Wielersite Elke
Foto
Inhoud blog
  • Arendonk (Luc Jespers)
  • Moerzeke (JP Fenart)
  • Moerzeke (Krist Vanmelle)
  • Moerzeke en Arendonk
  • BK Wielsbeke
  • Watervliet
  • Watervliet (Krist Vanmelle)
  • BK
  • Voorbije wedstrijden
  • S'Gravenwezel (Koersfoto's Chris)
  • Herselt
  • Le Bizet: Materiaalpech
  • Le Bizet (Ann Beelaert)
  • Gooik-Geraardsbergen-Gooik
  • Begijnendijk
    Foto
    Wielersites
  • Steeds Vooraan Kontich
  • Wielrennen Belgie (aspiranten tot elites, dames en heren)
  • Wielerbond Vlaanderen
  • WTC Schoonaarde
  • WTC Wommelgemse Sprinters
  • Groepstrainingen Antwerpen
    Foto
    Fotosites
  • Tim Carton
  • Krist Vanmelle
  • Tom De Meyer
  • Renners
  • Mariska Breyne
  • Kris Van Honsté
  • Dennis Geerts
  • Foto
    27-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vlaams kampioenschap piste
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vooraf...
    Mijn eerste kennismaking met de piste vond ik maar niks (gladde lijnen, vaste pion, een baan vol splinters,...). Ik had toen echt wel schrik. Maar de tweede sessie ging vele beter en ik begon het zelfs stiekem leuk te vinden. Enkele dagen later werd het Vlaams kampioenschap aangekondigd en dat wou ik ook wel eens proberen. Het programma had 3 individuele nummers en twee groepsnummers. Ideaal dus voor een eerste kennismaking. De trainer ging akkoord, dus de inschrijving was een feit.
    Het plan om woensdag nog eens het een en ander te proberen, rechtstaan op de trappers etc., viel in het water. Het ovaal zat vol en ik mocht onverrichter zaken terug naar huis. De meeting zelf zou dus mijn derde keer ooit op de piste zijn. Dat gegeven maakte me toch wat zenuwachtig! 
    Ik wou vooral geen domme dingen doen, lompweg vallen ofzo, en ik wou er zeker niet uit gereden worden. En als het dan ook nog even kon, wou ik beter doen dan de laatste plaats...

    Kampioenschap:
    Ik ben er ruim op tijd, smijt mn rollen af, ga een fiets halen en begin wat rondjes te draaien. Dat viel geweldig tegen! Het draaide voor geen meter en ik had geen gevoel van controle. Oeioei, wat kom ik hier in godsnaam doen! Ik wou heel graag terug naar huis gaan...
    De meeting begint, het is nog 1u15 wachten voor het aan de dames is.
    Ik begin dan maar met mijn rollen te installeren (iedereen is duchtig aan het opwarmen), maar heb er met mijn stomme kop niet aan gedacht dat een pistefiets niet in vaste rollen past . Oei.
    Ik mag Tessa haar losse rollen eventjes gebruiken, maar fietsen op losse rollen met een vaste pion is niet simpel!
    Gelukkig is Linda, mijn trainster, daar. Zij schakelt hulplijn 'Patrick' in en na mn eerste proef heb ik mijn 'eigen' losse rollen en een stevig manskerel die me recht kan houden.

    De eerste proef was de 200m vliegende start. Hier moet ik alleen zien dat ik op het juiste moment begin, dat moet dus wel lukken. Ik krijg drie rondjes om steeds hoger te klimmen en dan volgt een duikvlucht naar beneden. Nooit verwacht dat het zo lastig kon zijn! Vanaf fotograaf twee krijg ik het moeilijk. Het wordt een slechte tijd en ik ben helemaal laatste (18e). Nuja, het voordeel is dat ik nu alle fotografen, materiaal en dergelijke weet staan, vanaf nu kan ik me op de koers concentreren.

    Losrijden, wachten, opwarmen en scratch voor 7,5km. Lastig ding! Niemand kan een ronde nemen, het tempo blijft erg strak en enkelen worden gedubbeld. Ik kan aanklampen, zij het met enige moeite en een temporisering op het juiste moment. In de scratch word ik 14e.

    Daarna komt de 500 meter vanuit startblok. Ook hier weer een mooie dosis stress ivm dat startblok, rechtstaand vertrekken en de juiste timing. Het wordt geen superstart, maar ik lig er toch al niet. Ik loop op de trappers tot 3/4 ronde en smijt me dan in het zadel. De laatste halve toer parkeer ik. Deze keer ben ik voorlaatste. Na de proef doen de dijbenen behoorlijk zeer. Pistekoers is echt wel zwaar! En ik moet zeggen dat ik het toch wat onderschat heb...

    Dan komt de puntenkoers over 40 ronden en met 4 klassementen. Ze vliegen er al meteen lekker in. Ik schuif op maar spring nooit mee (ervaring en durf) en bengel even later aan de staart. Dit herhaalt zich regelmatig eens. Ben ik opgeschoven dan weet ik niet wat ermee gedaan en ik durf niet onderaan te rijden, waardoor ik hoog in de baan veel krachten verspeel. Plots licht ik dan toch eens mijn kont en ik ben pardoes in de tegenaanval. Ik ben nog geen drie seconden aan het jagen en de benen vervloeken het hoofd al. Wat later zie ik het telbord op 2 staan. Nog twee ronden en het is tussenspurt, in deze positie haal ik nog een punt. Verder beuken dan maar. De bel gaat en ik zet me nog eens recht, maar na de volgende bocht razen ze al over me heen. Nu is het zaak de groep bij te houden. In de eindspurt word ik 13e.

    De 2km achtervolging is enkel voor de beste 8. Ik ben maar wat blij dat dit niet meer hoeft . Algemeen word ik 15e op de 17 want er heeft er ééntje opgegeven.

    Vandaag heb ik spierpijn zoals ik die in jaren niet meer gehad heb! Niet te onderschatten die piste!


    Hartelijk dank aan Linda, Patrick en Geert! Bedankt voor de steun, de vele tips (waarvan ik er de volgende keer hopelijk wat meer in de praktijk kan brengen ), rollen te gaan halen, me recht te houden,... Merci!



    27-12-2009, 00:00 geschreven door elke  
    21-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vlaams kampioenschap piste VWEM

    Zaterdag 26 december doe ik mee met de Vlaamse kampioenschappen op de piste.
    Het is dan de vierde keer ooit dat ik op de échte piste rijd (met een vaste pion - met freewheel al genoeg ervaring). 100% gerust ben ik er dus niet op! Maar vorige week vrijdag ging het wel goed en met dit weer valt toch niet deftig te trainen. Woensdag ga ik nog eens op de piste rijden, nog het een en ander uitproberen (rechtstaan enzo)...

    Het programma voor het KvV voor dames ziet er als volgt uit:
    * 200m vliegende start
    *Scratch 7,5km
    *500m vanuit stilstand
    *Puntenkoers 10km
    *Achtervolging 2km

    Doel: Niet vallen, niet naar huis gereden worden en een paar keer sterven natuurlijk . Ik ga helemaal niet voor een hoge notering, dus ik voel er wel iets voor een 'alles of niets' scenario. Als ik de durf heb (en de benen - detail ), dan wil ik wel enkele keren proberen weg te geraken...



    21-12-2009, 21:35 geschreven door elke  
    18-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Data om te onthouden
    Hier zijn alvast enkele data om in je agenda te schrijven:

    Eetfestijn op 29 en 30 januari in de Hyundai garage in Malderen. Heel lekker eten (vraag maar aan Leo) en ruime keuze.
    Via deze weg worden onze binnen- en buitenlandse koersen bekostigd (eten, drank, vervoer, verblijf,...). Hoe meer geld we dus kunnen inzamelen, hoe meer buitenlandse koersen we in ons programma kunnen opnemen...

    Ploegvoorstelling: 5 februari in de brouwerij van den Duvel. Voor pers en sympathisanten.


    18-12-2009, 00:00 geschreven door elke  
    08-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.8
    Een minpuntje toch wel: die fiets weegt 8 kilo, ACHT! En dat voor een 54... Dat is best wel veel. Het is ook een pak meer dan de op papier beloofde 6,9kg en de mondeling voorspelde 7,2kg. Al kan er wel nog een stuk van de zadelpen af...

    Er zit niets anders op: er zal tegen maart een kilo lichaamsvet extra moeten verdwijnen.

    08-12-2009, 09:42 geschreven door elke  
    07-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tadaaa!
    Hier zijn de fotootjes van mijn nieuwe fiets (on popular demand ).
    Ik heb er net 2 uurtjes pistetraining opzitten en OMG die fiets voelt goed. Ik zit er echt lekker op, nergens last van (en dat is nu toch al eventjes geleden). Zaterdag was de onderrug bijvoorbeeld nog geblokkeerd en kon ik na twee uur echt niks kracht meer zetten. Dan is dit nu wel een fantastisch gevoel natuurlijk! Dit is een fietsje op mijn lichaam gemaakt. Ik moet er natuurlijk nog wel eens een vier à vijftal uurtjes opzitten voor ik hier zeker van ben, maar het belooft nu toch al veel goeds!
    Hij is ook erg nerveus. Hij reageert heel snel op de minste beweging en laat je ieder putje voelen. Hij zou dus stijf moeten zijn. Hij voelt ook minder comfy dan de zannata en meer comp. Het is nog eventjes wennen, maar dat zal snel lukken.


    Specs
    Kader: Moozes Tornado Carbon
    Groep: Ultegra SL
    Stuur, stuurpen en zadelpen: Pro PLT
    Wielen: Mavic Ksyrium Elite 09
    Banden: Ultremo R HD
    Zadel: Selle Italia SLK Lady (heel content van, ookal is het iets totaals anders dan mijn lady gel flow)


    Voor seizoen 2010 zijn er ook nog nieuwe schoentjes besteld.

    De foto's zijn wat zwaar, dus ze staan in bijlage.

    Bijlagen:
    HPIM2311.JPG (1.4 MB)   
    HPIM2323.JPG (1.4 MB)   
    HPIM2324.JPG (1.3 MB)   
    Sidi.jpg (36.2 KB)   



    07-12-2009, 22:50 geschreven door elke  

    Einde Carrière - 2014 was mijn laatste seizoen


     



    Foto
    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Uitslagen 2014


    Omloop het Nieuwsblad 1.2 UCI: DNF/176

    GP Samyn 1.2 UCI: 97/152

    Omloop Hageland 1.2 UCI: DNF/168

    Oostduinkerke: 23/78

    Honnelles: DNF/49

    Waregem: 57/89

    Gent-Wevelgem 1.2 UCI: 53/169

    GP Dottignies 1.2 UCI: DNF/176

    PK ITT: 2e

    GPCerami: 20?/57

    Dottignies: 9/55

    ITT Borsele topcompetitie: 48/59

    Dwars door de Westhoek LCC 1.1 UCI: 112/177

    Boortmeerbeek PK: val/77

    GP Maarten Wijnants 1.2 UCI: 52/115

    Hillegem: 18/72

    Begijnendijk: 23/53

    Gooik-Geraardsbergen-Gooik 1.1 UCI: DNF/104

    Le Bizet: 22/42

    Herselt: 24/61

    Erembodegem: 31/62

    Oudenaarde: 21/46

    Nijlen 1.2 UCI: 74/123

    S'Gravenwezel: 36/85

    Schellebelle: 32/67

    BK: 36/115

    Watervliet: 43/57

    Moerzeke: 40/74

    Arendonk: 13/76

    BeNe Tour UCI 2.2: 68/137  - Rit1:89 - Rit2A:73 - Rit2B:70

    Strijpen: 29/58

    Bambrugge: 28/79

    Lierde: 33/64

    Haaltert: 35/67

    Erondegem: DNF/152

    Oostkamp: 24/42

    Dudzele: 41/56

    Heusden: 58/89

    Massemen: 40/71

    De Klinge: 42/63

    Puivelde: 38/71

    Oedelem: 38/50

    Bever: 2/32

    Ledegem: 33/53

    Nederhasselt: pech/62

    Emptinne: 7/22

    Erwetegem: 26/49

    Hulste: 42/71

    Naast: 31/54

    Lotto Belisol Belgium Tour 2.2 UCI: DNF/96

    ITT 56 - Honnelles 73 - TTT 13e - Halle 76 - Geraardsbergen DNF

    Wenduine: 24/46

    Muizen 15/51

    Berlare: 18/30



    Foto
    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Foto
    Archief per maand
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs