Artiestentoer
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2010
  • 2009
  • 2008
  • 2008 clip
  • 2007
    SPLIT dans featuring MyJane
  • dans rond meiboom
  • Met Noisette 5 jaar
  • Bransle de Bourgogne
    Ommegang
  • Steltenlopers
  • Vendelzwaaiers
  • Grote markt
  • Furalopers
  • website
  • Furalied met tekst
  • 20 km van Brussel
  • 2012 halloweenloop
  • 2011 run bike
  • 2010 Furaloop
  • Start to run 2011 10km
  • Start to 2011 5km
    Furalopers vervolg
  • De Furaloop
  • Start to run 2009 5 km
  • Start to run 2009 10 km
  • Start to run 2007 10 km
  • Start to run 2007 5 km
  • 2008 20 jaar Fura
  • 2008 20 jaar Fura clip
  • 2009 Harrier run
  • Training
    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Zoeken in blog

    Inhoud blog
  • Expo Bailli
  • 10de deelname artiestentoer
  • CESAM repas de nouvel an 2016
  • CESAM - Nouvel Année Chinoise 2016 du Singe
  • programme de sechage
  • choisir programme de lavage
  • haiku's 2015
  • haiku's 2015
  • haiku's 2015
  • h
  • haiku's 2015
  • haiku's 2015
  • Chi'll and fit - the fitstops
  • haiku PT
  • demo aide mémoire
  • haiku PT
  • haiku PT
  • haiku PT
  • haiku PT
  • Les idées comme des bateaux
  • vVv
  • taiji
  • Taiji in de zomer
  • haiku eventail
  • eventail
  • Haiku BK wielrennen dames
  • wushu demo "shaolin temple show"
  • Stage cesam 2015
  • haiki wouwen
  • haiku golf
  • haiku met vos
  • haiku rozen
  • haiku
  • haiku in geur
  • running haiku
  • on the road haiku
  • on the road haiku's
  • on the road haiku
  • haiku op een berg in Luxemburg
  • on the road haiku
  • haiku
  • Dotrement
  • Champagneloop
  • sans agression
  • taiji vauban
  • inktdrops
  • vrijbroekpark
  • eerste
  • on the road haiku's
  • trio haiku
  • artiestentoer 2015
  • artiestentoer - try out
  • Artiestentoer - try out
  • artiestentoer try out
  • artiestentoer try out
  • Artiestentoer try out
  • Artiestentoer
  • Artiestentoer
  • Artiestentoer 2015
  • Artiestentoer 2015 - een hond en zijn ...
  • Artiestentoer 2015 - reeën
  • artiestentoer 2015
  • Artiestentoer 2015
  • Artiestentoer 2015 - mooie taiji plekken in arboretumTervuren
  • artiestentoer
  • artiestentoer
  • Artiestentoer 2015
  • Artiestentoer 2015
  • Artiestentoer
  • artiestentoer
  • Artiestentoer 2015
  • Artiestentoer 2015
  • recht
  • druppel
  • er kraakt iets
  • sourire
  • de opkomende zon
  • murmure
  • Haiku Fura
  • Haiku BP²I
  • Taiji at the border
  • de penseelstreek die alles omvat
  • wensen 2015
  • wensen voor 2015
  • Accompanying art
  • From the world to the beginning
  • samen
  • From Pirjo
  • Mug
  • Cas
  • Naar Ruusbroeck
  • schutblaadjes
  • Pensée
  • muggeziften
  • mooi
  • Dam tot Dam loop
  • pensée
  • Quite an experience
  • Villa Empain
  • Mais où est le Sassafras
  • Piano
  • Porto
  • Le vide et la joie
  • Den Haag
  • Clingendaal
  • Kunstvoer
  • Taiji, economics, science and ignorance
  • taiji, economics, science and ignorance
  • taiji, economics, science and ignorance
  • Taiji, economics, science and ignorance
  • Taiji, economics, science and ignorance
  • Taiji, economics, science and ignorance
  • taiji, economics, science and ignorance
  • Taiji, economy, science and ignorance
  • Taiji, economics, science and ignorance
  • Taiji, economiccs, science and ignorance
  • Taiji, economics, science and ignorance
  • Taiji, economics, sciece and ignorance
  • Taiji, economics, science and ignorance
  • wij
  • Sierra de la Peneda
  • Senhora de la Peneda
  • the rise and fall of ziggy stardust
  • Lost in translation
  • Lost in translation
  • lost in translation
  • empty
  • ubuntu
  • als wij
  • Quand nous
  • feërieke taiji oefenstonden
  • Moments de pratique taiji été 2014
  • metro
  • Tussen Parijs en Brussel
  • Entre Bruxelles et Paris
  • raar
  • emerveillements
  • verwondering
  • taiji à paris
  • taiji in vrijbroekpark
  • social friday relaxation session
  • taiji at social Friday
  • Artiestentoer
  • Artiestentoer
  • Artiestentoer
  • 29/5 Artiestentoer Opening 11:00
  • Artiestentoer
  • Artiestentoer
  • Artiestentoer
  • Artiestentoer
  • Artiestentoer
  • talent
  • talent
  • talent
  • google translate zoals vroeger een bericht doorfluisteren
  • Artiestentoer
  • toch iets
  • gelijk
  • yin of yang?
  • zin en betekenis
  • the same
  • taiji van het park:
  • geen
  • l'eau d'heure
  • Er iets van vinden
  • Vulpen
  • Begrepen
  • dezelfde zin een andere tijd een andere betekenis
  • vervlogen toekomst
  • haiku
  • BONOM entretien avec Vincent Giowinski 2
  • BONOM entretien avec Vincent Giowinski
  • Na
  • if the future is now what is the past
  • Où est ?
  • afzetten
  • eenheid maakt ...
  • de stilte valt
  • camaraman camaraman
  • COBRA
  • twee meisjes info
  • In de tram langs de tervurenlaan ... twee meisjes
  • snow
  • begin van het einde of het einde van het begin?
  • de haiku vorm gekraakt
  • lopen doro het zoniënwoud
  • de haiku vorm gekraakt
  • evenwicht
  • harem
  • la différence
  • BBQ des poètes
  • wandelaar
  • nietali
  • Soclet
  • Katsura
  • hartjesboom
  • herfstmijmering
  • her samenbrengen
    Wellness in Motion
    Gezond bewegen --------------------- Bouger pour la santé.
    16-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.visual poetry






    >> Reageer (0)
    12-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.taiji observation
     le temp
    les siecles, les annees, les jours ...
    les instants, les moments consistants
    des sentiments et des intentions
    si les intentions suivent les sentiments
    si les sentiments sont suite des intentions
    un mouvement se cree, des changements
    avec une certaine liaison
    sinon
    ce n'est pas comme les arbres dans le vent


    les arbres dans le vent
    des mouvements
    ouvrant ferment
    montant descendent
     les branches et feuilles individuellement
    et en meme temps ensemble unison
    comme le bruit dans le vent

    hommes et femmes
    ont a faire un choix plus ou moins consistant
    sans sentiments fracassants
    sans intentions frustrants
    (seulement illustrant)
    ou en s'allant,
    naturellement
    tous un peu autrement et different
    mais ce choix n est pas indifferent
    l'acceptant ....

    >> Reageer (0)
    09-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.taiji observation
    1.
    le bois consiste des arbres
    les arbres de branches et de feuilles
    pour chacque pousse de l'arbre
    il y une racine

    2
    n·importe l'arbre, chene, erable, tilleul
    n'importe la taille, majestueu ou jeune pousse
    n'importe l'ensoleillement, la location, le vent
    tous croissent selon un meme principe naturel dans l'air libre
    sauf les arbres tailles et guides pour une forme specifique
     

    >> Reageer (0)
    08-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.taiji en taiji symbool
    Onlangs zei ik langs mijn neus weg … taiji (quan) is zoals het taiji symbool (yin yang symbool) het gaat over yin en yang maar niet altijd evenveel dat wisselt overal en altijd.
    Dit is zo evident dat het verdient om dit wat beter te bekijken.
     
    Meestal wordt het taiji symbool vertaalt als ultiem supreem .... dat kan dan wel een goede vertaling zijn, het zegt me weinig, ik heb er geen houvast aan,  wat wil het zeggen? en dan in een context van een taiji quan beoefenaar?
     
    In de Nederlandstalige wikipedia staat er niets over het taiji symbool in de Engels wel, zie wat verder enige extracten.
     
    Dat klinkt allemaal goed en intellectueel maar voor taiji quan beoefening kan een poging tot associatie van de theoretisch filosofische benadering met eenvoudige begrippen wel deugd doen.  We doen een poging met de hoofdgedachten: ultiem suppreem, dualiteit yin en yang die alles omvat en één maakt, een beginsel na wuji (de oongedifferentieerde ruimte) een toestand van potentialiteit ...
     
    Ultiem suppreem, dat lijkt op “overal en altijd in de tijd en in de ruimte” en dit op verschillende niveaus: het heelal, de aarde, wat op de aarde en onder de hemel zit, iedere mens en dus ook de beoefenaar, de geest/het hart/het lichaam van de beoefenaar, de armen, benen, romp taille van de beoefenaar en zo maar door tot de cel, en de bestanddelen van de cel, “atomen, ionen kernen ...”die op hun beurt welhaast de vorm van een heelal hebben.
    Ik associeer het met iets kompleets, de taiji quan vormen laten toe om iets kompleets te ervaren, iets dat alles van je solliciteert, die je ook helemaal kan laten opnemen in de natuur in zijn eenheid en totaliteit.
    Het heeft ook iets van Mandelbrot vormen, dingen die je steeds verder op zich zelf kan toepassen. Bij Mandelbrot is de kustvorm in het groot van toepassing tot elke kust strookje, je moet alleen maar steeds precieser kijken, zo kan je de taiji vorm als onderdeel van je training bekijken of je hele taiji carriere of als de verzameling van posities die dan weer een samnstelling is van bewegingen en intenties van handen en voeten enz ... steeds meer in detail.
     
    Een dualitiet zoals yin en yang die alles omvat en één maakt, dat lijkt op “alles is met alles verbonden” met dezelfde niveau’s in het groot en het klein, de beoefenaar met hemel en aarde, de geest, het hart en het lichaam van de beoefenaar, alle delen van het lichaam enz...
    Taiji quan beoefenen is heel bewust zijn, heel goed luisteren naar elk aspect van je omgeving, naar elk aspect van je activiteit, naar elk onderdeel van de geest en het lichaam elk apart en alles geintegreerd in één vloeiende beleving van beweging, eigenlijk van dynamiek van geest en lichaam. De geest weet van elk deeltje wat het doet, maar ook hoe alles samenhangt, het hart staat open voor alles en iedereen en het lichaam is een aaneenschakeling van zinvol bewegen. Die zin is zowel weten waar naar toe, maar ook waarom in termen van martiale toepassing, eventueel een mooie poëtische naam, de impact op je lichaam en specifiek op de energiestromen in het lichaam en de connecties met de buitenwereld....het laat ook toe om te zijn en te doen zoals de dynamiek van de natuur en de wereld ...
    Het beginsel, na wuji (de ongedifferentieerde ruimte), een toestand van potentialiteit ...hier denk ik dat je het als een principe mag beschouwen, niet noodzakelijk of alleen het chronologisch begin (dat mag ook) maar iets fundamenteels waaruit de verdere dynamiek voortvloeit maar niet noodzakelijk in de tijd, gewoon overal en altijd, en zo zijn we weer bij het begin, of het einde, van een cirkel is dat inderdaad moeilijk te zeggen. Voor taiji beoefening wil dit oa zeggen dat ook al herhaal je steeds weer hetzelfde steeds verandert je inzicht, je beleving ... het helpt als je in open lucht oefent maar dat hoeft niet. Het is ook onuitputtelijk in de zin dat je geen energie genereert maar je eignelijk in harmonie brengt met de energie,, als het ware geleid je het, zowel voor yin en yang en laat je de natuur zijn weg gaan ...
     
    Het heeft ook iets van een heel fundamentele wetmatigheid, die alles kan uitleggen, en zoals met de traditionele Chinese geneeskunde die de vijf elementen als fundamentele theoretische basis heeft om een heel pragmatische geneeskunde te maken zo is dit taiji symbool een theorie waarop heel veel taiji quan en ook qi gong systemen en vormen enz steunen. Elk met zijn objectieven en benodigde vaardigheden.
     
    In deze zin kan men met deze hoofdeigenschappen van taiji
    -          kompleet voor geest, hart, lichaam
    -          steeds toepasbaar op zich zelf, naar meer detail in de persoon en naar meer harmonie met de dingn in de wereld
    -          met zin (naar keuze één of meer betekenissen)
    -          onuitputtelijk in energie en ervaring
    andere welness aanbiedingen aftoetsen om zo taiji quan te positioneren.
    In mijn beleving is dat tot nu toe nog uniek, maar dat maakt ieder voor zich uit.
     
    Uit wikipedia
     
    Taiji 太極 (literally "great pole") is a Chinese cosmological term for the "Supreme Ultimate" state of undifferentiated absolute and infinite potentiality, contrasted with the Wuji 無極 "Without Ultimate". Taiji is best known in the West from the name Taijiquan (or T'ai chi ch'uan) 太極拳 "Supreme Ultimate Fist"[citation needed].
     
    Chinese taiji 太極 is a compound of tai "great; grand; supreme; extreme; very; too" (a superlative variant of da "big; large; great; very") and ji "pole; roof ridge; highest/utmost point; extreme; earth's pole; reach the end; attain; exhaust". In analogy with the figurative meanings of English pole, Chinese ji "ridgepole" can mean "geographical pole; direction" (e.g., siji 四極 "four corners of the earth; world's end"), "magnetic pole" (Beiji 北極 "North Pole" or yinji 陰極 "negative pole; anode"), or "celestial pole" (baji 八極 "farthest points of the universe; remotest place").
     
    Common English translations of the cosmological Taiji are the "Supreme Ultimate" (Le Blanc 1985, Zhang and Ryden 2002) or "Great Ultimate" (Chen 1989, Robinet 2008); but other versions are the "Supreme Pole" (Needham and Ronan 1978), "Great Absolute", or "Supreme Polarity" (Adler 1999).
     
    Any philosophy that asserts two elements such as the yin-yang of Chinese philosophy will also look for a term to reconcile the two, to ensure that both belong to the same sphere of discourse. The term 'supreme ultimate' performs this role in the philosophy of the Book of Changes. In the Song dynasty it became a metaphysical term on a par with the Way. (2002:179)
     
    The Way has attributes and evidence, but it has no action and no form. It may be transmitted but cannot be received. It may be apprehended but cannot be seen. From the root, from the stock, before there was heaven or earth, for all eternity truly has it existed. It inspirits demons and gods, gives birth to heaven and earth. It lies above the zenith but is not high; it lies beneath the nadir but is not deep. It is prior to heaven and earth, but is not ancient; it is senior to high antiquity, but it is not old. (tr. Mair 1994:55)
     
    Taiji also appears in the Xìcí 繫辭 "Appended Judgments" commentary to the Yijing, an early section traditionally attributed to King Wen of Zhou and Duke of Zhou.
     
        Therefore there is in the Changes the Great Primal Beginning. This generates the two primary forces. The two primary forces generate the four images. The four images generate the eight trigrams. The eight trigrams determine good fortune and misfortune. Good fortune and misfortune create the great field of action. (tr. Wilhelm and Baynes 1967:318-9)
     
    The fundamental postulate is the "great primal beginning" of all that exists, t'ai chi – in its original meaning, the "ridgepole". Later Chinese philosophers devoted much thought to this idea of a primal beginning. A still earlier beginning, wu chi, was represented by the symbol of a circle. Under this conception, t'ai chi was represented by the circle divided into the light and the dark, yang and yin, Yin yang.svg. This symbol has also played a significant part in India and Europe. However, speculations of a Gnostic-dualistic character are foreign to the original thought of the I Ching; what it posits is simply the ridgepole, the line. With this line, which in itself represents oneness, duality comes into the world, for the line at the same time posits an above and a below, a right and left, front and back – in a word, the world of the opposites. (1967:lv)
     
    Zhou's key terms Wuji and Taiji appear in the opening line 自無極而太極, which Adler notes could also be translated "The Supreme Polarity that is Non-Polar!".
     
    Non-polar (wuji) and yet Supreme Polarity (taiji)! The Supreme Polarity in activity generates yang; yet at the limit of activity it is still. In stillness it generates yin; yet at the limit of stillness it is also active. Activity and stillness alternate; each is the basis of the other. In distinguishing yin and yang, the Two Modes are thereby established. The alternation and combination of yang and yin generate water, fire, wood, metal, and earth. With these five [phases of] qi harmoniously arranged, the Four Seasons proceed through them. The Five Phases are simply yin and yang; yin and yang are simply the Supreme Polarity; the Supreme Polarity is fundamentally Non-polar. [Yet] in the generation of the Five Phases, each one has its nature. (tr. Adler 1999:673-4)
     
    Instead of usual Taiji translations "Supreme Ultimate" or "Supreme Pole", Adler uses "Supreme Polarity" (see Robinet 1990) because Zhu Xi describes it as the alternating principle of yin and yang, and …
     
    Taiji is understood to be the highest conceivable principle, that from which existence flows. This is very similar to the Daoist idea "reversal is the movement of the Dao". The "supreme ultimate" creates yang and yin: movement generates yang; when its activity reaches its limit, it becomes tranquil. Through tranquility the supreme ultimate generates yin. When tranquility has reached its limit, there is a return to movement. Movement and tranquility, in alternation, become each the source of the other. The distinction between the yin and yang is determined and the two forms (that is, the yin and yang) stand revealed. By the transformations of the yang and the union of the yin, the 5 elements (Qi) of water, fire, wood, metal and earth are produced. These 5 Qi become diffused, which creates harmony. Once there is harmony the 4 seasons can occur. Yin and yang produced all things, and these in their turn produce and reproduce, this makes these processes never ending. (Wu, 1986)
     
     

    >> Reageer (0)
    07-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.taiji observation


    les arbres poussent naturellement et tranquillement
    meme si il y des fourmies sur leurs ecorces partout


    >> Reageer (0)
    05-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.paindre une odeur
    voici un essai vu dans le chateau benidormiens a Castel D'aro Girona Spain.

    het vluchtige van geur
    gr'o(n)deur
    het was er
    en nog
    en duurt nog even


    waar denkt een mens zoal aan?
    niet aan één ding alleen klaarblijkelijk
    ....







    >> Reageer (0)
    04-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Taiji en dali

    http://www.youtube.com/watch?v=YEnkQtVdooY

    Dali water hologram – subjectieve blik erop

     


    >> Reageer (0)
    03-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.taiji in de natuur

    http://www.youtube.com/watch?v=xJkjkCKY5f4

    taiji quan learning from old cork tree kurkeik millenium chene liege wood hout element bois

     

    http://www.youtube.com/watch?v=1uQbeiOFPgs

    taiji quan learning from wind water element eau vent

     

    http://www.youtube.com/watch?v=bVayqIGfMjI

    taiji quan city


    >> Reageer (0)
    02-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Taiji en dali
    ik denk dat deze werken veel over taiji zeggen
    of ten minste over de natuur der dingen
    hetgeen hetzelfde is
    niet?


    gala
    she as a whole is more than the sum of the fractions
    each fraction contains all
    all are together, also each subset
    and the holes contain also the meaning


    Don quichote
    (and as a force he is not alone, so also sancho panza)
    he looks more like a thousand spinning circles
    Don chen quichote?
    I like sancho






    >> Reageer (0)
    01-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dali
    Dali
    de grote meter, de gesmolten tijd
    de meter groeit, of de tijd verspreidt
    langzaam strekt de weg zich uit, bevrijd
    en nog trager stap ik eerder wijd
    zoals het vergeten verder glijdt
    en het gemoed me meer verblijdt
    voor eens en ook altijd

    >> Reageer (0)
    30-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Imperfectie






    >> Reageer (0)
    29-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Imperfectie






    >> Reageer (0)
    28-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Imperfectie






    >> Reageer (0)
    27-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Imperfectie
    a





    >> Reageer (0)
    26-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Imperfectie






    >> Reageer (0)
    25-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Imperfectie






    >> Reageer (0)
    24-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Imperfectie






    >> Reageer (0)
    23-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Imperfectie
    v





    >> Reageer (0)
    22-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Imperfectie






    >> Reageer (0)
    21-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Imperfectie






    >> Reageer (0)


    Hertenbergstraat
  • 2015

  • Espace CESAM
  • European Championship - demo
  • Belgian Championship - demo
  • stage 2009
  • Photo's 2008
  • Photo's 2007
  • Photo's 2006

    Taiji La Plagne - Pierre Berose
  • 2007
  • 12 mouvements
  • 8 brocards

  • my video's playlists youtube
  • taiji demo and workshops
  • muziek, festivals
  • Top sport
  • taiji
  • Furalopers
  • SPLIT

    World taiji day
  • 2010
  • 2009
  • 2008
  • 2006

  • Archief per maand
  • 04-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 11-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 08-2006
  • 07-2006
  • 06-2006
  • 05-2006
  • 04-2006
  • 03-2006
  • 02-2006
  • 01-2006
  • 12-2005
  • 11--0001


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!