collega's olifanten
  • jogging team de olifant
  • Alain & Rita
  • Dirk Luypaert
  • Clint Lenaers
  • Johan Watthy
  • Jurgen Wyllie
  • Koen Vansteenkiste
  • Stefaan Vanmassenhove
  • Andere webloglopers
  • Katrien
  • Marnix de dream team runner
  • Fré
  • Francis Coucke
  • Sjarlot
  • tom
  • Dirk
  • Julie
  • KJ
    Nog enkele loopvrienden
  • Gert Luyckx
  • Gert Schroons
  • Frank Spencer
  • Betty Spencer
  • Marc
  • Andy
  • Geert
  • Anita van Bart
  • Bart van Anita
    nog blogs om eens te bezoeken
  • Ivan & Kristien (strippende loper)
  • Natalie
  • Jan de aprilvis
  • Lies Deruddere
  • Davy Stieperaere
  • Layla Vancompernolle
  • Guy Devreker
  • Geert
  • Sandra Cauwels
  • Etienne deVillage
    Mijn favorieten
  • Oostends loopcriterium
  • Vader Abt
  • Vader Abt Trappist
  • Manège Groenhove
  • Laatste commentaren
  • dag wim (mx)
        op einde loopblog
  • Doelstelling. (Guy)
        op week 41
  • energie (lankarren)
        op sorry !
  • please (lankarren)
        op stilte
  • tof (marnix)
        op week 16
  • Inhoud blog
  • einde loopblog
  • 2013
  • loopvrije weken
  • loopvrije week
  • Zoeken in blog

    Archief per maand
  • 03-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 01-2007
  • 01-2006
    t'olifantje Wim
    De ervaringen van een beginnend loper...
    26-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Verleden week, voor de eerste keer dit jaar meer dan 40 kilometer gelopen, deze week zal het wel weer zoiets worden. Het lopen “loopt” nog steeds voor geen meter : geen bloed, geen tranen maar wel veel zweet ! Dit werkt wel demotiverend ! Vroeger had ik het geluk dat ik kon trainen met de clubmakkers van joggingteam de olifant maar sinds Ninke op andere dagen haar danstalenten tentoonstelt lukt ook dat niet meer. De twintig kilometer die ik samen liep moet ik nu alleen lopen. Ik vind het in deze ecologische tijden ook onverantwoord om 1 uur, heen en terug, in de wagen te zitten en dan samen met mijn clubkakkers, sorry, - makkers te trainen. Toch mis ik de leuke gesprekken tijdens het samen lopen enorm ! Verhuizen naar Oostende vind ik dan weer een te drastische beslissing.  Temeer dat ik van een  rustige gemeente als Koekelare naar een grote onveilige stad als Oostende zou moeten komen. Ik heb vroeger mijn studies in Oostende meegemaakt, of toch iets dat op studeren leek. Toen ik afgestudeerd was, ja zelfs dat is gelukt, kreeg ik mijn diploma en Maureen mee! Mijn diploma weet ik begot niet meer liggen maar Maureen … ik ging zeggen: weet ik nog wel liggen maar dat is er een beetje over zeker ? Ik wil eigenlijk maar zeggen dat ik de trainingen van joggingteam de Olifant mis.

    Wedstrijden heb ik dit jaar nog niet gelopen en ook voor de volgende O.L.C. wedstrijd, de Noordzeeloop, moet ik noodgedwongen forfait geven. We moeten op 3 plaatsen tegelijk zijn en hebben keuzes moeten maken. Ik heb eens de andere OLC datums  naast onze agenda gelegd en ik zal jammer genoeg nog enkele wedstrijden moeten missen dit jaar. Ik wil er toch genoeg lopen om op de einduitslag te staan dus mogen er gelukkig enkele sneuvelen.

    Wat marathons betreft ben ik ook nog aan het twijfelen. Als het loopgevoel blijft zoals het nu is dan zal er dit jaar maar 1 marathon gelopen worden. In september tijdens de olifantenuitstap. Antwerpen is al binnen 1 maand en zal ik zeker niet klaar voor zijn. Niettegenstaande er enkele olifanten mij proberen te overhalen om toch te starten.... De nacht zal ik pas beslissen na de 20 kilometer van Brussel. Ik heb zondag 1 uur samen gelopen met een dokter, die zelf al enkele marathons heeft gelopen. Zijn raad was om nooit een marathon te lopen als je je hart niet jaarlijks laat controleren. Er zijn, volgens hem, verschrikkelijk veel mensen die, zonder dat ze het weten een marathon lopen met een hartprobleem. Ik vind die persoon een zeer aangenaam mens, maar zulke gesprekken werken ook niet echt motiverend !  Volgende keer mijn wagonnetje aanpikken bij iemand anders ..... Voor de mensen die me de laatste weken mails hebben gestuurd en geen antwoord hebben gekregen, sorry maar de p.c. is in panne gevallen en ik vind mijn wachtwoord niet meer om mijn mails op een andere manier te kunnen ophalen. Ik heb wel orde en netheid maar weet niet meer waar ik het ordentelijk en net heb weggestopt ! Greetings !

    26-03-2010 om 08:32 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    08-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.loopstijl
    Maandagavond had ik Ninke afgezet aan de Koninklijke stallingen en begon ik aan mijn " uurloopje ". Ik probeer altijd een beetje variatie in het parcours te steken en deze keer liep ik op de zeedijk. In het schemerlicht van de lantaarnpalen hoorde ik enkel het ruizen van de zee en mijn zware asics stap. Ik meende een stem te horen, maar gaf er niet direct aandacht aan. Als ik loop, ben ik in uiterste concentratie. Niet om mijn ene voet voor de andere te plaatsen, maar ik hou me voornamelijk bezig met het oplossen van wereld en andere problemen. Waar wereldleiders jaren voor nodig hebben om tot een oplossing te komen, los ik die meestal op tijdens een uurtje lopen. Ondertussen hoorde ik opnieuw een stem, deze maal iets luider en dacht ik : dat zou wel eens voor mij kunnen zijn. Ik stopte en zag " olifantje" Eva staan. Ze herkende me, reeds van ver, aan mijn loopstijl. Dit is nu eens een hekelpunt voor mij. Ik weet van mezelf dat ik krom en dom loop. Maar als iemand je loopstijl, van ver en in het donker herkent, dan moet er toch iets serieus mankeren aan mijn manier van lopen. Velen hebben al een poging ondernomen om er een naam op te kleven, van grappig naar grof, maar ik heb er geen last van. Ik moet er tenslotte niet op kijken hé ! Mijn psychiater zegt me ook iedere dinsdag, donderdag en vrijdagavond dat ik er me niet al teveel zorgen hoef over te maken. Dat doe ik dus niet ..... Hoe kan ik mijn loopstijl veranderen ? Misschien eens naar een " kraker" gaan, want ik heb al lang last van schouders en nek. Misschien een sport zoeken die ik al zittend kan doen, suggesties ? Of misschien gewoon jullie verder blijven " ambeteren" met mijn elegante loopstijl ! Jammer dat de winter bijna gedaan is want als ik loop in duistere steegjes of donkere achterbuurten valt dit minder op ! Toch als er geen Eva's staan te kijken !
    Woensdagavond weer een " uurloopje " in Ostend City. Geen trainingen van joggingteam de olifant, maar toch kom je wel altijd een olifantje tegen. Deze keer nieuw lid Erna die reeds in dit prille seizoen al op het hoogste schavotje heeft gestaan. Sterk bezig Erna !
    Geen Oostende - Brugge zondag. Kim moest jumpen, ( met een paard ), en ik heb ondertussen 1 uur aan 5 min/ km gelopen in Groenhove bos. Redelijk tevreden, 3 x gelopen deze week voor 34,1 km. We zouden nu toch vlug naar die 40 km per week moeten gaan, willen we nog enkele marathon's lopen dit jaar. Maar we zien wel, ik maak me er zeker niet druk over, ik maak me eigenlijk zelden druk over iets ! Greetings.
     

    08-03-2010 om 16:38 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    01-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.week 7 & 8
    Na de loopstille week 6 hebben we in week  7 & 8 de draad weer opgenomen. Ik loop terug 2 x per week 1 uur, ik weet het, veel is het niet maar we zijn tevreden met hetgeen we kunnen lopen. Als mensen me vragen, ben je nog aan het lopen ? Dan antwoord ik altijd, we zijn heel rustig aan het opbouwen ! Ik kan het ook anders verklaren. Ik heb al 7 marathons gelopen maar nog geen 1 waar ik een goed gevoel bij had. Dus doen we iets verkeerd in de voorbereiding. Nu ben ik " rustig aan het opbouwen " naar een piekmoment ! Inderdaad, deze kalme periode is eigenlijk voorzien in de nieuwe aanpak !!??!! Vroeger had ik mijn piekmoment lang voor of lang na de marathon maar nooit tijdens het lopen ! Dus met deze revolutionaire methode hoop ik om eindelijk eens een piekmoment te hebben tijdens de marathon. Met deze wetenschappelijke verklaring verbloem ik gewoon het feit dat ik minder loop en dat ik me er niet schuldig hoef om te voelen. Voila, Maureen zegt het ook altijd dat ik het goed kan uitleggen. Maar dit wil niet zeggen dat ik langzaam maar zeker het lopen zal vaarwel zeggen. We lopen zeker nog wedstrijden en dit jaar volgen er zeker nog enkele marathons. We zullen sterker uit deze mindere periode komen, (6 x gelopen in februari voor 70 km in totaal ), en iedereen zal nog versteld staan van mijn piekmoment later dit jaar. Ik durf nu nog niet met zekerheid zeggen als dit moment zal vallen tijdens het lopen van een marathon maar sowieso zullen jullie er versteld van staan ! Greetings !
    p.s. Gisteren me kunnen inschrijven voor de 20 km van Brussel. Na een eerste deelname in 2007 gaan we eindelijk, samen met veel andere olifantjes, nog eens naar "de Griek" gaan eten. Voordien gaan we eerst een beetje lopen, maar op reserve, om nog een beetje overschot te hebben tijdens de lekkere maaltijd nadien ! Toch tevreden dat we ingeschreven zijn, ik zie het zitten om nog eens in Brussel te lopen en dit zal ideaal zijn als voorbereiding op de nacht van Vlaanderen op 18 juni. 

    01-03-2010 om 00:00 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)




    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Over mijzelf
    Ik ben Wim
    Ik ben een man en woon in Koekelare (België) en mijn beroep is bediende.
    Ik ben geboren op 21/06/1965 en ben nu dus 58 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: lopen, zendamateur ( ON6PV).

    P.R. TIJDEN
    10 km :              44.13  Corrida     2008 (13,59 km/uur)
    1/2 marathon : 1.41.39  Lacosta     2008 (12.48 km/uur)
    marathon :       3.50.57  Eindhoven 2007 (10.98 km/uur)
    Wedstrijden gelopen in 2009


    Gastenboek
  • Leuk
  • Ewel
  • scherven
  • Bedankt
  • Groetjes,

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs