collega's olifanten
  • jogging team de olifant
  • Alain & Rita
  • Dirk Luypaert
  • Clint Lenaers
  • Johan Watthy
  • Jurgen Wyllie
  • Koen Vansteenkiste
  • Stefaan Vanmassenhove
  • Andere webloglopers
  • Katrien
  • Marnix de dream team runner
  • Fré
  • Francis Coucke
  • Sjarlot
  • tom
  • Dirk
  • Julie
  • KJ
    Nog enkele loopvrienden
  • Gert Luyckx
  • Gert Schroons
  • Frank Spencer
  • Betty Spencer
  • Marc
  • Andy
  • Geert
  • Anita van Bart
  • Bart van Anita
    nog blogs om eens te bezoeken
  • Ivan & Kristien (strippende loper)
  • Natalie
  • Jan de aprilvis
  • Lies Deruddere
  • Davy Stieperaere
  • Layla Vancompernolle
  • Guy Devreker
  • Geert
  • Sandra Cauwels
  • Etienne deVillage
    Mijn favorieten
  • Oostends loopcriterium
  • Vader Abt
  • Vader Abt Trappist
  • Manège Groenhove
  • Laatste commentaren
  • dag wim (mx)
        op einde loopblog
  • Doelstelling. (Guy)
        op week 41
  • energie (lankarren)
        op sorry !
  • please (lankarren)
        op stilte
  • tof (marnix)
        op week 16
  • Inhoud blog
  • einde loopblog
  • 2013
  • loopvrije weken
  • loopvrije week
  • Zoeken in blog

    Archief per maand
  • 03-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 01-2007
  • 01-2006
    t'olifantje Wim
    De ervaringen van een beginnend loper...
    17-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.week 11

    Als je een scheve schaats rijdt, moet je op de blaren zitten ! Eigenaardig begin van deze tekst hé. Ik verklaar me nader. Verleden week donderdag had ik afgesproken om met olifant Eva een tourke te lopen in de mooie bergzone van Koekelare. Aan een rustig tempo van tussen 5.30/5.45 / km toonde ik Eva de mooiste plekjes van Koekelare. De beklimmingen van de poggio en de Ruidenberg werden vlot genomen en bij een mooie zonsondergang kwamen we na kop 14 km weer aan in Downtown Koekelare. We werden wel gestalkt via s.m.s.-jes tijdens het lopen.  Die al lopende beantwoorden is niet gemakkelijk hoor ! Maar de stalker was gerustgesteld, Eva was in goede handen.
    De volgende dag wou ik klanten op het werk te rap helpen. Ik sprong uit mijn bureaustoel en kreeg een serieuze steek in mijn lies. Nogmaals het bewijs dat haast en spoed zelden goed is, toch niet op het werk ! Toch de vrijdagavond nog 6 kilometer met Maureen gelopen. Eigenlijk om te tonen aan de inwoners van Koekelare dat ik niet alleen met andere vrouwen ga lopen hé ! Want ze kunnen hier nogal wat roddelen hoor, op de boerebuiten. Maar het ging een beetje moeilijk. Maureen kon me zo ... (uit de wielen rijden past hier niet) ... uit de asics lopen.  De volgende dag pruttelde mijn rug ook nog tegen en liep ik een dag of 4 als de bultenaar van Notre Dame.
    Dus hebben we deze week de loopschoenen nog niet aangetrokken maar toch zal ik deze avond een poging ondernemen. Voordat we helemaal vastgeroest zitten !
    Zo zie je maar dat sporten met andere vrouwen niet bevorderlijk is voor je lichaam. Toch niet als deze vrouwen veel jonger en rapperder zijn en over veel meer conditie beschikken als jezelf. De houdbaarheidsdatum ( 3 x 7 ) is hier al lang overschreden....
    Hopelijk kan ik me zaterdag inschrijven voor de 20 km van Brussel. Hopelijk hebben we al opnieuw internet want sinds 2 weken is er een grote panne en hebben enkele huizen hier al geen telefoon en internet meer. Wat voor mijn gebuur die zelfstandige is toch wel tot klantenverlies zal leiden.
    Verleden jaar was de inschrijvingsdag tijdens de week, wat voor mij toch wel beter is. Dan doe ik dit op het werk want thuis zit ik eigenlijk niet veel aan de p.c. Ik zal een knoop in mijn zakdoek leggen voor zaterdag en een kaars branden dat we opnieuw internet hebben. De volgende faktuur zullen we al 2 weken huur aftrekken. Eens kijken hoe ze daarop zullen reageren.... Greetings.

    17-03-2011 om 11:46 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    28-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.20 km van Kortemark

    Zondag was er de eerste editie van de 20 km van Kortemark. Werkzaam zijnde in deze gemeente was ik natuurlijk van de partij. Jammer genoeg verliep de voorbereiding niet zoals het moest. De dag voordien moest onze Ninke een wedstrijd trampoline springen in Willebroek en aangezien olifant en goede vriend Mario daar woont, werden we uitgenodigd voor een hapje en een drankje. Resultaat van dit alles was dat we veel te laat thuis waren en ondergetekende gelukkig was dat hij zijn bedje zag. De volgende morgen kreeg ik ( nog ) geen eten binnen en zodoende stonden we aan de start zonder eten te hebben verorberd. Bon, ik had me voorgenomen om rustig te starten en zien waar het schip zou eindigen. De eerste kilometer liep ik meteen aan 5 minuten/km en de volgende km's volgden vlot aan hetzelfde tempo. Hé, dat gaat hier goed dacht ik. Voor Edewalle kwam er een groepje bij me met Dora Vandewaetere en haar tempo makers en ik sloot mijn wagonnetje aan. Het voordeel hier was dat die mannen veel ervaring hebben en een mooi constant tempo liepen die ik eigenlijk heel gemakkelijk kon volgen. Het enige waar ik moet aan werken is de bevoorrading. Ik stop altijd anders lukt het me toch niet om iets binnen te krijgen maar die ervaren lopers doen dit dus niet. Zodoende was ik bij de 2 bevooradingsstops iedere keer een 20-tal meter achter. Toch liep ik dit zonder te forceren weer dicht. We kwamen in Handzame en nog altijd voelde ik me goed. De ademhaling was perfect onder kontrole en mijn hartslag was waarschijnlijk zeer laag want ik had er toch geen last van. 'K zal toch eens moeten lopen met een hartslagmeter, ben eigenlijk wel eens benieuwd van mijn hartslag tijdens een wedstrijd is ! Bij het binnenkomen van Kortemark kreeg ik een hongerig gevoel en moest ik mijn loopmakkers laten .... lopen ! De laatste 500 meter probeerde ik nog het gat weer dicht te krijgen maar door de honger had ik opeens niet veel kracht meer over. De 20 km werden gelopen in 1.39.36. Ik was tevreden na de aankomst, voelde me buiten het hongerige gevoel super goed. Gelukkig stond mijn schoonbroer daar en kon ik meteen een pistolet naar binnen schrokken. Ook de verplichte Grimbergen smaakte voortreffelijk ! Verplicht omdat ik met mijn schoonbroer op stap was, anders doe ik dit nooit ! Blijkbaar hebben de rustige kilometers in januari en februari hun diensten bewezen want ik denk dat de conditie nu al redelijk is. De honger om zo verder te werken is er. Ik weet dat ik nooit een vlugge loper zal worden. Maar misschien kan ik dit tempo nog langer aanhouden dan 20 km en volhouden tot 30,... 35,....40, .... 42 !! Maar we zien wel, eerst de volgende 2 maanden goed doorkomen voordat we nieuwe plannen maken.
    Mijn werkcollega's zijn ook tevreden, ze zeggen toch dat het lekkere pralines zijn !
    We waren met, volgens mij 6 olifantjes. Alain en Johan waren weer super, Rita kwam ook vlot onder de 2 uur binnen en ik denk dat er nog 2 nieuwe leden aan de start stonden. Volgend jaar misschien een groter aantal want voor een eerste organisatie was dit toch wel dik in orde !
    Greetings !

    28-02-2011 om 10:00 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    07-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.corrida van 't Sas 2011
    De eerste wedstrijd van het O.L.C. Eigenlijk een wedstrijd die ik nooit goed loop. Hier zie je pas goed wie er de laatste maanden goed is blijven doortrainen en wie niet. Ook het lekker etentje van de avond voordien en de voortreffelijke flessen wijn die daarbij horen deden het loopgevoel geen deugd. Maar we stonden aan de start en dit is al veel beter dan verleden seizoen. Toen liep ik zelfs de eerste 3 wedstrijden van het O.L.C. niet mee.  Na een 2 tal kilometers te hebben opgewarmd met Jos stond ik  samen met 400 andere lopers aan de start. Altijd een sterk deelnemersveld hier op het 't Sas. Ik kon een 2 tal kilometers het spoor van Jos, Jurgen en Stefaan volgen maar daarna was het reeds over en uit en werd ik voorbijgestoken door vele deelnemers. De tweede tour ging het gelukkig wat beter en het laatste deel op de spuikom werd ik vakkundig uit de wind gezet door Ina. Bedankt hé ! De 7.4 km gelopen in 36.37. Wil ik beter worden dan moet ik gerichter trainen. Nu loop ik altijd op hetzelfde tempo ( rustig ), interval doe ik nooit en ik loop ook mee met Maureen en dan volg ik haar tempo. Maar als ik zo verder doe zal de conditie automatisch beter worden en zal er iets vlotter worden gelopen. Laat ons hopen dat tegen de volgende wedstrijd de conditie al iets beter is zodat we langer hetzelfde tempo kunnen aanhouden. Tenslotte moet ik deze maand iets meer lopen wil ik niet afgaan als een gieter op de 20 km van Kortemark op 27 februari. Het zal moeilijk worden want nu moet ik 19 dagen na een werken dus zelfs tijdens het weekend zal het zoeken worden om nog een 20 km duurloop te lopen als voorbereiding. Positief denken : 2 x 10 is ook 20 hé ! Greetings !

    07-02-2011 om 09:03 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    30-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.januari zit alweer op zijn gat
    Wat gaat het vlug. De nieuwjaarsmaand is bijna voorbij. De tijd van veel te aperitieven is bijna voorbij. Ik kan echt genieten van een goed gesprek bij een goede fles wijn. Volgens Maureen geniet ik er de laatste tijd een beetje teveel van... Maar in de nieuwjaarsmaand mag een mens al eens wat meer genieten, het is tenslotte nog een lang jaar.
    Het lopen gaat, tot mijn verbazing, eigenlijk wel goed. Ik bouw rustig op en heb mijn vooropgestelde kilometers zonder probleem gehaald deze maand. Deze middag had Kim een jumpingwedstrijd en ik besloot om mijn geliefkoosd traject, Koekelare - Groenhove nog eens te lopen. Iets trager dan anders maar ik heb 3 x mijn telefoon moeten opnemen en 1 SMS beantwoord. Het nadeel van altijd je GSM bij te hebben. Maar het was 16.5 km genieten in de toch wel prachtige route tussen Koekelare City en Torhout. Morgenavond moet Ninke gaan trampoline springen in Middelkerke en lopen we opnieuw een 10-tal kilometer op het gemak.
    Vrijdagavond was de jaarlijkse bijeenkomst van het Oostends Loopcriterium. Altijd leuk om aanwezig te zijn en een dikke pluim voor iedereen van de organisatie om dit ieder jaar perfect te organiseren. Verleden jaar had ik mijn slechtse resultaat ooit maar eigenlijk lig ik daar niet wakker van. Ik hoop van dit jaar weer een 10-tal wedstrijden te kunnen lopen van het OLC, meer zal moeilijk worden als ik zo mijn agenda bekijk. Zoals andere jaren probeer ik ook enkele wedstrijden van het Houtlandcriterium mee te pikken en dromen we nog altijd van 1 of meerdere marathons. Als ik rustig kan verder trainen komen die er zeker. Maar het doel is van rond de 4 uur aan te komen. Als ik maar zonder problemen kan aankomen en nadien nog kan genieten van een etentje en een drankje. Meer moet dat niet zijn. Nu nog februari goed doorkomen en dan schrijven we ons in voor Antwerpen. Dit zou dan een ideale training worden voor de Nacht. Tot volgende week op de eerste loop van het O.LC. De avond voordien moeten we gaan eten en na de wedstrijd is er een etentje voor Maureen haar verjaardag. De weekends zijn te kort, mijn gedacht ! Ben weg, moet Kim nog voeren naar haar "kot". Greetings !  

    30-01-2011 om 19:00 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    11-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2011
    Het is ( opnieuw ) een tijdje geleden dat ik nog eens een berichtje heb gepost. Als er weinig of niet gelopen werd is het natuurlijk moeilijk om een verhaaltje over het lopen te schrijven. Ik durf gewoonweg niet te zeggen hoeveel kilometers ik maar gelopen heb de laatste 4 maanden van 2010. Ik heb sommige van mijn loopvrienden regelmatig gezien maar deze bijeenkomsten hadden nooit iets met het lopen te maken. Integendeel, de hapjes waren altijd lekker en de drank vloeide altijd rijkelijk. Ideaal voor een sportman ?? Een sportman durf ik mezelf niet te noemen en je leeft maar 1 keer dus moet je toch een beetje profiteren van de periode dat je hier rondhuppelt. Tenslotte kan je leven vlug veranderen hé. Voorbeelden genoeg, zelfs bij onze loopvrienden. Dus laten we proberen om wat meer te genieten, ons minder druk te maken. Ik weet het, dit is vandaag de dag niet gemakkelijk, ik kan er van meespreken want zelf ben ik een piekeraar eerste klas.
    Ondertussen probeer ik wat meer kilometers te lopen. Gisteren de conditie eens getest en ben wel tevreden. De basis is er nog, gelukkig maar. Misschien dat ik dit jaar nog eens een marathon probeer maar dit beslissen we pas over 2 maanden. Eerst kijken hoeveel kilometers we al in de benen zullen hebben eind februari en dan beslissen we om er voor te gaan of om zonder stress rustig verder te doen. Dus voorlopig nog afwachten.
    Gisteren weer begonnen op het werk, na 2 zware weken verlof ! Feestdagen, verjaardag beide dochters, Jenever leren drinken op de Kerstmarkt... gelukkig mag ik alles eten en drinken zonder dat er een kilo bijkomt.
    Maar we hebben alweer goede vooruitzichten, maar 14 weken werken en dan hebben we alweer 1 week verlof. Yihaa !!
    Vrijdagavond is er de jaarlijkse ledenvergadering van joggingteam de olifant. Altijd leuk om er bij te zijn. Onze club telt meer leden dan verleden jaar dus zijn we redelijk berucht, sorry, beroemd aan het worden.
    Ik wens iedereen een mooi jaar toe in een goede gezondheid. Voor de mensen waarvan 2010 niet zo verlopen is als gepland zal 2011 beter worden, zeker weten ! Dus positief denken en er blijven voor gaan !  Greetings !

    11-01-2011 om 15:55 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    26-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.6 weken
    Ik zie dat het al 6 weken geleden is dat ik nog eens iets geschreven heb. Als er natuurlijk geen wedstrijden meer worden gelopen valt er niet zoveel neer te pennen op een "loop" blog. Ik loop toch nog 2 à 3 maal per week. Soms alleen, soms met Maureen, soms met een verdwaalde olifant ( bedankt Eva ), maar het belangrijkste is dat we in conditie blijven. Enkele vrienden zijn volop loopplannen voor volgend jaar aan het maken, hopelijk later meer daarover. Ik zal volgend jaar wel nog deelnemen aan het O.L.C. Ik hoop van nog een marathon te lopen maar ik maak geen plannen. We zullen wel zien.
    Het blijft enorm druk op het werk, iedereen wil nog nieuwe ramen en deuren voordat de BTW (waarschijnlijk) terug naar 21 % zal gaan. Nu beter teveel werk dan geen werk. Maar met de normale 40 uren week kom ik de laatste maanden niet toe. Veel opmetingen en bezoeken bij mensen na mijn uren. Met al de andere bezigheden loop ik er dan ook soms een beetje geprikkeld bij wat Maureen, met een knipoog, deed besluiten : met zo'n zot wil ik niet verder leven. Waarop ik repliceerde : groot gelijk, ik zou daar ook niet willen mee samenwonen. Mensen die me kennen zeggen dat ik veel stress heb. Ik vind van niet maar de waarheid zal wel ergens in het midden liggen zeker.
    Gelukkig hebben we een verlengd weekend naar Doulevant le Chateau, in de Champagne streek meegemaakt. België was verzopen tijdens die dagen maar wij hielden het droog. Prachtige streek, lekker eten en ik heb zelfs champagne leren drinken. Iets wat ik vroeger niet graag dronk heb ik tijdens deze uitstap leren appreciëren. Je gaat dan eens weg, je komt terug met een drankprobleem ! Maar we gaan zeker nog eens terug. Het is nog ongeveer een kleine 2 uur verder dan Reims maar een mooie, verlaten streek. En de champagne boeren lieten je tenminste nog gratis proeven. Er werd wel veel gekocht want de beide wagens waren vol geladen met champagne op de terugweg. We hadden dan nog kontrole aan de grens ! Gelukkig hadden we bij de laatste aankoop een factuur gekregen anders hadden we geen champagne meer.
    Na deze week nog 4 weken werken en dan is er het Kerstverlof ! Ik had graag eens Kerstavond ergens anders meegemaakt maar zo'n dagen zijn meestal toch een familiaire gebeurtenis dus zal het nog niet voor dit jaar zijn, vrees ik. Kerstmis op de Malediven b.v. Moet toch leuk zijn i.p.v. een Kerstboom met ballen hebben we dan een palmboom met cocosnoten. Moet toch kunnen hé. Tot de volgende !

    26-11-2010 om 11:36 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    18-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jogging team de olifant wedstrijd
    De laatste wedstrijd van het Oostends loopcriterium. Natuurlijk konden we niet ontbreken op de loop van mijn club ! Ook Maureen ging haar eerste 10 kilometer lopen dus ben ik als trouwe echtgenoot bij haar gebleven. En eerlijk gezegd, ik loop graag samen met mijn vrouwtje. Op de laatste rij gestart en ik liet Maureen de eerste kilometer voor me lopen zodat ze haar eigen tempo kon zoeken. Het ging, vond ik, heel goed. We liepen een heel constant tempo en dat was eigenlijk de bedoeling. De vele aanmoedigingen deden Maureen deugd. Ik vond sommige er een beetje over. Aanmoedigingen zoals : komaan Maureen je kan Wim eraf krijgen of Wim moet bijna lossen of Wim zit kapot, je kan hem pakken in de spurt ! Onze vrienden laten duidelijk blijken voor wie ze liever supporteren, bedankt hé makkers ! Maar het was heel plezant en al de grappige aanmoedigingen deden de tijd rap voorbij gaan. Maureen kwam zonder zwak moment aan in ongeveer 1 uur 3 minuten voor iets meer dan 10 kilometer en ze zag er allesbehalve moe uit. Dat belooft voor volgend seizoen. Ik zou graag hebben dat ze volgend jaar aan meer wedstrijden van het O.L.C. kan deelnemen, misschien samen met haar zuster, Gwenny als je dit leest .... Ik heb de laatste 2 wedstrijden enorm genoten. Het is toch wel leuk om samen met je wederhelft te kunnen sporten. Een klassement moet ik toch niet verdedigen maar dit wil niet zeggen dat ik er volgend jaar ook zal met mijn pet naar gooien. Beste olifantvrienden, jullie zijn gewaarschuwd ! Na een verfrissende douche bij schoonmama en papa kwamen we in een bomvolle zaal aan. De locatie is duidelijk te klein aan het worden voor onze succesrijke wedstrijd. Tijdens de prijsuitreiking was er nog een mooi moment. Davy vroeg zijn vriendin Lies ten huwelijk. Het sympathieke koppel kreeg een daverend applaus van de vele vrienden van het loopcriterium. Daarom dat Davy zo rap liep, die moest natuurlijk nog de verlovingsring gaan halen ! Een leuke afsluiter van, weeral een mooi seizoen van het O.L.C. Op de foto zie je Maureen elegant de plassen ontwijken terwijl ik er mooi om heen loop. Ik hou niet van natte voeten ! Geen wedstrijden meer dit jaar maar we gaan onze kilometers blijven lopen om er begin volgend jaar meteen te staan. Tenslotte moet ik al eind februari de 20 km van Kortemark lopen. Volgend seizoen kan alleen maar beter gaan. Greetings !



    18-10-2010 om 11:34 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    04-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hermesloop 2010
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De voorlaatste wedstrijd van het O.L.C. De eerste O.L.C. wedstrijd die mijn vrouwtje ging lopen. Voor de start hebben we niet opgewarmd om geen krachten te verspelen. Maureen had al gezegd dat ze niet ging lopen als het regende. Begon het wel niet te regenen zeker, gelukkig weerklonk het startschot al en konden we eraan beginnen. Ik liet me meeslepen door de meute tijdens de eerste kilometer en liep aan 5.35 wat iets te snel was voor Maureen. Mijn fout maar de volgende kilometers paste ik het tempo wat aan. Het bleef ondertussen water gieten maar eigenlijk hadden we er geen last van. De laatste kilometer had Maureen nog wat overschot want deze werd opnieuw in 05.35 gelopen. Aangekomen in 35.18 aan 10.20 km/uur. Ik gaf haar nog een liefdevol tikje als beloning voordat ik begon aan mijn tweede tour. Ik zat in laatste positie maar gelukkig zag ik nog 2 lopers de piste verlaten. Dus staken we een tandje bij om deze vlug bij te halen. Ik haalde nog een 12 tal lopers bij en dan kwam ik bij Eric Desmet, de marathon man van joggingteam de olifant. Ik heb enorm veel respect voor Eric, die volgend jaar zijn 100° marathon zal lopen en dus bleef ik de laatste 2 kilometers bij hem om wat bij te praten. Aangekomen in 1.03.08. Eigenlijk heb ik enorm genoten van deze wedstrijd. Eerst samen lopen met mijn wederhelft, dan enkele kilometers goed doorgelopen en dan opnieuw samen naar de eindmeet met een goede vriend. Meer moet dat niet zijn op een kletsnatte zaterdagnamiddag ! Hopelijk kunnen we nog wat verder trainen zodat Maureen binnen 2 weken haar eerste 10 kilometer kan lopen. Ook dan blijf ik bij haar, samen uit samen thuis zal het deze keer zijn. Ik droom stilletjes om aan te komen in 59.59. Greetings !

    04-10-2010 om 11:21 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    23-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.week 38
    Onze jongste dochter Ninke doet weer aan trampolinespringen. Dus moet ondergetekende 3 x in de week naar Middelkerke rijden. We hebben dus weer anderhalf uur tijd om een tourke te lopen. Gisteren heb ik, samen met Maureen, onze eerste kilometers aan de kust gelopen. In gezelschap van een 72 jarige man op de fiets. Blijkbaar willen de mensen bij ons zijn of tenminste tegen ons praten. Bijna iedere keer als we op stap zijn praten er vreemden tegen ons. Laatst in Brugge, we waren nog maar uit de auto gestapt toen we de weg naar het station in het Engels moesten uitleggen. Even later dezelfde vraag maar dan in het Frans. En als klap op de vuurpijl kwamen we nog een Chinees tegen, waar we geen bal van verstonden, maar die we vol enthousiasme ook naar het station gestuurd hebben ! In de toekomst doe ik die t-shirt waarop "ask me anything" staat niet meer aan.
    De donderdagavond is de enige avond waar ik nergens naartoe moet met de dochters en dan kreeg ik een uitnodiging om naar het U2 concert te gaan. Heel vriendelijk natuurlijk maar aangezien ik ze in lang vervlogen tijden, zo'n 27 jaar terug, ze 2 maal live heb meegemaakt ben ik thuisgebleven. Wetende dat ik de volgende morgen terug op het werk moet zijn en dat ik waarschijnlijk pas in de vroege uurtjes ging thuis komen, was het misschien de beste keuze ! Ik heb zeer goede vrienden maar ze vinden zo moeilijk de weg terug naar huis !
    Ook heb ik me ingeschreven voor de loopwedstrijd in Kortemark, ( www.kortemarkloopt.be ), en dit op 27 februari 2011. Omdat ik mijn dagelijkse boterham verdien in Kortemark en omdat Walter Vanhoutte ( de inrichter ) persoonlijk maar mijn werk kwam om me in te schrijven konden we niet verder dan betalen hé ! Maar deze wedstrijd  gaat me motivatie geven om de eerste maanden van volgend jaar al goed beginnen te trainen om de 20 kilometer vlot te kunnen uitlopen. 
    Nog een vraagje : kent er iemand een B.V. die mijn dochter vlug mag komen interviewen ? Ik dacht aan marathon Geert, onze beruchte loopvriend maar eigenlijk moet het iemand zijn die al met zijn hoofd op t.v. is geweest. Met al die reality programma's moet dit niet moeilijk zijn maar het probleem is om deze mensen te vinden hé. Dus heb je een B.V. in de familie stuur eens een mailtje, kan mijn dochter een vragenlijst opstellen. 
    Wees gerust, pikante vragen zullen achterwege blijven ! Greetings ! 

    23-09-2010 om 16:49 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    10-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2° opinie
    Een andere dokter ( sportdokter met vooral een hart voor sport ) geraadpleegd. Die kende de reputatie van de cardioloog waar ik verleden week mee te maken had. Goede dokter maar niet sportminded. Een voorbeeld : zijn eerste vraag aan mij was : weet je wat er gebeurt is met de man die als eerste een marathon heeft gelopen ? Ik : hij is doodgevallen ! Hij : dus een mens is niet gemaakt om 42 km te lopen ! 
    Daarom was een tweede opinie noodzakkelijk. Nu hebben we alle onderzoeken eens rustig besproken, testen nogmaals uitgevoerd en zijn woorden waren : je hebt een hart om 100 jaar te worden ! Mensen die me kennen weten dat ik soms probeer om de grappigste te zijn, volgens dezelfde mensen lukt dit meestal niet ! Ik antwoorde dus, ik 100 jaar worden ? Waarom ? Zie ik er nu al 99 uit misschien ! Hij : 99 niet en dan viel er een lange pijnlijke stilte .... De volgende vraag die op mijn lippen lag, mag ik nog marathons lopen ? Hij : zondag is er de Flanders Fields marathon, je bent nu toch getraind ! Een persoon met humor die ik weet te appreciëren. Door wat heb ik dan deze " storing " gekregen ? Verschillende veronderstellingen passeerden de revue, deze wil ik jullie besparen, want het bijzonderste is dat ik groen licht kreeg om eventueel nog marathons te lopen. 
    Was het een goede beslissing om de Dijkenmarathon niet te lopen ? Ik denk het wel, ik ging met de bibber op mijn lijf lopen en Maureen ging met dezelfde bibber 4 uur zitten wachten. Had ik meteen bij een sportdokter terechtgekomen ik ging ook niet gestart zijn. Het kopje ging nog niet tot rust gekomen zijn...
    Ik vond het spijtig dat ik Jurgen, Mario, Kaat en de andere olifanten niet al lopend kon steunen maar ik heb toch mijn best gedaan om ze dat extra duwtje te geven tijdens de moeilijke momenten. Sommigen olifanten hadden geen steun nodig, er werden sterke prestaties neergezet. o.a. Rik, meteen een knaltijd bij zijn eerste marathon !
    Volgende wedstrijd zal de olifantenloop worden in Oktober. Ik zou die graag lopen samen met Maureen. Ik heb haar niet kunnen steunen tijdens haar eerste wedstrijd in Nederland. De marathonolifanten betaalden mij meer ! Gelukkig bleven Leentje en Patje bij haar. Volgens Patje ken ik mijn prioriteiten niet ! Bedankt hé, vriend ! Ik heb mijn vrouwtje dus in de steek gelaten en wil het goedmaken door bij haar te blijven tijdens de olifantenloop. 
    Ik wil ook nog eens terugkeren op de Dijkenloop in Beneden Leeuwen. Ik vond dit een zeer goede organisatie, mooi parcours een bevoorrading uit de boekjes. Zelfs al stonden er niet zoveel mensen langs het parcours, het enthousiasme was hartverwarmend. Deze organisatie verdient meer deelnemers, vooral dan op de marathon. Dus voor de mensen die volgend jaar een 5, 10 , 21 of 42 willen lopen, misschien de Dijkenloop eens overwegen !
    Greetings

    10-09-2010 om 14:57 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    07-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bewogen uitstapje

    Er is veel gebeurt tussen mijn laatste blogverslag van donderdag en de start van de marathon. Om een lang verhaal kort te maken, eigenlijk heb ik geen goesting om van een korte gebeurtenis, een langdradig verhaal te maken maar het komt erop neer dat ik geen marathon heb gelopen ! Donderdagnacht ben ik naar het ziekenhuis gebracht met hevige steken in de borststreek. Bloed, hart, longen en maag werden 's nachts en de volgende dag onderzocht. Maureen brengt vandaag het " bakje " terug en dan zal zij ook de resultaten van de inspanningstest weten. De cardioloog verbood mij natuurlijk om de marathon te lopen, ik mocht alleen maar mee op uitstap met de olifanten als ik braaf was. Ik had geen marathonhart zei hij maar hij bekende ook dat hij tegen uithoudingssporten was. Dus misschien beter om eens een sportdokter te raadplegen en horen wat die zal zeggen. Want iemand bang maken kunnen sommigen wel goed. De hartpijn zondag, als ik de marathonolifantjes zag arriveren was een andere pijn dan die op donderdagnacht maar daarom niet minder pijnlijk. Zelfs als ik sta te kijken beleef ik een marathon emotioneel ! Bangelijk ! Het is toch raar dat, als je soms een duurloop of wedstrijd loopt, je het helemaal niet ziet zitten.... en als je dan niet mag lopen .... jullie begrijpen het wel hé ! Ik was er klaar voor, zag het zitten. Het voelde alsof ik mijn huwelijksnacht alleen in de kamer ernaast  moet doorbrengen, rare vergelijking maar zo voelde ik me wel.
    Maureen heeft haar eerste wedstrijd gelopen, ben fier op haar ! Ook alle andere olifanten hebben weer mooie prestaties geleverd. Het bestuur had, zoals ieder jaar, weer gezorgd voor een mooie uitstap. Mooi hotel, goed eten en aangename uitstapjes. Meer moet dat niet zijn !
    Toch een leuke 3 daagse meegemaakt, veel geplaagd, sorry, gesteund door de olifantjes. Maar ik weet galgenhumor wel te appreciëren. Voorlopig doen we even rustig aan, iemand anders raadplegen en er proberen niet aan te denken. Tijdens het weekend ging het goed, de olifantjes zorgden voor de nodige afleiding maar deze nacht had ik ze niet aan mijn zijde, ( bij sommige olifanten misschien wel beter zo), en Maureen was aan het slapen, en zodoende hebben we een slapeloze nacht achter de rug.
    Ben er toch van overtuigd dat marathon nummer 8 ooit zal volgen. Dan kunnen we onze marathoncarrière afsluiten zoals wij dit willen. Niet omdat dit moet van iemand anders. Greetings !

    07-09-2010 om 11:37 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    02-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.gastronomisch weekend

    Ben deze week een beetje ziekjes. Wel jammer dat dit nu voorvalt, net enkele dagen voor ons gastronomisch weekend met onze loopclub. We hebben gelukkig nog enkele dagen tijd. Ik ga zelden naar de dokter en ook nu probeer ik de boel te redden door iets te nemen tegen hoofd en keelpijn dat we in huis hebben. Gelukkig heeft onze jongste dochter een beetje dezelfde symptomen gehad en die is wel naar de doktor geweest. Ondergetekende neemt nu de overschotjes ! Wat zijn we goed bezig hé ! Zondag een moeizame 10 km gelopen en dan niets meer. Vanavond nog een 5 km met Maureen om te zien hoe de beentjes zich voelen en hopelijk zal dit genoeg zijn om ons zwaar gastronomisch weekend te overleven. Toch 220 kilometer gelopen in Augustus wat voor mij redelijk veel is. Moest ik ook wel doen aangezien ik in juni maar 36 km en in juli 136 km heb gelopen. Ik let dus ook niet op mijn voeding, carbo loading voor een marathon is niet aan mij besteed. Wel drink ik de laatste tijd alleen maar water, misschien daarom dat ik me wat ziekjes voel.... Bon, morgen nog 1 dag werken en dan 3 dagen Holland ! Zie er al naar uit, de uitstappen met jogging team De Olifant zijn altijd " dik " ( omwille van het vele eten ) in orde ! Gelukkig kunnen we nog een marathon lopen om de weegschaal niet tilt te laten staan. Naar ik heb gehoord zouden er 9 olifanten deelnemen aan de 42 km waaronder 2 debutanten. Hopelijk kan ik lang bij iemand blijven want met een 130 - tal deelnemers zou het anders een lange eenzame dijkentocht kunnen worden. Tot zaterdagmorgen op de bus of dinsdag voor het verslag. Greetings ! 

    02-09-2010 om 15:32 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    23-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Strandloop 2010
    Zoals jullie weten ploeter ik niet graag door zand. Een strand is om op te relaxen, rusten, luisteren naar het ruisen van de zee. Toch stond ik aan de start en samen met olifanten Jos en Rik besloten we om op reserve te lopen. De stukken windop op de dijk gingen zeer goed, de stukken windaf langs de waterlijn ook maar de lange stukken zacht zand waren zeer lastig. Op de laatste strook zacht zand moest ik zelfs mijn 2 companen laten gaan maar langs het water kwam ik weer terug. Leuk was ook het laatste stuk dijk naar de aankomst. Zie je het beeld voor je ? 3 echte lopers zouden spurten om als eerste over de meet te komen. Wij keken naar elkaar, wie wil er als eerste over de meet ? De laatste meters vertraagden Jos en Rik en lieten mij galant voor. Merci makkers ! Aangekomen in 47.05. Na de loop nog lang blijven plakken met vrouw en dochter. Het was plezant in de surfclub.
    De zondagmorgen, samen met een 8 tal andere olifanten een goede 27 km gelopen. Het ging moeizamer dan verleden week maar we hebben toch de kilometers in onze benen hé. Ik was ook laat thuis, de auto was in panne gevallen in Brugge en tegen dat we iemand gevonden hadden die ons naar huis wilde voeren was het al veel later dan gepland. Tijdens de duurloop heb ik liters zweet verloren. Ik zweet al gemakkelijk maar nu was het werkelijk van begin tot einde een natte bedoening. De dag voordien had ik tijdens mijn werkzaamheden in de tuin ook al gezweet dat het geen naam had.  Misschien omdat ik sinds verleden week iedere morgen een magnesium bruis neem.  Maar geen probleem, dan drinken we een beetje meer om het vochtverlies op te vullen. Water natuurlijk want het is maar 14 dagen meer voor de marathon. Ik heb meer gelopen dan tijdens de voorbereiding op de marathon van de Somme. Toen had ik maar 1 x 20 km als duurloop. Nu al 2 x 20 en 2 x 27  en misschien volgende weekend nog eens 20. Hopelijk zal het genoeg zijn om na 4 uur de aankomst te bereiken. Maureen is ook ingeschreven voor de 5 km. Haar eerste wedstrijd en dan al meteen in het buitenland ! Die toppers hé ! Deze week proberen we nog wat te lopen maar na de t.v., grasmachine en auto hoop ik van ook niet in panne te vallen...

    23-08-2010 om 08:57 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    15-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mariakerke 2010

    Vrijdagavond stonden we weer aan de start voor de Mariakerke loop. Eerst een beetje opwarmen, doe ik nu altijd en heb ik wel een goed gevoel bij. Dan zoeken naar mijn loopmaat van de laatste wedstrijden, Jos de sponsor van joggingteam de Olifant. Startschot en we waren weer vertrokken voor 10 kilometer. We moeten toch eens wat meer vooraan staan want de eerste kilometers is het toch wel moeilijk opschuiven. Opeens zag ik de vrouwen al terugkeren, jammer want ik dacht dat ze zoals andere jaren ook 10 km moesten lopen. Jos en ik maakten er een lange inhaalwedstrijd van samen met een jonge loper met een groen nummer. Hij moest eigenlijk maar 5 km lopen maar omdat hij niet van hier was had hij dat niet door ! Ook haalden we enkele olifanten in, Jos links, ik rechts en al babbelend zodat we de ingehaalde loper nog een beetje dieper in de put staken. Nee, zo zijn we natuurlijk niet maar het liep eigenlijk wel vlot. Aangekomen in +/- 44.40 met het gevoel dat we nog iets rapper konden lopen. Constant rond de 4.30/km, de laatste kilometer was aan 4.15 omdat Jos nog wou spurten maar ik spurt jammer genoeg als een strijkijzer. Dus de conditie is aan het verbeteren. Zaterdag niet kunnen lopen door enkele problemen thuis maar zondagmorgen mijn lange duurloop in Oostende gelopen. Eerst mijn kilometers alleen in het bosje en dan afgesproken met Jos en Olifantje Eva om samen nog 21 km te lopen langs de route 62. Mijn kilometers alleen waren de moeilijkste, zo zie je maar dat het bij mij in het kopje zit ! Toen ik aansloot bij Jos en Eva ging het tempo omhoog en keerde de goesting terug . Heel tevreden en volgende week nog eens een lange duurloop, aan de Schorre met enkele Olifanten. Eerst loop ik dan terug 10 km. Deze week proberen we ook nog veel kilometers te lopen om dan vrijdagavond de strandloop "rustig" uit te lopen. Een strand is voor mij een plaats om te relaxen, mono en andere kine's te spotten, een boek lezen of gewoon niets doen. Zeker niet om op te lopen. Nadien, zoals andere jaren gaan we dan naar het Q beach house om ons lichaamsvocht weer op peil te brengen. Goede vooruitzichten ! Tot vrijdagavond !

    15-08-2010 om 14:32 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    09-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Het is een tijdje stil geweest op mijn blog. Ik ben 3 weken in verlof geweest en tijdens mijn verlof maak ik altijd veel plannen maar worden er weinig uitgevoerd. Zo komt het dat ik vandaag machines weer heb meegedaan naar mijn werk zonder deze te hebben gebruikt ! Nu, het zijn allemaal werken waar er geen druk achter zit dus hebben we nog wel even tijd om deze uit te voeren. Als het ene “ project “ afgelopen is zit ik al weer te broeden om iets anders te veranderen of te maken. Dus hebben we eigenlijk nooit gedaan.

    Ook zijn we een 4 tal dagen naar Duitsland geweest waar we bij een wijnboer hebben gelogeerd die wijn mag leveren bij El Bulli, het “beste” restaurant van de wereld. Ik als wijnliefhebber vroeg aan de boer welke wijn hij zoal levert bij El Bulli en wat de prijzen zijn. Ik wou zo’n fles kopen om thuis eens van te proeven. 130 euro voor 1 fles was de prijs !! Vriendelijk gevraagd als hij geen wijn had die in mijn budget lag. Gelukkig had hij dat en het was ook lekkere ! Ik heb dan maar een tourke gelopen tussen de wijnvelden, kon ik geen dure wijn kopen, ik had er toch tussen gelopen hé.

    Veel gaan eten bij vrienden en vele vrienden over de vloer gehad, de verlofperiode is best wel een drukke tijd. Gelukkig mogen we weer gaan werken om uit te rusten.

    Ik heb wel regelmatig de loopschoenen aangetrokken, meer gelopen dan andere jaren tijdens mijn verlof. Verleden week een goede 50 km want ik wil begin september de dijkenmarathon lopen in Nederland. Dus moeten we een beetje trainen om zo rond de 4 uur te kunnen arriveren. Volgend weekend zou ik graag 32 km lopen dus laat ons hopen dat ik de goesting zal vinden om dit te doen.

    Ook nog enkele wedstrijden gelopen, de Schorreloop samen met sponsor Jos en zaterdag nog de mooie loop in de wijk driekoningen te Torhout. Deze wedstrijd loop ik al enkele jaren omdat ik enkele road runners ken en vooral omdat je ( vroeger Duvel ) nu een grote Leffe krijg na de wedstrijd ! Ik wou de 13 km lopen in kop 1 uur maar ben te traag gestart en heb er 53 seconden meer over gedaan. Ook 4 kilometer voor en na de wedstrijd gelopen zodat ik toch mijn gewenste 21 km had.

    Tot vrijdag op de Mariakerke loop te Oostende.

