From zero to FL350!
Foto
Foto
E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

Gastenboek
  • vliegend paardrijden
  • goede morgen
  • maandag
  • vrijdag groetjes
  • groeten uit Bonheiden

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    21-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Herfst...
    Vandaag begint officieel de herfst... Het seizoen van mooie kleurtjes in het bladerdek der bomen, de laatste zonnige dagen waarop nog een snelle wandeling of fietstocht gemaakt wordt vooraleer weer aan een lange winterslaap te beginnen... Nee, de aanloop naar de winter kan nog meevallen, maar de winter zelf is niet echt mijn favoriete seizoen...

    'Waarom nu al die seizoensgebonden verwijzingen', hoor ik u, beste lezer, afvragen... 'We hebben toch een laatste week vol goed weer gehad, wat zit hij nu weer te klagen? Die piloten toch altijd...'. Ik kan u geen ongelijk geven, maar het lijkt wel een beetje winter in de luchtvaart. En daar ziet u het verband... De zoektocht naar een job verloopt nogal stroef, is kouwelijk en overal op het parcours naar een job kan je een ijs- of rijmplek tegenkomen, en onderuit gaan. 'De luchtvaart ligt weer op zijn gat', hoorde ik een paar dagen geleden. Het koude zweet brak me uit, en de vurige hoop dat dat niét zo is, bleek een waakvlammetje te zijn... Maar we geven niet op, en blijven ons op selecties storten!

    Met zovele collega's (lees: tegenkandidaten) is elke stap die je zet 2 keer te overdenken. Waar zouden veel collega's naartoe willen voor selectieproeven? Waar heb ik - of lijk ik - het meeste kans te hebben? Zeker ben je nooit, en overal kom je veel concurrentie tegen. Mooi voorbeeld: voor een aantal plaatsen bij Thomas Cook waren we tijdens de theorietesten met 25. Prom 3 het zwaarst vertegenwoordigt, met maar liefst 15 afgevaardigden... Een week na de graduation party was de eerste reünie een feit!

    Het stilliggen van het professionele leven zorgt er onrechtstreeks ook een beetje voor dat het blog-leven wat plat ligt. Héél af en toe zal er nog wel een update gebeuren, maar tegenwoordig waarschijnlijk niet al te vaak. Is er zicht op 'iets nieuws', dan zal het aantal berichtjes waarschijnlijk ook exponentieel stijgen. Let us hope...

    Tot de volgende,
    Jobhunting Wim
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (6 Stemmen)
    21-09-2008, 14:07 geschreven door Wim  
    Archief per maand
  • 05-2009
  • 09-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
    Blog als favoriet !

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs