Op reis met de camper
Andere reisverslagen staan op mijn hoofdblog
  • wildereizen

restaurant
    picknick tafels
    Escornalbou
    ruime plaats voor het klooster
    St Pourcain-sur-Sioulle (F)
    in het dorp volg pijlen
    air camping car
    plaats voor 60 campers
    service betalend
    12-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Traag internet

Het mooie weer blijft aanhouden en Albert beslist om een loop te doen. Ik vergezel hem met de fiets. Onderweg stop ik aan het toeristenbureau om te vragen waar hier ergens wifi is zodat ik mijn blog kan updaten.

In de bibliotheek die straks om 4 uur opengaat, kunnen we terecht.  Ik krijg ook nog een hoop informatie over wandel- en fietsmogelijkheden (in het Nederlands!) en zo te zien zullen we hier nog even blijven.

Stipt 4 uur staan we aan de bib gewapend met onze laptop.

We krijgen inderdaad verbinding maar die is heel traag.  Een foto bij op het blog zetten lukt niet, we wachten soms 10 minuten maar dan nog gaat het niet.

Dan gaan we eens kijken of er iemand gemaild heeft.  Inderdaad iemand van de collega’s.  Wat zou er gebeurd zijn?

We krijgen de mail niet open.  Na een kwartier proberen lukt het wel. Mijn collega’s zijn bezorgd omdat ze nog niets van mij gehoord hebben. Wat heb ik toch toffe collega’s.  Ik probeer te antwoorden maar ook dat lukt niet.  Na anderhalf uur en slechts enkele berichtjes op het blog te hebben gezet,  geven we het op.  Hopen ergens anders een betere verbinding te krijgen.

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bezoek aan de paus.

Peñiscola komt van het Latijnse peninsula wat schiereiland betekent.  De oude stad ligt op een 64 meter hoge rotspartij, enkel verbonden met het vasteland door een strook zand.  Vanuit onze camperplaats is er een fietspad langs de kust tot aan de stad, ongeveer 5 km.  Op de imposante rotspartij bevindt zich een vesting-kasteel uit de 14e eeuw.  Toen de verblijfplaats van paus Benedictus XIII.  Zijn werkelijke naam is Pedro de Luna en werd papa Luna genoemd.  Een naam die je hier overal terugvindt in hotels, restaurants en winkels.

Er was natuurlijk ook nog een paus in Rome en 2 pausen is er één teveel van het goede.  Nadat papa Luna enkele vergiftigingspogingen had overleefd stierf  hij in 1423.  Een standbeeld herinnert aan hem en natuurlijk de vele souvenirwinkels.

De oude stad is helemaal ommuurd en het is gezellig flaneren door de smalle straatjes.

We bezoeken ook nog de haven waar er een grote gratis parkeerplaats is voor campers, die is natuurlijk volledig ingepalmd door Hollanders…

10-03-2009

Dat we tussen de elite staan, wordt ons duidelijk als ’s anderdaags een Franse camper naast ons komt staan. Wanneer de Française naar buiten komt, blinkt ze in de zon. Aan elke vinger heeft ze een grote gouden ring, 3 zware gouden kettingen rond haar hals en aan haar oren hangen grote gouden oorringen. Ze ziet er knalbruin uit en beweegt zicht alsof ze op de catwalk van Chanel loopt, collectie 60 plussers. Is het al goud dat blinkt …?

Terwijl de meeste campers wat afstand nemen, hebben zij zich op nog geen meter van onze camper gezet met de deur natuurlijk open. Als willen ze zeggen: heb je onze chique camper gezien…

We zetten ons op een andere plaats, zodat we wat meer ruimte hebben, want we zijn van plan om hier een paar dagen te blijven.

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Is het al goud dat blinkt…?

Millau-Béziers-Perpignan-Figueres-Barcelona-Tarragona-Peñiscola +/- 600km

600 km naar Peñiscola, ongeveer 400 km in Spanje is ons doel vandaag. Daar gaan we zien wat voor weer het is. Is het mooi weer dan gaan we de streek van Tarragona verkennen, bij slecht weer gaan we richting Costa Blanca.

Rond 5 u komen we aan in Peñiscola. Tot onze verbazing staat de camperplaats, waar we al eens eerder geweest zijn, helemaal vol. Een km terug is er een andere. We gaan daar eens kijken. Het is een ruime plaats en alle grote campers hebben zich hier gevestigd. Er staat er zelfs één naar Amerikaans model, een bus met zijdelingse uitbouw. Onze camper van toch 6 m lijkt hiernaast maar klein. Hier staan heel wat centjes bij elkaar.

09-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mooi Millau

Arcis-sur-Aube-Troyes-Auxerre-Nevers-Moulins-Clermont-Ferrand-Millau +/-600km

Vandaag hebben we 600km gepland tot aan Millau. We rijden heel de dag in de zon behalve de laatste 100 km. Die zijn gelegen op een hoogplateau tot boven de 1000m. Hier ligt nog sneeuw en het regent een beetje. Het is veel stijgen en dalen, met afdalingen tot 6,5%. We moeten daarom met onze camper traag rijden, willen we niet te snel en via een ongewone weg in het dal van Millau terecht komen. Voor de snelweg is hier een lange hoge brug gebouwd over het dal. Je moet er tol voor betalen. Wij rijden echter naar Millau, dat prachtig gelegen is aan de rivier. Het is een toeristisch stadje met vele restaurants en een prachtige camperplaats, waar we gratis mogen overnachten. We zijn hier niet alleen, we hebben gezelschap van nog zo’n twintigtal andere campers.

08-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lastige jongeren….

Brussel-Charleroi-Charleville-Mézières-Reims-Arcis-sur-Aube +/-400 km

’s Morgens rustig ingepakt en om 12u vertrokken. We rijden in een lekker zonnetje en meteen zijn we al in vakantiestemming. Niet dat we daar last mee hebben, van het moment dat we in onze camper stappen zijn we in verlof.

Na een uurtje stoppen we al om te eten, we hebben tijd. We willen ongeveer 400 km rijden vandaag.

Rond 5u kijken we in onze campergids naar een camperplaats. Die vinden we in Arcis-sur-Aube, Place de la Mairie. Gemakkelijk te vinden. Er staan al 2 Belgen en even later komt daar nog nen Hollander bij.

Voor de Free Hotspotters: we krijgen hier geen verbinding.

’s Avonds geraken we moeilijk in slaap want we staan dicht bij een weg en het is zaterdagavond….

Rond half vier word ik plots wakker. Er is veel lawaai buiten. Jongeren zijn luid tegen elkaar aan het roepen. Ik hoor ook nog wat gebonk en het roepen zwelt aan. Ze zijn duidelijk in een Franse kolere…

Albert slaapt door alles heen. Ik sta stilletjes op om te kijken of alles veilig is in onze omgeving. Er is niets te zien. Het moet een paar straten verderop zijn. Het roepen blijft maar duren. Ik laat Albert maar slapen, als het moet kunnen we onmiddellijk vertrekken, we staan altijd zo geparkeerd.

Na een uurtje hoor ik enkele auto’s wegrijden en wordt het rustig. Ik wacht nog een kwartiertje en ga dan terug slapen.

’s Morgens geraak ik natuurlijk moeilijk uit mijn bed. Dat maakt dat we pas om 9u30 op weg zijn.

07-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hallo iedereen
    Welkom op ons blog

Dit is ons verslag van onze reis met de camper naar Spanje.
    De reis in het kort:
    Peñiscola: de oude stad
    Irta gebergte: wandelen
    Vinaros: fietsroute
    Ebro delta: natuurpark, fietsroutes, ecomuseum
    Mont Cara: bergpas
    Escornalbou: klooster en wandelen
    Mont-roig: wandelen
    Costa Daurada: wandelen langs de kust (GR pad)
    Sant Sadurni d'Anoia: bezoek kelders Codorniu (Spaanse schuimwijn)

De camperplaatsen die we bezocht hebben staan op de linkerkant van ons blog