    09-08-2010 om 11:56 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    06-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.conterdam 2010
    Een beetje laat maar hier nog een kort verslag van de conterdamloop. Dit is normaal gezien een wedstrijd waar ik altijd een goed resultaat neerzet. Voor mijn doen uiteraard ! Dit jaar wist ik al lang voor de start dat het niets ging worden. Zoals zovelen ben ik meer dan de helft van mijn, reeds beperkte, mogelijkheden kwijt als het warm is. Ik had de vrijdagmiddag, barmhartig als ik ben, nog een autoband vervangen bij een mooie dame ! Het zweet stroomde van mijn lijf. Helemaal bezweet kwam ik op mijn werk toe, waar ik nog een namiddag in mijn prachtig ingerichte, zonder vensters of airco, 36° C warme bureau nog een 4 tal uur moest werken. Ik voelde de fut zo uit mijn lichaam stromen. Probeerde nog door veel water te drinken de boel een beetje te redden maar toen ik aan de start stond wist ik dat het een grote flop ging zijn. Gelukkig kon ik starten met ons olifanten opperhoofd Jos. Ik kon 2 touren rustig met Jos lopen, we waren konstant aan het babbelen en leute maken en toen we ongeveer halfweg de derde tour waren kreeg ik de beruchte " klop van de hamer ". Ik zei tegen Jos dat hij alleen verder moest lopen en meer dan uitjoggen zat er voor mij niet meer in. Ik kon zelfs met een rustig tempo deze wedstrijd niet uitlopen. Enorm zwak en eigenlijk wel frustrerend. Als je dan de laatste kilometer, met alle respect gezegd, moet uitjoggen dan kan je dit niet goed noemen. Ik was dronken zonder alcohol, draaierig zonder te walsen en het zag zwart voor mijn ogen zonder dat het donker was !! Bon, we zijn aangekomen en daarmee is alles gezegd over deze editie van de conterdam loop. Vanaf nu probeer ik de kilometers weer wat op te drijven want het is maar 9 weken meer voor de Dijkenmarathon in Holland. Greetings !

    06-07-2010 om 13:42 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    21-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.week 25
    Vrijdagavond hebben we ( Maureen, Kim en ondergetekende ) onze supportersjaals uit de kast gehaald en zijn we richting Torhout vertrokken om de marathon en 100 km deelnemers een beetje te ondersteunen. We zijn gebleven tot de laatste marathonman aan de finish was. Ik weet, als niet zo talentrijke en gedreven loper, dat aanmoedigingen tijdens de laatste kilometers verschrikkelijk veel deugd doen. Dus ben ik tot de laatste marathonloper voorbij was, gebleven, om deze toch nog een beetje te steunen. Ik vond dat er veel minder volk was dan verleden jaar. Misschien omdat er geen wereldkampioenschap was maar ik vond dat er toch zo weinig mensen aanmoedigingen gaven. Het deed eigenlijk wel een beetje pijn dat ik niet kon meelopen. Maar we moeten eerlijk zijn, de schuld ligt enkel en alleen bij mezelf. De lange trainingen zie ik voorlopig niet meer zitten. Ik denk dan alleen maar aan de andere dingen die ik thuis kan doen terwijl ik aan het lopen ben. Dus zijn we verkeerd bezig. Ik zal wel proberen om in juli en augustus weer de motivatie te vinden die nodig is om de trainingen vol te houden. Want ik zou toch graag de dijkenmarathon lopen, begin september in Nederland. Dus hopelijk vind ik de goesting terug anders vrees ik dat mijn marathoncarrière zal stoppen aan 7 stuks. Ik heb me vrijdagavond wel geamuseerd maar lopen blijft toch nog iets anders. De kick die je krijgt na de aankomst... hopelijk kan ik dit nog eens meemaken. Knopje omdraaien en 2 maanden doorzetten ! 
    Vandaag ben ik zeker dat ik minimum 90 jaar oud zal worden. We zijn er vandaag 45 geworden en we hebben onze midlifecrisis nog niet gehad, vandaar !!!! Om dit mooie gegeven te vieren zullen Maureen en ik vanavond eerst samen een tourke lopen, dan samen een douche nemen en dan samen een flesje wijn opentrekken. ( ik vrees dat het tweede wishfull thinking zal zijn maar het blijft toch een mooie gedachte hé ). Greetings !

    21-06-2010 om 16:01 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    14-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vuurtorenloop 2010
    Zoals waarschijnlijk reeds opgemerkt was ik niet aanwezig op de vuurtorenloop. Toch hebben we een mooie avond meegemaakt. Een etentje met een gekwetste collega olifant en partner is niet zo lastig als het lopen van een wedstrijd maar zeker even leuk. Voor een babbel, met de nodige spijs en drank, en met aangenaam gezelschap mogen ze ons altijd " lastigvallen ". De avond was dan ook weer veel te vlug voorbij.
    De laatste weken is er van veel lopen niets in huis gekomen. Ik loop wel een 3 tal keer per week maar altijd met Maureen en dan ben ik solidair met mijn vrouwtje en stop ik na een 5 à 6 kilometer. Ik moet wel eerlijk zijn, de laatste 2 weken had ik een beetje last van alles en was ik eigenlijk content dat ik kon stoppen. Ik zal wel mijn kilometers inhalen de volgende 2 weken. Ik hoop toch om meer kilometers te lopen in juli en augustus om mijn vrienden olifanten niet teleur te stellen tijdens onze jaarlijkse uitstap. Het is maar dat ze geen 5 uur moeten wachten tot ik daar volledig uitgeput aan de finish verschijn ! We zien wel, we liggen er nog niet wakker van.
    De verkiezingen zijn voorbij, ik heb toch mijn plicht gedaan. Ik was van plan om mijn kat te sturen maar mijn dochter heeft me overhaald om mijn stem uit te brengen. Zij ziet stemmen nog als een manier om iets te veranderen in België en ik wil dat ze deze denkwijze nog even kan vasthouden. Maar eerlijk gezegd heb ik geen vertrouwen meer in de Belgische politiek. Ik hoop dat ik het verkeerd voor heb maar België is te complex en te verdeeld om veranderingen door te voeren. Het slimste zou zijn om de ( mediageile) Elio premier te maken mits de nodige toegevingen aan Vlaanderen. Hopelijk is Bartje slimmer dan Leterme. Ik vind het eigenlijk wel vreemd dat er nog zoveel mensen op Leterme hebben gestemd. Misschien ook naieve mensen zoals ik ! Ik geloof nog in de goedheid van de mensen. Beleefd zijn, vriendelijk zijn of een goeiedag zeggen vind ik de normaalste zaak van de wereld. Zelfs al is het tegen mensen die al eens hun negatieve kant aan me hebben laten zien. Sommigen noemen dit naief, maar moest iedereen meer geloven in de goedheid van de mensen zou de wereld er mooier ( kunnen en moeten ) uitzien. Bon, ik heb mijn plicht gedaan en hopelijk kunnen ze 4 jaar verder met mijn stem.
    Vrijdag is er de nacht van Vlaanderen, hopelijk zal het mooi weer worden want als je op een terasje zit kan je je niet echt verwarmen hé. Reken maar dat ik iedereen zal aanmoedigen en ik hoop dat iedereen een knalprestatie zal neerzetten. Het zal misschien met pijn in het hart zijn dat ik langs de zijkant sta. Maar ik heb verschillende hobby's en vind dat ik daarin een goed evenwicht heb gevonden. Het nadeel is dat ik in geen enkele van deze hobby's een topper zal worden, het voordeel is dat ik me bij al deze hobby's amuseer. En dat is nog altijd het belangrijkste. Allez, dat vind ik toch, maar dat is dan ook de mening van en bescheiden olifantje ! Je leeft tenslotte maar 1 keer, in mijn vorig leven geloofde ik ook al niet in reïncarnatie ! Greetings !

    14-06-2010 om 14:31 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    31-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.20 km van Brussel
    Na 2007 was dit mijn tweede deelname. Na een te korte nachtrust en zonder veel verwachtingen vertrokken we met een volle bus olifanten naar Brussel. De sfeer zat er al meteen in, dat beloofde al voor bij " de Griek ". Op de bus was iedereen nog volop bezig met hun voorbereiding, werden de laatste energierijke drankjes en voedsel tot zich genomen. Ik hield het bij een lekkere boterkoek. Na lang aanschuiven kwamen we uiteindelijk in Brussel toe en begaf ik me naar het rode startvak. Na de Bolero, ons nationaal volkslied en geen kanonschot konden we vertrekken. Eigenlijk weer aanschuiven tot dat we aan de tijdsmatten kwamen. Massa's asics, adidas, new balance en andere loopschoenen zochten zich een weg door de straten van Brussel. De eerste 3 kilometer liep ik rond de 4.50/km maar dan kwamen de tunnels eraan en meteen stokte het tempo. Pfff, ik voelde me al uitgeput nog voor het echt begonnen was. Dit duurde toch wel tot kilometer 6 à 7. De tijden waren hier ver boven de 5 min/km. Maar dan begon het weer te " lopen " en voelde ik me beter en beter worden. De kilometers gingen vlot voorbij en ik riep de mensen van het WABO toe dat ze er 1 moesten klaarzetten voor me. Nog een moeilijk moment was de beklimming aan km 17 maar de laatste 2 km werden toch weer vlot aan 4.35 min gelopen. Aan de olifantenbus vele aanmoedigingen gekregen en uiteindelijk kwam ik over de eindmeet in 1.41.57, op de 6686° plaats. Geen P.R. maar heel tevreden met de tijd. Als beloning kreeg ik, zonder tegenpruttelen van mijn kant, een lekkere duvel in mijn handen gestopt. Maureen en Patje en de dames zaten reeds op een terrasje en ik kon daar toch moeilijk passeren zonder te stoppen hé ! Nadien nog een koud drankje en een warme douche in het WABO en dan was het tijd om naar " de Griek " te gaan. Allemaal zeer lekker en sommige olifanten waren blijkbaar nog niet moe want de dansvloer werd zeer goed getest. Toen we vertrokken waren er olifanten die een beetje wilden slapen maar dat was niet mogelijk omdat er anderen hun " zangtalenten" lieten horen. Ik denk, eerlijk gezegd, dat ze zich beter aan het lopen houden ! Toen Maureen en ik uiteindelijk thuis kwamen was het al 3.30 en na een zwaar huwelijksfeest de dag voordien deed het toch wel een beetje pijn toen de wekker om 06.30 afliep. Gelukkig was het nog een mooi liedje en veel beter gezongen dan het olifantenkwartet ! Het was weer een geslaagde uitstap, zijn we ook niet anders gewoon van onze club ! Heel tevreden met mijn loopprestatie. De beslissing is gevallen, geen nacht van Vlaanderen voor mij maar in september loop ik zeker de marathon tijdens de jaarlijkse uitstap met de club. We zien het zitten om nog eens deftig te trainen. Nu nog een beetje werken en vanavond eens op een normaal uur gaan slapen ! Greetings !

    31-05-2010 om 09:57 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    28-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.20 km voorwoord
    Ik ging een beetje meer lopen de laatste 2 weken, toch wat kilometers betreft. Maar het is er niet van gekomen. Ik heb wel veel gelopen maar iedere keer samen met mijn vrouwtje. Ik loop na 21 " lange " huwelijksjaren nog altijd graag naast haar ! Mooi hé ! Zodoende moet ik naar de 20 km van Brussel met dit jaar nog maar 1 duurloop van 15 km in mijn benen. Als je 15 km al een duurloop kan noemen. Ook zijn we de laatste tijd zelden vroeg gaan slapen. Niet dat we maar beginnen te leven als het donker wordt, we zijn geen vampiers hé, maar het mocht soms wel eens wat vroeger zijn. Dit weekend zal ook weer druk worden, vanavond proberen we nog op een deftig uur thuis te zijn. Morgen is het het huwelijk van mijn petekind en ik vrees dat deftig zijn niet zal lukken. We zullen dan de zondag toch een beetje kunnen rusten op de bus naar Brussel. Na de 20 km gaan we met de bende olifanten nog iets drinken / eten. Sommigen olifanten zullen weer een losbandige avond beleven. Ik hoop om toch thuis te zijn tegen 03.00 uur want om 06.30 zal de wekker weer af gaan voor een nieuwe werkdag ! Prognose voor de 20 km ? Ik denk niet dat mijn tijd van 2007 zal sneuvelen dus hopen we om goed aan te komen. Ik zal vlug voelen hoe de benen gerecupereerd zullen zijn van het huwelijksfeest. Gelukkig dans ik niet, juist een tegeldans met Maureen en als ik het serieus zie zitten zou ik me ook wel eens aan een scottish wagen. Maar enkel met Maureen, iemand anders wil ik niet " ambeteren " met m'n elegante dansstijl ! Begrijp me niet verkeerd, ik heb veel ritme in me. Als ik op een stoel zit, en het is mijn genre van muziek, dan durft mijn voet al eens lichtjes op en neer te gaan of zou mijn pink de maat al eens meetikken op mijn glas plat water. Gelukkig spelen ze niet mijn favoriete muziek op zo'n feesten dus zullen mijn voeten en handen een rustige avond beleven. Verslag van Brussel zal waarschijnlijk maandag volgen. Als ik nog wat kracht in de handen over heb om te typen ! Greetings !

    28-05-2010 om 15:24 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)




    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Over mijzelf
    Ik ben Wim
    Ik ben een man en woon in Koekelare (België) en mijn beroep is bediende.
    Ik ben geboren op 21/06/1965 en ben nu dus 58 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: lopen, zendamateur ( ON6PV).

    P.R. TIJDEN
    10 km :              44.13  Corrida     2008 (13,59 km/uur)
    1/2 marathon : 1.41.39  Lacosta     2008 (12.48 km/uur)
    marathon :       3.50.57  Eindhoven 2007 (10.98 km/uur)
    Wedstrijden gelopen in 2009


    Gastenboek
  • Leuk
  • Ewel
  • scherven
  • Bedankt
  • Groetjes,

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs