collega's olifanten
  • jogging team de olifant
  • Alain & Rita
  • Dirk Luypaert
  • Clint Lenaers
  • Johan Watthy
  • Jurgen Wyllie
  • Koen Vansteenkiste
  • Stefaan Vanmassenhove
  • Andere webloglopers
  • Katrien
  • Marnix de dream team runner
  • Fré
  • Francis Coucke
  • Sjarlot
  • tom
  • Dirk
  • Julie
  • KJ
    Nog enkele loopvrienden
  • Gert Luyckx
  • Gert Schroons
  • Frank Spencer
  • Betty Spencer
  • Marc
  • Andy
  • Geert
  • Anita van Bart
  • Bart van Anita
    nog blogs om eens te bezoeken
  • Ivan & Kristien (strippende loper)
  • Natalie
  • Jan de aprilvis
  • Lies Deruddere
  • Davy Stieperaere
  • Layla Vancompernolle
  • Guy Devreker
  • Geert
  • Sandra Cauwels
  • Etienne deVillage
    Mijn favorieten
  • Oostends loopcriterium
  • Vader Abt
  • Vader Abt Trappist
  • Manège Groenhove
  • Laatste commentaren
  • dag wim (mx)
        op einde loopblog
  • Doelstelling. (Guy)
        op week 41
  • energie (lankarren)
        op sorry !
  • please (lankarren)
        op stilte
  • tof (marnix)
        op week 16
  • Inhoud blog
  • einde loopblog
  • 2013
  • loopvrije weken
  • loopvrije week
  • Zoeken in blog

    Archief per maand
  • 03-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 01-2007
  • 01-2006
    t'olifantje Wim
    De ervaringen van een beginnend loper...
    25-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.week 3
    Het is soms moeilijk om een verhaal over het lopen neer te pennen als er geen wedstrijden worden gelopen. Daar ik forfait zal moeten geven voor de openings wedstrijd van het O.L.C. ( 't Sas Slijkens ) zal de eerste wedstrijd pas op 27 maart gelopen worden. Dus gaan we een beetje andere invalshoeken moeten vinden om iedere week iets te schrijven. Op een echte loopblog zouden er nu verhalen staan over het verloop van de trainingen maar niettegenstaande ik 3 x per week loop hou ik me niet bezig met zaken als daar zijn : T1, T2, T3, interval, max HF enz ....
    Mijn " trainingen " vallen onder de noemer even de benen strekken ! Ik heb wel een Garmin 205 en daarop hou ik de kilometerstand bij. Ik heb een excel document waarop ik dan invul wanneer, waar en hoeveel kilometers er gelopen werden en soms schrijven we ook het " loopgevoel " op. Dit loopgevoel kan soms rare opmerkingen geven. Ik verklaar me nader : de maandag en woensdagavond moet Ninke naar Oostende gevoerd worden. Omdat het anders te laat zou worden zorg ik voordien al voor het avondeten. Als Ninke dan aan het dansen is loop ik met een gevuld buikje 10 km. Enkele voorbeelden wat er dan soms als opmerking geschreven wordt : waren die extra portie aardappelen wel nodig ? benen goed, hoofd goed, buik wil niet mee ! puffertochtje ! enz ...
    Een vetloop is lopen op een nuchtere maag, ik vraag me af welke naam er bestaat voor het lopen vlak na het eten ? Als nuchter lopen vet genoemd wordt dan zullen we een gevuld loopje maar een slank-maak loopje noemen zeker.
    Soms is er ook een verkeerde planning, verleden week zet ik Ninke om 19.15 af en vertrek voor mijn slank-maak tourke, enkele minuten later rinkelt mijn gsm ( ik loop altijd met mijn gsm bij me, je weet maar nooit hé ). Het was Ninke om te zeggen dat er geen les was .... ik return to sender ! Zo'n loopje noem ik dan, zie de super plezante computerles van Wim Opdenbrouck, een " kere ke were " loopje of  een keer eens terug loop maar dan in het sappig West-Vlaams !  
    Ik ging andere invalshoeken zoeken maar nu gaat het toch weer heel de tijd over het lopen zeker ! Volgende week maandag, zelfde blog, zelfde tijd ander verhaal. Greetings !

    25-01-2010 om 11:44 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    18-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.week 2
    Nog even naar het loopjaar 2009 kijken. Toen had ik een super eerste 6 maanden van het jaar. Het liep zeer goed tot aan de nacht van Vlaanderen. Hier de cijfers : 1087 km van januari t.e.m. juni ! Was het de teleurstelling omdat de beoogde tijd tijdens de nacht niet werd gehaald want het feit is dat er van juli t.e.m. december maar 477 km werd gelopen. Ik ben echt wel in een gat gevallen, de laatste 3 maanden van 2009 ging het van kwaad naar erger : oktober 61 km, november 45, december 49 ! Het kwam zelfs zover dat er tijdens de ledenvergadering van joggingteam de olifant iemand kwam zeggen dat men zag dat ik niet veel meer liep. In het geniep kontroleerde ik mijn lichaam naar Love Handles en andere ongemakken en toen ik thuiskwam vroeg ik op de man af aan mijn vrouw : is mijn gewicht toegenomen ? Haar antwoord stelde me allesbehalve gerust, je zal het moeten doen met de klederen die je hebt, ik koop zeker geen nieuwe voor je en als je buikje zich mooi begint af te tekenen in je trui dan is dit jammer maar helaas ! Het is nu nog niet dat mijn sixpack meer een bak jupiler is geworden maar toch. Bon, ik naar boven de weegschaal gaan opzoeken, dit is nu eens apparaat dat ik weinig gebruik. Ik wist wel dat ik net voor de nacht van Vlaanderen 2009 afgetraind en droog gewogen een 63 kilogram woog. Nadat ik me gewogen had riep ik naar Maureen dat ze direct 5 kilogram van haar gewicht mocht aftrekken want dat onze weegschaal niet meer marcheerde. Maureen was enorm tevreden, normaal moeten vrouwen veel meer moeite doen om enkele kilo's af te vallen. Ik had al mijn punten !
    Het is wel bangelijk om te moeten vaststellen dat wanneer er " iets " minder wordt gelopen de weegschaal " iets " meer aanduidt. We zullen dus moeten blijven lopen om deze evolutie een halt toe te roepen.
    Ik ben natuurlijk direct dieper in het onderwerp gaan graven, volgens het internet worden getrouwde mannen dikker naarmate ze langere tijd getrouwd zijn. Echt, dit is wetenschappelijk bewezen, ik verklaar deze stelling :
    een vrijgezel komt 's avonds thuis, begeeft zich naar de koelkast. Ziet dat er niets bijzonders in ligt en gaat slapen.
    Een gehuwde man komt 's avonds thuis, gaat in bed, ziet dat er niets bijzonders in ligt en begeeft zich naar de koelkast ....
    De goede punten van daarnet zijn gone with the wind ....
    Wat het lopen betreft zijn we goed op weg om er weer een goede eerste 6 maanden van te maken. 3 x per week en de kilometers zitten weer in een stijgende lijn, gelukkig maar want die 24 flesjes die ik meesleur zouden er vlug weer 6 moeten worden .... Greetings !

    18-01-2010 om 10:08 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    11-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nothing changes on New Year's Day

    U2 heeft er al een liedje over geschreven en eigenlijk klopt het wel, we zijn nu al 11 januari en veel veranderingen of beter gezegd verbeteringen zijn er dit jaar nog niet gebeurd. Zelf obscene gebaren toegeworpen gekregen van een vriendelijke chauffeur. Zijn middelvinger ging serieus in " overdrive " om van de andere liefdevolle woorden en gebaren nog niet te spreken. Mijn medepassagiers vroegen zich af wat we konden verkeerd gedaan hebben en verder dan op dezelfde weg rijden als die andere chauffeur kwamen we niet ! Nu dit is nog altijd klein bier vergeleken wat er in de wereld gebeurt maar volgens mij is dit toch een waardemeter. Mensen kunnen niet veel meer verdragen en zijn o zo rap op hun tenen getrapt. Moordenaars, dronken politicus, slechte verliezers, enz .... het leven gaat in 2010 jammer genoeg verder als waar we gestopt waren in 2009.
    Maar laten we niet te negatief zijn, er zijn natuurlijk ook veel mooie mensen, we hebben zelfs een nieuwe Miss België, een Brugse schone. Als ik zo kijk naar die finalisten dan zie ik allemaal dezelfde gemaakte meisjes ! Cilou is een vurig club Brugge supporter dus de volgende stap in haar carrière zal aanpappen met een club speler zijn. Mooie meisjes doen volgens mij niet mee aan een Miss verkiezing, met echte schoonheid loop je niet te pronken.
    Vrijdagavond was het dan ook de jaarlijkse ledenvergadering van Jogging team De Olifant. Dat is nu eens een verademing, een zaal vol aangename, vriendelijke, goedgeluimde en sportieve mensen. Zou sporten iedereen dan toch een mentale opkikker geven ? Ik denk het eerlijk gezegd wel. De leden van onze club zijn dan ook stuk voor stuk mensen waarmee je eens kan " zeveren " ( doe ik graag ) of waarmee je eens kan een serieus gesprek voeren, ( doe ik ook wel graag ). Dus het was weer een geslaagde avond met maar liefst 21 nieuwe leden waaronder enkele serieuze kleppers !
    Ondertussen zijn we weer aan het trainen. Ik ga 3 x in de week lopen en wil mijn kilometers langzaam opbouwen, beginnen met 100 km in januari en dan iedere maand 50 erbij en dit tot aan de nacht van Vlaanderen. Hopelijk zal ik dan genoeg kilometers in de benen hebben om eens een goede marathon ( zonder krampen ) te lopen. Waarschijnlijk ga ik voordien nog een marathon lopen maar we gaan eerst zien hoe we de eerste 3 maanden doorkomen. Als ik mijn kilometers kan lopen die ik wil loop ik zeker in April een marathon voor de fun. Het probleem zal tijd worden, ik moet tijd besteden aan mijn gezin, de hobby's van de kinderen, mijn andere hobby's en als ik dan nog tijd over heb ga ik nog een goede 40 uur werken ook ! Maar dit is het probleem van veel mensen denk ik, een acuut tekort van tijd, maar beter zo dan je steendood vervelen. Ik zal ook proberen wat meer neer te pennen dit jaar, zelfs in de rustige loopperiode. Greetings !

    11-01-2010 om 11:44 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    31-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.laatste uren van 2009
    Wat het lopen betreft was 2009 een slecht jaar. Geen p.r.'s gelopen maar anders kan ik alleen maar tevreden zijn van het oude jaar, ik heb zonder grote problemen of tegenslagen het nieuwe jaar gehaald. Als mensen mij vragen, wat moeten we je wensen, dan zeg ik altijd : dat ik het volgend jaar zonder problemen mag halen. Dus bij deze hopen we op weer zo'n jaar. Dat ik samen met mijn 3 vrouwen en vele vrienden weer veel leuke momenten mag beleven. En ik hoop dat iedereen een jaar met veel liefde, vriendschap en geluk mag hebben. Voor het lopen maak ik geen plannen meer, we lopen zeker het O.L.C. mee en hier en daar een marathon, met bijhorend weekend, maar leggen ons geen druk meer op door een tijd voorop te stellen. Ik heb ook nog andere interesse's en wil een goed evenwicht vinden tussen hobby's, gezin en werk. Wel gaan we nog 1 maal trainen voor een marathon, ik hoop op een perfecte voorbereiding om dan eindelijk eens de ( voor mij althans ) perfecte marathon te lopen. Ik hoop om er enkele te lopen, zeker de nacht en de marathon tijdens de olifantenuitstap in September, ook nog 1 in het voorjaar en de marathon van Oostende in Oktober en dan misschien nog een speciale maar daarover later meer. We gaan voor 1 serieus trainen en de rest lopen we voor het plezier. Nu ga ik de haard aansteken en al een goeie fles opendoen tegen dat het bezoek komt ! Een goede kok proeft toch ook van zijn eten voordat hij het opdient. Ik wens iedereen een goede afsluiter van 2009 en een super start van 2010. En aangezien dit een loopblog blijft : deze week een goede 12 km gelopen in de " bergzone' en genoten van de omgeving en de loop. Rustige ( 11 km/uur ) duurlopen doe ik eigenlijk wel graag, je loopschoenen aantrekken, zonder schema, zonder versnellingen, zonder te moeten letten op je hartslag : juist lopen ! Dit doe ik het liefst en volgend jaar doe ik alleen maar dingen die ik graag doe. Volgend jaar kom ik ook speciaal naar Oostende om af en toe eens mee te lopen met de Olifanten, Voilà, wat goede voornemens betreft kan dit tellen hé !! Tot op de ledenvergadering! Greetings.

    31-12-2009 om 16:38 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)




    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Over mijzelf
    Ik ben Wim
    Ik ben een man en woon in Koekelare (België) en mijn beroep is bediende.
    Ik ben geboren op 21/06/1965 en ben nu dus 58 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: lopen, zendamateur ( ON6PV).

    P.R. TIJDEN
    10 km :              44.13  Corrida     2008 (13,59 km/uur)
    1/2 marathon : 1.41.39  Lacosta     2008 (12.48 km/uur)
    marathon :       3.50.57  Eindhoven 2007 (10.98 km/uur)
    Wedstrijden gelopen in 2009


    Gastenboek
  • Leuk
  • Ewel
  • scherven
  • Bedankt
  • Groetjes,

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs