collega's olifanten
  • jogging team de olifant
  • Alain & Rita
  • Dirk Luypaert
  • Clint Lenaers
  • Johan Watthy
  • Jurgen Wyllie
  • Koen Vansteenkiste
  • Stefaan Vanmassenhove
  • Andere webloglopers
  • Katrien
  • Marnix de dream team runner
  • Fré
  • Francis Coucke
  • Sjarlot
  • tom
  • Dirk
  • Julie
  • KJ
    Nog enkele loopvrienden
  • Gert Luyckx
  • Gert Schroons
  • Frank Spencer
  • Betty Spencer
  • Marc
  • Andy
  • Geert
  • Anita van Bart
  • Bart van Anita
    nog blogs om eens te bezoeken
  • Ivan & Kristien (strippende loper)
  • Natalie
  • Jan de aprilvis
  • Lies Deruddere
  • Davy Stieperaere
  • Layla Vancompernolle
  • Guy Devreker
  • Geert
  • Sandra Cauwels
  • Etienne deVillage
    Mijn favorieten
  • Oostends loopcriterium
  • Vader Abt
  • Vader Abt Trappist
  • Manège Groenhove
  • Laatste commentaren
  • dag wim (mx)
        op einde loopblog
  • Doelstelling. (Guy)
        op week 41
  • energie (lankarren)
        op sorry !
  • please (lankarren)
        op stilte
  • tof (marnix)
        op week 16
  • Inhoud blog
  • einde loopblog
  • 2013
  • loopvrije weken
  • loopvrije week
  • Zoeken in blog

    Archief per maand
  • 03-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 01-2007
  • 01-2006
    t'olifantje Wim
    De ervaringen van een beginnend loper...
    21-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.massajogging de olifant
    De laatste wedstrijd van het O.L.C. zit erop. Het O.L.C. heeft blijkbaar een patent op mooi weer want het zonnetje scheen opnieuw ! Veel bekend volk en een mooi parcour. Goede organisatie van de mannen van het joggingteam " De Olifant ", nu we zijn niet anders gewoon van jullie. Een beetje reclame voor mijn club mag ook hé ! We waren weeral vlug vertrokken, 3 km in kop 13 minuten wat toch snel is voor mij, dan maar besloten om een beetje reserve in te bouwen. 1 week na de marathon moeten we nog niet te zot doen hé. Ives en Jos laten gaan en iets later kwam Stefaan bij me. Maar ook hij ging te snel voor mij. De tweede tour begon ik me beter en beter te voelen en langzaam maar zeker begon ik weer lopers in te halen. En vlak voor de aankomst nog 2 olifanten te pakken gekregen waaronder Jos. Mijn tijd is, denk ik, enkele seconden boven de 44 minuten, maar dit zullen we later wel zien in de uitslag. ( 44 en iets voor 10 km is dik in orde voor me ). Na nog enkele aangename gesprekken moest ik jammer genoeg om 17.30 vertrekken want om 19.30 moesten we gaan eten met collega's van mijn werk. ( Vlaamse kost in een Frans restaurant, moet kunnen maar het was wel heel lekker ). Weer rap rap maar Koekelare, douche, en toch maar 10 minuten te laat in het restaurant, straf van ons ! Tijdens de rit naar Steenvoorde kregen we nog een telefoontje dat we nog een mooie prijs hadden gewonnen, bedankt Roadrunners Mark en Stefaan om daarvoor te zorgen ! Voila, de laatste wedstrijd zit erop, ik heb alle wedstrijden meegelopen en ben wel zeer tevreden met mijn prestaties. Als je weet dat ik pas begonnen ben met lopen 8 januari 2006, dus nog geen 2 jaar en de eerste maanden een martelgang waren, ( na b.v. 2 km lopen me in de zetel werpen en blazen als een oude koe ! ) dan is het niet te geloven dat er zo'n vooruitgang is. Voor de start to runners die dit lezen, de eerste maanden zijn de moeilijkste, langzaam opbouwen en volhouden. Mijn eerste wedstrijd was verleden jaar in het Hazegras en met moeite nog enkele lopers kunnen achter me houden ! Maar ik heb me daar niet van aangetrokken en altijd verder gedaan en beetje bij beetje gaat het beter. Een goede loper zal ik nooit worden maar ik amuseer me en voel me er goed bij. Misschien lopen we dit jaar nog een wedstrijd maar normaal gezien niet. Volgend jaar daarintegen wil ik weer enkele marathons lopen, ja, ik heb de smaak te pakken gekregen. Tot de volgende ! Greetings !

    21-10-2007 om 00:00 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    19-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.make a wish
    Bij deze wil ik iedereen die mij en zodoende de weblogaktie voor " make a wish " heeft gesteund van harte bedanken. Samen hebben wij bijna 1000 euro bij elkaar gekregen en zo'n bedrag had ik niet verwacht. Het deed mij veel plezier dat er nog zoveel mensen waren met het hart op de juiste plaats. Ik heb mijn sponsors al via mail of persoonlijk bedankt maar wil jullie nog eens in het zonnetje zetten ! Met alle lopers samen zullen we toch aan een mooi bedrag komen. ( meer dan 10.000 euro ) Hopelijk is het iemand van mij sponsors die de reis zal winnen, ik gun het jullie van harte ! Ondertussen zijn we enkele dagen na Eindhoven en hebben we gisteren al weer eens met collega olifanten in het bosje gelopen. Er waren er niet veel, ze zijn zich allemaal aan het sparen voor de laatste wedstrijd van het O.L.C. nu zaterdag namelijk de olifantenloop ! Op de fimpjes van Eindhoven zie je me aan kilometer 36 nog praten met toeschouwers, mijn hand opsteken en lachen ! Ik was aangenaam verrast toen ik de foto's zag want ik stond er nog " fris " op. Was Eindhoven mijn laatste marathon, nee hoor, ik maak al weer plannen voor volgend jaar ! Maar later meer daarover, ik heb al enkele ideeën. Tot zaterdag tijdens de massajoging van de Olifant in het bosje !

    19-10-2007 om 17:36 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    15-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.3.50.57

    Zaterdagmorgen vertrokken en na een rustige autorit vlug het hotel en parking gevonden. In de parking reeds Mario ontmoet en in het hotel eindelijk eens ons raspaard Katrien gesproken. We besloten direkt om de chip te gaan halen, amai meer dan 1 uur te voet heen en terug, dat mocht wel dichter geweest zijn. Dan nog enkele uren de winkelstraten onveilig gemaakt. s'Avonds gingen we samen met sommige webloglopers een marathonbuffet verorberen. Wij kregen nog een tafel, maar de rest van de lopers niet meer, ze mochten nog een wachtdrankje beneden in de bar drinken. Wij maar wachten en wachten en we hebben niemand meer teruggezien ! Bleek dat ze naar een ander hotel moesten gaan om hun " marathon buffet ". Jammer maar zo zal ik natuurlijk nooit iemand van de webloglopers beter leren kennen ! Nu, gelukkig was het eten heel lekker maar veel pasta was er niet te vinden. Na een niet zo rustige nacht, vooralleer jullie rare gedachten hebben, de reden was dat er een fuif aan de gang was die nogal wat decibel's veroorzaakte, waren we reeds vroeg wakker. Na een aangenaam ontbijt met Christophe en zijn vrouwtje waren we gekomen aan de laatste voorbereidingen, in mijn geval zijn dat dus enkele sanitaire stops. De foto van de webloglopers weer gemist, dat begint een gewoonte te worden. In het startvak stond ik samen met Gert en Jan. Aangenaam gesprek, mocht gerust nog langer duren maar helaas zette de meute zich in beweging en verloren we elkaar uit het oog. Kort na de start zag ik nog Werner en Kristof D. maar dan voor een lange tijd geen bekenden meer te zien. Al vlug vond ik mijn tempo, te rap natuurlijk, maar op het moment zelf vond ik het goed. Ik zag heel de eerste tour de ballon van 3.30 en kwam dan ook na 1 tour voorbij in 1.45.25. Heel de eerste tour genoten van de muziek en de aanmoedigingen van de vele toeschouwers. Het ging eigenlijk te vlot want vanaf de tweede ronde zakte het tempo beetje bij beetje. De benen werden zwaarder en zwaarder en ik dacht amai moet ik nog 20 kilometer met zo'n gevoel lopen. Ik besloot om aan de bevoorrading iedere keer te wandelen tijdens het drinken, dat is al bij al maar 10 meter maar toch was het even een rustpauze. Ik hoorde meer en meer mensen roepen kom op Wim, doorbijten jongen en meer van dat fraais. Ik dacht, amai ik ben hier bekend ( of berucht ). Bleek dat het mensen waren met de deelnemerslijst en vlug keken wie eraan kwam, best aangenaam en het hielp me effectief. Christophe kwam me voorbijgelopen en die zag er nog heel goed uit. Gelukkig begonnen de benen beter aan te voelen en de laatste 10 km gingen terug goed. De laatste kilometers voelde ik me net een coureur tijdens een bergetappe in de tour. Tussen 2 rijen dolenthousiaste toeschouwers naar de eindmeet lopen. Kippenvel moment !!!!! Nog nooit zo'n moment meegemaakt tijdens het lopen, ik werd er zowaar emotioneel van ! Aan de finish stak ik dan ook beide armen in de lucht, opgelucht dat ik onder de 4 uur was maar ook de emoties van het moment speelden een rol. Maureen en de kinderen kwamen net op het stadsplein aan en zagen me op het grote t.v. scherm weer eens onnozel doen ! Ze hadden nog een boeketje bloemen voor me en dat was heel tof ! Het eerste dat ik wou na de aankomst was een terrasje en een frisse pint en weet je wat, zelfs Holland bier smaakt !!!  Al bij al  heel tevreden en .... het smaakt naar meer. Goed thuisgekomen en mezelf nog getrakteerd met een Leffe ! Aan alle lopers proficiat en ik hoop de volgende keer eens samen te kunnen eten !
    nog even een samenvatting van mijn langzaam verval !!!
    8,8 km in 40.54 = 13.02 km/uur 
    10 km in 49.14 = 12.2 km/uur
    15 km in 1.14.29 = 12.11 km/uur 
    21.1 km in 1.45.25 = 12.02 km/uur 
    30 km in 2.34.51 = 11.64 km/uur 
    36 km in 3.15.36 = 11.05 km/uur
    en de netto tijd was 3.50.57 = 10.962 km/uur.
    Niettegenstaande het heel de tijd langzamer ging had ik het gevoel dat de laatste 10 km vlugger gingen, eigenaardig. De hartslag was heel de marathon tussen 141 en 153, ik heb daar eigenlijk geen benul van maar ik hoop dat het goed zat. De hartslag en ademhaling voelde eigenlijk wel goed aan, jammer van de benen maar daar kunnen we aan werken om beter voor de dag te komen de volgende keer !   Groetjes en bedankt aan iedereen voor de support. 

    15-10-2007 om 00:00 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    14-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eindhoven 2007
    Juist een vlug berichtje om te melden dat we levend en wel de aankomst hebben bereikt in .... minder dan 4 uur.
    We hebben ons doel bereikt. Een deftig verslag zal morgen volgen. Groetjes, en tot morgen !

    14-10-2007 om 20:53 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    11-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stress
    Net mijn laatste 5 km voor zondag gelopen en de denker in mij neemt de bovenhand. Constant aan het denken wat er zo allemaal verkeerd kan gaan. En dan loop ik nog niet eens om een super tijd neer te zetten, wat moeten de mannen die gaan voor rond de 3 uur of rapper dan niet meemaken ! Ik weet ook nog niet wat ik zal meedoen als eten voor onderweg, t'zal tijd worden dat ik een beslissing neem, ik ga nog eens moeten kijken wat er zoal te krijgen is tijdens de bevoorading. Jammer genoeg was het deze week weer enorm stressy op het werk dus van een rustige aanloop hebben we niet kunnen genieten. Morgenavond laten we de stress op het werk en zullen we ontspannend toeleven naar Zondag. Groetjes.

    11-10-2007 om 20:14 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    09-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.regen !
    Vanavond nog eens 10 km gelopen in het bosje, jammer genoeg in de gietende regen. Meneer hier was daar natuurlijk niet op voorzien ! Na 2 touren was ik doorweekt van kop tot teen, kreeg ik het koud en moest ik nog een half uur wachten achter de jongste dochter. Dan maar bij mijn schone zus gaan schooien om een handdoek en wat droge kleren, ( van haar man wel te verstaan ! ). Met droge kleren kreeg ik het direkt weer warmer, gelukkig maar want anders had ik nog 1 uur moeten rondlopen met natte kleren met het risico van nog ziek te worden voor Eindhoven ! Volgende keer best zorgen voor droge kleren in de wagen en een goede regenvest tijdens het lopen. Het moet ook altijd zo rap gaan de dinsdagavond. Nu we hebben het overleefd, donderdag nog eens lopen en dan vertrekken we zaterdag naar Eindhoven. De stad ( lees winkelstraat ) verkennen en op het gemak nog iets eten. Er zullen daar nog Vlamingen zijn op zaterdag dus gaan we wel bekenden tegen het lijf lopen. Greetings.

    09-10-2007 om 21:04 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    08-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.laatste week
    Ik zie dat het al een week geleden is dat ik nog iets heb geschreven. Verleden week toch mijn kilometers gelopen die ik vooropgesteld had. Gelukkig waren die lange duurlopen er niet meer bij, niet dat ik ze niet graag loop maar de tijd vinden om meer dan 3 uur weg te zijn is niet altijd gemakkelijk. Zaterdag de tuin onder handen genomen en dan nog 1 uur gelopen in Groenhove bos, zondag de oprit mosvrij gemaakt en met de 3 lady's een boswandeling gemaakt. Natuurlijk een terrasje erbij genomen, de boog kan niet altijd gespannen staan hé. Morgenavond nog eens in het bosje lopen, en donderdag nog eens een tourke en t'zal gedaan zijn met de voorbereiding. Hopelijk zal het voldoende zijn om niet in de problemen te komen, vooral dan de laatste kilometers. Ik hoop goed de eindmeet te halen in een tijd waarmee ik tevreden ben. Greetings.  

    08-10-2007 om 18:05 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    02-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nummer 1420
    Ik kan nu niet meer terug, ik heb nummer 1420 gekregen voor de marathon. Tussen de deelnemers toch veel bekende " Vlaamse " namen gevonden dus we gaan daar goed vertegenwoordigd zijn in Eindhoven. Eens gekeken naar de snelle lopers, er staan daar geweldig veel Afrikaanse namen tussen, t'zal daar zwart van volk zien. Zwart en oranje, we gaan daar opvallen met onze olifant t-shirt. Vanavond nog eens 15 km gelopen in het bosje en de tweede tour eens doorgelopen en .... het voelde goed aan. Ik ben ook wreed blij met de sponsoring, we hebben nu al meer dan dat ik hoopte dus iedereen van harte bedankt. Als motivatie om onder de 4 uur te geraken kan dit tellen en we steunen er nog een formidabel goed doel mee. Dus als er nog liefhebbers zijn om het goed doel te steunen ....t' is nog niet te laat en ik zal iedereen persoonlijk bedanken, een stevige handdruk voor de heren en een zachte ...... ( in te vullen naar eigen keuze ) voor de dames. Greetings.

    02-10-2007 om 21:38 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    29-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.laatste duurloop

    Voila, mijn laatste 32 km zit erop. Van bij de start had ik me voorgenomen om rustig te lopen, er niet in te vliegen als een grote leeuw op een klein biefstukje. Als ik alleen loop, loop ik altijd te snel, toch voor een lange duurloop. Vandaag dus rustig gelopen en ook eens met een hartslag meter. Laatste duurloop, eerste maal met hartslagmeter, moet kunnen. Tot 25 km niet boven de 130 ( meestal rond de 124 ) en de laatste 7 km enkele keren naar 137 maar toch meestal onder de 130. Ademhaling en hartslag waren in orde maar de beentjes beginnen toch een beetje moe te worden. Gelukkig kunnen we het vanaf nu 1 week rustiger doen en de laatste week voor Eindhoven zal er niet veel meer gelopen worden. Over de 32 km deed ik 3.15.45. Ik had een mooie route uitgestippeld maar door een grote zwarte hond moest ik terug keren. Blaffende honden bijten niet, zo zeggen ze toch, en deze blafte niet dus rechtsomkeer gemaakt. Ofwel had hij, zoals onze nieuwe hond, problemen met zijn stembandjes !!Dan maar door Wijnendaele bos gelopen, veel slijk maar prachtig. Via de ruidenberg terug naar Koekelare bos en dan naar huis. Greetings !  

    29-09-2007 om 19:37 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    27-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.training

    Na de vele kilometers tijdens het voorbije weekend zijn we deze week kalm begonnen. Maandag 5 km in het aangename gezelschap van Maureen ( in Koekelare ). Dinsdag 15 km in het bosje te Oostende, woensdag 10 km in Groenhove Torhout in de gietende regen. Gelukkig kan ik me dan een beetje wassen en iets drinken in de manège. En deze avond 13 km in het bosje. Morgenavond is het rustdag, misschien de open haard al aansteken en zeker een fles wijn open maken, en er van drinken ook natuurlijk ! Tijdens het weekend nog een duurloop van +/- 32 km en dan is het afbouwen naar de marathon toe. Minder lopen en proberen een beetje te rusten. Sommigen worden moe van al dit lopen maar ik slaap nog op dezelfde wijze als vroeger. Laat in bed, nog een beetje lezen en al vroeg weer wakker. Toch maar proberen om het lezen te beperken. Hopelijk komen we de laatste duurloop goed door en kunnen we rustig toeleven naar Eindhoven. Greetings.

    27-09-2007 om 21:24 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    23-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.koninginneloop 2007 + extra's
    Het was weer een druk loopweekend ! Verleden jaar had ik veel problemen in de Koninginneloop. Mijn " haas " Ives was ziek dus moesten we deze keer een andere loopmaat vinden. Gelukkig offerde Stefaan zich op ! Samen met Pascal Muys de 3 touren kunnen lopen en weeral in de sprint geklopt. Ik ben al zo blij dat ik de eindstreep zie dat ik geen zin meer heb in een sprintje. De 11.7 zware km werden gelopen in 53.15. Toch 5min 30 rapper dan verleden jaar. Mijn nummer meegegeven met Stefaan, bedankt, want we moesten nog de dochter oppikken en propere kleren aantrekken om naar een etentje te gaan met collega's lopers. Best aangenaam, en we kregen meer dan waarvoor we betaald hadden, nietwaar Koen ! Altijd leuk om eens mensen beter te leren kennen. Gelukkig hebben we het niet te laat gemaakt want de zondagmorgen hadden we nog een duurloop op de planning. Om 9.00 vertrokken met onze chef Olifant Jos, Patrick en Mario. 4 olifanten op stap in de Vlaamse velden, gelukkig is het jachtseizoen nog niet open. Vlot kunnen lopen tot aan het halve marathon punt en dan moest ik mijn tempo minderen, de wedstrijd van gisteren zat toch nog redelijk in mijn benen. Patrick en Mario zagen het zitten en gingen goed door en gelukkig bleef Jos me nog een tijdje gezelschap houden. Na de bevoorading door Katrien ( bedankt voor de begeleiding ) vond ik mijn tweede adem en kwam ik aan in juist 3 uur met een afstand van 31.5 km. De anderen deden er nog een extra tour rond de kleine lac bij. ( ongeveer 1.5 km meer ). Al bij al tevreden en een aangenaam gezelschap om mee op stap te gaan. Nu hebben we nog een etentje met vrienden en we gaan ons lekker ontspannen. We hebben het verdiend, dat denk ik toch. Greetings.

    23-09-2007 om 13:52 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    21-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.defect

    Deze week staat in het teken van defecte toestellen : PC in panne ( schrijf dit op het werk ! ), brander met een luide knal de pijp aan Maarten gegeven, stofzuiger idem. Wat zal er nog volgen. Hopelijk val ik niet in panne tijdens de Koninginneloop ! Deze week al 15+10+15 km gelopen, morgen 11km wedstrijd in het zware parcour van het bosje en zondagmorgen 32 km duurloop. t'Zal lastig worden dit weekend want zaterdagavond hebben we nog een etentje ( ik zal mijn verstand gebruiken, de duurloop van zondag in gedachten houden ) en na de duurloop hebben we vrienden op bezoek waarbij Maureen ook wel weer zal gezorgd hebben voor teveel eten en drank. P.S. Ninke zit in een andere groep voor te dansen de donderdag dus kan ik niet meer met de olifanten lopen in het bosje. Gisteravond alleen 3 touren gelopen en ik moet eerlijk zeggen als de olifanten weg zijn is het merkelijk rustiger in het bosje !! Groetjes.

    21-09-2007 om 11:23 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    15-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Westerkwartier 2007

    Nog 2 wedstrijden en het O.L.C. zit er al weer op. Voorlopig alle wedstrijden al meegelopen en de laatste 2 zullen er ook wel nog bij kunnen zeker. Samen met Ives gestart en vooral de eerste en tweede ronde veel lopers ingehaald. De 3° tour is er maar 1 iemand meer voorbij gekomen. Stefaan was rapper weg en wij hebben hem niet meer teruggezien, proficiat Stefaan, je bent weer op je oude niveau ! Ik was zeer tevreden over het constante tempo. 9 km precies in 40 minuten dat is 13.5 km/uur. Vlot gelopen zonder in het rood te gaan, niet eens moe aan de aankomst. Jammer dat mijn eindsprint op hetzelfde niveau is als mijn Chinees anders kon ik Ives nog een beetje opjagen ! Doordat ik al iedere dag van de week gelopen had was ik nieuwsgierig hoe het zou gaan dus zijn we met een goed gevoel vertrokken uit het Westerkwartier. Voor de start was ik al scheel van de honger en het etentje nadien smaakte dan ook voortreffelijk. Dit weekend nog 15 km lopen en vooral veel werken in de tuin, want daar kruipt ook veel tijd. Greetings ! 

    15-09-2007 om 09:23 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    13-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.t'gaat vooruit

    Vanavond waren er maar een 7 tal olifanten te zien in het bosje, de meesten waren zich aan het sparen voor de wedstrijd morgen in het Westerkwartier. Deze week gaat het goed met de trainingsloopjes, 25 + 10 + 10 + 10 daarmee zitten we nu aan 55, morgen het westerkwartier en zaterdag of zondag nog 15 dan gaan we er 80 gelopen hebben deze week. Volgende week meer van hetzelfde en nu reeds afgesproken met sponsor Jos om volgende week zondag 32 km samen te lopen. Dan moeten we eens niet alleen op stap ! De motivatie is in stijgende lijn naarmate de marathon dichterbij komt. De sponsoring loopt lekker en dat geeft me vleugels. Hopelijk brengen die vleugels me onder de 4 uur in Eindhoven. We overnachten de zaterdag in Eindhoven, de kinderen gaan mee en mogen niet in dezelfde kamer overnachten, hmm zie je het al voor je, na vele jaren eens alleen met mijn vrouwtje op hotel. ( anders slapen de dochters bij ons ) Ik keek er al naar uit maar Maureen wil dat ik uitgerust aan de start komt en ik moet alleen slapen in de kamer van de kids ! Verdorie, ik ga nu nog moeten met wetenschappelijke studies afkomen om bij mijn vrouw te mogen slapen !!! Ofwel kom ik vol energie aan de start ofwel gedemotiveerd ! Groetjes van een nu nog gemotiveerde loper.

    13-09-2007 om 20:32 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    10-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kikkers en katjes !!
    Wat is dit nu weer voor een titel, dadelijk meer hierover. Eerst nog over de Flanders Field marathon van zondag, een beetje supporter gespeeld en mijn bewondering voor de marathon mannen is nog gegroeid. De zin om er nog te lopen ook, dus is het een aangename dag geworden.  Enkele sterke prestaties gezien ! Hoedje af voor iedereen.
    Nu eerst over de katjes : ik haal Ninke iedere middag af aan school, vandaag zag ik haar staan met papier rond haar handen !! Wat is er nu weer dacht ik eerst maar het was een pas geboren katje, ijskoud, kletsnat en amper adem halend. Ik zei het is een vogel voor de kat of in dit geval omgekeerd maar Ninke met tranen in haar ogen : doe iets ! Wij thuisgekomen, katje warm houden d.m.v. bureaulamp te gebruiken als couveuse ! Melk met spuitje ! En deze avond is de ademhaling al normaal en drinkt het vlot via de spuit ! Laat ons hopen ....
    Het volgend verhaal gaat ook over dieren : maandagavond is duurloop avond, vertrokken voor 30 km ( 15 heen en terug ) Iets na het keerpunt zette ik mijn rechtervoet en op het laatste moment zag ik een kikker zitten, recht in de loop van mijn voet ! Super reflex, kikker ontweken maar helaas direkt pijn in enkel. Nog 10 km verder gesukkeld en dan taxi Maureen gebeld ! Resultaat, ik zit dit hier nu te schrijven met ijs aan mijn voet ! Toch nog 25 km gelopen in 2.20. Morgen loop ik rustig en kijk wat het zal geven maar ik ben er gerust op dat het zal meevallen.
    Moraal van het verhaal : dierenvriend zijn kan pijnlijke botten tot gevolg hebben !  Greetings.

    10-09-2007 om 21:28 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (6 Stemmen)
    05-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nieuwe koerswijk 2007
    Deze avond was er weer een wedstrijd van het Oostends loopcriterium. Ditmaal besloten we, Ives en ik, om rustig te starten en proberen een gelijkmatig tempo te lopen. De 2 uren loop van maandag zat toch een beetje in de benen maar de 3 ronden werden redelijk gelijkmatig gelopen, 14.45, 29.45 en eindtijd 44.25 wat een tempo van 13.8 km/uur is. Jammer genoeg kon ik Ives de laatste halve tour niet volgen, hij had nog een versnelling in de benen. Stefaan komt na zijn kwetsuur weer dichter bij mij dus voor de volgende wedstrijden zal het nog spannend worden tussen ons. Geen geluk met een goed lotje maar toch zoals iedereen douche produkten mee naar huis. Vind ik altijd een goed idee, dan kunnen we morgen weer proper naar het werk !! Ondertussen is er nog een olifant die de marathon in Eindhoven zal lopen, go for it Xavier ! Ik zie op verschillende blogs dat er serieuze trainingen worden gelopen voor Eindhoven dus denk ik dat er ginds mooie prestaties zullen geleverd worden. Veel trainingsgenot aan iedereen voor de laatste zware weken. Greetings  

    05-09-2007 om 22:18 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    04-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.duurloop
    Gisterenavond mijn eerste rustige duurloop. Met garmin was ik zeker om de juiste kilometers te weten en zodoende eens een volledig nieuwe route gelopen. Maar toch heel de tijd in Koekelare gebleven. Toch weer enkele mooie plaatsen in mijn gemeente gevonden. In kop 2 uren tijd precies 21.6 km gelopen. Heel goed gevoel en zodoende tevreden. Ik loop zonder hartslagmeter, dus op het gevoel en ook zonder schema. Misschien kan ik verbeteren als er volgens een trainingsschema zou gelopen worden maar eerlijk gezegd ik heb het moeilijk om een schema te volgen. Niet het idee schema schrikt mij af maar door het werk, kinderen of andere zaken zou ik niet perfect het schema kunnen volgen en me daarover zorgen maken. Hopelijk lukt het op deze manier ook om in Eindhoven onder de 4 uur te geraken, we doen zeker ons best. Morgenavond weeral een wedstrijd van het Oostends loopcriterium, dus tot morgen voor het verslag !

    04-09-2007 om 21:04 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    02-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kilometers training
    Gisteren vele kilometers getraind aan een rustig, om niet te zeggen zeeeeer rustig tempo. In totaal toch wel een training van 10.15 tot 19.45, niet te geloven hé en toch is het zo. Nadien was ik wel versleten maar dat is normaal na zo'n inspanning. Niet gezeverd nu, we hebben Disneyland Parijs bezocht !!!  Lastig dat dat was. Veel volk, lange wachttijden, veel slenteren en daar wordt je zo moe van. Het park is wel zeer netjes en mooi maar als we nog eens gaan zal het in een minder drukke periode zijn. Zo'n inspanningen zijn niet goed als voorbereiding op Eindhoven maar vanaf deze week komt het serieuze werk eraan. Velen hebben me al gesponsord, waarvoor een luide DANK JE WEL, dus mogen we zeker niemand teleurstellen. Om het op Katrien's manier te zeggen : vanaf nu is het in volle galop richting Eindhoven !!  Greetings

    02-09-2007 om 11:01 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    30-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.training
    Gelukkig maandag goed kunnen trainen want deze week is tot nu toe te druk geweest. Veel werk, ook s'avonds thuis moeten doorwerken. Vanmorgen vroeg begonnen, dan vergadering in Brussel. Net thuisgekomen en nu gaan we eerst iets eten en dan Kim naar Groenhove voeren. Zij de paardjes en ik 10 km lopen zelfs met hoofdpijn. Als het altijd zo moest zijn zou de voorbereiding in het honderd lopen. Hopelijk zal het iets rustiger worden in de volgende weken zodanig dat we ons deftig kunnen voorbereiden op Eindhoven. Ons nieuw hondje doet zijn best om al proper te zijn maar helaas voor mij lukt het nog niet. ( ik ben namelijk altijd de eerste beneden zodus ) Hopelijk verbeterd dit ook volgende week. Nu we gaan eten en straks lopen, ik zal me wel beter voelen nadien.  Greetings

    30-08-2007 om 18:02 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    27-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.goede training
    Na een zware strandloop, druk weekend o.a. een lange brunch op zondag en weeral een lastige maandag op het werk besloot ik om eens een duurloop te doen. Terug de mooie route Koekelare - Manège Groenhove met nog een extra tour in het bos van 5 km. Totaal juist een halve marathon. ( het is toch gemakkelijk met een Garmin hé ). Ik wou aan 5 min per kilometer lopen en tot 8 km was ik perfect op schema. Dan ietsje rapper gelopen en op het uur had ik 12.3 km. 1 uur 22 aan 16.5 km ( ingang Groenhove ) en de laatste 1,5 kilometer in het bos aan jogging tempo uitgelopen om de halve marathon te lopen in 1 uur 44.45.  Heel tevreden dat ik constant kon het tempo aanhouden en niet het gevoel had dat ik aan het einde van mijn latijn zat. Nu kan ik met een geruster hart de verdere rustige duurlopen als voorbereiding op de marathon van Eindhoven aanvatten. Ik mag toch mijn sponsors niet teleurstellen hé. Greetings !

    27-08-2007 om 22:34 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (5 Stemmen)




    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Over mijzelf
    Ik ben Wim
    Ik ben een man en woon in Koekelare (België) en mijn beroep is bediende.
    Ik ben geboren op 21/06/1965 en ben nu dus 58 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: lopen, zendamateur ( ON6PV).

    P.R. TIJDEN
    10 km :              44.13  Corrida     2008 (13,59 km/uur)
    1/2 marathon : 1.41.39  Lacosta     2008 (12.48 km/uur)
    marathon :       3.50.57  Eindhoven 2007 (10.98 km/uur)
    Wedstrijden gelopen in 2009


    Gastenboek
  • Leuk
  • Ewel
  • scherven
  • Bedankt
  • Groetjes,

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs