collega's olifanten
  • jogging team de olifant
  • Alain & Rita
  • Dirk Luypaert
  • Clint Lenaers
  • Johan Watthy
  • Jurgen Wyllie
  • Koen Vansteenkiste
  • Stefaan Vanmassenhove
  • Andere webloglopers
  • Katrien
  • Marnix de dream team runner
  • Fré
  • Francis Coucke
  • Sjarlot
  • tom
  • Dirk
  • Julie
  • KJ
    Nog enkele loopvrienden
  • Gert Luyckx
  • Gert Schroons
  • Frank Spencer
  • Betty Spencer
  • Marc
  • Andy
  • Geert
  • Anita van Bart
  • Bart van Anita
    nog blogs om eens te bezoeken
  • Ivan & Kristien (strippende loper)
  • Natalie
  • Jan de aprilvis
  • Lies Deruddere
  • Davy Stieperaere
  • Layla Vancompernolle
  • Guy Devreker
  • Geert
  • Sandra Cauwels
  • Etienne deVillage
    Mijn favorieten
  • Oostends loopcriterium
  • Vader Abt
  • Vader Abt Trappist
  • Manège Groenhove
  • Laatste commentaren
  • dag wim (mx)
        op einde loopblog
  • Doelstelling. (Guy)
        op week 41
  • energie (lankarren)
        op sorry !
  • please (lankarren)
        op stilte
  • tof (marnix)
        op week 16
  • Inhoud blog
  • einde loopblog
  • 2013
  • loopvrije weken
  • loopvrije week
  • Zoeken in blog

    Archief per maand
  • 03-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 01-2007
  • 01-2006
    t'olifantje Wim
    De ervaringen van een beginnend loper...
    10-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kikkers en katjes !!
    Wat is dit nu weer voor een titel, dadelijk meer hierover. Eerst nog over de Flanders Field marathon van zondag, een beetje supporter gespeeld en mijn bewondering voor de marathon mannen is nog gegroeid. De zin om er nog te lopen ook, dus is het een aangename dag geworden.  Enkele sterke prestaties gezien ! Hoedje af voor iedereen.
    Nu eerst over de katjes : ik haal Ninke iedere middag af aan school, vandaag zag ik haar staan met papier rond haar handen !! Wat is er nu weer dacht ik eerst maar het was een pas geboren katje, ijskoud, kletsnat en amper adem halend. Ik zei het is een vogel voor de kat of in dit geval omgekeerd maar Ninke met tranen in haar ogen : doe iets ! Wij thuisgekomen, katje warm houden d.m.v. bureaulamp te gebruiken als couveuse ! Melk met spuitje ! En deze avond is de ademhaling al normaal en drinkt het vlot via de spuit ! Laat ons hopen ....
    Het volgend verhaal gaat ook over dieren : maandagavond is duurloop avond, vertrokken voor 30 km ( 15 heen en terug ) Iets na het keerpunt zette ik mijn rechtervoet en op het laatste moment zag ik een kikker zitten, recht in de loop van mijn voet ! Super reflex, kikker ontweken maar helaas direkt pijn in enkel. Nog 10 km verder gesukkeld en dan taxi Maureen gebeld ! Resultaat, ik zit dit hier nu te schrijven met ijs aan mijn voet ! Toch nog 25 km gelopen in 2.20. Morgen loop ik rustig en kijk wat het zal geven maar ik ben er gerust op dat het zal meevallen.
    Moraal van het verhaal : dierenvriend zijn kan pijnlijke botten tot gevolg hebben !  Greetings.

    10-09-2007 om 21:28 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (6 Stemmen)
    05-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nieuwe koerswijk 2007
    Deze avond was er weer een wedstrijd van het Oostends loopcriterium. Ditmaal besloten we, Ives en ik, om rustig te starten en proberen een gelijkmatig tempo te lopen. De 2 uren loop van maandag zat toch een beetje in de benen maar de 3 ronden werden redelijk gelijkmatig gelopen, 14.45, 29.45 en eindtijd 44.25 wat een tempo van 13.8 km/uur is. Jammer genoeg kon ik Ives de laatste halve tour niet volgen, hij had nog een versnelling in de benen. Stefaan komt na zijn kwetsuur weer dichter bij mij dus voor de volgende wedstrijden zal het nog spannend worden tussen ons. Geen geluk met een goed lotje maar toch zoals iedereen douche produkten mee naar huis. Vind ik altijd een goed idee, dan kunnen we morgen weer proper naar het werk !! Ondertussen is er nog een olifant die de marathon in Eindhoven zal lopen, go for it Xavier ! Ik zie op verschillende blogs dat er serieuze trainingen worden gelopen voor Eindhoven dus denk ik dat er ginds mooie prestaties zullen geleverd worden. Veel trainingsgenot aan iedereen voor de laatste zware weken. Greetings  

    05-09-2007 om 22:18 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    04-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.duurloop
    Gisterenavond mijn eerste rustige duurloop. Met garmin was ik zeker om de juiste kilometers te weten en zodoende eens een volledig nieuwe route gelopen. Maar toch heel de tijd in Koekelare gebleven. Toch weer enkele mooie plaatsen in mijn gemeente gevonden. In kop 2 uren tijd precies 21.6 km gelopen. Heel goed gevoel en zodoende tevreden. Ik loop zonder hartslagmeter, dus op het gevoel en ook zonder schema. Misschien kan ik verbeteren als er volgens een trainingsschema zou gelopen worden maar eerlijk gezegd ik heb het moeilijk om een schema te volgen. Niet het idee schema schrikt mij af maar door het werk, kinderen of andere zaken zou ik niet perfect het schema kunnen volgen en me daarover zorgen maken. Hopelijk lukt het op deze manier ook om in Eindhoven onder de 4 uur te geraken, we doen zeker ons best. Morgenavond weeral een wedstrijd van het Oostends loopcriterium, dus tot morgen voor het verslag !

    04-09-2007 om 21:04 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    02-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kilometers training
    Gisteren vele kilometers getraind aan een rustig, om niet te zeggen zeeeeer rustig tempo. In totaal toch wel een training van 10.15 tot 19.45, niet te geloven hé en toch is het zo. Nadien was ik wel versleten maar dat is normaal na zo'n inspanning. Niet gezeverd nu, we hebben Disneyland Parijs bezocht !!!  Lastig dat dat was. Veel volk, lange wachttijden, veel slenteren en daar wordt je zo moe van. Het park is wel zeer netjes en mooi maar als we nog eens gaan zal het in een minder drukke periode zijn. Zo'n inspanningen zijn niet goed als voorbereiding op Eindhoven maar vanaf deze week komt het serieuze werk eraan. Velen hebben me al gesponsord, waarvoor een luide DANK JE WEL, dus mogen we zeker niemand teleurstellen. Om het op Katrien's manier te zeggen : vanaf nu is het in volle galop richting Eindhoven !!  Greetings

    02-09-2007 om 11:01 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    30-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.training
    Gelukkig maandag goed kunnen trainen want deze week is tot nu toe te druk geweest. Veel werk, ook s'avonds thuis moeten doorwerken. Vanmorgen vroeg begonnen, dan vergadering in Brussel. Net thuisgekomen en nu gaan we eerst iets eten en dan Kim naar Groenhove voeren. Zij de paardjes en ik 10 km lopen zelfs met hoofdpijn. Als het altijd zo moest zijn zou de voorbereiding in het honderd lopen. Hopelijk zal het iets rustiger worden in de volgende weken zodanig dat we ons deftig kunnen voorbereiden op Eindhoven. Ons nieuw hondje doet zijn best om al proper te zijn maar helaas voor mij lukt het nog niet. ( ik ben namelijk altijd de eerste beneden zodus ) Hopelijk verbeterd dit ook volgende week. Nu we gaan eten en straks lopen, ik zal me wel beter voelen nadien.  Greetings

    30-08-2007 om 18:02 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    27-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.goede training
    Na een zware strandloop, druk weekend o.a. een lange brunch op zondag en weeral een lastige maandag op het werk besloot ik om eens een duurloop te doen. Terug de mooie route Koekelare - Manège Groenhove met nog een extra tour in het bos van 5 km. Totaal juist een halve marathon. ( het is toch gemakkelijk met een Garmin hé ). Ik wou aan 5 min per kilometer lopen en tot 8 km was ik perfect op schema. Dan ietsje rapper gelopen en op het uur had ik 12.3 km. 1 uur 22 aan 16.5 km ( ingang Groenhove ) en de laatste 1,5 kilometer in het bos aan jogging tempo uitgelopen om de halve marathon te lopen in 1 uur 44.45.  Heel tevreden dat ik constant kon het tempo aanhouden en niet het gevoel had dat ik aan het einde van mijn latijn zat. Nu kan ik met een geruster hart de verdere rustige duurlopen als voorbereiding op de marathon van Eindhoven aanvatten. Ik mag toch mijn sponsors niet teleurstellen hé. Greetings !

    27-08-2007 om 22:34 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (5 Stemmen)
    24-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.strandloop 2007
    Man man man, wie heeft er zacht zand uitgevonden. De normale loopstroken werden goed verteerd, op de dijk rustig gelopen om weer wat reserve te hebben voor het strand. Het stuk voor de bevoorraading en het stuk voor het keerpunt vond ik zeer zwaar maar dit was waarschijnlijk het geval voor de meeste lopers. Ik vond het lastiger dan verleden jaar. Een strandloop is eens plezant maar voor mij is een strand een plaats om languit te genieten van de zon met een boek of tijdschrift bij de hand. Al bij al toch tevreden met mijn tijd van 44.11. De foto van de webloglopers voor het goede doel gemist ( mijn schuld ) maar een fotogeniek mens ben ik toch al niet zodoende worden de eventuele sponsors niet afgeschrikt ! De aangename gesprekken voor en na de loop maakten er toch weer een geslaagde avond van. Weeral een nieuwe olifant met een weblog, klik maar eens op Kathy hiernaast, we hebben een grote goede club en nu beginnen we de blogwereld ook al onveilig te maken ! Greetings 

    24-08-2007 om 00:00 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    21-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.training bosje
    Na lange tijd niet meer in het bosje te hebben gelopen heb ik vanavond terug met de vrienden olifanten in het bosje gelopen. Blijkbaar vinden al vele olifanten mijn weblog want de meeste waren al op de hoogte van de beslissing om de marathon van Eindhoven te lopen. Met dank  aan Robert die ieder lid heeft verwittigd. 10 km gelopen en dan met Dirk nog rustig een tourke gelopen. Goede vooruitzichten voor de strandloop want enkele straffe lopers van mijn reeks ( Dirk & Pedro ) lopen niet mee. Nu kan ik eindelijk eens dichter in het clubkampioenschap komen. Nu nog Clint, Johan, Bart, Luc, Ives, Stefaan en Tony overtuigen om niet mee te doen en we gaan de eerste zijn !! Ik denk aan het beloven van city trips of enveloppes enz ... om hen te overtuigen !!!! Iets anders nu, wij zijn echte dierenvrienden, een voorbeeld : maandagmorgen belde de vriendin van Ninke, ze hadden een hond gekocht en na 1 week ging het niet meer, de hond moest weg. Of wij niet geïnteresseerd waren. Maandag + dinsdag heel de dag gezaag van Ninke in de zin van, als wij die hond niet nemen waar zal hij dan terecht komen ! Resultaat : na 2 dagen neen te zeggen zit hier sinds een half uur een cocker ( Lucky ) ! 1 voordeel, het is een manneke dus hopelijk kan hij me helpen om het vrouwelijk geweld in huis de baas te kunnen.  Ondertussen zoeken we verder naar sponsors voor MAKE A WISH. Ik heb een bedrag vooropgesteld en hopelijk lukt het om dat bedrag te halen.   Greetings !

    21-08-2007 om 23:04 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    15-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.beslissing !

    De beslissing is genomen ! Kwam het door de maandag avond gelopen tour Koekelare - manège Groenhove, 16.5 km in kop 1uur 27min. en een heel goed gevoel of door het koppel Leffe's nadien in de bar. Kwam het door een lastige " stressy " werkdag op dinsdag of was het tijdens het scheren van de sparren ( met regenpauze's) vandaag dat de definitieve beslissing werd genomen. Het feit is dat ik me zonet  heb ingeschreven voor de marathon in Eindhoven op 14 oktober. Meteen ook een hotelkamer geboekt. Mijn 3 trouwste supporters zijn natuurlijk ook van de partij. We gaan ons via hoogtestages ( Koekelare berg ), EPO kuren( Leffe's ) en jammer genoeg ook trainingen proberen voor te bereiden. Ik train niet volgens een of ander schema maar wil me toch beter voorbereiden dan de vorige keer. Ik denk vooral aan meer langere duurlopen. Dus Eindhoven, here we come ! Greetings  

    15-08-2007 om 17:29 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    11-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Doen we nog een wedstrijdje ?

    Vrijdagavond in het O.L.C. had ik moeite om mijn " juiste adem " te vinden. Misschien te snel gestart 2 km in 8.30. Gelukkig vonden we dan een loopmaat waarmee ik samen naar de finish trok. Het ging al bij al goed want de 9.5 km werden gelopen in 42.41. Dat is gemiddeld 13.44 km.uur en dit blijkt een beetje mijn tempo te worden de laatste wedstrijden. Na nog even mijn loopmaat Piet te hebben bedankt voor bewezen diensten en nog hier en daar enkele bekenden te hebben gesproken was het alweer tijd voor de volgende wedstrijd. Inderdaad op zaterdag hadden we beloofd om mee te lopen in Torhout aan de wedstrijd van de Road Runners. Mijn begeleider bij mijn marathon was een R.R., zodoende waren we beland op de wijk Driekoningen. 13km, 2 ronden, mooi parcour door kasteel d'Aertrijke en stukje route 62, mooi maar toch wel lastig. Ik had gehoopt om binnen te zijn in 1 uur, mijn eerste tour juist in 29  min. dus waren we goed bezig maar dan begon mijn milt raar te doen ( wat anders nooit gebeurt) en verloor ik wel een beetje tijd. In de laatste rechte lijn zag ik de aankomst-crono net verspringen naar 1.00.00 Sh.... Sorry voor de woordkeuze. Jammer maar helaas. 3 dagen na elkaar lopen met 2 wedstrijden is nog te veel voor mij. Toch tevreden met de wedstrijd en een aanrader om eens te lopen, dus olifantjes volgend jaar met meer dan 2 hé. Moest na de wedstrijd nog een werkje gaan doen, net thuis en zullen nu genieten van een verdiend glasje wijn. ( Spaanse bedankt Ives ! ) Santé   

    11-08-2007 om 23:46 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
    09-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Guess
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Zoals jullie al weten loop ik de laatste tijd veel in Groenhove bos om de simpele reden dat Kim daar haar hobby beoefend, namelijk paardrijden. Vanavond hebben we ons dus allebei weer in het zweet gewerkt. Voor de liefhebbers, we hebben een 6 jarige merrie Guess ( naar de naam van onze sponsor : grapje ) die Kim al 3 jaar aan het opleren is. Het is een paard met papieren d.w.z. dat het geen paard is voor een simpele ruiter zoals ondergetekende ! Gelukkig heeft ze een braaf karakter net zoals ondergetekende, ahum ! Het moet niet altijd over lopen gaan hé. Ik zal later ook nog wel eens de diertjes van de jongste dochter  in de spotlights zetten. 

    09-08-2007 om 00:00 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (9 Stemmen)
    07-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.werkweek
    Na mijn verlof op een aangename manier te hebben afgesloten met een BBQ en lange nababbel waren we maandagmorgen niet bij de wakkerste werknemers. Gelukkig konden we het op de vakantie - blues steken ! Na reeds 2 drukke dagen op het werk hadden we dringend behoefte om eens wat stoom af te laten, ik kan wel meerdere manieren bedenken om stoom af te laten maar we hebben het toch maar gehouden op een rustige loop van 1 uur. Langs Hovaere molen 30 minuten heen en 29 minuten terug (wind in de rug )voor een totaal van 11 km. Rustige route waar je na de molen kan kiezen om richting Moere, Gistel en route 62 te gaan of richting Zande om in de open velden tegen de wind te vechten. Ik loop graag in een rustige omgeving zoals ook de route via Koekelare " berg " (poggio in wielertermen), Ruidenberg, Wijnendaele kasteel en bos : prachtig ! De natuur kan toch mooi zijn als je er oog voor hebt. De groene jongen komt weer bovendrijven ! Greetings. 

    07-08-2007 om 20:31 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    04-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.duurloopje ??
    Vanmorgen mijn duurloopje. Van Koekelare naar manege Groenhove en ( normaal gezien terug). Dochter Ninke mee met de fiets als ondersteuning met banaan en koek maar jammer genoeg geen drank ! ( vergeten ). 16.5 km gelopen in 1 uur 27 min. 30 sec. ( +/- 11.3 km/uur ). Gestopt in Groenhoeve om een cola te drinken en Ninke had geen zin meer om terug te keren per fiets : resultaat  Ninke terug met auto en ik met de fiets. Amai, ik vond het lastiger per fiets dan te loop ! Toch tevreden met de inspanning en met het warme weer was het misschien beter zo. Thuisgekomen en direkt weer vertrokken naar het strand ( dichtbij fort Napoleon te Oostende ) waar we nog een aangename namiddag hebben doorgebracht. Morgen laatste dag van mijn verlof ( snik snik !! ), we gaan er nog eens van profiteren zoals gewoonlijk hé ! Ik had voor mijn verlof tegen de kids gezegd dat er geen dieren meer gingen bijkomen in onze tuin en wat is het resultaat van vader's gezag : 1 hamster, 1 konijn en 3 vogels bijgekomen. Volgend jaar moeten we niet meer naar Parc Paradisio gaan, we gaan in ons eigen park rondwandelen.  Greetings  

    04-08-2007 om 21:48 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    02-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2/08/07

    We blijven lopen in Groenhove bos, dinsdagavond 10 km in 45.40 en deze avond niettegenstaande ik het gevoel had dat het niet zo snel ging toch aangekomen in 45.06. We proberen ierdere keer iets sneller te zijn en dit lukt nu al voor de zesde keer. Ik hoop om in dwars door Mariakerke eens vlot onder de 45 min. te gaan op de 10 km. en eens 1 plaats op te schuiven in het clubkampioenschap. Ik zit in een sterke reeks ( Pedro, Clint, Dirk, Johan, Luc enz..... ). Zaterdag loop ik nog eens een duurloop en misschien in september nog een marathon. Maar de volgende weken zijn zeer druk wat feestjes en etentjes betreft dus gaan we dit maar op het laatste moment beslissen. De laatste week van mijn verlof gaat vlug voorbij, veel uitstapjes, parc paradisio, doolhof, strand, fietstochtjes en dit alles met de nodige terrasjes erbij maken er toch wel een aangename tijd van.  Greetings !

    02-08-2007 om 21:47 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    27-07-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2° week verlof

    Na de lekkere koude schotel zondag moesten we maandagmorgen naar de spoedafdeling. Maureen had haar voet omgeslagen, ze huppelt nu rond, met krukken lopen is een specialiteit op zich. Dus moesten we het deze week rustig aan doen. Het voordeel is dat de werkjes in de hof vooruitgaan. We gaan dan eens niet op reis, het weer valt tegen en sommige andere zaken lopen ook niet zoals het hoort! Volgend jaar zijn we zeker weer in het buitenland ! Ondertussen blijf ik volharden in de boosheid, ik loop nu meer in Groenhove bos als Kim moet paardrijden. De tour van de road runners is 5 km. Dinsdag 10 km gelopen in 47.02 en donderdag 10 in 46.45. Waarschijnlijk loop ik nog een marathon dit jaar maar we moeten nog eens bekijken welke er best past. We zijn nog niet loopmoe. Voor de olifantjes, van zodra Ninke weer komt turnen in Oostende loop ik weer mee in het bosje maar nu doen we het even rustig aan wat het heen en weer rijden betreft. Groetjes !

    27-07-2007 om 10:37 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    22-07-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ING RUN Oostende 2007

    Op weg naar Oostende in een redelijke stortbui gezeten maar gelukkig bleef het droog in de Koningin der badsteden. Eigenlijk was het wel warm, ( het is dus wel waar wat ze op Q-music zeggen dat het altijd mooi weer is ). Veel volk, jammer genoeg geen chip tijd ! Vlot slalom gelopen in 43.23 echte tijd, officieël zullen er wel enkele minuten bij zijn, nadeel na redelijk achteraan te starten. Met nog een mooie gratis t-shirt en pet ( bedankt Robert van de Olifant ) terug richting Koekelare waar mijn vrouwtje had gezorgd voor een koude schotel ! Deze gaan we dadelijk soldaat maken na een, hoe kan het ook anders, aperitief ! Wij zijn sportieve mensen die graag van de lekkere dingen des levens genieten. Schoonbroer en zus komen net toe dus tot later ! Smakelijk ! 

    22-07-2007 om 18:31 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    12-07-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de week na de inspanning
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De Gulden sporen marathon is goed verteerd, maandag de trappen op het werk vlot genomen, dinsdagavond 4 km gelopen met mijn vrouwtje. Eerst krampachtig dan ging het vlot. Deze avond 8 km gelopen en nergens pijn of last van. Het is goed te zien dat we vlot recupereren. Natuurlijk hadden we geen toptijd maar uitlopen was de bedoeling. Toch wil ik nog een marathon lopen en dan onder de 4 uur, hopelijk kunnen we leren uit de dingen die nu minder goed waren. Iets rapper starten, andere voeding, meer duurlopen voordien ..... 40 jaar lang was de marathon iets voor zotten en nu ben ik zelf 1 van die zotten !

    12-07-2007 om 20:43 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    09-07-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.gulden sporen marathon 2007

    Wat kan ik zoal zeggen van mijn eerste marathon. Dat het maar begint na 30 à 35 km heb ik zelf ondervonden !
    We hadden geen zenuwen voor de start niettegenstaande de enkele bezoeken aan de w.c. anders lieten vermoeden. We waren nog maar pas vertrokken toen er een kleine riep : kijk mama een giraf ! ( ik had mijn truitje van de olifant aan ). Je kan zien dat het vakantie is ! In een rustig tempo de kwamen we halfweg door in 2.04.26. precies aan 10 km/uur. Dan besloot ondergetekende dat het tempo de hoogte in moest ! Je kent dat hé, geen ervaring en nog niet moe halfweg. Tot net voor Oostkamp kon ik dan lopen aan precies 5.30 per km. Velen kregen het vanaf halfweg al moeilijk en ik heb er toch tientallen te pakken gekregen. Door Oostkamp verloor ik ook nog geen tijd door de sfeer en het vele volk maar dan kwam de brug ! De benen werden percies afgesneden en het werd nu echt afzien ( de 35 km grens nietwaar ! ) Langs het water wilde de inhoud van mijn maag het daglicht terug zien, maar toch passeerde ik nog enkele lopers en dat gaf me moed. Mijn begeleider die reeds verschillende marathons heeft gelopen was hier een grote hulp, bedankt Mark, Ronny & Conny! Ik weet niet wat mijn tempo de laatste 5 km was maar dat het niet rap meer was is een feit ( toch vele minuten verloren ) Helemaal op het einde kwamen er toch nog 2 over mij maar dat waren eigenlijk de enigen vanaf halfweg. ( daar trek ik me nu natuurlijk aan op hé ! ). De aankomst op de burg was prachtig, ik denk dat het truitje van de olifant wonderen doet ! Ik hoorde daar door velen roepen, er is daar een olifant ! Nota voor Jos de sponsor, we zijn berucht of bekend ! Ik ben er nog niet uit wat het juist is. Ik kwam binnen in 4.07.08 moe en toch tevreden. Voor iemand die anderhalf jaar geleden nog geen 100 meter kon lopen en vroeger lopen op school een straf vond heb ik het toch maar gedaan. Is het marathon hoofdstuk nu afgelopen, ik denk het niet, het volgende doel is onder de 4 uur ( met 3.59.59 ben ik dik tevreden ).  Ik kan nu kijken hoe het anders moet, zeker geen van die squeezy banaan meer want na de aankomst moest die eruit en water laat ik voorlopig voor wat het is ! Jammer genoeg geen leffe na de aankomst maar het waren 2 cola's die wonderen deden ! Nogmaals dank aan iedereen die me aanmoedigde, vele bekende en nog meer onbekende, dat deed me veel plezier. Nu ik dat hier deze morgen schrijf zie ik alleen maar de positieve dingen aan een marathon en dat is een goed teken zeker .....   Groetjes.

    09-07-2007 om 19:16 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    04-07-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.laatste dagen
    Maandagavond 5 km rustig gelopen en deze avond de dochter afgezet in Groenhove en dan 4 km in het gezelschap van mijn vrouwtje in Groenhove bos gelopen. Best aangenaam, we zouden dit meer moeten doen ! De benen voelen goed, alcohol voorlopig uit mijn leven gebannen, water speelt een hoofdrol nu met als nadeel dat er veel meer sanitaire stops moeten gebeuren ! Eetgewoontes zijn drastisch veranderd ! Nachtmerries over marathons ! Ik wil maar zeggen dat het tijd is dat zondag eraan komt. Zo bezig zijn met iets, niet normaal ! De eerste keer blijft een stap in het onbekende maar gelukkig al veel raad gekregen waarvoor dank ! Nog 2 drukke dagen op het werk en dan een rustig weekend als laatste voorbereiding. See You  !

    04-07-2007 om 21:22 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (9 Stemmen)
    30-06-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Konterdamloop 2007
    Na dinsdag mijn laatste lange duurloop ( 3.30 uur ) was het vrijdagavond de beurt aan de Konterdamloop.
    Ik wilde met het oog op volgende zondag niet te zot doen en gewoon proberen vlot te lopen. Volgens mijn uurwerk aangekomen in 50.32 en dat zou betekenen dat ik voor de eerste keer een gemiddelde had van 14 km/uur. En niet eens moe aan de aankomst ! Zouden die duurlopen resultaat beginnen te krijgen of klopt de totale afstand niet ? Ik kan nu toch met een goed gevoel aftellen naar de Gulden Sporen marathon. Ik heb enkele webloggers gezien maar doordat ik direkt weg moest heb ik geen praatje kunnen maken maar dit zal wel eens lukken. Deze week zal er niet veel meer gelopen worden, juist nog enkele kilometers om uitgerust aan de start te komen. Doel : rustig starten, rustig middenstuk en rustig laatste deel om dan rustig een leffe te drinken ! We gaan de lat niet hoog leggen voor mijn eerste marathon. Voor diegenen die dit lezen en ook aanwezig zijn volgende zondag, nummer 1330 zal u steun meer dan nodig hebben !

    30-06-2007 om 13:16 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)




    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Over mijzelf
    Ik ben Wim
    Ik ben een man en woon in Koekelare (België) en mijn beroep is bediende.
    Ik ben geboren op 21/06/1965 en ben nu dus 58 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: lopen, zendamateur ( ON6PV).

    P.R. TIJDEN
    10 km :              44.13  Corrida     2008 (13,59 km/uur)
    1/2 marathon : 1.41.39  Lacosta     2008 (12.48 km/uur)
    marathon :       3.50.57  Eindhoven 2007 (10.98 km/uur)
    Wedstrijden gelopen in 2009


    Gastenboek
  • Leuk
  • Ewel
  • scherven
  • Bedankt
  • Groetjes,

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs