Zoeken in blog

Inhoud blog
  • Feest van Don Bosco 31 januari
  • Paus: abortus en euthanasie zijn “extreme kwaden”
  • Abortus deel 3
  • Abortus deel 2
  • Abortus
  • Ivf, abortus, euthanasie….
  • Gebed gevraagd voor abortus en euthanasie
  • Koning Boudewijn de abortusbrief- 5 april 1990
  • Het Kroontje
  • De O antifonen voor Kerstmis
  • Noveen tot de heilige Charbel
  • Boodschap van 9 december 1977
  • Boodschap van 7 december 1977
  • Boodschap van 28 november 1985
  • Boodschap van 19 november 1965
  • Lourdes 23 oktober 2023
  • Voor deze tijd, even uit de Bijbel
  • Heb je Jezus gezien in de straten van New York?
  • De tien geboden van de hoop
  • 26 september De heiligen Cosmas en Damianus
  • Boodschap van 18 januari 1978
  • 19 AUGUSTUS FEESTDAG LOUYS FRARYN ANTWERPEN
  • Poëzie
  • Rabbi onthult de naam van de Messias.
  • Het gebed – van de hand van Matta al Maskin
  • De Hemel veroordeelt de hedendaagse Communie-praktijk.
  • de Portiuncula-volle aflaat - 2 augustus
  • Noveen van het Kindje Jezus van Praag
  • Pinksteren
  • Boodschap van 3 december 1966
  • De Orde der Kleine Zielen
  • Jezus stelt zichzelf voor 19 april 1978
  • 11 februari 2023
  • 11 februari Onze Lieve Vrouw van Lourdes
  • Theresia Van Lisieux komt naar Antwerpen
  • We vieren Kerstmis
  • Zonde
  • Gebed tot het Kindje Jezus
  • Poëzie -3
  • Onze Lieve Vrouw van Syracuse
  • Poëzie -2
  • Lees wat Paulus schrijft over homosexualiteit
  • de eerste lezing van vandaag 16-07-2022
  • HEMELTERGEND
  • Noveen tot de H Geest
  • Een nederig gebed in de devotie tot het Kostbaar Bloed
  • Het gebed van Fatima
  • NOVEENGEBED tot de Heilige Jozef
  • Oorlog - oorlogen
  • Een gebed voor 2022
  • Nieuwjaarswens
  • Uit de biografie van Zr Lucia
  • Boodschap van 8 juli 1992
  • OLVrouw van Guadeloupe
  • de Paus
  • Gertrudis de Grote
  • En opmerkelijke KENTERING
  • 6 Juli H Godelieve van Gistel
  • 25 JUNI - 25 DECEMBER FEESTDAG KINDJE JEZUS VAN PRAAG
  • Psalm 74
  • DE OVERGAVE-NOVEEN-FR DOLINDO RUOTOLO
  • NEGENDE DAG Noveen tot de Goddelijke Barmhartigheid
  • ACHTSTE DAG Noveen tot de Goddelijke Barmhartigheid
  • ZEVENDE DAG Noveen tot de Goddelijke Barmhartigheid
  • ZESDE DAG Noveen tot de Goddelijke Barmhartigheid
  • VIJFDE DAG Noveen tot de Goddelijke Barmhartigheid
  • VIERDE DAG Noveen tot de Goddelijke Barmhartigheid
  • DERDE DAG Noveen tot de Goddelijke Barmhartigheid
  • TWEEDE DAG Noveen tot de Goddelijke Barmhartigheid
  • EERSTE DAG Noveen tot de Goddelijke Barmhartigheid
  • Wees gegroet, Sint Jozef
  • 12 december OL V van Guadelupe
  • highly recommended - warm aanbevolen
  • MOEDER EUGENIA
  • Moederkes dag
  • 20 Juli Feestdag van de H ELIA
  • Lucy’s Fatima Vision
  • 6 Juli We vieren Sint Godelieve
  • Eerste brief Johannes gedateert rond het jaar 90 AD
  • **VERZUCHTING NAAR HET EEUWIG LEVEN **
  • Boodschap van 20 januari 1967
  • Zondag 8 december 2019 Uur van Genade van 12u tot 13u.
  • 29 SEPTEMBER ST Michaël
  • Krachtig gebed tot de Heilige Kleine Theresia van Lisieux
  • DE NAAM VAN MARIA...
  • 15 agustus Moederdag O.L.Vrouw tenhemelopneming
  • Het Kruisteken- de realiteit een krachtig gebed
  • De miraculeuze stem van de Heilige Clelia Barbieri
  • Eerste Communie
  • Veni, Creator Spiritus - Kom Schepper, Geest
  • Maand juni Toewijding aan het allerheiligst hart van Jezus
  • 22 MEI FEEST H RITA
  • Onze Lieve Vrouw der Schelde
  • H Charbel Makhlouf
  • Opmerkelijk interview Kennisdeling
  • Noveen H Jozef startdatum 10 maart St Jozef helpt ALTIJD!!!
  • Maand maart St Jozef maand
  • Boodschap van 21 februari 1994
  • Een studie verschillen tussen Islam en Christendom
  • Een tegennatuurlijke doodzonde
  • Moslim die priester wordt
  • eVEN WAT BIJBELSTUDIE
  • Nieuwjaarsdag 2010
  • Kerstmis 25 december
  • Stille nacht, heilige nacht
  • Heuglijk nieuws
  • 7 NOVEMBER H. WILLIBRORDUS
  • Pater Damiaan Heilig verklaard op 11 oktober 2009
  • Theresia van Lisieux - Kennisdeling van het sermoen
  • 30 SEPTEMBER 1978 DOOD PAUS JPI
  • Bekering van een zondaar , druk dit gebed af voor dagelijks gebruik
  • HET HEILIG SACRAMENT VAN MIRAKEL VAN HERCKENRODE
  • Aanbevolen om uit de duisternis te komen
  • Brief vanuit Chèvremont – Retraite te Beauraing
  • DE BIJBEL EN DE BOODSCHAP
  • Vrijdag 8 juni Feest van het Heilig Hart van Jezus
  • De Eerste Noveen in de Kerkgeschiedenis
  • Boodschap van 20 februari 1967
  • 8 april Beloken Pasen
  • Noveen Goddelijke Barmhartigheid
  • Wees gegroet O Jozef
  • Noveen aan Sint Jozef
  • Pater Yves-Marie Legrain
  • Op weg naar Pasen
  • Love I en Love II
  • Boodschap van 16 januari 1992
  • Gebed van de H. Pius X tot Maria Onbevlekt Ontvangen
  • Nieuwjaar 2018
  • Kerstnoveen Jezus is op komst
  • Noveen tot de heilige Charbel - Negende dag
  • Kerstnoveen Jezus is op komst
  • Noveen tot de heilige Charbel - Achtste dag
  • Kerstnoveen Jezus is op komst
  • Noveen tot de heilige Charbel - Zevende dag
  • Kerstnoveen Jezus is op komst
  • Noveen tot de heilige Charbel - Zesde dag
  • Kerstnoveen Jezus is op komst
  • Noveen tot de heilige Charbel - Vijfde dag
  • Kerstnoveen Jezus is op komst
  • Noveen tot de heilige Charbel - Vierde dag
  • Kerstnoveen Jezus is op komst
  • Noveen tot de heilige Charbel - Derde dag
  • Noveen tot de heilige Charbel - Tweede dag
  • Noveen tot de heilige Charbel - Eerste dag
  • Roráte caéli
  • We naderen Allerheiligen
  • Bedevaart op 13 oktober 2017 OL Vrouw van Fatima te Tongerlo
  • Noveengebed van vertrouwen tot HET HEILIG HART VAN JEZUS
  • Pinksteren
  • Een verschijning van Maria in Colombia in de 18e eeuw.
  • 1 mei Feest van de arbeid – Feest van Sint Jozef
  • Voor onze voorouders in het Geloof
  • De Zeven Woorden van Jezus aan het Kruis
  • Wees gegroet O Jozef
  • NOVEENGEBED tot de Heilige Jozef
  • Wat zijt Gij goed, o Heer.
  • De Bron van het geluk
  • Een gebedje
  • Het Kerstgeheim
  • Zie, Ik sta aan de deur en Ik klop
  • LITANIE VAN DE H.CHARBEL MAKHLOUF
  • Boodschap van 24 december 1992
  • Mededeling begin van Noveen
  • Elisabeth van de Drie-eenheid leert ons hoe heilig te leven
  • 8 december O.L.Vrouw Onbevlekte Ontvangenis
  • 20 NOVEMBER 2016 FEEST VAN CHRISTUS KONING
  • De Kleine Li
  • Het Vagevuur en de Hel een indruk
  • Boodschap van 29 oktober 1992
  • Boodschap van 24 oktober 1977 - ZEER ACTUEEL
  • 15 OKTOBER H.TERESIA VAN AVILA
  • Samenspraak tussen Jezus en Marguerite op 14 juli 1996
  • 5 OKTOBER Feestdag Zuster Faustina
  • Oktober maand van de Rozenkrans
  • Teresia van Lisieux
  • Smeekbeden tot de wenende Lievevrouw
  • 1 september Feest van Sint Gillis
  • Het Onze Vader verduidelijkt door Marguerite
  • 19 juni Feest van het H.Hart van Jezus
  • Kom, Schepper,Geest, daal tot ons neer
  • Noveen tot de Heilige Geest
  • Opmerkelijk het begin van een ommekeer
  • Boodschap van 3 januari 1968
  • Kerstmis
  • Dinsdag 8 december Sint Jozefkapel Kapellen
  • Wees gegroet O Jozef
  • Goed om te weten
  • Bijzondere gebeden
  • "De Ware Godsvrucht tot de Maagd Maria"
  • zeer actueel
  • Meimaand Mariamaand
  • 1 mei Feest van St Jozef Arbeider
  • Boodschap van 19 maart 1979
  • St Jozef kapel nieuwe wijk te Kapellen programma maart 2015
  • Boodschap van 31 mei 1978
  • De Mysteries van de Rozenkrans
  • 2 februari OL Vrouw Lichtmis
  • Welzalig wie de rechte wegen gaan
  • De geboorte van Jezus
  • Nieuwe Wijk te Kapellen bezoek meer dan waard
    Laatste commentaren
  • heel mooi en wederzijds (ria39)
        op Nieuwjaar 2018
  • ODE TO SAINT JOSEPH (Rita Biesemans)
        op Noveen H Jozef startdatum 10 maart St Jozef helpt ALTIJD!!!
  • Welke plaats wordt er bedoeld met 15 km van Tabriz? (Hennekens)
        op Het Doopsel in de Kerk
  • DANK (ria39)
        op Dinsdag 8 december Sint Jozefkapel Kapellen
  • ODE TO SAINT JOSEPH (Rita Biesemans)
        op Wees gegroet O Jozef
  • ODE TO SAINT JOSEPH (Rita Biesemans)
        op Boodschap van 19 maart 1979
  • MARY, SWEETEST OF ALL MOTHERS (Rita Biesemans)
        op "De Ware Godsvrucht tot de Maagd Maria"
  • MDM (frank)
        op DE WAARSCHUWING WEERLEGT !!!!
  • MOOIE BLOG! (frank bultinck)
        op Boodschap van 3 december 1966
  • AT THE FOOT OF THE CROSS (Rita Biesemans)
        op Meimaand Mariamaand
  • TO MARY, ARK OF THE NEW COVENANT (Rita Biesemans)
        op Meimaand Mariamaand
  • WHY HEAVEN IS CRYING (Rita Biesemans)
        op Meimaand Mariamaand
  • PRAYING THE ROSARY (Rita Biesemans)
        op Meimaand Mariamaand
  • OUR LADY OF SORROWS (Rita Biesemans)
        op Meimaand Mariamaand
  • ODE AAN ONZE LIEVE VROUW (Rita Biesemans)
        op Meimaand Mariamaand
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zeker te bezoeken
  • Nature and Poetry
  • www.karmel.be
  • Luisteren naar Jezus
  • Legioen Kleine Zielen
  • Moeder van Vrede
  • Voor zieke kinderen
  • English blog Little Souls
  • Feest van de H.Barmhartigheid
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    biebeb
    www.bloggen.be/biebeb
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    camertijn
    www.bloggen.be/camerti
    WILLIBRORD
    Zeg Ja, tegen de Liefde van ons Heer, Jezus Christus. Say, Yes to The Love of Our Lord Jesus Christ.
    13-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.feest op 15 AUGUSTUS 2012

    20 jaar

    Gemeenschap
    Moeder van Vrede

     

    U bent van harte
    WELKOM
    op ons feest op
    15 AUGUSTUS 2012
     
    14.00 u.    Rozenkrans - biechtgelegenheid
    15.00 u.    Feestelijke Eucharistie Maria Tenhemelopneming
    16.30 u.    Receptie in de weide met een stukje taart en een
                     glaasje wijn of een kop koffie
    18.00 u     Er is ook aan de hongerige magen gedacht� een broodje
                     en een drankje zullen smaken
    19.00 u.    TRINITY, een Nederlandse band die religieuze muziek
                     brengt, zal voor ons optreden t.g.v. ons 20 jaar bestaan.
                     Niet te missen !!
    21.00 u.    We eindigen dit mooie feest met een moment van aanbidding in de kerk.
     
    Nodig vrienden, familie en kennissen uit. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd
     

    Priesters die wensen te concelebreren, gelieve albe en witte stola mee te brengen.

    Wie graag een taart of meerdere taarten bakt voor het feest, geef je een berichtje aub? Hartelijk dank!!

     

    WELKOM

    Vader Bernard,

    broeder Dirk, broeder Alexander, broeder Karl, broeder Jan, broeder Robert,

    zuster Annelies, Leen, zuster Greta

    Gemeenschap Moeder van Vrede

    Abdijstraat 84

    8470 GISTEL

    13-08-2012 om 09:48 geschreven door willy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    12-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Getuigenis van Mevrouw Pascale GRYSON – SELMECI

     

    Getuigenis van Mevrouw Pascale GRYSON – SELMECI

    afgelegd te Medjugorje op zondag 5 augustus 2012

    na haar spontane  genezing

    tijdens de mis op 3 augustus na de communie…

     

    P. d’U. : Pascale verkiest een vraaggesprek om aan ieders verwachtingen te kunnen voldoen. Vandaar mijn eerste vraag :

     

     « Pascale, had je om je genezing gevraagd ? »

     

    Pascale : « Heel lang geleden heb ik om mijn genezing gevraagd. Je moet weten dat ik meer dan veertien jaar ziek was. Ik ben altijd gelovig geweest, diepgelovig en was gedurende gans mijn leven geëngageerd in de dienst van de Heer.  Toen gedurende die eerste jaren de eerste symptomen van mijn ziekte opdoken, heb ik om genezing gevraagd en gesmeekt. Andere mensen uit mijn familie hebben zich bij mijn gebed aangesloten. Het antwoord bleef echter uit, althans het antwoord dat ik verwachtte – al waren er wel andere antwoorden! – en op een gegeven ogenblik ben ik tot het besluit gekomen dat de Heer wat anders voorbereidde.

     

    De eerste antwoorden die ik verkreeg waren de genades om die ziekte te dragen, genades van Kracht en van Vreugde. Geen voortdurende vreugde, maar wel in alle geval een diepe vreugde. Een vreugde in het diepste van mijn ziel; je zou kunnen zeggen dat het diepste puntje van mijn ziel zelfs op ogenblikken van grote nood,  door de Vreugde van de Heer bewoond bleef.

     

    Ik geloof vast dat Gods hand altijd op mij gerust heeft. Ik heb nooit getwijfeld aan zijn liefde voor mij, ondanks deze ziekte die twijfels aan Zijn Liefde voor ons had kunnen doen ontstaan.

     

    Enkele maanden geleden hebben mijn echtgenoot David en ikzelf een dringende oproep gevoeld om naar Medjugorje te gaan zonder dat we wisten wat Maria voor ons in petto had. Een absoluut onweerstaanbare aantrekkingskracht. Die oproep verraste me, vooral het feit dat we die allebei met dezelfde intensiteit voelden. Onze kinderen bleven daarentegen volkomen onverschillig, opstandig als ze waren tegen God omwille van mijn ziekte. Ze vroegen me indringend waarom God aan sommigen genezing schonk en niet aan anderen. Mijn dochter zei me: “Mama, waarom bid jij, die zoveel bidt, niet voor je eigen genezing?”. Maar ik had die ziekte na een jarenlange weg inmiddels aanvaard als een geschenk van God.

     

    Ik zou u willen uitleggen wat die ziekte mij gebracht heeft. Ik denk niet dat ik de persoon zou zijn die ik vandaag ben, zonder de genade van die ziekte. Ik was een heel zelfzeker iemand; de Heer had mij menselijke talenten geschonken; ik was een briljante en fiere artieste; ik had woordkunst gestudeerd en mijn schoolcarrière was vlot en buitengewoon goed verlopen. Iedereen bewonderde me.

     

    Om kort te gaan : ik denk dat die ziekte mijn hart geopend heeft en mijn blik verlicht . Het gaat immers om een ziekte die de ganse persoon raakt. Ik had echt alles verloren, ik ben zowel fysiek, geestelijk als psychologisch tot op de bodem gegaan, maar ik heb ook in mijn hart  kunnen ervaren en begrijpen wat andere mensen meemaken. De ziekte heeft mijn hart en mijn blik geopend. Ik geloof dat ik blind was en dat ik nu zie wat andere mensen kunnen mee maken, ik bemin hen, ik verlang hen te helpen, ik verlang er naar hen nabij te zijn.

     

    Ik heb ook de rijkdom en de schoonheid van de relatie met de medemens kunnen ontdekken. Onze relatie als koppel werd verdiept ver boven iedere verwachting. Ik had mij nooit zo’n diepte kunnen voorstellen. In één woord, ik heb de Liefde ontdekt. De liefde van de Drie-ene God, van de Gospa (de moeder van God), maar ook die van de mensen uit mijn naaste omgeving, al die mensen die mij met zoveel tederheid omringd hebben.

     

    Korte tijd voor ons vertrek op deze bedevaart, hebben wij besloten onze twee kinderen mee te nemen. Mijn dochter heeft me toen – hoe zal ik het zeggen – de inwendige opdracht gegeven voor mijn genezing te bidden, niet omdat ik die verlangde, maar omdat zij dat wou.

     

    In de autocar op weg naar hier, naar Medjugorje, kreeg zij een briefje met een Woord dat zei dat als zij voldoende geloof had – ik herinner me de woorden niet exact – zij zieken zou kunnen genezen door hen de handen op te leggen. Ik heb haar, en ook mijn zoon, aangemoedigd om zelf die genade te vragen voor hun mama en zij hebben dat gedaan waarbij ze hun moeilijkheden om te geloven en hun opstandigheid overwonnen hebben.

     

    Van onze kant was deze reis voor mijn man en mij een onvoorstelbare uitdaging. We moesten vertrekken met twee platte rolstoelen; ik kon niet in zithouding blijven. Ik moest een zetel hebben die zo plat mogelijk kon gelegd worden; we hebben er één gehuurd. Onze autocar was niet aangepast; vele armen hebben zich opnieuw en opnieuw aangeboden, gedurende de ganse dag, om me te dragen, om me uit de autocar te brengen, er weer in…

     

    Die solidariteit zal ik nooit, nooit vergeten. Ze is voor mij het grootste teken dat God bestaat. Voor al die mensen die me geholpen hebben, terwijl ik niet eens kon praten, voor het onthaal dat de organisatoren mij voorbehouden hebben, voor ieder mens die al was het slechts één gebaar voor mij gesteld heeft, heb ik de Gospa gesmeekt hen Haar bijzondere en moederlijke zegen te schenken en hen het honderdvoudige terug te schenken van wat zij mij gegeven hadden.

     

    Het was mijn grootste verlangen de verschijning van Maria aan Mirjana te kunnen meemaken. Onze begeleider was bereid mijn man en mijzelf ernaar toe te brengen. Opnieuw mocht ik een genade beleven die ik niet wil vergeten: meerdere mensen hebben de wetten van het onmogelijke getart door mij in mijn brancardiersstoel dwars doorheen een compacte menigte te brengen tot op de plek zelf, een klein altaartje waar de verschijning van Maria plaats vindt.

     

    Verschillende uren van gebed in afwachting van de verschijning, uren die me één enkel ogenblik toeschenen, een ogenblik van de eeuwigheid… Ik kan u zeggen dat al op dat ogenblik al onze verwachtingen van onze Medjugorjereis al volkomen vervuld waren. 

     

    Een missionaris-religieuze sprak mijn man en mij aan en herhaalde ons de boodschap die Maria speciaal bestemd had voor de zieken. Zij herinnerde ons eraan dat de Gospa genades belooft aan de zieken op één enkele voorwaarde, namelijk dat we de wil moeten hebben om als uitdrukking van ons geloof, ons lijden aan te bieden tot op het punt waarop we God danken voor wat we te verduren krijgen. Drie genades biedt Ze ons dan: Licht, Kracht en Genezing. De eerste twee genades begrijpen jullie makkelijk. Wat genezing betreft, had ik de zekerheid dat ik inwendige genezing kreeg. Wat ik bedoel is die volkomen inwendige Vreugde vergezeld van vrede. Geen enkele opstandigheid meer! Waar ik nu ook zeker van ben is dat de Heer ons allemaal geneest, maar dat die genezing progressief van aard is, sneller of minder snel in functie van de plannen van de Heer voor ons grootste welzijn.

    Het staat vast dat op de dag dat we de Hemel binnen treden, niemand van ons zich in een rolbed zal bevinden en ik dankte God voor die genezing die me te beurt zou vallen… ooit…

     

    ’s Anderendaags, vrijdag 3 augustus vertrok mijn man ’s morgens om de kruisweg te doen. Het was heel erg heet en het was mijn grootste droom hem te kunnen vergezellen. Er was echter geen drager beschikbaar en mijn toestand was werkelijk heel moeilijk te verdragen op dat ogenblik. Het was beter voor mij in mijn bed te blijven…

     

    Ik zal me die dag herinneren als één van de pijnlijkste dagen van mijn hele ziekte…Ik moest werkelijk iedere ademhaling zoeken ondanks het ademhalingstoestel, de bipap die mijn vaste metgezel was tot dan.

     

    Ik was ermee akkoord gegaan dat mijn man vertrok – nooit zou ik gewild hebben dat hij zijn plan zou opgeven – maar ik kon niet eten of drinken, geen medicijnen nemen. Ik was vastgenageld op mijn bed… Ik had zelfs de kracht niet meer om te bidden, ik bevond me eenvoudig weg in een face-to-face met de Heer…

     

    Mijn man was heel gelukkig toen hij terug kwam, diep geraakt door wat hij op die kruisweg beleefd had. Hij werd vervuld van medelijden met mij, want zelfs zonder dat ik hem wat dan ook uitgelegd had, begreep hij dat ik mijn kruisweg beleefd had, in mijn bed.

     

    Gedurende die kruisweg had men verschillende episodes uit het leven van Pater Slavko toegelicht; je moet weten dat mijn man die buitengewone pater pas had leren kennen via een film tijdens de autocarreis naar Medjugorje.

     

    Ik had verwacht dat mijn man zou willen rusten na die bergtocht, maar tot mijn grote verbazing had hij slechts één plan en dat was mij zo snel mogelijk op het graf van pater Slavko te brengen. Ik liet me er dus naartoe brengen in het begin van de namiddag onder een verzengende zon. Opnieuw beleefden we daar een onvergetelijk ogenblik van verdieping en kregen we inwendige genades van Kracht, van Zachtheid, van Vrede en van Gemeenschap… Zonder onderling te overleggen spraken mijn man en ik hetzelfde gebed uit: “Heer, als het uw wil is dat ik zou genezen, niet half, niet een klein beetje, maar helemaal:, - niet voor onszelf, want wij werden al zo vervuld door uw Liefde – maar voor onze kinderen”. We hebben intens voor hen gebeden, opdat God hen onder zijn bescherming zou nemen en hen bij voorrang het beste zou schenken.

     

    Mijn laatste krachten aansprekend, besloten we na het avondmaal deel te nemen aan de eucharistie.

    Ik ben zonder ademhalingstoestel vertrokken, want het gewicht van dat meerdere kilo’s wegende toestel op mijn knieën, kon ik niet langer verdragen.

     

    We waren te laat… ik durf het nauwelijks te zeggen… maar we kwamen pas aan tijdens het evangelie…

     

    We staken onze oortjes al in terwijl we nog onderweg waren om toch al iets op te vangen van wat er tijdens onze afwezigheid gezegd werd.

     

    Van bij onze aankomst begon ik de tot de Heilige Geest te smeken in een vreugde die ik niet kan verwoorden. Ik vroeg Hem bezit te nemen van gans mijn wezen. Ik heb Hem mijn hernieuwd verlangen uitgedrukt Hem toe te behoren naar lichaam,ziel en geest.

     

    Van toen af aan voelde ik me niet meer op aarde…

     

    De viering ging verder tot aan de Consecratie en vervolgens tot het ogenblik van de communie waar ik intens op wachtte. Mijn man heeft me in de aanschuifrij gebracht achter de kerk. Een priester stak het pad over met het Lichaam van Christus. Hij kwam onmiddellijk naar mijn man en mij toe en passeerde al de andere mensen in de wachtrij.

     

    We hebben allebei gecommuniceerd, alleen wij op dat ogenblik in die wachtrij. Wij zijn vervolgens aan de kant gegaan om plaats te maken voor de andere mensen die te communie gingen en om onze dankgebeden te beginnen.

     

    Ik rook een krachtige en heel zachte geur, een hemels parfum. Ik had al ooit eerder een dergelijk parfum mogen ruiken en wel in de nabijheid van iconen die een naar rozen geurende olie afscheiden. Mijn ogen zochten om me heen om na te gaan van waar die geur wel kon komen… maar we waren alleen.

     

    Mijn inwendige blik heeft zich vervolgens op God de Vader gericht en in mijn geest zag ik mezelf  in witte kledij, ik had het sacrament van de verzoening gekregen, dansen voor onze Vader…Met een kleine glimlach zei ik hem: “ enfin… je weet wel dat ik dat niet kan doen… enfin… wel met mijn ziel! Ik kan u loven en voor u dansen en zingen op een heel spirituele wijze”.  Vervolgens voelde ik een kracht door me heen gaan van links naar rechts, geen warmte, maar een kracht.  Mijn ongebruikte beenspieren werden doorstroomd met een stroom van leven. Ik zei toen tot God: “Vader, Zoon, Heilige Geest, als u aan het doen bent wat ik geloof,  dit ondenkbare mirakel aan het realiseren bent, dan vraag ik u een teken en een genade: laat mij toe met mijn man te communiceren”.

     

    Ik heb mij tot mijn man gewend en probeerde hem te zeggen: “ruik je die geur?”.  Op de meest natuurlijke wijze antwoordde hij me: “neen,mijn neus is wat verstopt”!... Ik  zeg “natuurlijke” wijze omdat hij mijn stem sedert een jaar niet meer gehoord had! Om hem tot de realiteit te wekken, zei ik: “hei! Ik praat, hoor je me?!”…

     

    En toen wist ik dat God Zijn daad had gesteld en in een handeling van geloof, heb ik mijn benen uit de zetel gelicht en ben ik recht gaan staan…Al de mensen om ons heen beseften wat er op dat ogenblik gebeurde. Eén persoon zei me dat ik er ongelooflijk jong uit zag. Voor mij was het alsof ik op de berg Tabor was, de berg van de gedaanteverwisseling...

     

    De volgende dagen is mijn toestand van uur tot uur verbeterd. Ik heb er geen behoefte meer aan voortdurend te slapen en de pijnen die mijn ziekte veroorzaakte hebben plaats geruimd voor spierpijnen veroorzaakt door fysieke inspanningen die me sedert zeven jaar onmogelijk waren…

     

    Dat is dus de geschiedenis die ik jullie wou vertellen. Als jullie vragen hebben, aarzel niet..”

     

    Op de vraag “Hoe hebben uw kinderen op dit nieuws gereageerd?” het volgende antwoord:

    Ik denk dat de kinderen heel, heel gelukkig zijn, maar we moeten er rekening mee houden dat zij mij bijna constant als zieke gekend hebben en dat deze verandering een aanpassingstijd van hen zal vergen.

     

    Op de vraag “wat is de naam van uw ziekte? » het volgende antwoord:

    De naam van de ziekte is leuco-encéphalopathie. Het gaat om een zeldzame en ongeneeslijke ziekte waarvan de symptomen lijken op die van multiple sclerose.

     

    Op de vraag wat Pascale nu met haar leven wil gaan doen…

    Dat is een moeilijke vraag, want als God een genade aanbiedt,is het echt een enorme genade. Daar gaat een verantwoordelijkheid mee samen. Mijn grootste wens, en dat is een wens die ook mijn man deelt, is van trouw te blijven aan de Heer, aan zijn genade en voor zo ver het in onze mogelijkheden ligt, van hem niet teleur te stellen. Om dus heel concreet te zijn, wat me nu duidelijk is, is dat ik nu eindelijk mijn verantwoordelijkheid en mijn leven als mama en echtgenoot kan nemen. Dat heeft  voorrang.  Mijn diepe verwachting is ook van een gebedsleven te  kunnen gaan leiden, parallel met dit aardse, geïncarneerde leven; een leven van contemplatie. Ik zou ook graag in staat zijn hulp te bieden aan al de mensen die me erom vragen, welke hulp dat ook moge zijn. En verder wil ik getuigen van de Liefde van God in ons leven. Het is mogelijk dat andere activiteiten nu overwogen kunnen worden, maar ik wil geen enkele beslissing nemen zonder eerst diep onderscheid en inzicht te verwerven via het advies van een geestelijke begeleider, onder toezicht van God.

     

    12-08-2012 om 13:06 geschreven door willy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GENEZING IN MEDJUGORJE
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    GENEZING IN MEDJUGORJE

     

    Hierna kopies van drie e-mails over een genezing in Medjugorje op 3 augustus 2012. De verslagen zijn door verschillende personen geschreven en er is sprake van verschillende ziektes. Om de mogelijke twijfel die dit verschil kan oproepen correct te plaatsen heb ik een korte beschrijving van de beide ziektes opgezocht in Wikipedia. Blijkt dat, in de context van wat volgt, de precieze definitie van de ziekte van ondergeschikt belang is: beide zijn ongeneeslijk en uiteindelijk dodelijk.

     

    Uit WIKIPEDIA

    Progressieve multifocale leukencefalopathie (PML) is een zeldzame, progressief verlopende demyeliniserende* aandoening van het centrale zenuwstelsel die meestal overlijden of ernstige invaliditeit tot gevolg heeft.

     

              *Demyelinisatie is in de neurologie verlies van myeline, de stof die als een isolerende laag om veel zenuwvezels aanwezig is en die de geleiding van    impulsen door die zenuwvezels versnelt.

     

    Amyotrofe laterale sclerose of ALS is een tamelijk zeldzame neurologische ziekte waarbij de motorische zenuwcellen in het ruggenmerg, de hersenstam en de motorische cortex van de hersenen afsterven waardoor progressief krachtsverlies en verlamming, ontstaat, die uiteindelijk tot de dood van de patiënt door verlamming van de ademhalingsspieren leidt.

     

    Date: Tue, 7 Aug 2012 09:04:32 +0100
     
    Sent: Monday, August 06, 2012 4:56 PM

    Subject: Medjugorje

     

    6 augustus 2012

    Vandaag slechts één onderwerp, omdat het te mooi is en omdat ik uitsluitend de aandacht wil houden op dit bericht


    Genezing te Medjugorje
    [volledig nieuws volgt later]

    Zaterdag kreeg ik volgende mail binnen van Mia Stassen, via Josiane Herben:

    Zojuist belde mijn vriendin Patty [De Vos] vanuit Medjugorje. Zij organiseert al jaren bedevaarten naar Medjugorje en zie wat er gisteren met een mevrouw uit haar groep gebeurde!

    Gisteren vrijdag 3 augustus is iemand die al 7 jaar in de rolstoel lag [platte rolstoel] op wonderbaarlijke wijze genezen in Medjugorje. Nadat de priester haar de H.Communie gebracht had rook zij een sterke rozengeur. Ze zei dit tegen haar man. Haar man had niet direct door dat ze kon spreken, want haar stembanden waren verlamd, haar longen ook gedeeltelijk en daarom had ze al zuurstof. Haar man, zoon en dochter [tieners] die meemaakten dat hun moeder opstond van haar rolstoel waren in alle staten. Het eerste wat haar zoon zei was: "Mama, nu kunnen we weer terug naar ons eigen huis" En haar man: "Nu kun je weer viool spelen!" Ze hebben daar men z'n allen gedanst en gesprongen en God geloofd en geprezen!!

    "Zij had een spierziekte die ongeneeslijk is en die je helemaal verlamt", zei Patty "geen MS, een moeilijke naam, ik kan het nu niet uitspreken!"

    Het zal zeker ALS geweest zijn [Amyotrofische Laterale Sclerose], daar is mijn broer enkele maanden geleden aan gestorven, een vreselijk ziekteproces. Deze vrouw zal een getuige worden voor onze lage landen, dat hebben we nodig, Godzijdank! Maandag komen ze naar huis.

    Mia

    Ik heb nu een mailtje gestuurd naar Patty om, als ze is uitgerust, het volledige verhaal te willen doormailen. Ik weet dat, wanneer ons Patty terug naar huis komt vanuit Medjugorje, ze altijd volledig uitgeput is. Een paar dagen wachten dus.

     

     

    Ontvangen per e-mail op 9 augustus 2012:

    Genezing van Pascale uit Court-Saint-Etienne

    Een vriendin, Patty De Vos, begeleidde samen met Patrick d’Ursel eind juli begin augustus 2012 een bedevaart naar Medjugorje bij gelegenheid van het jongerenfestival aldaar. Er waren 30% meer pelgrims dan andere jaren, het aantal wordt geschat op 100.000.

    Ze waren met drie bussen gegaan, waarbij een jong gezin: vader, moeder en twee tieners een dochter van 13 en een zoon van 16 jaar. De moeder was totaal verlamd en lag plat op een rolstoel.

    Ze had A.L.S. Amyotrofe Laterale Sclerose, een zeldzame neurologische ziekte waarbij de motorische zenuwcellen in het ruggenmerg en de hersenstam en de motorische cortex van de hersenen afsterven wat uiteindelijk de dood tot gevolg heeft.

    Vandaag vertelde Patty mij het verhaal nogmaals vanuit de bus in de buurt van Frankfurt op thuisreis naar België:

    “Het was gewoon zielig, ik kon het niet verdagen en durfde haast niet naar haar zien. Ze lag daar op haar rolstoel, volledig lam, ze kon niet spreken, ze ademde heel moeilijk en dat alles bij een hitte van 40°. Het zuurstofapparaat dat op haar benen lag deed haar pijn vertelde Pascale. Ze had na 7 jaar ziekte praktisch geen spieren meer. Ik dacht dat ze hier zou sterven, ze was gewoon aan haar einde!

    Ze was gaan biechten en stond die vrijdag 3 augustus jl. met haar man buiten achter de kerk aan de zijde waar dit jaar de nieuwe biechtstoelen zijn gebouwd, om de avondmis bij te wonen. Tijdens de uitreiking van de communie, kwam plotseling een “mooie priester met blauwe ogen, hij leek wel Jezus”, recht naar hen toe om hen de H. Communie te geven, vertelden ze. Daarna hebben ze die priester niet meer gezien. Pascale sloot haar ogen en ze zag zichzelf toen in een lang wit kleed dansen voor God de Vader, ze loofde en dankte Hem en voelde kracht in haar lichaam komen. “Als U mij geneest God, genees me dan helemaal”, vroeg ze. Ze wilde nog leven voor haar kinderen. Ze vroeg ook om een teken en kreeg toen een heerlijke rozengeur. Ze vroeg haar man of die dit ook rook. Hij antwoordde dat zijn neus verstopt was. En zij reageerde daarop met: “Hoor je me niet?” Dan realiseerde hij zich ook dat zijn vrouw weer kon spreken. God gaf haar de kracht om uit de rolstoel te komen en zo is ze gelopen tot bij “Palma”, haar hotel. Het eerste wat haar man zei was: “Nu kun je weer viool spelen” en de zoon: “Mama, nu kunnen we weer terug naar ons eigen huis”. Daar hebben ze God geloofd en geprezen en gedanst en gesprongen met iedereen die het maar wilde horen, en de Italianen trakteerden op ijsjes.

    Ze is zelfs de laatste dag, maandag eergisteren, gaan zwemmen bij de Kravice-watervallen nabij de stad Mostar. Dan voelde ze ook meer en meer kracht komen in haar bovenlichaam.

    Patty kon haar tranen niet bedwingen toen ze mij dit vertelde en zei: “God bestaat Mia, ze zullen het moeten aannemen, ze zal getuigen!”.

    Deze genezing is weer een bewijs van de aanwezigheid van Jezus in de Heilige Hostie, waar men grote eerbied voor moet hebben.

    Het is een ramp voor de Kerk dat heel veel mensen dat vandaag niet meer geloven…… , daarom zijn onze kerken leeg…… 

    Dank God België dat we dit hier mogen meemaken!

    Woensdag 8 augustus 2012

                   Mia Stassen

     

     

    Hetzelfde verhaal uit een andere bron:

     

    From: petrus100452@hotmail.com
     
    Subject: jongerenfestival Medjugorje
    Date: Thu, 9 Aug 2012 14:22:01 +0200

    Beste mensen,
    Gisteravond ben ik teruggekeerd van het jaarlijkse jongerenfestival in Medjugorje. Het was een heel mooi festival met meer deelnemers dan ooit (schattingen tussen 80.000 en 100.000). En in onze groep is iets gebeurd waar ik u allen graag deelgenoot van wil maken. Er was een mevrouw (Pascalle) mee met haar man (David) en hun twee kinderen van  13 en 16 jaar. Pascalle leed aan PML (progressieve multifocale leukencefalopathie), een zeldzame aandoening van het centrale zenuwstelsel dat meestal ernstige invaliditeit en overlijden tot gevolg heeft. Als gevolg van deze ziekte kon Pascalle al zeven jaar niet meer lopen, sinds een jaar niet meer spreken en had zij een apparaat dat haar hielp bij het ademen. Pascalle en David waren gelovige en biddende mensen. Enkele maanden geleden kreeg Pascalle het verlangen naar Medjugorje te gaan. Zij was daar 19 jaar geleden al eens geweest en ze wilde daar graag bidden om de genade dat God iets zou doen voor de kinderen omdat die het heel moeilijk hadden met de ziekte van hun moeder. Ze waren ook een beetje opstandig tegen God omdat Hij hun moeder niet genas, terwijl ze wisten dat hun ouders veel baden. Toen ze haar man duidelijk maakte dat ze graag naar Medjugorje zou gaan, zei hij dat hij ook dat verlangen had, terwijl hij er nog nooit was geweest. De kinderen wilden in eerste instantie niet omdat "bidden toch niet hielp", maar ze hebben zich uiteindelijk toch gewonnen gegeven en het hele gezin ging naar Medjugorje, hetgeen nogal wat vergde daar Pascalle aan een platte rolstoel was gekluisterd en ze met de bus gingen. Op woensdag 1 augustus kwamen we aan en op vrijdagmorgen 3 augustus ging David de kruisweg bidden op de Kricivac (de Kruisberg). Pascalle leed die morgen zeer veel. Ze was uitgeput en ze kon ook helemaal niet meer bidden. Tijdens de Kruisweg vertelde de priester bepaalde dingen uit het leven van pater Slavko. David kende pater Slavko niet maar hij was onder de indruk van wat hij hoorde. Toen hij weer in het pension kwam, zei hij tegen zijn vrouw dat ze naar het graf van pater Slavko moesten gaan. Toen ze daar aankwamen ervaarde Pascalle een hele diepe vrede en ze was er zeker van dat God iets zou doen voor hun kinderen. 's Avonds was Pascalle nog steeds zeer moe, maar ze besloten toch naar de avondmis te gaan. Toen ze daar aankwamen ervaarde Pascalle een grote vreugde en ze rook een hemelse geur. Op het moment van de consecratie kreeg ze een visioen van zichzelf; ze zag zichzelf dansend voor de troon van God. Ze moest glimlachen en zei tegen God: "U weet wel dat ik dat helemaal niet kan." Toen de priester kwam met de hosties passeerde hij de hele rij mensen die voor hen stond en ging rechtstreeks naar David en Pascalle. Toen Pascalle de hostie ontving voelde ze heel sterk de liefde van God en een kracht in haar benen. Ze zei tegen God: "wanneer U aan het doen bent wat ik denk dat U doet, geef mij dan een teken, dat ik kan communiceren met mijn man." Ze draaide zich naar haar man en vroeg: "Ruik jij ook die hemelse geur?" Haar man antwoordde alsof er niets aan de hand was: "Nee, mijn neus is wat verstopt." "Hee, merk je niet dat ik tegen je spreek?" vroeg Pascalle. Ze legde haar benen van de rolstoel en stond op. In een kwestie van een ogenblik was zij totaal genezen. De mensen om haar heen zagen het wonder en waren zeer geraakt. Op zondag hebben wij een mis uit dankbaarheid opgedragen, waar veel mensen bij aanwezig waren want het nieuws verbreidde zich natuurlijk snel onder alle Nederlands- en Franstalige pelgrims (Pascalle en David kwamen uit Wallonië maar Pascalle sprak ook Vlaams). Na de Mis heeft Pascalle een getuigenis gegeven in het pension waar veel mensen bij aanwezig waren en die velen tot tranen toe ontroerde. Pascalle gaf haar getruigenis op een heel mooie, integere manier waarbij zij meer de nadruk legde op het wonder van de Eucharistie dan op het wonder van haar genezing.
    Ik kom al meer dan twintig jaar in Medjugorje en heb al veel meegemaakt van Gods werkzaamheid daar. Maar een dergelijk mirakel van plotselinge fysieke genezing had ik nog nooit eerder meegemaakt. Het is zeker een grote genade. Op de eerste plaats voor Pascalle zelf en haar gezin. Maar ook voor allen die daar getuige van waren. En ook voor allen - hoop ik - die hier van horen. Daarom stuur ik u dit verslagje.
    Met broederlijke groet, in Christus,
    Peter Klos, pr.

    ALLELUIA, LOOFT EN PRIJST DE HEER

     

    10-08-2012 om 00:00 geschreven door willy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Foto

    Wat is de Boodschap?

    To translate this Dutch text: http://babelfish.yahoo.com/

    Jezus tot Marguerite

    «De Boodschap is een stroom van liefde over de wereld. Ze is de weg voor de besluiteloze, voor hen die gebukt gaan onder de huidige tegenstrijdigheden, ze is de vertroosting voor de gekwetste harten die in de geweldige beroering van deze tijd vereenzaamd zijn.” (23.7.68)

    Wat is het doel van de Boodschap?

    Jezus tot Marguerite

    “ Ziehier het doel van mijn Boodschap: grondiger kennis van mijn liefde voor de mensen. Wat Ik vraag: offers, gebeden,verstervingen; levendiger Maria-verering; ijver voor de rozenkrans die overal dient hervat” ( 29.1.67)

    Moet men deze Boodschap aanvaarden?

    Jezus tot Marguerite

    “Voorwaar Ik zeg u: de wereld blijft vrij ze aan te nemen of te weigeren. Ze zal de gevolgen van haar keuze op zich nemen” (18.7.67)

    Wat zal de Boodschap teweegbrengen?

    Jezus tot Marguerite

    “De Boodschap ontsluit de harten voor de liefde en voor de kennis van een God die verliefd is op zijn schepselen.” (5.5.70)

    Komt deze Boodschap werkelijk van Jezus?

    Jezus tot Marguerite

    “Ik ben de auteur van deze geschriften, Ik ben degene die ze ingeeft. Twijfel daar niet aan. Wie zou u nu op dit ogenblik durven bedriegen?”(24.3.66)

    Waarom een legioen kleine zielen?

    Jezus tot Marguerite

    “Omdat Ik goed en barmhartig ben hou Ik meer rekening met het goede dat men doet dan met het kwade dat men mij aandoet.

    Mijn gerechtigheid wijkt graag voor mijn barmhartigheid. Ziedaar waarom Ik een leger kleine zielen verlang, die zich innig verenigd tussen mijn gerechtigheid en de zondaars zullen opstellen onder de hoede van mijn Koningin-Moeder” (20.7.67)

     


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Archief per maand
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 12-2020
  • 10-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 01-2019
  • 12-2018
  • 11-2018
  • 10-2018
  • 09-2018
  • 08-2018
  • 07-2018
  • 06-2018
  • 05-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007

    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen. Wenst u De Boodschap in boek te lezen, mail me dan even en ik antwoord U op welke adressen U deze kunt aankopen. Vermeldt tevens da gewenste taal De Boodschap is in verschillende talen beschikbaar. If You want to read The Message as a book, sent me a mail , I answer you with the address where to buy. Please indicate which language You wish, The Message is available in different languages. En cas Vous voulez lire Le Message comme un livre, envoi moi un petit mail, et je vous réponds ou vous le pouvez acheter. Le Message est disponible en plusieurs langues.



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs