usa vakantie 2010

• Esther jarig, hoera!!!
  • Wachten op een onderdeel

27-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De geweldige dagen houden maar niet op...

Op dit moment ben ik aan het blog aan het schrijven aan een picknicktafel op een campground. We hebben net gegeten en Dick wast af en zet koffie. Heerlijk, vakantie!!!!!!! We hadden ook zo'n geweldige dag. Om half tien (laat) zijn we uit Gallup vertrokken en het doel was Winslow. Via Painted Dessert en Patrified Forrest, de natuur is hier geweldig. Eerst door Painted Dessert, de Painted Desert dankt zijn naam aan de gekleurde (zand)steen formaties die rode, paarse en bruine tinten aannemen, onder andere afhankelijk van de lichtinval die gedurende de dag verandert. Verder zijn we via Petrified Forrest gereden. Petrified Forrest is bekend door de vele versteende bomen, maar er worden ook tal van andere fossielen gevonden, zowel van planten als van dieren.

Tegenwoordig is het gebied voornamelijk een woestijnlandschap. Dit was ongeveer 225 miljoen jaar geleden, anders. Enorme bossen met gigantische seqouais bedekten laaggelegen moerasgebieden. Vermoedelijk heeft een grote vulkaanuitbarsting dit gebied uiteindelijk verwoest. Boomstammen werden onder water door een dikke laag vulkaanas en modder begraven. Door de jaren heen drong water met silicum, een mineraal dat veel voorkomt in vulkaanas, door in de stammen. Het silicum werkte als een natuurlijke conservering en zorgde ervoor dat het hout in kwarts veranderde. Toen het zuidwesten van de Verenigde Staten begon te stijgen en het huidige landschap werd gevormd kwamen op enkele plaatsen, waaronder in Petrified Forest National Park in Arizona, de versteende boomstammen mede door wind- en watererosie weer aan de oppervlakte te liggen. Het was een geweldige dag. We waren van plan nog een oud stuk route 66 te rijden. Volgens ons boekje konden we 7 mijl genieten van een oud stuk van de route.Toen we van de Interstate afgingen om de route te zoeken, was de weg afgesloten met een hek, road closed. Dit schijnt dus heel vaak te gebeuren met stukken Route 66. De hele Route rijden is een droom voor velen, maar in de praktijk lastig te realiseren.

Gallup - Winslow

270 km.

28-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.heel erg warm
    Vandaag zijn we van Winslow via Flagstaff naar Page gereden. Deze plaats ligt noordelijk van Flagstaff. Er zijn hier in de omgeving prachtige canyons te zien en er is een schitterend meer. Het is hier heel erg warm. Voor morgen hebben we een toer door Antilope Canyon geboekt, nu wordt dus een grote wens van mij vervuld. Ik heb hier al veel over gelezen en foto's gezien en wilde zelf heel erg graag de Canyon in, dat gaat dus morgen gebeuren. We hebben daarom 2 nachten op deze camping geboekt, dan kunnen we morgenmiddag ook naar het meer en nog wat andere bezienswaardigheden bekijken. Vanmiddag hadden we de camper op een parkeerterrein van het Visitor Centre gezet en er stond een zelfde camper als die wij hebben gehuurd, alleen 1 1/2 meter groter. Wij dachten het zal wel heel toevallig zijn als wij die mensen kennen. Vanavond zaten we te eten en kwam er een camper van Morturis langs en ik dacht de bestuurder te herkennen, maar wist het niet zeker. Na het eten ben ik even gaan zoeken en ja hoor, we zaten met deze mensen in de bus naar de fabriek in Elkhart. Zij hadden ons al zien lopen vanmiddag. Wat is de wereld toch klein.
    We hebben begrepen dat een aantal mensen problemen heeft met het sturen van een bericht. Wellicht kan enige uitleg helpen. Aan de rechterkant van het blog bevindt zich een kolom met de tekst;
    "Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek". Onder deze tekst zit een button met daarop de tekst "voeg toe", hierop klikken dan kan je een bericht binnen het kader intypen. Ook je naam en E-mail adres op de juiste plaats invoeren, als je klaar bent moet er een code die er staat over getyped worden (het zijn altijd een paar willekeurige letters). Op de button "reactie versturen" klikken en het bericht wordt verstuurd.
    Aan het fotoboek hebben we de kiekjes van week 2 toegevoegd.
    Winslow - Page
    300 km.

29-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dagje Page, 180 foto's gemaakt...
    Vandaag zijn we in Page gebleven, want we hebben een tour geboekt naar de Upper Antelope Canyon. We werden om 10.20 uur bij de camping opgehaald. Na 10 minuten rijden zijn we bij het loket waar betaald moet worden en daarna nog 10 minuten rijden door los zand en we zijn we bij de ingang van de canyon. Het is geen canyon zoals de Grand Canyon, maar meer een slotcanyon dus de wanden staan heel dicht bij elkaar en je loopt over de bodem van de canyon. Het was in een woord geweldig!!!!!!! Toen we terug kwamen op de camping werden we uitgenodigd voor de lunch door een Amerikaans echtpaar die ook de Antelope Canyon toer hadden gemaakt. Helaas hadden we al gegeten, maar ze vroegen of we dan op de borrel wilden komen, vonden we erg gezellig. We zijn in de middag nog naar Lake Powell geweest en de Lake Powell Dam. We wilden naar Glenn Canyon, daar kwamen we ook alleen reden wij natuurlijk weer in "the middle of nowhere" op een dirt road. Moet kunnen met een huurcamper, deze keer bleef het servies tenminste heel. Op de terug weg zijn we nog naar "Horse Shoe Blend"geweest. Op dat punt maakt de Colorado river een bocht die lijkt op een hoefijzer. We moesten er een behoorlijk stuk voor door het zand sjokken, maar het was zeker de moeite waard. Om half zes zijn we naar het Amerikaanse echtpaar gegaan voor de borrel. Zij wonen een half jaar per jaar in een bus waar de auto achter hangt. Je weet niet wat je ziet. Het is een compleet appartement met 4 slide--outs. Met de auto er achter was het hele gebeuren 60 foot ongeveer 18 meter. Even ter vergelijking, de langste bus in Nederland is 12 meter. Hele aardige mensen en jawel de conversatie in het Engels......
    Page
    80 km.

30-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mail van Moturis

We zijn twee nachten in Page gebleven en wilden daarna naar Williams voor de treinrit naar de Grand Canyon. Toen we gisteravond op internet gingen kijken of we tickets konden bestellen, zagen we de prijs en we hebben ook bekeken wat de route is. Dat was niet wat we er van verwachten. De prijs was erg hoog en de treinreis ging niet echt door de Canyon. We hebben de plannen gewijzigd en we besloten naar de Grand Canyon South Rim te gaan. Voor we vertrokken keek Dick nog even naar de mails en we hadden een “message with high importance” van Morturis. Zij hadden van de fabrikant doorgekregen dat er een ernstig veiligheidsprobleem met de camper is en ons werd verzocht zo snel mogelijk naar de dichtst bijzijnde Campingworld locatie te gaan. We zijn toch maar eerst naar de Grand Canyon gegaan en het was weer adembenemend mooi. We hebben een hamburger bij Maswik Lodge gegeten…….en nu komen bij Moana vast de herinneringen weer boven. We vragen ons ook af of je de boom op de foto nog herkent?

We zijn naar een locatie van Campingworld bij Flagstaff gegaan, want daar willen we een dagje winkelen. We weten niet of er veel van winkelen komt. Er is onvoldoende isolatie tussen de uitlaat en de camper (brandgevaar) en er moet extra isolatie aangebracht worden. Dat moet besteld worden. Het is inmiddels al laat geworden en een medewerker van Campingworld bood ons aan om de nacht op hun parkeerterrein door te brengen. We kregen stroom en verder zijn we `selfsupporting`. We staan dus nu op een parkeerterrein en inmiddels is er nog een motorhome bij ons komen staan. We hopen wel dat we kunnen slapen want we staan vlak naast de `Santa Fé railroad`. De goederentrein komt ongeveer ieder half uur langs en de trein is iets langer dan in Nederland. Laatst probeerde ik de wagons te tellen en bij 35 ben ik maar gestopt, want er kwamen er nog meer.

We kunnen niets op het blog zetten, want we hebben geen internet. Dit verhaal heb ik dus vast in Word gezet, voor ik iets vergeet. We kijken voor het eerst televisie, want die doet het wel.

Page – Flagstaff

385 km.

01-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wachten op een onderdeel

We hebben vannacht nauwelijks geslapen, want ieder half uur kwam er een trein voorbij. Ze rijden niet hard maar maken een hels lawaai waarbij de machinist vaak ook nog toetert. Om half vijf waren we wakker en zijn nog tot half zes blijven liggen. Toen moesten we douchen voor het eerst in ons eigen huis op wielen. Voor mij is de doucheruimte al klein, maar Dick paste er nauwelijks in. Het was geen gezicht. Dick was net klaar toen er een hele grote motorhome het terrein op kwam rijden, ik ging even naar buiten en de chauffeur wilde weten hoe laat Camperworld open ging, om 8 uur dus. Ik heb Dick geroepen om even te komen kijken, om een lang verhaal kort te maken……we zaten dus 5 minuten later in een gigantische motorhome met 4 slide-outs. Het echtpaar showde alles heel trots en wij wilden natuurlijk alles even zien. We zijn om 9.30 uur naar een winkelcentrum in Flagstaff gegaan (niets gekocht) en om 12.00 uur terug naar Camperworld om te vragen wanneer zij konden repareren. Het onderdeel wordt morgen bezorgd, maar hoe laat weten ze niet. We gaan morgen wel weer een keer informeren, we hadden genoeg gewacht en tijd op de parkeerplaats doorgebracht. We zijn naar Sedona gegaan, eerst naar het visitor centre om te vragen naar de campings. Het is hier heel erg druk, omdat 4 juli een feestdag is. Wij hebben een prachtige camping gevonden met heel veel bomen en hier wil ik eigenlijk nog wel een nacht blijven, of heel veel langer. Eerst ingechecked en daarna naar Sedona, het is zo’n vreselijk geweldige plaats. We zijn hier 2 jaar geleden ook geweest en toen wist ik al dat ik hier ooit weer terug zou komen. Dat dat al zo snel zou zijn had ik niet kunnen dromen. Morgen weer naar Campingworld en natuurlijk de omgeving hier bekijken.

Flagstaff – Sedona

160 km.

02-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Esther jarig, hoera!!!

Lieve Esther van harte gefeliciteerd met je verjaardag, we gaan de hele dag aan je denken en ik zal proberen nog te bellen dat gaat niet hier vandaan met de telefoon van Dick, maar volgens mij is hier ergens een publieke telefoon. Ik probeer het en anders bij deze happy, happy birthday. Maak er een leuke dag van, hele dikke verjaardagskussen van mama en Dick en dikke kus voor Julie.

We hebben hier heerlijk geslapen het is een fantastische campground, Rancho Sedona RV Park.  Volgens mij wordt de campground gerund door vrouwen. Die denken toch aan andere dingen dan mannen. Vanmorgen heb ik eerst nog een nacht bijgeboekt, want het is hier heerlijk. We konden blijven, maar moesten wel verhuizen. Ik had vanmorgen een rivier horen stromen, dus toen we klaar waren met het hele ochtendritueel en het verplaatsen van de camper zijn we op onderzoek uitgegaan en inderdaad loopt er langs de camping een prachtig riviertje. De was gedaan en weer naar Campingworld in Flagstaff, dat is best nog een stuk rijden. Het onderdeel was aangekomen en werd gelijk gemonteerd, maar dat duurde weer een uur. Voor we op de camping terug waren was het 5 uur. We zijn nog wel door het stadje gelopen en we zijn het er over eens, Sedona is prachtig. Ik voel me hier heel erg gelukkig en zou hier wel een week willen blijven, maar we moeten ons toch een beetje aan het schema houden. Misschien boeken we nog een nacht bij om de omgeving eens uitgebreid te bekijken. We weten morgenochtend pas of er nog plaats is, want de Amerikanen hebben een vrij weekend door 4 juli.

Sedona

130 km.

03-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Afscheid van Sedona
    We zijn vanmorgen toch maar uit Sedona vertrokken. We hebben overwogen om nog een nacht te blijven, maar 2 nachten was voor nu wel genoeg dan hebben we de volgende keer een reden om weer terug te gaan, want we hebben nog lang niet alles gezien. Het eerste gedeelte vanuit Sedona was weer verschrikkelijk mooi door de canyon. Ik wilde tot Williams rijden en Dick tot Kingman, we zijn  tot Kingman gereden. De afstand viel wel mee en het grootste deel van de rit hebben we route 66 kunnen volgen. We kwamen door Seligman dat is een heel bekende route 66 plaats het was er ook erg druk en heel erg toeristisch. Het waaide vandaag heel erg hard en we hebben een heel eind door heuvelachtig land met nauwelijks begroeïng gereden dan voel je de wind heel erg en de camper werd ook regelmatig een stuk opzij gezet. Dick voelt zich dan niet prettig, hij rijdt met gemak door steden en over bergwegen, maar over zo'n vlakte met veel wind rijden is niet zijn favoriete bezigheid. Nou ik heb morgen een verrassing voor hem. Ik heb een hele leuke route opgezocht van Kingman naar Needles. Het stijgt behoorlijk met veel bochten, eens kijken of hij dat leuker vindt.
    Wij kwamen vandaag wat vroeg aan op de campground, hadden de boodschappen al gedaan en geloof het of niet, we zijn gaan zwemmen, ja allebei. Het was heerlijk, gaan we meer doen.
    Dick had vandaag een afslag gemist en wilde dat goed maken door over een parkeerterrein de juiste route weer op te pakken, hij reed door een goot nam de bocht wat snel. Er klapte een kastje open en al het serviesgoed lag aan gruzelementen op de grond. We hebben nu minder dan de helft over, kijken wat ze daar bij Morturis van zeggen. Wij vinden het een normale schade bij een testride.