Wielersite Elke
Foto
Inhoud blog
  • Arendonk (Luc Jespers)
  • Moerzeke (JP Fenart)
  • Moerzeke (Krist Vanmelle)
  • Moerzeke en Arendonk
  • BK Wielsbeke
  • Watervliet
  • Watervliet (Krist Vanmelle)
  • BK
  • Voorbije wedstrijden
  • S'Gravenwezel (Koersfoto's Chris)
  • Herselt
  • Le Bizet: Materiaalpech
  • Le Bizet (Ann Beelaert)
  • Gooik-Geraardsbergen-Gooik
  • Begijnendijk
    Foto
    Wielersites
  • Steeds Vooraan Kontich
  • Wielrennen Belgie (aspiranten tot elites, dames en heren)
  • Wielerbond Vlaanderen
  • WTC Schoonaarde
  • WTC Wommelgemse Sprinters
  • Groepstrainingen Antwerpen
    Foto
    Fotosites
  • Tim Carton
  • Krist Vanmelle
  • Tom De Meyer
  • Renners
  • Mariska Breyne
  • Kris Van Honsté
  • Dennis Geerts
  • Foto
    29-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's Krist Vanmelle: GP Roeselare










    29-04-2010, 17:58 geschreven door elke  
    26-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GP stad Roeselare
    Ook hier in het warme Roeselare staat de verzamelde wereldtop aan de start. Kirsten Wild kan, na haar zege gisteren, voor een 2 op 2 gaan vandaag.
    Onze wedstrijd gaat over 136 kilometer met twee maal de passage over de Monteberg en de Kemmelberg. Eens terug in Roeselare volgen nog twee plaatselijke rondjes van 8km.

    Eens op gang gevalgd, wordt er nerveus gereden in het peloton. Enerzijds omdat ieder een stekje vooraan wil, anderzijds omdat we veel putten onder de wielen krijgen waardoor er regelmatig eens een capriool van een renster te zien is (met de nodige deining in het peloton).
    Op 40 km volgt de Monteberg, de eerste beproeving vandaag, dus vanaf 25km begin ik aan de inhaalrace. Ik probeer in de wind plaatsen te winnen en deze nadien te handhaven, om na een volgende bocht hetzelfde te doen.
    Enkele kilometers verder beginnen de profs zich te organiseren om hun rush naar de heuvelzone in gang te zetten. Het is nu oorlog. Ik overleef wonderwel en kan heel veel rensters voorbijsprinten. Ik kan het amper geloven maar ik zit in het eerste peloton! Grote euforie maakt zich van me meester. Ik heb de eerste oorlog eens overleefd!
    Maar hoogmoed komt voor de val, want in al mijn blijdschap zie ik het venijnige ventje met zijn geweldige voorhamer niet. Hij ziet mij wel en ik krijg een immense dreun. Eensklaps haal ik zelfs geen 25km/u meer en ik zie de groep van me wegzoeven. Oeh dit is pijnlijk, ik was er zo dicht bij! Ik kan niet anders dan ondergaan en wacht tot mijn motor zich hersteld heeft.

    Even later kan ik aansluiten bij een groepje rensters die ik eerder nog voorbij kon rijden. Gelukkig kan ik terug mee en we draaien goed rond. We halen nog wat rensters op en beginnen dan aan de Monteberg. Meteen na de Monteberg volgt de Kemmelberg. Het is ondertussen beginnen miezeren. Leuk, want verkoelend en minder stofhappen als er motoren en auto's voorbijrijden; maar vervelend op een kasseiklim! Wanneer ik bijna boven ben verlies ik even de controle over mijn voorwiel. Ik smeek om te duwen, maar de supporter hoort mijn noodkreet te laat. Resultaat: voet aan grond dus. Gelukkig duwt hij me snel weer op gang. Ik begin aan een serieuze achtervolging en moet echt alles uit de kast halen. Ik zal terug de aanluiting kunnen maken, maar het is wel rijden 'met de bek wijd open'. Ik zie een auto achter het groepje rijden en twijfel of het de onze is. De auto ziet mij ook en begint te remmen. Nu weet ik het zeker, het is onze ploegauto en ze gaan me de laatste 100 meter wat helpen.
    Oef terug in het groepje, samen met drie andere ploeggenotes. 20km later volgt de tweede passage over Monte en Kemmel. Het is nu opgedroogd en dat maakt het een tikje makkelijker. Ook zijn de supporters nu veel meevoelender en helpen ze ons spontaan naar boven (ik kan niet zeggen hoe dankbaar ik ben!).
    Een tiental km later rijdt de bezemwagen ons voorbij: einde wedstrijd na 76km.

    We rijden het parcours verder af met een 30tal. De Vlaanderen renster neemt het hele stuk naar Roeselare de kop. We krijgen nog geen rust van haar, ze peert nog goed door (pff respect).


    Er overheerst na afloop een geweldige ontgoocheling. Waarschijnlijk had ik op de Kemmel toch uit het peloton gelegen hoor, ik maak me geen illusies, maar ik had er graag voor kunnen vechten en ik was er nu eens zoo dicht bij...
    Ik deed vandaag ook eens de juiste dingen op de juiste momenten, zonder twijfelen.


    Wild (Cervélo) wint opnieuw!

    26-04-2010, 10:59 geschreven door elke  
    24-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag Omloop van Borsele
    Zijn aanwezig bij de start: Nederland Bloeit met oa Vos, Cervélo met oa Wild, Columbia met Arndt, het Britse team met kopman Cooke, en ik kan zo nog wel even doorgaan. Een blik op het parcours (5*24km) leert ons dat het vooral heel smal is met slechts twee stukjes steenweg, één bij de start en één in het tweede deel van het rondje. De rest is 5 rensters breed.

    We zijn meer dan ruim op tijd en ik heb reuzehonger: pastatje dan maar in een resto. Die is zoo lekker dat ik maar moeilijk van de rijkelijke saus kan afblijven. Ligt het daaraan of niet, maar ik voel me echt supermisselijk de eerste 40km van de koers.
    Tijdens die eerste 40km probeer ik toch zo goed het gaat in het peloton te rijden. Voor me wordt er gevallen en we moeten voet aan grond zetten. Nu is het alle hens aan dek, maar we kunnen terug de aansluiting maken. Een drietal van Columbia zat ook achter de valpartij en ze zetten zich op kop om het gat op de kop zo snel mogelijk te dichten. Na enkele bochten zit ik verkeerd (uit de wind), scheurt het voor me en ben ik ingesloten (daarom dus verkeerd, in de wind kan je wel meteen reageren). Wanneer ik dan vrij ben is het gat al groot en ik kan niet genoeg vermogen steken. Het duurt niet lang of ik zit volledig kapot en moet terug op zoek naar beschutting.
    We halen nog een groep op en zijn nu het tweede achtervolgende peloton. Ik krijg water uit de volgwagen en vanaf dan kom ik er stilletjesaan door. Ik heb nu geen braakneigingen meer en begin wat op te schuiven. Ik neem over in een bocht, trek door na de bocht en ben los. Het sein om door te zetten, maar het draagt niet lang. Al snel komen er twee aansluiten (goed) met even later het peloton. We zijn nu op het einde van de 3e ronde en worden er aan de meet uitgenomen met 5 minuten achterstand.

    24-04-2010, 21:00 geschreven door elke  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Middelkerke (Bron Krist Vanmelle)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    24-04-2010, 19:53 geschreven door elke  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op het juiste moment op de juiste plaats...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ...of niet natuurlijk. (Foto Krist Vanmelle)

    24-04-2010, 19:50 geschreven door elke  
    22-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zwaar weekend
    Er staat een zwaar weekend voor de deur met twee UCI koersen:

    Zaterdag Omloop van Borsele UCI 1.2: zware waaierkoers in Zeeland. Zaak dus om me zo lang mogelijk in het peloton te verschansen, het is van moeten! We zullen zien of het me lukt...
    Zondag volgt dan de GP Roeselare UCI 1.1: eigenlijk de vrouwenlijke variant van Gent-Wevelgem, met passages over de Monteberg en de Kemmelberg. Ik heb beide bergjes nog niet opgereden, maar verkenner Mariska heeft me perfect ingelicht .  

    Ik zal heel blij mogen zijn als ik een van de koersen kan uitrijden... Ben benieuwd!

    22-04-2010, 18:26 geschreven door elke  
    18-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Middelkerke (KvV)
    Met 118 rensters starten we in Middelkerke, onderdeel van het Kampioenschap van Vlaanderen. Er staan 10 rondjes van 10km op het menu met grote delen door het hinterland. Een polderkoers, met de helft van het parcours op smalle wegen.

    We nemen meteen een vliegende start en ik moet groot schakelen om me te handhaven. Wanneer we afdraaien in de polders blijft het peloton razen. Heel snel moeten rensters lossen, maar het gaat goed. Soms schuif ik wat op of duik ik in het wiel van een moedige. Helemaal vooraan geraak ik nooit, daarvoor trekken de profs te hard door. Ik zit in het wiel van twee ploegmaats en probeer hen zo goed mogelijk te copiëren, zo zal ik het misschien nog leren om in een peloton te rijden. Maar er moeten zo veel rensters afhaken dat we op onze positie al snel weer achteraan het uitgedunde peloton hangen. Regelmatig moeten we gaten toerijden wanneer er voor ons lossen of moeten we inspanningen leveren om op te schuiven. De volgende polderpassage gaat het zo hard dat het peloton in verschillende stukken breekt. Ik eindig met een ploegmaat in een eerste achtervolgend groepje op het peloton. Het peloton zelf achtervolgt op twee groepjes: een kopgroep van ongeveer 10 sterk en een achtervolgende groep die iets groter is.

    Ik probeer nog hemel en aarde te verzetten om nog in het peloton te raken, maar ik zit à bloc en kan de nodige extra power op dat moment niet leveren. De luchtweginfectie van de voorbije week speelt op die momenten toch ook op. Nadat ik bekomen ben zit ik in een groepje waar het vet van de soep is. Op enkelingen na wil of kan niemand kop doen. Af en toe heb ik na een lange kopbeurt zelfs een gat op hen. Ik besluit dan steeds door te trekken, maar als ze zich even later dan toch organiseren komen ze gestaag weer aansluiten. Ook met twee (soms zijn we met twee los van de rest) lukt het ons niet. Achter ons wordt de boel georganiseerd (dan wél) en ze komen terug aansluiten. Jammer. Ik doe (te) veel kopwerk maar kan zelf het gat op het peloton niet meer dichten, daarvoor staat er te veel wind en rijdt het peloton ook te hard.
    We spurten na 60km voor de 60e plaats en daar schiet ik enkele kemels (tzal me niet meer gebeuren). Ik word 64e.

    Annick wordt knap 12e, Chantal valt zwaar.

    18-04-2010, 22:19 geschreven door elke  
    12-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Klimstage
    Vorige week zat ik een weekje in de Provence net onder de Mont Ventoux. De fiets was mee en de omgeving leende zich tot zeer mooie (maar soms ook zware) tochtjes. Ik heb zes dagen (19u) gefietst, soms lange tochten waarna de benen in het pleuris gereden waren een enkele keer een recupje. Het was genieten!
    Ook de Mont Ventoux heb ik proberen te bedwingen. Tegen beter weten in want de eigenares had al gewaarschuwd voor dikke pakken sneeuw en een top die onbereikbaar was.Wanneer ik die dag uit Carpentras vertrek regent het, zelfs ik weet dat het dan sneeuwt 1700m hoger.
    Ik had 1u45 als doel gezet, omgerekend moet ik de 21km dus tussen 12 en 13km/u rijden. Uiteraard vanuit Bedoin, met een gemiddelde stijging van om en bij de 7,5km. Het stuk in het bos is moordend, het blijft maar rechtdoor omhoog lopen en ik mis haarspeldbochten om even de benen te ontlasten. Sommige stukken stijgen gemiddeld 12,5% voor een kilometer lang. Die Fransen zijn dan verdorie ook zo bemoedigend om dit vooraf aan te geven (volgende kilometer stijging van gemiddeld...) ipv nadat je het achter de kiezen hebt. De ogen bedriegen de benen, het ziet er minder steil uit in dat verdomde bos. Ik wou op het uur aan Chalet Renard zijn, dit lukt me niet, maar echt veel moet ik ook niet prijsgeven. Ik weet dat het vanaf nu minder lastig is en dat voel ik ook meteen, ik kan de snelheid er weer inbrengen en deze er ook inhouden. Het gaat nog goed. Ondertussen is de regen sneeuw geworden. De vrees is waarheid, verderop is de weg afgesloten. Ik moet nog eens opzoeken op hoeveel km van de top, maar ik schat een 3tal. Ik ben daar op 1u25 en vier de 'geslaagde missie'. Thermovest en winterhandschoenen kunnen me in de lange afdaling niet verwarmen en ik kom versteven beneden aan. Op weg naar het huisje rijd ik nog verloren en beland de verkeerde kant van een bergkam. Er is toen toch wel nog stevig gevloekt!
    Zondag kon ik er dan nog een Ardennen-training met de ploeg aanplakken in de buurt van Houffalize (waar de rest al van vrijdagavond op stage was). Vandaag heb ik mijn rustdagje verdiend!

    Het PK tijdrijden mag ik vergeten: startuur 13u20. Tsja, dat lukt niet als je moet werken natuurlijk. Eerstvolgende koers is Middelkerke, onderdeel van het Kampioenschap van Vlaanderen.

    Foto's van de supporterende ouders .












    12-04-2010, 20:18 geschreven door elke  

    Einde Carrière - 2014 was mijn laatste seizoen


     



    Foto
    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Uitslagen 2014


    Omloop het Nieuwsblad 1.2 UCI: DNF/176

    GP Samyn 1.2 UCI: 97/152

    Omloop Hageland 1.2 UCI: DNF/168

    Oostduinkerke: 23/78

    Honnelles: DNF/49

    Waregem: 57/89

    Gent-Wevelgem 1.2 UCI: 53/169

    GP Dottignies 1.2 UCI: DNF/176

    PK ITT: 2e

    GPCerami: 20?/57

    Dottignies: 9/55

    ITT Borsele topcompetitie: 48/59

    Dwars door de Westhoek LCC 1.1 UCI: 112/177

    Boortmeerbeek PK: val/77

    GP Maarten Wijnants 1.2 UCI: 52/115

    Hillegem: 18/72

    Begijnendijk: 23/53

    Gooik-Geraardsbergen-Gooik 1.1 UCI: DNF/104

    Le Bizet: 22/42

    Herselt: 24/61

    Erembodegem: 31/62

    Oudenaarde: 21/46

    Nijlen 1.2 UCI: 74/123

    S'Gravenwezel: 36/85

    Schellebelle: 32/67

    BK: 36/115

    Watervliet: 43/57

    Moerzeke: 40/74

    Arendonk: 13/76

    BeNe Tour UCI 2.2: 68/137  - Rit1:89 - Rit2A:73 - Rit2B:70

    Strijpen: 29/58

    Bambrugge: 28/79

    Lierde: 33/64

    Haaltert: 35/67

    Erondegem: DNF/152

    Oostkamp: 24/42

    Dudzele: 41/56

    Heusden: 58/89

    Massemen: 40/71

    De Klinge: 42/63

    Puivelde: 38/71

    Oedelem: 38/50

    Bever: 2/32

    Ledegem: 33/53

    Nederhasselt: pech/62

    Emptinne: 7/22

    Erwetegem: 26/49

    Hulste: 42/71

    Naast: 31/54

    Lotto Belisol Belgium Tour 2.2 UCI: DNF/96

    ITT 56 - Honnelles 73 - TTT 13e - Halle 76 - Geraardsbergen DNF

    Wenduine: 24/46

    Muizen 15/51

    Berlare: 18/30



    Foto
    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Foto
    Archief per maand
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs