collega's olifanten
  • jogging team de olifant
  • Alain & Rita
  • Dirk Luypaert
  • Clint Lenaers
  • Johan Watthy
  • Jurgen Wyllie
  • Koen Vansteenkiste
  • Stefaan Vanmassenhove
  • Andere webloglopers
  • Katrien
  • Marnix de dream team runner
  • Fré
  • Francis Coucke
  • Sjarlot
  • tom
  • Dirk
  • Julie
  • KJ
    Nog enkele loopvrienden
  • Gert Luyckx
  • Gert Schroons
  • Frank Spencer
  • Betty Spencer
  • Marc
  • Andy
  • Geert
  • Anita van Bart
  • Bart van Anita
    nog blogs om eens te bezoeken
  • Ivan & Kristien (strippende loper)
  • Natalie
  • Jan de aprilvis
  • Lies Deruddere
  • Davy Stieperaere
  • Layla Vancompernolle
  • Guy Devreker
  • Geert
  • Sandra Cauwels
  • Etienne deVillage
    Mijn favorieten
  • Oostends loopcriterium
  • Vader Abt
  • Vader Abt Trappist
  • Manège Groenhove
  • Laatste commentaren
  • dag wim (mx)
        op einde loopblog
  • Doelstelling. (Guy)
        op week 41
  • energie (lankarren)
        op sorry !
  • please (lankarren)
        op stilte
  • tof (marnix)
        op week 16
  • Inhoud blog
  • einde loopblog
  • 2013
  • loopvrije weken
  • loopvrije week
  • Zoeken in blog

    Archief per maand
  • 03-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 01-2007
  • 01-2006
    t'olifantje Wim
    De ervaringen van een beginnend loper...
    10-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2012
    Eerst en vooral een gelukkig en gezond 2012 toegewenst. Het is al weer een tijdje geleden dat ik iets heb gepost op mijn blog. De eindejaarsperiode is altijd een drukke tijd hier. Ik ben zelfs vergeten om naar de jaarlijkse vergadering van joggingteam de olifant te gaan. Dit is de eerste keer sinds ik lid ben. Ik kreeg een berichtje waar ik bleef en toen dacht ik, shit ! Dus sorry hiervoor maar we zullen het op mijn leeftijd steken zeker ! Voornemens op loopgebied maak ik niet, eerst kijken hoe we doorgeen de eerste 3 maanden van het nieuwe jaar raken en dan eventueel nog een marathon lopen. Gisteren 11 kilometer gelopen en het was lang geleden dat ik nog zo'n goed gevoel had en zonder veel denkwerk eigenlijk kon blijven lopen. Als ik vroeger paard reed dan was mijn hoofd leeg na 1 uur rijden. Constant met dit edel dier bezig zijn, je hebt geen tijd om aan andere dingen te denken. Als ik loop dan heb je een zee van tijd om te denken..... Ik loop ook nooit met muziek omdat ik wil horen wat er rond mij aan het gebeuren is.  Morgen proberen we opnieuw een tourke in Middelkerke te lopen ! De conditie is blijkbaar nog niet helemaal verdwenen.
    De oudste dochter is op 4 januari trotse eigenaar van een rijbewijs geworden, dus hoop ik dat ik haar een beetje minder zal moeten rondvoeren in de toekomst. We hebben veel tijd gestoken in het leren rijden en gelukkig is dit nu achter de rug. Nu komt het echte werk, alleen op de baan en ervaring opdoen. Greetings !

    10-01-2012 om 11:23 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    20-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.week 51
    Ik wil de mensen van Bloggen.be bedanken voor hun steun in deze donkere tijden. Ik loop dus minder en wat is het eerste dat mij opvalt ? Op mijn blog staan er nu al een tijdje 2 foto's van een dame. Eerste foto de iets vollere aangekleede versie van deze mevrouw, tweede foto de bikini slanke versie. p.s. Als je kilo's verliest dan krijg je automatisch een mooi bruin kleurtje : raar ! Zelfs Bloggen.be drukt me met de neus op de feiten. Minder lopen = meer kilo's. Mijn sixpack verdwijnt als seeuw voor de zon en maakt plaats voor een mooie bak Westvleteren. Hmm, is eigenlijk ook wel lekker.  Met de eindejaarsfeesten op komst zal het moeilijk worden om al aan dat lekkers te weerstaan. Ook vieren we nog de verjaardagen van onze 2 dochters. 17 & 21 jaar. Wat gaat het allemaal snel ! Dus moeten we dringend aan de conditie beginnen te werken. Als ik geen zin heb om te lopen dan gaan we de rollen op. Het voordeel hiervan is dat ik dit in de warmte thuis kan doen en ondertussen wat luisteren naar muziek of naar mijn zender. Het loopdipje loopt op zijn einde. Moet wel : anders moet ik in de logeerkamer slapen.... Greetings !   

    20-12-2011 om 09:25 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    09-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update
    Het is alweer een tijdje geleden dat ik nog iets heb neergepend. Aangzien ik dit altijd op het werk doe ( sorry baas ) en het zeer druk blijft kwam het er nooit van. Nu nemen we even wat ontspanning, lig ik met met voeten op mijn buro, aperitiefje in de hand en zijn mijn vingers opgewarmd om een tekstje te typen. Eerst en vooral over mijn marathon plannen. Ik zal hopelijk nog een marathon lopen maar waar en wanneer staat nog niet vast. Ik heb afgezegd voor Barcelona omdat ik het nu niet zie zitten om aan de trainingen te beginnen. Ik loop 2 x 1 uurtje per week maar dit is juist maar om de conditie te onderhouden. Ik heb al enkele zeer interessante aanbiedingen gekregen om marathons te lopen. Zoals jullie weten ben ik ook zendamateur en op mijn webpage staat er dat ik af en toe eens een marathon loop. Als ik dan spreek tegen personen ergens in de wereld en ze lezen deze informatie dan kom je toch onder de zendamateurs ook veel marathon lopers tegen. Zo ben ik uitgenodigd in L.A. en Hawaii om daar tijdens hun marathon gratis te verblijven. Maar aangezien ik geen verlof kan nemen waneer ik wil is dit jammer genoeg uitgesloten. Ook heb ik laatst tegen een medewerker van de New York marathon gesproken. Ik zei dat we plannen hadden om die te lopen maar aangezien we nooit zeker waren dat we alle acht gingen kunnen inschrijven hebben we dan gekozen voor de Médoc. Hij zei dat het een hype is om NY te lopen en de prijzen dan ook navenant zijn. En aangezien ik 3 vrouwen moet onderhouden....  Als ik de goesting terug krijg, komt de tiende marathon er ooit wel eens. Maar indien de goesting wegblijft, heb ik daar ook geen probleem mee. Ik ben tevreden zoals het nu gaat en een marathon meer of minder zal daar niets aan veranderen.
    Er waren blijkbaar problemen in onze loopclub. Ik weet niet wie of wat het probleem heeft veroorzaakt maar het is een feit dat vandaag de dag het altijd maar moeilijker wordt om samen te leven en te werken. Dit is natuurlijk eigen aan deze "dolle wereld" maar met een beetje meer verdraagzaamheid en wat minder jalouzie zouden er al veel problemen opgelost zijn. Dit zouden ze in heel de wereld moeten doen want ik weet niet waar dit zal eindigen. Gelukkig zijn er nog enorm veel goede mensen maar het probleem is dat deze op de achtergrond blijven. Als je reality programma's bekijkt dan zie je nooit een normale persoon. Dat verkoopt niet hé, dus moet er wat olie op het vuur worden gegooid en zodoende zien de mensen alleen maar "rare" zaken. Ik was net eens aan het nalezen wat ik nu schrijf, ik wil zeker de wereld niet veranderen dus stop en ander onderwerp !
    Nog 2 weken werken en dan zijn we 2 weken in verlof. Heb alweer veel plannen gemaakt en de nieuwjaarsmaand is ook altijd druk. Ik doe altijd mijn ronde bij mensen die ik tijdens het jaar zelden zie. B.v. ouders van goede jeugdvrienden. Ik maak er een gewoonte van om in januari eens binnen te springen en dit doet altijd deugd om wat oude verhalen vanonder het stof te halen.
    Voila, ik heb dit niet rustig kunnen schrijven, mijn collega is hier niet en ik werd constant gestoord door het gerinkel van de telefoon. Zelfs rustig een verhaaltje schrijven lukt me niet ! Ik ga nog een beetje verder werken. Greetings !

    09-12-2011 om 11:35 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    15-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.week 46
    Normaal gezien moet ik volgende week maandag beginnen aan de trainingen om (eventueel) een nieuwe marathon te lopen. Voorlopig loop ik als er goesting is om te lopen. Verleden week 2 x op stap geweest. Veel is het dus niet. Ben er nog altijd niet uit als er hier nog wedstrijden zullen gelopen worden of als ik nog aan de start van een marathon zal staan. Aan de ene kant wil ik nog eens de emoties en voldoening meemaken die je krijgt aan de eindmeet van een marathon. Aan de andere kant heb ik het meegemaakt en hoeft het niet meer zo nodig. Lig er eigenlijk niet meer wakker van. We zien wel wat er de volgende weken zal gebeuren. Gisterenavond aan de toog van de manege Groenhove er ook over gesproken en daar zeiden ze dat 9 geen getal was om te stoppen. Over Groenhove gesproken, twee weken terug op zaterdag 13 km gelopen in het bos van Groenhove en voor de eerste keer een hertje gezien. Ik wist zelfs niet dat er daar zaten. Al enorm veel eekhoorntjes gezien maar nog nooit een bambi ! Leuk ! Ik hou er wel van om in de natuur te lopen. De marathons waar ik met het meest plezier aan terugdenk zijn de natuurmarathons. Niet de drukte van Eindhoven of de nachtelijke tochten rond Torhout. Niet de Guldensporen marathon met aankomst in het oude Brugge of de Flanders Fields maar de marathon van de Somme waar er maar een 100-tal deelnemers waren en ik op een bepaalde momenten helemaal alleen op de wereld was. Geen loper voor me, geen loper achter mee, geen mens te zien. Machtig ! Maar de Rursee marathon staat op nummer 1. In een herfstdecor een prachtige natuurmarathon lopen met serieus wat beklimmingen en zelfs gevaarlijke afdalingen. Afgezien als de beesten maar de nummer 1 marathon voor mij. Mijn marathon carrière afsluiten met zo'n genre marathon zou ik het liefst doen. De toekomst zal het uitwijzen.
    Om eens over iets anders te spreken. Ik spendeer 's avonds weer redelijk wat tijd op de radio amateur frequenties. Gesprekken voeren met mensen over de hele wereld. Mijn laatste contact was op 18 maart van dit jaar, tijdens de zomer heb ik teveel andere dingen om handen en zodoende is het de laatste jaren echt wel een winterhobby aan het worden. Maar het is leuk om eens over zaken te spreken met mensen in andere continenten en mooie kaarten en mails te krijgen met meer informatie. Ter info: mijn "call" is ON6PV, de ON ( Oscar November) staat voor België. KH6 b.v. is Hawai, ZS is Zuid Afrika enz....
    Greetings !

    15-11-2011 om 16:14 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    21-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Laatste wedstrijd 2011
    De wedstrijd van mijn eigen club, joggingteam de olifant was weer een voltreffer. Mooi weer, mooi volk, het oog wil ook wat en gelukkig had onze voorzitter Luc weer gezorgd dat er enkele bevallige loopsters aanwezig waren. Bedankt hoor ! Kortom een perfekte organisatie. Anders kan natuurlijk niet met zo'n klasseclub ! De wedstrijd zelf dan. Helemaal achteraan gestart want ik had echt geen zin tijdens de opwarming om eraan te beginnen. De "loopgoesting" is echt wel ver te zoeken. Er stonden enkele vrienden te supporteren en ze vroegen zich luid af als ik niet rapper kon. Dan maar besloten om iets rapper te lopen om niet helemaal af te gaan. De tweede ronde ging eigenlijk redelijk goed en aangekomen in 41.49 voor 8.5 km. Nadien nog wat blijven plakken en toen Maureen me kwam oppikken en mijn tijd hoorde zei ze, awel : zwak gelopen van je ! Wijselijk niet gereageerd en deze mindere prestatie op een geveinsde kwetsuur gestoken ! Na meer dan 22 jaar huwelijk ken ik de truken hoor ! Maar eigenlijk heeft mijn wederhelft gelijk, tot aan de nacht van Vlaanderen marathon liep ik volgens mijn mogelijkheden. Nadien is het alleen maar bergafwaarts gegaan. Normaal gezien moet ik op 21 november aan de trainingen voor de volgende marathon beginnen dus heb ik nu nog 4 weken om me af te vragen waar we eigenlijk mee bezig zijn. Ik heb teveel hobby's maar wil er niet in snoeien. Nu ik van snoeien praat, ik moet ook nog mijn sparren snoeien ! Loop wel graag en voel me er goed bij maar de andere hobby's doe ik ook graag en er kruipt ook wel veel tijd in. Met het gevolg dat ik geen enkele hobby perfect kan beoefenen. Maar de eerste week van november zijn we in verlof en dan kan ik eens nadenken hoe we dit alles vanaf 21 november zullen gaan combineren. Dit jaar dus geen wedstrijden meer, volgend jaar zal de Sasloop de eerste wedstrijd zijn en als de trainingen aangevat worden zal de 20 kilometer van Kortemark op zondag 26 februari de grote test worden. Nog veel "alsen" maar we hebben nog 4 weken om ons mentaal voor te bereiden hé ! Greetings !

    21-10-2011 om 11:46 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    09-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.marathon van Oostende
    Voor alle duidelijkheid : ik heb niet deelgenomen aan de eerste editie. Wel was ik een van de weinige supporters langs het parcours. Alle lopers zien langskomen aan kilometer 10. En dan opnieuw aan kilometer 27. Iedereen, zonder uitzondering kreeg een applausje en wat bemoedigende woorden. Als je langs de kant staat dan zie je pas hoe moeilijk het is voor sommigen. Ja, het deed pijn dat ik me niet ingeschreven had maar na de nacht van Vlaanderen werd er hier niet veel meer gelopen. Ook de Médoc marathon kan je niet echt een training noemen dus was het beter om niet deel te nemen. Enkele zeer leuke gesprekken gevoerd toen ik stond te wachten met o.a. de vrouw van de winnaar Eddy Bossier. Tof dat hij eens eerste was na 3 tweede plaatsen. Er werden vlug groepjes gevormd en daardoor was het soms moeilijk om iedereen vlug te herkennen. Dan ben ik nog naar Oudenburg en Snaaskerke geweest om laatste lopers een hart onder de riem te steken en met sommige nog even mee te lopen. Aan iedereen een welgemeende proficiat ! Deze eerste editie had nog schoonheidsfoutjes. Als je de week voor de marathon nog een mail krijgt dat ze nog vrijwilligers nodig hebben dan is dit wel rijkelijk laat. Maar, ze kunnen alleen maar leren en beter worden en misschien is Oostende ook vertrokken om ieder jaar een marathon te hebben. Dit zou toch prachtig zijn. Misschien dat ik ook nog eens aan de start sta. Misschien, eerst mijn tiende marathon lopen, na een perfecte voorbereiding en dan zien we wel. Greetings !

    09-10-2011 om 00:00 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    03-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hermesloop 2011
    Na verleden jaar een natte Hermesloop, gelukkig dan wel in het aangename gezelschap van mijn vrouwtje, werd het dit jaar een zeer warme loop. Ik ben nu eenmaal geen warmte loper. Daarom ook dat ik tijdens de zomermaanden weinig loop. Ik besteed dan meer tijd aan uitstapjes met mijn 3 vrouwen dan aan trainingen. Maar we hadden nog 1 wedstrijd nodig om opgenomen te worden in het eindklassement van het O.L.C. Dus stonden we in deze tropische temperaturen aan de start. Hier een zeer kort verslag ! De eerste tour ging het nog redelijk vlot. De tweede tour kreeg ik bij het aanvatten van het schorspad een warmte klopje en werden de resterende kilometers uitgejogt. Werd voorbijgestoken door een tiental lopers maar trok het mij niet aan. De 3 maanden met weinig kilometers in de benen en het warme weer eisten hun tol. Dus liever rustig naar de meet en fris aankomen dan halfdood over de aankomst sukkelen. Ik had tenslotte beloofd aan Maureen om voor het middageten te zorgen dus beter een frisse kok aan het fornuis ! In de namiddag nog een mooie fietstocht gemaakt dus werd het sportieve zondag ! Bon, nog 1 wedstrijd en het O.L.C. zit erop. Wel ben ik plannen aan het maken om in het voorjaar nog een marathon te lopen. De motivatie is er om tijdens de wintermaanden nog eens deftig te trainen. Ik train te weinig voor een marathon. Ik weet wat er moet veranderen en ben gemotiveerd om er deze keer eens een mooie voorbereiding van te maken. Marathon nummer 10 zou ik willen uitlopen in een p.r. De lat ligt hoog. Nu juist nog de gepaste marathon vinden, ons inschrijven zodat we niet meer terug kunnen en zorgen dat ik mijn duurlopen niet alleen moet lopen. Na zaterdagavond een goed bezoek bij mijn schoonbroer ligt de keuze van de marathon min of meer vast. Combinatie city trip, zodat mijn vrouwtjes tevreden zijn, en marathon, laat de mannen maar afzien. Wat is het leven toch leuk als je gelukkig getrouwd bent hé ! Greetings.

    03-10-2011 om 11:57 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    19-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Médoc 2011

    Gisterenavond laat terug thuisgekomen na 10 dagen in Bordeaux wijntjes te hebben gedegusteerd ! Een prachtige tijd meegemaakt, op plaatsen gekomen waar we anders nooit zouden geraakt zijn. Dure en zeer oude wijn gedronken. Ook een 65 km gelopen en veel kilometers gewandeld. Kortom een super week meegemaakt in goed gezelschap ! De marathon is niet de mooiste die ik heb gelopen maar zonder twijfel de gezelligste. Allemaal mensen, buiten de eerste 50 aangekomen, die juist ingeschreven waren om plezier te maken. Aan iedere stop, en er waren er veel, stonden er lopers verkleed als dier te drinken, te dansen, te zingen. Niet te doen. Wij hebben natuurlijk ook een beetje teveel van de wijn geproefd en een beetje te weinig aan het lopen gedacht. Nadat er nog 2 straaljagers boven onze hoofden scheerden vertrokken we met 8 olifanten aan deze marathon. Onze sponsor was mee dus moesten we wel als olifant verkleed zijn hé. Tenslotte waren er 6 van de 8 mensen lid van het joggingteam de olifant. Het was de bedoeling om samen te lopen maar kwetsuren en conditie beslisten er anders over. Reeds na 1 kilometer was er een bevoorrading met wijn, vele zouden nog volgen.... Doorheen mooie wijnvelden en chateaux's  gelopen. Mijn vrouwtje kreeg het weer lastig met  haar oude kwetsuur, eigenlijk had ze al 14 dagen last maar toch wou ze starten. Ook Katrien kreeg het moeilijk en zodoende namen ze de wijze beslissing om aan kilometer 22 à 23 te stoppen. Ondertussen waren Mario en ik, trouwe echtgenoten zijnde, bij hun gebleven en moesten we nadien toch een goede 6 kilometer flink doorlopen om weer bij de anderen te komen. We stopten natuurlijk nog wel om het nodige vocht tot ons te nemen. Zo zijn we dan wel. Aan km 28 kwamen alle 6 overgebleven olifanten weer samen. Ondertussen hadden we al 2 x olifant lid Koen Vansteenkiste tegengekomen die in het gezelschap van Katrien haar vrolijke bende deze marathon liep. Aan km 30 besloot ik om bij het laatste vrouwelijk olifantje te blijven. Terwijl Leentje aan de bevoorrading doorstapte konden Patje en ik iedere keer wat wijn degusteren. Dan liepen we het gaatje weer dicht en kort nadien was er alweer een bevoorrading. Dit stoppen en opnieuw lopen was na een tijdje wel lastig voor mijn kuiten. Het was op het randje van krampen. Ik had natuurlijk maar 20 km in juli en 78 km in augustus gelopen. Dit en de vele wijnstops maakten het toch wat moeilijker. Maar niet getreurd, onder luide aanmoedigingen liepen we samen over de aankomst. Heel tevreden dat ik toch de mooie medaille kreeg en zodoende weer een marathon bij in het lijstje ! 
    De volgende dagen enorm mooie momenten meegemaakt, teveel om nu op de noemen, misschien dat ik ze later nog eens neerpen. Wij hebben 3 dagen geslapen in het chateaux van de voorzitter van de marathon waar we veel leuke verhalen over de Médoc marathon gehoord hebben.
    Het was weer heel plezant maar nu moeten we veel werk inhalen. Sorry voor dit vlug geschreven verhaal maar ik wou dit vlug aan jullie, trouwe lezers, laten weten !! Greetings ! 

    19-09-2011 om 11:56 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    29-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Strandloop 2011
    Het was weer tijd voor de jaarlijkse ploetertocht van het Oostends loopcriterium. Ik zeg dit al jaren en ik blijf erbij, op een strand moet je liggen, niet lopen. Maar wil ik aan mijn 9 wedstrijden komen moet ik deze helletocht ondernemen. Gelukkig kon ik opnieuw samen lopen met onze voorzitter Luc, waarvoor dank ! Ook olifant Kurt vergezelde ons en hielden er een rustig tempo op na. Gelukkig maar want het liep voor geen meter. Zelfs op ons babbeltempo vond ik mijn tweede adem niet en ik had het gevoel dat ik constant in het rood aan het lopen was. Had ik mijn 2 companen niet gehad dan had ik zonder twijfel gestopt aan het Q beach house om samen met vrouw en dochter een drankje te benutten. Maar we zetten toch door en net als op de vorige wedstrijd liet Luc me galant voor aan de eindmeet. Blij dat deze zandrace erweer op zat, slecht gevoel en bloedneus na de aankomst maakten dat deze wedstrijd niet bepaald een hoogtepunt uit mijn loopcarrière was. Na een drankje en douche bij de sponsor juist op tijd terug voor de prijsuitreiking. Waar we na enkele leuke babbels terug richting Koekelare reden. Dank aan Luc en Kurt voor het gezelschap en om me mee te sleuren toen ik wou stoppen aan het Q beach house. Op de nieuwe Koerswijk zijn we zeker van de partij om mijn 9° wedstrijd van het O.L.C te lopen en als laatste training voor de Médoc. Augustus is een maand met gelukkig weer wat kilometers op de teller. Deze loop ik meestal samen met Maureen. Liefde is..., samen joggen ! De 2 vakantie maanden zijn weer voorbij gevlogen. Onze 2 dochters hadden elk een vakantiejob en het resultaat was dat wij nog meer dan anders voor taxi moesten spelen. Gelukkig komt het schooljaar er weer aan zodat de ouders weer wat op krachten kunnen komen ! Greetings !

    29-08-2011 om 09:53 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    16-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mariakerke 2011
    We stonden weer eens aan de start van een loopwedstrijd. Aangezien ik niet veel had gelopen stond ik op de laatste rij, samen met onze voorzitter Luc, die in volle marathon training is en zodus er een trage wedstrijd wou van maken. Zo'n wedstrijden zijn plezant. Rustig lopen terwijl we over koetjes en kalfjes babbelen. We haalden veel lopers in en gaven deze die het moeilijk hadden iedere keer wat steun. Aangekomen in een goede 48 minuten voor 9.6 km, veel trager dan verleden jaar maar zo'n wedstrijden doen me opnieuw beseffen dat ik helemaal geen wedstrijdloper ben. Dus Luc, als je de strandloop meeloopt en er weer een trage wedstrijd van maakt, ben ik zeker weer van de partij ! Bedankt voor het leuke gezelschap !
    De maandag stond er een zware training op het programma. De bende van de Médoc had een gezamelijke training voorzien. In de Médoc is er dus om de 2 à 3 kilometer een bevoorrading met wijn dus werd er ook 4 x gestopt om ons te bevoorraden met wijn en hapjes. Kwestie van de omstandigheden zo waarheidsgetrouw na te bootsen natuurlijk. Ik kan jullie verzekeren dat de Médoc zwaar zal worden. Het prachtige weer, het mooie parcours die ze uitgekozen hadden, de super bevoorrading met wijn van wijnboeren die we zullen zien in de Médoc en het aangename gezelschap maakten er weer een onvergetelijke dag van. Na nog een zwempartij en etentje was het dan ook weer vroeg dag ! Voor jullie denken dat we sportief stil gezeten hebben : de afstand die we gelopen hebben bedroeg 20 km. Zelfs de dames hebben deze zware training goed doorstaan dus zitten we op schema !
    Ook heb ik me nieuwe loopschoenen aangeschaft. Samen met mijn schoonbroer naar "DE" sportwinkel in Oostende geweest en nadien nog wat bijgepraat. Leuk ! Ben tevreden, een mooi weekend gehad ! Greetings.

    16-08-2011 om 11:59 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    11-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vakantie
    Het is al weer een tijdje geleden dat ik nog eens iets heb neergeschreven. Ja, het is weer vakantie hé en dan staat het lopen op een laag niveau. Maar dit jaar is het erger dan ooit tevoren. Wel al enkele fietstochten gereden met de nodige rustpauzes ( lees : drankstops ) erbij tijdens mijn 3 weken verlof. Ook zijn we 1 week naar Normandië geweest waar we, echt waar, prachtig weer hebben gehad. Maureen dacht dat het alleen maar ging regenen en had maar 1 bikini mee. Het gevolg was dat ze 2 dagen in monokini heeft moeten liggen op het strand .....  Grapje hé ! We hebben veel wandelingen gemaakt langs de grillige rotskusten en iedere avond goed geeten en lekkere wijn gedronken. Heeft ons deugd gedaan maar jammer genoeg zijn we ondertussen al weer aan het werk. Sinds de nacht van vlaanderen heb ik ...... 3 x gelopen. Net of ik een allergie heb voor mijn loopschoenen. De goesting is ver te zoeken. Hopelijk zal het in september weer de goede richting uit gaan. Dan moet ik Ninke weer voeren naar Middelkerke en heb ik 3 x in de week anderhalf uur tijd om te lopen. Anders zit ik daar toch maar te wachten. Ook loop ik op 10 september de marathon van de Médoc. Daar hebben we 6 1/2 uur tijd om aan te komen en aangezien we met 4 koppels zijn waaronder enkele vrouwtjes die nog geen 10 km gelopen hebben zal zelfs die 6 1/2 uur moeilijk worden. Want we blijven sowieso bij elkaar. Om de 2 kilometer bevoorrading met wijn en aangezien het onze kleine wijnclub is die naar ginder gaat kunnen we deze degustaties toch niet voorbijlopen hé. Morgen is er alweer een nieuwe wedstrijd van het O.L.C. en misschien kom ik af. Moet toch bij mijn schone zus in Oostende zijn, dus kan ik zowel eerst 10 km lopen. Maar dan zeker in de achterste gelederen, beter zal toch niet gaan vrees ik ! Wel veel werk gehad de laatste maanden in onze dierentuin. Ik ben dus de verzorger van dienst, iedere morgen toch wel wat werk om alles eten en drinken te geven en iedere avond hetzelfde. Gelukkig doe ik dit graag, en alle dieren mogen hier rustig oud worden. Maar we zijn aan het afbouwen. Dieren die sterven worden niet meer vervangen en de voortplantingsmiddelen worden afgesneden ! Welke dieren we allemaal hebben ? 2 honden, 1 kat, 1 cavia, 4 dwergkonijnen, vissen, parkieten, duiven en een edele viervoeter. Alles is begonnen met 1 katje die we kregen..... Tot de volgende met hopelijk wat meer loopnieuws anders zal ook deze loopblog uitdoven. Greetings.

    11-08-2011 om 09:03 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    04-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.konterdam 2011
    Sinds ik loop ben ik al ieder jaar van de partij op de sympatieke konterdamloop. Ik had sinds de nacht van Vlaanderen de loopschoenen niet meer aangetrokken dus was ik wel benieuwd hoe de beentjes deze 10.5 km gingen beleven. Eerst 2 km opgewarmd en dan plaatsgenomen achterin het deelnemersveld. De eerste kilometer was het een beetje zoeken naar een vrije baan maar dan probeerde ik een egaal tempo te lopen. Na 1 ronde kwam ik door in 16 minuten, tweede ronde ben ik vergeten te kijken en aangekomen in 48.04 werkelijke tijd volgens mijn Garmin. Officieel iets trager daar ik achteraan gestart ben. Tevreden maar nu zal het erop aan komen om te blijven lopen. Ik heb het ieder jaar tijdens de zomermaanden moeilijk om mijn kilometers te lopen. Ik ging me inschrijven voor de Monschau marathon op 14 augustus om een doel te hebben om te blijven lopen maar ik mag niet van Maureen. We zullen wel zien. De volgende dag had ik mijn woord gegeven om te starten in Kortemark op de loop van collega olifant Martin. Had Martin verwittigd dat het nipt kon zijn. Moest eerst om 14.30 uur nog op een andere plaats zijn. Toen ik daar aankwam, reeds in volledige loopuitrusting, zag ik vele wachtenden voor me en begon ik al nattigheid te voelen. Om 15.45 kwam ik pas buiten en kon ik jammer genoeg niet meer in Kortemark raken. Pfff, teveel afspraken in 1 weekend is ook niet goed hé. Ik ging maar 4 km lopen ook want om 17.00 uur moest ik alweer taxi spelen voor Kim. Door al deze drukke bezigheden zijn Maureen en ik ( tijdelijk) uit elkaar gegaan. We hadden 2 feestjes die we niet wilden missen dus werd er gekozen om ons te splitsen. 1 voordeel, daar ik met mijn moeders wagen op stap was liet ik de aperitief en wijn links liggen. Anders heb ik mijn persoonlijke Bob mee. Je mag 3 keer raden wie er het laatst thuis was, Maureen of ik !!
    We zijn met 4 koppels ingeschreven voor de Médoc marathon. De 4 mannen hebben al marathons gelopen, de 4 vrouwtjes niet. We zullen het principe hanteren, samen uit, samen thuis dus voor een tijd gokken kunnen jullie niet doen. Wel aan welke bevoorrading dat we zullen stoppen. Buiten lid van een joggingteam is iedereen ook lid van een wijnclub. We zullen dan ook, samen met onze privé sommelier, er een wijn 10 daagse van maken. Je leeft maar 1 keer hé ! Greetings !

    04-07-2011 om 14:00 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    18-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nacht van Vlaanderen 2011
    Eindelijk stonden we nog eens aan de start van een marathon. Het was al van september 2009 geleden ( Somme Marathon ). Verleden jaar mochten we niet starten in de dijkenmarathon omwille van een cardioloog die niet sportminded was. Op zo'n manier wou ik niet stoppen. Dus besloten we om nog eens een poging te ondernemen. Na een 10 weken durende voorbereiding hadden we genoeg kilometers in de benen om net onder de 4 uur te kunnen arriveren, allez dat hoopte ik toch. De meeste marathonschema's lopen over een langere periode en over meer kilometers, maar deze zijn te zwaar voor mijn beperkte motor en nemen teveel tijd in beslag. Ik kreeg nog steun uit onverwachte hoek. Jos & Mario, twee goede vrienden en tevens " die hard " olifantjes gingen meelopen met me. T.t.z. Jos de eerste tour en Mario de tweede. De spanning steeg ! Zou er genoeg geld op mijn bankrekening staan om mijn hazen te betalen ? Zou ik ze kunnen volgen ? Zouden ze me niet proberen te verleiden om te stoppen aan een terrasje ? Tenslotte betalen die mannen 20 euro en wordt er toch wel verwacht dat ik een prestatie neerzet en me niet aan kilometer dertig huilend als een mietje languit op het asfalt werp. Ik wil maar zeggen dat ondergetekende toch wel met een serieus ei in zijn broek zat.
    Om 20.00 uur stonden jos en ik samen aan de start. We vertrokken iets te rap, de eerste 2 km aan 5.05 min/km en besloten dan om iets trager te lopen. Rond 5.20 - 5.30. Het gevolg was dat we na enkele kilometers een 20-tal lopers hadden die ons bleven volgen. Zij vroegen naar onze voorziene eindtijd, die we eigenlijk niet hadden en besloten om ons te blijven volgen. Gaf eigenlijk wel een raar gevoel om als niet ervaren marathon loper het tempo te moeten aangeven. Maar Jos en ik deden ons best. Leuk was het wel, we konden constant een praatje maken en op een bepaald moment vroeg Stefaan V. die ons ook vergezelde : Wim is dat mijn vrouw die daar staat ? Voor jullie rare gedachte hebben, ik ken zijn vrouwtje dus niet hé. Anders start ik mijn marathons altijd aan 5 min/ km, nu liepen we trager in de hoop om dit tempo te kunnen volhouden tot het einde. Na de eerste doortocht in Torhout stopte Jos en nam Mario het roer over. De benen voelden al wat vermoeider aan maar we konden het tempo nog aanhouden. Sommigen vroegen om wat gas terug te nemen wat we dan ook deden. Tijdens de tweede ronde was het de bedoeling om samen proberen uit te lopen. Aan de bevoorrading aan de kerk van Lichtervelde stopten er velen van onze groep om wat te drinken en te eten en bleven er nog een 8-tal over. Aan kilometer 35 sprong ik iets te enthousiast over een stoeprand en kreeg ik direct krampen. Ik liet me even uitzakken in de hoop nog terug te kunnen keren. Maar de laatste 7 km waren opnieuw een gevecht tegen de krampen. Niettegenstaande ik veel gedronken had raak ik toch niet verlost van die vervelende krampen. Maar bon, moeilijk gaat ook en we konden, zij het iets trager, blijven lopen. Mario en ik probeerden Koen, die zijn eerste marathon liep, samen met nog een andere loper uit ons groepje met ons mee te krijgen. We hadden nog wat speling om onder de 4 uur binnen te komen. Iedere keer als Koen 'trager' riep, pasten we ons tempo aan. En samen kwamen we na 3.57.16 seconden over de eindmeet in Torhout. Ben ik hiermee tevreden ? Jazeker ! Ik had gehoopt op een tijd onder de 4 uur. Ik denk dat indien ik een betere tijd wil er veel meer moet getraind worden en 2 maanden van +/- 250 km per maand vind ik voor mij het maximum. Ik heb maar 1 x 30 km en 1 x 28 km gelopen, is te weinig om een betere tijd te kunnen verwachten. Maar hé, we hebben het weer gedaan en ik kan alleen maar tevreden zijn. Maar zoals jullie weten ben ik vlug tevreden hé. Samen met mijn "hazen" en familie nog een terrasje opgezocht en die eerste Leffe smaakte weer voortreffelijk.
    Nog een speciaal woord van dank aan Jos en zeker ook Mario, die om 19.00 vanop zijn werk in Brussel vertrok om toch maar op tijd te zijn om de 2° ronde te lopen. Nadien moest hij nog terug naar huis in Willebroek ! Straf ! Bedankt hé makkers !
    Marathon nummer 8 zit erop. Ik heb al 3 keer de nacht gelopen en dit was mijn slechtste tijd, en toch heb ik me enorm geamuseerd.
    Nog een vraagje aan StefaanV. Alle politiemensen moedigen je aan. Ben je zelf een politieman of kom je veel in contact met de politie ? Op een niet zo aangename manier !!
    Bedankt ook aan iedereen die me "wild" aanmoedigde. Doet altijd deugd ! Greetings.  

    18-06-2011 om 18:15 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    13-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.N8

    De laatste dagen voor de nacht van Vlaanderen. Marathon nummer 8. Eigenlijk is het al (te) lang geleden dat ik er nog eentje gelopen heb. Misschien maar beter zo, dan ben ik al vergeten hoe lastig het kan zijn. Ik hoop dat ik eindelijk eens een perfect weertype krijg. Het was ofwel te warm, te koud, te nat, te droog enz... Als het weer meevalt en als mijn duurbetaalde hazen hun werk perfect uitvoeren dan ga ik voor een super tijd. Nee, serieus nu. Ik ben nog nooit zo rustig geweest. We zullen starten en alles laten op ons afkomen. Als je geen tijd in gedachten heb, kan je ook niet teleurgesteld zijn hé. Ik hoop dat Maureen niet te lang moet wachten op de markt van Torhout. Ze zal niet meerijden met de fiets maar me moreel ondersteunen vanop een terrasje in Torhout.
    2 jaar geleden stond ik ook aan de start van de nachtmarathon, samen met Sandra Cauwels die toen een prachtprestatie neerzette. De pijn die wij voelen tijdens het lopen is niets in vergelijking met hetgene Sandra nu meemaakt. Ik zal zeker aan haar denken tijdens de wedstrijd.
    Als ik over de aankomstlijn van een marathon kom ben ik altijd emotioneel geraakt. Dat geeft me een gevoel die ik zelden beleef. Laat ons hopen dat ik vrijdagavond, zo rond middernacht, nog eens zo'n gevoel mag beleven. Nadien een terrasje meepikken in het goede gezelschap van gezin en vrienden. Meer moet dat niet zijn ! Greetings !

    13-06-2011 om 15:27 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    06-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.week 23

    In mei werd er 18 x gelopen en werd er 260 km afgelegd. Ik loop dus niet met een schema, wel deel ik een marathon in 3. Dus een kleine duurloop is 14 km, t.t.z. 1/3 van een marathon. De lange duurlopen zijn 28 km lang. Gisteren dus een 28 km gelopen in 2.30.00 rond, de laatste 2 kilometers uitgelopen naar die 2 uur 30 minuten. Na de start een 6-tal kilometer rustig, dan eens 6 kilometer flink doorgelopen en het ging goed. Dan kwam ik in Koekelare bos en op zo'n ondergrond loop ik niet graag, dus was het tempo weer trager. Als ik dan terug op straten liep ging het tempo, zonder dat ik het besefte, weer naar omhoog. Ook drink ik nu veel meer dan vroeger en in die warmte is dit natuurlijk meegenomen. Toen ik thuiskwam was het net tijd voor de aperitief en Maureen had gezorgd voor een ferm biefstuk om weer op krachten te komen. Heel tevreden van mijn laatste duurloop, beter dan de week voordien. Benen wilden wel mee maar het hoofd niet. Lopers die sterven op een wedstrijd, mijn vrouwtje die me bang maakt, nee : die 30 km werden slecht verteerd. Ik heb wel moeten beloven aan Maureen dat dit mijn laatste marathon zal worden. Genots marathons zoals de Mèdoc komen niet in aanmerking natuurlijk ! Nu, laat ons eerst de nacht afwachten en zien wat mijn vrouwtje zal zeggen. Wel heb ik het gevoel, en dit is de eerste keer, dat de duurlopen voorbij vliegen. De tijd vliegt voorbij en zonder het goed te beseffen haspel ik de kilometers af. Ik geniet er eigenlijk van, raar ! Nu is het afbouwen naar de nacht, deze week nog een 40 rustige kilometers en zondag mijn laatste loopje. Proberen wat te rusten, vroeger gaan slapen maar dit zal moeilijk gaan vrees ik. Als ik te vroeg ga slapen doe ik toch geen oog dicht dus zal ik proberen tussen 23.00 uur en middernacht mijn bedje op te zoeken. Op mijn eten let ik dus weeral niet. Pasta's lust ik niet dus zal het moeten gebeuren met de goede oude patatjes en een stuk vlees. Volgende week vrijdag tot 17.00 werken, dan heb ik nog tijd genoeg om om 20.00 uur fris aan de start te staan. Greetings ! 

    06-06-2011 om 11:47 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    23-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe stad 2011
    1000 x dank aan mijn vrouwtje. Normaal voer ik Ninke altijd naar Middelkerke maar vrijdagavond nam Maureen deze taak over. Gelukkig maar want zo kon ik mijn duurloop lopen. Met het druk weekend voor de deur ging ik anders niet aan mijn kilometers komen. Om 18.30 vertrokken, drank en eten mee en me goed voorgenomen om traag te lopen. 10 kilometer liep ik op de seconde in 1 uur, 20 kilometer op enkele seconden na in 2 uur. Dus heel tevreden dat ik trager kon lopen. Als ik alleen loop is traag lopen moeilijk voor me. De beentje voelden heel goed aan en dan heb ik nog enkele kilometers in marathon tempo gelopen en dan nog 1 kilometer uitgelopen. Een zeer goed gevoel overgehouden aan dit loopje.
    De volgende dag stond er alweer een wedstrijd van het O.L.C. op het programma. Enkele kilometers ingelopen en samen met 269 andere lopers stonden we aan de start. Ik kon gans de wedstrijden lopers inhalen, misschien eens wat meer vooraan starten de volgende keer. Maar eigenlijk vind ik het beter om achteraan te starten en dan mijn eigen tempo te zoeken. Ik was bang dat de benen vermoeid gingen zijn na de duurloop van de avond voordien maar ik kon de 3 touren aan een constant tempo lopen. Mijn schoonzus die langs het parcours woont gaf me iedere ronde water wat welkom was met deze warme temperaturen. Aangekomen in 44.06 voor 9,6 km. Dan naar mijn schoonzus geweest voor de BBQ. Heel lekker met de gepaste wijn erbij, perfect. Het was laat toen we thuiskwamen en de volgende morgen moesten we al om 09.15 aan het station te Brugge staan voor de verrassings uitstap van de wijnclub. Een super dag meegemaakt met, hoe kan het ook anders, lekker eten en lekkere wijn ! Weeral veel te laat thuis dus was het maandagmorgen om 06.30 vroeg dag ! Toch 71 kilometer gelopen de voorbije week en ik hoop om deze week zeker aan hetzelfde aantal km's te komen. Door de "blokperiode" blijven we de volgende weken wat gespaard van feestjes en uitstapjes. Kan ik de laatste weken "rustig" toeleven naar 17 juni. Greetings ! 

    23-05-2011 om 11:52 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    16-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.week 20

    Nog 5 weken voor de nacht. Verleden week 4 x gelopen voor een totaal van 52 km. Zaterdag voelde ik me moe, kreeg ik het warm en koud tegelijk en daarom besloot ik om niet te lopen en ook mijn duurloop van zondag te schrappen. Normaal ging ik tussen de 25 à 30 km lopen, naargelang het gevoel in de beentjes. Dit is geen drama natuurlijk, i.p.v. te lopen heb ik dan samen met mijn 3 vrouwen lekker in de zetel een filmpje bekeken. Ik ging nog nadat we Kim naar haar kot hadden gevoerd een 10-tal km lopen maar ik mocht niet van Maureen. Als ik toch ging lopen moest ik in de logeerkamer gaan slapen ! Aangezien wij geen logeerkamer hebben was ik een beetje bang waar ik terecht ging komen en nam ik geen risico. Dus ook geen 10 km. Ik voer Ninke de maandag, woensdag en vrijdag naar Middelkerke en loop dan 13 à 15 km. Dan moet ik nog terug naar Koekelare met mijn natte kleren aan. Misschien daardoor dat het even wat minder ging. Vanaf deze week, handdoek en droge kleren meedoen. Ook heeft Maureen enkele artikels gelezen over de nadelen voor je lichaam als je marathons loopt. Deze artikels waren wel voor atleten bedoeld, niet voor recreatieve lopers als mezelf. Er stond zelfs letterlijk dat een marathon lopen in +/- 3.45 niet belastend mag zijn als je goed getraind bent. Maar toch is er hier eentje die ongerust is. Voordeel voor mij is wel dat, vanaf dat ik 20 km moet lopen ik dus fietsbegeleiding krijg. Leuk : moet ik zelf mijn drank niet meer meesleuren en in aangenaam gezelschap lopen is altijd beter dan alleen op stap te gaan. Deze week 22 jaar getrouwd en ik vind haar nog altijd aangenaam gezelschap ! Donderdagavond zal ik ook niet kunnen lopen, een romantisch etentje bij kaarslicht met een goed glasje wijn of frietjes van de frituur met bier in blik : ben er nog niet uit wat het zal worden !
    Het zal weer harken worden om aan mijn kilometers te komen deze week.
    Vanavond zijn we weer vertrokken. Ik weet nog niet als ik meedoe zaterdag aan de Nieuwe Stad loop. Om 17.00 uur moeten we naar een BBQ bij mijn schoonzus die langs het parcours van de nieuwe stad woont. Zondag zijn we heel de dag op zwier dus moet ik zaterdag zeker een 25 tal km lopen. En in de voormiddag kan ik ook al niet dus zal ik waarschijnlijk kort na de middag lopen i.p.v. aan de wedstrijd deel te nemen. Bon, we zien wel, het is nog geen weekend. Greetings !

    16-05-2011 om 09:24 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    08-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zandvoorde 2011

    Vrijdagavond stond er alweer een wedstrijd van het O.L.C. op het programma. Ik heb al altijd graag in Zandvoorde gelopen omdat mijn schoonbroer daar woont er er na de wedstrijd altijd een goede fles ontkurkt wordt. Eerst een 4 tal kilometer opwarmen, doe ik nu meer en ik voel me daar wel goed bij. Ook nog de reporter van Runners 's world gezien dus er zal gauw een verslag van deze loop verschijnen. Leuk voor iedereen die deelneemt aan het O.L.C. natuurlijk. De wedstrijd zelf is eigenlijk zeer goed verlopen. De eerste kilometer was de traagste en dan heel constant hetzelfde tempo kunnen lopen. Gestart met Jurgen en Maarten en dan langzaam vele lopers kunnen inhalen. Juist in de spurt nog voorbijgestoken door 1 loper maar anders niemand tijdens de wedstrijd. Het is meestal anders bij ondergetekende. Aangekomen in 39.44 volgens mijn Garmin en ik kon nog wel wat doorlopen aan dit tempo. Dus een heel goed gevoel overgehouden aan deze wedstrijd. Zaterdagnamiddag 21 km gelopen in de schaduw van Groenhove bos. Laatste 2 km aan 14 per uur gelopen samen met Domiek en Joris, 2 100 km lopers die trainen aan 14 km/uur. Ik kon mooi volgen en zelfs nog blijven praten. Nog niet zo lang geleden hadden ze me mogen afvoeren als ik zo'n dingen deed. Ben slimmer geweest dan verleden week want na iedere tour van 5 km stopte ik even om wat cola te drinken. Dus geen probleem deze keer. Volgend weekend proberen we 30 met (hopelijk) fietsbegeleiding door Maureen ! Deze week opnieuw een goede 60 km gelopen wat voor mij perfect is. Ik vrees dat als ik weken van 80 of meer zou lopen dit meer kwaad dan goed zal doen. De laatste week van mei zal waarschijnlijk de enige week zijn met +/- 80 km op de teller. Maar we zien wel, het gaat goed nu dus liever zo verder doen dan de boel forceren en opnieuw ( remember vorig jaar ) de laatste dagen voor de marathon in panne vallen. Vandaag niet gelopen. Ik  had afgesproken om in de voormiddag te helpen bij een wedstijd, deze middag BBQ en nu reeds heel goed mijn verstand gehouden. 6 weken voor D-day en nu al bezig met mijn verstand te gebruiken. Niet goed bezig. Ook schakel ik van morgen op mijn werk over op water, wat ik anders zelden of nooit drink. Ik ben een cola drinker op het werk. Dus 6 weken water zullen volgen. Brrr, moet nog aan het idee wennen. Nu nog Kim naar haar kot voeren en nog even bij de schoonmama binnenspringen en het weekend zit er ook al weer op. Greetings

    08-05-2011 om 19:20 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    01-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.duurloopje
    Zaterdag was ik van plan 30 km te lopen. Vol goede moed vertrokken richting Wynendaele bos. Eerst enkele beklimmingen, Koekelare berg, Ruidenberg en dan kwam ik juist aan 15 km bij mijn keerpunt. Nadeel waren natuurlijk de beklimmingen en het eerste deel was dan nog eens heel de tijd windop. Toen ik aan mijn keerpunt kwam zat ik dan ook al door mijn beste krachten heen. Ik had natuurlijk niets mee van drank of eten en mijn buik was al serieus wat geluid aan het produceren. Grote fout van me ! Ik was vertrokken om 15.00 dus in de warmste periode van de dag wat ook al niet bevorderlijk was. Maar we moesten weer thuis geraken dus was ik verplicht om door te bijten. Aan de sporthall in Koekelare waren de MUG diensten iemand aan het reamineren en ik besloot wijselijk om de laatste 2 km te wandelen. Mijn bobijntje was leeg. Zelfs enkele cola's konden me niet direct opkrikken. De avond voordien had ik ook al 12 km gelopen waarvan de laatste 3 km in een super tempo om voor het onweer te blijven. Zie je wel dat ik rap kan lopen hé ! Moraal van dit verhaal : de volgende keer gaan we onze duurloop lopen met genoeg voorraad bij ons, voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht en zeker niet te vergeten voldoende drank ! Binnen 14 dagen nieuwe en hopelijk betere poging. Volgend weekend moet er maar een 20 km gelopen worden, voorgerecht en drank zullen hiervoor voldoende zijn. Tot vrijdag op de vijfde loop van het O.L.C. Greetings !

    01-05-2011 om 17:19 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    24-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.'t Hazegras
    Helaas geen wedstrijd op het Hazegras voor ondergetekende. Ik probeer deze duistere buurt zoveel mogelijk te vermijden ! Ik had afgesproken om een karwei te doen in Oostende. Had mijn loopgerief mee in geval we rap klaar waren maar het was toch iets lastiger dan verwacht en zodus was ik pas om 17.30 klaar om de start te nemen. Rijkelijk te laat natuurlijk. Maar als goede vrienden hulp nodig hebben dan is dit geen enkel probleem om een loopwedstrijd over te slaan. Het voordeel om te gaan helpen bij vrienden is dat je nadien nog mag blijven voor een gezellig etentje en het resultaat was dan ook dat Maureen en ik pas op een redelijk laat uur ons bedje terug zagen. Ik moest de volgende morgen mijn 20 kilometer lopen. Zonder hoofdpijn opgestaan, het was een heel goed wijntje blijkbaar, en eerst goed ontbeten om omstreeks 10.30 de loopschoenen aan te trekken. Als het zo warm is loop ik naar de Koekelaarse bossen om in de schaduw van de bomen mijn klein duurloopje te doen. Tijdens mijn week verlof een goede 50 km gelopen, de vorige week 70 en nu moet ik weer een week van 70 km maken. Maar het gaat voorlopig heel goed. De eenzame kilometers worden lichamelijk goed verteerd en het hoofdje wil ook goed meewerken. Dus voorlopig alles perfect op schema ! Volgend weekend zou ik mijn eerste dertiger moeten lopen maar we gaan luisteren naar ons lichaam. Indien ik het nodig vind loop ik maar een 20 plus. We zijn op een leeftijd gekomen dat zotte (loop) kuren niet meer aan te raden zijn hé. Morgen nog een dagje thuis en dan weer gaan werken. Op naar de volgende verlofdagen in juni ! Greetings.

    24-04-2011 om 21:42 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)




    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Over mijzelf
    Ik ben Wim
    Ik ben een man en woon in Koekelare (België) en mijn beroep is bediende.
    Ik ben geboren op 21/06/1965 en ben nu dus 58 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: lopen, zendamateur ( ON6PV).

    P.R. TIJDEN
    10 km :              44.13  Corrida     2008 (13,59 km/uur)
    1/2 marathon : 1.41.39  Lacosta     2008 (12.48 km/uur)
    marathon :       3.50.57  Eindhoven 2007 (10.98 km/uur)
    Wedstrijden gelopen in 2009


    Gastenboek
  • Leuk
  • Ewel
  • scherven
  • Bedankt
  • Groetjes,

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs