-2013 om 00:00 geschreven door Guillaume  


    15-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 4 - eerste training
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag zijn we eindelijk naar het circuit gegaan. Het was gepland dat wij pas om 12u konden beginnen met rijden maar aangezien de seniors het niet eens konden komen met de circuitleiding over de prijs mochten de juniors eerst. 

    In de eerste heat ging ik de baan verkennen en dat ging redelijk vlot. Ik had de 2e tijd van de 3 juniors die er al eerder hadden getraind. Het leuke was dat we alle 3 binnen dezelfde tiende zaten. In de 2e heat ging ik direct wat vlotter en kon ik wat vechten met Ted. Die heat heb ik ook mijn snelste tijd gereden en weer was ik 2e. De laatste heat werd het duidelijk dat de verschillen tussen de karts wel groot zijn. De ene kart heeft een grote topsnelheid maar weinig grip of juist omgekeerd. Wederom een 2e plaats maar wat vooral bleef hangen was het verschil tussen de karts. Hopelijk wordt dit beter naarmate het WK nadert.

    Later op de dag werd mijn tijd nog verbroken door 1 iemand maar als je weet dat deze persoon al 14 heats had getraind...
    's Middags hebben we hotdogs gegeten, daarna hebben we een film gekeken en wat op de Wii gespeeld. 

    Na het avondeten hebben we weer zoals gisteren gepokerd, deze keer viel ik net naast het prijzengeld (3e). Nick ging er met de hoofdprijs van door. Nu snel gaan slapen want morgen gaan we alweer gaan trainen.

    Tot morgen!
    Guillaume

    15-07-2013 om 00:00 geschreven door Guillaume  


    Tags:guillaume,wkc,argus,eerste,training

    Foto

    Archief per week
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 11/03-17/03 2013

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !




    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs