Wim in Ecuador
Inhoud blog
  • Terug in België
  • Paasweekend in Baños
  • Tompie en Pee son arrivee
  • Mom piche
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    25-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een dag in het regenwoud
    hey

    Gisteren zijn we een stapje in de wereld gaan zeten. Niet naar de kroeg maar naar het regenwoud. Jan en Jose hadden gevraagd of we mee gingen op zoek naar gifkikkers.
    We zijn dus redelijk vroeg opgestaan om om 7.15 de taxi te nemen naar Tena en aldaar een bus te halen. Na een uurtje rijden kwamen we aan op de plaats waar we het woud in zouden gaan. Het was redelijk moeilijk om kikkers te vinden aangezien het die nacht niet geregend had. Alle kikkers zaten dus dicht tegen de grond en in de blad- en schorslaag omdat het daar vochtiger is.
    Een gifkikker is niet meteen dodelijk wanneer je hem aamraakt, tenzij dat gif rechtstreeks in je bloed terechtkomt. We hebben er enkele gezien. Ik weet wel niet meer de juiste namen, maar kom.

    De foto's van de gifkikkers komen later nog.

    De fauna en flora is ook heel mooi hier. Geweldig grote bomen en speciale bloemen vind je hier. Zoals de zeer grote boom waar ik voorsta.
    Toen we aan het wandelen waren kregen we een tropische regenbui in onze nek. Uit het regenwoud kom je overigens nooit droog uit: ofwel bezweet ofwel natgeregend.

    Daarna kwamen we iemand tegen van een toeristisch bureau hier en stelde voor om op de foto te gaan met een boa. Dat moesten we eens gedaan hebben. Ik ben blij dat ik het gedaan heb maar om nu dag en nacht met dat beest in mijne nek rond te lopen, nee bedankt.
    Het was zwaar en koud in je nek, en een kracht dat die slang heeft, ongeloofelijk. Foto's hieronder uiteraard.

    Verder wens ik jullie allen een fijn weekend, vanavond blijven we in Tena, we gaan hier eens uitgaan.

    Hasta luego!

     












    25-01-2008, 22:02 Geschreven door Wim Belmans  


    22-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Enkele foto's van de school
    U weet het of u weet het niet, wij lopen hier stage op een school. Juan Pius XXIII. Hier wie je enkele foto's van de school en van de praktijk lokalen.
    De machines zijn redelijk oud maar wel in goeie staat.
    Je ziet ook een deel van de speelplaats met het basketbalveld. Bemerk dat er geen ramen in de klassen staan, enkel een metalen traliewerk. Ik kan u verzekeren dat dit resulteerd in veel lawaai. Als er les is in het middelbaar heeft de lagere school ernaast speeltijd en zo van die toeren.

    Maar dat kan allemaal geen kwaad hier... lawaai, daar geeft toch niemand om.

    22-01-2008, 19:26 Geschreven door Wim Belmans  


    21-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.weer even zonder stroom
    Hallo

    Dit weekend hebben we weer even zonder stroom gezeten. Van Zaterdagmorgen tot zondagmiddag. Veel last hebben we er deze keer niet van gehad, we passen ons er wel aan aan.
    Gisteren zijn we gaan eten bij onze buren. Jan en Jose. Twee Nederlanders die hier ook een huis hebben gebouwd. Het was heel lekker.
    Jan heeft ons mee door zijn tuin genomen op zoek naar gifkikkers.
    Dat gaan we donderdag overigens ook doen met hem: een wandeling maken op zoek naar gifkikkers. We hebben er al enkele gezien, maar er zouden tientallen soorten in de orientes zitten.
    Vrijdag mag u u dan ook verwachten aan foto's van gifkikkertjes die we hebben gevonden.

    Jan en Jose hebben ons ook al goed geholpen met informatie en hebben ons goeie tips gegeven omtrent taxi·s en hoe je niet te laten afzetten.

    Vandaag ben ik nog gaan observeren in mijn school en ik heb met mijn mentor afgesproken dat ik woensdag een as voor hem zal draaien voor een spantang.

    Tot morgen!

    21-01-2008, 19:23 Geschreven door Wim Belmans  


    Archief per week
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 29/11-05/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs