Zeg Ja, tegen de Liefde van ons Heer, Jezus Christus. Say, Yes to The Love of Our Lord Jesus Christ.
11-05-2014
Goed om weten Kennisdeling
Niets heeft zon daadkracht als het vinden van God, dat wil zeggen, het verliefd worden op een absolute en beslissende wijze.
Datgene waar je verliefd op bent, datgene wat je verbeelding in de ban houdt, dat zal alles doorweven.
Het zal bepalen wat je s morgens uit bed krijgt, wat je s avonds zal doen, hoe je je weekends zal doorbrengen, wat je zal lezen, wie je kent, wat je hart raakt en breekt, wat je vreugdevol en dankbaar tot verwondering brengt.
Against
heresy there is only one remedy: prayer and penance.
Every
sterile branch will be removed.
Pray,
My child, so that defenders of the faith, which is endangered by the present
schism, may rise in their numbers to fight the good fight. Pray and offer
sacrifices for those who have strayed, those persecutors of My church.
Pray
that all may be one in the same love.
I
do not want to be obliged to hurt them to bring them back to Me, for I love
them.
But
alas, they do not love Me.
Pray that all may be preserved from evil.
..
My
child, I ask only for what you really wish to give Me.
Voor velen is Kerstmis het
feest omdat dat zo romantisch is terwijl Kerstmis alleen maar de verjaardag van
Jezus geboorte is.
Het echte hoogfeest van onze kerk is Pasen.
Maar dat Paasfeest is al begonnen vorige donderdag : op Witte Donderdag.
Wit waarin alle kleuren van de regenboog aan wezig zijn.
Daar hebben wij gevierd de instelling van de Eucharistie en van het
priesterschap en dat was de eerst stap naar onze paasviering toe. U weet toch
dat priester-zijn niet betekent Godsvolk alleen maar dienen maar een echt
verbond van liefde aangaan met Godsvolk. Een verbond dat alleen maar te
vergelijken is met een christelijke huwelijksrelatie.
Vorige donderdag hebben wij dus veel meer gevierd dan alleen maar een
verjaardag maar de kern van onze verlossing.
Wij vierden de Eucharistie waarin Hij zichzelf als eten en drinken heeft
aangeboden: brood en wijn, brood dat staat voor alle gezond voedsel elk dag
opnieuw en wijn die van ons leven als volgelingen van die man van Nazareth een
echt feest maakt. Daar denen wij wat Hij deed en blijft doen vandaag en dat
altijd opnieuw alle dagen van ons leven.
En dan werd het Goede Vrijdag: een dag waarop elk mens die Hem volgt elk
soort lijden probeert om te buigen naar liefde: want als we afzien, staan we
altijd voor deze keuze:
-ofwel keert de pijn ons naar binnen: naar zelfbeklag
of naar beschuldiging van God-weet-wie of wat
-ofwel lukken wij er in om ons naar buiten te keren en
helpt onze pijn ons om andere mensen beter te begrijpen en echter te beminnen.
En dan kwam die dag van de grote stilte van God in ons leven: de
zaterdag. Stille Zaterdag: misschien de moeilijkste dag van al: de dag die
zoveel mensen aan het twijfelen brengt: Wie van ons heeft nooit gedacht: waarom
spreekt God niet duidelijker, waarom zwijgt Hij zelfs als Hij liefde is.
Zo wordt de zaterdag de dag die ons bij uitstek uitdaagt tot echt
vertrouwen: God ik versta U niet maar ik wil blijven geloven dat Gij van mij
houdt.
Ik denk nu aan alle mensen die op hin hiwelijksdag beloofden van elkaar
te houden: op dat moment dat de een van de ander iets verwacht en het komt niet
uit. Wat dan? Dan is het even stille zaterdag: stilte die je vertrouwen
uitdaagt. Dan is het kwestie om te geloven dat waar die ander ook moge wezen of
wat hij ook doet, dat die bezig is met je te beminnen.
En nu is het Paas-zon-dag: Pasen: de dag waarop de zon opgaat over mijn
leven, ons leven en het leven van d ehele wereld en de hele wereldgeschidenis:
de dag waarop we vieren dat Hij leeft vandaag.
Want waar geen zon is, daar is alles donker en bedreigend. Daar is het
nacht: niets is zichtbaar. En wij zijn bang voor alles wat we niet verstaan en
alles bedreigt ons.
Pasen is tenvolle die zon dag, die zon die alles
ver-licht en alles duidelijk maakt de zin van ons leven en het belang van het
enige gebod dat die man van Nazareth ons gegeven heeft: waar Hij zegt:
-Bemint elkaar zoals Ik u heb liefgehad
-Maakt liefde tot nummer 1 in uw leven.
Zo wordt God die liefde is onze God en zal niets of niemand die
plaats innemen in ons leven. En dan verstaan we eindelijk dat we niet leven om
te sterven maar dat we sterven om te leven want op die weg is Hij ons
voorgegaan en daarom kon Hij zeggen:
Ik ben de Weg Ik ben de Waarheid
Ik ben het leven.
Zingt naar gloria en alleluia dat smaakt pittiger dan gelijk welke
champagne.
Ik wens u een zalige en echte Paas zon
dag.
Alleluia: wat letterlijk betekent : Stel God in het licht en bij deze
nodig ik uit om elke zondag van het jaar samen te komen in de Kerk om paas-
zon-dag niet te vergeten.
Voor velen is Kerstmis het
feest omdat dat zo romantisch is terwijl Kerstmis alleen maar de verjaardag van
Jezus geboorte is.
Het echte hoogfeest van onze kerk is Pasen.
Maar dat Paasfeest is al begonnen vorige donderdag : op Witte Donderdag.
Wit waarin alle kleuren van de regenboog aan wezig zijn.
Daar hebben wij gevierd de instelling van de Eucharistie en van het
priesterschap en dat was de eerst stap naar onze paasviering toe. U weet toch
dat priester-zijn niet betekent Godsvolk alleen maar dienen maar een echt
verbond van liefde aangaan met Godsvolk. Een verbond dat alleen maar te
vergelijken is met een christelijke huwelijksrelatie.
Vorige donderdag hebben wij dus veel meer gevierd dan alleen maar een
verjaardag maar de kern van onze verlossing.
Wij vierden de Eucharistie waarin Hij zichzelf als eten en drinken heeft
aangeboden: brood en wijn, brood dat staat voor alle gezond voedsel elk dag
opnieuw en wijn die van ons leven als volgelingen van die man van Nazareth een
echt feest maakt. Daar denen wij wat Hij deed en blijft doen vandaag en dat
altijd opnieuw alle dagen van ons leven.
En dan werd het Goede Vrijdag: een dag waarop elk mens die Hem volgt elk
soort lijden probeert om te buigen naar liefde: want als we afzien, staan we
altijd voor deze keuze:
-ofwel keert de pijn ons naar binnen: naar zelfbeklag
of naar beschuldiging van God-weet-wie of wat
-ofwel lukken wij er in om ons naar buiten te keren en
helpt onze pijn ons om andere mensen beter te begrijpen en echter te beminnen.
En dan kwam die dag van de grote stilte van God in ons leven: de
zaterdag. Stille Zaterdag: misschien de moeilijkste dag van al: de dag die
zoveel mensen aan het twijfelen brengt: Wie van ons heeft nooit gedacht: waarom
spreekt God niet duidelijker, waarom zwijgt Hij zelfs als Hij liefde is.
Zo wordt de zaterdag de dag die ons bij uitstek uitdaagt tot echt
vertrouwen: God ik versta U niet maar ik wil blijven geloven dat Gij van mij
houdt.
Ik denk nu aan alle mensen die op hin hiwelijksdag beloofden van elkaar
te houden: op dat moment dat de een van de ander iets verwacht en het komt niet
uit. Wat dan? Dan is het even stille zaterdag: stilte die je vertrouwen
uitdaagt. Dan is het kwestie om te geloven dat waar die ander ook moge wezen of
wat hij ook doet, dat die bezig is met je te beminnen.
En nu is het Paas-zon-dag: Pasen: de dag waarop de zon opgaat over mijn
leven, ons leven en het leven van d ehele wereld en de hele wereldgeschidenis:
de dag waarop we vieren dat Hij leeft vandaag.
Want waar geen zon is, daar is alles donker en bedreigend. Daar is het
nacht: niets is zichtbaar. En wij zijn bang voor alles wat we niet verstaan en
alles bedreigt ons.
Pasen is tenvolle die zon dag, die zon die alles
ver-licht en alles duidelijk maakt de zin van ons leven en het belang van het
enige gebod dat die man van Nazareth ons gegeven heeft: waar Hij zegt:
-Bemint elkaar zoals Ik u heb liefgehad
-Maakt liefde tot nummer 1 in uw leven.
Zo wordt God die liefde is onze God en zal niets of niemand die
plaats innemen in ons leven. En dan verstaan we eindelijk dat we niet leven om
te sterven maar dat we sterven om te leven want op die weg is Hij ons
voorgegaan en daarom kon Hij zeggen:
Ik ben de Weg Ik ben de Waarheid
Ik ben het leven.
Zingt naar gloria en alleluia dat smaakt pittiger dan gelijk welke
champagne.
Ik wens u een zalige en echte Paas zon
dag.
Alleluia: wat letterlijk betekent : Stel God in het licht en bij deze
nodig ik uit om elke zondag van het jaar samen te komen in de Kerk om paas-
zon-dag niet te vergeten.
Probeer echter ook deze verjaardag te vieren, de dag
dat we
Kind van
God geworden zijn
Broer of
zus van Jezus
Tempel
van de H.Geest
Kind van
Maria
Kind van
de Kerk
Deze dag, de dag van ons doopsel zal eeuwig meegaan,
dus ook na onze dood en is een viering waart. Het is een feestdag!!!
+++
Volle aflaat
Uit het "Nieuw Enchiridion van Aflaten" van
29 juni 1968:
70. Votorum baptismalium renovatio (vernieuwing van de
doopbeloften)
Een gedeeltelijke aflaat is verleend aan de gelovigen, die hun doopbeloften
hernieuwen volgens een gebruikelijke formule; maar een is verkregen, wanneer dit gedaan wordt in de
viering van de Paasvigilie ( dit is de zaterdag vóór Pasen ) of op de
verjaardag van zijn doopsel.
+++
De HERNIEUWING van de DOOPBELOFTEN
't
Is hierom dat wij in de tegenwoordigheid van uw aanbiddelijke Majesteit, in de
tegenwoordigheid van onze heilige Engelbewaarders, en van geheel het hemels hof
op deze dag bevestigen en vernieuwen de beloften van het Doopsel; wij verzaken
opnieuw en uit ganser harte aan de duivel en zijn slavernij; wij verzaken aan
zijn werken, dat is, aan alle zonde; wij verfoeien bovenal de doodzonde; wij
willen liever sterven, dan er ooit een te bedrijven. Wij verzaken aan zijn
pomperijen, dat is, aan de ijdelheden, aan de gevaarlijke vermaken, aan de
valse leringen van de wereld en aan al wat ons kan trekken tot zonde. Aan U, o
almachtige God, en aan uw H. Kerk willen wij ons voor altijd vasthechten. Amen.
Waar te vinden:
In België wordt die datum bijgeschreven in het
trouwboekje van ma en pa.
Is het trouwboekje zoek, neem dan kontakt op met de
parochie van uw geboorteplaats, stel de vraag per brief op basis van religeuze
gronden ( mogelijk kunt ge een kopij van dit document meesturen ter ondersteuning)
, sluit een aan Uzelf geadresseerde omslag in voorzien van een postzegel, dit
nodigt uit tot antwoord, en vergeet vooral uw geboortedatum niet te vermelden.
Succes gewenst en vanaf de datum bekend is vergeet hem in eeuwigheid niet te
vieren.
Het geloof is verzonken diep in de modder van deze genotzieke wereld.
De hoop is voor velen nog slechts een vage herinnering uit een tijd toen hun hart nog naar de Waarheid hunkerde.
Zijt ge nog schamel genoeg om die hemelse schat te waarderen?
En gij , ja gij die deze regels leest, kijkt in uw binnenste.
Besteedt ge nog zorg aan de zeldzame en kostbare bloem die de goddelijke liefde is? Ik , uw God, Ik doorgrond u. niets blijft verborgen voor mijn ogen. En ge weet dat, en mijn vrede zal in u niet gedijen als ge deze drie deugden niet beoefent: geloof, hoop en liefde. Vergeet niet kinderen, dat de hemel behoort aan wie hem verdient.
Zalig de edelmoedige harten! Hun loon zal groot zijn.
In welk opzicht en hoe het geloof, de hoop, de liefde beleven?
De kapel is iedere dag open van 9.30u tot 17u. Iedere woensdag om 15u3O Eucharistieviering Elke 4de zondag om 16u Eucharistieviering.
Zaterdag 1 maart 2014
Opening maand van Sint Jozef
10u30: Plechtige Eucharistieviering ter ere van Sint Jozef in de kapel, aansluitend Lof en Zegen.
Zaterdag 15 maart 2014
Nationale bedevaartdag
Om 11u Feestelijke Eucharistieviering in de Sint Jacobkerk Kapellen-centrum; voorafgaand biechtgelegenheid.
Om 14u30 Sacramentsprocessie vanuit de kerk naar de kapel voor plechtig Lof en Zegen.
Samenkomst in de kerk: 14u.
Maandag 10 maart 2014
Eerste dag van de Noveen ter ere van Sint Jozef
Woensdag 19 maart 2014
Hoogfeest van Sint Jozef.
Om 11u Plechtige Eucharistieviering in de kapel. Om 15u Plechtig Lof en Zegen. Om 15u30 Eucharistieviering.
Donderdag 1 mei 2014
Feest van Sint Jozef arbeider.
Om 11u Plechtige Eucharistieviering in de kapel, aansluitend Lof en Zegen.
Dinsdag 26 augustus 2014
Pater Piodag.
Om 10u30 Plechtige Eucharistieviering in de kapel, voorafgaand biechtgelegenheid. Om 14u Toelichting over het leven van Pater Pio door Mgr.L.Donckers. Om 15u H.Kruisweg Om 16u Plechtig Lof en Zegen.
Dinsdag 11 november 2014
Herfstbedevaart
Om 11u Plechtige Eucharistieviering, Lof en Zegen ter nagedachtenis van zuster Justa.
Inlichtingen en bedevaarten: dhr Jean Declippeleir,sacrista Lepelstraat 49 te 2940 Stabroek tel 0474 596 298 Sint Jozefkapel Nieuwe wijk 13-14 2950 Kapellen
Doctor in de
Theologie (specialisatie Bijbelwetenschappen)
Woord vooraf
Dit document is opgevat als een
geschenk aan de Kerk en mag zonder voorafgaande toestemming van de auteur
worden doorgegeven, vertaald en gepubliceerd.
Mensen die in de
Waarschuwing geloven of eraan twijfelen, nodig ik uit om deze tekst te lezen en
de oren niet te sluiten, zoals de leden van het Sanhedrin (Sadduceeën en Farizeeën)
deden voor Stefanus woorden (Hand 7,57[1]).
Inleiding
Sinds november 2010
zouden er profetieën gegeven worden door God de Vader, door Jezus en de H.
Geest en door de Maagd Maria aan een Ierse huismoeder, die ongekend wil blijven
en die de pseudoniem kiest van Maria Divine Mercy (= MDM), in het Nederlands
Maria (van de)[2]
Goddelijke Barmhartigheid. Ze worden verspreid als boodschappen van de
Waarschuwing, die een nakende barmhartige interventie zou zijn van God (een
gewetensverlichting), waarop de wereld moet worden voorbereid[3].
Enkele bisschoppen hebben zich radicaal uitgesproken tegen de Waarschuwing[4].
Sommige van hen hebben uitdrukkelijk verboden om de boodschappen in hun bisdom
te verspreiden. Vanuit de theologie en de wetenschap is er weinig reactie[5],
wat ik begrijp, omdat men dit als een randfenomeen beschouwt en zijn kostbare tijd
niet aan onzin wil besteden. Nochtans is dit pastoraal gezien noodzakelijk om
verschillende redenen: er zijn wereldwijd tienduizenden aanhangers[6]
van MDM, waaronder priesters (honderden), religieuzen en vele trouwe
katholieken; de boodschappen (meer dan 1000) en gebeden (meer dan 100
kruistochtgebeden, litanieën en individuele gebeden) zijn al in 38 talen
vertaald en worden, zogezegd op vraag van Jezus[7],
gedeeltelijk via internet wereldwijd doorgegeven[8]
of gebundeld in een boek met de titel Het Boek der Waarheid[9]
(de titel zegt al veel), dat alleen maar door MDM gedrukt en uitgegeven mag
worden en dat zoals de Bijbel wereldwijd zou moeten worden verspreid en worden gelezen
door miljoenen mensen[10]
(een goede winstgevende zaak dus, zeker wanneer reeds drie Engelstalige volumes
te verkrijgen zijn aan 15,99 euro en één volume met gebeden aan 7,99 euro[11])[12]
(Jezus zou een leger van meer dan 20 miljoen zielen voorspellen[13]);
ze zijn bedoeld voor alle religies[14]
(de moslims zullen ze nogal met open armen ontvangen daarvoor is het wel goed
dat ze anoniem blijft ); er wordt opgeroepen om verschillende gebedsgroepen
(kruistochtgebedsgroepen genoemd of Jezus-tot-de-mensheid-gebedsgroepen) op
te richten volgens de richtlijnen van MDM, wat ook gebeurt[15];
en last but not least: de aanhangers
worden geleidelijk aan voorbereid op een schisma, wat niet vrijblijvend is
(automatische excommunicatie tot gevolg, zie verderop).
Om de mensen te
waarschuwen voor de Waarschuwing wil ik enkele bedenkingen geven en dit uit
liefde voor de aanhangers (die eigenlijk slachtoffers zijn) en uit liefde voor
de katholieke Kerk en voor Paus Franciscus, die door de boodschappen zeer fel
wordt aangevallen en ook hevig wordt bekritiseerd op b.v. de traditionalistische
websites http://valseprofeet.wordpress.com/ en http://kavlaanderen.blogspot.be/. Vooraf
wil ik meedelen dat ik niet alle passages op de betreffende websites heb
gelezen, maar slechts een deel ervan, en dit omdat sommige mensen mij uitdrukkelijk
om mijn reactie hebben gevraagd of me probeerden te waarschuwen (in dubbele
zin). De Kerk raadt ons aan om inzake privé-openbaringen uiterst voorzichtig te
zijn, wat ik ook ben.
Verschillende
profetieën van de Waarschuwing zetten de opvolger van Paus Benedictus XVI, die
de laatste ware paus op deze aarde[16]
zou zijn, in een zeer slecht daglicht. De opvolger van Benedictus, nu gekend
als Paus Franciscus, wordt de valse profeet genoemd, waarvan de Antichrist,
die de zoon van Satan is, een zeer nauwe bondgenoot zal zijn[17].
Wie de opvolger van Paus Benedictus ook moge zijn geweest, deze was hoe dan ook
de valse profeet[18]. Paus
Franciscus wordt in die mate gediaboliseerd dat er in enkele boodschappen van
de zogezegde Jezus wordt verklaard dat hij deel uitmaakt van de onheilige
drie-eenheid (in het Engels unholy trinity) bestaande uit de Valse Profeet,
de Antichrist en Satan[19].
Hoor je de echte Jezus al dergelijke lastertaal uitspreken, die tevens theologisch
gezien een Godslastering inhoudt[20]? Want
er bestaat slechts één Drieëenheid in de zuivere zin van het woord, namelijk de
goddelijke en heilige Drieëenheid, één God in Drie Personen, die één in wezen[21] zijn[22]. Er
bestaat geen onheilige Drieëenheid, ook niet figuurlijk uitgedrukt[23].
Die zogezegde
profetieën van de Waarschuwing kunnen de eigen gedachten zijn van een
zelfverklaarde profetes, die zij zelf ervaart als afkomstig uit de hemel. Sommige
mensen zijn zo sterk overtuigd van de waarheid of echtheid van eigen gedachten,
interpretaties en ervaringen die echter niet of slechts gedeeltelijk met de
werkelijkheid overeenstemmen, dat ze anderen kunnen overtuigen, zoals
bijvoorbeeld duidelijk het geval is met bepaalde interpretaties aangaande Paus
Franciscus op de websites http://valseprofeet.wordpress.com/ en http://kavlaanderen.blogspot.be/. Sommige
mensen menen verkeerdelijk dat zij door God of engelen of overledenen worden
aangesproken, visioenen krijgen of profetieën ontvangen, al dan niet met
duivelse invloed. Ik beweer zeker niet dat dit altijd zo is! De Bijbel staat
vol van voorbeelden die aantonen dat God wel degelijk tot de mens kan spreken[24].
Maar soms kan het gaan om gedachten of ervaringen die voortkomen uit bepaalde
angsten, verlangens of verkeerde inschattingen van de realiteit of soms kan het
gewoon door een kwade geest worden medegedeeld die zich voordoet als God, Maria,
een heilige of een goede engel. De persoon in kwestie beseft dit in eerste
instantie zelf niet altijd (of niet helemaal). Dit kan niet alleen gevaarlijk
zijn voor de persoon zelf die deze ervaringen heeft, maar ook voor andere
lichtgelovige personen die zo misleid worden en geloof hechten aan de zogezegde
hemelse herkomst van bepaalde mededelingen of ervaringen. Het kan gebeuren dat
bepaalde mensen hierbij onschuldig belasterd worden, ja zelfs letterlijk gediaboliseerd
worden als instrument van de duivel. Een christen moet de waarheid liefhebben
en mag aan dergelijke misleidingen en lasterpraktijken niet meedoen, ook al is
dit goed bedoeld, bijvoorbeeld om te waarschuwen. Het is erg als katholieken
die normaal gezien pausgezind zijn, door dergelijke valse profetieën misleid
worden en zo geen vertrouwen meer hebben in de Paus. Dit zorgt voor verwarring
en voor verdeeldheid die in het ergste geval kan leiden tot een schisma[25],
met automatische excommunicatie tot gevolg[26]
(wat die profetieën eigenaardig genoeg zelf voorspellen![27]).
Jezus werd ook door sommige Joden valselijk beschuldigd dat Hij met de duivel
mee zou werken of bezeten zou zijn, zie bijvoorbeeld: Mt 12,24.27; Mc 3,22; Lc
11,15.18.19; Joh 7,20; 8,48-52; 10,20-21: Velen van hen zeiden: Hij is van de
duivel bezeten en raaskalt. Waarom luisteren jullie naar Hem?. Anderen
zeiden: Dat is geen taal van een bezetene. En kan een duivel soms de ogen van
blinden openen?. In de tijd van Jezus was er dus ook verdeeldheid vanuit de
gedachte dat Jezus met de duivel te doen had. Sommigen van hen werden later
zijn meest vurige volgelingen en bleven van zijn goedheid getuigen, ook wanneer
dat hun leven kostte Ook onder sommige katholieken heerst er vandaag jammer
genoeg diezelfde verdeeldheid aangaande onze huidige Paus. Hij kan bijna niets
doen of zeggen, of het wordt in een slecht daglicht geplaatst vanuit de vrees
dat hij wel eens de valse profeet zou kunnen zijn, of nog erger, vanuit de
overtuiging dat hij het werkelijk is.
Inhoud van de boodschappen
De gedachten van de zogezegde profetes zijn beïnvloed
door allerlei zaken:
door
andere bestaande en al dan niet door de Kerk erkende hemelse boodschappen,
wat op zich al een kenmerk is van valse profetieën[28]
(b.v. die van Fatima[29],
die van de Barmhartige Jezus aan de Poolse Zuster Faustina Kowalska [zie
b.v. de naam van de zogezegde profetes, namelijk Maria (van de) Goddelijke
Barmhartigheid; de foto van de Barmhartige Jezus op de websites; de
aanbeveling van de barmhartigheidsrozenkrans[30];
een gebed in Kruistochtgebed 33 dat bijna letterlijk overgenomen is van
een gebed uit de barmhartigheidsrozenkrans[31]];
die van Medjugorje[32];
die van Garabandal [b.v. de voorspelling van een Waarschuwing vóór Jezus
wederkomst, die zich zal uiten in een gewetensverlichting van de mensen[33]][34],
die van het oprichten van één wereldgodsdienst[35],
van een volgende paus als zijnde de valse profeet[36])
door
de Bijbel (vooral door het Boek Daniël[37]
en de Apokalyps[38])
door
hedendaagse gebeurtenissen in de wereld (b.v. de nieuwe pausverkiezing[39];
de gekende pogingen van de vrijmetselarij om te infiltreren in de
katholieke Kerk[40])
en
door een doorzicht in de wereldgeschiedenis: iedereen kan nu eenmaal
voorspellen dat er binnenkort rampen gaan gebeuren[41],
dat het goed is dat men wat eetwaren en water in huis heeft, of kaarsen in
het geval de elektriciteit uitvalt, dat er regeringsleiders gaan vermoord
worden[42],
enz.
Omdat er inderdaad
waarheden in staan en zaken die binnen de katholieke Kerk bekend zijn of door
de Kerk aangespoord worden te doen (b.v. gebed [rozenkrans, kroontje van de
barmhartigheid, enz.], eucharistie, biecht, het lezen van de Bijbel, enz.),
worden sommige goede katholieken misleid zodat ze gemakkelijker gaan geloven
dat haar profetieën werkelijk van de hemel afkomstig zijn.
Maar de profetieën bevatten naast goede en ware
dingen ook tegenstrijdigheden[43]
en sektarisch[44], ketters[45]
(b.v. millennialistische of chiliastische[46]
ideeën[47]),
theologisch onjuist[48],
leugenachtig en niet-christelijk (b.v. laster) gedachtegoed en voorspellingen
die niet uitgekomen zijn[49].
Dit alles wijst erop dat de profetieën zeker
en vast niet van God komen, die de Waarheid zelf is.
Enkele voorbeelden moeten volstaan (naast
degene die we al hebben vermeld. In Aanhangsel 1 behandelen we nog enkele
andere):
In
een boodschap van 1 januari 2011 wordt onze hemelse Moeder de engel van
het licht genoemd. Maar zij is geen engel! In 2 Kor 11,44 staat: de
satan zelf vermomt zich als een engel van het licht[50].
Zouden de boodschappen van MDM niet van hem afkomstig kunnen zijn? MDM wordt
meermaals de zevende engel genoemd[51],
maar ook zij is geen engel[52]
en zeker niet die van Apok 10,7-10, want deze zevende engel behoort tot de
zeven engelen waarover in Apok 8,2 geschreven staat dat ze voor Gods aangezicht staan. Ook al beweert MDM God de
Vader te zien (zie hieronder), zij is in wezen een mens en geen engel die
voor Gods aangezicht staat.
De
boodschappen van MDM worden beschreven als zijnde heilige Schrift (b.v. 12/11/2010:
Jij bent de schrijver, Ik ben de Auteur; 7/2/2011: Het is omwille van
deze Schrift dat ze de Waarschuwing zullen overleven; 18/3/2011:
Respecteer deze meest heilige Schrift). Maar dit is in tegenspraak met
de leer van de katholieke Kerk die stelt dat er geen nieuwe publieke
openbaring meer te verwachten is vóór de glorievolle verschijning van
onze Heer Jezus Christus (Catechismus
van de katholieke Kerk [= CKK],nr.
66; Dei Verbum 4). Er zal dus
geen heilige Schrift meer zijn. Over privé-openbaringen schrijft de Catechismus van de Katholieke Kerk:
(nr. 67) Zij behoren niet tot de geloofsschat. Hun rol is het niet de
definitieve openbaringen van Christus te verbeteren of aan te vullen,
maar te helpen deze voller te beleven in een bepaald tijdperk van de
geschiedenis. Geleid door het leergezag van de kerk (!) weet de zin van de
gelovigen te onderscheiden en te aanvaarden wat in deze openbaringen een
authentieke oproep van Christus of van zijn heiligen aan de kerk is. Het
christelijk geloof kan geen openbaringen aanvaarden die de openbaring
waarvan Christus de vervulling is, beweren te overtreffen of te
verbeteren. Dit is het geval met sommige niet-christelijke godsdiensten en
ook met sommige sektes (!) van recente datum die zich baseren op
dergelijke openbaringen; (nr 73) Hij (= Jezus) is het definitieve
Woord van de Vader, zodat er na Hem geen andere openbaring meer zal zijn[53].
R.L. Conte[54]
stelde vast dat een bepaalde boodschap, waaruit bleek dat de geschriften
van MDM bedoeld waren om toegevoegd te worden aan de evangelies, na zijn
kritiek, plots van de website van MDM verdween. Eigenaardig, niet?
Jezus zou op 3/12/2013 hebben gezegd: Wees alert
wanneer jullie in het bijzonder de profeet horen die jullie vertelt dat
hij de plicht heeft om jullie voor te bereiden op Mijn Wederkomst. Wanneer jullie van deze dingen horen en
wanneer jullie verteld wordt dat Ik zal verschijnen in de wereld, zowel in lichaam en ziel, weet dat
dit niet de Waarheid is. Ik herhaal opnieuw, Mijn Waarschuwing aan de
wereld. Ik zal nooit meer in het
vlees wandelen. Ik kwam de eerste keer in het vlees, maar wanneer Ik
terugkom zal Ik komen op precies dezelfde wijze waarop Ik de Aarde verliet
- in de wolken. De lezer kan hierdoor onterecht de illusie krijgen
dat deze woorden in overeenstemming zijn met het Boek der Handelingen 1,1-14: Na deze woorden werd Hij voor hun ogen omhoog geheven
en een wolk onttrok Hem aan het gezicht. Terwijl Hij zo heenging en zij
nog naar de hemel stonden te turen, stonden er opeens twee mannen naast
hen in witte kleren, die zeiden: Galileeërs, wat staan jullie daar toch
naar de hemel te kijken? Deze Jezus, die van jullie is weggenomen en in de
hemel is opgenomen, zal op dezelfde manier terugkomen als jullie Hem naar
de hemel hebben zien gaan. In het Boek der Handelingen staat inderdaad dat Jezus op
dezelfde manier zal terugkomen zoals Hij naar de hemel is gegaan. Maar hoe
is Hij naar de hemel gegaan? Toch in het vlees? De katholieke Kerk en de
Bijbel leren toch dat Jezus lichamelijk is verrezen[55]?
Jezus zegt zelf bij zijn verschijning na zijn verrijzenis en vóór zijn
hemelvaart: Kijk naar mijn
handen en voeten: Ik ben het zelf. Betast Mij en kijk: een geest heeft geen
vlees en beenderen, zoals je
ziet dat Ik heb (Lc 24,39). Jezus verrezen
lichaam bestaat dus uit vlees en beenderen, weliswaar verheerlijkt, dit
wil o.a. zeggen niet meer gebonden aan tijd en ruimte. Zoals Hij in het verheerlijkte
vlees (dit wil zeggen met een verrezen lichaam) is opgestegen naar de
hemel, zo zal Hij op dezelfde wijze terugkeren, dus ook met een verrezen
lichaam, dit wil zeggen in het vlees. Het woord vlees in de
bijbelse betekenis gebruikt is synoniem voor lichaam en kan zowel slaan
op het aardse lichaam als op het verheerlijkte lichaam[56].
Het woordje vlees in de Bijbel dat op Jezus wordt toegepast, slaat zowel
op Jezus aardse lichaam (Joh 1,14: Het
woord is vlees geworden)
als op zijn eucharistische (Joh 6,51-56, b.v. vers 56: Wie mijn vlees
eet en mijn bloed drinkt, blijft in Mij en Ik in hem) en
verheerlijkte lichaam (Lc 24,39 [hierboven geciteerd]). Met zijn
verheerlijkte lichaam of vlees kan Jezus volgens Lucas aards voedsel eten
en aardse drank drinken[57].
Hij kan ook in verschillende menselijke gedaantes (cf. Mc 16,12; Lc 24,16)
verschijnen zoals Hij het wil (b.v. in de gedaante van een tuinman [Joh
20,14-15])[58]. Jezus zal dus wel
terugkomen in het vlees, maar dan in verheerlijkt vlees, wat hetzelfde
is als in een verheerlijkt lichaam. Dus zeggen dat Jezus bij zijn
wederkomst niet meer in het vlees zal terugkeren, is dus bijbels gezien
onjuist en dwaalleer. Ik
wil er de aandacht op trekken dat er in 2 Joh (1,)7 staat in verband met
dwaalleraars: Want veel
verleiders zijn tot de wereld uitgegaan; zij loochenen de komst van Jezus
Christus in het vlees. Dat is
het kenmerk van de verleider en de antichrist. Deze zin kan slaan op Jezus eerste
komst, maar ook op zijn tweede komst. Pas dus op met het gedachtegoed van
MDM die beweert dat Jezus deze keer niet meer in het vlees op aarde zal
komen! Dit is niet in overeenstemming met de Bijbel en de katholieke leer.
Wanneer (de geest van) MDM zegt: wanneer jullie verteld wordt dat Ik zal verschijnen in de wereld, zowel in lichaam en ziel, weet dat
dit niet de Waarheid is, verkondigt deze een grove leugen en een anti-christelijke
leer, die past in de mond van de Antichrist (zie 2 Joh [1,]7). Jezus is verrezen met ziel én lichaam en zal terugkomen met ziel
én lichaam. In de Catechismus van de
Katholieke Kerk, nr. 991 staat: Geloven in de verrijzenis van de
doden (nota van ons: dit is met ziel én lichaam) is vanaf het begin een
wezenlijk element van het christelijk geloof geweest. Dit wil zeggen dat
het christelijke geloof staat of valt met het geloof in de verrijzenis van
ziel én lichaam.
Andere
theologische onzin en dwaalleer in verband met het vlees kan men lezen
in de boodschap van 25/10/2013: Dat is om jullie weg te halen van het Woord, dat Mijn Vlees is. Mijn
Vlees is van Mijn Lichaam. Mijn Lichaam is de Kerk. In een latere boodschap van
21/12/2013 staat er iets gelijkaardigs: Want jullie kunnen Mijn Kerk niet scheiden
van het Woord het Vlees want
dan kan zij niet bestaan.
Het Woord, dat God is (cf. Joh 1,1), is wel vlees geworden[59]
in Jezus (cf. Joh 1,14), maar IS geen vlees. Beweren dat het Woord vlees IS, is hetzelfde als
beweren dat God mens IS, dus aards, sterfelijk, enz., wat onzin is. God is
wel mens GEWORDEN, door een lichamelijke natuur aan te nemen. De goddelijke
natuur in Jezus (het Woord) IS niet de menselijke natuur (het vlees);
deze beide naturen bestaan onvermengd in de persoon van Jezus (zie het Concilie
van Chalcedon)[60].
Daarnaast wordt hier ook een onderscheid gemaakt tussen vlees en lichaam, terwijl
ze synoniemen zijn, zoals hierboven uiteengezet. Ergens in de boodschappen
zou Jezus de woorden Ik en de heilige Drieëenheid hebben uitgesproken.
Zo zou Jezus een dualiteit brengen binnen zichzelf tussen Hem als mens en
Hem als God die deel uitmaakt van de heilige Drievuldigheid. Maar het Concilie
van Chalcedon heeft bevestigd dat de goddelijke en de menselijke natuur
van Jezus onafscheidbaar met elkaar verbonden zijn (zie voetnoot).
Nu
haal ik een leugen aan die o.a. Jimmy Akin[61]
heeft blootgelegd. Volgens de boodschappen is de troon van Paus Benedictus
XVI gestolen, maar niet zijn macht[62]
en werd deze gedwongen om af te treden[63]
door een complot van de vrijmetselarij tegen hem. Dit is echter in
tegenspraak met de publieke verklaring van Benedictus dat hij in volle
vrijheid aftreedt, omdat hij niet genoeg kracht meer heeft naar lichaam
en geest om het schip van de heilige Petrus te sturen en het
evangelie te verkondigen.
Tot deze beslissing is hij gekomen na herhaald beproeven van zijn
geweten tegenover God[64].
Hieruit kunnen slechts twee zaken worden besloten: ofwel is (de god van)
MDM een leugenaar (zie de zelfvervullende profetie van 27/11/2012: Mijn
priesters, jullie mogen Mij niet beledigen door te zeggen dat Ik een
leugenaar ben) ofwel is Paus Benedictus XVI een grote leugenaar door
publiekelijk een valse verklaring af te leggen, ook al zou hij hiertoe
zogezegd gedwongen worden. En dit dan nog wel in eer en geweten en met
volle bewustzijn (bene conscius, tweemaal uitgedrukt in de tekst), zoals hij zegt. Het is goed
om in deze zaak te weten dat Emeritus Paus Benedictus in februari 2014
over de geldigheid van zijn aftreden als paus een brief heeft geschreven
naar de Italiaanse journalist Andrea Tornielli van de krant La Stampa.
In een artikel geschreven door Redactie Rorate en gepubliceerd op
26/2/2014 staat: Er is absoluut geen twijfel over de geldigheid van mijn
terugtreden van de Petrijnse Dienst, schrijft de emeritus-paus. De enige
vereiste voor de geldigheid van zijn ontslag was de absolute vrijheid
waarin hij zijn beslissing kon nemen. Die geldigheid ter discussie stellen
is eenvoudigweg absurd. Liegt nu de Paus of (de god van) MDM?
Tenslotte
iets over het zegel van de levende
God, waarvan sprake is in de boodschappen. Dit zegel zou
volgens de boodschap van 17/5/2012 voorspeld zijn in de Apokalyps. Daar
lezen we inderdaad: En ik zag
een andere engel opstijgen van de opgang der zon met het zegel van de
levende God. En hij riep met luide stem tot de vier engelen aan wie macht gegeven
was schade toe te brengen aan de aarde en de zee: Brengt geen schade toe
aan de aarde noch aan de zee noch aan de bomen, voordat wij de
dienstknechten van onze God met het zegel op hun voorhoofd getekend
hebben(Apok 7,2-3). En hun werd aangezegd geen schade toe te brengen
aan het gras van de aarde of aan gewassen en bomen, maar alleen aan de
mensen die het zegel van God niet op hun voorhoofd droegen (Apok 9,4).
Door MDM zou God dit zegel nu aan de mensen toevertrouwen. Het is naast
een gebed (kruistochtgebed 33) ook een medaillon met de afbeelding van een
kruis met een kroon onder de bovenbalk van het kruis. Het zou in de huizen
moeten opgehangen worden of als een scapulier moeten gedragen worden op
het lichaam[65]
om zich te beschermen en om gered te worden[66].
Hiertegen willen we twee zaken opwerpen:
Lees het volledige document in de bijlage
Met dank aan Inge Van Wiele
Verbonden in gebed
1.
Vooreerst wijst in de Apokalyps het zegel van de levende God dat op het
voorhoofd is aangebracht, op de zalving met de heilige Geest bij het doopsel en
het vormsel. Het is door het geloof en het doopsel dat de mensen kunnen worden
gered[67].
Door het doopsel en het vormsel krijgen we een onuitwisbaar merkteken of zegel[68],
dat in dit geval een teken is van redding. Zie 2 Kor 1,21-22[69];
Ef 1,13-14[70];
4,30: Wil Gods heilige Geest niet bedroeven: je bent met zijn zegel
gewaarmerkt voor de dag der verlossing[71].
2.
De afbeelding van een kruis en een kroon boven de bovenbalk
Hierna volgt de vertaling van enkele uittreksels uit het boek La Reine de lAmour,
Apparitions à San Martino de Schio. Auteur Mgr Fausto Rossi, geput uit Stella Maris van januari 2011.
San Martino di Schio: Oproep van Maria.
DE KERK IS IN GEVAAR
Verdeelt de Kerk niet . Maar verenigt u en vormt één familie. ( 02.05.85).
Bid, want het zaad voor roepingen werd in de grond gezaaid, maar het geeft geen vruchten. Bid, de Vader zal nieuwe priesters voor zijn Kerk zenden. Bid voor priesters. ( 30.01.85).
Op een dag die zeer nabij is, zal je aan de verantwoordelijken van de Kerk moeten zeggen dat Jezus wil dat Zijn Moeder de Koningin van de wereld en de Koningin van de Liefde is, en dat Hij nooit de vergissing zal toelaten Haar van de altaren te verwijderen.
De Kerk moet één worden, maar zonder toe te geven aan chantage en compromissen. ( 02.12.85).
Aan de priesters zeg Ik : Geen enkel compromis! Geen angstvalligheid! Maar moed en vastberadenheid! (13.01.86).
Handel als volgt : zegt aan allen dat de zonden moeten worden gebiecht....
Zegt ook aan de priesters dat ze hun opdracht vervullen: zij zijn het die de absolutie kunnen geven. Zegt hun dat Maria u zendt ( 16.01.86).
Kinderen, Jezus verlangt een Kerk die arm is aan middelen maar rijk aan geloof. ( 10.04.86).
De Kerk is in gevaar. De onverschilligheid is groot, zelfs bij de vertegenwoordigers en in het bijzonder bij de dienaars (ministres) van mijn Zoon Jezus.
Ik nodig u uit te bidden, te bidden (12.05.86).
Mijn zoon je zal het aan de priesters zeggen, de Wet van God is enig, zij dient geëerbiedigd te worden, en men moet derwijze handelen dat ze geëerbiedigd wordt. Er is te veel verwarring en te weinig achting voor Mijn geboden. Zelfs in de biechtstoel is Satan binnengedrongen .
Jezus vraagt zuivere harten en rechtgeaarde priesters, bewust van hun verantwoordelijkheid, want hun verantwoordelijkheid is groot. Bid voor hen!
( 17.07.86)
Ik nodig u uit om vaak uw parochies en uw kerken te bezoeken, met heel uw gezin, met al uw kinderen: Jezus wacht op u. ( 11.08.86).
Zorg voor volgelopen kerken, aanbid Jezus, de enige weg om tot de Vader te komen. (08.08.86).
Ik vraag u de stuwkracht van de hernieuwing in de Kerk van Jezus te zijn, opdat Jezus niet langer slechts een symbool in de Kerk zou zijn, maar dat Hij in zijn levende Tegenwoordigheid aanbeden zou worden.
( 08.11.86).
Kinderen, er zijn gebedsgroepen nodig om het kwaad te verwijderen, om de Kerk van Jezus te redden. Er bevinden zich veel vernielers van de goddelijke genade tussen de dienaars van de Kerk, die het kwaad zouden willen bestrijden, maar er niet in slagen omdat ze ketterij aanhangen. (29.12.86).
Weest een levende Kerk, een waarachtige Kerk. Mijn Kerk, die Mij heeft aangeroepen en in triomf gedragen als Moeder en Koningin, aanvaardt tegenwoordig Mijn oproepen niet meer, zij hoort Mijn stem niet meer, omdat ze, ingepalmd door de wereld, bezig is de tijd voor geestelijk leven en gebed te verspillen. (06.07.87).
Was Ik maar bij al Mijn verschijningen even aandachtig door Mijn priesters beluisterd geworden, toen Ik waarschuwde voor het naderen van de huidige duivelse actie van de tegenstrever, die thans bezig is het mensdom te teisteren. ( 17.04.88).
Kind, heden wordt er in veel kerken gespot met mijn oproep... Zorg ervoor dat Mijn stem gehoord wordt. (07.08.88).
Bidt opdat Mijn oproep niet belachelijk gemaakt wordt.
Bidt opdat deze wereld niet gekastijd wordt.
( 22.12.88).
Sluit u nauw aan bij de Heilige Kerk, blijf verenigd met de Paus. ( 07.06.89).
Je zal zeggen: ze zijn zo mooi, de priesters met hun soutane !
Zeg hun dat de Madonna vol liefde is voor hen.(11.10.89).
Kinderen, wat is de rijkdom van Mijn Kerk? Het is Jezus, Zijn woord, het gebed.(24.11.89).
Kind, je weet hoe zeer Ik lijd als Ik zie dat een volk dat alles heeft gekregen, hoogmoedig is geworden door rijkdom. Ach, kinderen, door Mij geroepen, hoeveel verharde harten zie Ik, die hoewel ze alles bezitten, niet weten te danken; ze zijn vol egoîsme en hoewel ze overvloed hebben, steken ze geen helpende hand uit; ze verkiezen eerder met voorbedachtheid te doden.
Men heeft de Kerk van de mens gemaakt, en niet de Kerk van God!
De Vader zal ingrijpen en Jezus zal Zijn Kerk haar glans terugschenken, Hij zal de wereld hernieuwen.
( 24.01.90).
Mijn troepen stappen op de heilige wegen van God. De grootste overwinning aller tijden zal komen met de triomf van de Kerk van Jezus.( 24.01.90).
Ik verlang en Ik vertrouw erop dat er in het liturgisch jaar van Mijn Kerk, binnenkort een Votiefviering zou zijn, gewijd aan de Vader, Vader van de Bruid ( 23.10.91).
Gij kinderen, gij maakt deel uit van Mijn groot Liefdewerk dat in Mijn kerk de Beweging van alle Bewegingen zal zijn die de Heilige Geest in dit nieuwe Pinkstertijdperk zal opwekken.
Deze beweging zal in de Kerk een grote golf van hernieuwing en hoop brengen. ( 09.11.96).
Kinderen , brengt eerherstel en verenigt u met het lijden van Jezus. Een schrikwekkend aantal personen, behorend tot het volk van God, benaderen de tafel van de Heer alsof het gewoon dagelijks brood was, omdat hun priesters het voorbeeld van de vereiste eerbied en liefde niet meer geven. De heiligschennis van het Heilig Sacrament in de kerk van Jezus is een grote ramp. Dit afkeurenswaardig gedrag, heeft zich in de hele wereld verspreid en roept de goddelijke toorn op.
Ik echter ben dicht bij de priesters die in het Sacramenteel Offer nog de Allerheiligste zien en die met heilige intenties het Mysterie van Lichaam en Bloed opdragen. Maar ze worden vervolgd en belachelijk gemaakt. Jezus weent om zijn volk dat zijn weldaden ontvangt, maar Hem niettemin in de steek laat. (07.10.97).
Jezus heeft de wereld gered door het kruis.
Nu komt de Kerk haar Calvarie en Kruis dichterbij. ( 03.01.98).
Kinderen, jullie zijn het zaad dat Ik zelf gezaaid heb om de liefde in Mijn Kerk te laten geboren worden. Weest dus enkel liefde. Het Werk dat met jullie is geboren, is het nieuwe gelaat van de Kerk.
De Kerk zal het gelaat hebben van het Werk dat Jezus wil omhoogtillen tot Werk van Liefde, tot de enige Kerk van de Liefde.
Geliefde kinderen, ziehier wat u moet kenmerken: liefde voor God, voor de broeders, voor Mijn Kerk.
Op die manier zal ook Ik voor jullie speciale liefde en aandacht voor uw leven hebben, maar vooral zal Ik uw zielen beschermen en bewaren en Ik zal uw werken leven geven. (16.04.00).
Ik ben onlosmakelijk verbonden met de Kerk en Ik ben werkzaam in haar. ( 25.12.00).
Kinderen , de groepen godgewijden die zich aan Mijn Moederhart toewijden zijn een grote verrijking voor de Kerk van Jezus: Mijn Onbevlekt Hart is de deur van de Hemel; het staat open om al Mijn kinderen in het privilege van het geloof te verwelkomen.
Dat is het grote plan van God voor Zijn Kerk.
Geliefde kinderen, als jullie opkijken naar God, kunnen jullie niet langer de gewone wegen bewandelen. Men moet de grootste heiligheid in de Kerk beleven om aan alle verschrikkelijke aanvallen van de huidige samenleving te kunnen weerstaan.
( 08.12.01).
Kinderen weest één grote familie, de Kerk! Eén spiritualiteit om in de enige Geest van Liefde te leven die elke geest wijsheid zal schenken en ieder hart heilig zal maken. (15.08.02).
Kinderen, Ik zal bij jullie blijven zo veel als je wenst en met u zal Ik Mijn Kerk aanvoeren.
Ik zal jullie Beweging niet vergeten, want het is Mijn Beweging, Ik zegen de priesters die jullie begeleiden. ( 24.04.04).
Lieve medechristen, a.u.b, gooi dit blad niet weg. Het bevat een zeer belangrijke boodschap van Onze Lieve Vrouw. Hierin komen essentïele wenken aan bod die de toekomst van de H.Kerk en van de wereld toelichten.
Geef het door aan uw priesters
Herlees deze boodschap, denk erover na en bid zoals Maria vraagt.
De liefde van God begeleide U elke dag.
Fotokopiëren mag: stel medegelovigen op de hoogte.
Genegen groeten. Goede moed. JDC
Lieve medechristen, Maria, onze Hemelse Moeder, roept ons op. Zij wijst de weg die wij moeten gaan. Zij rekent op onze medewerking, onze edelmoedige inzet, om samen met Haar, de Kerk van Jezus Christus, die in gevaar verkeert te redden.
Als hoge Gezante van God richt Maria zich tot ieder van ons. Besef uw tekortkomingen. Belijd uw zonden. Bid en ga biechten.... En leef als een kind van God!
Mijn zoon priester, besef uw grote verantwoordelijkheid. Erken Maria als uw Moeder en Koningin. Breng eerherstel aan de Heer in de Heilige Eucharistie. Wijd u toe aan Mijn Onbevlekt Hart! Wees rotsvast trouw aan de Paus, die de Ene Kerk van Jezus Christus met de genade van de Heilige Geest bestuurt, doorheen de vreselijke stormen van de losgeslagen satanische krachten, die thans velen tot dwaling en afvalligheid brengen.
Weest niet bevreesd. Ik ben met u tot het einde der tijden. Zo spreekt Jezus de Heer.
Gedenk Mijn woorden te Fatima: Bidt, bidt zonder ophouden, want vele zielen gaan naar de hel !! Bidt, bidt .... voor de redding van de zielen!
Elk zegge het voort. Verenigt u en vormt één familie rondom Maria!
Dierbare christen, deze Oproep van Maria toont wat dringend nodig is om de Kerk, onze gezinnen, onze scholen, en onze samenleving te zuiveren en te hernieuwen. Bid, bid ...... bid met het hart.....Schenk je hart aan Maria. Zij zal jou haar Hart schenken, haar geloof, haar liefde.
Oproep tot een dag van vasten en tot een gebedswake vóór de stemming over euthanasie
Oproep tot een dag van vasten en
tot een gebedswake
vóór de stemming over euthanasie
Wij, uw aartsbisschop en uw drie
hulpbisschoppen, lanceren een oproep aan alle dekenaten, evenals aan alle
basilieken en heiligdommen in het aartsbisdom, om van donderdag 6 februari een
dag van vasten te maken, en s avonds een gebedswake te houden. Dit om het
geweten van de mensen wakker te maken en een ultiem maatschappelijk debat uit
te lokken op het moment dat in ons land een wetgeving dreigt tot stand te komen
die de mogelijkheid van euthanasie uitbreidt naar minderjarigen. Als de
voorgestelde datum u niet schikt, heeft u uiteraard alle vrijheid om het
dubbele evenement te organiseren op een ander moment, maar dan wel snel, want het
is dringend.
Het zou ons uiteraard verheugen als ook
andere christenen, gelovigen van andere religies, net als agnosten of
atheïsten, ons volgens de modaliteiten aangepast aan hun overtuigingen zich
bij deze actie, die in de eerste plaats filosofisch van aard is, zouden
aansluiten.
We
nodigen onze medeburgers uit om over de volgende punten na te denken:
1.Veel mensen die professioneel
werken met minderjarigen bevestigen dat die laatsten slechts heel zelden om
euthanasie vragen. Dat is in elk geval wat men vaststelt in Nederland dat al
beschikt over een wet die dergelijke uitbreiding van euthanasie voorziet. De
voorgestelde uitbreiding is verwonderlijk als men weet dat op veel andere
domeinen, die veel minder ingrijpend zijn dan de beslissing zich te laten
euthanaseren, minderjarigen onbekwaam worden geacht belangrijke beslissingen te
nemen voor hun economisch of affectief leven. Bovendien is het risico groot dat
in België, waar de aanvragen voor euthanasie van volwassenen gevaarlijk in
aantal toenemen, het wetsvoorstel de vraag zal aanwakkeren, als het aanbod
wordt uitgebreid naar minderjarigen. En dat terwijl we beschikken over
uitstekende palliatieve zorgen en over aangepaste en progressieve pijnstillers
in het geval van hardnekkig lijden, om zoals het hoort de immense fysieke
en psychische nood te lenigen van mensen die lijden en de dood in de ogen zien;
zelfs als deze palliatieve middelen tot gevolg hebben dat ze het leven wat
verkorten - wat moraal aanvaardbaar is. Maar een zachte, vredige en waardige
dood is geen synoniem van euthanasie, die rechtstreeks, binnen enkele minuten
en opzettelijk de dood doet intreden. Er is een wereld van verschil tussen de
twee, zowel in de intentie als in de gebruikte procedure.
2.De ervaring leert ons dat eens
men het fundamentele verbod van elk menselijk samenleven, namelijk het verbod
om een onschuldig menselijk wezen te doden, overtreedt, het onmogelijk is de
deur te sluiten die men geopend heeft. Integendeel, de deur heeft de neiging
zich steeds meer te openen. De euthanasiewet die nu reeds van kracht is, sloot
minderjarigen uit. Het huidige wetsvoorstel neemt hen op. Er is een beweging op
gang gebracht die dreigt nooit meer te stoppen. Het zal ermee eindigen dat men
in bepaalde gevallen een instemming zal veronderstellen die niet gegeven is of
niet gegeven kon zijn. We weigeren daarentegen zoals sommigen durven te doen
de hypothese te formuleren dat misschien ooit de dag zal komen dat men de
instemming zal veronderstellen bij minderjarigen die mentaal gehandicapt zijn,
aangezien zij per definitie onbekwaam zijn tot een weloverwogen oordeel. We
zijn er sterk van overtuigd dat ons land nooit dergelijke uitwassen zal
accepteren. Aan de andere kant bestaat op kortere termijn het risico dat men
zich op een dag zal afvragen of een nieuwe wet of een jurisprudentie die het
non-discriminatiebeginsel inroept, geen einde zou moeten maken aan een
discriminatie, namelijk dat het criterium van psychisch lijden niet meetelt
voor minderjarigen.
3.Er liggen al andere
wetsvoorstellen klaar om aan het andere uiteinde van het menselijk leven
euthanasie mogelijk te maken voor demente personen die geen helder bewustzijn
van hun persoonlijke identiteit meer hebben, mits ze daarvoor een voorafgaande
schriftelijke aanvraag hebben gedaan. Dat is een vreselijk perspectief, dat een
subtiele druk zal uitoefenen op oudere mensen die vrezen dat ze later hun
omgeving tot last zullen zijn! Veel ouderen zullen zichzelf ervan overtuigen
dat ze erg egoïstisch zouden zijn als ze die voorafgaande vraag niet indienen
Zo verbrokkelt geleidelijk de bewonderenswaardige solidariteit die demente
personen verbindt met hun families en met de hele medische en paramedische
wereld die deze mensen met veelmenselijkheid, competentie en tederheid verzorgen. Als oplossing voor de
onvermijdelijke broosheid van het menselijk bestaan, zeker wanneer het einde
nadert, rest demente personen dan niets anders dan de eenzame beslissing om op
tijd hun uitstap uit deze wereld te voorzien, wanneer anderen zullen vinden dat
daarvoor de tijd is gekomen. Het valt te verwachten dat een volgende
wetsuitbreiding zal toelaten de instemming van de demente redelijkerwijze te
veronderstellen, vermits enkel nog een kleine handtekening ontbreekt onderaan
een document Bovendien en dat is nu al het geval zullen veel mensen die
ouder zijn en potentieel dement, geneigd zijn euthanasie te vragen om hun
omgeving niet tot last te zijn, ja zelfswegens ouderdom en omdat ze de smaak in het leven verloren hebben. Dan
zal dus het om een ander soort euthanasie gaan, namelijk die van de
solidariteit zelf die de sterken moet verbinden met de zwakken. Tot slot is het
niet uitgesloten dat op een dag economische overwegingen (de solvabiliteit van
de openbare financiën of van zorginstellingen) zullen meespelen om
onrechtstreeks euthanasie aan te bevelen.
4.Als laatste hoort men vaak
zeggen dat de beslissing om zich te laten euthanaseren eenvoudig een kwestie is
van persoonlijke vrijheid, van vrije zelfbeschikking, en dat de wet niemand
verplicht er gebruik van te maken. Daarbij vergeet men dat deze zogenaamd puur
individuele beslissing, zeker wanneer ze steeds vaker voorkomt, een te duchten
druk uitoefent op de vrijheid van alle zorgverstrekkers, net als op die van de
zorginstellingen die gekant zijn tegen euthanasie en finaal op de meest
kwetsbare personen in onze samenleving.
Met inzet van heel onze
persoon durven we dus tegen onze medeburgers zeggen: Het is niet te laat, maar
het is hoog tijd! Laten we ons eigen geweten wakker schudden, en ook met
respect dat van onze broeders en zusters. In de geschiedenis doet zich nooit
hetzelfde geval voor in dezelfde omstandigheden. Het is dus vandaag dat we
moeten handelen. Wij rekenen op u.
Heel concreet willen we,
naast een oproep tot vasten, een gebedswake organiseren in enkele symbolische
en geografisch centrale plaatsen in het aartsbisdom (de Nationale Basiliek van
Koekelberg in Brussel, de Sint-Pieterskerk in Leuven en de Basiliek van
Basse-Wavre). Tegelijkertijd vragen we met aandrang aan de dekens en aan de
rectoren van minder centrale heiligdommen dat ook zij, volgens hun
mogelijkheden, een gebedswake zouden houden in hun dekenaat of in hun
heiligdom. In Brussel en Leuven zal de gebedswake plaatshebben op 6 februari om
20 uur; in Brussel wordt ze voorgegaan door de aartsbisschop, in Leuven door
hulpbisschop Kockerols (mgr. Lemmens is op dat moment in Rome). In Basse-Wavre
wordt de gebedswake verschoven naar zaterdag 8 februari om 20 uur en wordt ze
voorgegaan door hulpbisschop Hudsyn.
Om uw werk te vergemakkelijken, voegen we bij deze oproep een schema voor
het praktisch verloop van de gebedswake.
Op dit uiterst
belangrijke moment waarop we ons resoluut moeten engageren in het maatschappelijke
debat, durven we uitdrukkelijk te hopen op uw medewerking. We danken u voor uw
kostbare tijd en inzet.
België is niet vaak het
centrum van wereldwijde media-aandacht. Maar in dit geval houden talloze media
uit meerdere continenten opvallend de ogen gericht op ons kleine land. Daarbij
vragen ze zich af hoe ver de laksheid van onze wetgeving zal gaan in een
materie die zo bepalend is voor de opvatting die een samenleving op lange
termijn dreigt te hebben over het leven, over de dood en over de menselijke
vrijheid.
+ André-Jozef Léonard, aartsbisschop van Mechelen-Brussel
+ Jean-Luc Hudsyn, hulpbisschop voor Waals-Brabant
+ Jean Kockerols, hulpbisschop voor Brussel
+ Leon Lemmens, hulpbisschop voor Vlaams-Brabant en Mechelen
Opmerking:
In bijlage vindt u eenschema dat u kan helpen om de gebedswake te
organiseren.
Schema voor een gebedswake n.a.v. de
uitbreiding van de euthanasiewet
N.B.: Vooral voor de tweetalige
wakes in Brussel en in de faciliteitengemeenten stellen we voor om liederen te
kiezen waarvan het refrein meerdere keren herhaald wordt (vooral die van Taizé,
in het Latijn, Nederlands, Frans of Engels). Gelet op de kortevoorbereidingstijd laat dat toe dat alle
aanwezigen meezingen, zelfs zonder koor en zonder repetitie, en zonder dat men
blaadjes met de teksten moet drukken of kopiëren. Ook in de ééntalige wakes kunnen
die refreinen de muzikale begeleiding van het gebed vergemakkelijken.
Men dient ervoor te zorgen dat bij het begin van de wake de argumentatie
wordt uitgedeeld waarmee wordt opgeroepen tot deze gebedswake. Op die manier
hoeven de details van de problematiek niet tijdens de wake te worden behandeld.
Als de betrokken kerken niet de
druk- of kopieerkosten kunnen dragen van deze argumentatie of de kost van de
kaarsjes waarvan hieronder sprake, kan men op het einde van de wake een
kleinebijdrage in de kosten vragen.
Tot slot mag het duidelijk zijn dat
op elke plaats waar de gebedswake wordt gehouden, het voorgestelde schema kan
gewijzigd worden volgens de gebruiken van de betreffende plaats, op voorwaarde
dat de centrale boodschap ervan bewaard blijft.
Openingslied dat spreekt van vertrouwen in de Heer en de hoop die bij
Hem wordt geput
Woord van verwelkoming door de voorganger of andere personen (lectoren,
enz.)
Als
burgers en als christenen respecteren we volledig de formele procedures van de
parlementaire democratie. Toch menen we dat het niet volstaat dat een wet
democratisch is gestemd opdat die op sociaal of ethisch vlak automatisch gerechtvaardigd
is. De geschiedenis ook die van ons eigen land leert dat men op democratische
manier wetten kan stemmen die moreel of sociaal betwistbaar zijn, ja zelfs
laakbaar, en die nadien soms, dankzij een nieuwe wetgeving, gecorrigeerd
worden. Daarom kan het legitiem zijn met rationele argumenten een wet te
bekritiseren die nog moet gestemd worden of die al gestemd is. Dat is wat we
vanavond willen doen door gewetensaandacht te vragen voor de ernstige gevaren
die verbonden zijn met het wetsvoorstel dat, onder bepaalde voorwaarden, de
mogelijkheid van de depenalisering van euthanasie wil uitbreiden naar
minderjarigen.
Eerste lezing: Psalm 34 (33): De Heer zal ik prijzen iedere dag (met
weglating van vers 22)of Psalm 84 (83):
Hoe lief is mij uw woning, Heer
Aangepast lied of refrein
Gebed
God
onze Vader, het is met groot vertrouwen dat we ons tot U richten op het moment
dat ons land een wetgeving dreigt aan te nemen die de mogelijkheid van
euthanasie onder bepaalde voorwaarden wil uitbreiden naar minderjarigen.
Geconfronteerd met de ernstige bijkomende afwijkingen die dergelijke wet in
haar kielzog kan meeslepen, vragen we U ons geweten te verlichten, en dat van
al onze medeburgers en dat van onze politieke verantwoordelijken. We bidden u
heel gewoon, maar met gans ons hart op voorspraak van de Maagd Maria, Moeder
van uw Zoon en onze moeder. We vragen het U door Jezus Christus, uw Zoon, onze
Heer
Gevolgd door een of meerdere tientjes van de Vreugdevolle Mysteries van
de rozenkrans, eventueel ingeleid door een kort commentaar.
Tweede lezing: Psalm 121 (120): Omhoog naar de bergen richt ik mijn
ogen of Psalm 145 (144): U wil ik loven, mijn God en Koning (met weglating
van vers 20)
Aangepast lied of refrein
Gebed
God
onze Vader, we gaan ons nu richten tot uw altaar in deze kerk (basiliek) (of naar een andere gepaste plaats, beeld
van Maria, enz.). We gaan er een klein lichtje plaatsen, teken van ons
vurig verlangen dat U onze gewetens en onze harten zou verlichten, opdat wij,
met alle mogelijke vreedzame middelen, rondom ons zouden getuigen van het licht
dat U verspreidt door Uw Woord, maar ook door de stem van ons geweten, zoals
die weerklinkt in het hart van iedere mens. We vragen het U door Jezus
Christus, uw Zoon, onze Heer
Gevolgd door een langzame processie,
begeleid door zang, refreinen, muziek van orgel of andere instrumenten.
Derde lezing: Lucas 11, 9-13 of Mattheus 7, 7-11
Aangepast lied of refrein
Gebed
Heer
Jezus, we geloven in uw woord over de doeltreffendheid van het gebed dat met
volharding in het geloof tot U gericht wordt. We geloven dat U, zoals U gezegd
heeft (Mt 28, 18), alle macht gegeven is in de hemel en op de aarde, sinds uw
glorierijke opstanding uit de doden. En we geloven dat U onder ons persoonlijk
en reëel aanwezig bent in de Heilige Eucharistie. We smeken U: omringmet uw bijzondere tederheid die tederheid
die u zo vaak getoond heeft in het evangelie ja, omring met uw grote
barmhartigheid al diegenen die aan hun pijn en lijden wensen te ontsnappen door
rechtstreekse euthanasie; laat bij hen mannen en vrouwen opstaan die hen met
zachtheid en respect doeltreffend zullen helpen dankzij de beste zorgen en die
hen met verbeelding en liefdesbekwaamheid zullen bijstaan, opdat zij, zonder
hun toevlucht te nemen tot euthanasie, een zachte en vredige dood mogen
beleven. Ontferm u over hen, zoals u dat gedurende uw aardse leven gedaan heeft
met alle zieken die aan uw voeten werden gelegd. Wees, zoals toen, al weldoende
bij hen aanwezig, wees bij ons aanwezig. Zegen hen en zegen ons, we bidden U,
Gij die leeft en heerst met de Vader en de Heilige Geest in de eeuwen der
eeuwen. Amen.
Uitstalling van het Heilig Sacrament en stille aanbidding
Deze tijd van stille aanbidding
(minimum een kwartier) kan bij het begin of op het einde begeleid worden door
het refrein : O o o, adoramus te Domine, drie keer hernomen.
Zegening met het Heilig Sacrament
Dit gebeurt bij voorkeur al
wandelend met de monstrans doorheen de hele kerk, begeleid door hetzelfde of
een ander gepast refrein. Het eindigt met de plechtige zegening aan het altaar.
Na het terugplaatsen van de hostie
in het tabernakel kan men eindigen met het Onze Vader en een passend slotlied.
Bijzondere
voorbede voor de missen van 1 en 2 februari 2014
God
onze Vader, het is met groot vertrouwen dat we ons tot U richten op het moment
dat ons land een wetgeving dreigt aan te nemen die de mogelijkheid van
euthanasie onder bepaalde voorwaarden wil uitbreiden naar minderjarigen.
Geconfronteerd met de ernstige bijkomende afwijkingen die een dergelijke wet in
haar kielzog kan meeslepen, vragen we U ons geweten te verlichten, en dat van
al onze medeburgers en dat van onze politieke verantwoordelijken. Sta niet toe dat, door een nieuwe overtreding van het
verbod om een onschuldig mens te doden, een deur zich zo ver opent dat niemand
die nog kan sluiten. We bidden U Heer, versterk in ons en in onze medeburgers
die liefde, vol verbeelding en tederheid, die andere oplossingen vindt om het
hardnekkig lijden en de diepe nood van onze broeders en zusters die lijden, te
verhelpen.
Standpunt van de bisschoppen Voorstelling door mgr. André-Joseph Léonard
Er is dus sprake van om, onder bepaalde voorwaarden, de depenalisering van euthanasie uit te breiden naar minderjarigen en dementerenden. Dat vooruitzicht baart ons zorgen. Als ik ons zeg, dan gaat het om de bisschoppen van België. Het is dus als voorzitter van de Belgische Bisschoppenconferentie dat ik me hier uitspreek. Maar eigenlijk spreek ik in de eerste plaats als burger. In onze deelname aan het publieke debat zullen we niet argumenteren op basis van wat het christelijk geloof hierover te zeggen heeft, naar enkel vanuit filosofisch oogpunt.
Reeds in 2002 hebben we onze sterkste reserves uitgesproken aangaande de depenalisering van euthanasie, door de patiënt vrij gevraagd om zo een lijden dat hij of zij ondraaglijk acht niet te moeten doorstaan. Eerst en vooral omdat we vandaag over uitstekende palliatieve zorgen beschikken, en omdat we in het geval van intens en hardnekkig lijden, als laatste redmiddel, nog een beroep kunnen doen op sedatie, voor zover dat strikt noodzakelijk is.
Vervolgens en vooral, omdat het belangrijkste argument om die depenalisering aanvaardbaar te maken de vrijheid van het individu was om over zichzelf te beschikken. Men legde er de nadruk op: niemand is verplicht om euthanasie te vragen; waarom dus het weigeren aan diegene die het vrij vraagt voor zichzelf en voor zichzelf alleen? Maar is dat argument niet ambigu? Want de depenalisering van euthanasie oefent ondanks alles druk uit op de medische en paramedische sector. Natuurlijk, elke arts kan bij een verzoek van een patiënt het gewetensbezwaar inroepen. Paramedici kunnen dat in principe ook, zij het met minder garanties voor hun werkzekerheid. Maar globaal gezien is het toch het hele beroep dat gedeeltelijk van betekenis verandert: het gaat niet enkel meer om de kunst van het verzorgen en, dikwijls, van het genezen, maar het verandert ook in de kunst van het laten sterven. Mijn vrije keuze heeft dus grote gevolgen voor het hele medische beroep.
Bovendien verandert de invoering van euthanasie, waarvan de effecten zich dus niet beperken tot het individu dat het vraagt, in de gehele samenleving de fundamentele verhouding tot het leven en de dood en ze ondergraaft de levensbelangrijke solidariteit van alle burgers met lijdende mensen. Ik verklaar me nader en bekijk daarvoor de uitbreiding naar minderjarigen en dementerenden die momenteel gevraagd wordt.
Ook nu weer beroept men zich voor die uitbreiding op de vrijheid van het individu. Maar is dat, in het geval van minderjarigen, geen overduidelijk misbruik, zelfs al roept men hun eventueel onderscheidingsvermogen in? Het is een vreemde argumentatie als men weet dat minderjarigen in belangrijke domeinen wettelijk gezien onbekwaam zijn om bepaalde daden te stellen, zoals bijvoorbeeld kopen en verkopen, trouwen, enz. En hier zouden ze in de ogen van de wet plots voldoende rijp zijn om zich te laten sterven toch de meest zwaarwichtige beslissing die ze aangaande zichzelf kunnen nemen!
Evenzo is het riskant om, via een levenstestament op lange termijn, aan anderen de mogelijkheid te delegeren om in mijn plaats te beslissen als ik dement zal zijn en, bij volmacht, tot mijn euthanasie over te gaan. Is die vrije beslissing (maar met vertraging) om een ander de taak toe te vertrouwen mij te laten sterven werkelijk te verenigen met een rechtsstaat?
Ook hier dreigt de zogenaamd puur individuele beslissing die ik neem, zwaar te wegen op iemand anders. Paradoxaal genoeg gaat de zogenaamd strikt persoonlijke keuze die ik maak snel sterk andermans vrijheid bepalen. Inderdaad, als deze praktijk zich verspreidt en als het, om deze te legitimeren, volstaat dat ik er anticiperend mee instem, zal het snel resulteren in de insinuatie, des te subtieler naarmate ze onbewust is: Zou je niet hetzelfde doen? Dat zal uiteindelijk iedereen goed uitkomen. In plaats van nutteloos te wegen op anderen en op de samenleving, volstaat het op voorhand je toestemming te geven. Het is zo gemakkelijk
Deze overwaardering van de persoonlijke instemming zal het individualisme en het isolement versterken die de solidariteit ondergraven van eenieder met allen en van allen met eenieder. Of men het nu leuk vindt of niet, onze persoonlijke vrijheid bestaat bij gratie van diverse relaties: met de natuur, met ons lichaam, met de vrijheid van de ander en, finaal, met elke man en elke vrouw, onze gelijke. Men stelt ons voor de kwestie van de goede dood op te lossen door ieder, voor eigen rekening, door tussenkomst van enkele personen, zijn exit te laten organiseren. Is het niet veel humaner om allen solidair te zijn met iemands beproeving, door naar hem of haar te kijken met een blik die mensen bevestigt in hun waardigheid en door er actief naar te streven het lijden waaronder ze gebukt gaan, te verlichten? Dat is wat de overgrote meerderheid van het medische en paramedische corps doet, met een toewijding die bewondering afdwingt.
Ten slotte: er was elf jaar nodig om een euthanasie-uitbreiding te overwegen die oorspronkelijk niet voorzien, ja zelfs afgewezen was. Hoeveel tijd zal er verstrijken alvorens andere uitbreidingen worden overwogen? Want als het volstaat om zijn toestemming te geven, als die handeling zich verspreidt en gewoon wordt, zullen er ongetwijfeld ruimdenkende geesten opstaan die, binnen enkele jaren, zullen menen dat men in veel gevallen die instemming legitiem kan aannemen bij de minderjarige die die zou gegeven hebben, als zijn onderscheidingsvermogen een beetje rijper zou zijn geweest, of bij de demente die het schriftelijk zou bevestigd hebben als men het hem op het juiste moment zou hebben voorgesteld.
Door dit standpunt in te nemen, maken wij, bisschoppen van België, niet de keuze van het lijden dat, als zodanig, destructief is. De katholieke Kerk ligt trouwens aan de basis van de meeste zorginstellingen in ons land. We ontkennen ook niet het bestaan van individuele vrijheid. Maar we kiezen positief voor steeds performantere palliatieve zorg, ver van elke therapeutische hardnekkigheid. En we plaatsen even positief de solidaire vrijheid boven de vrijheid die zogenaamd solitair is, maar uiteindelijk zo dwingend voor een ander.
Mgr A.-J LÉONARD, aartsbisschop van Mechelen-Brussel Brussel, 06.03.2013
3.843 Message of Our
Lady, delivered in the morning at Sacred Heart of Jesus, delivered on July 8,
2013 transmitted in 09/07/2013
Dear children, my Jesus is
with you. Believe firmly in His Power and everything will end well for you. I
ask you to live separated from sin. You are the Lords. Do not permit the devil
to separate you from the path of salvation. You live in a time worse that the
time of the flood. Now the times have come which I predicted. Return quickly.
What you have to do, do not put off until tomorrow. Tribulation and death will
be present in the Church of my Jesus. I suffer because of what is coming for
you. Bend your knees in prayer. I do not want to obligate you, but you should
give the best of yourself to the mission which the Lord has entrusted to you.
Love the truth. Do not forget: in everything, God in first place. Go forward
without fear. This is the message which I bring you today in the name of the
Most Holy Trinity. Thank you for allowing me to bring you together here once
again. I give you my blessing in the name of the Father, the Son and the Holy
Spirit. Amen. Peace be with you.
3.851 Message of Our
Lady, delivered at Socorro/SE, delivered on July 25, 2013 transmitted in
25/07/2013
Dear children, the day is
coming when many will repent of the life they have lived without God, but for
many it will be too late. God calls you. Do not separate yourselves from Him.
He will give men a great chance. A special grace of the Lord will allow all
those who live without the grace of God to see their errors and their sins.
That will be the great sign from God to men. Repent. Difficult days are coming.
What you have to do, do not put off until tomorrow. Trust in Jesus. He is your
All, and only in Him can you find full joy. Return quickly. Live by and witness
to the Gospel. Do not live in sin, but seek by your examples and by your words
to witness to the love of God. I am your Mother and I suffer because of your
sufferings. I know each one of you by name and I will plead with my Jesus for
you. Rejoice, for your names are already written in Heaven. Do not hold back.
Do not be discouraged. Nothing and no one is lost. Love. Accept your brothers
with the same love with which Jesus accepts them. If men love each other,
humanity would quickly be healed spiritually. Courage. I need your sincere and
courageous yes. Go forward. This is the message which I bring to you today in
the name of the Most Holy Trinity. Thank you for allowing me to bring you
together here once again. I give you my blessing in the name of the Father, the
Son and the Holy Spirit. Amen. Peace be with you.
3.862 Message of Our Lady,
delivered in Aracaju/SE, delivered on August 20, 2013 transmitted in 20/08/2013
Dear children, courage.
There is no victory without the cross. You are going toward a sorrowful future,
but those who remain firm in the faith will achieve a great victory. I am your
Mother, and I know your needs. Bend your knees in prayer. I am always at your
side, even though you do not see me. I came from Heaven to take you to Heaven.
Be docile. I need your yes. Do not remain stationary. What you have to do, do
not put off until tomorrow. I ask you to be men and women of prayer. Now is the
time which I have announced in the past. Continue to pray for the Church. Heavy
clouds will fall upon Her. Her enemies will unite and cause confusion and
division. Do not be discouraged. The victory of the Church is in the hands of
the Lord. After all the tribulation, a new time of grace will arise for the
Church. Be joyful, for my Jesus is at your side. Be filled with hope. Tomorrow
will be better. This is the message which I bring to you today in the name of
the Most Holy Trinity. Thank you for allowing me to gather you here once again.
I give you my blessing in the name of the Father, the Son, and the Holy Spirit.
Amen. Peace be with you.
3.863 Message of Our
Lady, delivered on August 21, 2013 transmitted in 21/08/2013
Dear children, the Church
of my Jesus will carry a heavy cross and the way to Calvary
will be sorrowful. Men and women of faith will be judged and condemned. Screams
for help will be heard, and a successor of Peter will drink of the bitter
chalice of suffering. Pray. Do not separate yourselves from prayer. After all
the persecution, the Lord will take away from the Church all the smoke of the
devil and there will be a time of peace. I suffer because of what is coming for
you. Do not be discouraged. Do not stray from the path of truth. Whoever walks
with the Lord will never experience the weight of defeat. Go forward. This is
the message which I bring to you today in the name of the Most Holy Trinity.
Thank you for allowing me to gather you here once again. I give you my blessing
in the name of the Father, the Son, and the Holy Spirit. Amen. Peace be with
you.
3.872 Message of Our
Lady, delivered on September 13, 2013 transmitted in 13/09/2013
Dear children, I am your Sorrowful
Mother and I suffer because of what is coming for you. I ask you to live by my
appeals, for I desire to lead you to the One who is your Way, Truth and Life. A
painful event will occur in Italy.
Men will weep and lament. Be alert. God is in a hurry. What you have to do, do
not put off until tomorrow. Pray. Only through the power of prayer can you
withstand the weight of the trials that are on your path. Sacred Scripture,
Confession, the Eucharist, and the Holy Rosary: these are the weapons for the great
spiritual war. Go forward without fear. This is the message which I bring you
today in the name of the Most Holy Trinity. Thank you for allowing me to bring
you together here once again. I give you my blessing in the name of the Father,
the Son and the Holy Spirit. Amen. Peace be with you.
3.888 Message of Our
Lady, delivered on October 17, 2013 transmitted in 17/10/2013
Dear children, seek the
Lord. He awaits you with open arms. The day is coming when many will repent of
living a life without the grace of God, but for many it will be too late. I
want to tell you, God is in a hurry. Hurry up and return to the One who is your
Way, Truth and Life. You still have ahead of you long years of difficult
trials. That which I have announced in the past will come to pass. The Church
of my Jesus will drink of the bitter chalice of abandonment, and many of the
consecrated will be led to their death. I suffer because of what is coming for
you. Have courage. Love the truth and defend it. Whatever happens, remain with
the Church. This is the message which I bring you today in the name of the Most
Holy Trinity. Thank you for allowing me to bring you together here once again.
I give you my blessing in the name of the Father, the Son and the Holy Spirit.
Amen. Peace be with you.
3.893 Message of Our
Lady, delivered at Sitio de Gama/DF, delivered on October 29, 2013 transmitted
in 29/10/2013
Dear children, calm your
hearts and remain with the Lord. Do not allow anything to separate you from my
Jesus. He is your All. Only in Him is your victory. After all the tribulation,
great joy will come. I am your Mother and I came from Heaven to take you to
Heaven. Open your hearts and be docile to my call. You still have ahead of you
long years of difficult trials, but the Lord will be at your side. I ask you to
keep alight the flame of your faith. Do not permit your doubts and
uncertainties to separate you from the grace of the Lord. You are the chosen
ones of God. Be faithful. I invite you to follow the Lord and serve Him with immense
joy. He has prepared for you something which human eyes have never seen. This
is the message which I bring you today in the name of the Most Holy Trinity.
Thank you for allowing me to bring you together here once again. I give you my
blessing in the name of the Father, the Son and the Holy Spirit. Amen. Peace be
with you.
These message is
translated by Google, from Portugese into English.
I apoligize when
there are errors in the translaten,then Google is guilty.
The message
below, n ° 458, as recorded above, is the greatest message of the Queen of
Peace to confidant Pedro Regis at November 2, 1991.Probably, it is also the
largest message transmitted to a confidant throughout the history of
authentic apparitions of Our Lady. In this message, the Virgin Mary
developed neatly eighteen themes, dictating the title of each theme to the
confidant. First, the introduction is an explanation about why she had
been presented with the title of Queen of Peace After following each of the
topics chosen with appropriate exhortations to get to the end, telling us
some unknown facts of life Jesus. This is not about any message. It
is one of the proofs that truly the Mother of God appears
confidant Pedro Regis. This is what we show in this booklet. Do not
rely on fantasy or emotionalism to believe in the presence of Our Lady in
Angüera. We rely on facts, studies, meditations and
reflections. Now who was Pedro Regis in 1991? Born and raised in a
rural setting in a small property in rural Bahia. With
rudimentary knowledge of the faith. Even meditadamente he could have
written this post below, so extensive, so deep, so hortatory. Another
fact is that this message was written at the exact time of appearance that
were present in approximately eight thousand people, including some channels
television. So there are thousands of witnesses and documentary record
of what happened there in the video, which Pedro Régis has a
copy. emphasize that, at the time, the Pied New Farm, site of the
apparitions, had no electricity and this apparition occurred at night , like
most appearances. Tells us that before Pedro Régis dictate the message,
the Virgin Mary asked who could more roles so that the message was written,
as he had at hand were insufficient. Peter was given the permission to
communicate with some of those present and he asked for more papers. Brought
a ream. Before the message is dictated, Our Lady asked that the
confidant enumerasse pages. He did so. But when it came time page
30, tells Peter he stopped half stunned and looking at the Queen of Peace,
she told him: "Continue." Why do I say astonished? For
who knows appearances Angüera, you know that the vast majority of the
messages does not exceed ten pages written in bold letters and hastily
(that's how he writes them). Continuing to enumerate the pages, the
height of 50, he stops and Our Lady boss to continue, just happened for some
other times. When confidant listed page 130, the Mother of God said,
"Enough."From there began to dictate the message. When
confidant reached the end of page 130, Our Lady ended the message with the
phrase that always ends all others: "Be at peace." Another
fact that strikes us is that Pedro Régis during this apparition remained
simply two and a half kneeling as occurs in all ecstasy, which we reported in
the first chapter. After the apparition, he usually gets up and starts
to read the message for the present, as it always does. Were another two
hours before the astonished crowd. No. 458 In this message, the Virgin
Mary explains, soon after the introduction because it presented us with the
title of Queen of Peace She tells us it is to become aware of the importance
of peace for humanity, and talks about it, encouraging us urging us to find
peace in His Son Jesus, Prince of Peace After the introduction, she herself
said the title of each of the seventeen other topics, discussing each
issue. The topics, followed by the briefest comments.
1 - Introduction - Exhortation to trust in His Maternal
Protection.
2 - Love
each other - offers
us the antidote against hatred, violence, selfishness that prevents us from
loving others.
3 - Wonders
are your works, O Lord - Bring us
the Creator created the work (creation), saying that without him our life is
useless.
4 -
Eucharist, My Son is present - confirmed in the real presence of Christ in the Eucharist.
5 - Go into
the world and preach the Gospel - It is addressed especially to bishops and priests, treating
religious indifferentism, marriage and also exhorting them to a life that is
a sign of God's presence in the world.
6 - Where is
the Truth? - Re-tell
us where the truth remains intact, tells us about the progress of the sects, pointing
us the main causes of this advance in order to be fought.
7 - Do
not be fooled by pseudosofia - Knowing the world is overflowing with false prophets, Our Lady
calls us to beware concerning ourselves from them.
8 - I
ask you trust - our
challenges are great, the Virgin Mary knows well, saying at one point near
the end: "He did not haggle over confidence and generosity. "
9 - You have
to believe - Theme
dedicated to Faith
10 - Your
sincere testimony - asks us
to witness the apparitions and His messages, knowing that they lead to the
evangelical ideal.
11 - Created
in His image and likeness - Reminds us that we are created in the image and likeness of God,
but sin has disfigured us, leading humanity to all forms of evil.
12 - The joy
of your presence - Thanks
to those who are listening to La, offering safe haven that is your Immaculate
Heart, to continue encouraging the authentic Christian life.
13 - Mother
and Queen of your nation - Being Mother and Queen of Brazil, alerts us to many dangers that
surround us, telling us, for example, the erroneous teachings of liberation
theology (debauchery).
14 - Christ
is your hope - Hope is
a theological virtue, so Christ can only be thou Him.
15 - The
signs that you offer - Show us
the reason for his appearances in the world, and what is its purpose.
16 - You are
all alike - very
important topic addressed by the Queen of Peace: the issue of racism and
slavery. This is not corporate egalitarianism, but equal in status as
children of God.
17 - I ask
you for your dedication - In this
theme, the Queen of Peace asked us our consecration to Her Immaculate Heart,
teach us the words with which we should consecrate ourselves. Note:
Where it says John Paul II, always read the current pope, in this case,
Benedict XVI, therefore, note that before she speaks of "the successor
of Peter."
18 - My obedience, your happiness - ends with this beautiful theme. Our
true happiness is possible due to the FIAT of the Virgin Mary at the
Annunciation, and later, during his life. Reminds unknown facts, in some
detail, the life of His Son Jesus Christ, from childhood to death on the
Cross.
These briefest comments are treated very simplistically, because a single
theme, the Queen of Peace discusses various issues, besides exhortations,
encouragement and lots of advice. Also the messages of Our Lady does not
need much explanation, because it does not deal with deep theological issues
and this is not the purpose of any appearance as noted in chapter five,
although we found in certain messages, phrases that leave us baffled. She
herself tells us that we have more in-depth questions to the True Teaching of
the Church of His Son Jesus. What does the
Virgin Mary in His message is to exhort us to a 180 °, a return to forgotten
truths for each of us. Time to post.
Wilt ge dat uw mensheid in wijsheid toeneemt? Weersta ze met uw wil, verankerd in de mijne.
Wenst ge Vrede die alles te boven gaat?
Zie toe hoe Ik leef in u.
Wilt ge geluk kennen hier op aarde?
Koester dan geen andere verlangens dan de mijne.
Wilt ge dieper doordringen in de Liefde?
Tracht dan alleen lief te hebben.
Wilt ge vergeten?
Denk slechts aan Mij.
Wilt ge werkelijk leven in Mij?
Leef van mijn heilige Eucharistie.
Wilt ge kracht vinden om uzelf te verzaken?
Kom ze halen in mijn Hart.
Wilt ge tederheid ervaren?
Ik geef u mijn Moeder.
Wilt ge middelen kennen om in heiligheid te groeien?
Volg mijn heiligen na, vooral hen die naar de maat zijn van uw kleine ziel.
Uw zwakheid kan veranderen in kracht. Wilt ge dat?
Kom dan elke dag bij mij in het inwendig gebed.
Ge bekijkt mijn afbeelding, ge beschouwt me van dichtbij.
Verlangt ge mijn geheimen te kennen? Ik onthul ze voor u, omdat Ik u bemin. Gij hebt geen geheimen voor Mij, want Ik ken uw ziel veel beter dan gij ze zelf kent. Ik ben de Zoon van God. Ik ben God. Gij zijt een kind van de aarde.
Ge geeft Mij uw mensheid; Ik geef u mijn Godheid. En dit verbond maakt u tot een kind van de hemel en een dochter van een Kerk die Ik als erfdeel aan de wereld heb geschonken. Beminnen is offeren naar de maat die u gegeven is.
Ik bemin u zoals ge zijt; sta niet stil bij uw gebreken.
Ik heb alle macht om ze ten goede te keren.
Mocht uw liefde uw onbekwaamheid overtreffen door haar trouw.
Ik vraag u aanwezig te zijn en aan Mij te denken.
Er moeten zielen gered worden, waaronder die van u, die me bijzonder dierbaar is.
Vroeger hebt ge geleefd vanuit het gevoel, nu leeft ge in het naakte geloof. Volhard, opdat uw geloof sterker wordt. Vraag zonder ophouden om meer geloof, meer kracht in de hoop, meer bekwaamheid tot liefde.
Vermoeidheid brengt verveling teweeg. Zo ge verlangt dat uw lichaam dienstbaar blijft aan uw geest, neem dan de nodige rust voor het evenwicht van uw lichaam.
Wees geduldig met uzelf en met de anderen.
Wees erkentelijk voor de genegenheid die men u betuigt: het is mijn genegenheid die doorheen het hart van mijn schepselen naar u toekomt.
«De Boodschap is een stroom van liefde over de wereld. Ze is de weg voor de besluiteloze, voor hen die gebukt gaan onder de huidige tegenstrijdigheden, ze is de vertroosting voor de gekwetste harten die in de geweldige beroering van deze tijd vereenzaamd zijn.” (23.7.68)
Wat is het doel van de Boodschap?
Jezus tot Marguerite
“ Ziehier het doel van mijn Boodschap: grondiger kennis van mijn liefde voor de mensen. Wat Ik vraag: offers, gebeden,verstervingen; levendiger Maria-verering; ijver voor de rozenkrans die overal dient hervat” ( 29.1.67)
Moet men deze Boodschap aanvaarden?
Jezus tot Marguerite
“Voorwaar Ik zeg u: de wereld blijft vrij ze aan te nemen of te weigeren. Ze zal de gevolgen van haar keuze op zich nemen” (18.7.67)
Wat zal de Boodschap teweegbrengen?
Jezus tot Marguerite
“De Boodschap ontsluit de harten voor de liefde en voor de kennis van een God die verliefd is op zijn schepselen.” (5.5.70)
Komt deze Boodschap werkelijk van Jezus?
Jezus tot Marguerite
“Ik ben de auteur van deze geschriften, Ik ben degene die ze ingeeft. Twijfel daar niet aan. Wie zou u nu op dit ogenblik durven bedriegen?”(24.3.66)
Waarom een legioen kleine zielen?
Jezus tot Marguerite
“Omdat Ik goed en barmhartig ben hou Ik meer rekening met het goede dat men doet dan met het kwade dat men mij aandoet.
Mijn gerechtigheid wijkt graag voor mijn barmhartigheid. Ziedaar waarom Ik een leger kleine zielen verlang, die zich innig verenigd tussen mijn gerechtigheid en de zondaars zullen opstellen onder de hoede van mijn Koningin-Moeder” (20.7.67)
Gastenboek
Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek
Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.
Wenst u De Boodschap in boek te lezen, mail me dan even en ik antwoord U op welke adressen U deze kunt aankopen. Vermeldt tevens da gewenste taal De Boodschap is in verschillende talen beschikbaar. If You want to read The Message as a book, sent me a mail , I answer you with the address where to buy. Please indicate which language You wish, The Message is available in different languages. En cas Vous voulez lire Le Message comme un livre, envoi moi un petit mail, et je vous réponds ou vous le pouvez acheter. Le Message est disponible en plusieurs langues.