Inhoud blog
  • De laatste?????
  • Wat later als gebruikelijk.
  • Het was geweldig.
  • Herinneringen zijn niet altijd makkelijk.
  • Een weekje met wat pijntjes.
  • afscheid van de chirurg.
  • Belangrijk is om posief te blijven.
  • Rustig weekje
  • Het was toppie
  • Een week van blijdschap maar ook met een traan.
  • Waarschijnlijk een mooie reis in het verschiet
  • Spanning voor controle blijft nog wel even.
  • Morgen meer nieuws
  • een week vol genieten.
  • Een normale maar drukke week.
  • Soms zijn er kuilen in de weg.
  • We zijn de weg ingeslagen richting finish.
  • Een gezond 2011
  • Mooie witte Kerst
  • Een emotionele week
  • Dan weer blij, dan weer triest.
  • En nu werken aan de geestelijke gezondheid.
  • Het was genieten.
  • Druk weekje.
  • Hoogmoed komt voor de val.
  • Alles gaat zijn gangetje
  • Weer een succesje geboekt.
  • Wat is het leven soms wreed.
  • Yes, I did't
  • Het gaat goed.
    Zoeken in blog

    Na 49 jaar het 2e gevecht tegen kanker

    14-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spanning voor controle blijft nog wel even.

    Hoe verder de week vorderde nam de spanning toe. Had gehoopt dat dit langzaam beter zou worden.
    Maar nee dus.
    Woensdag naar de huisarts geweest om bloed te laten prikken. Hij heeft gelijk naar mijn keel gekeken, de schimmelinfectie was verdwenen.
    De uitslag van het bloed kon ik vrijdag op komen halen om deze maandag mee te nemen naar hetziekenhuis.
    Toen ik de uitslag kwam ophalen vertelde de huisarts dat de cholesterol licht was verhoogt maar het was niets om mij zorgen om te maken. De rest van de uitslag zouden ze in het ziekenhuis met mij bespreken vertelde hij.
    Nu heb ik al verschillende malen de uitslag van het bloed mee gehad. Vooral omdat er de uitslagen van de laatste vier onderzoeken op staan en de minimum en maximum waarde kon ik al wat dingen bekijken. Alles zag er goed uit behalve de gamma GT van mijn lever. Deze was nu voor de derde maand oprij veel te hoog, namelijk 800% hoger als de opgegeven maximale waarden.
    Dit zorgde bij mij toch wel voor enige onrust. De huisarts had 2 maanden geleden verteld dat dit normaal was na de operatie die ik heb ondergaan, maar dat dit iedere maand zou verbeteren.
    Helaas dus na drie maanden nog steeds veel te hoog.
    Ik kan je vertellen dat ik mij voor mijn gezin groot heb gehouden, maar van binnen was ik een vat vol onrust. Het leek dan ook dat de uren van het weekend geen zestig maar honderd twintig minuten duurden. Ben dus vandaag vol spanning, samen met Alméra, naar het ziekenhuis gegaan.
    Dr. Harlet vroeg hoe het ging en bekeek toen de bloedwaardes. Ik vertelde hem dat de hoge waarden van mijn leverfunctie mij erg ongerust maken.
    Hij vertelde ons toen dat dit echt niets was om mij zorgen om te maken. Gezien wat er allemaal met mijn lichaam is gebeurd is het volkomen begrijpelijk dat ik voor bepaalde functie van mijn lichaam andere waarden heb als een gezond iemand waar alles nog inzit.
    En gezien de tonnen antibiotica, zoals Dr. Harlet dat noemde, is er veel vernietigd en van slag in mijn lichaam. Dit zal nog vele maanden duren voor alles wat zich nog kan herstellen is hersteld.
    Gezien na alles wat er is gebeurt ben ik al een heel eind op weg, veel verder als dat alle artsen die bij mij betrokken zijn hadden verwacht. Door mijn wilskracht, maar vooral door de steun van mijn gezin heb ik veel hindernissen tegelijk genomen. Dus moet ik ook wat geduldiger zijn als het niet zo snel gaat als ik wil. Maar zoals Dr. Harlet zegt, tel de zegeningen die je nu al in korte tijd heb bereikt.
    Nadat hij mij verder had onderzocht kreeg ik toch een flinke dreun te verwerken. Harlet vertelde aan Alméra dat ik met zon buik vol littekens, waarvan enkele lelijke nooit meer in aanmerking zou komen om Mister World te worden. Dit kwam hard aan, weer een droom in duigen.
    Omdat ook mijn darmen nog geregeld van slag zijn heb ik nog een intern onderzoek gehad. Volgens Harlet zagen de darmen er best goed uit, maar hij heeft toch medicijnen meegegeven om de darmflora wat te helpen.
    Volgende week woensdag maken ze een scan van mijn buik, dit om te kijken hoe alles er na bijna vijf maanden van binnen uitziet.
    Dus ben toch wat geruster naar huis gegaan. Buiten de grote tegenvaller van het niet meer in aanmerking komen voor Mister World is alles toch goed. Hopelijk is de scan volgende week ook in orde.

    Van uit een ontspannen Minderhout tot a.s. zondag.

    14-02-2011 om 22:09 geschreven door Winy Knippen  


    13-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Morgen meer nieuws
    Omdat ik morgen voor een spannende controle naar het ziekenhuis moet, volgt er morgen meer op de blog.

    13-02-2011 om 20:41 geschreven door Winy Knippen  


    06-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.een week vol genieten.

    Omdat Alméra een weekje vrij was hebben we allemaal leuke dingen gedaan.

    We zijn wezen wandelen, hebben gefietst en geshopt en natuurlijk op zijn tijd een cafeetje bezocht.

    Het was een week volop genieten. Een week zonder gaten en kuilen maar mooi asfalt.

    Beide genieten we meer van elkaar, maar ook van de dagelijkse kleine dingen die op ons pad komen.

    Natuurlijk heb wij ook wel onze moeilijke momenten. We maken ons daar minder druk om als vroeger, we kijken dan snel weer naar de mooie dingen.

    Niet dat we probleempjes of tegenvallers uit de weggaan, maar we maken er veel minder een discussiepunt van.  We nemen het zoals het is en proberen er de positieve dingen uit te halen.

     

    Gisteren zijn we met onze vroegere overbuurvrouw en haar zoon, zijn vriendin en onze oudste zoon wezen uiteten. Alméra en onze Nicky hadden haar mee geholpen bij de verhuizing. Vandaar dit etentje om te bedanken.

    Nadat we lekker gegeten hadden zijn we nog even de kroeg in gegaan. Iets wat we al jaren niet meer gedaan hadden. We voelden ons weer jong. Om 23.00 uur zijn we maar huis gegaan, mijn kaarsje was toen opgebrand.

     

    Het was dus een mooie en gezellige week. Tot volgende week zondag.

     

    06-02-2011 om 21:04 geschreven door Winy Knippen  


    30-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een normale maar drukke week.

    Maandag moest Alméra voor haar werk naar een cursus die ging over doodgaan. Dat was op dit moment, na wat wij de laatste maanden hebben meegemaakt, niet het juiste moment voor haar. Toen ze thuis kwam liet ze haar emoties even de vrijloop. Heb haar natuurlijk daarbij ondersteund. We hebben samen even gepraat, waarna het slechte gevoel bij Alméra zakten.
    's-Avonds zijn wij samen naar de vergadering van de SamenLoop te Tilburg geweest.

    Heb hier medegedeeld dat mijn herstel en gezondheid nu op de eerste plaats komen en dat ik mij daarom terugtrek uit de organisatie. Natuurlijk ben ik altijd beschikbaar voor raad en advies. Alméra blijft zich wel inzetten voor de SamenLoop.

    Ben deze week ook even op mijn werk geweest, weer alle laatste nieuwtjes van mijn collega’s gehoord.

    Gisteren ben ik met enkele Lotgenoten naar het Universiteitsziekenhuis in Leuven geweest. We waren uitgenodigd voor de nieuwjaarsreceptie van de afdeling kinderoncologie.

    Als je daar rondloopt tussen al die kinderen die kanker hebben besef je dat er nog veel geld nodig is om kanker te bestrijden. Kleine en grote kinderen die nu al weten dat ze geen toekomst hebben, dat raakte mij erg diep. Je beseft dan weer dat ik toch maar geluk heb gehad. Want ondanks dat ik als kind kanker heb gehad heb ik toch al wel 59 gelukkige jaren mogen beleven. Je ziet dan weer hoe ongelijk het leven is, ook deze kinderen zouden nog jaren van het leven moeten genieten. Heidi, ook een lotgenoot, en ik hebben op het einde van de avond nog even gesproken met Ilse het hoofd van deze afdeling. Samen gaan we kijken of we via de Roparun geld kunnen krijgen om projecten te financieren zodat het leven van deze kinderen ook dragelijker wordt. Dat is toch wel iets waar ik graag wat energie in wil steken.

    We mopperen wel eens als onze kinderen lastig zijn, niet hun best op school doen of aan het puberen zijn. Maar wees blij dat ze gezond zijn en nog een mooi leven voor zich hebben. Blijf hiervan genieten.

     

    Tot volgende week zondag.

     

     

    30-01-2011 om 21:09 geschreven door Winy Knippen  


    23-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Soms zijn er kuilen in de weg.

    Geniet nog steeds na van mijn vakantie, maar onder vind dat ik mijn herstel kan vergelijken met de Belgische autowegen.
    Soms egaal, maar dikwijls ook onverwachte kuilen en gaten.
    Begin deze week kon ik plotseling niet meer slikken, zo zeer deed mijn keel. meteen naar de dokter die een keelontsteking constateerden. Ik kreeg gelijk een antibiotica/vitamine infuus .Ook kreeg ik nog een antibioticakuur mee naar huis. Na ongeveer 30 minuten zakte de pijn iets en ik kon weer behoorlijk slikken.
    Maar ondanks de medicijnen bleef de pijn op een constant niveau, dus er was geen verbetering. Dan maar weer terug naar de huisarts.
    Doordat de keel minder was opgezet als bij het eerste bezoek kan hij alles wat beter bekijken.
    De conclusie was dat ik geen keelontsteking had, maar een schimmelinfectie. De schimmelinfectie moet er al veel langer zitten, maar is nu in alle hevigheid losgebarsten. Dus weer andere medicijnen om deze infectie de bestrijden. Kreeg ook gelijk een brief mee voor de keel/neus/oorarts.
    Het blijkt namelijk dat deze infectie er al enkele weken zit en een knobbeltje in de luchtpijp kan hebben veroorzaakt. Daarom moet ik als de pijn niet binnen 5 a 6 dagen minsten 50% is gezakt een afspraak maken met de KNO-arts.
    Tijdens het laatste bezoek ook gevraagd waarom ik na 4 maanden nog steeds pijn in de buikstreek heb.
    Omdat er zoveel is weggehaald is er veel ruimte in mijn buik ontstaan. Hier schijnt nu wildvlees te groeien wat zich aan de buikwand hecht en daardoor voor irritatie zorg. Het zou geen kwaad kunnen, alleen is het mogelijk dat ik nog wel een maand of zes hier last van blijf hebben..
    Maar we blijven positief, het zijn maar kleine probleempjes die ook weer overgaan.
    Daarom mijn vergelijking met de Belgische autowegen, soms gaat alles goed, maar plotseling blijkt er toch een gat te zijn waar je niet om heen kunt, en zo lang je maar de snelheid aanpast loop je de minste schade op.

    Gisteren ochtend ben ik bij AV Gloria wezen koffie drinken. Het was een heerlijke ontspannen ochtend, met weer goede koffie van Jan. Hopelijk blijft hij dat nog lang bij de vereniging doen.

    's-Avonds naar het 25 jarig jubileumfeest van de Tilburg Road Runners geweest. Het was een heerlijke avond, niet alleen omdat alles zo goed was verzorgt door de feestcommissie, maar vooral door de vele spontane reacties op mijn aanwezigheid. Ik kreeg zelfs opmerking dat ik straalden. Nu dat was ook wel zo, ik heb van de eerste tot de laatste minuut genoten. Wie had vier maanden geleden gedacht dat ik hier nog bij zou zijn. Het was een fantastische avond.

    Was wel heel erg moe, en ben vandaag dan ook tot 11.30 uur in bed gebleven.
    Vanmiddag dan voor het eerst wezen fietsen, ben daar al die tijd bang voor geweest inverband met de schokken voor mijn buik.
    Natuurlijk voel ik de hobbels, maar het viel al met al mee, dus weer een stapje verder.

    Dus ondanks de gaten en kuilen op mijn weg, mag ik niet klagen. We zijn nog steeds op de goede weg waarbij we af en toe de snelheid moeten aanpassen. Maar als het leven een egaal weg was hadden we toch niets meer om te klagen of te verbeteren.

    Groetjes uit het hobbelige Vlaanderen.

    23-01-2011 om 21:09 geschreven door Winy Knippen  


    16-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.We zijn de weg ingeslagen richting finish.

    Zoals ik vorige keer al melden zijn we op vakantie geweest.
    Heerlijk 8 dagen naar de Turkse Riviera.
    We hebben een prachtige vakantie gehad. Het was heerlijk weer, rond de 23 graden. Elke dag genieten in de zon.
    Lekker luieren en ons laten verwennen. Heel mooi hotel met een grote kamer en een balkon met uitzicht op zee.
    Het eten was heel lekker en erg gevarieerd. Ook door het personeel werd er goed voor ons gezorgd. Het was net of ze wisten dat we dit nodig hadden. Er was ook van alles te doen in en rond het hotel. Hebben veel op de boulevard langs de zee gewandeld.
    Ook hebben we ons laten verwennen in een Turks badhuis. eerst in de Haman, daarna werden we met schuim gewassen en werden de poriën van de huid door een speciale massage geopend. Dit alles gebeurden terwijl je op een warm stenen bed lag.
    Na wat uitrusten hebben we nog een Stone-massage gehad. En eerlijk waar dat was heerlijk. Ik werd er zelfs wat emotioneel van, omdat ik tijdens deze massage voor het eerst sinds 4 maanden geen pijn in mijn buikstreek voelden. Het is een verademing om te ontdekken hoe dit alles je zo kan ontspannen. 
    Helaas is de pijn naderhand weer terug gekomen, maar daar valt mee te leven.
    Alméra heeft ook nog 2 ochtenden mee gedaan aan Chi-Long., wat ontspannings oefeningen. Ik zat dan in een luie stoel bij het zwembad te genieten.
    Omdat we toch ook iets wilden zien van de omgeving zijn we 1 dag met de bus weggeweest. We zijn naar Perge geweest waar een oude romeinse stad is opgegraven, daarna zijn we doorgereden naar Apendos waar een prachtig amfitheater staat wat nog geheel intact is.

    Afgelopen vrijdagmiddag zijn we weer thuis aangekomen.

    Het heeft ons beide heel goed gedaan deze 8 dagen, even in een andere omgeving samen leuke dingen beleven en genieten van elkaar. Vooral dat samen genieten heb ik als heel fijn ervaren.

    Ook voor mijn mentale gesteldheid is het een goede week geweest. Heb alles al een wat betere plaats kunnen geven waardoor ik de negatieve gedachten om kan zetten naar positieve dingen.

    Het is dus voor ons beide een week geweest waar we erg aan toe waren en die voor ons op het juiste moment is gekomen.

    We hebben beide nieuwe en positieve energie opgedaan om het laatste stuk richting te finish rustig maar goed te gaan volbrengen. Het gevecht gaat door maar nadert zijn einde.

    Ben er weer van overtuigd dat ik voor de volledige genezing kan gaan. Mis natuurlijk wel wat onderdelen in mijn lichaam, maar daar moet goed mee te leven zijn.

    Als het jaar zo verder gaat als het is begonnen, hoor je mij niet klagen, dan gaan we weer een mooie toekomst te gemoed.

     

    Groetjes uit het wat minder warme België en tot volgende zondag.

    16-01-2011 om 21:09 geschreven door Winy Knippen  


    01-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een gezond 2011

    Lieve bloglezers wij wensen jullie allemaal een prachtig, mooi, sportief maar vooral een gezond 2011.
    Wil hierbij vele van jullie bedanken voor de erg lieve emails, sms’jes en telefoontjes. Ik was echt ontroerd door de mooie wensen die ik van jullie kreeg, vooral betreffende gezondheid.
    Ook ons gezinnetje heeft het wat mindere jaar 2010 achter ons gelaten en we zijn vol goede moed in het nieuwe jaar gestapt.
    Blik vooruit en genieten van elke dag, dit wordt het jaar dat ik mijn gezondheid weer op peil ga brengen. Want geluk en gezondheid zijn voor geen enkel bedrag te koop.
    Laat je niet uit het veld slaan als het een keer niet zo gaat als je wilt. Maar probeer te genieten van kleine dingen.
    Een voorbeeld voor mij tijdens mijn strijd is Lance Armstrong. Hij overwon ook kanker en won daarna 7 keer de Tour de France. Nu ligt de lat voor mij niet zo hoog, maar als ik met een goede gezondheid weer iets aan sport kan doen ben ik een te vrede mens. Lance zijn uitspraak "pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd" heeft mij bij mijn strijd geholpen. En zo denk ik er nog steeds over. Opgeven is voor mij geen optie.

    De afgelopen week dan ook weer hard gewerkt aan mijn gezondheid, maar ook daarbij genoten.
    We gaan de goed kant op, al is er nog een eindje te gaan. Maar zie dit met vertrouwen te gemoed, want eens een vechter altijd een vechter.

    Ga vrijdag met Alméra een weekje op vakantie, even alles laten wat het is en een hoop nieuwe energie opdoen voor de laatste etappe richting de finish.

    Dus jullie zullen een week langer op een vervolg moeten wachten. Zondag 16 januari zal ik melden hoe het geweest is.

     

     

    01-01-2011 om 23:01 geschreven door Winy Knippen  


    26-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mooie witte Kerst

    Het was een drukke week. Veel gewandeld, en ook weer aan mijn conditie gewerkt. Het ging al weer iets beter, had achteraf minder last van spierpijn.
    Vrijdag was er op mijn werk een kerstviering, Omdat het 's-nachts wederom gesneeuwd had dacht ik een goed excuus te hebben om thuis te blijven. Want ik moet toegeven dat ik er zenuwachtig was om naar de kerstviering te gaan. Alméra opperde om dan haar auto te nemen, zij heeft namelijk wel winterbanden. Ze wilden namelijk dat ik toch even zou gaan.
    Ben toen toch maar met mijn eigen auto vertrokken. Ik moet zeggen was blij dat ik toch gegaan ben. Het was wel even emotioneel, maar het was ontzettend fijn om al mijn collega's weer te zien. Heb iedereen kunnen bedanken voor de steun en medeleven wat wij hebben mogen ontvangen.
    Eerste Kerstdag zijn we samen met de zoons uit eten gegaan. Op zo'n moment besef je pas dat nog geen drie maanden geleden wij niet konden voorstellen dat we nog gezamenlijk hier zouden zitten.
    Vandaag een wandeling van één uur met Alméra en onze hond gemaakt. Het was heerlijk door de sneeuw te lopen.
    Hebben net met de buurt een kerstborrel gehad. We waren met ongeveer 40 personen, er waren wat tentjes opgezet en vuurkorven aangestoken.
    Het gaf een echte kerstsfeer.

    Voel nu wel dat ik echt moe ben, ga dan ook vlug mijn bedje opzoeken.

    Wens iedereen een goede jaarwisseling. Wens jullie voor 2011 een mooi, sportief en vooral een jaar met goede gezondheid.
    Tot zondag.

    26-12-2010 om 00:00 geschreven door Winy Knippen  


    19-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een emotionele week

    Wat later als normaal, maar zit hier met mijn laptop in bed toch nog even wat voor de blog te schrijven.

    Ben maandag weer naar de huisarts geweest omdat de jeuk wederom was teruggekeerd. Heb hier weer medicijnen voor gekregen. Ook verteld dat ik mentaal in een flinke dip zit. Na best een lang gesprek hebben we besloten om toch maar tijdelijk een lichte antidepressiva te aan gebruiken. Ik ben hier zelf normaal geen voorstander van, maar de huisarts heeft uitgelegd dat als het mentaal niet goed zit dit ook weer gevolgen kan hebben voor mijn fysieke gesteldheid en dat wil ik natuurlijk niet.

    Ben maandag ook naar het Inloophuis Toon Hermans geweest, heb daar bijna 3 uur met 2 medewerkers zitten praten, er kwamen veel emoties los, maar voelde mij er achteraf goed bij.
    Dit gesprek heeft toch drie dagen een gunstig effect voor mijn mentale gesteldheid gehad. Dat betekend dus dat ik er nog wel enkele keren heen zal moeten gaan, maar dat geeft niet als het mij maar helpt.

    Donderdag dan mijn eerste fysiofit uurtje gehad, en ik moet zeggen dat viel echt niet mee. Weet nu weer wat beginnen sporters meemaken, twee dagen lang hebben al mijn spieren zeer gedaan.
    Maar nu blijkt ook hoe goed het voor mij is dat dit onder begeleiding gebeurt. Bij het crosstrainer dacht ik dat ik wel sneller kon maar mijn hartslag straft dit gelijk af. Zo gauw mijn hartslag boven een, door de fysiotherapeut ingestelde, aantal slagen komt gaat de machine vertragen. Dit gebeurde ook bij de loopband. Ik liep met een snelheid van 6 km per uur, en na ongeveer 6 minuten werd mijn hartslag te hoog en remde de loopband af naar 4 km per uur.
    Als ik zelf een trainingsschema uit de kast had getrokken was ik veel harder gaan lopen, want als je 13 km per uur gewent bent te lopen is dit een slakkengangetje, en had ik veel meer afgebroken als opgebouwd. Dus ik kan wel eens eigenwijs zijn, maar geef toch toe dat ik blij ben dat ik de juiste keuze heb gemaakt. De keuze van tijd overal voor te nemen.

    Zaterdagochtend ben ik samen met Alméra naar de chocoborrel van de Tilburg Road Runners geweest. Ik moet zeggen dat was erg emotioneel, want wie had drie maanden geleden verwacht dat ik daar nog naar toe zou kunnen. Ook het weerzien met zoveel hardloop vrienden deed wel iets met mij en ook met Alméra.

    Had dit weekend ook nog even langs willen gaan bij de kerstmarkten waar de Lotgenoten Vlaanderen met een kraampje aanwezig waren, maar het weer liet dit helaas niet toe.
    Hoop wel dat het einde van de week iets beter wordt, want wil toch wel naar de kerstviering op mijn werk gaan.

    Geniet nog lekker van de sneeuw, ik ga nu slapen. Tot zondag.

    19-12-2010 om 23:48 geschreven door Winy Knippen  


    12-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dan weer blij, dan weer triest.

    Het is een weekje geweest met ups en downs.
    Zoals ik vorige week al schreef gaat het fysiek nog steeds met kleine stapjes vooruit. Voel me lichamelijk dan ook prima.
    Mentaal gaat het op en neer. Het lijkt soms een achtbaan, eerst naar de top en dan weer de diepte in. Ga daarom de komende week naar het inloophuis Toon Hermans te Waalwijk. Ben hier al bijna 2 jaar ambassadeur van ( zie
    http://www.thhw.nl/Huis/Introductiefilm/WinnyKnippen.aspx ) en ga nu zelf hier hulp zoeken. Kan het niet zelf, maar ook niet samen met Alméra, oplossen. Zij is er ook te emotioneel bij betrokken om mij te helpen. Extern hulp zoeken is dan de oplossing.

    Donderdag ben ik bij  fysiofit geweest voor een intake. Heb eerst een onderzoek gehad, en daarna is er getest hoe mijn conditie op dit moment is. Na een best intensieve fietstest ging de fysiotherapeut de gegevens in de computer invoeren om daarna de uitslag aan mij te komen vertellen.

    Na ongeveer een kleine 10 minuten kwam hij terug om mij de uitslag te tonen.

    De uitslag zorgde ervoor dat ik tranen in mijn ogen kreeg. Na 3 zware operaties, met daarbij vele tegenslagen tijdens het herstel, blijkt mijn conditie nog net aan de onderkant van REDELIJK te zijn.

    Onverstelbaar hoe, 3 maanden nadat ik uit het ziekenhuis ben ontslagen, mijn conditie al weer zo goed is aan het herstellen. Ik ben dan ook ontzettend blij naar huis gegaan.

    Thuis aangekomen donderde ik van het hoogste punt van de achtbaan terug naar het diepste punt.

    Alméra vertelde namelijk dat ze van mijn werk hadden gebeld. Een collega van mij die al 2 jaar aan het vechten was tegen kanker, was deze in de ochtend overleden.

    Dit was voor mijn al kwakkelende mentale gesteldheid een forse dreun.

    Heb die nacht ook totaal niet geslapen, allerlei gedachten hielden mij wakker.

    Ik  zou eigenlijk vrijdag naar ziekenhuis gaan om mijn maandelijkse inspuiting te krijgen. Heb dit afgezegd en ben naar mijn werk gegaan om het condoleanceregister te tekenen en om ook even met mijn collega’s  te praten. Had hier erg veel behoefte aan.

     

    Zaterdag ben ik samen met leden van Lotgenoten Vlaanderen naar de bijeenkomst van de Roparun geweest. Het was fijn om daar weer vele Roparunners te zien. Wat me vooral streelde dat iedereen mij er zo goed vind uitzien.

     

    Jullie merken dus, het was een week van blijdschap en trieste momenten.

    Ben nog steeds ontzettend trots en blij dat ik nu al zover ben.

    Het verval in het zwarte gat is iets wat ik wist, maar te veel van mij af heb gezet. Maar ik geloof, nee, ik ben er van overtuigd dat ik deze mentale dip ook weer te boven kom. Ben namelijk te veel een vechter om mij hierbij neer te leggen.

    Heb mij namelijk nadat ik te horen kreeg dat ik kanker had voorgenomen om als overwinnaar uit de strijd te komen, fysiek maar ook mentaal.

     

    Gaan ons weer voorbereiden op een weekje met sneeuw en schrijf volgende week zondag weer in mijn blog.

    12-12-2010 om 23:07 geschreven door Winy Knippen  


    05-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En nu werken aan de geestelijke gezondheid.

    Mijn lichamelijke gezondheid is deze week weer met hele kleine stapjes vooruit gegaan.
    Heb samen met Alméra Sinterklaas inkopen kunnen doen.

    Ben vandaag even naar de Enclave-cross in Baarle Nassau wezen kijken. Weer vele bekenden gezien en gesproken, dat doet weer goed.

    We hebben samen met de zoons vandaag een beetje Sinterklaas gevierd. We hadden wat cadeaus voor hen gekocht en hebben daarna aan de gourmet gezeten. we hebben er heerlijk van zitten smullen.
    Al enige jaren doen we niets aan het Sinterklaasfeest, dus de zoons waren nu wel erg verrast. Vond het fijn om al die vrolijke gezichten te zien.
    Ook Alméra was verrast want ik had buiten haar om nog wat extra's voor de Alméra en de zoons gekocht.

    Mijn geestelijke toestand is sinds deze week wat achteruit gegaan. Maak me druk als ik onbekende pijntjes voel.
    Als ik op bed lig komen geregeld de hallucinaties, die ik in het ziekenhuis heb gehad, weer naar boven. En ben op dit moment erg emotioneel. De tranen komen soms veel te snel.
    En natuurlijk weet ik dat ik veel verder ben als iedereen voor mogelijk had gehouden, en ook weet ik dat ik blij moet zijn dat ik nog leef. Dit houd ik mijzelf ook steeds voor, maar dat lukt niet altijd.

    Donderdag heb ik een intake voor een herstelprogramma, samen met fysiotherapeuten gaan we werken aan mijn conditie. Het is belangrijk dat ik dit onder begeleiding doe zodat ik op een verantwoorden manier aan mijn herstel kan gaan werken.

    Als mijn gedachten niet snel weer normaal worden zal ik ook daar hulp voor moeten gaan zoeken. Want een volledig herstel is niet mogelijk als mijn geest niet op orde is.

    En dat is toch mijn streven, in 2011 weer volledig hersteld te zijn, weer deel te nemen aan de maatschappij, maar vooral ook samen met mijn gezin gelukkig te zijn.

    Geniet nog van de pakjesavond en tot volgende week zondag. 

    05-12-2010 om 20:57 geschreven door Winy Knippen  


    28-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het was genieten.

    De week begon rustig. Heerlijk af en toe gewandeld, het weer was er goed voor.
    Buiten de jeuk, die geregeld zijn kop op steekt, gaat het goed.

    Zaterdag stond een bezoek aan de Efteling op het programma. Mijn werkgever ROC West-Brabant bestaan 5 jaar en daarom had het bestuur de Efteling afgehuurd.
    Ik wilde daar graag heen om misschien wat collega's te zien, maar ook om heerlijk met Alméra en de zoons te genieten. Ook zij hadden wel een onbezorgd uitje verdient.
    Zoals altijd kwam Alméra weer met een verstandige opmerking. Ik mocht gaan maar wel in een rolstoel. Dus maar een rolstoel besteld.
    Had toch soms twijfels of dit wel nodig was, maar moet toegeven zonder rolstoel had ik het niet gered. Dan waren Alméra en ik niet verder gekomen als het eerste restaurantje.
    Nu konden we heerlijk door het park wandelen, ik rustig zitten en Alméra maar duwen, maar ze deed dat graag.
    Heb gemerkt dat je vanuit de rolstoel de wereld toch heel anders ziet. Je kijkt altijd maar tegen de billen van de mensen voor je. Je zicht is ook veel beperkter. Als mensen je aanspreken moet je altijd omhoog kijken. Vooral oudere mensen willen nog wel een naar je kijken of dat ze het zielig vinden. Voor mij was het maar van 15.00 uur tot 21.00 uur, maar heb hierdoor wel geleerd anders tegen een rolstoeler aan te kijken.
    Het was voor mij een onvergetelijke dag. Weer met verschillende collega's en ex-collega's bijpraten. Ook heerlijk veel gegeten en gesnoept van veel lekkere dingen. Maar vooral genoten van het besef dat ik hierbij toch maar aanwezig kon zijn.
    Ook Alméra en de zoons hebben volop plezier gehad.

    Vandaag ben ik 1 1/2 uurtje naar de Warandecross in Tilburg wezen kijken. Het was weer genieten tussen al die lopers. Heb 2 mooie wedstrijden gezien. Was bang dat het zien van de lopers weer voor kriebelingen zou gaan zorgen, maar het besef dat niemand, inclusief ik zelf, 2 maanden geleden nog had gedacht dat ik hier weer zou rond wandelen voerden de boventoon. Want laten we eerlijk zijn, ik heb het toch maar geflikt, ik loop dus ik leef. Wat heb je meer nodig om even innig te kunnen genieten.

    Je snappen dus dat ik na 2 van deze dagen met mijn hoofd in de wolken vertoef. Mijn zaligmakend gevoel is niet onder woorden te brengen.
    Toen ik daarstraks op de weegschaal ging staan en er ook nog eens 1.9 kg was bij gekomen was alles compleet. Met een gewicht van 64,1 kg ben ik nog maar iets meer als 4 kg van mijn  oude gewicht verwijderd.

    Wat wil een mens nog meer.

    Ga straks nog lekker verder dromen van deze week en schrijf jullie volgende week zondag weer.

    28-11-2010 om 21:34 geschreven door Winy Knippen  


    21-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Druk weekje.

    Maandag ben ik weer naar de huisarts geweest. Nadat de kuur 2 dagen was beëindigd is de onderhuidse jeuk weer teruggekomen.
    Nu blijkt dus dat de vele zware antibioticakuren veel in mijn lichaam hebben kapot gemaakt. Vandaar dat er af en toe van deze ongemakken op te treden. Heb dus weer een kuur tegen de jeuk gekregen en een kuur om bepaalde schimmels die de jeuk horen tegen te gaan weer te laten aanmaken door mijn lichaam. Hopelijk gaat het binnenkort beter, want jeuk is erg vervelend en zeer hinderlijk.

    Deze week verschillende bezoekjes gehad. Dinsdag kwamen 3 dames van Gloria op visite, en woensdag Peter een loper van Gloria.
    Na wat babbelen over mijn ziekte ging het dus algauw over hardlopen. De laatste nieuwtjes gehoord en lekker bijgekletst.
    Donderdag kwamen 5 collega's die ook aan de Roparun hebben meegedaan. Je begrijpt dus wel dat na de laatste roddels over het werk , het al snel over de Roparun ging. Een groepje lopers is al aan het trainen, maar voor de rest is er nog niet echt iets opgestart. Heb ze verteld dat dit hoog tijd wordt. Over een kleine 6 maanden is deze prachtige run al.
    Ben woensdagavond ook nog even op bezoek geweest bij mijn broer in het ziekenhuis in Tilburg. Hij is zeer erg aan het vervelen, ze kunnen namelijk niets doen voor zijn been is genezen. Als dat goed is kunnen ze met revalidatie starten.
    En gisteren heb ik verschillende Lotjes gezien, dat was weer best heftig. Omdat wij allemaal kanker hebben of hebben gehad wordt er toch wat emotioneler met elkaar omgegaan. Maar het was ontzettend fijn, ook omdat ik de laatste nieuwtjes van de stand van zaken betreffende de Roparun heb vernomen. En ik moet zeggen ze hebben al erg veel werk verzet, en er is al veel gerealiseerd. Jullie snappen dat dit mijn Roparun hart goed doet en dat ik trots op ze ben.
    En natuurlijk komen dagelijks mijn 2 oudste zoons even binnen lopen. Dat doet me toch elke keer weer goed. De jongste zoon woont nog thuis en steekt af en toe een extra handje uit om te helpen met dingen die ik nog niet kan of mag doen.
    Heb ook nog telefonisch contact gehad met de Arboarts. Hij was blij te horen dat het vooruit ging, maar gaf de duidelijke opdracht om voorlopig nog niet aan werken te denken. Een paar maanden geleden zou ik hem tegenspreken, maar nu ben ik tot het besef gekomen dat mijn gezondheid veel belangrijker is, en dat ze op mijn werk veel meer aan me hebben als ik volledig genezen ben. Dus collega's nog geduld hebben.

    Vandaag hebben we een beetje een rustdag ingebouwd. Lekker niet te veel doen.
    Vanavond heb ik weer mijn weeg beurt gehad, ben 600 gram aangekomen. Dus net als de stapjes van vooruitgang die nu kleiner worden neemt ook het gewicht met minder grote sprongen toe. Maar ik ben nog steeds content dat ik vooruit ga en dat er gewicht bijkomt. 

    We gaan een koud weekje tegemoet, maar op kou kan ik mij kleden en toch fijn buiten wandelen, dat is beter als met regen.

    Groet uit Vlaanderen en tot zondag.

    21-11-2010 om 22:13 geschreven door Winy Knippen  


    14-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoogmoed komt voor de val.

    Vrijdag vroeg Alméra of ik mee ging shoppen. Ze wilde nog iets moois kopen voor het familiefeest. Ik weet dat ze het fijn vind als ik meega.
    Door mijn ziekte  was ze al lang niet meer wezen winkelen. "Nou" zei ik "als ik meer als 3 km kan wandelen moet dit ook wel gaan."
    Ze waarschuwde mij dat dit vermoeiendere zou zijn, maar ik sloeg deze raad in de wind.
    Dat heb ik dus geweten. Het heeft mij volledig afgepeigerd. We zijn thuis gekomen en ben niet meer van mijn stoel af geweest tot ik naar bed ging.
    Zaterdag en nog een beetje op zondag heb ik er last van gehad. Ik was niet meer vooruit te branden. Het slenteren, stilstaan, weer enkele stappen naar een volgende rek, weer stilstaan en dan weer slenteren kost zoveel meer energie als 3 km wandelen. Ik heb dus mijn lesje geleerd, we zijn op de goede weg, maar er is nog een flink stuk te gaan.
    Jullie begrijpen dus dat ik zaterdag bijna niets heb gedaan.
    Zondag hadden we dus ons familiefeestje. We zijn naar Landgoed Schaluinen in Baarle Nassau geweest.
    We werden ontvangst met koffie en gebak. (ik heb er 2 op want er moeten toch kilo's bij!!!!) Daarna zijn we gaan bowlen. Ik heb toegekeken, want ik mag niets tillen dus zeker geen bowlingbal. Heb dus iedereen aangemoedigd.
    Daarna was er een barbecue, moest wel even oppassen met gemarineerd vlees, maar het was lekker. Als afsluiting nog heerlijk ijs met slagroom op. Het was een prachtige middag. Ik was wel moe, maar het was wel erg gezellig. gaan we vanavond maar wat vroeger naar bed.
    Ben net nog even op de weegschaal gaan staan, en ja hoor waarschijnlijk hebben de 2 gebakjes geholpen er is namelijk weer 2 kg bijgekomen en weeg nu 61,6 kg. Dus de afgelopen 4 weken er 6 kg bij, dat is toch erg mooi.

    Omdat ik nu maar met kleine stapjes vooruit ga, is het beter dat ik ga overschakelen om naar 1 keer per week aan mijn blog werken. Daardoor blijft het er nog wat te vertellen, anders wordt het meer een opvulling met het zelfde.

    Dus lieve groetjes uit het mooie Minderhout en tot volgende week zondag.

    14-11-2010 om 21:41 geschreven door Winy Knippen  


    11-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alles gaat zijn gangetje

    Ben nog steeds een beetje aan het nagenieten van het goede nieuws afgelopen maandag. Gelukkig hoefde ik geen pijnlijke ingreep te ondergaan..
    Omdat de wond op mijn buik naar binnen is gegroeid, heb ik een litteken (gleuf) dat bijna 1/2 cm onder de huid ligt. Vooral nu de wond gesloten is , is het belangrijk om de gleuf schoon te houden zodat er geen ontsteking kan ontstaan. De bovenste huidlaag is namelijk nog teer, dit wordt wel beter hoor. Daarom maakt Alméra elke dag de gleuf schoon.
    Gisteren weer een stapje verder gegaan met wandelen, nu al 3 km gewandeld en het ging goed.

    Ben vanmiddag naar mijn werk geweest. Moest daar zijn voor mijn griepprik. Het was fijn om weer op school rond te lopen, lekker even met collega's bij te kletsen. Net als iedereen staan zij versteld hoe goed het met mij gaat. Ik moet toegeven ook ik sta er nog elke dag versteld.
    Omdat ik vanmiddag wat eerder moest stoppen met rusten om op tijd op school te zijn, ga ik vanavond maar iets vroeger naar bed. Ondanks dat alles zo wonderwel goed gaat, merk ik het wel als ik mijn middagslaapje inkort.

    Ga nu nog even TV kijken en daarna hup mijn bed in.

    Rust lekker en tot zondag.

    11-11-2010 om 19:48 geschreven door Winy Knippen  


    08-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weer een succesje geboekt.

    Heb de afgelopen dagen tijdens mijn dagelijkse wandelingen toch nog geregeld aan Davey moeten denken. Hij was veel te jong om zo van ons heen te gaan.

    Verder verliepen de afgelopen dagen goed, elke dag voel ik mij weer wat sterker worden. Ben gisteren weer op de weegschaal gaan staan en was de afgelopen week weer 1,1 kg aangekomen. Dat gaat dus langzaam ook de goede kant op.

    Vandaag was het een spannende dag, ik moest op controle.
    Eerst vanmorgen een echo van de buik en lever laten maken, daarna na de chirurg. De uitslagen van het bloed waren goed, en ook over de wond was hij erg te spreken.
    Toen samen de echo bekeken, kijken of de bloedprop niet groter was geworden, en de dokter kon via de echo dan bepalen hoe hij precies de bloedprop zou weghalen, hier moest ik deze middag om 16.00 uur voor terugkomen. Hij had verteld dat het even pijnlijk ging zijn, maar dat dit beter was als een operatie. na de ingreep zou ik enkele uurtjes moeten rusten.
    Hij bleef maar staren naar de echo, en ik begon mij toch wel enig sinds zorgen te maken. Na enkele minuten vroeg ik of er iets niet goed was.
    De dokter schudden met zijn hoofd en vertelde dat hij de bloedprop niet kon vinden op de echo maar dat was onmogelijk.
    Er werd een andere dokter bijgehaald. De scan van 3 weken geleden bekeken en toen de echo, ook met tweeën kwamen ze er niet uit.
    Toen maar de dokter bellen die de echo gemaakt had. Ook deze kwam kijken en gedrieën bleven ze lange tijd naar de scan en dan weer naar de echo kijken. Op een gegeven moment ontdekte de echo-dokter een klein litteken op de plaats waar de bloedprop aan de lever gehecht had gezeten. Gedrieën concludeerden ze toen dat mijn lichaam zelf de bloedprop had verwijderd. Dit hadden ze nog nooit meegemaakt.
    De chirurg, die mijn geopereerd heeft, zei dat hij bij mij nu nergens meer versteld van staat.

    Maar van alle drie kreeg ik een dikke proficiat, de bloedprop was verdwenen, zonder ingreep, en de wond aan de lever ziet er goed uit.

    “Je bent nu aan de binnenkant genezen verklaard van je operaties” zei de chirurg.

    Het is nu hoofdzaak om langzaam weer op kracht te komen en weer terug te keren op het oude niveau.

    De pijn die ik voel aan de wond zal nog wel even blijven. De wond heeft te lang opengelegen, daardoor geneest alles rond deze wond wat trager als de rest.

    Ik stapte happy, trots en zeer blij met dit nieuwe succesje naar buiten.

    Wederom heeft mijn lichaam dit kunststukje geflikt, hoe weet ik niet maar ook de doctoren weten het niet.

    Ben een lekkere kersenvlaai gaan halen om dit samen met mijn gezin te vieren. ( Natuurlijk ook slagroom meegenomen, moet wel aan mijn gewicht denken!!!!)

    Alméra zal ook wel opgelucht zijn als ik haar straks het goede nieuws vertel.

     

    Geniet van het leven en tot donderdag.

     

    08-11-2010 om 18:44 geschreven door Winy Knippen  


    05-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat is het leven soms wreed.

    Zat gisteren voor mijn blog, mar kreeg niets fatsoenlijks getypt.

    Ik had veel moeite met mijn emoties.

    Gisteren namelijk een telefoontje gehad van mijn chef, dat een leerling van mij was overleden..
    Dat kwam hard aan. Voel nu ook dat er door mijn ziekte wat in mijn hoofd is gebeurt, want kan mijn emoties moeilijk onder controle houden.

    Davey kwam 3 jaar geleden bij mij via de Schalm. Hij kreeg op woensdagochtend, samen met Sheda en Faysal ECDL lessen. (o.a. Word, Excel en PowerPoint.) Davey en Faysal zaten beide in een rolstoel, Sheda kon zich zonder hulpmiddelen voortbewegen.
    Aan het einde van het schooljaar vroegen ze of ze op onze school een vervolg opleiding ICT mochten doen. Samen met hans hebben we toen gekeken wat voor hun de juiste weg was, en hebben toen besloten ze in niveau 1 (AKA) te laten instromen. Ze kwamen dan 1 dag per week bij mij voor hun ICT-lessen. Alle drie slaagden ze met glans en wilden ook allee drie naar niveau 2 doorstromen.
    Omdat ze aangaven graag bij elkaar te blijven, en omdat ik ze al 2 jaar les had gegeven kwamen ze bij mijn in de klas.
    Davey die het minst zelfstandig was, werd door zijn medeleerlingen op handen gedragen. Zelden hoefde hij iets te vragen, altijd stond er wel iemand klaar om hem te helpen.
    Tijdens de eerste schoolweek bij vertelde Davey ook aan de klas dat hij de ziekte van Duchenne had. Dit is een spierziekte die progressief verloopt. Davey vertelde ook dat hij niet oud zou worden, omdat op een gegeven moment ook zijn hartspier zou worden aangetast.
    Ondanks die wetenschap, was Davey de vrolijkheid zelf. Altijd opgewekt in de klas maar ook een fanatieke student. Door zijn handicap moest hij veel meer tijd en energie in zijn werkstukken steken, maar ze waren altijd op en top verzorgden.
    Zonder enige discussie hebben we dan ook beslist om Davey dit schooljaar op stage te sturen.
    Helaas heeft hij daar dus niet lang van kunnen genieten.
    Na een kort ziekbed waarvan hij weer leek op te knappen , is Davey in de nacht rustig ingeslapen.
    Wat is het leven dan wreed, een knaap van 19 jaar, die nog zoveel mooie dingen wilden doen wordt plotseling uit het leven weggerukt.
    Ik heb Davey zien groeien, van verlegen niet pratende jongen naar en jongen die op een gegeven moment helen gesprekken met mij aanging. Zelfs zijn angst om voor een klas te spreken had hij overwonnen. Het was moeilijk voor hem maar hij deed het maar. De klas trakteerde hem dan ook op een staande ovatie. En dan was Davey, terecht, trots dat hij weer iets had overwonnen.
    Davey genoot van elke dag.
    En ik ben er van overtuigd dat zijn medeleerlingen van zijn doorzettingsvermogen maar ook van zijn positief ingesteld karakter veel hebben geleerd.
    Dus wat praat ik dan over mijn ziekte als zo'n bericht je wordt medegedeeld.

    Davey hopelijk heb je de rust gevonden, en ik zal je nooit vergeten.




    05-11-2010 om 09:33 geschreven door Winy Knippen  


    01-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Yes, I did't

    Zoals de titel al doet vermoeden heb ik er weer een etappe opzitten. je mag wel spreken van een reuze stap op weg naar de finish.
    Na 59 dagen of na iets meer als 8 weken is de wond op mijn buik geheel dicht. De verpleegster is vandaag voor het laatst geweest. Voor het schoonhouden en controleren van de wond of hij dicht blijft hebben we wat aanwijzingen gekregen.
    Gisteren was hij eigenlijk al definitief dicht.
    Alméra en ik hebben dat dan ook even gevierd.
    We zijn naar Baarle Nassau gereden en hebben bij De Engel een heerlijke Brusselse wafel met slagroom gegeten. We vonden dat dit wel een feestje waard was.
    Ik moet zeggen dat het een raar gevoel is, vanaf heden morgen zit er geen verband of gaas meer op. Voel mijn T-shirt rechtstreeks over de wond heen schuren. Nu ook blijkt bewaarheid te worden wat ik al een tijdje vermoeden. een gedeelte van de buikwand onder aan de wond is gevoelloos. Er is dus tijdens de operatie een zenuw geraakt. Het gevoel komt volgens de verpleegster wel weer terug, kan alleen nog vele maanden duren.
    Zijn vanavond naar mijn oudste broer in het ziekenhuis geweest. Hij is vrijdag in zijn scootmobiel aangereden en heeft een open beenbreuk op gelopen.
    Alles is met platen aan elkaar gezet. Hij heeft in ieder geval geen pijn, maar zal toch nog een behoorlijke tijd moeten revalideren.
    Zo blijkt maar weer eens, geluk en pech zitten heel dicht bij elkaar.

    Oh ja, ben gisteren nog op de wegschaal geweest. Helaas was het niet wat ik had verwacht, maar 0,3 kg. Maar elk onsje is er weer een dus we blijven tevreden.

    Zo kruip nu in mijn bed in om lekker te gaan rusten, het is vandaag weer druk genoeg geweest

    Tot donderdag.

    01-11-2010 om 21:58 geschreven door Winy Knippen  


    29-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het gaat goed.

    Gisteren weer lekker gewandeld. Alméra ging naar een afscheid feestje dus ben alleen wezen lopen. het was er lekker weer voor.
    Na even thuis rust te hebben genomen, heb ik nog een paar kleine boodschapjes gedaan.
    Marlies en Ad kwamen 's-avonds op visite, lekker even bijgepraat over hoe goed het loopt bij Gloria. Toch een pluim voor al die trainers die mij  maar moeten vervangen.

    Vanmorgen was het vroeg dag, de verpleegster kwam om 07.30 uur omdat ik in de ochtend naar dokter Harlet moest. Dit is de dokter waar ik al 11 jaar bij loop inverband met het verwijderen van mijn maag. Hij was zeer blij mij te zien en zei dat ik er goed uitzag. Hij heeft tijdens mij ziekenhuis opname verschillende keer getwijfeld of ik er weer boven op zou komen. Vertelde hem dat wij Knippers een sterk geslacht zijn.
    Ook de longarts kwam toevallig langs en was zeer blij mij weer zo goed ter been te zien.
    dokter Harlet vroeg hoe met het gewicht ging. Heb hem toen verteld dat ik vorige week 2.3 kg was aangekomen. "Dat gaat goed" zei hij, "Volgende maand weeg je 80 kg" Ik heb verteld dat ik met 70 kg als einddoel heel erg tevreden ben, moet anders weer een afvaldieet gaan beginnen.
    Om al het positieve van dzee week eens te vieren zijn Alméra en ik lekker in Hoogstraten in de kroeg gedoken.
    We vonden dat we dat wel verdient hadden.

    Morgen nacht gaat Alméra voor het eerst sinds mijn ziekte weer werken. Dat betekend dat ze dan zondag op bed ligt te slapen. Ze  heeft wel een beetje zorgen. Ik zal dan voor mijzelf moeten zorgen. Voor mij weer een uitdaging, maar denk dat ik hier wel uitkom. Zal bewijzen dat ze zich geen zorgen hoeft te maken en dat ze lekker kan slapen.
    Het is belangrijk voor haar dat zij ook weer haar sociale leven kan oppakken. Ze heeft met zoveel liefde en toewijding mij deze afgelopen weken ondersteund en toen ik thuis kwam verzorgt, dat ik niet weet hoe ik haar hier ooit voldoende voor kan bedanken. Zonder haar was het me nooit gelukt om nu weer dit stukje te schrijven.

    Daarom in nederigheid tot maandag.

     

     

    29-10-2010 om 19:11 geschreven door Winy Knippen  


    27-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weinig nieuws

    Gisterenmorgen wakker geworden met veel pijn aan de wond. Waarschijnlijk tijdens het slapen wat verkeerd gelegen.
    Daarom rond 11.00 uur toch maar beslist een pijnstiller te nemen. Na ongeveer 30 minuten begon de pijn te zakken.
    Rest van de dag was de pijn op het niveau zoals deze allang is, draagbaar.
    In de middag weer lekker wezen wandelen.

    Vannacht iets minder goed geslapen. waarschijnlijk was ik toch te veel aan het opletten om niet naar de buik te draaien.
    Omdat er door de plastieke bescherming van de wond een roodplekje was ontstaan is er gisteren gekozen om alleen maar gaas op de wond te doen.
    Dus was het vandaag weer op de oude manier aan de wastafel wassen.
    Vanmorgen zag het roodplekje er al wat beter uit, maar samen met de verpleegster voor gekozen om nog voor een dag alleen het gaas erop te doen.

    Daar Alméra van middag met de oudste zoon naar het ziekenhuis moest ben ik alleen gaan wandelen. Het was weer lekker. net optijd voor de regen weer thuis.

    Verder gaat alles lekker rustig maar goed vooruit.

    Geniet van elke dag en tot vrijdag.

    27-10-2010 om 20:45 geschreven door Winy Knippen  




    Archief per week
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs